ГП на Унгария 05.08.2007

Formula 1, AMLS и всички други прояви.

Модератор: Sharo

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 18 Авг 2007, 23:52

Хонда с надежда за по-добро представяне в Турция

Техническият директор на Хонда Шухей Накамото се надява неговият тим да преодолее трудностите от миналия уикенд в Унгария и да покаже ново лице в състезанието за Гран при на Турция. Японският тим направи едно от трите си най-лоши състезания именно в Будапеща.

"Работихме много през триседмичната почивка след унгарската Гран при, за да анализираме проблемите. Продължихме и работата по развитието на колата", заяви японецът. "Всички в тима са много разочаровани от резултатите, които постигнахме в Унгария, макар да знаехме, че RA107 не е подходяща за писта, изискваща високо прилепяне. Следващото състезание в Турция е по-подходящо за нашата кола и се надяваме да се представим по-добре", завърши той.



Хамилтън готов за Турция


Водачът в класирането при пилотите Люис Хамилтън се надява в състезанието за Гран при на Турция другата седмица да повтори представянето си от миналогодишната надпревара от сериите GP2 в Турция. След като изпусна контрол над колата си, младият британец се завъртя и изостана до 18-о място, това обаче само амбицира Хамилтън и след невероятно каране той завърши втори.

"Имам страхотни спомени от "Истанбул Парк". Пистата е много интересна за каране. Предоставя истинско предизвикателство за всеки пилот, доста е широка и са възможни изпреварвания", сподели 22-годишният пилот. "След завъртането ми миналата година във втората обиколка, направих всичко възможно да стигна до второто място. За мен това беше равносилно на победа и ще бъде прекрасно тази година да спечеля състезанието. През триседмичната почивка работих здраво, за да бъда напълно подготвен за състезанието. Остават шест кръга до края на шампионата и съм напълно мотивиран да изпълня задачата си", завърши британецът.



Ново летище до пистата в Бахрейн


Шефът на трасето в Бахрейн Мартин Уитакър смята, че създаването на ново летище в близост до пистата би било голямо предимство при изнасянето за местната Гран при. Точното място на строежа все още не е разкрито, но е предвидена по-голяма площ от сегашното международно летище на Бахрейн. Новото летище е предназначено специално за зрителите на Формула 1 и за чартърни полети за ВИП гости.

"Транспортът до всяко голямо събитие е много важен. Той е съществена част от популяризирането на дадено състезание", сподели Уитакър. "Бихме искали да привлечем хората не само за Гран при, но и да превърнем Бахрейн в привлекателна туристическа дестинация. Това би било от голямо значение за икономиката на държавата", завърши той.



Барикело очаква оспорвано състезание в Истанбул


След разочароващия сезон до момента, пилотът на Хонда Рубенс Барикело не е записал нито една точка в актива си. Бразилецът обаче не губи надежда, че отборът му ще се изправи на крака след лятната почивка и ще подобри представянето си в Турция.

"Много съм впечатлен от пистата в Истанбул през изминалите две години. Тя е голямо предизвикателство за пилотите. С движението в обратна на нормалната посока, трасето е много трудно от физическа гледна точка", призна бразилският пилот. "Най-трудната част е високоскоростният завой 8, в който трябва много точно да следиш състезателната си линия. Свършихме много работа и се надявам да се представим на ниво в Турция", завърши той.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 19 Авг 2007, 21:17

Хорнър: Уебър и Култард са най-добрата комбинация за нас


Шефът на Ред Бул Кристиян Хорнър е много доволен от съперничеството между двамата си пилоти Марк Уебър и Дейвид Култард. Според специалиста двамата са направили прекрасен дует през тази година, като са се утвърдили като една от най-добрата двойка титуляри през тази година.


"Марк и Дейвид са перфектната комбинация за нас. Дейвид разполага с изключително голям опит. Той е състезател от 14 години и все още е жаден за резултати. Той дава всичко от себе си, като през тази година дори е подложен на изпитание от страна на съотборника си. Това е добре дошло за отбора", заяви Хорнър.


Специалистът допълни, че Уебър е един от малкото, които могат да поддържат постоянно темпо по време на цяла състезателна дистанция.


"Качеството му да поддържа постоянно темпо е уникално. Той е много спокоен и целенасочен пилот. За жалост той е магнит на лошия късмет. Изпитах голямо удовлетворение, когато го видях да се радва на подиума в Гран При на Европа, където завърши на трета позиция", коментира Хорнър.



Кубица се оплака от забраната на тракшън контрола


Звездата на БМВ-Заубер Роберт Кубица изрази недоволството си от влизащата в сила през следващата година забрана за използването на тракшън контрол. Тази система предотвратява превъртането на задвижващите гуми, като по този начин улеснява пилотите в по-агресивното подаване на газта. Полякът сподели, че мрази всичко, което би го забавило.



"Преминахме от сликове към гуми с канали. Преминахме от двигатели V10 към V8. Сега от коли с тракшън контрол преминаваме към коли без тракшън контрол. Обичам да се състезавам, но бих искал да го правя в автомобили, които са най-бързите движещи се неща на планетата. Ако разполагам с машина, чиято мощност достига 900 конски сили, то бих искал да използвам целия и потенциал", заяви Кубица.


Кубица, който три пъти през този сезон регистрира класиране на четвърто място, постави специален акцент върху надпреварата на "Монако" през 2008 година.


"Всичко ще бъде по-различно. Интересно ми е да видя как ще се състезаваме на "Монако" без тракшън контрол, особено ако завали дъжд. Видяхте какво се случи през тази година в съботните тренировки, когато падна дъжд, та можете да си представите какво ще бъде догодина!", допълни Роберт.




Отборът на Макларън се отправя към Гран При на Турция


Тимът на Макларън-Мерцедес се подготвя за пътуването си към Турция за 12-та надпревара от календара, след като триседмичната паузата е към своя край. Това е най-дългото пътуване на отбора, който със своите тирове Мерцедес-Бенц "Актрос" трябва да препътува малко повече от 1560 км.


Състезанието бележи стотното участие в Гран При за двукратния световен шампион Фернандо Алонсо. Той направи своя дебют във Формула 1 през 2001-ва година на австралийската Гран при и досега е натрупал в актива си 18 победи, от които три за Макларън през този сезон. Испанецът в момента се намира на втора позиция със 73 точки и изостава от своя съотборник Люис Хамилтън със 7 точки. Тимът като цяло има 138 точки в отборното класиране и води с 19 на основния си конкурент Ферари.


През дългата почивка между състезанията повечето от механиците на отбора използваха възможността да излязат в заслужена почивка. За инженерите, работещи по развитието на болидите, такава възможност нямаше. Главната задача, която бе поставена, бе свързана с работа във въздушния тунел и с подобряване на окачването.




Дорнбос води преговори с Тойота и Уилямс


Холандският пилот Роберт Дорнбос води преговори за завръщане във Формула 1 с отборите на Тойота и Уилямс. Бившият състезател от отборите на Минарди, Джордан и Ред Бул не е заинтересуван от офертата на аутсайдера Спайкър. Тази информация бе разкрита от неговия мениджър Кристиян Гайстдорфър, който е известен германски рали състезател. Той сподели пред холандското издание "Race Report", че убедителното представяне на неговия пилот в сериите "Чемпкар" през тази година биха отворили вратата към Формула 1 през 2008 година.



Витантонио Лиуци: Бурде не е нищо особено


Загубилият мястото си в Скудерия Торо Росо за сезон 2008 Витантонио Лиуци сподели мнението си за привлечения Себастиен Бурде. Французинът, който е на път да спечели своята четвърта титла в сериите "Чемпкар", успя да впечатли шефовете на екипа Герхард Бергер и Франц Тост, които решиха да се разделят с Лиуци под претекст, че "искат да предприемат нова крачка" с повиквателната към Бурде, както и с присъединяването на Себастиян Фетел от БМВ-Заубер по-рано през тази година, който замести Скот Спийд.

Италианецът Лиуци обаче смята, че Бурде не е "нищо особено".


"По време на тестовете си с Торо Росо той не записа някакви по-забележителни времена. Той се представи добре, но като цяло нищо особено", допълни Тонио.



Състезание срещу времето


В борбата за надмощие скоростта е от най-голямо значение не само на пистата, но и за развитието на болида. За по-малко от две години тимът на БМВ-Заубер успя да се превърне в третата сила във Формула 1.


"От една страна, скоростта помага за постигане на добри времена", призна техническият директор на тима Вили Рампф. "Но, от друга страна, тя е жизненоважна, когато става въпрос да направиш колата бърза чрез реализирането на нови технически идеи. Това е истинското предизвикателство", завърши той.



От БМВ продължават да работят усилено за усъвършенстването си дори и през лятната почивка. "Ставаме все по-бързи с всяко състезание", сподели директорът на БМВ Моторспорт д-р Марио Тайсен. "В състезанието с времето трябва винаги да следиш конкурентите си", заяви германецът.



Продрайв: Ще се присъединим към Формула 1 през следващата година


Собственикът на Продрайв Дейвид Ричардс опроверга слуховете, че неговият отбор няма да се появи през 2008 г. във Формула 1. Липсата на официално изявление от отбора по въпроса, което бе насрочено за юли, породи спекулации, че от Продрайв няма да бъдат готови за дебюта си следващата година.


"Това не е вярно, ще се състезаваме във Формула 1", категоричен бе Ричардс


Британецът още не се е спрял на варианти за пилоти на отбора. Говори се, че пилотът на Уилямс Алекс Вурц, който се състезаваше за Бенетон през 90-те, когато Ричардс бе част от отбора, вече е водил преговори с него


"Познавам го много добре", сподели англичанинът. "Но разговаряхме с Алекс като приятели, а не за договор с австралиеца", завърши босът на Продрайв.



Алонсо готов за първа победа в Турция


Фернандо Алонсо се нуждае от победа в Турция, за да намали разликата от 7 точки в генералното класиране с неговия съотборник Люис Хамилтън. През изминалите две години испанецът завършваше втори в Истанбул, но сега е уверен в победата.


“През изминалите две години завърших втори, но сега смятам да подобря постижението си. Пистата е прекрасна за каране със своите дълги и бързи завои, които трябва да минеш на ръба, особено завой 8”, заяви Алонсо. "Предполага се, че времето ще бъде доста топло, като това е предпоставка за бързо износване на гумите. Състезанието е в обратна посока и това се отразява на предната дясна гума повече от останалите. Основен фактор за износването на гумите обаче е фактът, че състезанието е едно от най-бързите в календара. Поради тази причина с Бриджстоун ще работим усилено, за да се справим с проблема", завърши двукратният световен шампион.



Победата – единствената цел пред Хамилтън в Турция


Временният водач в класирането Люис Хамилтън отправи ясно предупреждение към своя съотборник Фернандо Алонсо - британецът е готов на всичко, за да спечели състезанието за Гран При на Турция, дванадесети кръг от световния шампионат на Формула 1. Люис има отлични спомени от това трасе, където през миналата година спечели място на подиума по драматичен начин, след като се завъртя още в началото на надпреварата.


"Имам невероятни спомени от "Истанбул парк". Очаквам с нетърпение дебюта си на това трасе с болид от Формула 1, заяви Люис. – Това е уникално съоръжение. Има много места за изпреварване. Пистата е доста широка и това винаги ти помага, когато атакуваш свой съперник."


"В отбора сме много мотивирани. До края остават шест състезания и съм готов да поема предизвикателството", завърши Люис.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 22 Авг 2007, 0:06

Михаел Шумахер стана собственик на отбор


Седемкратният световен шампион Михаел Шумахер стана собственик на картинг отбор. 38-годишният германец, който посети няколко състезания от Гран при тази година като "наблюдател и съветник" на Ферари, сега се е съсредоточил в намирането на нови таланти.


Шумахер е купил акции от отбора на дългогодишния си приятел Петер Кайзер. Екипът се намира в близост до дома на Михаел и брат му Ралф в Керпен (Германия).


"Любовта ми към картинга никога не е спирала. Главната ми задача в отбора ще бъде откриването на млади таланти", коментира Шуми.




Демонстрации на болиди от Ф1 събраха хиляди хора в Холандия


Миналият уикенд в Холнадия се проведе фестивалът "Bavaria City Racing", който събра в центъра на Ротердам повече от 500 хиляди зрители. Премиерът на Холандия Балкененде откри третото издание на ежегодния фестивал на моторните спортове. Министърът откри събитието правейки обиколка на градската писта. Както е известно, политикът е голям фен на автомобилните състезания. На събитието взеха участие пилоти на отборите на Рено и Спайкър. Кристиян Алберс бе първи в програмата. Холандецът даде всичко от себе си пред домашната публика, карайки болид на Спайкър.


"Шоуто което направих беше страхотно и се радвам че зарадвах моите фенове. Наложи се да спра защото не остана нищо по гумите ми", коменира Алберс.


В същото време Хейки Ковалайнен от Рено запали гумите на болида си, като държеше волана си с една ръка докато поздравяваше публиката с другата.


"Беше наистина вълнуващо. Тълпата беше огромна и се радвам, че толкова много хора дойдоха да ни гледат, заяви Хейки.


Основната фигура на деня обаче беше холандският пилот от Формула 1 Роберт Дорнбос, който направи ефектна демонстративна обиколка. Тест-пилотът на Рено Нелсън Пикет-младши се показа в една по-различна светлина, като изтанцува няколко бразилски ритми от кокпита си.



Бърни Екълстoyн поставя краен срок на Индия


Индия разполага само с 40 дни да финализира проекта си за Гран при в столицата на страната Делхи. Босът на Формула 1 Бърни Екълстоун даде краен срок до 30-и септември на организаторите от Олимпийският комитет на Индия да представят своя бизнес план за новата писта. Очаква се трaсето да е готово до 2009-та година.


"Работим по проекта и ще представим подробен план след няколко седмици", заяви Сурех Калмади шеф на Олимпийския комитет. Бизнесменът Виай Малия, който е спонсор на отбора от Формула 1 Тойота, бе обявен за основен инвеститор за бъдещето Гран при на Индия.



Хауг потвърди: Алонсо остава


Спортният директор на Макларън-Мерцедес Норберт Хауг за пореден път заяви, че двукратният световен шампион Фернандо Алонсо ще остане в тима на „Сребърните стрели” и през следващия сезон. „Имаме действащ договор с него. А потвърждение за изпълнението му получихме в устна форма за последно в Унгария и то без да сме го изисквали”, заяви Хауг пред германското списание „Focus”.

Той сподели още, че не е притеснен от конкуренцията между Алонсо и водача в класирането при пилотите Люис Хамилтън. „Това е едно здравословно съперничество. Е, наистина, в Унгария не беше много точно така”, коментира той.



Култард бил болен от болимия като малък


Пилотът на Ред Бул Дейвид Култард призна в своята нова автобиографична книга, че като малък имал проблеми с храненето и е бил болен от болимия. Сега Култард е висок 183 см и тежи 72 кг, но още преди да започне кариерата си във Формула 1 е имал за известно време проблеми със здравето си. В юншеските си години Култи бил доста висок и правил всевъзможни неща, за да поддържа теглото си в норма за картинг състезанията. Тогава шотландецът бил само 57 килограма.


"Спрях да се храня с калорични храни и преди да се усетя вече имах болимия", призна британецът. "Единственият начин да намаля теглото си беше умишлено да повръщам храната, която приемах. Дори когато отслабнах значително продължавах да се меря всяка сутрин, обед и вечер. Бях висок колкото сега, но доста слаб и кльощав. Ако на сутринта тежах и половин килограм повече отивах да плувам в басейна", завърши Култард.


През 2008 година Култард ще запише своя 14-ти сезон във Формула 1, а до този момент има спечелени 13 победи.




Рено вече се фокусират над подготовката за 2008 година


Световните шампиони от Рено решиха да започнат подготовка за сезон 2008 отсега, за да може тимът да си върне формата загубена тази година. За сега базираният в Енстоун (Великобритания) отбор не успя да завърши на подиума в нито едно Гран ори тази година и най-вероятно ще загуби борбата с БМВ за третото място при конструкторите. Техническият директор Роб Бел намекна, че в екипа вече са започнали работа по новата кола за 2008 година. Според него, французите са намерили причините за лошото представяне на R27. Все пак от Рено потвърдиха, че все още не са отписали този сезон.


"Имаме някои дребни подобрения в аеродинамиката за Турция, и нов аеродинамичен пакет за „Монца”. Ще продължим да работим по оползотворяването на сегашните ни разработки", сподели Бел. "Усилията ни вече са фокусирани към 2008 година, но не сме отписали този сезон. Започваме работа по колата рано и подходът ни ще бъде различен от предишните години. След като сме сигурни, че нашите методи за развитие са правилни ще насочим цялата си енергия в създаването на новата кола", завърши той.



Де ла Роса пилот на Продрайв ?


Тест-пилотът на Макларън-Мерцедес Педро де ла Роса най-вероятно ще стане пилот на новия отбор през 2008 година Продрайв, съобщават испанските медии. Както е известно, миналата година Продрайв спечели лиценз от ФИА и ще се впусне във Формула 1 догодина. Шефът на проекта Дейвид Ричардс на няколко пъти заяви, че през сезон 2008 смята да използва шасита на Макларън и двигатели на Мерцедес. От следващия сезон, т.нар. "клиентски коли" вече ще бъдат разрешени и отборите ще могат да закупуват шасита от други автомобилни производители. Очаква се Де ла Роса да бъде официално обявен за пилот на Продрайв тази седмица в уикенда за Гран при на Турция.



Мениджърът на Пилето нападна Алонсо


Мениджърът на Михаел Шумахер Вили Вебер нападна остро световния шампион Фернандо Алонсо (Макларън-Мерцедес). Според германеца, Алонсо не е реагирал по най-добрия начин на напрежението в екипа на Рон Денис и отношенията му със съотборника му Люис Хамилтън. Вебер даде за пример седемкратния световен шампион, който винаги се е държал коректно, въпреки някои проблеми, които е имал със съотборниците си през годините в Бенетон и Ферари.


“Пилотите винаги са имали различия помежду си, но за разлика от Алонсо, Михаел винаги се е държал коректно. Шумахер просто винаги е доказвал, че е по-добър от своя съотборник и никога не си е помислял да напуска тима, защото му е било трудно. Не мога да разбера Алонсо. Очаквах той да се държи по-адекватно, да се усмихва и да продължи напред. Но вместо това той изгуби контрол в ситуацията. Заради това му поведение, неговия имидж пострада доста. Това бе най-лошото което можеше да се случи”, допълни той.


„Фактът, че Хамилтън се представя отлично, не трябва да наранява гордостта му. Това по-скоро трябва да го стимулира, да се представя по-силно. Ако аз бях мениджър на Алонсо нямаше да преговарям с други отбори. Ако Фернандо смени екипа си сега, това ще изглежда доста идиотски. Сега той има най-бързата кола. Какво иска повече ?”, запита още Вебер.



Хайдфелд преподписа с БМВ до края на 2009-та


Германският пилот на БМВ-Заубер Ник Хайдфелд удължи договора си с тима за още две години. Това означава, че Хайдфелд ще остане в БМВ до края на 2009 година, като в договора му има опция за удължаването му до края на 2010 година. Хайдфелд ще печели както досега по пет милиона евро на година, като отделно от тях се добавят и премии при успехи. Междувременно от тима обявиха, че Роберт Кубица ще е пилотът, който ще бъде съотборник на Хайдфелд догодина.

„За мен винаги е било ясно, че искам да продължа да се състезавам за БМВ и никога не съм се колебал дали да преподпиша. Чудесно е да можеш да участваш в изграждането на нов отбор и да бъдеш част от този процес. Когато гледам какъв прогрес сме направили през последните две години, чувството в невероятно. Аз лично имам много високи амбиции и съм убеден, че ще мога да ги постигна с отбора на БМВ”, коментира Хайдфелд.



Ралф Шумахер: Искаме точки и в Турция


Пилотът на Тойота Ралф Шумахер сподели, че очаква ново силно състезание на тима в надпреварата за Гран при на Турция тази седмица, след като в Унгария германецът завърши на шесто място. „В Унграия и аз, и тимът направихме много силен уикенд, с най-добрия ми резултат в квалификацията и в състезанието. Бяхме много конкурентоспособни и направихме добър резултат, така че очаквам да продължим по същия начин и в Турция. „Истанбул Парк” е необичайно трасе и там ни чака интересно състезание. В последните няколко надпревари показахме, че ставаме все по-добри и се движим в правилната посока. Колата ни изглежда конкурентоспосбна на различни писти, така че се надяваме на добро представяне през този уикенд. Много беше важно да спечелим точки в Унгария и сега ще целим да направим същото и в Турция. Наслаждавах се на паузата, но сега съм готов да се върна на пистата”, коментира Шумахер.




Маса с ново шаси в Турция


Пилотът на Ферари Фелипе Маса ще има възможността да кара с ново шаси в Турция в края на тази седмица. Екипът от Маранело е подготвил новата кола за предстоящото Гран при на “Истанбул парк” и ще се опита да настигне Макалрън в борбата за световната титла. Новото шаси 263 е тествано продължително през лятната пауза в завода на тима в Италия. Както е известно, тестовете на писта през този период са забранени от ФИА. В същото време механиците на „Черните кончета” са тренирали усърдно спирания в бокса и презареждане с бензин, за да не се повтаря повече грешката от квалификацията в Унгария. Тогава Маса посети своя пит, но механиците забравиха да му сипят гориво и така бразилецът загуби ценно време.



Еди Джордан: Не съжалявам за продажбата на отбора


Бившият собственик на едноименният тим във Формула 1 Еди Джордан призна, че не съжалява за продажбата на своя екип преди няколко години. Тогава отборът на Джордан беше закупен от корпорацията Мидланд, чийто шеф е канадският милиардер с руски произход Алекс Шнайдер. Новият тогава тим се състезаваше в Гран при под руски лиценз. В края на миналата година контролният пакет акции на Мидланд бе закупен от холандският автомобилен производител Спайкър.


“Трябва да си прекалено голям егоист, за да кажеш, че ситуацията сега е могла да бъде по-добра. Но все още не мога да забравя тези 250 души, които работеха за мен. Не можех да ги оставя на улицата. Това не е в стилът ми и не съжалявам за продажбата. Очаквах повече от Мидланд и съм изненадан, че те продадоха толкова бързо отбора на Спайкър. От сегашните шефове никой не ме е молил за съвет, а и не смятам, че някога ще го направят. Мога да помогна много с моя опит и познания във Формула 1, но според мен те ще се оправят сами”, допълни той.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 22 Авг 2007, 21:24

Маса няма търпение да се върне в Турция


Фелипе Маса няма търпение да се впусне в уикенда за Гран при на Турция след триседмичната почивка, по време на която не бяха тестовете във Формула 1 бяха забранени. Бразилският пилот се върна към спомените за първата си победа миналата година на трасето край Истанбул.


„Лятната почивка е към своя край и съм готов да се състезавам отново. В момента съм в Маями, където пристигнах в четвъртък от Бразилия. Заминавам за Турция днес. Прекарах чудесно, като се отдадох на пълна релаксация. Въпреки че съм на почивка, трябваше да работя над физическото си състояние всеки ден, за да не загубя форма”, сподели Маса.


„Винаги се връщам с добри чувства към състезанието в Турция. Там постигнах първата си победа миналата година. Спомените ми са още пресни и чувството да се върнеш тук отново е страхотно”, завърши бразилецът.



Тайсен: Алонсо никога не е бил вариант за нас


Шефът на БМВ-Заубер д-р Марио Тайсен отхвърли слуховете, че неговият отбор се опитва да привлече Фернандо Алонсо (Макларън-Мерцедес) за следащия сезон. Германецът обаче е доволен, че топ пилотите вече проявяват интерес към тимът му.


„Фернандо е страхотен пилот, но никога не сме обмисляли привличането му при нас”, заяви Тайсен.


Тайсен също не потвърди публикациите в медиите, че новият договор на Ник Хайфелд е за две години с опция за продължение до 2010-та година.


„Договорът ни с Ник е за една година”, обяви той.



Райконен: Нямам какво да губя


Кими Райконен призна, че е амбициран да направи всичко на каквото е способен в оставащите шест състезания до края на шампионата, и иска да вземе най-доброто от неговото Ферари. Финландецът има 60 точки в актива си тази година и изостава с 20 от лидера Люис Хамилтън. Райконен трябва да се бори за подиум във всяко състезание до края, за да запази шансоветне си за титлата. Докато пилотът на Ферари се наслаждаваше на почивката си, от неговия тим работиха здраво в фабриката си в Маранело.


„Целият екип работи заедно за намаляване на разликата в точките. Разговарях с инженерите и те ми казаха, че имаме няколко нови разработки за колата”, сподели Райконен. „Трябва да дадем най-доброто от себе си и да се надяваме конкурентите ни пред нас да имат проблеми. Нямам какво да губя и мога да рискувам повече от моите конкуренти от Макларън”, завърши той.



В Макларън искат разговор с пилотите си


Шефовете на Макларън-Мерцедес обмислят да организират среща и да разговарят с двамата си водещи пилоти преди Гран при на Турция този уикенд във връзка с проблемите, възникнали по време на квалификацията в Унгария. Според Люис Хамилтън решението е да се запази спокойствие и да не се раздухват нещата, но спортният директор на Мерцедес-Моторспорт Норберт Хауг настоява за разговор с двамата си пилоти.


„Важно е да потушим разногласията в отбора. В Турция ще седнем заедно и ще разговаряме с двамата ни пилоти, за да намерим решение на проблемите”, коменира Хауг.



Франк Уилямс: Розберг не се продава


Шефът на Уилямс-Тойота Сър Франк Уилямс заяви, че Нико Розберг няма сменя тима си. Германският състезател се присъедини към отбора през 2004 година като тест пилот и стана основен пилот на Уилямс през 2006 година. По-рано този сезон собственикът на екипа, сподели че Нико е толкова талантлив, колкото и лидерът в шампионата Люис Хамилтън. Германските медии разкриха, че Сър Франк се опитва да намери по-добър отбор, на който да продаде Розберг. „Нико не е за продан. Той ще се състезава за нас и през 2008 година”, категоричен бе 64-годишният собственик на тима.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 23 Авг 2007, 22:57

Шеф на БМВ: Ще бъдем много бързи в Турция


Техническият директор на БМВ-Заубер Вили Рампф предупреди съперниците си, че отборът му ще бъде много силен тази седмица в Турция. Баварците преследват лидерите Макларън и Ферари от началото на сезона. Според Рампф, от БМВ са направили някои подобрения през триседмичната почивка, с които колите им ще са по-бързи.

"В изминалите състезания бяхме много силни и развихме много добре F1.07. Очаквам добро представяне в следващото състезание”, сподели германецът. „Трасето в Истанбул притежава всичко, от което се нуждае една писта от Формула 1. Има бавни секции, в които се изисква добра стабилност, както и много бързи, например номер 8, който се състои от четири части, но се взима в една състезателна линия с около 250 кмч”, завърши Рампф.



Алонсо ще играе за швейцарски футболен отбор


Двукратният световен шампион Фернандо Алонсо вече върви по стъпките на Михаел Шумахер, присъединявайки се към местен швейцарски футболен отбор. 26-годишният испанец се премести да живее със своята съпруга край Женева на няколко километра от вилата на Шумахер. Алонсо направи първата си футболна тренировка миналата седмица с третодивизионния отбор "Prangins FC". За друг третодивизионен тим "FC Echichens" пък играе седемкратният световен шампион Михаел Шумахер.



От Ферари искат перфектна работа до края на сезона


Отборът на Ферари се нуждае от перфектна работа във всяко едно от оставащите шест състезания, за да успее да стопи разликата с Макларън от 19 точки в шампионата при конструкторите. Според техническия директор на “Черните кончета” Марио Алмондо от Ферари не трябва да допускат грешките, които правеха досега през сезона.



"Трябва да се справим добре не само този уикенд в Турция, но и в оставащите състезания до края на шампионата. Имаме потенциал да ги спечелим, но трябва да бъдем безупречни”, сподели Алмондо. „Колата ни доказа, че е конкурентноспособна на всички писти от началото на сезона. Уверени сме в себе си, но сме изправени срещу много силната конкуренция на Макларън”, завърши той.




Макларън все по-близо до сделка с Продрайв


Шефът на новия отбор на Продрайв Дейвид Ричърдс обяви, че неговият отбор, който трябва да бъде 12-ият във Формула 1 през 2008 година, е на път да се договори за доставчик на шасита и двигатели до края на септември. Британският тим е най-близо до споразумение с Макларън.


„Макларън са една от трите възможности за доставчик на шасита и двигатели”, сподели Ричърдс. „Няма да можем да направим официално представяне на отбора преди следващия месец, но преговорите вървят много добре и ще присъстваме в стартовата решетка на Формула 1 през 2008 година”, завърши той.




Почти всички скъпи хотели в Истанбул вече са заети



Около сто процента от капацитета на елитните истанбулски хотели вече е зает заради състезанието на Формула 1 между 23 и 27 август в Турция, предаде турската телевизия СиЕнЕн-Тюрк.

Повишеното търсене е увеличило значително цените на услугите на хотелите в Истанбул. Директорът на петзвездния хотел Чъраган в Истанбул Пънар
Тимер съобщи, че миналата седмица е била заета между 85 и 90 процента от легловата база, докато през тази седмица леглата са заети на сто процента.

Представители на истанбулския Хилтън съобщиха, че при тях също е отбелязан рекорден интерес на клиентите, като в момента са заети между 80 и 90 процента от стаите.

Най-голямо увеличение на цените в следствие на засиления интерес от страна на участниците в състезанието и зрителите е отбелязал хотел Чъраган. "Султанската стая" в хотела се предлага за 15 хиляди долара на нощувка, а пакетната цена за три нощувки по време на Формула 1 е 67 хиляди долара, посочва телевизията.

По думите на председателя на Организацията на турските хотелиери Тимур Байъндър повишението на цените в хотелите е между 30 и 40 на сто. Севда Йългаз, друг представител на организацията, допълни, че не само богатите проявяват интерес към състезанието, но също хора от съседните на Турция държави, в т.ч. България. Някои от тях обаче не ангажират за престоя си хотел, а предпочитат да нощуват в палатки, отбелязва тя.




Хамилтън и Алонсо не се появиха днес на пистата в Турция


Лидерът в шампионата Люис Хамилтън и Фернандо Алонсо отсъстваха днес от подготовката на тима на Макларън-Мерцедес на пистата “Истанбул парк”. Двамата пилоти останаха в турската столица, вместо да бъдат на пистата с отбора си.


Хамилтън и Алонсо имаха задължения по рекламните си и не участваха в официалната пресконференция на ФИА. От Макларън решиха да оставят събирането на целия екипа в града, от колкото всички да пътуват голямото разстояние до трасето. Целият тим на Макларън желае да забрави за проблемите в Унгария и да постигне нова победа.



Пожар в завода на Тойота


Вчера по време на тестове във фабриката на Тойота в Кьолн (Германия) един от двигателите се е запалил на стенд по неясни причини. Механиците веднага са подали сигнал до местната пожарна, но пламъците са били овладяни от противопожарната система още преди огнеборците да пристигнат. Според японците след пожара нямало големи щети и всичко вече работило на пълни обороти.



Хамилтън и Алонсо се срещнаха с шефовете на Макларън


Пилотът на Макларън-Мерцедес Люис Хамилтън и неговият съотборник Фернандо Алонсо, се срещнаха днес в Истанбул с шефовете на тима Рон Денис и Мартин Уитмарш, за да изгладят проблемите помежду си. Както е известно, в Унгария преди три седмици водачът във временното класиране Хамилтън спечели надпреварата на "Хунгароринг". Преди състезанието обаче спечелилият пол-позишън Алонсо беше наказан от съдиите на ФИА и испанецът стартира едва пети. Тогава комисарите обвиниха двукратния световен шампион, че по време на квалификацията е задържал нарочно Люис в бокса и с това му е попречил да се бори за първата позиция на старта.


След края на състезанието в Унгария, Хамилтън заяви, че Алонсо не му говори, а от своя страна Фернано не искаше да навлиза в подробности. Преди няколко дни медиите в Испания съобщиха, че Алонсо е отхвърлил поканата да се присъедини към съотборника си и шефове на отбора. За да решат проблема главните акционери на тима поканиха всички важни фигури на Макларън на борда на 72 метровата супер яхта "Кого" принадлежаща на един от главните акционери и основатели на тима Мансур Ойех. Алонсо тогава отказа да се качи на яхтата, което било сигурен знак за обтегнатите отношения между него, шефовете на тима и Хамилтън.


За сега няма точна информация какво са си казали присъстващите на днешната среща в Истанбул, но според запознати ръководството на Макларън е искало всичко да остане в миналото и Алонсо и Хамилтън да се съсредоточат върху битката им с Ферари за световната титла.



Култард разкри конспирация във Ферари


Ветеранът във Формула 1 и пилот на Ред Бул Дейвид Култард “разкри” днес на официалната пресконференция на ФИА конспирация в тима на Ферари насочена срещу Фелипе Маса. Според шотландеца, механиците на “Черните кончета” нарочно са забравили да сипят гориво в болида на Маса по време на втората част от квалификацията на пистата “Хунгароринг” в Унгария преди три седмици. Както е известно, тогава в последните минути на втората част на сесията Маса влезе в бокса за нови гуми и гориво, но в края на пита болидът му изненадващо спря. Тогава механиците му го върнаха обратно в гаража,а по-късно се разбра, че са забравили да му сипят бензин.


Бразилецът се върна на трасето, но не успя да запише бърза обиколка, която да го класира за последната трета част на квалификацията и нямаше как да се бори за пол-позишън. Маса стартира 14-ти, а в самото състезание финишира на 13-та позиция, като не взе нито точка. Според Култард, шефовете на екипа от Маранело нарочно са попречили на своя пилот и така се опитват да фаворизират Кими Райконен в борбата за световната титла с пилотите на Макларън-Мерцедес. В момента във временното класиране Люис Хамилтън води с 80 точки, пред Алонсо със 73 точки, Райконен с 60 точки и Маса с 59 точки.


“От къде да знаем, че от Ферари нарочно не са сипали бензин в колата на Маса?”, запита днес в Истанбул Култард. “Може би това е било решение на екипа, за да фаворизира Райконен. Как така тимът е забравил да сипе бензин”, допълни той.


От своя страна Маса отговори: “Това не беше нарочно. Просто имаше недоразумение”.


“Едно доста фундаментално недоразумение. Според мен си е чиста конспирация за фаворизиране на Кими. Пожелавам ти успех”, отвърна Култи, който дълги години беше съотборник на “Айс мен” в Макларън.
Изображение

Предишна

Назад към BMW и моторните спортове

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook