Спиране на паразитния въздух при V12

7-ма серия ('88 - '94)

Модератор: Технически модератори

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: Спиране на паразитния въздух при V12

Мнение от Митко Стоянов » 01 Авг 2011, 22:14

zlatko_baretata написа:Там има заводски гарнитури и никъде няма силикон.
На капаците на клапаните гарнитурите са гумени, на ангренажните капаци са хартиени.
Къде, казваш, има силикон, че аз три пъти съм свалял глави и все със заводски гарнитури съм ги събирал, а силикон не съм слагал?
Да ти отворя една биричка, щом три пъти си ги разфасовал тиквите, а? Май си помисли, че само ти си обслужвал В12? Или може да не са били девствени? Или може би само ти си виждал ОЕМ части?
Да те светна за силикона:
1.Слага се на ъглите на капаците на клапаните, където лягат страниците
2.Слага се на долния агренажен капак към картера, пак на ъглите
3.Слага се на снадките на ангренажните капаци
4.Колата,която правихме е на колега от форума,нов внос от Швейцария с пълна сервизна история. Мотора беше свален за ревизия на всички изпотени гарнитури и О-пръстени. На местата, където описах, бяха с фабрично нанесен силикон с една и съща извивка навсякъде. Ако собственика на колата иска, може да пусне снимки, та да видиш за какво говоря.
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: Спиране на паразитния въздух при V12

Мнение от zlatko_baretata » 02 Авг 2011, 18:56

Снимките със силикона си ги гледайте вие с колегата ти, аз течове не съм имал и нямам с оригинални бмв гарнитури. :winky: :yes:
Всеки сам си решава дали да маца със силикона.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Спиране на паразитния въздух при V12

Мнение от Peter Angelov » 02 Авг 2011, 20:33

zlatko_baretata написа:Снимките със силикона си ги гледайте вие с колегата ти, аз течове не съм имал и нямам с оригинални бмв гарнитури. :winky: :yes:
Всеки сам си решава дали да маца със силикона.


Батка гледам си голям катил.. ама хал хабер си нямаш от този
мотор! Колегата съм Аз и съм на 100% сигурен че полвината
неща по мотора не си ги виждал,камоли ревизирана кола
със сменени над 400 позиции по BMW. Не смятах да пиша тук
защото тоя форум е пълен PS разбирачии!А на пича дет му се дървиш
е един от най добрите във Bg в продажбата на части! А за темата
нищо лично към Стоян,познаваме се лично но ако това е ремонт за
показване Аз лино ще се грамна,такива говна не съм виждал скоро!
Имам повече от 300 снимки по пълен проект за реставрация и не в Bg
а в света са малко хората с подобен поект,така че не ни обяснявай
кое как било,кав цвят,мириз имало може би се сети че нямам нужда да ми
отговаряш...
Хайде с здраве и по полека с форумното геройство!
Просто казано първо проучи с кой почваш да спориш и не толкова с Мен
щото не ме ебе, а с Митко който е продал толкова части че на други ще
им трябват 100 г.


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: Спиране на паразитния въздух при V12

Мнение от zlatko_baretata » 02 Авг 2011, 21:02

Разбирач, покажи ми схема по БМВ каталога, дето е даден парт номер на силиконеца и публично ще ти се извиня!
Или ми извади автентичен документ с БМВ инструкции, че еди къде си се маже със силиконец? :winky:
Голем нещо го вадите с Митко, ама като говориш за форумни герои, по-удачно щеше да е да пуснеш някакво доказателство в полза на това, което твърдите двамцата корифеи, а не да ми обясняваш колко сте велики и как никой немало да ви стигне още 100 години. Нещо сте спали на течение, ако наистина си мислите, че сте най-големите разбирачи. :winky:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Спиране на паразитния въздух при V12

Мнение от tsb_bg » 02 Авг 2011, 21:16

Спазвайте добрия тон и се придържайте към темата и не я обръщайте на личностни квалификации
Уважавайте труда на _65536_kb_sec_ който се е погрижил да опише и подкрепи със снимки това което е напрвил, така че да е достъпно за форума.
Единствените официални технологични предписания за нашите коли са събрани в TIS-a и ако имате забележки или сте открили грешки ги подкрепете с данни от там
Иначе всеки има право да е на различно мнение и да го изкаже но по подходящ начин


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: Спиране на паразитния въздух при V12

Мнение от zlatko_baretata » 02 Авг 2011, 21:26

tsb_bg написа:...
Уважавайте труда на _65536_kb_sec_ който се е погрижил да опише и подкрепи със снимки това което е напрвил, така че да е достъпно за форума.
...

Само със забележката, че не го е правил, а го е видял някъде в нетя и го е превел на български, ползвайки снимковия материал.
И това е най-лошото, защото ако си го правил, много неща ти се изясняват... иначе е похвално, че е положил усилия уж да "ограмоти" някой, ама това не е ограмотяване.
Иначе, ще ми е интересно колегата с уникалния в света проект по реставрация на М70 да си подкрепи думите с доказателства. :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Спиране на паразитния въздух при V12

Мнение от tsb_bg » 02 Авг 2011, 21:49

Не познавам лично _65536_kb_sec_ но имах друго мненние за него.
Не знам какво е правил а и не знам до колко техническия форум е мястото за такива обяснения, но право да отговори има и той (най-малко е неетично да се ползват материали от друг източник без да се цитира източника)
Идеята ми беше коментарите да се ограничат до използването или не на силиконови пасти и уплътнения а кой какво е правил, чел, видял, превеждал може да се твърди само ако се намери и посочи материала който е ползван (копиран).

PS

И за да не сме голословни:
1. В TIS-a до колкото виждам не се споменава използванто на силикон като допълнително уплътнение или заместител при ремонтни процедури по този двигател.
2. В една от най подробните теми които намерих в нета по този въпрос автора е използвал силикон само на гарнитурите на смукателните колектори което за мен специално е малко странно като се има предвид сравнително елементарния профил на гарнитурата, материала който се използва и начина на стягане който не предполага изкривяване на профила контакните повъхности

Engine rebuild M70 (v12)

Като допълнение макар и субективно бих си казал и моето мнение, че просто подобен вид материали в началото на 90-те години не бяха толкоа разпространени, бяха далеч от днешния избор и качества и едва ли са се влагали в производството на фабрично нови серийни двигатели, та дори и от този клас.
Друг е въпроса какво се е случвало в последствие при частични или основни ремонти, описания на които четем и цитираме днес (в зависимост и от това кой и къде ги е правил вкл. и в различни държави) но все едно в TIS-a аз не намерих конкретни предписания за използването им.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Спиране на паразитния въздух при V12

Мнение от cod-cdbp » 03 Авг 2011, 0:54

Следя темата постоянно, и честно казано вече ми се иска тотално да бъде изтрита.
Повече обяснения нямам и не мисля да давам.
Че има източник има, че е преведено преведено е, но просто до тук свършват разясненията.
Сърдете се на себе си. Аз лично подобен тон няма да толерирам.

ПС Извинявам се за объркването с повдигачите, гледал съм разред на матора, и той ме е подвел.
Изображение


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: Спиране на паразитния въздух при V12

Мнение от zlatko_baretata » 03 Авг 2011, 1:06

tsb_bg написа:...

2. В една от най подробните теми които намерих в нета по този въпрос автора е използвал силикон само на гарнитурите на смукателните колектори което за мен специално е малко странно като се има предвид сравнително елементарния профил на гарнитурата, материала който се използва и начина на стягане който не предполага изкривяване на профила контакните повъхности

...

Никак не е странно, като се има предвид цената на 4-те тройки гарнитури.
Могат да се изкривят по всевъзможни начини, а ако са напукани - пак не стават, и после празен ход = йок.
Това е и причината да се маца със силикон - цената.
Който иска, може да се поинтересува колко струват в Дару тия гарнитури, или най-великия продавач на части да каже колко са при него, а колегата му да обясни как нема да ги стигнем още 100 години. :winky:
Изображение


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: Спиране на паразитния въздух при V12

Мнение от zlatko_baretata » 03 Авг 2011, 1:10

_65536_kb_sec_ написа:Следя темата постоянно, и честно казано вече ми се иска тотално да бъде изтрита.
Повече обяснения нямам и не мисля да давам.
Че има източник има, че е преведено преведено е, но просто до тук свършват разясненията.
Сърдете се на себе си. Аз лично подобен тон няма да толерирам.

ПС Извинявам се за объркването с повдигачите, гледал съм разред на матора, и той ме е подвел.

Брат, не се коси за глупости.
Темата вече стана полезна по някакъв странен начин.
Чел съм ти мненията и знам, че винаги се стремиш да помогнеш, сигурен съм, че и с тази тема това са ти били намеренията. :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Спиране на паразитния въздух при V12

Мнение от tsb_bg » 03 Авг 2011, 6:54

_65536_kb_sec_ написа:Следя темата постоянно, и честно казано вече ми се иска тотално да бъде изтрита.
ПС Извинявам се за объркването с повдигачите, гледал съм разред на матора, и той ме е подвел.

Темата е полезна, обясненията са подробни и подкрепени със снимки и не виждам причина да се трие.
Пак казвам, че ако има съмнения че процедурата е преписана/преведена от чужд източник това трябва да се докаже а не само да се приказва.
До колкото мога да съдя за теб по това което си писал във форума едва ли ти липсва опит за да знаеш как да направиш всичко това и мерак да го направиш ...
Това писах и в първото ми мнение по темата като видях на къде отиват нещата

Колкото до "объркването" човек бърка като говори, ако си мълчи не може да се получи прост
На мен ми се е случвало в разговор по скайп с колега и в същия момент размяна на информация от ТIS-a на ЛС с друг колега да объркам темите на разговор и да направя елементарна грешка, още повече като колегата ми каза са това аз не можах да включа за какво иде реч и продължих да трърдя че съм прав - до толкова се бях отнесъл. С една дума не вярвам такова нещо да се е случвало само на теб ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Спиране на паразитния въздух при V12

Мнение от tsb_bg » 03 Авг 2011, 7:04

zlatko_baretata написа:... Могат да се изкривят по всевъзможни начини, а ако са напукани - пак не стават, и после празен ход = йок. ... Това е и причината да се маца със силикон - цената...

Идеята ми беше, че размера, конфигурацията на гарнитурата и начина на притягане не предполага неправилно поставяне, притягане или изкривяване.
Напукването (стареенето) прави тези гарнитури "консуматив" и рано или късно се сменят.
Тук въпроса е какво е предписал производителя да се влага при ремонт, а не какво се прави за икономия (не говорим дали материалите са подходящи и качествени или не).


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: Спиране на паразитния въздух при V12

Мнение от zlatko_baretata » 03 Авг 2011, 10:06

tsb_bg написа:...

Engine rebuild M70 (v12)

...

Линкът, който си пуснал, наистина е полезен, но трябва да се отбележат няколко грешки, които са допуснали авторите на статията:
1. Не са сменили ангренажната верига, водачи и обтегачи. Тия неща не са вечни;
2. Не са сменили гарнитурите на смукателните колектори, а са мазали със силиконец (както ти самия отбеляза по-горе);
3. Не са купили нови разпределителни валове, а са шлайфали и закалявали старите. Закалили са и новите кобилици;
4. Не видях да са сменили водачите на клапаните, а само гумичките.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Спиране на паразитния въздух при V12

Мнение от Peter Angelov » 03 Авг 2011, 10:30

[quote="zlatko_baretata"]Разбирач, покажи ми схема по БМВ каталога, дето е даден парт номер на силиконеца и публично ще ти се извиня!
Или ми извади автентичен документ с БМВ инструкции, че еди къде си се маже със силиконец? :winky:

Колега никъде не съм казал че има парт номер на силикон или пък инструкция :!:
По самите гарнитури на точно определени си има може да не е точно силикон но си е подобен материал, който служи след притягане с динометричния ключ да прилепнат хубаво самата гарнитура към елементите :!: А на няколко места си има мацнато
по ъглите на самите елементи и мисля че бяха точно местата които Митко е посочил. Ако беше си направил труда да прочетеш няколко мнения по напред ще видиш че съм писъл че съм против подобни манипулации :!: Според мен спора се разрази от непълно описани неща и недоизказване :!:

Снимки мога да кача ако някой сподели къде преди това да ги кача и после пусна тук...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Спиране на паразитния въздух при V12

Мнение от tsb_bg » 03 Авг 2011, 10:43

zlatko_baretata написа:...Линкът, който си пуснал, наистина е полезен, но трябва да се отбележат няколко грешки ...

Пуснах линка не за да се коментира изпълнението (в крайна метка какво да се смени и какво да се ремонтира е по преценка на този който прави ремонта или плаща) а за илюстрация къде и как е използван силикон.
За пореден път казвам, че за мен меродавни са предписанията по TIS

PS
Аз никога не бих сложил на мой автомобил закалявани валове , кобилици и т.н и не бих сложил стара (използвана гарнитура)

ПредишнаСледваща

Назад към Е32

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook