Проблем с помичката напарното и ел седалка.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
23 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6219
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем с помичката напарното и ел седалка.
В случая помпата не работи пълноценно. Клапаните стоят нормално отворени и пропускат антифриза към радиатора за отоплението, за да се затворят, трябва да им се подаде напрежение. Или помпата ще работи, когато не трябва да работи, и няма да работи когато си дал отоплението на максимум. През останалото време ще работи в зависимост от управляващото напрежение на клапаните. А повредата наистина е една от "най-приятните"- прекъснат проводник в сноп от проводници.
След като имаш схемата може да видиш кой е прекъснатият проводник и да го изтеглиш, без да го търсиш до буксата на помпата.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Проблем с помичката напарното и ел седалка.
zvetiko написа:В случая помпата не работи пълноценно. Клапаните стоят нормално отворени и пропускат антифриза към радиатора за отоплението, за да се затворят, трябва да им се подаде напрежение. Или помпата ще работи, когато не трябва да работи, и няма да работи когато си дал отоплението на максимум. През останалото време ще работи в зависимост от управляващото напрежение на клапаните. А повредата наистина е една от "най-приятните"- прекъснат проводник в сноп от проводници.След като имаш схемата може да видиш кой е прекъснатият проводник и да го изтеглиш, без да го търсиш до буксата на помпата.
Колега, язък че се правиш на все разбиращ и все знаещ
![ядосан :banghead:](./images/smilies/banghead.gif)
Както клапаните, така и помпата се захранват от един и същ кабел, който е вързан на един и бушон, а именно №7.Кабела е червен със синя ивица и жълти пръстени.
Този кабел захранва помпата и клапаните, като той дава 12В постоянно дори при махнат контакт.
Помпата се управлява от син кабел с зелена ивица, който е маса и влиза в пин 14 на буксата, която влиза в управление
то на климатроника.Така управлението на климатроника подава сигнал по синия кабел и помпата завърта.
Същия този кабел захранва и клапаните, но те се задействат от други два кабела единия е жълт с кафява ивица, а другия жълт с
![ядосан :banghead:](./images/smilies/banghead.gif)
Клапаните не седят отворени, а затворени те се отварят когато се включат ел.магнитните клапани.
Спри да се обаждаш неподготвен, защото много често даваш грешни съвети на хората!
- boris
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1910
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 330i
Re: Проблем с помичката напарното и ел седалка.
12 реда и нищо конкретно по мнението на Литълрока...
Колкото до доволните, хубаво, че не вдяват и ти се вързват на сложно изказаните глупости в някои случай...
Колкото до доволните, хубаво, че не вдяват и ти се вързват на сложно изказаните глупости в някои случай...
![Изображение](http://store.picbg.net/pubpic/6E/B4/e9d34e9885b96eb4.jpg)
- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Проблем с помичката напарното и ел седалка.
Никаква каша няма на колата ми, не си прави свободни съчинения, не си измисляй глупости!Ясно е нарисувано на схемите.Бушон №7 захранва с постоянен + клапаните и помпата посредством червен кабел със синя ивица и жълти пръстени!Някъде в купето този кабел се разклонява за да захрани клапаните и помпата.Така е и при мен, няма никаква каша!Просто едното разклонение на този кабел е прекъснато по някаква причина, някъде.Това е.Каква каша?Какви 5лв?Или тази каша е плод на твоето безсилие?За да докажа твърдението си, че съм прав, а ти не съм качил файла в "Полезни теми" можеш да го разгледаш.И ще се убедиш.Поне ще научиш нещо от него, както аз успях да си реша проблема.
Относно клапаните може и да греша, но аз не знам магнит, който да отблъсква метални предмети.По тази логика, като се включи магнита би трябвало да отваря, а не да затваря.Ако греша, ще науча нещо полезно.Аз поне си признавам като не знам и съм сгрешил.Но доколкото си спомням, в темата не акцентирам върху клапаните, а това, че си писал глупости за окабеляването.
Относно клапаните може и да греша, но аз не знам магнит, който да отблъсква метални предмети.По тази логика, като се включи магнита би трябвало да отваря, а не да затваря.Ако греша, ще науча нещо полезно.Аз поне си признавам като не знам и съм сгрешил.Но доколкото си спомням, в темата не акцентирам върху клапаните, а това, че си писал глупости за окабеляването.
- evtimcho_g60
-
-
- Мнения: 57
- Регистриран на: 30.11.2012
- Пол: Мъж
Re: Проблем с помичката напарното и ел седалка.
Не искам да обиждам колегата zvetiko,но до някъде съм склонен да се съглася с мнението на колегите,писали над мен.
Имам проект със една В12-ка,извиках го да й направи диагностика,за да видим как да решим проблемите,които имахме.
Четох преди да го извикам мнения..прескачаха се кое от кое да са по-позитивни колко е компетентен и т.н.
Докато правеха диагностика,аз не съм ги гледал в ръцете,оставих ги да работят с жичкаджиите,които навръзваха ел.инсталацията ми,аз не разбирах нищо и така или иначе щях да съм напълно излишен.
Когато Цветико си тръгна,след като не успя да направи диагностика на колата ми,просто защото е извън неговата компетенция,че В12-ките се диагностицират САМО И ЕДИНСТВЕНО със ГТ1 кабел,аз огледах колата си и констатирах,че са оголвани и рязани кабели от диагностичната букса и от буксите на еку-тата...изпаднах в див ужас,обърнах се към моите жичкаджии и ги попитах какво и защо. Отговора,който чух беше "той каза,че имаш прекъснати кабели по ел.инсталацията на мотора и настояваше така да се направи за да се провери.
Аз оставам с неутрално мнение,купих си нова инсталация за двигателя,просто споделям професионалния опит на човека,за да го имат впредвид колегите,които ще го викат да им решава проблемите,а той ще ги лъже,че имат прекъснати кабели и етц,а чисто и просто не притежава необходимия софтуер или хардуер за дадения автомобил.
Без лоши чувства!![на бира :bchug:](./images/smilies/beerchug.gif)
Имам проект със една В12-ка,извиках го да й направи диагностика,за да видим как да решим проблемите,които имахме.
Четох преди да го извикам мнения..прескачаха се кое от кое да са по-позитивни колко е компетентен и т.н.
Докато правеха диагностика,аз не съм ги гледал в ръцете,оставих ги да работят с жичкаджиите,които навръзваха ел.инсталацията ми,аз не разбирах нищо и така или иначе щях да съм напълно излишен.
Когато Цветико си тръгна,след като не успя да направи диагностика на колата ми,просто защото е извън неговата компетенция,че В12-ките се диагностицират САМО И ЕДИНСТВЕНО със ГТ1 кабел,аз огледах колата си и констатирах,че са оголвани и рязани кабели от диагностичната букса и от буксите на еку-тата...изпаднах в див ужас,обърнах се към моите жичкаджии и ги попитах какво и защо. Отговора,който чух беше "той каза,че имаш прекъснати кабели по ел.инсталацията на мотора и настояваше така да се направи за да се провери.
Аз оставам с неутрално мнение,купих си нова инсталация за двигателя,просто споделям професионалния опит на човека,за да го имат впредвид колегите,които ще го викат да им решава проблемите,а той ще ги лъже,че имат прекъснати кабели и етц,а чисто и просто не притежава необходимия софтуер или хардуер за дадения автомобил.
Без лоши чувства!
![на бира :bchug:](./images/smilies/beerchug.gif)
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6219
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем с помичката напарното и ел седалка.
evtimcho_g60 написа:Не искам да обиждам колегата zvetiko,но до някъде съм склонен да се съглася с мнението на колегите,писали над мен.
Имам проект със една В12-ка,извиках го да й направи диагностика,за да видим как да решим проблемите,които имахме.
Четох преди да го извикам мнения..прескачаха се кое от кое да са по-позитивни колко е компетентен и т.н.
Докато правеха диагностика,аз не съм ги гледал в ръцете,оставих ги да работят с жичкаджиите,които навръзваха ел.инсталацията ми,аз не разбирах нищо и така или иначе щях да съм напълно излишен.
Когато Цветико си тръгна,след като не успя да направи диагностика на колата ми,просто защото е извън неговата компетенция,че В12-ките се диагностицират САМО И ЕДИНСТВЕНО със ГТ1 кабел,аз огледах колата си и констатирах,че са оголвани и рязани кабели от диагностичната букса и от буксите на еку-тата...изпаднах в див ужас,обърнах се към моите жичкаджии и ги попитах какво и защо. Отговора,който чух беше "той каза,че имаш прекъснати кабели по ел.инсталацията на мотора и настояваше така да се направи за да се провери.
Аз оставам с неутрално мнение,купих си нова инсталация за двигателя,просто споделям професионалния опит на човека,за да го имат впредвид колегите,които ще го викат да им решава проблемите,а той ще ги лъже,че имат прекъснати кабели и етц,а чисто и просто не притежава необходимия софтуер или хардуер за дадения автомобил.
Без лоши чувства!
Спомням си случая- V12 се прехвърляше на Е39, колата беше в доста насипно състояние и около нея обикаляха 2-3 специалисти.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Обаче аз работя САМО И ЕДИНСТВЕНО с ГТ1 кабел, но не знам защо не си го разбрал/ отскоро и с ICOM/, и на един двигател преди да се направи диагностика е добре електрониката му да е с изградени вериги, а не в насипно и нарязано състояние.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Изображение](http://store.picbg.net/pubpic/D1/ED/28162d48637dd1ed.jpg)
- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Re: Проблем с помичката напарното и ел седалка.
До колкото забелязвам, грешката е за това, че няма връзка между "главата" и автомобила...... А то е очебийно от диаграмката в горния десен ъгъл на "прозореца" (стълбиците за връзка м/у пц-то и главата и колата и главата). Може да се случи от доста неща, дори и от "забравяне" на настройките на диагностичната апаратура....
Както се казва: "no comment!"
Както се казва: "no comment!"
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- boris
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1910
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 330i
23 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани