Промените за сезон ‘07

Formula 1, AMLS и всички други прояви.

Модератор: Sharo

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 418
Регистриран на: 23.05.2006
Местоположение: Rousse,Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: Е34, М20В25+
Детайли за колата: Черен

Промените за сезон ‘07

Мнение от Van » 24 Мар 2007, 9:00

Промените за сезон ‘07
22.03.2007, Йордан Севов - Списание Club F1, брой 89




Вече стана традиция за всеки нов сезон да има нови правила във Формула 1. 2007-а година не само, че няма да направи изключение, но за пореден път промените ще са значителни.
Очаква ни монопол в снабдяването с гуми от един производител, лимитиране на тестове, ограничени като обороти и развитие двигатели и още множество по-малки промени.
Може би най-значимата промяна е тази по отношение на гумите.
От 2008 г. трябва да влезе в сила ново споразумение Конкорд. С него в сила ще влязат дълго планираните от Макс Мозли реформи. Но част от тях ще започнат да действат още през тази година и снабдяването на Формула 1 от един доставчик на гуми е част от тях.

Монопол при гумите
От този сезон минимум до 2010 г. Бриджстоун остава монополист в снабдяването на тимовете с гуми. През 2007 г. всички тимове ще получават едни и същи спецификации и едни и същи количества от “черното злато”. За всяка Гран при отборите ще имат право на избор между меки и твърди смеси. Според спортния регламент на всеки пилот се полагат по 14 комплекта гуми на уикенд. Четири от тях се връщат в петък вечерта и за събота и неделя остават общо 10 комплекта сухи гуми.

Доброволно ограничаване на тестовете
Всички отбори във Формула 1 се съгласиха единодушно да въведат предвиденото за 2008 г. ограничаване на тестовете още през тази година. През сезона тимовете ще имат право на 30 000 км изпитания на екип.

Хомологирани двигатели
От 2007 г. развитието на двигателите във Формула 1 се ограничава значително. Агрегатите през предстоящия сезон ще бъдат с ограничени максимални обороти. Върховата им стойност ще е лимитирана на 19 000 об/мин. Моторите ще са V8 и ще отговарят като структура, архитектура и обем на тези използвани в уикендите за Гран при на Китай/Япония или Япония/Бразилия 2006 г. (в зависимост от цикъла на използване). При някои агрегати от този период оборотите надхвърляха 19 000 и сега се налага да бъдат намалени, за да отговарят на изискванията. ФИА трябваше до средата на месец декември да предостави официален списък на модификациите, които ще бъдат позволени като смяна на типа свещи. Веднъж годишно се очаква да бъде допусната и промяна на камерата и главите на двигателите.
Засега моторите ще се управляват от електроника, избирана от екипите, но от 2008 г. електронното управление ще е вече стандартизирано, като всички агрегати ще са с еднакви чипове, произведени от Компютър Асосиет.

Използване на двигателите
Правилото за използването на един двигател за две състезания остава и за 2007 г. Промяната е в това, че ако пилот получи повреда по време на петъчния ден, той няма да бъде наказван. Наказанията ще се присъждат на пилотите, получили повреди в съботния и неделния ден.
За разширената тест сесия в петък ще бъде позволено използването на повече от един мотор.

Протичане на петъчните тренировки
Промяната на формата, в който протича петъчният ден на състезателен уикенд, е коренна. Целта е да се внесе повече оживление и действие на пистата и да бъдат окуражени тимовете да правят повече обиколки на трасето. Двете свободни тренировки ще са с времетраене от 90 вместо досегашните 60 минути. Началните времена на стартирането им обаче все още не са уточнени. Всеки тим ще има право да пуска на пистата по две коли, като освен двамата си титулярни пилоти ще може да използва и свой тест пилот.

Промени в спортния регламент
Ще има промени в начина на използване на колата за сигурност. Освен това комисарите на пистата ще могат да налагат освен известните отдавна наказания с добавяне (в състезанието) или отнемане на време (тук става дума само за квалификацията) и наказания с връщане на определен брой места в стартовата решетка.

Технически регламент
Както и в предишните години, така и през 2007 г. предписанията за сигурност се засилват. Тук става дума за повишени изисквания при фронталния краштест, както и за въвеждането на GPS устройство в кокпита, което да предупреждава пилотите за актуалните рискови зони на пистата. Освен това се въвежда специален индикатор в кокпита (Accident Severity Indicator), който при тежка катастрофа да подава информация към спасителните екипи, като например за силата на удара и т.н.
ИзображениеИзображение

Назад към BMW и моторните спортове

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook