ГП на Австралия 18.03.2007

Formula 1, AMLS и всички други прояви.

Модератор: Sharo

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

ГП на Австралия 18.03.2007

Мнение от bam-bam » 16 Мар 2007, 20:42

Изображение


Писта: Албърт Парк

Начало (местно/българско време): 13:00/05:00 часа

Дължина на обиколка: 5,303 км

Обиколки: 58

Дистанция на състезанието: 307,574 км

Първи победител: 1996 г. Деймън Хил (Уилямс)

Първи пол-позишън на трасето: 1996 г. Жак Вилньов (Уилямс)

Най-бърза обиколка по време на състезание: М.Шумахер (Ферари) 1:24,125 минути (2004)

Най-бърза обиколка по време на квалификация: М.Шумахер (Ферари) 1:24,408 минути (2004)


Подиум 2006 година: 1. Фернандо Алонсо (Рено), 2.Кими Райконен (Макларън-Мерцедес), 3.Ралф Шумахер (Тойота)



Пистата "Албърт парк" в Мелбърн се използва за автомобилни състезания още от далечната 1953 година. Тя е непрестанно в календара на Формула 1 от 1996 година. Както личи от името и, "Албърт парк" се намира в един от най-красивите паркове на града. Трасето е по средата на езеро и пилотите от Формула 1 винаги са казвали, че то спокойно може да спечели приза за най-красива писта от календара. Част от пистата се използва целогодишно от пътната мрежа на града и това създава огромни трудности за състезателите. Обикновено всеки път преди началото на свободните тренировки в петък, асфалта е много мръсен и това пречи на сцеплението на автомобилите. Изпреварванията са много трудни и единственото възможно място за това е в края на старт-финалната права. Натоварванията върху спирачките на колите са едни от най-големите от всички останали стартове от сезона във Формула 1.



Официален уеб сайт: www.grandprix.com.au




Първа свободна тренировка :


1. Фернандо Алонсо 1:29.214
2. Фелипе Маса 1:30.707
3. Себастиан Фетел 1:30.857
4. Люис Хамилтън 1:30.878
5. Дженсън Бътън 1:31.162
6. Казуки Накаджима 1:31.401
7. Дейвид Култард 1:31.528
8. Хейки Ковалайнен 1:31.571
9. Марк Уебър 1:31.661
10. Рубенс Барикело 1:31.737
11. Такума Сато 1:31.782
12. Джанкарло Фисикела 1:32.011
13. Александър Вурц 1:32.194
14. Кристиян Алберс 1:34.043
15. Витантонио Лиуци 1:34.627
16. Адриан Сутил 1:35.055
17. Ник Хайдфелд 1:37.249
18. Антъни Дейвидсън 1:39.221
19. Кими Райконен 1:39.242
20. Ралф Шумахер 1:39.550
21. Скот Спийд 1:41.763
22. Ярно Трули 1:44.130




Втора свободна тренировка :


1 Фелипе Маса Ферари 1:27.353
2 Кими Райконен Ферари 1:27.750
3 Луис Хамилтън Макларън-Мерцедес 1:27.829
4 Джанкарло Фисикела Рено 1:27.941
5 Ник Хайдфелд БМВ-Заубер 1:27.970
6 Александер Вурц Уилямс-Тойота 1:27.981
7 Фернандо Алонсо Макларън-Мерцедес 1:28.040
8 Нико Розберг Уилямс-Тойота 1:28.055
9 Роберт Кубица БМВ-Заубер 1:28.281
10 Дейвид Култард Ред Бул 1:28.495
11 Антъни Дейвидсън Супер Агури 1:28.727
12 Ярно Трули Тойота 1:28.921
13 Такума Сато Супер Агури 1:29.009
14 Дженсън Бътън Хонда 1:29.066
15 Рубенс Барикело Хонда 1:29.542
16 Ралф Шумахер Тойота 1:29.574
17 Марк Уебър Ред Бул 1:29.801
18 Хейки Ковалайнен Рено 1:30.097
19 Скот Спийд Торо Росо 1:30.383
20 Кристиян Алберс Спайкър 1:31.108
21 Ейдриън Сутил Спайкър 1:31.175
22 Витантонио Лиуци Торо Росо 1:31.693


Трета свободна тренировка:

Pos Driver Team Time Laps

1. Raikkonen Ferrari (B) 1:26.064 14
2. Fisichella Renault (B) 1:26.454 + 0.390 18
3. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:26.467 + 0.403 12
4. Davidson Super Aguri-Honda (B) 1:26.491 + 0.427 17
5. Massa Ferrari (B) 1:26.547 + 0.483 14
6. Heidfeld BMW Sauber (B) 1:26.753 + 0.689 18
7. Alonso McLaren-Mercedes (B) 1:26.786 + 0.722 10
8. Kovalainen Renault (B) 1:26.937 + 0.873 13
9. Sato Super Aguri-Honda (B) 1:27.266 + 1.202 12
10. Wurz Williams-Toyota (B) 1:27.322 + 1.258 9
11. Webber Red Bull-Renault (B) 1:27.390 + 1.326 13
12. Kubica BMW Sauber (B) 1:27.753 + 1.689 19
13. R.Schumacher Toyota (B) 1:27.887 + 1.823 13
14. Trulli Toyota (B) 1:27.897 + 1.833 16
15. Barrichello Honda (B) 1:28.039 + 1.975 16
16. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:28.061 + 1.997 5
17. Button Honda (B) 1:28.119 + 2.055 21
18. Coulthard Red Bull-Renault (B) 1:28.208 + 2.144 12
19. Liuzzi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:28.332 + 2.268 15
20. Speed Toro Rosso-Ferrari (B) 1:28.485 + 2.421 9
21. Sutil Spyker-Ferrari (B) 1:28.678 + 2.614 19
22. Albers Spyker-Ferrari (B) 1:30.547 + 4.483 7



Стартова решетка на пистата „Албърт парк” за Гран при на Австралия:

1. Кими Райконен (Ферари)
2. Фернандо Алонсо (Макларън-Мерцедес)
3. Ник Хайдфелд (БМВ-Заубер)
4. Луис Хамилтън (Макларън-Мерцедес)
5. Роберт Кубица (БМВ-Заубер)
6. Джанкарло Фисикела (Рено)
7. Марк Уебър (Ред Бул)
8. Ярно Трули (Тойота)
9. Ралф Шумахер (Тойота)
10. Такума Сато (Супер Агури)

_______________________________________________

11. Антъни Дейвидсън (Супер Агури)
12. Нико Розберг (Уилямс-Тойота)
13. Хейки Ковалйнен (Рено)
14. Дженсънх Бътън (Хонда)
15. Алекс Вурц (Уилямс-Тойота)
16. Фелипе Маса (Ферари)

_______________________________________________

17. Рубенс Барикело (Хонда)
18. Скот Спийд (Торо Росо)
19. Дейвид Култард (Ред Бул)
20. Витантонио Лиуци (Торо Росо)
21. Ейдриън Сутил (Спайкър)
22. Кристиян Алберс (Спайкър)




Крайно класиране :



1 Кими Райконен Ферари 58 1:25:28.770 часа 1 10
2 Фернандо Алонсо Макларън - Мерцедес 58 +7,2 секунди 2 8
3 Луис Хамилтън Макларън - Мерцедес 58 +18,5 4 6
4 Ник Хайдфелд БМВ - Заубер 58 +38,7 3 5
5 Джанкарло Фисикела Рено 58 +66,4 6 4
6 Фелипе Маса Ферари 58 +66,8 21 3
7 Нико Розберг Уилямс - Тойота 57 +1 обиколка 12 2
8 Ралф Шумахер Тойота 57 +1 обиколка 9 1
9 Ярно Трули Тойота 57 +1 обиколка 8
10 Хейки Ковалайнен Рено 57 +1 обиколка 13
11 Рубенс Барикело Хонда 57 +1 обиколка 16
12 Такума Сато Супер Агури - Хонда 57 +1 обиколка 10
13 Марк Уебър Ред Бул - Рено 57 +1 обиколка 7
14 Витантонио Лиуци Торо Росо - Ферари 57 +1 обиколка 19
15 Дженсън Бътън Хонда 57 +1 обиколка 14
16 Антъни Дейвидсън Супер Агури - Хонда 56 +2 обиколки 11
17 Ейдриън Сутил Спайкър - Ферари 56 +2 обиколки 20
18 Александер Вурц Уилямс - Тойота 48 отпада/+10 обиколки 15
19 Дейвид Култард Ред Бул - Рено 48 отпада/+10 обиколки 18
20 Роберт Кубица БМВ - Заубер 36 отпада/+22 обиколки 5
21 Скот Спийд Торо Росо - Ферари 28 отпада/+30 обиколки 17
22 Кристиян Алберс Спайкър - Ферари 10 отпада/+48 обиколки 22




Временно класиране при пилоти:


1 Кими Райконен Ферари 10
2 Фернандо Алонсо Макларън - Мерцедес 8
3 Луис Хамилтън Макларън - Мерцедес 6
4 Ник Хайдфелд БМВ - Заубер 5
5 Джанкарло Фисикела Рено 4
6 Фелипе Маса Ферари 3
7 Нико Розберг Уилямс - Тойота 2
8 Ралф Шумахер Тойота 1
9 Ейдриън Сутил Спайкър - Ферари 0
10 Кристиян Алберс Спайкър - Ферари 0
11 Марк Уебър Ред Бул - Рено 0
12 Александер Вурц Уилямс - Тойота 0
13 Ярно Трули Тойота 0
14 Витантонио Лиуци Торо Росо - Ферари 0
15 Дейвид Култард Ред Бул - Рено 0
16 Хейки Ковалайнен Рено 0
17 Дженсън Бътън Хонда 0
18 Роберт Кубица БМВ - Заубер 0
19 Рубенс Барикело Хонда 0
20 Антъни Дейвидсън Супер Агури - Хонда 0
21 Скот Спийд Торо Росо - Ферари 0
22 Такума Сато Супер Агури - Хонда 0



Временно класиране при конструктури:


1 Макларън - Мерцедес 14
2 Ферари 13
3 БМВ - Заубер 5
4 Рено 4
5 Уилямс - Тойота 2
6 Тойота 1




Изображение
Последна промяна bam-bam на 18 Мар 2007, 15:48, променена общо 4 пъти
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 16 Мар 2007, 20:47

Аеродинамични решения за Албърт парк


След първите тренировки на Албърт парк станаха ясни и аеродинамичните решения, взети от топтимовете във Формула 1.
Във Ферари промениха спойлерите. Горните елементи на предния бяха сменени с нови, чийто ъгъл е по-голям. Целта – разпределение на въздушната струя и подобряване на натискането на предницата. Геометрията на задния спойлер също е променена. Хоризонталният елемент е с извивка в средата. Рено обърна внимание на правилното разпределение на струята. Благодарение на елементите, поставени по кутията на радиаторите, струята е насочвана както покрай капака на двигателя, така и встрани – покрай самите кутии на радиаторите. Дефрлекторите пък намаляват турбуленцията и подобряват аеродинамичната ефективност. Характерно за Рено е поставянето на крила в края на носа, много близо до мястото на пилота. Основната им цел е насочването на въздуха около носа в самите отвори на кутиите на радиаторите. Макларън пък копира решението на Рено за крилата по носа. В Сребърните стрели обаче те са доста по-къси в сравнение с тези на тима на Фисикела и Ковалайнен. Инженерите на Рон Денис пък поставиха допълнителен елемент странично от отворите на кутиите за радиатори. Този елемент е бил използван в предишни години и от Хонда и Тойота. Удължената му геометрия обаче напомня на структурата на новите огледала на R27.



Бътън разочарован



Колата не е чак толкова добра. При първото ми излизане се борих със задницата, която блокираше. Болидът е доста нестабилен, не можеш да натиснеш спирачките там, където искаш. Работихме здраво през последните месеци, въпреки това изоставаме спрямо Ферари, Макларън, БМВ и Рено. Съмнявам се, че в Мелбърн ще постигнем нещо значимо. Със сигурост можем да влезем в зоната на точките. По-голямо обещание би било нереалистично”, коментира британският пилот на Хонда.
Бътън отговори и на твърденията на Деймън Хил. Шампионът от 1996 година обяви преди няколко дни, че за Бътън времето изтича и той е длъжен да направи нещо, за да промени нещата. “Всички искаме да печелим, но е трудно, ако не разполагаш с кола, която да ти помогне да постигнеш целта си, каза Дженсън. – Имаме трудности, това е очевидно. Но е лесно да коментираш отвън. Миналата година след победата ми на Хунгароринг Деймън каза, че в бъдеще ще бъда шампион. Сега промени мнението си. Шампион обаче мога да стана – стига да има добра кола. Ето, Макларън нямаше нито една победа миналата година, но болидът им за този сезонизглежда повече от обещаващ.”
Пилотът на Хонда отказа да коментира и “английската битка – Бътън срещу Хамилтън”: “Това просто е невъзможно. Луис, поне засега, има много по-бърз болид от моя. Все пак той разполага с една от най-добрите четири коли в решетката. Искам да променя това положение, но затова пък се изисква време. И работа.”
Помолен да коментира дали, гледайки Луис, си казва – “Такъв бях и аз преди няколко години”, Бътън отговори: “Не е същото. Аз карах за Уилямс в първата година на двигателите БМВ. Нямах много тестове, тъй като моторът постоянно гърмеше. Въпреки това мисля, че се представих добре. Луис има доста повече опит, а и е в добра позиция в Макларън. Болидът на Макларън е не само бърз, но и издръжлив. Така че става въпрос за различни сценарии и различни ситуации. Нищо общо. Радвам се за него, но той е просто един от съперниците ми. Нищо повече.”
Запитан до коя фаза на квалификациите ще стигне Хонда, Бътън заяви: “Третата сесия ще я изкараме. Втората е целта ни, за последните десет е трудно дори да мисля. Но не е невъжможно.”



Фелипе Маса: Това беше само петък, но хубав петък


Фелипе Маса очаква утре да спечели четвърти пол-позишън в кариерата си, след като на днешните свободни тренировки преди Гран При на Австралия се потвърдиха очакванията от зимните тестове, че именно той ще бъде най-бързия пилот.

Пилотът на Ферари изпревари съотборника си Кими Райконен, а главният им съперник Фернандо Алонсо остана едва седми. По-рано през седмицата бразилецът омаловажи предимството си пред Райконен през зимата, тъй като само на състезанията се броят точки. Сега той повтори същото, но все пак отбеляза че е приятно да си начело.

"Не бих заложил на никой за спечелване на квалификациите, но да се надяваме, че хората ще заложат на мен и ще спечелят", заяви Маса след тренировките.

"Разбира се, това е само петък, но е един хубав петък. Важно е да си пред всички останали. Свърших добра работа, отборът ми даде добра кола и се опитвам да дам най-доброто от себе си".

Маса постоянно бе по-бърз от новодошлият във Ферари Райконен и бразилецът призна, че това е повишило самочувствието му. Освен това той още помни великолепната победа в последното състезание миналата година за Гран При на Бразилия.

"Със сигурност дойдох с увереността от Бахрейн, увереността от Сао Паоло. Ще се опитам да събера всички парчета от пъзела и да направя добър уикенд".

"Имам добра кола и добър отбор и най-важното е да се подготвим добре за квалификацията и състезанието. Вървим в правилната посока".

Същевременно Маса призна, че след оттеглянето на Михаел Шумахер, сега отговорността му се е повишила.

"Разбира се, поемаш повече отговорности и повече хора работят за теб. Самият аз се чувствам по-важен и съответно мога да вземам повече решения".



Алонсо: Имаме добра основа за утре


Тази сутрин по време на първите свободни тренировки на пистата „Албърт парк” в Австралия пилотите на Макларън-Мерцедес Луис Хамилтън и Фернандо Алонсо дадоха съответно трето и седмо време. След края на сесията двамата споделиха впечатленията от представянето си.

„Много съм доволен, че днес започнах своя първи състезателен уикенд с тима на Макларън-Мерцедес”, заяви Алонсо. „Променливите климатични условия ни поставиха в интересна ситуация. Сега имаме много добра основа за утре. Почти завършихме планираната си програма, но зарди дъжда в първата тренировка не успяме да я довършим. Вървим в правилната посока и нямам търпение да застана на старта в неделя”, допълни световният шампион.

От своя страна Луис Хамилтън допълни: „Много се вълнувах, когато направих първата си обиколка. Винаги съм искал да бъда пилот във Формула 1 и сега се наслаждавам на всеки момент. Карам тук за първи път и пистата ми харесва, атмосферата също. Бяхме направили доста симулации в нашата база в Англия и нямах проблеми с адаптацията”.



Райконен: Колата е добре балансирана


Тази сутрин по време на първите свободни тренировки на пистата „Албърт парк” в Австралия пилотът на Ферари Кими Райконен даде второ време и остана на 0,4 секунди от съотборника си Фелипе Маса. Според Кими, болидът на „Черните кончета” е добре балансиран и финландецът очаква добро класиране в състезанието в неделя.

„Днес работихме главно, за да сравним работата на дата типа сухи гуми – меки и твърди. Нямах много късмет заради червените знамена и трафика. Колата е добре балансирана и успях да събера много информация, която ще ни е полезна утре за квалификацията”, коментира „Айсмен”.



Тайсен: БМВ е сред четирите най-добри отбора


Шефът на БМВ Марио Тайсен сподели, че днешните свободни тренировки на пистата "Асбърт Парк" в Мелбърн са показали, че БМВ е сред четирите най-добри отбори във Формула 1 в момента. На първата тренировка тест-пилотът на тима Себастиан Фетел се нареди на трето място, а на втората тренировка съотборникът му Ник Хайдфелд остана четвърти.

"Оказва се, че тестовете преди началото на сезона са били реални и картината е същата и сега. Ние сме сред най-добрите отбори като скорост и времена, а това е много окуражаващо. Днес се видя, че сме в топ 4, а това означава, че на квалификацията трябва да се наредим на някоя от първите четири редици на старта. А в такъв случай можеш да постигнеш добро класиране, да влезеш в точките или дори да се качиш на подиума", коментира пред "Ройтерс" Тайсен. През миналата година отборът на БМВ завърши на пето място в крайното класиране при конструкторите, като се нареди след Рено, Ферари, Макларън и Хонда и само на точка преди Тойота.



Трудно ще влезем между първите 10 в квалификацията, смята Вурц



Пилотът на Уилямс-Тойота Александер Вурц сподели, че според него на тима ще му е много трудно да има свой представител между първите десет на стартовата решетка за състезанието за Гран При на Австралия на пистата "Албърт Парк" тази неделя, въпреки че на днешните свободни тренировки пилотите на Уилямс се представиха доста добре. В първата тренировка тест-пилотът Казуки Накажима даде пето време, а във втората самият Алекс Вурц се нареди на шесто място. "Трябва да бъдем предпазливи, защото според мен съвсем няма да бъдем на шеста позиция на квалификацията. Много ще ни е трудно да влезем между десетте най-добри на стартовата решетка. Просто се опитвам да бъда внимателен, защото от днес не могат да се правят някакви генерални изводи", коментира след тренировките Вурц.



Формула 1 ще се завърне на ”Нюрбургринг Нордшлайфе”



Магията на Формула 1 отново ще се пренесе на митичната писта ”Нюрбургринг Нордшлайфе” в Германия за пръв път след повече от тридесет години.

Това ще стане благодарение на екипа на БМВ Заубер. Пилотът на отбора Ник Хайдфелд ще подкара болида BMW Sauber F1.07 по легендарното трасе на 28 април. Двадесет и две километровото трасе не е било използвано във Формула 1 от 1976 година, когато Ники Лауда претърпя ужасна катастрофа и обвит от пламъците на собствения си разбит автомобил едва не загуби живота си по време на Гран При на Германия.

По-късно керванът на Формула 1 се завърна на Нюрбургринг, но беше решено да се използва "Южната писта", която е доста по-кратка и безопасна. На нея именно се провежда Европейската Гран При от 1995 година.

Спортният директор на БМВ, Марио Тайсен каза по този повод: "Този ден ще бъде нашият начин да благодарим на феновете ни за постоянната им подкрепа. БМВ има дълга история на сътрудничество с ”Нюрбургринг”. Това е като втори дом за нас, сцена на множество победи и триумфи във всички сфери на моторния спорт. Обиколките с болид от Формула 1 ще бъдат връхната точка в деня, посветен на БМВ Моторспорт. Демонстрацията на Ник няма да бъде заради някакви рекорди и постижения. С този жест ние искаме да отдадем дължимото на една писта, която е неразривна част от историята на БМВ Моторспорт".
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 767
Регистриран на: 20.02.2004
Местоположение: София
Кара: 5er

Мнение от aero » 17 Мар 2007, 7:15

квалификация

1. Кими Райконен (Ферари)

2. Фернандо Алонсо (Макларън-Мерцедес)

3. Ник Хайдфелд (БМВ-ЗАубер)

4. Луис Хамилтън (Макларън-Мерцедес)

5. Роберт Кубица (БМВ-Заубер)

6. Джанкарло Фисикела (Рено)

7. Марк Уебър (Ред Бул)

8. Ярно Трули (Тойота)

9. Ралф Шумахер (Тойота)

10. Такума Сато (Супер Агури)

11. Антъни Дейвидсън (Супер Агури)

12. Нико Розберг (Уилямс-Тойота)

13. Хейки Ковалйнен (Рено)

14. Дженсънх Бътън (Хонда)

15. Алекс Вурц (Уилямс-Тойота)

16. Фелипе Маса (Ферари)

17. Рубенс Барикело (Хонда)

18. Скот Спийд (Торо Росо)

19. Дейвид Култард (Ред Бул)

20. Витантонио Лиуци (Торо Росо)

21. Ейдриън Сутил (Спайкър)

22. Кристиян Алберс (Спайкър)
Изображение

Изображение

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Мнение от Dimo » 17 Мар 2007, 8:58

Браво на момчетата отличен резултат са постигнали на квалификацията, наистина не гоочаквах и се надявам че ще сме на подиума след състезанието.
Изображение

Е36 фен
Аватар
Мнения: 1350
Регистриран на: 12.02.2005
Пол: Мъж
Кара: каквото има

Мнение от Niki Lauda » 17 Мар 2007, 11:02

Дано да се качим на подиум още от първото състезание
Niki Lauda

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2757
Регистриран на: 17.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i

Мнение от bmw maniqk ivo bmw » 17 Мар 2007, 12:34

Супер резултат много съм доволен. :P
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 29.10.2005
Местоположение: фар-ийст ъв София
Пол: Мъж
Кара: KiA, Volvo, Ford
Мечтае да кара: Болид от F1
Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021

Мнение от logout » 17 Мар 2007, 13:23

Хммм, тоя сезон много изненади... Нашите момчета много напред, някои отбори много назад (Хонда). Кефят ме супер агуритата... ентусиасти :mhihi:
It's not who You are, it's who You know...

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Мнение от madpetio » 17 Мар 2007, 18:21

в колко часа е старта и по коя ТВ да го гледаме :idea: ;)
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 17 Мар 2007, 19:07

Браво на целия отбор :D спретнали са приятна колица дано я развият правилно и ще има изненади за "лидерите" :twisted:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 767
Регистриран на: 20.02.2004
Местоположение: София
Кара: 5er

Мнение от aero » 17 Мар 2007, 20:54

05:00 е старта, по БТВ сигурно ще има и повторение oт 13:00 ;)
Изображение

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 17 Мар 2007, 22:55

Кими Райконен с пол-позишън в Австралия, Алонсо втори


Пилотът на Ферари Кими Райконен спечели пол-позишън на пистата „Албърт парк” преди утрешното първо състезание за годината в Австралия от шампионата на Формула 1. С второ време остана Фернандо Алонсо (Макларън-Мерцедес), а трети Ник Хайдфлед (БМВ-Заубер). Четвърти ще стартира Луис Хамилтън (Макларън-Мерцедес). Десетката по реда на тяхното стартиране допълниха още Кубица, Фисикела, Уебър, Трули, Ралф Шумахер и абсолютната сензация Сато.

Другият фавотит за победата Фелипе Маса (Ферари) не успя да се класира за последната фаза, след като получи повреда в своя автомобил. Бразилецът ще потегли едва 16-ти.

Kвалификацията започна доста спокойно пред препълнените трибуни на „Албърт парк”. Времето на сухата писта бе слънчево и ясно. Водещите отбори изчакаха буквално последните минути на първата част, за да завъртят своите обиколки. Кими Райконен записа най-доброто време пред Хамилтън, Кубица и Алонсо. Сензацията от по-рано сутринта в последната свободна тренировка Антъни Дейвидсън (Супер Агури) записа осмо време и се представи по-добре дори от пилотите на своите колеги от тима на Хонда. Съотборникът му Сато финишира 12-ти. Бътън записа 15-то време, а Барикело остана едва 17-ти и отпадна от останалата част от квалификацията.

Невероятните времена на слабака Супер Агури със сигурност ще доведат до протест на някои от останалите екипи, които твърдят, че болидът на японците не е направен според правилата на Формула 1. В крайна сметка не продължиха напред Барикело, Спийд, Култард, Луици, Сутил и Алберс.

Вторите 15-минути започнаха с проблеми за колите на Тойота. Първо Ярно Трули напусна пита с все още закачен за задната част на автомобила крик, а Ралф Шумахер получи проблем в скоростната си кутия. Нещата се развиваха според очакванията, когато един от фаворитите за победата в неделя и титлата този сезон Фелипе Маса получи проблем в своята кола и отпадна от борбата за пол-позишън. Той атакува по-остро един от бордюрите и след няколко завоя спря в страни от пистата. По време на зимните тестове болидът на Ферари имаше само два проблема но ето, че в най-важния момент той изневери.

Така шансовете на бразилеца за успех в първия кръг утре са минимални. Алонсо записа най-доброто време във втората част, пред Хайдфелд и Хамилтън. Въпреки проблемите, автомобилите на Тойота се класираха за последните 15 минути, а Дейвидсън, Розберг, Ковалайнен, Бътън, Вурц, Маса отпаднаха. Такума Сато пък поднесе нова сензация с 10-то си време.

Третата част започна по стандартния сценарий за изразходване на гориво, нещо което наблюдавахме през цялата 2006-та година. Отново в последните минути пилотите влизаха в боска за смяна на своите гуми и беше интересно да се наблюдава кой тип сухи гуми (меки или по-твърди) те са избрали. Това вече може да се различи с просто око, след като заради новите правила на ФИА от Бриджстоун въведоха бяла точка, която придобива формата на линия при завъртане на гумите и така феновете разбират за стратегията на любимите си пилоти. По всичко изглеждаше, че скоростта на Кими Райконен е най-добрата и предварителните прогнози като, че ли се оправдаха. Към края на сесията, Фисикела бе с най-добро време, но ще след няколко секунди той бе изпреварен от „Айсмен”.

Така финландецът спечели първия си пол-позишън за тима на „Черните кончета”. Фернандо Алонсо и Макларън също загатнаха за възможностите си, като особено впечатление направи Луис Хамилтън, който на моменти в квалификацията се представяше по-добре от двукратния световен шампион.



Секунди преди края Хамилтън бе втори, но бе изместен от Ник Хайдфелд. По всичко изглежда, че колата на БМВ е настигнала големите фаворити и баварците вече спокойно могат да се борят за победата. Още повече с петата стартова позиция на Роберт Кубица. Джанкарло Фисикела все пак постави световните шампиони при конструкторите в добра позиция за атака на победата в Австралия с шестото си време. За сега реалните възможности на французите остават загадка за феновете.

В крайна сметка, Алонсо е в изгодна позиция за борба с фаворита Райконен и най-вероятно утре (неделя) ще наблюдаваме дуел между двамата. Стратегията с гумите ще се окаже решаваща за успеха в Австралия, а надпреварата можете да наблюдавате на живо по bTV от 05,00 часа рано сутрин.



Райконен: Трябва да сме много внимателни утре


Рано тази сутрин на пистата „Албърт парк” в Австралия, пилотът на Ферари Кими Райконен спечели първия си пол-позишън за италианския тим. Предварителните прогнози се оправдаха и финландецът показа, че към този момент „Скудерията” има най-бързата кола. „Айсмен” обаче заяви, че трябва много да внимава в състезанието, особено след като съотборникът му Фелипе Маса получи повреда в своя автомобил и ще стартира едва 16-ти.

„Целият пакет на колата е много добър и сме уверени, че можем да победим утре стига всичко да е наред. Ако нямаме проблеми ще сме в добра позиция за победата, но толкова много неща могат да се случат”, коментира Райконен. „Ще се опитам да дам най-доброто от себе си за победата. Ще е много трудно, защото останалите са много близо до нас. Днес за разлика от вчера всичко се нареди перфектно. Намерихме точните настройки. Съжалявам за Фелипе, но се надявам неговите проблеми да се решат до старта”, завърши той.




Спайкър подава официален протест срещу Супер Агури


Отборът на Спайкър ще подаде официален протест до съдиите на ФИА срещу тима на Супер Агири, съобщава „Autosport”. Първоначалните информации сочеха, че холандците ще изчакат до следващата надпревара в Малайзия, но по всичко изглежда, че те ще направят това днес след квалификацията. За сега от Спайкър ще протестират единствено срещу автомобила на японците, но не и срещу болида на Торо Росо. В днешната квалификация в Мелбърн колите на Агури Сузуки се наредиха съответно с Такума Сато и Антъни Дейвидсън на 10-та и 11-та позиция. Те изпревариха дори „приятелите” си от Хонда. Така абсолютният аутсайдер във Формула 1 Супер Агури направи истинска сензация в днешната квалификация на пистата „Албърт парк”.



Алонсо: Трудно ще победим Ферари


Тази сутрин на пистата „Албърт парк” в Мелбърн пилотът на Макларън-Мерцедес Фернандо Алонсо не успя да се доближи до темпото на спечелилия пол-позишън Кими Райконен (Ферари). Испанецът остана втори, но все пак ще стартира от първа редица.

„Ферари са много силни, и могат да задържат темпото си продължително време. Честно казано според мен, те ща са по-бързи от нас утре”, заяви Алонсо. „Трябва да се потрудим доста, ако искаме да ги победим. Фелипе имаше проблем със скоростната кутия, а утре ще направим по 58 обиколки и не се знае какво ще стане. Все пак съм доволен от второто място и съм уверен в способностите ни за състезанието. Ще се опитаме да спечелим. През последните седмици направихме огромна крачка напред в развитието си. Хамилтън свърши отлична работа. Той е постоянен и утре ще ми бъде интересно да се състезавам срещу него. Трябва да спечелим колкото се може повече точки за тима”, допълни световният шампион.



Първи топ 10 в историята на Супер Агури


Днес в квалификацията на пистата „Албърт парк” в Мелбърн пилотите на Супер Агури Такума Сато и Антъни Дейвидсън се класираха съответно 10-ти и 11-ти. Абсолютният аутсайдер във Формула 1 направи истински бум в Австралия, въпреки че сагата относно легалността на колите им ще продължи през следващите седмици. Японците използват шаси и двигател на Хонда и се класираха много по-напред от истинския екип на световната автомобилна марка. Факт, който би трябвало да накара шефовете на отбора на Хонда сериозно да се замислят. Отборът на Супер Агури дебютира във Формула 1 едва миналата година, а шеф на тима е бившият състезател в Гран при Агури Сузуки.

„Какво мога да кажа. Нямам думи. Фантастично постижение”, заяви след края на квалификацията Сато, който бе вдигнат на ръце във въздуха от механиците на тима. „Днешният ден беше много труден за нас, след като на последната тренировка успяхме да направим само няколко обиколки. Никога не съм си представял, че можем да се класираме в топ 10. Но ние успяхме и се чувствам страхотно. Все пак сезона едва сега започва. Имаме още много работа и се надявам на добър резултат утре”, допълни японецът.



Ник Хайдфелд: Фантастичен резултат за нас


След чудесно представяне в днешната квалификация преди състезанието за Гран При на Австралия на пистата "Албърт Парк" тимът на БМВ-Заубер постигна най-добрия си резултат в квалификации от създаването си като отбор през миналата година. Ник Хайдфелд ще стартира от трето място, докато Роберт Кубица се нареди пети на стартовата решетка.

"Разбира се, да стартираме от трето място за нас е един фантастичен резултат. Бях сигурен, че ще влезем между най-добрите десет в квалификацията, но не очаквах нещо повече от пето място или нещо такова. Направихме добри тестове през зимата, но никога не се знае какво ще стане на първото състезание. Що се отнася до надеждността на колата, сега съм по-доволен, след като говорих с хора от тима, които ми обясниха, че са се погрижили за всичко. Днес колата ни не беше перфектна. Според мен Ферари все още са преди всички. Утре на състезанието ще видим какво ще стане в действителност. Въпреки всичко съм много доволен”, сподели Хайдфелд след квалификацията.

"Мисля, че в момента сме точно там, където мислехме, че трябва да бъдем, а това е една много добра новина. Като цяло квалификацията беше много добра. Във втората част направих много бърза първа обиколка, но по време на втората имаше трафик и не можах да подобря времето си. В края обаче това няма никакво значение. В последната част от квалификацията изпуснах шанса си за още една обиколка само за секунда. Но така е в подобни надпревари. Трябва да поемаш рискове и понякога печелиш, понякога – не", коментира и другият пилот на БМВ Роберт Кубица.




Фисикела: Не постигнахме максимума от днешния ден



Пилотът на Рено Джанкарло Фисикела остана леко разочарован след днешната квалификация преди състезанието за Гран При на Австралия на пистата "Албърт парк". Италианецът се нареди на шесто мяасто на стартовата решетка, а съотборникът му Хейки Ковалайнен остана тринадесети.

"Както винаги, квалификацията беше много тежка, но усещам, че не постигнахме максимума в днешния ден. Моята позиция беше очаквана, зад Макларън и Ферари, но мисля, че ако нямах трафик в последната си обиколка, можех да мина едно или две места по-напред, защото той ме забави, особено на последните три завоя. Очаквахме квалификацията да бъде тежка, защото знаехме, че скоростта на колата в една обиколка не е толкова добра, както в състезанието. Сега трябва да изчакаме да видим какво ще стане на състезанието. Бяхме конкурентоспособни тази сутрин и вчера следобед, така че се надявам на старта да спечеля някое място и да мога да се боря за място на подиума", коментира Фисикела.

"Колата беше добра и чудесно балансирана, но аз не успях да извлека максималното от нея. Губех време вчера и тази сутрин и изоставах малко във всеки сектор. Очевидно, това представяне не е достатъчно добро, но няма смисъл да се оплакваме сега. Да стартираш от 13-а позиция не е най-добрият дебют във Формула 1 и ще ми се наложи да съм доста агресивен, за да финиширам в зоната на точките. Това ще бъде целта ми в утрешното състезание”, коментира и Хейки Ковалайнен.



Луис Хамилтън: Изумен съм, че ще стартирам от втора редица


Дебютантът във Формула 1 Луис Хамилтън беше изключително щастлив, след като в първото си състезание ще стартира от четвърто място. Пилотът на Макларън-Мерцедес затвърди силното представяне на „Сребърните стрели”, след като световният шампион Фернандо Алонсо се класира на второ място, а Хамилтън остана четвърти.

„Изумен съм, че ще стартирам от втора редица в първото ми състезание във Формула 1. Огромно благодаря на всички от тима, които работеха на пистата и на тези в базата ни. Този уикенд е нещото, за което се подготвям в последните 13 години и затова се наслаждавам на всеки миг. Мисля, че сме с много добри шансове да спечелим състезанието. Като цяло аз искам да стартирам добре и после да работя здраво, за да взема колкото е възможно повече точки за отбора и за самия мен. Не искам да правя никакви предвиждания, защото всичко може да се случи, но засега всичко върви добре”, коментира британският пилот.



Фелипе Маса: Жалко, но дано е за последен път този сезон


Бразилският пилот на Ферари Фелипе Маса беше много разочарован от повредата, която получи в болида си по време на днешната квалификация преди състезанието за Гран При на Австралия. Във втората част на квалификацията Маса имаше проблеми със скоростната кутия и остана едва на 16-о място на стартовата решетка.

„Това, което се случи в квалификацията със скоростната кутия, беше много жалко, като се има предвид колко добра е колата ни и колко силно се представихме вчера и днес. Така че ни остава само да се надяваме, че това се случва за първи и за последен път през този сезон. Утре основната ми цел ще е да стигна до финала, като се опитам да се придвижа възможно най-напред. Въпреки всичко съм спокоен, защото знам, че имаме много добра кола. Разбира се, ще ми е много трудно да финиширам на някои от първите места, но ще дам най-доброто от себе си и поне ще се опитам да стигна до зоната на точките. Ще се възползвам от всяка една възможност, която ми се изпречи на пътя”, коментира бразилецът.



Шансовете ни за състезанието са много големи, смята Марио Тайсен


Шефът на БМВ-Заубер Марио Тайсен беше много доволен от представянето на тима в днешната квалификация преди състезанието за Гран При на Австралия на пистата "Албърт Парк". Пилотите на БМВ Ник Хайдфелд и Роберт Кубица се наредиха съответно на трето и пето място на стартовате редица за утрешното състезание.

"Представянето ни днес беше много приятно. Това беше най-силната квалификация за БМВ-Заубер от създаването му досега. С нея ние окончателно затвърдихме доброто си представяне от тестовете. Трябва да отправя големи комплименти към всички от тима. Шансовете ни за състезанието са много големи”, убеден е Тайсен.

На подобно мнение беше и техническият директор на тима Вили Рампф. „Това беше една отлична квалификация и всички сме много доволни от днешния резултат. С местата на втора и трета редица на стартовата решетка и със стратегията си за състезанието можем да постигнем много добър резултат”, коментира той.




Рон Денис впечатлен от Луис Хамилтън


Шефът на Макларън-Мерцедес Рон Денис сподели, че е наистина впечатлен от младия пилот на „Сребърните стрели” Луис Хамилтън, който си спечели четвърто място на стартовата решетка за първото си състезание във Формула 1 – за Гран при на Австралия на пистата „Албърт Парк”.

"Мисля, че всички ние сме впечатлени от него, аз също, особено от спокойствието му по време на тренировките. Той не направи нито една грешка и така влиза в първото си състезание. Сега се надявам, че няма да има инцидент още на първия завой, който да включи половината коли и особено се надявам нашите пилоти да не се окажат в такава ситуация, защото в края на състезанието Луис много прилича на Фернандо. Те и двамата са много добри в квалификациите, но също така са брилянтни и в състезанията. Когато човек погледне назад към кариерата на Лиус, вижда, че той никога не се отказва. Надявам се, че утре ще има възможност да покаже качествата си. Винаги ме кара да се смея, когато каже "Знам си мястото". Той обаче има сериозно намерение да победи Фернандо утре, без съмнение. Чудесно е да имаш двама изключителни пилоти. Надявам се, че утре ще се забавляваме”, коментира след квалификацията Денис.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 17 Мар 2007, 22:56

madpetio написа:в колко часа е старта и по коя ТВ да го гледаме :idea: ;)


от 4 почва .. явно ще има увод ала бала като за начало на сезона .. после от 12:30 ше се повтаря по Бтв пак ;)
Изображение

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Мнение от SlipKnoT » 18 Мар 2007, 3:25

От 4.30 (4 почва предаването по БТВ) е.. след 1 час ще гледаме.. наще хора са 3ти и 5ти. :D

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Мнение от madpetio » 18 Мар 2007, 6:29

Форца :bowdown: Ферари ;)
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 18 Мар 2007, 6:39

бах това не го бях правил до 5 на диско и после пред ТВ-то.... :D
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

Следваща

Назад към BMW и моторните спортове

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook