ГП на Австралия 18.03.2007

Formula 1, AMLS и всички други прояви.

Модератор: Sharo

бай печатар
Аватар
Мнения: 2207
Регистриран на: 26.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 525tds-A
Мечтае да кара: Е38 728i

Мнение от NeoPrint » 18 Мар 2007, 7:23

Е какво стана? Как се класираха нашите?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 418
Регистриран на: 23.05.2006
Местоположение: Rousse,Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: Е34, М20В25+
Детайли за колата: Черен

Мнение от Van » 18 Мар 2007, 9:15

Кубица отпадна, Хайдфелд е 4-ти.Изображение[/
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 18 Мар 2007, 15:39

Райконен смачка всички в Австралия


Изображение


Новият пилот на Ферари Кими Райконен разби всички на пистата „Албърт парк” в Мелбърн и спечели по категоричен начин състезанието за Гран при на Австралия, първи кръг от световния шампионат във Формула 1. В първата надпревара от много години без седемкратния шампион Михаел Шумахер финландецът записа 10-та победа в своята кариера и първи успех в тима на „Черните кончета”. Втори остана световният шампион Фернандо Алонсо (Макларън-Мерцедес), а трети в страхотния си дебют финишира съотборникът му Луис Хамилтън. Четвърти и пети завършиха съответно Ник Хайдфелд (БМВ-Заубер) и Джанкарло Фисикела (Рено). Шести, след като стартира последен се нареди Фелипе Маса (Ферари). Десетката допълниха още Нико Розберг (Уилямс-Тойота) , Ралф Шумахер (Тойота), Ярно Трули (Тойота) и Хейки Ковалайнен (Рено).

Веднага след изгасването на червените светофари Фернандо Алонсо потегли по бавно от останалите и бе изпреварен от Ник Хайдфелд и 22-годишният Луис Хамилтън. Кими Райконен се изтреля напред и започна да увеличава преднината си в челото. Преди старта съотборникът му във Ферари Фелипе Маса, който трябваше да тръгне 16-ти смени своя двигател и след наказанието на ФИА, стартира последен. Така след 1 об. временното класиране изглеждаше така: Райконен, Хайдфелд, Хамилтън, Алонсо, Кубица, Фисикела, Уебър, Ралф Шумахер, Ярно Трули и др. Всички те започнаха надпреварата с по-меките смеси на сухите гуми на Бриджстоун.

Още в началото бързината на Райконен впечатли всички, а финландецът въртеше обиколки с около 1,5 секунди по-добри от пилотите на Макларън и БМВ. В края на колоната Маса притискаше изключителното бавните коли на Хонда, пилотирани от Бътън и Барикело. Кристиян Алберс (Спайкър) стана първият отпаднал състезател от новия сезон, след като се заби в предпазните огради.

В 15-та об. Хайдфлед бе първия пилот, който влезе в бокса. Германецът сложи по-твърди гуми и без проблеми излезе на пистата. В този момент преднината на Райконен бе 15 секунди на излезлия втори Хамилтън, Алонсо пък се движеше на 2 секунди зад британския дебютант. Три тура по-късно Кими влзе в пита и излезе четвърти. Така колоната поведе новакът Хамилтън, който по никакъв начин не можеше да бъде застигнат от Алонсо.

В 22-та обиколка Алонсо влзе в бокса, сложи „твърди” гуми и излезе трети зад Кими Райконен. Първият чернокож пилот в историята на Формула 1 Хамилтън влезе в пита обиколка по-късно. При връщането си на трасето той отново се оказа пред двукратния световен шампион. Двамата пилоти на Макларън обаче успяха да изпреварят Хайдфелд, който изостана 4-ти.

В 36-та обиколка Кубица отпадна поради повреда, а Кими изпревари с обиколка съотборника си Маса, който с тактика с едно спиране се придвижи на 10-та позиция. Райконен контролираше напълно състезанието с огромната си преднина около 16 сек. пред пилотите на Макларън-Мерцедес.
В 45 об. при вторите влизания в бокса, механиците на Алонсо бяха по-бързи от тези на Хамилтън и световният шампион стана втори. Няколко тура по-рано Кими също вече бе минал през бокса за второто си влизане. „Айсмен” изплаши феновете на Ферари, като в един от завоите за малко да изпусне от управление своята кола и излезе за малко извън трасето.

8 обиколи преди финала Дейвид Култард (Ред Бул) и Алекс Вурц (Уилямс) направиха атрактивна катастрофа. Шотландецът се опита да изпревари от вътрешната страна австриеца. Гумите на двата автомобила се допряха и болидът на Култи литна във въздуха. Една от гумите му за малко да отнесе главата на Вурц. Изключително опасна ситуация, която можеше да има доста трагичен край.

От своя страна с бясно каране Маса се придвижи до 6-та позиция и в последните обиколки атакува Фисикела (Рено). Пилотите на французите в лицето на Джанкарло и Ковалйнен се представиха доста слабо и по всичко изглежда, че световните шампиони едва ли скоро ще се намесят в битката за победи на пистите в шампионата. Mаса не опита кой знае какви атаки на Фисико и бразилецът нямаше шанс да го изпревари.

Отличен страт на сезона за Кими Райконен. Ферари наистина има най-добрата кола, но Макларън не е много назад. Шампионът в сериите GP2 Хамилтън записа впечатлващ дебют и още този сезон сигурно ще постигне първата си победа в Гран при.




Фелипе Маса със смесени чувства след шестото си място


Пилотът на Ферари Фелипе Маса сподели, че изпитва смесени чувства, завърши на шесто място в състезанието за Гран При на Австралия и взе три точки. Бразилецът беше един от основните фаворити за спечелването на състезанието, но първо проблем със скоростана кутия го прати на 16-о място в квалификацията, а после от Ферари решиха да сменят двигателя му и Маса стартира от бокса.
“И двамата с Кими направихме страхотно състезание. Показахме какво можем ние и какво може колата. От една страна не мога да съм доволен, заради вчерашните проблеми, от друга обаче съм щастлив, защото направих добро състезание. Не мога да очаквам нищо повече, като се има предвид трафика и всички болиди, които трябваше да изпреваря, така че там загубих доста време”, коментира бразилецът.

Той добави, че е доволен от представянето на Ферари през уикенда, но се надява тимът да реши проблемите, които се появиха в болида му в съботната квалификция. “Мисля, че сме в много добра позиция за първите три състезания. Трябва обаче да се погрижим за всички проблеми, които имахме в последните дни, за да ги избегнем в следващото състезание. Въпреки всичко съм доволен, тъй като колата ни за първите три състезания е много добра”, убеден е той.



Култард и Вурц си стиснаха ръцете след катастрофата


Без неприятни последици се размина катастрофата между пилотите на Ред Бул и Уилямс-Тойота Дейвид Култард и Алекс Вурц по време на състезанието за Гран При на Австралия на пистата “Албърт Парк”. Двамата се сблъскаха десет обиколки преди финала след рискована маневра на Култард, като при катастрофата една от гумите на негови болид мина на сантиметри от главата на Вурц.

“Вината е моя. Влязох лошо в завоя, така че Алекс не може да бъде обвиняван за инцидента”, коментира след състезанието шотландецът. След като дадоха интервюта за медиите, двамата се срещнаха, като си размениха шеги и си стиснаха ръцете. “Той се извини. Всички знаят, че Дейвид е джентълмен, жестът му е хубав, но това всъщност не помага особено много на мен или на моя тим. Всичко, което усетих в онази ситуация, беше удар и тогава болидът му се озова върху мен”, коментира Вурц.



Луис Хамилтън: Дори не съм мечтал за такова състезание


Пилотът на Макларън-Мерцедес Луис Хамилтън се превърна в приятната изненада на първото състезание във Формула 1 – за Гран При на Австралия на пистата “Албърт Парк”. 22-годишният дебютант завърши на трето място зад Кими Райконен и съотборника си Фернандо Алонсо, като в голяма част от надпреварата се движеше втори пред световния шампион.

“Беше просто фантастично. Да водиш колоната в първото си състезание във Формула 1 е страхотно чувство. През доста голяма част от надпреварата Фернандо беше зад мен, а е доста неприятно да знаеш, че зад гърба ти дебне двукратен световен шампион, особено, когато си на първо място. Отборът свърши чудесна работа, не само тук, но и в базата ни. Не знаех какво се случва на второто спиране в бокса”, сподели след състезанието той.

“Бях в екстаз, а и още съм. Все пак това беше първото ми състезание, отплата за цялата ми работа през годините. Със сигурност това е чудесна изходна точка и база за останалата част от сезона. Дори не съм мечтал за такова състезание. Самото участие във Формула 1 е мечта, но да водиш в първото си състезание и да завършиш на трето място, това е нещо, което не съм очаквал”, заяви Хамилтън.

22-годишният британец беше преди съотборника си Фернандо Алонсо в голяма част от надпреварата, след като го задмина на старта. “Направх доста добър старт. Фернандо обаче беше много бърз и аз трябваше да карам на границата на възможностите си”, коментира Хамилтън.



Алонсо: Трябва да сме доволни от показаното


Световният шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо призна, че тимът на Макларън-Мерцедес днес е изоставал от Ферари, но въпреки това всички в отбора на “Сребърните стрели” трябва да са доволни от крайния резултат в състезанието. Както е известно, Алонсо остана на второ място след Кими Райконен, а съотборникът му Луис Хамилтън се нареди непосредствено зад него на трето място.

“Целият уикенд беше много добър за нас и мисля, че трябва да сме доволни от крайния резултат. Наистина, отборът на Ферари беше прекалено бърз, за да можем да се борим с тях днес, но трябва да сме доволни от показаното. Трябва да печелим колкото е възможно повече точки и от тази гледна точка второто място е добра изходна позиция. Трябва да работим повече, ако искаме да печелим състезания, но днес показахме, че сме тук, за да се борим за победата, а не само да караме за удоволствие. Показахме добър потенциал и вече чакам с нетърпение следващото състезание.

Той коментира и борбата си със съотборника си Луис Хамилтън, който го изпревари още на старта. “Беше много странен старт, не особено добър за мен. Бях концентрирал вниманието си повече върху Ник Хайдфелд, отколкото на върху самия завой. Така малко късно осъзнах, че съм останал четвърти и нямах какво да направя. Имах късмет, че изпреварих Луис след второто спиране в бокса. Наистина стана добра битка помежду ни, каквито съм имал винаги в Австралия”, коментира световният шампион.



Райконен: Това е едно перфектно начало на сезона


Победителят в днешното състезание за Гран При на Австалия на пистата “Албърт Парк” Кими Райконен с Ферари беше много доволен от представянето си днес, но сподели, че е състезанието не е било толкова лесно за него, колкото е изглежда ло отстрни.
“Състезанието изглеждаше по-спокойно, отколкото беше всъщност. Когато радиото се повреди малко преди старта, това едва ли може да бъде наречено идеално условие за хубаво състезание. Беше малко объркано, но за щастие ние бяхме изготвили своя план, който успяхме да следваме по време на състезанието, така че знаехме какво да правим във всеки един момент. Самата надпревара беше доста добра, нямаше нужда да натоварвам прекалено много колата или постоянно да гледам какво правят другите. Много е хубаво да спечелиш по такъв начин още първото си състезание. Отборът се справи чудесно и това беше едно перфектно начало на сезона. Колата е много силна, амосферата е добра. Надявам се, че ще можем да продължим по същия начин”, коментира Кими.

Единственият проблем на финландеца беше малко преди края на състезнието, когато излезе от пистата и изгуби няколко секунди. “Това беше изцяло моя грешка, просто следях друга кола. Това е от онези неща, които се случват, когато не си напълно концентрирам”, сподели той.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 18 Мар 2007, 22:01

Фернандо Алонсо: Третата титла се помни вечно


Фернандо Алонсо е пилотът, около който ще ври и кипи през новия шампионат. Испанецът записа две победи над Михаел Шумахер, а това е предизвикателство за всеки негов опонент. Смяната на тима определено ще окаже влияние върху мотивацията му, а в последно време Алонсо все по-често казва, че иска да спечели още не само една титла, а няколко. За момента шампионът е доволен от тестовете на Макларън, но има един въпрос, на който всячески отказва да даде отговор - прогноза за първия старт в Мелбърн.

- Фернандо, вече сте част от тима на Макларън, който е печелил много надпревари и титли. Присъединихте се към отбора през зимата. Смятате ли, че новият шампионат ще е еднакво продуктивен и за двете страни?

- Преминаването ми в Макларън ме заради с допълнителна мотивация. В началото се чувствах не много комфортно, бях изнервен. Това все пак е нормална човешка реакция. Не знаех нищо за колата, за отбора. В момента мога да кажа, че се чувствам много добре зад волна на MP4-22. По време на зимните тестове си поставих задача да се запозная с всеки един човек от екипа и го направих. Това ме кара в момента да съм доста уверен и спокоен. Никога не можете да прогнозирате какво ще стане в едно състезание от Формула 1. В новия шампионат има доста променени неща - нови правила, нови болди, нови гуми на Бриджстоун. Не смятам, че в момента има човек, който точно може да каже кой ще бъде фаворит и кой не.

- Преди време казахте, че целта пред вас е да спечелите трета шампионска титла. Реално ли е това да стане факт. Вече познавате навия си отбор и колата?

- Принципно искам да спечеля още титли, не само трета. Това е основната цел в моята кариера. Да победиш един път означава, че през този сезон тимът е имал отлична кола. Да спечелиш титлата втори път, това е вече голямо постижения. Третата титла, о, това вече е много, защото влизаш в специална категория пилоти, които се помнят вечно. Ще се боря с всички сили, за да триумфирам за трети път, а какво ще стане и как ще тръгнат нещата, ще видим съвсем скоро.

- В началото на февруари казахте, че колата все още не е готова за първия старт. След това дойдоха позитивните резултати от тестовете Бахрейн. Как оценявате колата на Макларън MP4-22?

- Болидите във Формула 1 постоянно се развиват. Имам предвид, че нещата започват с предсезонните тестове, а колата се усъвършенства в хода на целия шампионат. Не е реално да очакваме, че колата ще е готова за първия старт още в началото на февруари. Доста добра работа свършихме на тестовите трасета и в технологичния център на тима. Най-точно сравнение ще придобием след първия старт, когато болидът ще кара в състезание.

- Имате представа кой как се справя по време на зимните тестове. Кой ще бъде основният ви съперник?

- Няколко отбора показаха отлични резултати. Това са Ферари, Рено и БМВ. Новият шампионат ще бъде доста силен, а конкуренцията сред пилотите много голяма.

- Какво очакваш от първия старт. Стартираш от втора позиция?

- Ферари наистина са много бързи на дълга дистанция. Да се борим с тях утре (б.а.-днес) ще е доста трудно. Все пак в състезанието има 58 обиколки и всичко може да се случи. Ще се въздържа от прогнози, но се надявам да стъпя на подиума.



Шуми се обажда на Кими: "Добра работа"


Сцената видяна по телевизора показваща как веднага след края на състезанието, докато Райкконен, Алонсо и Хамилтън се приготвяха за награждаването, директора на Ferrari Жан Тодт се приближи до финландския пилот и му подаде мобилен телефон. Кими го подържа малко до ухото си, отвърна с две-три реплики, след което го върна на притежателя му с красноречив жест "Чуваше се лошо". Въпросът, кой би искал да поздрави Кими, минавайки през Тодт предполага отговора - това да е някоя "голяма риба", но кой? Самия Райкконен разкри няколко часа след това, че става дума за Михаел Шумахер, който се обадил на телефона на Жан Тодт и го помолил да го предаде на Кими за да му изкаже поздравления "Михаел ми се обади за да ме поздрави - каза Райкконен - но връзката беше лоша и не чувах добре".




Най, най

Най-възрастен отбор - "Ред Бул" (средно 32,5 г.)
Най-възрастен пилот - Дейвид Култард (Ред Бул) 35 г.
Най-млад отбор - Макларън (средно 23,5 г.)
Най-млад пилот - Нико Розберг (Уилямс) 21 г.
Най-висок отбор - Ред Бул (средно 183 см.)
Най-висок пилот - Александер Вурц (Уилямс) 186 см
Пилот с най-много стартове - Рубенс Баричело (Хонда) 235
Пилот с най-много победи - Фернандо Алонсо (Макларън) - 15.
Дебютанти - Адриан Зутил (Спайкър), Люис Хамилтън (Макларън), Антъни Дейвидсън (Супер Агури), Хейки Ковалайнен (Рено).
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 20 Мар 2007, 1:26

Световните медии: Шумахер си тръгна, Ферари обаче остава на върха
"Светът стана свидетел на раждането на нова суперзвезда"



Две са основните теми в световната преса след вчерашното състезание за Гран При на Австралия във Формула 1 – невероятната победа на Кими Райконен и не по-малко впечатляващият дебют на Луис Хамилтън, който се нареди на трето място в състезанието в Мелбърн. Пълни с похвали са днешните спортни страници на италианските и финландските медии, които виждат в лицето на Райконен достойния наследник на Михаел Шумахер във Ферари. “Светът стана свидетел на раждането на една нова звезда”, не по-малко въодушевено отговарят изданията на Острова, останали впечатлени от представянето на младия Хамилтън. "Едно е ясно - врагът е финландец", пишат пък медиите в Испания.

Италия:

"Gazzetta dello Sport": Кими е като Шуми, същото съдържание: пол-позишън, най-бърза обиколка и победа. Два перфектни дни, за да покажеш на света, че Шумахер си тръгна, Ферари обаче остава на върха. Райконен постигна целта си още в първото състезание. На подиума обаче Кими отново си остана “Айсмен”.

"Tuttosport": Райконен зае мястото на Шумахер. Финландецът доминира в дебюта си с Ферари по такъв начин, по който е способен само Шумахер да го направи. Както във времето на Фанджо, Райконен спечели пол-позишън, а после и самото състезание. Настоящето носи името Кими Райконен. Той спечели първото си състезание с екипа на Ферари точно както преди това Джанкарло Багети през 1961 година, Марио Андрети – 1971 и Найджъл Менсъл – 1989.

"La Repubblica": Ферари може да печели и без Шумахер. Кими е като Шуми, приказката за Ферари започва отново. Ферари тотално доминира още в първото си състезание за сезона, Алонсо е принуден да капитулира. Години наред Шумахер гради своята легенда, но вчера в Австралия Кими показа, че с Ферари всичко е възможно. Още е рано за хвалебствия, но Кими доказа, че без особени проблеми може да поеме тежкото наследство на Шумахер.

"Corriere della Sera": Наследството на Шумахер е в добри ръце. Седемте световни титли на германеца не могат да бъдат изличени с тази една победа на Райконен, той обаче доказа, че след ерата “Шумахер” за Ферари не следва тъмнина в тунела, а идва началото на една нова фаза с много въодушевление и успехи.

Англия:

"The Sun": Луис Хамилтън направи златен старт във Формула 1. На Хамилтън му трябваха само три секунди от началото на състезанието, за да покаже, че той е следващата голяма величина за Великобритания във Формула 1.

"The Independent": Райконен остава спокоен, докато Хамилтън включва на най-висока предавка. Райконен може и да спечели състезанието и да дръпна с две точки пред Алонсо, но междувременно в лицето на Хамилтън светът стана свидетел на раждането на една нова суперзвезда.

"The Guardian": Райконен показа как се прави и веднага след състезанието получи поздравително обаждане от "Вие-знаете-кого". Доминацията на финландеца в Мелбърн го направи пилота, който всички ще се стремят да победят през този сезон. Новакът Хамилтън изригна и стигна до подиума като един истински борец. Още в първото си състезание той показа, че може всичко, от което човек има нужда, за да постига успехи във Формула 1.

"Daily Mirror": След едно изключително състезание Луис Хамилтън празнува като един бъдещ световен шампион. 22-годишният пилот направи забележителен дебют, като стана трети в надпреварата в Австралия на писта, която никога преди това не е виждал в живота си.

"The Times": Старите величия се наредиха на опашка, за да поздравят бъдещия шампион Луис Хамилтън. В един великолепен есенен ден в Мелбърн Хамилтън направи изключителен дебют и демонстрира представяне, каквото трикратният световен шампион Ники Лауда определи като "най-доброто, което съм виждал от новак във Формула 1".

Испания:

"AS": Много добро начало на сезона. Фернандо Алонсо получава добри оценки в дебюта си за Макларън-Мерцедес. Остана втори зад Кими Райконен, който бе над всички в Мелбърн. Ферари започва борбата за световната титла с най-добрия болид. Единственото ясно е, че врагът е финландец.

"Marca": Райконен не остави никакъв шанс на останалите на пистата. Ясно се видя колко е скъпа една секунда във Формула 1. Алонсо направи лош старт, но до края си върна двете загубени места.

"Sport": Алонсо стартира в борбата за титлата с едно второ място. В Австралия през 2005 година започна борбата с Райконен. Вчера видяхме най-младата призова тройка на всички времена.

"El Mundo Deportivo": Това начало обещава доста неща. Райконен демонстрира моментното превъзходство на Ферари. Алонсо взе максимума от ситуацията и завърши на второ място пред брилянтния дебютант Хамилтън.

Финландия:

"MTV3.fi": Перфектна победа на Райконен! Когато един пилот тръгне от пол-позишън, стигне до победата и междувременно завърти и най-бързата обиколка, той съвсем спокойно може да определи работния си ден като "перфектен". А точно такъв работен ден имаше Райконен в Мелбърн. Мечтата на Кими за световната титла нямаше как да има по-добро начало.

"Iltalehti": Кими Райконен показа, че е новият крал на Формула 1.

"Turun Sanomat": От единадесет състезания в Мелбърн досега при седем от тях победителят в Австралия в последствие триумфира и със световната титла. А тук се създава много силното впечатление, че Кими Райконен ще стане поредното доказателство за тази закономерност. При Кими всичко е перфектно – tutto bene, както казват във Ферари.



Хамилтън срещу Алонсо, без нареждания


На Люис Хамилтън му е казано, че е свободен да се бори с Алонсо на пистата, при равностойни условия, след феноменалния дебют на британеца в Автралия.
Новакът в Макларън постави под напрежение Алонсо, след като даваше страхотни времена в тренировките и в последствие беше пред испанеца през по-голяма част от състезанието в Мелбърн.
И въпреки че Макларън изглежда ще бъдат основния конкурент на Ферари през този сезон, отборът отхвърли възможността Алонсо да бъде с предимство на този етап от сезона.
,,Ние сме тук, за да спечелим световната титла и ще видим как ще се развие сезона," казва изпълнителния директор Мартин Уитмарш, относно разрешаването на двамата пилоти да се състезават помежду си. ,,Те се състезавах доста този уикенд, както можехте да видите и мисля, че нашата философия е добре известна. Ако ограничиваш един състезател постоянно, то неговата мотивация намалява. Мисля, че би било ползотворно да има вътрешна конкуренция. Това мотивира и стимулира организацията. Докато няма отрицателни последици върху отбора, ние ще разрешим битката да продължава."



Във Ферари няма първи и втори пилот


Триумфът на Кими Райконен, при дебюта му с Ферари, не променя нищо в италианския отбор. Това твърди Жан Тод, който след като празнува на подиума заедно с финландеца, отиде да изкаже съжалението си относно шестото място на Фелипе Маса на Албърт парк.
Маса доминираше в зимните предсезонни тестове и в официалните тренировки в Австралия, но се свлече почти до дъното на стартовата решетка, след проблем в скоростната кутия и последваща го смяна на двигател.
,,Нямаме първи и втори пилот," каза Тод в Мелбърн.
,,Ще видим през сезона как ще потръгнат нещата, но в момента напълно приемаме всякакво развитие на състезанията, стига нашите пилоти да се в предни позиции."
Тод се зарече, че във Ферари ще положат ,,много усилия" през времето оставащо до Гран при на Малайзия, за да разрешат проблема със скоростната кутия.
,,Доказахме, че сме бързи, но трябва и да сме надеждни," добави французинът.



Жан Тод: Райконен е по-щастлив във Ферари


Шефът на Ферари, Жан Тод, казва, че Райконен изглежда много по-щастлив във Ферари, отколкото е бил Макларън. Финладецът се усмихвал много повече, особено след победата в Австралия.
,,Той изглежда се смее повече с нас, което както знаете, не е нещо, с което сме известни. Все пак ние сме щастливи с него и изглежда той е щастлив с нас," казва Тод. ,,Нашата връзка е чисто професионална и приятелска. Той прекарва време с инженерите и те са щастливи от този факт," добавя французинът. ,,И той прекарва време с отбора. В събота вечерях с него и Фелипе и те бяха щастливи. Просто атмосферата е добра и отразява начина, по-който се чувстват всички в отбора"



Спекулациите относно законността на Ферари може да са дошли от Рон Денис


С новия сезон идват нови обвинения срещу Ферари, твърдящи че колата нарушава правилата. Този път се говори, че подът на новото Ферари е подвижен аеродинамичен елемент. Очевидно подът на Ферари е проектиран да се спуска надолу, доближавайки колата до състезателната настилка, като по този начин се намалява въздучния поток под колата. Последното от своя страна увеличава скоростта на болида на правите. Освен това, така може да се намали площта на крилата и все пак да се запази високата скорост.

Разбира се, този под би бил незаконен, тъй като той представлява подвижен аеродинамичен елемент. За момента ФИА не е излязла с мнение по въпроса. Въпреки това, стюардите на ФИА бяха забелязани, по време на Гран При на Австралия, да обръщат специално внимание на подовете на колите и особено на този на Ферари.

Спекулациите относно законността на Ферари може да са дошли от Рон Денис (шеф на Макларън), тъй като той гласно изказа мнението си, че много коли са незаконни, когато даваше интервю за американската SPEED TV:,, Ще видим как стоят нещата след две, три състезания. Огромен брой неща излизат на светло през първото състезание и тогава може да се види какво е законно и какво не е. Наблюдаваш чуждите коли и не винаги си на мнение, че интерпретацията на правилата е стриктно приложена. Тогава си задаваш въпроса ,,Чакай малко, какво е разрешено да правим и какво не е разрешено да правим?" и това винаги се случва в първото състезание. Може да се каже, че отнема две, три състезания, докато се установи, кое е разрешено и кое не e."

Говорителят на Ферари отговори на критиката, заявявайки пред SPEED TV: ,,Това е част от играта всеки път, когато Ферари са най-бързи. Не за пръв път има въпроси относно нашата легалност. Ако някой има оплаквания, винаги може да се обърне към ФИА."
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 24 Мар 2007, 18:31

Марио Тайсен: Кими би паснал перфектно на БМВ


Шефът на БМВ-Заубер Марио Тайсен сподели, че финландският пилот на Ферари Кими Райконен би паснал чудесно на отбора. Той заяви, че цени много Райконен, въпреки твърденията във Формула 1, че той не обича да работи здраво за успеха на тима.

"Никога не съм работил лично с Кими Райконен, но знам много добре мненията на специалисти за него. В момента той се справя чудесно в един много силен отбор. А също така знам, че Кими може би е в състояние по-добре от всеки друг пилот да извади максимума от един болид, който не е перфектен и да бъде много бърз. Кими може да вземе един болид и да го доведе до лимита му. Това е неговата най-силна страна. Всеки пилот, който печели, би паснал на БМВ. Аз много ценя Кими”, коментира Тайсен в интервю за германското издание „Дер Шпигел”.



гладно пиле просо сънува :mhihi:
иначе е похвално де че шефа на любимата ни марка знае кои е пилота с главно П ;)



Хамилтън няма да спечели състезание тази година, смята Фитипалди


Бившият шампион във Формула 1 Емерсон Фитипалди смята, че Луис Хамилтън няма да спечели състезание в дебютния си сезон в надпреварата, въпреки в първото си състезание в Австралия записа много силно трето място с тима на Макларън-Мерцедес. „Този сезон ще е един процес на учене за Хамилтън и не би трябвало да очакваме той да започне да печели състезания още тази година. След състезанието в Мелбърн смятам, че той ще е щастлив, ако влезе още няколко пъти в тройката през този сезон”, коментира той.

Фитипалди спечели първата си титла във Формула 1 на 25 години през 1972 година, с което стана най-малдият шампион за своето време. Алонсо подобри това постижение с една година, след като грабна титлата за първи път през 2005 година. „Алонсо е брилянтен пилот и Хамилтън ще може да научи много от него. А и той ще му бъде мерило – ако може да се бори с него, значи може да се бори с всеки”, коментира Фитипалди.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 02 Апр 2007, 21:35

Хайдфелд: Карам най-добрата кола в моята кариера

Пилотът на БМВ-Заубер Ник Хайдфелд призна, че тазгодишният болид на баварците е най-добрата кола, която някога е карал във Формула 1. Сезонът започна много добре за германеца, след като в първия старт в Австралия финишира на четвърто място.

„Чувствам се много добре. Никога не съм карал по-добра кола от тази”, заяви Ник. „Следващите 16 състезания ще бъдат истинско удоволствие за мен, защото знам, че ще мога да спечеля точки във всеки кръг. Отборът израстна наистина много. Имаме по-голям бюджет, суперкомпютри, а въздушният ни тунел работи на три смени. Всички тези фактори бавно започват да дават резултати. Честно казано, съм изненадан от напредъка ни. Очаквам много добър сезон”, допълни той.


Райконен реалист за шансовете си в Куала Лумпур


Победителят от първия кръг от новия сезон във Формула 1 Кими Райконен остава реалист за шансовете си в предстоящата надпревара, която ще се проведе на пистата "Сепанг” в Малайзия тази неделя. Заместилият Михаел Шумахер във Ферари преценява трезво състоянието на отбора си и това на конкуренцията. "Ясно е, че за да се борим за титлата трябва да печелим точки във всеки един старт, заяви финландецът. - Пистата в Куала Лумпур е много сложна и взискателна към пилотите. Ако само един компонент не работи по перфектния начин, то победата става трудна цел”, допълва той.

Кими коментира, че не може да се даде ясна оценка за бързината на болидите, докато не стъпят на пистата в състезателни условия. Въпреки всичко, Райконен признава, че все още го притесняват повредите, които сполетяха неговия двигател по време на последното състезание в Австралия. „Ако ни се наложи да сменим двигател по време на състезателния уикенд положението ще се усложни, защото ще трябва да бъдем преместени с 10 позиции назад. Тогава целите ни ще станат различни, но каквото и да се случи ще дадем всичко от себе си”, завършва коментара си асът на Ферари.



Новата маркировка на гумите бе потвърдена


От тази година по-твърдите смески гуми използвани от отборите във Формула 1 вече могат да се различават от по-меките и от зрителите. Не такова бе положението обаче в първия кръг от шампионата на пистата „Албърт парк” в Австралия. Тогава бе сложена бяла точка от страничната част на гумите, с идеята, че като се върти колелото да се получава бяла линия. Ефектът обаче така и не се постигна. Поради тази причина, по време на тестовете в Малайзия Бриджстоун с някои от отборите тестваха различни варианти.

Окончателното решение е въвеждането на гума с бяла лента в един от средните й канали, както е показано на снимката от автомобила на Супер Агури. Новите гуми ще бъдат използвани още от предстоящата надпревара в Малайзия този уикенд с идеята, че ще остане и до края на сезона.



Сам Майкъл: Забраната на тракшън контрола няма да подобри атрактивността


Системата предотвратяваща превъртането на задвижващите колела на болидите от Формула 1 ще бъде забранена от сезон 2008. Това стана ясно минлата седмица, когато световната автомобилна асоциация обяви радикалната промяна. Техническият директор на отбора на Уилямс Сам Майкъл (на снимката) бърза да коментира, че промяната няма да наклони везните, в каквато и да е посока. „Пилотите ще трябва да бъдат по-внимателни с педала на газта”, започва британецът. „Това обаче няма да промени развитието на състезанията. Може и пилотите да направят някои грешки, но едва ли това ще промени особено цялата картина. Положението ще бъде същото както и преди 2001 година”, каза специалисът.

Още един от инженерните гурута в кервана на Формула 1 Майк Гаскойн от екипа на Спайкър се присъедини към мнението на своя колега от Уилямс като каза, че тази промяна няма да доведе до драстични смени в класирането, особено в челото. „Статуковото няма да се промени. Всички ще направят ревизия на автомобилите си, за да компенсират липсата на системата”, започва той. „Асистенцията наистина сподпомага пилотите, така че може би онези които работят по-прецизно с газта ще имат известно предимство поне в началото”, завърши анализа си Гаскойн.

И двамата специалисти не изключват шанса да се използват непозволени методи за компенсация на електронния датчик, но с въвеждането на нови по-стриктни методи за следене на технологиите използвани в болида шансовете са поне по-малки.



В Рено очакват по-добър резултат на "Сепанг”


Настоящите световни шампиони Рено очакват по-стабилно представяне в Малайзия, от колкото това в Австралия. Очакванията към французите са големи и единствено победи биха задоволили феновете им. Петото място на Фисикела на "Албърт парк" не бе лошо, но не бе и добро, ако считаме представянето на съотборника му Ковалайнен, който дори не влезе в точките.

Проблемите на отбора се разглеждат от няколко гледни точки. Най-логичната от тях е смяната на гумите Мишлен с Бриджстоун. В продължение на три години Рено бяха с класи над останалите, като голямо влияние върху това оказаха именно гумите им. Хората от Рено и Мишлен работиха в перфектни условия и това бе истинският ключ към успеха на Фернандо Алонсо и компания. Във Формула 1 доставчикът на гуми обаче е само един. За съжаление на Рено това е Бриджстоун.

"Изглежда че, за момента се движим в правилната посока", коментира тест-инженерът на Рено Кристиян Силк, след като неговият пилот Хейки Ковалайнен постигна първо време в последния ден от тестове на малайзийското трасе.

Първият пилот на отбора обаче, Джанкарло Фисикела, признава, че е по-голям оптимист за предстоящата Гран при. "Без съмнение това е най-тежкото състезание през сезона - не просто физически, но и психически", започва италианецът. "Лично аз имам прекрасни спомени от тази писта, особено от миналата година, когато спечелих тук. През зимата работих много силно, чувствам се в перфектна форма и съм готов за надпреварата", завършва бившият съотборник на Алонсо.

"Целта ни е да подобрим представянето ни от "Албърт парк". Там взехме пето място и четири точки, но сега очакваме да сме по-бързи. Реното винаги е било бързо в Малайзия. Смятам че това няма да се промени и тази неделя. Отборът се справи чудесно в седмицата след Мелбърн. Вървим в правилната посока, като основната ни цел е, да догоним Макларън и Ферари", приключва коментара си Фисикела.



Четири различни вида задни огледала за Хамилтън


В тестовете на пистата "Сепанг" миналата седмица вторият пилот на Макларън Люис Хамилтън изпробва четири различни конфигурации на огледалата за задно виждане за предстоящия втори кръг от световния шампионат на Формула 1. Британецът е поискал различни варианти, за да има по-добра видимост за ставащото зад него. Новите огледала не просто са подобрили видимостта на пилота, но са и разположени така, че да се отреагира възможно най-бързо при авария или повреда на двигателя.

Според италианската преса, инженерите на Мерцедес-Бенц са използвали ресурса на своя V8 двигател на максимум през тази седмица, за да установят до колко най-много може да се използва агрегата. Хамилтън, който завърши трети в дебюта си в Австралия преди седмица, спря на два пъти по време на подготовката си за предстоящото състезание заради теч на маслото.

Състезанието в Малайзия се очаква с особено голям интерес. То ще се проведе в неделя, 8-ми април, от 09:00 часа сутринта.




Силни дъждове на "Сепанг" тази неделя


Метеоролозите в Малайзия предвиждат тежки дъждове по време на предстоящото състезание от Формула 1, което ще се проведе на пистата "Сепанг" тази неделя. Интересен е фактът, че и през трите дни на надпреварата дъждът ще се излива само в следобедните часове, като сутрините ще бъдат по-сухи. Най-лошото време се очаква да бъде в събота и неделя. През 2001 година Михаел Шумахер спечели състезанието, което се проведе именно в такива условия.

"Трябва да видим как зелените участъци от пистата ще бъдат афектирани от дъжда", каза шефът на пистата Датук Азми Мурад.

"Бил съм свидетел на тези огромни дъждове в Сепанг и преди", коментира пилотът на БМВ-Заубер Ник Хайдфелд. "Тук дъжда е далеч от онова, което повечето хора си представят", завършва той.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 03 Апр 2007, 21:32

Де ла Роса в откровения пред списанието "FHM"

Тест пилотът на отбора на Макларън-Мерцедес във Формула 1 Педро де ла Роса признава грешките, които е постигнал във своята кариера. Безспорно талантът на испанеца е голям. Той разкри качествата си най-вече в състезанието в Унгария минлата година, когато завърши на подиума зад победителя Дженсън Бътън. "Качвал съм се на подиума няколко пъти, но онова което всеки пилот мечтае е да побеждава", започва той в изказването си пред "FHM".

Испанецът е бил на решетката 72 пъти с екипите на Ероуз, Ягуар и Макларън, като загуби титулярното място до Алонсо от Люис Хамилтън тази година. "Най-голямата грешка, която съм правил в живота си е, че си играех с радио-управляеми колички, когато бях на 14, докато другите караха картинг, признава де ла Роса. – Ако бях започнал по-рано сега щях да съм в същото положение, но щях да съм на 25, а не на 35 години", завършва той.



Хайдфелд недоволства от статута на Фетел


Първият пилот в отбора на БМВ-Заубер от Формула 1 Ник Хайдфелд признава недоволството си от ролята на тест пилота на отбора Себастиян Фетел. Според него работата на Фетел помага единствено и само на него. "Все още не разбирам ролята на Фетел, започва Хайдфелд. – Тест пилотът не събира някаква съществена информация, която може пряко да ми помогне. Останалите главни отбори остават петъчните тренировки на основните си пилоти", споделя раздразнението си Ник.
В изминалото Гран при на пистата "Албърт парк" в Австралия единствено Уилямс-Тойота използваха тест-пилота си в петък сутринта. Марио Тайсен обаче продължава да гледа изключително позитивно на нещата, споделайки, че след състезанието в Австралия миналата седмица БМВ са вече третата сила в шампионата и не съществуват каквито и да е проблеми в отбора им.



Алберс критикува Супер Агури


Първият пилот на холандския отбор Спайкър от Формула 1 Кристиян Алберс разкритикува публично конкуренцията от Супер Агури. Както е ясно Спайкър са завели дело и срещу Торо Росо, заради съмнения в легалността на автомобилите им. Главните съмнения, които идват от страна на Спайкър са в това, че тези два отбора не са построили нови болиди, а просто са взели миналогодишните варианти на Хонда и Ред Бул респективно. Това според споразумението "Конкорд", изтичащо чак през 2009, е неправомерно.

"Миналата година те бяха буквално за никъде, а сега са десети, коментира Алберс представянето на Супер Агури в Австралия миналата неделя след като Такума Сато стартира от 10-та позиция. – Техният скок е не защото са построили топ автомобил, а защото просто Хонда са им предоставили миналогодишната си кола", каза Кристиян.

"Разбира се, че не е честно", завършва обръщението си холандецът.



Педро де ла Роса подкрепя Кими


Бившият съотборник на Кими Райконен в Макларън Педро де ла Роса защити колегата си от цялата медийна пропаганда, която продължава да се налага, от както финландеца се присъедини към Ферари. Медиите изградиха на Райконен образ на неособено съсредоточен в кариерата си пилот. Той бе заловяван няколко пъти мъртво пиян в различни барове. „Макар и да го прави може би повече от нас, той обича да се забавлявава и в това няма нищо лошо”, започва де ла Роса. - Нещата обаче бяха преувеличени в пресата”, казва испанецът в мъжкото списание FHM.

По този повод Фелипе Маса каза още рано през тази година, че в свят, където пилотите са истински звезди, е много лесно нещата да бъдат преувеличени или дори измислени.



В Уилямс се надяват на още точки в Малайзия


Екипът на Уилямс-Тойота се надява на добър резултат тази неделя на пистата „Сепанг”, която е домакин на втория кръг от кервана на Формула 1. Британците спечелиха първите си точки миналата седмица, когато Нико Розберг завърши на седма позиция. Алекс Вурц не успя да завърши, защото бе „изваден” от пистата от Дейвид Култард, след необмислена атака.

„Имам добри спомени от миналогодишния си дебют на „Сепанг”. Пистата е много добра от чисто технологична гледна точка. Конфигурацията на трасето включва почти всичко. Има и бързи, и бавни завои. Настилката е доста неравна, което допринася допълнително за тръпката от пилотирането. Най-тежкото у Сепанг обаче остава топлината и влажността. Аз съм се подготвил добре и заедно с отбора очакваме надпреварата в Малайзия”, каза Нико Розберг.
Неговият съотборник, австриецът Александър Вурц се съгласи с мнението на своя съотборник, като добави - „Винаги ми е било приятно да карам на тази писта. Настройването на автомобила е доста сложно и е от изключителна важност всички елементи от пакета да работят на 100%”, започва ветеранът. - Направих над 200 обиколки в рамките само на два дена в седмицата на подготовка и смятам, че бе доста успешен тест”, коментира Вурц тестовете от миналата седмица. - Симулирахме състезание и не открихме някакви съществени проблеми в болида. До неделя обаче няма да разберем истинските възможности на нашите конкуренти, но съм сигурен, че отново ще бъде доста напрегнато състезание”, завършва той.



Фисикела защитава Ковалайнен


След разочароващия старт на сезона за младия пилот на Рено Хейки Ковалайнен на пистата "Албърт парк" в Австралия миналата седмица, първият пилот на отбора Джанкарло Фисикела прояви разбиране и подкрепи колегата си. "Да не забравяме, че това бе първото състезание на Ковалайнен. Той е много добър пилот, но му липсва самочувствие, така че, поне психологично, сега се чувствам като №1", коментира Фисико.

"Не мога да коментирам критиките на Бриаторе. Все пак той е шефът и аз нямам правото да коментирам, защото неговата гледна точка е различна. Чисто технологически бе много трудно. На колата й липсва прилепяне към пистата, споделя Джако. – През зимата единственият ни проблем бе приспособяването на автомобила към новите гуми на Бриджстоун", обяснява проблемите италианецът.

Фисикела се обърна към феновете, като ги увери, че Рено ще настигнат лидерите, но това няма да се случи още от следващото състезание. "Трябва да останем реалисти, да работим трезво, да съчетаем аеро пакета с гумите и вкрайна сметка да стигнем до победата. Това е най-важното за нас", завърши той.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 05 Апр 2007, 22:42

БМВ-Заубер няма да промeня пода на колата си


Отборът на БМВ-Заубер не е направил промени по пода на автомобила си, въпреки новите тестове на ФИА, които ще определят дали всичко е лагално по автомобилите в шампионата, съобщава „Autosport”. Както е известно, след финала на Гран при на Австралия на пистата „Албърт парк”, отборът на Макларън-Мерцедес постави под съмнение легалността на болидите на Ферари. Според британците, подът на автомобила на „Черните кончета” играел ролята на подвижен аеродинамичен елемент, който при висока скорост се спускал надолу и така се намалявало разстоянието между долната част на колата и асфалта. Подобно действие създава големи сили на натиск и ниво на прилепяне. Въздухът под автомобила се ускорява, а скоростта на правите участъци се увеличава. Самото движение на шасито ставало посредством специални пружини, но след инспекцията на ФИА не беше открито нищо нередно. Освен за Ферари, подобни твърдения имаше и за болидите на БМВ-Заубер.
Подвижните аеродинамични елементи са напълно забранени от ФИА и след коментарите от Мелбърн, Международната автомобилна федерация въведе нови тестове за долната част на шаситата на колите във Формула 1.
„Не сме правили промени по нашите коли, въпреки новите тестове на ФИА”, коментира пред „Autosport” шефът на БМВ-Заубер д-р Марио Тайсен. „Не знам дали някои тим ще променя нещо и дали това ще се отрази на представянето му. Може би някои отбори ще променят някои елементи по колите си, но не знам със сигурност дали това е така”, завърши германецът.



Валенсия все по-близо до Формула 1


Валенсия се приближава все по-близо до Формула 1, стана ясно днес. Испанската агенция “EFE” съобщава, че президентът на областта Франсиско Кампс се е срещнал вчера лично в Лондон с шефа на Формула 1 Бърни Екълстоун. Двамата са имали „много ползотворен” разговор и възможността за надпревара по улиците на града през 2009 година става все по-реална. По всяка вероятност тя ще се казва Гран при на Средиземноморието, тъй като Голямата награда на Испания се провежда на пистата „Каталуния” край Барселона.




Maса и Райконен спокойни за новите правила за подвижното дъно


И двамата пилоти на Ферари нямат никакви притеснения относно новите правила за проверка на пода на болидите преди Гран При на Малайзия този уикенд.

ФИА промени начина по който проверява легитимноста на болидите, за да гарантира, че няма да има заобикаляне на правилата от отборите. Смяташе се, че Ферари и БМВ използват механизми с които подът на колите се мърда при голяма скорост на правите.

"Колата ни е била легална през цялото време. Сега казват, че тестовете на болида ще са различни, така че ще е различен. Няма причина да размишляваме по въпроса. ФИА реши да промени правилата, но не мисля, че това изобщо ще ни повлияе", заяви Кими.

Запитан какъв ще е ефекта от новите правила на представянето на болида, Фелипе Маса отговори: "Нулев".

"Вече се променихме и това не променя нищо ново в колата. Винаги спазваме правилата и ако правилата се променят, ние също променяме колата. Сега случая е точно такъв, но това не променя нищо за нас", обясни бразилецът.

Същевременно Райконен за пореден път заяви, че не се притеснява от възможността да бъда пратен 10 места назад на стартовата решетка, в случай че двигателят му се наложи да бъде сменен.

"Не се тревожа, защото още не знаем какъв е случая. Ако трябва да го сменим ще направим нова стратегия, но все още чакаме докато не сме сигурни какво точно трябва да правим".

Очаква се Ферари да вземе окончателно решение дали да смени двигателя след утрешните свободни тренировки.



Хамилтън няма да пуска Алонсо пред себе си


Новоизгряващата звезда на Макларън Люис Хамилтън заяви днес на пистата Сепанг, че няма намерение да пуска пред себе си двукратния световен шампион Фернандо Алонсо.

22 годишният дебютант във Формула 1 кара пред именития си съотборник почти цяло състезание в Гран При на Австралия, но в крайна сметка бе изпреварен при вторите спирания в бокса и финишира трети зад испанеца.

Макларън е отбор, който винаги е бил известен с това, че дава на пилотите си пълна свобода да се борят помежду си и точно на това ще разчита младия англичанин.

"Много уважавам Фернандо и съм напълно наясно с позицията си в отбора. Но бях избран от тима да печеля състезания и точно това смятам да направя", заяви Хамилтън пред агенция СИД.

На отделна ПР проява в Куала Лумптур в сряда, Хамилтън повтори, че няма намерение да се задоволява с поддържаща роля в отбора.

"Не съм във Формула 1 за да финиширам втори. Ще е страхотно, ако успея да спечеля няколко пол-позишъни и състезания по време на сезона".

Самият Алонсо похвали съотборника си и заяви, че той вече е готов да печели състезание.

"Със сигурност, 100% той може да печели състезания. Много неща трябва да проработят в колата и целия пакет, но той има потенциала", заяви Алонсо пред Ройтерс.



Тойота отрича за Хайдфелд


Тойота отрече, че в края на сезона ще направи германска рокада на пилотите си, заменяйки Ралф Шумахер с Ник Хайдфелд.

Според немския вестник Билд, японският отбор се е свързал с менаджера на Хайдфелд предлагайки договор за следващата година. Контрактът на Ралф Шумахер с Тойота, също както и на Хайдфелд с БМВ, изтича в края на този сезон. Ралф обаче има опция за удължаване на договора с 2 години.

Допълнителен повод за спекулациите е и фактът, че немския тим упорито налага като тест пилот младия германец Себастиян Фетел и дори го пуска в петъчните свободни тренировки на мястото на Хайдфелд.

Тойота обаче отрече твърденията, настоявайки че все още е рано да се мисли за пилотите си за 2008.

"Предстои едва второто състезание от сезона и дори още не сме започнали да оглеждаме възможните пилоти за бъдещето. Доволни сме от сегашните си пилоти и не сме влизали в контакт с никой. Вместо това се концентрираме над програмата си за 2007 година", се казва в изявление на менаджера на отбора Ричард Креган пред Аутоспорт.

Същевременно Хайдфелд не се притеснява от изтичащия в края на годината договор с БМВ и твърди, че слуховете за трансфери не го разфокусират.

"Това не е нищо ново за мен. Вече съм във Формула 1 от няколко години и често съм бил в подобни ситуации. От друга страна, когато съм в колата на пистата не мисля за тези неща. Предпочитам да се съсредоточавам над това да дам най-доброто от себе си", коментира Хайдфелд пред Ауто Мотор Спорт.


Макларън с най-голям бюджет във Формула 1


Отборът на Макларън Мерцедес изпревари Ферари и Тойота и вече оглавява класацията по най-голям бюджет във Формула 1.

Според специализираното списание Бизнес Ф1, базираният в Уокинг тим е повишил разходите си с около 46 милиона долара за 2007 година и бюджетът му вече доближава 500 милиона долара.

Испанският всекидневник Ел Мундо Депортиво обяснява почти десетпроцентното увеличение в сравнение с миналата година с привличането на световния шампион Фернандо Алонсо. Това веднага е осигурило на Макларън изгодни спонсорски договори с големи испански компании. Заплатата на Алонсо обаче също е голяма - по 47 млн долара годишно.

Бизнес Ф1 добавя, че екипът на Тойота е направил съкращения в бюджета си и вече не се намира в челото на подрежането по разходи. Хонда хвърля повече пари в сравнение с миналия сезон, а световните шампиони от Рено засега поддържат бюджет по-малък от този дори на БМВ-Заубер.
Изображение

Предишна

Назад към BMW и моторните спортове

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook