BMW 730 -малко въпроси.

7-ма серия ('88 - '94)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 4.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: синя Каручка
Мечтае да кара: М3

BMW 730 -малко въпроси.

Мнение от deti483 » 04 Май 2010, 23:16

Здравейте колеги,
понеже в търсачката не намерих достатъчно искам да задам няколко въпроса относно покупка и поддръжка на
БМВ 730,произв. 91-94 г,със 218 к.с. и автоматична скоростна кутия:

1.Отпадна ли официално акциза за внос на автомобили над 163 к.с.в България?
2.Тоя двигател(V8) държи ли на газова/метанова уредба и доколко е удачно въобще да се преоборудва?
3.Опасна ли е покупка на автоматик при такава възраст на колата?
4.Кой от двата мотора на 730 i е по-здрав: 6-цилиндровия със 188 кс. или новия V8 със 218 к.с.?
5.Добра алтернатива ли е покупка на BMW 525 i,91-95 г ?

Предварително благодаря на отзовалите се! :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: BMW 730 -малко въпроси.

Мнение от ddddk » 05 Май 2010, 8:00

Здравей колега,

Сега пак ще настане голяма и непродуктивна полемика... почвам аз:

1. Да.
2. Все едно питаш Левси или ЦСКА :mhihi: Само чети какъв спор ще настане :mhihi:
3. Покупката на автомобил секънд хенд си е опасна по своята същност. Всичко е късмет.
4. Мечо Пух казва: "Колкото повече, толкова повече" :smoke:
5. Автомобили от два различни пазарни сегмента не могат да бъдат алтернатива един на друг.

Поздрави,
Д
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: BMW 730 -малко въпроси.

Мнение от cod-cdbp » 05 Май 2010, 9:36

по добре 740, с тоя Б30 все нещо няма да ти достига според мен, докато 40-ката се движи просто с лекота.
Като се качих за първи път на 740iL чуството за лекота беше несравнимо, не си усеща купето изобщо.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: BMW 730 -малко въпроси.

Мнение от Zubcho » 05 Май 2010, 10:09

По тази логика направо 750ил :mhihi: Той колегата иска да газифицира/метанизира. По добре колега се ориентирай към М50В25 е34 от 1995/96 и не се хвърляй на коли с разход от 15/100 до 22/100 бензин. После и на 8 цилиндровия мотор газовото е по скъпичко от на 6 цилиндровия. Смятай, че и м30В30 188 к.с. под 16/100 в Сф няма да го свалиш каквото и да правиш. Тези приказки че харчи 15/100 8 цилиндров мотор с 1800кг купе няма смисъл да ги раздуваме. :) Това са някакви идеални условия в Германия. Тук при светофар през 30м и спри тръгни в задръстванията ще гледаш все 18-20/100 бензин. Значи на газ пак толкова или малко повече. Просто тези коли не са икономични за жалост. Тя и моята не е ама това е др. въпрос ;)
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: бургас
Пол: Мъж
Кара: е34

Re: BMW 730 -малко въпроси.

Мнение от nikolayyyyyy » 05 Май 2010, 10:16

Zubcho написа:По тази логика направо 750ил :mhihi: Той колегата иска да газифицира/метанизира. По добре колега се ориентирай към М50В25 е34 от 1995/96 и не се хвърляй на коли с разход от 15/100 до 22/100 бензин. После и на 8 цилиндровия мотор газовото е по скъпичко от на 6 цилиндровия. Смятай, че и м30В30 188 к.с. под 16/100 в Сф няма да го свалиш каквото и да правиш. Тези приказки че харчи 15/100 8 цилиндров мотор с 1800кг купе няма смисъл да ги раздуваме. :) Това са някакви идеални условия в Германия. Тук при светофар през 30м и спри тръгни в задръстванията ще гледаш все 18-20/100 бензин. Значи на газ пак толкова или малко повече. Просто тези коли не са икономични за жалост. Тя и моята не е ама това е др. въпрос ;)





напълно съм съгласен със колегата :yes:
Последна промяна nikolayyyyyy на 05 Май 2010, 10:16, променена общо 1 път
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: BMW 730 -малко въпроси.

Мнение от cod-cdbp » 05 Май 2010, 10:16

Zubcho написа:По тази логика направо 750ил :mhihi: Той колегата иска да газифицира/метанизира. По добре колега се ориентирай към М50В25 е34 от 1995/96 и не се хвърляй на коли с разход от 15/100 до 22/100 бензин. После и на 8 цилиндровия мотор газовото е по скъпичко от на 6 цилиндровия. Смятай, че и м30В30 188 к.с. под 16/100 в Сф няма да го свалиш каквото и да правиш. Тези приказки че харчи 15/100 8 цилиндров мотор с 1800кг купе няма смисъл да ги раздуваме. :) Това са някакви идеални условия в Германия. Тук при светофар през 30м и спри тръгни в задръстванията ще гледаш все 18-20/100 бензин. Значи на газ пак толкова или малко повече. Просто тези коли не са икономични за жалост. Тя и моята не е ама това е др. въпрос ;)


Не си съвсем прав, разхода му на място е под 2л/ч което значи че е икономичен колкото и М50, а при положение че се движи с лекота означава че изобщо не гори много за да тръгва => не се натиска много десния педал.
освен това с неговия мотроник много по прецизно се регулира сместта м-у двете банки цилиндри отколкото на М30 и М50 (без ванус).
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: BMW 730 -малко въпроси.

Мнение от Zubcho » 05 Май 2010, 10:34

_65536_kb_sec_ написа:Не си съвсем прав, разхода му на място е под 2л/ч което значи че е икономичен колкото и М50, а при положение че се движи с лекота означава че изобщо не гори много за да тръгва => не се натиска много десния педал.
освен това с неговия мотроник много по прецизно се регулира сместта м-у двете банки цилиндри отколкото на М30 и М50 (без ванус).


Но аз говоря за е34 М50В25 с вАНУС от 1995/1996г. :) Където реглажа на сместа е по-прецизен. А това за натискането и горенето не си прав 8>6 => повече цилиндри повече гориво.

Поздрави
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1480
Регистриран на: 29.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R

Re: BMW 730 -малко въпроси.

Мнение от BULL3T » 05 Май 2010, 12:05

Zubcho написа:
_65536_kb_sec_ написа:Не си съвсем прав, разхода му на място е под 2л/ч което значи че е икономичен колкото и М50, а при положение че се движи с лекота означава че изобщо не гори много за да тръгва => не се натиска много десния педал.
освен това с неговия мотроник много по прецизно се регулира сместта м-у двете банки цилиндри отколкото на М30 и М50 (без ванус).


Но аз говоря за е34 М50В25 с вАНУС от 1995/1996г. :) Където реглажа на сместа е по-прецизен. А това за натискането и горенето не си прав 8>6 => повече цилиндри повече гориво.

Поздрави


Ще ти кажа че и ти не си прав,какво на Стоян м30-ката харчи по малко от м60б40 ли? Ти сам каза нов двигател по-прецизен е,по-близък до съвършенството и тн. Абе по-новото винаги е по-добре,единствения проблем е поддръжката. Щото като се замисля може да си избиеш разликата от парите за бензин на м30 само от разликата за поддръжка на м30 и м60. Но пак казвам м60 по-добре от м30 още повече от м30б30,ако беше м30б35 пак по-приемливо. А иначе авторе, не си слагай таралеж в гащите с тоя малолитражен осмак.зимай е32 с м60б40 ако няма да прави глупости,а ако ще газифицираш/метанизираш, си купи е32 с м30б35 и си тегли ножа после :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 20.11.2009
Местоположение: Толбухин
Пол: Мъж
Кара: ми се Q7-V12 TDI
Мечтае да кара: на писта
Детайли за колата: R10

Re: BMW 730 -малко въпроси.

Мнение от wing 32 » 06 Май 2010, 9:02

Zubcho написа:
_65536_kb_sec_ написа:Не си съвсем прав, разхода му на място е под 2л/ч което значи че е икономичен колкото и М50, а при положение че се движи с лекота означава че изобщо не гори много за да тръгва => не се натиска много десния педал.
освен това с неговия мотроник много по прецизно се регулира сместта м-у двете банки цилиндри отколкото на М30 и М50 (без ванус).


Но аз говоря за е34 М50В25 с вАНУС от 1995/1996г. :) Където реглажа на сместа е по-прецизен. А това за натискането и горенето не си прав 8>6 => повече цилиндри повече гориво.

Поздрави

не забравяйте че и за автомат става на въпрос с V8 бенц на градско не ми се мисли за разхода :nono:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 827
Регистриран на: 7.08.2007
Местоположение: Sofia

Re: BMW 730 -малко въпроси.

Мнение от AcOrP » 06 Май 2010, 14:17

разхода и на 3л и на 4л и на 6-таците и на 8-ците е 16-20/100 в града. 6-ците са по здрави ама са и по стари, 6-ците са по прости и по лесни за ремонт в8-ците са вентилирани демек имат 32 клапана 6-ците 12. Газификация на 6-ка е се едно е карбуратор няма лъжене на компютри само спираш инжекторите като е на газ и си караш.
М30Б30 е малък на е32 т.е е като 316-ка за 3-та серия и 518 на 5-та серия.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 4.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: синя Каручка
Мечтае да кара: М3

Re: BMW 730 -малко въпроси.

Мнение от deti483 » 06 Май 2010, 17:57

Благодаря на всички за мненията!
Май нещата отиват към Е 39 520/ 523 i :D

Поздрави!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1035
Регистриран на: 8.12.2006
Местоположение: Mladost Мнения: 1111
Кара: колело

Re: BMW 730 -малко въпроси.

Мнение от bace_martu » 07 Май 2010, 14:53

Е39-ка 520 автомат в София градско харчи почти колкото моята 730ia M60B30 - между 16-17/100 :winky:
Сега съм сигурен че компетентните пак ще се изкажат неподготвени, но който го съмнява този разход нямам нищо
против да ми напълни резервоара и да замериме :mrgreen:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: BMW 730 -малко въпроси.

Мнение от cod-cdbp » 07 Май 2010, 14:57

bace_martu написа:Е39-ка 520 автомат в София градско харчи почти колкото моята 730ia M60B30 - между 16-17/100 :winky:
Сега съм сигурен че компетентните пак ще се изкажат неподготвени, но който го съмнява този разход нямам нищо
против да ми напълни резервоара и да замериме :mrgreen:


E аз отдавна съм казал че 520-ката градско харчи колкото мойта горе-долу, така че единствения смисъл от нея е извънградско къето пада по ниско като разход.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: BMW 730 -малко въпроси.

Мнение от Zubcho » 07 Май 2010, 16:41

Разлика от 3/100 ако за вас не е нищо за други хора е бая. Стига сте говорили, че 3.0 в8 харчи колкото 2.0 редови 6 . Единствения вариант да харчат еднакво е шофера на 2.0 да е рацер а на 3.0 да е пенсионер. За някой който минава по 45 км дневно 3-4/100 си е сериозен проблем.

За дълъг път е същото. Като се вдигнеш да ходиш от Сф до Варна, ама минеш и през Бургас пак ще те бригат 2-3л. повече на 100км. Просто големия мотор е за голям джоб. Но аз съм сигурен, че и сега ще се намери някой да каже колко бил по-евтин 3.0/4.0. Само ще кажа, че там цените за подръжка са доста по различни от м50 или м52, а части втора ръка почти няма за тези мотори. За справка mitko_n1.

Всъшност мисля, че няма голямо значение дали караш примерно е34 520 или е34 540. Екстрите може вътре да са същите, возията същата, но единия ще има по голямо самочувствие и по-голям разход до точка Б. Важното е, че и за двамата важат ограниченията на скоростта ама този с М50 ще е стигнал до Б по-евтино :)
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6212
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: BMW 730 -малко въпроси.

Мнение от zvetiko » 07 Май 2010, 17:24

Всъшност мисля, че няма голямо значение дали караш примерно е34 520 или е34 540. Екстрите може вътре да са същите, возията същата, но единия ще има по голямо самочувствие и по-голям разход до точка Б. Важното е, че и за двамата важат ограниченията на скоростта ама този с М50 ще е стигнал до Б по-евтино


Айде да оставим удоволствието да караш между колите на градско и вместо за 10мин. да стигнеш за половин час от НДК до околовръстното по България в час пик-става и с пипната 520-ка на 3-та степен ,но си е малко зор.С по-мощният двигател можеш да изпреварваш много по-спокойно и безопасно,много по-лесно можеш да избегнеш нечия простотия,а това са неща свързани с живота ти ,а след като е свързано с това 2-3 литра отгоре едва ли са от толкова голямо значение.Освен ако не пътуваш от София до морето само в най-дясната лента с 80км ,но тогава и 518 ти е предостатъчен ;)

Следваща

Назад към Е32

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook