ASC+T....+LSD ?

7-ма серия ('88 - '94)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 5.03.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е32 740IL E34 525i
Мечтае да кара: E24 M635CSI(M6) , E34M5 , 850CSI (M8)

ASC+T....+LSD ?

Мнение от Fakiro » 06 Окт 2010, 2:10

Знае ли някой дали съществува комбинацията от ASC и шпер при Е32 ( или Е34)?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: ASC+T....+LSD ?

Мнение от cod-cdbp » 08 Окт 2010, 20:00

До колкото знам само при ИХ-а има горе-долу такава комбинация...
Но не забравяй че там АSC-то играе точно с диф-а, а не със спирачката... :smoke:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1035
Регистриран на: 8.12.2006
Местоположение: Mladost Мнения: 1111
Кара: колело

Re: ASC+T....+LSD ?

Мнение от bace_martu » 08 Окт 2010, 21:44

Дилян Пенчев написа:
tsurata написа:................

н
ivo098 написа:имам един доста интересен въпрос, имаме да кажем едно Е36, доста новичко със ASC+T, изпада ни шпер за Е36, какво става от тук нататък, възможна ли е такава комбинация?


АСЦ+Т е система за контрол на сцеплението и е сравнително проста. Използва датчиците за АБС-а и следи скоростта на въртене на гумите, когато някое от водещите колела започне да се върти със скорост по-голяма от средноаритметичната скорост на двете водещи колела спрямо средно аритметичната скорост на водещите колела (за да се елиминира отчитането на "буксуване" при взимане на завой когато външното колело изминава по-голям път спрямо вътрешното от където следва че скоростта му на въртене е по-голяма) отчита че това колело "буксува" и задейства модул който подава налягане на импулси към спирачния апарат на това колело като по този начин го "спира" и предава въртящия момент през диференциала на другото водещо колело, като в синхрон с това отнема и от газта!
Тази система има общо само със спирачките и не и пречи какъвто и диференциал да сложите!


Мисля това отговаря на въпроса ти Мире. Сега по-важният въпрос е от къде аджеба ще си намерим и двамата шперове :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: ASC+T....+LSD ?

Мнение от cod-cdbp » 08 Окт 2010, 22:49

Maрто, за твойта кола ми се върти в главата че имаше един шпер.
Ще разпитам тези дни да видя какво е станало с него :wave:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1035
Регистриран на: 8.12.2006
Местоположение: Mladost Мнения: 1111
Кара: колело

Re: ASC+T....+LSD ?

Мнение от bace_martu » 10 Окт 2010, 11:46

хайде да видим, ще чакам с нетърпение :type:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: ASC+T....+LSD ?

Мнение от ddddk » 10 Окт 2010, 15:13

Здравейте колеги,

преди време и аз мисли по този въпрос... в смисъл може ли да работят заедно?

И до какво стигнах:

Както е цитирано по-горе ASC+T модула засича буксуване с помоща на датчика на АБС и спира буксуващото колело с цел диференциалът да предаде въртящия момент към другото колело.
До тук всичко е ОК, но
Ако диференциалът е с ограничено приплъзване, то той ще се опитва да изравни въртящия момент на двете колела или е по-правилно да се каже, че ограниченото приплъзване ще ограничи диференциала в опита му да прехвърли целия въртящ момент към колелото, което има сцепление с пътя.
Или по трети начин казано: LSD ще се опитва да завърти буксуващото колело, а пък ASC+T ще се опитва да го спре.

Затова, ако са верни разсъжденията ми, според мен изводът е, че при тази компановка още в първата пряспа колата ще умре на място ASC-то ще ти връща газта, дифа ще иска обороти и ще се наложи да изключиш едната от двете системи за да излезеш от клопката и тъй като LSD няма копче :mhihi: остава ASC+T. Значи на кола с ASC+T, ако сложиш LSD вече няма да ползваш ASC+T.
И така се губи "ползата от файдата" :mhihi:

Поздрави,
Д
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 827
Регистриран на: 7.08.2007
Местоположение: Sofia

Re: ASC+T....+LSD ?

Мнение от AcOrP » 10 Окт 2010, 18:43

ddddk написа:Здравейте колеги,

преди време и аз мисли по този въпрос... в смисъл може ли да работят заедно?

И до какво стигнах:

Както е цитирано по-горе ASC+T модула засича буксуване с помоща на датчика на АБС и спира буксуващото колело с цел диференциалът да предаде въртящия момент към другото колело.
До тук всичко е ОК, но
Ако диференциалът е с ограничено приплъзване, то той ще се опитва да изравни въртящия момент на двете колела или е по-правилно да се каже, че ограниченото приплъзване ще ограничи диференциала в опита му да прехвърли целия въртящ момент към колелото, което има сцепление с пътя.
Или по трети начин казано: LSD ще се опитва да завърти буксуващото колело, а пък ASC+T ще се опитва да го спре.

Затова, ако са верни разсъжденията ми, според мен изводът е, че при тази компановка още в първата пряспа колата ще умре на място ASC-то ще ти връща газта, дифа ще иска обороти и ще се наложи да изключиш едната от двете системи за да излезеш от клопката и тъй като LSD няма копче :mhihi: остава ASC+T. Значи на кола с ASC+T, ако сложиш LSD вече няма да ползваш ASC+T.
И така се губи "ползата от файдата" :mhihi:

Поздрави,
Д

Колега аз не съм напълно съгласен... Дифа ще изравнява въртенето на двете колела АСЦ-то няма да пречи защото то цели буксуващото колело да спре да буксува, така,че и двете неща ще правят едно и също нещо. АСЦ-то ще пречи да буксуват и двете колела едновремено и съответно ще пречи да се ползва шпера за удоволствие.
Например едното колело няма сцепление другото има. отворения диф 100% прехвърля въртящия момент там където няма сцепление. ЛСД дифа ще прехвърли голям процент но пак не всичко, асц с отворен диф, дифа ще прехвърля всичко обаче асц-то ще осигурява достатъчно спирачно усилие на буксуващото колело така,че дифа да почне да прехвърля на другото.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: ASC+T....+LSD ?

Мнение от ddddk » 10 Окт 2010, 19:43

:dunno:

Аммм възможно е... не споря и дори и аз не съм убеден в написаното от мен...

Просто дискутираме писмено разни мисли и мнения, но си мисля, че така чисто теоретично не можем да бъдем сигурни.

Бих си позволил да посъветвам колегата да запази отворения си диференциал и ако се наблюдават аномалии в снеговете да го монтира отново.

А, пък LSD-то съм сигурен, че ще го препродаде лесно ;)

Поздрави,
Д
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: ASC+T....+LSD ?

Мнение от tsb_bg » 10 Окт 2010, 20:02

Само за информация:

Има една програмка BMW Configurator и специално за Е39 не позволява да се поръча комбинацията ASC+T + LSD.
В същото време са позволени комбинации между противоречиви или повтарящи се екстри като "печка" + подреваеми седалки или шибедах + климатик

Без да твърдя, че съм прав си мисля, че това не е случайно ....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 565
Регистриран на: 6.05.2006
Местоположение: София-владая
Пол: Мъж

Re: ASC+T....+LSD ?

Мнение от Банго » 18 Окт 2010, 14:04

в момента имам при мен една такава Е32-ка с АСЦ и шпер колата е автомат М30 Б35
ПИШЕТЕ НА КИРИЛИЦА

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: ASC+T....+LSD ?

Мнение от ddddk » 18 Окт 2010, 15:12

Ама +Т ли е?

Защото, то АСЦ-то не му пречи на шпера, ама като почне да удря спирачката и вече е въпроса, какво ще стане?

Поздрави,
Д
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 5.03.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е32 740IL E34 525i
Мечтае да кара: E24 M635CSI(M6) , E34M5 , 850CSI (M8)

Re: ASC+T....+LSD ?

Мнение от Fakiro » 17 Мар 2011, 9:56

Restart:
ASC+T мисля, че се монтира само на 740i и 750i (при Е32) :D


Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 30.12.2010

Re: ASC+T....+LSD ?

Мнение от bate_boiko » 28 Юни 2011, 23:10

АСЦ-то не пипа спирачките, само дроселите (дори и при Е38).
Ако говорите за ДСЦ, е друго.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 26.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
Мечтае да кара: Z8

Re: ASC+T....+LSD ?

Мнение от Alexch » 28 Юни 2011, 23:54

Колеги, темата е много интересна, браво на автора! И аз попитах наскоро в една друга тема, защо при Е39 само М5 има шпер и възможно ли е да се сложи шпер на кола с ASC+T, но не получих отговор, така че ще следя темата с интерес! :yes:
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: ASC+T....+LSD ?

Мнение от tsb_bg » 29 Юни 2011, 18:40

bate_boiko написа:АСЦ-то не пипа спирачките, само дроселите (дори и при Е38).
Ако говорите за ДСЦ, е друго.

:yes:
ASC-то само отнема газта

Следваща

Назад към Е32

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook