ASC+T....+LSD ?
Модератор: Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Fakiro
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 142
- Регистриран на: 5.03.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е32 740IL E34 525i
- Мечтае да кара: E24 M635CSI(M6) , E34M5 , 850CSI (M8)
ASC+T....+LSD ?
Знае ли някой дали съществува комбинацията от ASC и шпер при Е32 ( или Е34)?
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: ASC+T....+LSD ?
До колкото знам само при ИХ-а има горе-долу такава комбинация...
Но не забравяй че там АSC-то играе точно с диф-а, а не със спирачката...
Но не забравяй че там АSC-то играе точно с диф-а, а не със спирачката...
- bace_martu
- ентусиаст
- Мнения: 1035
- Регистриран на: 8.12.2006
- Местоположение: Mladost Мнения: 1111
- Кара: колело
Re: ASC+T....+LSD ?
Дилян Пенчев написа:tsurata написа:................
нivo098 написа:имам един доста интересен въпрос, имаме да кажем едно Е36, доста новичко със ASC+T, изпада ни шпер за Е36, какво става от тук нататък, възможна ли е такава комбинация?
АСЦ+Т е система за контрол на сцеплението и е сравнително проста. Използва датчиците за АБС-а и следи скоростта на въртене на гумите, когато някое от водещите колела започне да се върти със скорост по-голяма от средноаритметичната скорост на двете водещи колела спрямо средно аритметичната скорост на водещите колела (за да се елиминира отчитането на "буксуване" при взимане на завой когато външното колело изминава по-голям път спрямо вътрешното от където следва че скоростта му на въртене е по-голяма) отчита че това колело "буксува" и задейства модул който подава налягане на импулси към спирачния апарат на това колело като по този начин го "спира" и предава въртящия момент през диференциала на другото водещо колело, като в синхрон с това отнема и от газта!
Тази система има общо само със спирачките и не и пречи какъвто и диференциал да сложите!
Мисля това отговаря на въпроса ти Мире. Сега по-важният въпрос е от къде аджеба ще си намерим и двамата шперове
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: ASC+T....+LSD ?
Maрто, за твойта кола ми се върти в главата че имаше един шпер.
Ще разпитам тези дни да видя какво е станало с него
Ще разпитам тези дни да видя какво е станало с него
- bace_martu
- ентусиаст
- Мнения: 1035
- Регистриран на: 8.12.2006
- Местоположение: Mladost Мнения: 1111
- Кара: колело
Re: ASC+T....+LSD ?
хайде да видим, ще чакам с нетърпение
- ddddk
- ентусиаст
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: ASC+T....+LSD ?
Здравейте колеги,
преди време и аз мисли по този въпрос... в смисъл може ли да работят заедно?
И до какво стигнах:
Както е цитирано по-горе ASC+T модула засича буксуване с помоща на датчика на АБС и спира буксуващото колело с цел диференциалът да предаде въртящия момент към другото колело.
До тук всичко е ОК, но
Ако диференциалът е с ограничено приплъзване, то той ще се опитва да изравни въртящия момент на двете колела или е по-правилно да се каже, че ограниченото приплъзване ще ограничи диференциала в опита му да прехвърли целия въртящ момент към колелото, което има сцепление с пътя.
Или по трети начин казано: LSD ще се опитва да завърти буксуващото колело, а пък ASC+T ще се опитва да го спре.
Затова, ако са верни разсъжденията ми, според мен изводът е, че при тази компановка още в първата пряспа колата ще умре на място ASC-то ще ти връща газта, дифа ще иска обороти и ще се наложи да изключиш едната от двете системи за да излезеш от клопката и тъй като LSD няма копче остава ASC+T. Значи на кола с ASC+T, ако сложиш LSD вече няма да ползваш ASC+T.
И така се губи "ползата от файдата"
Поздрави,
Д
преди време и аз мисли по този въпрос... в смисъл може ли да работят заедно?
И до какво стигнах:
Както е цитирано по-горе ASC+T модула засича буксуване с помоща на датчика на АБС и спира буксуващото колело с цел диференциалът да предаде въртящия момент към другото колело.
До тук всичко е ОК, но
Ако диференциалът е с ограничено приплъзване, то той ще се опитва да изравни въртящия момент на двете колела или е по-правилно да се каже, че ограниченото приплъзване ще ограничи диференциала в опита му да прехвърли целия въртящ момент към колелото, което има сцепление с пътя.
Или по трети начин казано: LSD ще се опитва да завърти буксуващото колело, а пък ASC+T ще се опитва да го спре.
Затова, ако са верни разсъжденията ми, според мен изводът е, че при тази компановка още в първата пряспа колата ще умре на място ASC-то ще ти връща газта, дифа ще иска обороти и ще се наложи да изключиш едната от двете системи за да излезеш от клопката и тъй като LSD няма копче остава ASC+T. Значи на кола с ASC+T, ако сложиш LSD вече няма да ползваш ASC+T.
И така се губи "ползата от файдата"
Поздрави,
Д
Re: ASC+T....+LSD ?
ddddk написа:Здравейте колеги,
преди време и аз мисли по този въпрос... в смисъл може ли да работят заедно?
И до какво стигнах:
Както е цитирано по-горе ASC+T модула засича буксуване с помоща на датчика на АБС и спира буксуващото колело с цел диференциалът да предаде въртящия момент към другото колело.
До тук всичко е ОК, но
Ако диференциалът е с ограничено приплъзване, то той ще се опитва да изравни въртящия момент на двете колела или е по-правилно да се каже, че ограниченото приплъзване ще ограничи диференциала в опита му да прехвърли целия въртящ момент към колелото, което има сцепление с пътя.
Или по трети начин казано: LSD ще се опитва да завърти буксуващото колело, а пък ASC+T ще се опитва да го спре.
Затова, ако са верни разсъжденията ми, според мен изводът е, че при тази компановка още в първата пряспа колата ще умре на място ASC-то ще ти връща газта, дифа ще иска обороти и ще се наложи да изключиш едната от двете системи за да излезеш от клопката и тъй като LSD няма копче остава ASC+T. Значи на кола с ASC+T, ако сложиш LSD вече няма да ползваш ASC+T.
И така се губи "ползата от файдата"
Поздрави,
Д
Колега аз не съм напълно съгласен... Дифа ще изравнява въртенето на двете колела АСЦ-то няма да пречи защото то цели буксуващото колело да спре да буксува, така,че и двете неща ще правят едно и също нещо. АСЦ-то ще пречи да буксуват и двете колела едновремено и съответно ще пречи да се ползва шпера за удоволствие.
Например едното колело няма сцепление другото има. отворения диф 100% прехвърля въртящия момент там където няма сцепление. ЛСД дифа ще прехвърли голям процент но пак не всичко, асц с отворен диф, дифа ще прехвърля всичко обаче асц-то ще осигурява достатъчно спирачно усилие на буксуващото колело така,че дифа да почне да прехвърля на другото.
- ddddk
- ентусиаст
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: ASC+T....+LSD ?
Аммм възможно е... не споря и дори и аз не съм убеден в написаното от мен...
Просто дискутираме писмено разни мисли и мнения, но си мисля, че така чисто теоретично не можем да бъдем сигурни.
Бих си позволил да посъветвам колегата да запази отворения си диференциал и ако се наблюдават аномалии в снеговете да го монтира отново.
А, пък LSD-то съм сигурен, че ще го препродаде лесно
Поздрави,
Д
Re: ASC+T....+LSD ?
Само за информация:
Има една програмка BMW Configurator и специално за Е39 не позволява да се поръча комбинацията ASC+T + LSD.
В същото време са позволени комбинации между противоречиви или повтарящи се екстри като "печка" + подреваеми седалки или шибедах + климатик
Без да твърдя, че съм прав си мисля, че това не е случайно ....
Има една програмка BMW Configurator и специално за Е39 не позволява да се поръча комбинацията ASC+T + LSD.
В същото време са позволени комбинации между противоречиви или повтарящи се екстри като "печка" + подреваеми седалки или шибедах + климатик
Без да твърдя, че съм прав си мисля, че това не е случайно ....
- Банго
- младши ентусиаст
- Мнения: 565
- Регистриран на: 6.05.2006
- Местоположение: София-владая
- Пол: Мъж
Re: ASC+T....+LSD ?
в момента имам при мен една такава Е32-ка с АСЦ и шпер колата е автомат М30 Б35
ПИШЕТЕ НА КИРИЛИЦА
- ddddk
- ентусиаст
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: ASC+T....+LSD ?
Ама +Т ли е?
Защото, то АСЦ-то не му пречи на шпера, ама като почне да удря спирачката и вече е въпроса, какво ще стане?
Поздрави,
Д
Защото, то АСЦ-то не му пречи на шпера, ама като почне да удря спирачката и вече е въпроса, какво ще стане?
Поздрави,
Д
- Fakiro
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 142
- Регистриран на: 5.03.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е32 740IL E34 525i
- Мечтае да кара: E24 M635CSI(M6) , E34M5 , 850CSI (M8)
Re: ASC+T....+LSD ?
Restart:
ASC+T мисля, че се монтира само на 740i и 750i (при Е32)
ASC+T мисля, че се монтира само на 740i и 750i (при Е32)
- bate_boiko
- Мнения: 21
- Регистриран на: 30.12.2010
Re: ASC+T....+LSD ?
АСЦ-то не пипа спирачките, само дроселите (дори и при Е38).
Ако говорите за ДСЦ, е друго.
Ако говорите за ДСЦ, е друго.
- Alexch
- ентусиаст
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: ASC+T....+LSD ?
Колеги, темата е много интересна, браво на автора! И аз попитах наскоро в една друга тема, защо при Е39 само М5 има шпер и възможно ли е да се сложи шпер на кола с ASC+T, но не получих отговор, така че ще следя темата с интерес!
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
Re: ASC+T....+LSD ?
bate_boiko написа:АСЦ-то не пипа спирачките, само дроселите (дори и при Е38).
Ако говорите за ДСЦ, е друго.
ASC-то само отнема газта
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани