Проблем с помичката напарното и ел седалка.

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6219
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем с помичката напарното и ел седалка.

Мнение от zvetiko » 11 Ное 2013, 10:52

В случая помпата не работи пълноценно. Клапаните стоят нормално отворени и пропускат антифриза към радиатора за отоплението, за да се затворят, трябва да им се подаде напрежение. Или помпата ще работи, когато не трябва да работи, и няма да работи когато си дал отоплението на максимум. През останалото време ще работи в зависимост от управляващото напрежение на клапаните. А повредата наистина е една от "най-приятните"- прекъснат проводник в сноп от проводници. ;) След като имаш схемата може да видиш кой е прекъснатият проводник и да го изтеглиш, без да го търсиш до буксата на помпата.

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Re: Проблем с помичката напарното и ел седалка.

Мнение от LiTtLeRoCk » 11 Ное 2013, 17:44

zvetiko написа:В случая помпата не работи пълноценно. Клапаните стоят нормално отворени и пропускат антифриза към радиатора за отоплението, за да се затворят, трябва да им се подаде напрежение. Или помпата ще работи, когато не трябва да работи, и няма да работи когато си дал отоплението на максимум. През останалото време ще работи в зависимост от управляващото напрежение на клапаните. А повредата наистина е една от "най-приятните"- прекъснат проводник в сноп от проводници. ;) След като имаш схемата може да видиш кой е прекъснатият проводник и да го изтеглиш, без да го търсиш до буксата на помпата.

Колега, язък че се правиш на все разбиращ и все знаещ :banghead: в много случаи съм си мислел, че нападките към теб са на лична основа и не основателни, но наистина доста неща не са ти понятни, а само се правиш, че ги разбираш.

Както клапаните, така и помпата се захранват от един и същ кабел, който е вързан на един и бушон, а именно №7.Кабела е червен със синя ивица и жълти пръстени.
Този кабел захранва помпата и клапаните, като той дава 12В постоянно дори при махнат контакт.
Помпата се управлява от син кабел с зелена ивица, който е маса и влиза в пин 14 на буксата, която влиза в управление
то на климатроника.Така управлението на климатроника подава сигнал по синия кабел и помпата завърта.
Същия този кабел захранва и клапаните, но те се задействат от други два кабела единия е жълт с кафява ивица, а другия жълт с :banghead: не се сещам сега за ивицата, които влизат в модула за управление на климатроника, съответно на 20 и 21 пин на същата букса, на която включва и помпата.На тези кабели е масата!
Клапаните не седят отворени, а затворени те се отварят когато се включат ел.магнитните клапани.

Спри да се обаждаш неподготвен, защото много често даваш грешни съвети на хората!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1910
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330i

Re: Проблем с помичката напарното и ел седалка.

Мнение от boris » 12 Ное 2013, 12:15

12 реда и нищо конкретно по мнението на Литълрока...
Колкото до доволните, хубаво, че не вдяват и ти се вързват на сложно изказаните глупости в някои случай...
Изображение

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Re: Проблем с помичката напарното и ел седалка.

Мнение от LiTtLeRoCk » 12 Ное 2013, 12:25

Никаква каша няма на колата ми, не си прави свободни съчинения, не си измисляй глупости!Ясно е нарисувано на схемите.Бушон №7 захранва с постоянен + клапаните и помпата посредством червен кабел със синя ивица и жълти пръстени!Някъде в купето този кабел се разклонява за да захрани клапаните и помпата.Така е и при мен, няма никаква каша!Просто едното разклонение на този кабел е прекъснато по някаква причина, някъде.Това е.Каква каша?Какви 5лв?Или тази каша е плод на твоето безсилие?За да докажа твърдението си, че съм прав, а ти не съм качил файла в "Полезни теми" можеш да го разгледаш.И ще се убедиш.Поне ще научиш нещо от него, както аз успях да си реша проблема.

Относно клапаните може и да греша, но аз не знам магнит, който да отблъсква метални предмети.По тази логика, като се включи магнита би трябвало да отваря, а не да затваря.Ако греша, ще науча нещо полезно.Аз поне си признавам като не знам и съм сгрешил.Но доколкото си спомням, в темата не акцентирам върху клапаните, а това, че си писал глупости за окабеляването.


Аватар
Мнения: 57
Регистриран на: 30.11.2012
Пол: Мъж

Re: Проблем с помичката напарното и ел седалка.

Мнение от evtimcho_g60 » 23 Ное 2013, 22:06

Не искам да обиждам колегата zvetiko,но до някъде съм склонен да се съглася с мнението на колегите,писали над мен.
Имам проект със една В12-ка,извиках го да й направи диагностика,за да видим как да решим проблемите,които имахме.
Четох преди да го извикам мнения..прескачаха се кое от кое да са по-позитивни колко е компетентен и т.н.
Докато правеха диагностика,аз не съм ги гледал в ръцете,оставих ги да работят с жичкаджиите,които навръзваха ел.инсталацията ми,аз не разбирах нищо и така или иначе щях да съм напълно излишен.
Когато Цветико си тръгна,след като не успя да направи диагностика на колата ми,просто защото е извън неговата компетенция,че В12-ките се диагностицират САМО И ЕДИНСТВЕНО със ГТ1 кабел,аз огледах колата си и констатирах,че са оголвани и рязани кабели от диагностичната букса и от буксите на еку-тата...изпаднах в див ужас,обърнах се към моите жичкаджии и ги попитах какво и защо. Отговора,който чух беше "той каза,че имаш прекъснати кабели по ел.инсталацията на мотора и настояваше така да се направи за да се провери.
Аз оставам с неутрално мнение,купих си нова инсталация за двигателя,просто споделям професионалния опит на човека,за да го имат впредвид колегите,които ще го викат да им решава проблемите,а той ще ги лъже,че имат прекъснати кабели и етц,а чисто и просто не притежава необходимия софтуер или хардуер за дадения автомобил.
Без лоши чувства! :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6219
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем с помичката напарното и ел седалка.

Мнение от zvetiko » 03 Юли 2014, 12:32

evtimcho_g60 написа:Не искам да обиждам колегата zvetiko,но до някъде съм склонен да се съглася с мнението на колегите,писали над мен.
Имам проект със една В12-ка,извиках го да й направи диагностика,за да видим как да решим проблемите,които имахме.
Четох преди да го извикам мнения..прескачаха се кое от кое да са по-позитивни колко е компетентен и т.н.
Докато правеха диагностика,аз не съм ги гледал в ръцете,оставих ги да работят с жичкаджиите,които навръзваха ел.инсталацията ми,аз не разбирах нищо и така или иначе щях да съм напълно излишен.
Когато Цветико си тръгна,след като не успя да направи диагностика на колата ми,просто защото е извън неговата компетенция,че В12-ките се диагностицират САМО И ЕДИНСТВЕНО със ГТ1 кабел,аз огледах колата си и констатирах,че са оголвани и рязани кабели от диагностичната букса и от буксите на еку-тата...изпаднах в див ужас,обърнах се към моите жичкаджии и ги попитах какво и защо. Отговора,който чух беше "той каза,че имаш прекъснати кабели по ел.инсталацията на мотора и настояваше така да се направи за да се провери.
Аз оставам с неутрално мнение,купих си нова инсталация за двигателя,просто споделям професионалния опит на човека,за да го имат впредвид колегите,които ще го викат да им решава проблемите,а той ще ги лъже,че имат прекъснати кабели и етц,а чисто и просто не притежава необходимия софтуер или хардуер за дадения автомобил.
Без лоши чувства! :bchug:


Спомням си случая- V12 се прехвърляше на Е39, колата беше в доста насипно състояние и около нея обикаляха 2-3 специалисти. ;)
Обаче аз работя САМО И ЕДИНСТВЕНО с ГТ1 кабел, но не знам защо не си го разбрал/ отскоро и с ICOM/, и на един двигател преди да се направи диагностика е добре електрониката му да е с изградени вериги, а не в насипно и нарязано състояние. ;) При теб едното ECU на двигателя не беше свързано правилно и за това имаше следната грешка:

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1420
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: Проблем с помичката напарното и ел седалка.

Мнение от predel » 03 Юли 2014, 13:19

До колкото забелязвам, грешката е за това, че няма връзка между "главата" и автомобила...... А то е очебийно от диаграмката в горния десен ъгъл на "прозореца" (стълбиците за връзка м/у пц-то и главата и колата и главата). Може да се случи от доста неща, дори и от "забравяне" на настройките на диагностичната апаратура....
Както се казва: "no comment!"
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1910
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330i

Re: Проблем с помичката напарното и ел седалка.

Мнение от boris » 04 Юли 2014, 8:11

Майстор Цветко се изказа след 8 месеца. :mhihi:
Изображение

Предишна

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook