<<< Formula 1 Сезон 2007 >>>

Formula 1, AMLS и всички други прояви.

Модератор: Sharo

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 26 Фев 2007, 0:13

Алонсо вдига сватба през ноември

Двукратният световен шампион във Формула 1 - Фернандо Алонсо, ще се ожени през ноември за испанската певица Ракел Дел Росарио, стана ясно днес. Според испанската преса пилотът и любимата му ще минат под венчилото на 17 ноември в местната църква на Лиманес в близост до Овиедо.

През ноември миналата година в медиите се появи информация, че
двамата са се оженили на Малдивските острови в Индийския океан,
където двойката е била на почивка, но слуховете бяха
опровергани от обкръжението на световния шампион.

Връзката между Алонсо и певицата от групата Ел Суего де Морфей започна през юни 2005 година, но двамата упорито избягватха да се показват публично.


Ферари начело след първия ден от тестовете в Бахрейн

Пилотите на Ферари Фелипе Маса и Кими Райконен финишираха съответно първи и втори по време на първия ден от изпитанията на пистата „Сахир” в Бахрейн, съобщава официалният сайт на списание ClubF1 – clubf1.net. Разликата между двамата бе 0,135 секунди, като бразилецът направи почти двойно повече обиколки от съотборника си. Трети успя да се класира Дженсън Бътън (Хонда), въпреки че сутринта загуби време, защото спря на пистата заради проблеми с газта. Рубенс Барикело (Хонда) пък остана пети, регистрирайки най-бързата си обиколка в сутрешната сесия.

За Макларън караха Луис Хамилтън и Педро де ла Роса, които заеха съответно четвърта и шеста позиция. Тест-пилотът на БМВ-Заубер Себастиян Фетел остана седми, но успя да изпълни изцяло заплануваната от баварците програма, след като през деня нямаше никакви трудности с болида си. За разлика от него сесията на съотборникът му Ник Хайдфелд бе прекратена по-рано заради технически проблеми.

За Рено най-бърз бе Хейки Ковалайнен с 11-то време. Финландецът работеше върху настройките на болида си и направи най-много обиколки (113) от всеки друг на пистата.



Бергер: Спийд трябва да докаже обвързаността си към Торо Росо и Ф1


Съмнението, че Скот Спийд не е достатъчно сериозно обвързан с Формула 1 е причината все още от Торо Росо да не са потвърдили американеца за титуляр през 2007 г, заяви днес шефа на тима Герхард Бергер. Наскоро официално за пилот бе обявен само Витантонио Луици. Според Бергер, Спийд трябва да покаже по-голяма готовност за сериозна работа, ако иска да се задържи в отбора, съобщава официланият сайт на списание ClubF1 – clubf1.net.

„Трябва да кажа, че Скот все още е на пол-позишън за мястото. Вярвам, че с природния си талант може да свърши сериозна работа. Но той не е на етапа талант, когато не се нуждае от никакви допълнителни усилия. Трябва да изпълнява и определени задължения. Ако го направи няма проблем. Считам, че ще сме много щастливи с двете момчета”, каза Бергер.

Австриецът разясни, че след края на първия си сезон в Торо Росо са направили обстоен анализ на допуснатите грешки и положителните неща, които са постигнали. Обсъдили са получените данни заедно с двамата си пилоти. Луици е реагирал добре и е започнал да работи върху недостатъците си. Скот Спийд обаче не е приел забелжките. Поради тази причина с него спорните въпроси не са изяснени, а преди това да стане той няма да бъде официално потвърден за титуляр през 2007 година.



Продрайв връща Астън Мартин във Ф1?


Новият 12-ти отбор във Формула 1, който ще се появи в първенството през 2008 година – Продрайв, най-вероятно ще върне марката Астън Мартин отново в Гран при, стана ясно днес. Шефът на Продрайв Дейвид Ричардс е начело на консорциум от инвеститори от Америка и Близкия изток, които имат намерение на откупят автомобилната компания от гиганта Форд за 880 милиона долара. Както е известно, преди няколко месеца се заговори, че Продрайв може да бъде купен от шефа на Макларън-Груп Рон Денис.

Името на Продрайв се свързва и с японския концерн Нисан, който след успехите на Рено също има намерение да върне другата си марка във Формула 1. Астън Мартин си партнира с Продрайв в състезанията от сериите Льо Ман и GT. Автомобили на Астън Мартин са участвали в 11 състезания от Формула 1 в периода 1959-1960 година. След дебюта си в Гран при догодина, Ричардс вече ще има отбори в двата най-комерсиални автомобилни шампионати на планетата - Субару във WRC и Продрайв във Формула 1.




Продрайв иска Михаел Шумахер и Хамилтън


"Михаел Шумахер и Луис Хамилтън са идеалната пилотска двойка, ние искаме опитен и млад пилот в тима си", заяви в ексклузивно интервю за българския екип на списание F1 Racing Дейвид Лапуърт от Продрайв. Новият брой на най-продаваното списание за Формула 1 в света е на пазара от утре, 22 февруари.

Бившият бос на Субару във WRC, който сега развива проекта за влизане на Продрайв във Формула 1 от 2008 г. и е дясната ръка на Дейвид Ричардс, разкри пред репортер на F1 Racing-България, че отборът работи по петгодишен план за развитие, който обаче не изключва и атака на зоната на точките още следващия сезон.

Единствено в F1 Racing ще научите за всичко, което се прави в момента в империята на Дейвид Ричардс в Банбъри, Великобритания, как се подготвят колите на Петер Солберг и Крис Аткинсън за рали Мексико и да видите уникални кадри от отделите за разработка на двигатели, скоростни кутии и шасита, както и от музея на Продрайв, където са изложени болидът на Дженсън Бътън от 2004 г. и Субару-то на Ричард Бърнс.

Целият репортаж може да прочетете в специалната секция “Моторспорт”.
Мартенският брой на F1 Racing е цели 164 страници, в които главните герои са двамата пилоти на Макларън Фернандо Алонсо и Луис Хамилтън. Техните качества и недостатъци оценяват бившият шеф на Ягуар Тони Пърнел и техническият гуру Майк Гаскойн.

В специалната секция, посветена на предстоящия сезон, може да прочетете всичко за 11-те отбора, които застават на решетката на 18 март в Австралия, техните скрити козове и местата, където може да се издънят, всички писти от календара, както и за най-великите завои във Формула 1 от миналото и сега.

Световният шампион от 1997 г. Жак Вилньов коментира 22-мата пилоти поотделно, без да им спестява нищо. Може да прочетете как той вярва в шанса на Алонсо да грабне титлата за трети път, както и защо Спийд и Монтейро не заслужават с нищо присъствието си във Формула 1, а Алберс е опасност на пистата.

В поредицата “Великите болиди” този път е ред на Макларън MP4/2.
F1 Racing прави и уникална разходка с феновете на Ферари до Меката на Скудерията в Маранело, за да научи какво може да накара един италианец да кръсти печеното си прасе Фернандо Алонсо.

В секцията “Моторспорт” може да прочетете и резултатите от проучването на аудиторията на F1 Racing, както и да научите кой е читателят, спечелил голямата награда – билет за Гран при на Турция, осигурена от екипа на списанието.



Браун иска да се върне във Ферари на по-висока позиция


Рос Браун потвърди, че е възможно да се върне във Ферари през 2008 г. като шеф на тима. Той обаче категорично отхвърли възможността да заеме отново старата си позиция на технически директор, съобщава официалният сайт на списание ClubF1 – clubf1.net В момента британецът е в нещо като едногодишен отпуск след като реши, че се нуждае от почивка след тежката работа в техническия отдел на Скудерията.

„От Ферари ми дадоха толкова много, така че ще е честно, ако говоря първо с тях. Ако се върна ми трябва ново предизвикателство”, заяви Браун, който допълни, че вероятно ще преговаря с управляващите италианския екип през лятото, за да определи бъдещето си.
Запитан дали се интересува от позицията шеф на тима като възможен заместник на Жан Тод Браун потвърди: „Това е възможна опция за бъдещето”.



Шумахер нямал интерес да става шеф във Ферари


Мениджърът на Михаел Шумахер Вили Вебер сподели пред медиите в Германия, че Пилето нямал абсолютно никакви намерения да става шеф на тима на Ферари във Формула 1. Освен това Шуми бил много доволен от ролята си на съветник при “Черните кончета”.

“Ако Шумахер искаше да продължава да бъде на всички състезания в шампионата, той щеше да остане да се състезава във Ф1, а не да става шеф на отбора. Сегашната му роля на съветник му допада и той няма други амбиции”, коментира Вебер.

Източник на списание “Аutosport” пожелал анонимност също потвърди косвено тезата на Вебер. „В момента хората си създават погрешни впечатления. Това, че Михаел получава на личния си лаптоп цялата информация на тима и телеметрията и присъства на някои събрания, не означава, че се готви да става началник”, заяви той.

Статутът на Шумахер във Ферари щял да се променя всеки сезон, в зависимост от това в каква степен Пилето искал да се обвързва със “Скудерията”. За сега всички във Ферари отричат, че в най-скоро време германецът ще тества новата кола на италианците F2007.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 26 Фев 2007, 22:14

Жан Алези се завръща


Френската легенда в автомобилните спортове Жан Алези ще се върне на пистата и ще се състезава в Спийдкар сериите в Азия и Средния Изток.

Алези, бивш пилот от Формула 1 и от Германския шампионат за туристически автомобили (ДТМ) е сред най-известните участници в Спийдкар сериите.

Организаторите на шампионата планират 18 старта в рамките на 9 уикенда. Колите са напълно равностойни и победата ще зависи единствено от уменията на пилотите.

Първият старт ще бъде в Дубай, а сезонът на Спийдкар сериите ще продължава от ноември 2007 година до април 2008 година.

"Карал съм различни автомобили по целия свят, включително Формула 1, ДТМ, спортни коли, ралита, правил съм състезания на лед, не съм пробвал единствено овални писти и ми се иска да опитам. Спийдкар сериите са чудесна възможност за мен и ще се опитам да спечеля титлата в тях", каза Алези.



Хонда в зелено и синьо през 2007 година във Формула 1


Изображение

Отборът на Хонда от Формула 1 стартира нова кампания през сезон 2007 и вместо с обичайните реклами и емблеми на спонсори ще кара с болид в зелено и синьо.

Цветовете са от огромно изображение на земното кълбо, което обхваща цялата кола. Целта на Хонда е да привлече по-голямо внимание върху
проблемите на околната среда.

Чрез сайта myearthdream.com всеки може да заяви желанието си името му да бъде изписано върху болида RA107. Отделните имена ще са миниатюрни и ще се виждат само с увеличителна техника. Мотото на отбора е "Нашата кола е
ваша кола".
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 27 Фев 2007, 22:29

Тойота сменя Ралф Шумахер с Монтани за тестовете в Бахрейн

Отборът на Тойота от Формула 1 даде почивка на германския си пилот Ралф Шумахер, който получи лека контузия при катастрофа на тестовете в Бахрейн тази сутрин, и го замени с французина
Франк Монтани.

Шумахер изпитва болки в гърба след като удари болида си в загражденията на пистата ”Сахир” и затова до края на деня няма да излезе на трасето. Германецът обаче най-вероятно ще бъде отново
в кокпита за сесията утре.



В Хонда доволни от Клийн

Изпълнителният директор на „Хонда рейсинг Ф1” Ник Фрай заяви, че от тима са много доволни от новия тест-пилот на отбора Кристиан Клийн. „Изключително сме удоволетворени от представянето на Кристиан до момента. Надмина доста очакванията ни”, заяви Фрай пред австрийската агенция ОРФ. Австриецът се присъедини към отбора на Хонда в началото на 2007 година, след като напусна предишния си отбор - „Ред Бул”. Като пилот във Формула 1 24-годишният Клийн има 48 състезания от 2004 година насам.



Ковалайнен оцеля след зверска катастрофа в Бахрейн


Изображение
Изображение

Вторият пилот на Рено Хейки Ковалайнен се отърва невредим след катастрофа по време на днешните тестовте в Бахрейн. Финландецът, който дойде в сегашния си отбор като заместник на световния шампион Фернандо Алонсо разби дясната част на болида си в предпазните огради с висока скорост на пистата "Сакхир", но веднага излезе от колата без драскотина. Причината за катастрофата засега е неясна, а почистването на пистата след инцидента забави за известно време тестовете на останалите пилиоти. Новият сезон във Формула 1 започва на 18 март на пистата „Албърт парк” в Австралия.



Ферари отново най-бързи в Бахрейн

Ферари се завърна начело на таблиците след четвъртия ден от тестовете в Бахрейн днес. В първият ден от тестовете миналата седмица Скудерията отново бе най-добра, но в третия ден в събота и двата Макларъна окупираха челото.

Днес Фелипе Маса изпревари съотборника си Кими Райконен, който изпробваше нова аеродинамика, която ще бъде тествана утре и от бразилеца. Той бе и най-заетият пилот на трасето днес, навъртайки 102 обиколки.

Трети, на 0,6 секунди от Маса, остана световният шампион Фернандо Алонсо. Другият пилот на Макларън - Люис Хамилтън е 5-ти.

Между тях се нареди полският пилот на БМВ Роберт Кубица. Въпреки добрата си скорост обаче, денят не бе безпроблемен за Кубица и той на два пъти спира на пистата заради механични проблеми.

Денят ще се запомни и с жестоката катастрофа на Хейки Ковалайнен. Финландският пилот на Рено се отърва невредим след ужасният инцидент, в която разби напълно своя болид Рено.

Финландецът обаче се отърва без контузии и дори поговори с хора от персонала на пистата, които оглеждаха повредите върху бариерата, ударена от пилота на Рено. Болидът R27 удари металната бариера с дясната си страна и излетя по чакъла. Катастрофата изглеждаше толкова жестока, че до останките от колата веднага пристигна линейка. Засега причината за загубата на контрола върху болида е неясна.

Любопитно бе, че Марк Уебър от тима на Ред Бул кара с нова каска в синьо, червено и бяло.


Пилот Отбор Време Об.
1 Маса Ферари 1:31.260 102
2 Райконен Ферари 1:31.590 95
3 Алонсо Макларън 1:31.851 96
4 Кубица БМВ 1:32.108 74
5 Хамилтън Макларън 1:32.193 55
6 Фисикела Рено 1:32.556 82
7 Ковалайнен Рено 1:32.880 19
8 Монтани Тойота 1:32.999 37
9 Трули Тойота 1:33.150 64
10 Фетел БМВ 1:33.219 34
11 Клийн Хонда 1:33.378 90
12 Култард Ред Бул 1:33.526 69
13 Уебър Ред Бул 1:33.642 74
14 Роситър Хонда 1:33.697 78
15 Сато Супер Агури 1:33.813 75
16 Р.Шумахер Тойота 1:34.030 36
17 Спийд Торо Росо 1:34.137 44
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 28 Фев 2007, 21:48

Маса отново най-бърз в Бахрейн

Фелипе Маса продължава да демонстрира добрата форма на Ферари и днес за втори път поред бе най-бърз на тестовете на пистата Шакхир в Бахрейн.

Бразилецът, който навъртя най-много обиколки вчера и днес бе от най-активните пилоти правейки точно 100 обиколки. Сесията му обаче бе прекъсната по-рано от предвиденото заради технически проблем, който спря болида му на пистата и предизвика червен флаг.

Втори, на над половин секунда зад Маса, остана Люис Хамилтън с Макларън. Първият пилот на сребърните стрели не участваше днес и бе заменен от Педро де ла Роса, който завърши 5-ти. Световният Шампион обаче бе на пистата и наблюдаваше от бокса.

Кими Райконен завърши трети на 0,9 сек. от съотборника си във Ферари.

Джанкарло Фисикела бе на 4-то място. Италианецът бе най-заетият пилот на пистата, навъртайки 109 обиколки. Съотборникът му Хейки Ковалайнен се включи в тестовете следобяд, след като механиците успяха да оправят разбитият от вчерашната катастрофа болид. Шасито обаче бе стар модел.

Отборът на БМВ пък продължава да страда от проблеми със сигурността. Роберт Кубица на 2 пъти спира на пистата заради технически проблеми. Полякът предизвика на два пъти червените флагове и вчера.


Пилот Отбор Време Об.
1 Маса Ферари 1:30.640 100
2 Хамилтън Макларън 1:31.178 55
3 Райконен Ферари 1:31.490 94
4 Фисикела Рено 1:31.967 109
5 Де ла Роса Макларън 1:31.971 52
6 Ковалайнен Рено 1:32.068 30
7 Хайдфелд БМВ 1:32.264 73
8 Бътън Хонда 1:32.293 73
9 Лиюци Торо Росо 1:32.359 47
10 Кубица БМВ 1:32.648 54
11 Баричело Хонда 1:32.650 61
12 Сато Супер Агури 1:32.837 100
13 Р.Шумахер Тойота 1:33.054 85
14 Култард Ред Бул 1:33.146 52
15 Уебър Ред Бул 1:33.238 53
16 Трули Тойота 1:33.384 33



Ферари изобщо не са търсили Алонсо за трансфер


Ферари изобщо не е търсил за трансфер Фернандо Алонсо, тъй като Жан Тод е смятал Кими Райконен за по-подходящ за тима. Това заяви самият бос на Скудерията.

Слуховете са, че причина за това е отказа на испанеца да направи тестове с отбора от Маранело още преди 7 години.

"Ферари изобщо не е разговарял с Алонсо. Той и КИми са пилоти от една класа, но аз смятам, че Кими ще си пасне по-добре с Ферари и с мен", заяви Тод в интервю пред немското списание Ауто Мотор Шпорт.

Райконен обаче има противоречиви резултати през зимните тестове и регулярно е изпреварван от съотборника си Фелипе Маса. Нисичкият французин призна, че все още не е изградил близки отношения с бившият пилот на Макларън, каквито е имал преди това с Михаел Шумахер.

"Харесвам Кими. Намирам го за скромен и изобщо не е вярно, че е арогантен. Но наистина още не съм го опознал".

Жан Тод коментира и прочутия студен и затворен характер на Райконен. Шефът на Ферари призна, че двамата пилоти въобще не са толкова близки, колкото са били Шумахер и Маса.

"Те се уважават взаимно и са еднакво амбициозни. Михаел и Маса бяха приятели, но Кими и Фелипе не се познават още достатъчно добре".

"Най-важното обаче е да си помагат еднакво един на друг и те правят това нещо добре".



БМВ с промени в болида от новия сезон

Отборът на БМВ от Формула 1 смята да "жертва" част от скоростта на болида си за сезон 2007 за сметка на по-голяма надеждност. Тази настройка обаче се отнася единствено за Гран При на Австралия, първи старт от календара.

Полякът Роберт Кубица продължава да е недоволен от качествата на колата и опасенията му се потвърдиха на тестовете в Бахрейн. Там болидът F1.07 на два пъти получи повреди, въпреки че даде четвърто време.

"Все още имаме проблеми, така че преди да отпътуваме за Мелбърн, трябва да намерим точния компромис между надеждност и скорост", каза Кубица.

Наблюдателите на тестовете останаха впечатлени от скоростта на болида на БМВ и дори се появиха мнения, че при повече късмет Кубица и германецът Ник Хайдфелд (на снимката) може да се борят за челните места в класирането при пилотите. Младият поляк обаче все още е резервиран по отношение на гръмките цели и не бърза да афишира големи амбиции.



Пилотска грешка предизвиква катастрофата на Хейки Ковалайнен


Пилотска грешка е причината за свирепата катастрофа на финландеца Хейки Ковалайнен, който разби болида си Рено по време на тестове в Бахрейн преди началото на сезона във Формула 1.

Ковалайнен загуби контрол върху управлението на болида си при излизането от завой номер 7 на пистата Сахир, колата се удари в метална бариера и заора в чакъла. Задното окачване е напълно разбито.

Повредите не могат да бъдат бързо отстранени, което означава, че Ковалайнен ще изгуби доста ценно време от тестовете.

"Сега основната ни цел е да върнем болида на пистата колкото се може по-скоро. След като успеем, съм 100 процента сигурен, че ще завърша програмата си", смята Ковалайнен.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 696
Регистриран на: 26.04.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E87 120d
Мечтае да кара: x6

Мнение от Veson » 02 Мар 2007, 13:12

По коя телевизия ? :?: :?:
stay tuned
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 02 Мар 2007, 14:33

Veson написа:По коя телевизия ? :?: :?:


кое ?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 696
Регистриран на: 26.04.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E87 120d
Мечтае да кара: x6

Мнение от Veson » 02 Мар 2007, 22:43

... ще дават състезанията ?
stay tuned
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 767
Регистриран на: 20.02.2004
Местоположение: София
Кара: 5er

Мнение от aero » 02 Мар 2007, 23:03

btv :roll:
Изображение

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 02 Мар 2007, 23:04

убиии ма не знам ... срам срам и позор .. са ше питам :)

някъде прочетох че договора на БТВ е за 3 години .. значи пак по Бтв би требвало ;)
Последна промяна bam-bam на 03 Мар 2007, 0:14, променена общо 1 път
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 03 Мар 2007, 0:05

ЮАР иска кръг от Формула 1

Консорциум от частни компании в ЮАР започна опити за привличане на старт от Формула 1 в Кейп Таун, като извади оферта на стойност 500 милиона долара. Стартът е предвиден за 2011 година, а пистата ще бъде построена в близост до летището на града. Както е известно, преди няколко години ЮАР също опита да проведе надпревара там, но тогава плановете се провалиха заради липса на подкрепа от правителството. Последният старт от Формула 1 в ЮАР беше през 1993 година на пистата Киалами до Йоханесбург.



Алонсо: Ферари ще има предимство до средата на годината

Двукратният световен шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо призна, че на този етап големият съперник на Макларън Мерседес Ферари има предимство. На тестовете в Бахрейн "черните кончета" бяха по-бързи от "сребърните стрели" с няколко десети от секундата.

"Със сигурност не ни е страх от тях, но смятам, че те ще бъдат много силни през първия етап от сезона, още повече, че ще продължат да работят с "Бриджстоун", докато ние все още свикваме с тези гуми. Все пак обаче годината е дълга, така вярвам, че ще успеем да ги настигнем и ще наваксаме загубеното в първите стартове" заяви Алонсо.

Той все пак остава оптимист за представянето на Макларън и заяви, че тимът е готов за старта на сезона. "Мисля, че каквото трябваше направихме и сме готови за първото състезание в Мелбърн. Работихме много и подобрихме колата в много аспекти. Всеки иска да се представи силно в първата надпревара и се надявам, че ще бъдем сред лидерите" добави той.

Испанецът коментира естествено и битката за първото място при пилотите, като заедно с Кими Райконен и считан за големия фаворит. Той обаче не изключи и другия пилот на Ферари Фелипе Маса.

"Всеки си мисли, че Кими е заместникът на Михаел, но не трябва да забравяме и Фелипе, който е много бърз. Затова мисля, че именно той е фаворитът за състезанието в Австралия" завърши той.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 03 Мар 2007, 12:55

Макларън вади 2.5 млн евро за Браун


Ръководството на Макларън е предложило 2.5 милиона евро на Рос Браун, за да работи за тях. Гениалният стратег реши да почива една година. Идеята била Браун да се включи в дизайна на болида за 2008 година. Все още не е ясно становището на 52-годишният англичанин. Все още има вариант фенът на Манчестър Юнайтед да се завърне във Ферари, но на различен пост от този на технически директор.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 03 Мар 2007, 23:50

Райконен, или как малкият порасна
В къщата на пилота нямало баня, тоалетната била на двора


Какво е най-характерното за Кими Райконен? Със сигурност нито финландските му гени, нито привързаността му към семейството. Водещото в неговата личност е неизчерпаемата състезателна енергия.
27-годишният пилот на Ферари рядко се забавлява истински с приятелите си. "Цяло изпитание е да играеш с него тенис на маса. Кими има един проблем - иска винаги да печели", разказва по-големият му брат Рами.
"Понякога си задължен да загубиш, защото иначе няма да престане, докато не надделее. Това се отнася за всяко нещо, не само за тениса", потвърждава Тони Виландер, който е бил негов съперник на състезания, но впоследствие става най-добрият му приятел. Като всеки финландец Райконен е запален по ските. Според треньора Марк Арнал Кими има отлична фигура на скиор, "но не ми е минавало през ум да се спускам с него", усмихва се той. Но пилотът на Ферари се пробва навсякъде - дори там, където има съвсем малко спорт. Когато подари на съпругата си Джени състезателен кон и за първи път в живота си пробва да язди, веднага реши да галопира възможно най-бързо. Но накрая викаше отчаяно за помощ, защото не знаеше как да овладее животното. Лудото му приключение завърши щастливо. Оттогава обаче жена му Джени Далман-Райконен не разрешава на своя съпруг да язди конете й. Има и други доказателства, че семейството обича животните - това са немската овчарка Аксу и джакръсел териерът Пепи, за които се грижат. Кими обаче е алергичен към котки и коне. "Също така и към журналисти", добавя той с усмивка. Ето че има и чувство за хумор.

Истински леден човек
Силното желание да се състезава, хладнокръвието и умението да контролира нервите си са вродените черти на Райконен. Кими е човек от лед и отговаря напълно на прякора, даден му в Макларън. Майка му Паула си спомня, че само веднъж го е виждала разгневен. Кими бил на шест години и тя го завела на редовен педиатричен преглед. Докато майка му и докторът говорели, той започнал да се държи непокорно. Лекарят веднага разбрал, че детето е раздразнено, защото медицинската сестра не му разрешила да реди пъзел за по-големи. Накрая Кими получил това, което искал, и щастлив започнал да поставя парченцата по местата им. В този момент докторът казал: "Това момче няма никакви проблеми с концентрацията."

В началото е детско колело
Фамилия Райконен произхожда от областта Карелия, или по-точно от градчето Райколя, близо до Сакиярви, град, останал в границите на СССР след Втората световна война. Къщата, в която живеят Кими и семейството му, е в Кархузоо (Еспоо). "Насред гората", както уточнява бащата Мати. Къщата е построена от прадядо му. Родителите му Паула и Мати живеят там повече от двайсет години. Дворът им е първата писта на Кими и Рами. Всичко започва от едно детско колело "Италиети". "Кими беше на три и половина и още не можеше да кара велосипед, но с детското колело се справяше прекрасно - спомня си баща му. - Когато децата пораснаха, колелата трябваше да се сменят, но бяха доста скъпи." Кими и големият му брат Рами се състезават във всичко, от време на време се бият, друг път карат велосипеди, вдигайки пушилка от сутрин до вечер.

С Лада в домашната градина
Вместо нови велосипеди семейство Райконен купува на синовете си две суперстари руски Лади, модел 1200 и 1600. Едната е червена, другата - зелена. "В този момент нашата градина заприлича на картофена нива. Една дълбока бразда, заградена от купчина чакъл, която пречеше на колите да влизат директно вкъщи", разказва бащата. След време продават ладите, за да купят състезателен карт. Децата се преместват от двора на къщата на легендарната писта Бембьоле, където са започнали кариерите на Кеке Розберг, Дж. Дж. Лехто, Мика Сало и Мика Хакинен. На Бембьоле неопитните могат да се състезават три дни в седмицата, време, което братята Райконен използват изцяло. Но двамата не могат да издържат дълго време само с един карт: "Рами беше доста по-висок от Кими и трябваше да сменя педалите всеки път - продължава Мати. - Всъщност момчетата не засичаха времето на този, който управлява, а минутите, прекарани в бокса ... Затова трябваше да купим още един карт." Къщата на семейство Райконен има нужда от подобрения, няма дори баня, а тоалетната е на двора. Пари за ремонт няма, но за нов карт се намират.

Начало на кариерата
Кариерата на Кими започва в Картинг Мини Рокет през 1989 г. Тогава той е само на 10 години. През 1991 е втори в класирането след Тони Виландер. След тази надпревара Райконен се прехвърля директно във Формула А 100 сс, печелейки още при дебюта си. "В ниските класове Кими не беше измежду първите, защото нямаше пари за нови шасита. Ограничавахме се само да върти обиколки. В онези времена за нас петото му място беше успех", подчертава Мати Райконен. Тогава Тони Виландер е върл съперник на Райконен, но двамата бързо започват да се уважават и стават добри приятели. "Кими винаги е бил добър приятел, но с ужасно силно желание да печели на всяка цена. Оставихме настрана битките на пистата и беше хубаво да прекарваме времето си заедно. Станахме приятели. Един ден си обещахме взаимно, че ако някой от двамата пробие във Формула 1, другият ще го следва, за да го подкрепя - разказва Виландер, който удържа на думата си. - Дори и казармата я изкарахме заедно - Кими отложи с една година влизането си, за да ме изчака." Виландер, Райконен и Оскари Хейкинен създават националния отбор по картинг на Финландия.

Училището, какво отегчение!
Учението никога не е било предизвикателство за Райконен. Той определено няма желание да чете. Най-хубавият ден за Кими е четвъртък, когато в програмата има два часа физическо възпитание, два часа четене и супа от грах за обяд. "Всяка зима Кими носеше две раници, но не защото имаше много книги, а за да ги използва като шейна, връщайки се от училище - смее се бащата. - Беше на шестнайсет години, когато прекъсна обучението си в техникума по механика и пое по своя път."

Хокеят, каква страст!
Райконен е запален по всички видове спорт. Като дете играе хокей на лед за отбора на Еспоо. Залата "Матинкиля" е на другия край на града, а тренировките за младите започват в седем сутринта. Затова Кими, който не е много ранобуден, трябва да стисне зъби, за да бъде в отбора. "Веднъж, докато карах Кими на тренировка, той ми повтаряше от задната седалка, че е по-добре да смени спорта и да се занимава с фехтовка. Фехтувачите поне не трябва да тренират посред нощ. Почнах да се смея и замалко да изляза от пътя", разказва майката Паула. "Кими беше най-малкият в отбора и играеше като защитник. Треньорът избягваше да го пуска срещу силни физически съперници." И до днес Райконен обича хокея на лед. Теему Селан, който е между най-добрите реализатори в NHL и играч на Анахайм Дъкс, е негов приятел и съсед в Поркала. Всеки път, когато има време, Райконен ходи на тренировките и на мачовете на финландския ВИП отбор Ойлерс от Пиетаринкату, но гледа и любителски тимчета. Едно е ясно - вкусът към състезанията е същият като в детството.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 05 Мар 2007, 23:39

Монтоя спечели първата си победа в Наскар


Хуан Пабло Монтоя спечели първата си победа в сериите НАСКАР след като в неделя победи в състезанието на пистата Аутодром Ерманос Родригес в Мексико.

Победата обаче бе постигната по класически начин в уникалния стил на колумбиеца - блъскайки собствения си съотборник. За да бъде пълна драмата това стана само 7 обиколки преди края на състезанието, докато двамата бяха начело.

Още в третата обиколка Монтоя направи агресивна маневра при която за малко не блъсна съотборника си в Ганаси Скот Пруел, но все пак всичко мина чисто и двамата започнаха да се откъсват напред.

При едно от спиранията в бокса за Монтоя обаче имаше проблем с помпата за гориво, което наложи извънредно спиране за дозареждане. Това го прати чак на 21 позиция. Благодарение на няколко излизания на кола за сигурност обаче колумбиецът си проправи път в челото.

Така 7 обиколки преди края той бе втори, а другият пилот на Ганаси Додж Скот Пруел водеше. На първия завой Монтоя се опита да влезе отвътре на Пруел натискайки по-късно спирачките. Този път обаче двете коли се сблъскаха, Пруел се завъртя, а Монтоя получи лека повреда в предния ляв калник.

"Това беше най-мръсната, гадна маневра, която съм виждал да се прави от съотборник", заяви Пруел след финала.

"Беше по-бърз от мен, ако беше изчакал след този завой щеше да ме изпревари. Говорили сме за това на предишни срещи и въпреки това той го направи".

Освен, че е първа победа за Монтоя, това е и първа победа за състезател от националност различна от американец от 2001 година насам. Самото състезание постави и рекорд по участници от различни националности.

"Много съм щастлив от победата. Съжалявам за това което се случи със Скот. Натиснах спирачките по-късно от него, влязах отвътре, бях вече там и мислех, че ме е видял защото идваше доста външно. Но след това връхлетя и аз си помислих "О, Господи". Просто нямаше къде да отида. Опитах да натисна спирачки, но беше прекалено късно", коментира самият Монтоя пред аутоспорт.



Хайфелд: Искам Маса да бие Райконен


Пилотът на БМВ Ник Хайфелд заяви, че иска Фелипе Маса да бие Кими Райконен в борбата между двамата му бивши съотборници.

Германецът караше заедно с Райконен в Заубер през 2001 година, но накрая на сезона финландецът напусна в посока Макларън на мястото на оттеглилият се Хакинен. Това бе удар за Хайдфелд, който като обещаващ млад германски пилот се надяваше да намери място в отбора на Мерцедес.

На мястото на Райконен в Заубер дойде Фелипе Маса. Бразилецът остана съотборник на Хайдфелд до края на 2005 година, след което отиде във Ферари.

"В първите зимни тестове Алонсо бе напред. Но сега е очевидно, че Ферари е най-силният отбор", заяви Хайдфелд пред немския вестник Билд ан Зонтаг.

"Много харесвам Фелипе, защото можах да го опозная много по-добре отколкото Кими. Ще се радвам, ако Фелипе победи в борбата между двамата".

Интересното е, че като се изключи големия проблем със надеждността на болидите на БМВ, това е един от най-прогресиращите отбори и според мнозина именно Хайдфелд може да бъде изненадата на сезона. Така няма да е учудващо, ако в края на сезона се стигне до ситуация, при която германецът може да се окаже арбитър в битката за титлата.



п.п. тея от БМВ са полудели хайфи и титла ... арбитър ако земе 1-2 подиума ше треа курбан да дигне :mhihi: :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 06 Мар 2007, 23:36

Маса и Уебър отсякоха: Ще има по-малко изпреварвания


Пилотът на Ферари Фелипе Маса за пореден път изрази загрижеността си, че през новия сезон изпреварванията във Формула 1 ще са по-трудни от преди.

Като причина бразилецът изтъкна ограничението на оборотите. Според новите правила моторите могат да достигат максимум от 19 000 оборота в минута. Освен това развитието на всички двигатели е забранено за период от 3 години.

"Сега ще ни липсва изстрелването при изпреварванията, което можеше да се вземе от по-високите обороти", коментира Маса пред немското списание Ауто Мотор Шпорт.

Според изчисленията на списанието лимита на оборотите означава, че всички отбори ще бъдат в рамките на разлики от 20 конски сили.

"Представянето на всички двигатели ще е практически еднакво. Заради това ще е невъзможно да влезеш във въздушната струя на колата пред теб и да я изпревариш", съгласи се с Маса и пилотът на Ред Бул Марк Уебър.

По-рано през сезона отново Маса бе заявил, че изпреварванията ще намалеят и тогава той се обоснова с по-твърдите съставки на гумите Бриджстоун, с които спирачният път се увеличава. Ралф Шумахер обаче е на обратното мнение, като каза, че поради по-трудното владеене на колата ще има повече грешки, при които ще стават и изпреварванията.

Ник Хайфелд пък отбеляза още миналата година, че след като вече единственият доставчик на гуми е Бриджстоун няма вече да сме свидетели на изпреварвания поради предимство на гумите, както беше през миналите сезони, когато все още участваше Мишлен.



Маса: Дължа прогреса си на Шумахер


Соченият след последните тестове в Бахрейн за фаворит за спечелване на титлата във Формула 1, пилот на Ферари Фелипе Маса сподели, че дължи израстването си на партньорството с Михаел Шумахер.

Бразилецът смята, че е извлякъл максимума от едногодишното си партньорство със седемкратния световен шампион. Ако се приеме, че Маса се е учил от Шумахер, то го е сторил много добре, тъй като в Гран При на Турция миналта година постигна забележителна победа над именития си съотборник.

"Научих толкова много от него. Ако не беше той, сега нямаше да съм на нивото, на което съм", заяви Маса пред немския вестник Билд Цайтунг.

Преди да дойде във Ферари бразилецът бе критикуван, че е бил нает само защото мениджър му е синът на Жан Тод. След страхотната си победа пред домашна публика в Гран При на Бразилия в последното състезание от миналия сезон и след тоталната си хегемония на последните тестове в Бахрейн обаче мнозина го сочат като най-сериозния претендент за титлата.

"Вече не съм временно решение", отговори Маса със самочувствие на подмятанията, че миналата година е бил нает само за да попълни мястото до Шумахер



Екълстоун: Маса ще бъде шампион


Шефът на Формула 1 Бърни Екълстоун разбули тайната кой ще бъде шампион този сезон. “Маса и Ферари, заяви 76-годишният англичанин. – Тимът от Маранело разполага с опитен екип и бърз болид. Фелипе пък научи доста неща миналата година от Михаел. Това ще му помогне.”
Запитан за Ралф Шумахер, Бърни отговори: “Ралф? Той е бърз пилот, но може би не кара правилната кола. Според мен той би се справил по-добре в Рено.”
Босът не пропусна да охарактеризира и Кими Райконен. “Кими е представител на новото поколение, обясни той. – Хората от тази генерация са напълно различни от предшествениците си. Навремето младите караха лудо и обичаха да се забавляват. Парите не бяха чак толкова важни за тях. Днешните искат всичко, без значение каква е цената.”
Според Екълстоун, германците трябва да намерят новия Шумахер: “Участвате в най-великият спорт в света! Когато Сена си отиде, всички казаха, че това е краят на Формула 1. Тогава обаче се появи Михаел. Сега дойде време германците да намерят новия Шумахер.”
Бърни разкри и двете си тайни: “Навремето убеждавах Бенетон да вземе Шуми. Не съм сбъркал! Второ – заедно с Флавио Бриаторе, преди години искахме да купим футболния Челси. Тогава обаче се появи Роман Абрамович.”
Последният въпрос на журналистите бе “А кога ще се откажете?” Отговорът на боса със сигурност ще остане измежду бисерите на един от най-могъщите хора в света: “Когато стана на 100, ще взема да помисля сериозно за това. Обичам да съм във вихрушката.”




Формула 1 глътнала $ 3 милиарда през 2006 година

Въпреки обявения курс към икономии във Формула 1 разходите набъбват от година на година, съобщават специализираните сайтове.

Общата сума, похарчена от всичките единадесет отбора за 2006 г., е $ 2,986 милиарда спрямо $ 2,815 милиарда за 2005-а. Парадът на разточителството отново се води от обичайните заподозрени - Тойота ($ 418,50 млн.), Ферари ($ 406,50 млн.) и Макларън ($ 402,00 млн.), а Хонда, БМВ-Заубер и Ред Бул бързо ги догонват. Любопитното е, че Рено, който през сезон 2006 подпечата втората си поредна титла при конструкторите, е едва шести в списъка с $ 342,00 млн. Данните показват, че всяка спечелена точка е излизала повече от солено на Тойота - $ 11,96 млн., докато френският тим е стигнал до върха с “едва” $ 1,57 млн. за всяка от 206-те си шампионски точки.
Естествено, тимовете са се изръсили най-много за двигатели. За Хонда например сумата е $ 250 млн. - 65 процента от целия бюджет на японския екип. Тук отново прави впечатление разумната политика на Рено - $ 125 млн. Средният разход на големите отбори за аеродинамичните пакети е $ 60 млн., а за тестове и състезания - $ 40 млн. При заплатите на пилотите има интересно разместване на пластовете - след оттеглянето на Михаел Шумахер най-високоплатен ще бъде наследникът му във Ферари Кими Райконен - $ 51 млн., а Антъни Дейвидсън ще взима по-малко от милион в Супер Агури.

Отбор Разходи - Точки - Цена/точка
Тойота $ 418,50 - 35 - $ 11,96
Ферари $ 406,50 - 201 - $ 2,02
Макларън $ 402,00 - 110 - $ 3,65
Хонда $ 380,50 - 86 - $ 4,42
БМВ-Заубер $ 355,00 - 36 - $ 9,86
Рено $ 342,00 - 206 - $ 1,57
Ред Бул $ 252,00 - 16 - $ 15,75
Уилямс $ 195,50 - 11 - $ 17,77
Спайкър $ 120,00 - 0 -
Торо Росо $ 75,00 - 1 - $ 75,00
Супер Агури $ 57,00 - 0 -



Промениха последния завой на ”Албърт Парк” в Мелбърн


Последният завой на пистата ”Албърт Парк” край Мелбърн, където е Гран При на Австралия, първи старт от календара на Формула 1 за сезон 2007, е променен.

Завоят отнесе доста критики от пилоти и специалисти, а миналата година в него катастрофира Михаел Шумахер. Организаторите на състезанието се принудиха по нареждане на ФИА да удължат завоя и да направят бордюра по-нисък. Миналата година до трасето имаше трева, сега този участък е бетониран, изравнен и покрит с изкуствена трева.

"Основната причина за катастрофите в този завой беше, че болидите излизаха извън пистата. Бордюрите нарочно бяха по-високи, за да не може пилотите да минават през тях. Промените, които направихме, не са големи. Става въпрос за
ивица, широка около метър и дълга около 20 метра", поясни Тим Бамфърд, изпълнителен директор на Корпорация Гран При на
Австралия.



Все още няма договорена Гран при на Сингапур


Шефът на Формула 1 Бърни Екълстоун отрече появилите се информации, че от 2009 година в календара на надпреварата ще бъде включено нощно Гран при в Сингапур. ”Това е добра идея, аз самият предложих да има състезания през нощта там и в някои други части на Далечния изток. Подобни състеазния ще са по-атрактивни за европейските телевизии, тъй като по време на сегашните надпревари в Азия повечето зрители на Стария континент са все още в леглото, но до този момент няма нищо конкретно”.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 07 Мар 2007, 22:05

Деймън Хил съветва Бътън да напусне Хонда


Бившият шампион във Формула 1 Деймън Хил посъветва младия си сънародник Дженсън Бътън да напусне в най-скоро време отбора на Хонда, ако иска да има шанс да спечели титлата.

"Не мисля, че Хонда ще бъдат скоро претенденти за титлата", заяви шампиона от 1996-та година Хил пред "Дейли Телеграф".

"Ако иска истински титлата, Бътън трябва да се замисли сериозно над бъдещите си планове. Той прави грешката да слага всичките си яйца в една кошница. Тази лоялност може да го прави №1 в тима на Хонда, но със сигурност пречи за развитието и кариерата му като пилот", продължи коментара си Хил.

Той даде за пример новака във Формула 1, британеца Луис Хамилтън, който ще направи официалния си дебют във Формула 1 в екипа на световния шампион Фернандо Алонсо - Макларън Мерцедес на 18-ти март.
"Луис дойде в Макларън и веднага започна да прави рекорди на пистата, както аз сторих това навремето с екипа на Уилямс. Освен това от екипа знаят много добре как се печелят състезания. Не много са способни на това. Макларън го могат, Ферари също, както и Рено, но в Хонда за съжаление все още не са способни на това".
Хил завършва съветите си към Бътън с напомнянето, че един отбор може да си позволи няколко години да изчака, докато започне да печели наравно с другите тимове, но при пилотите съвсем не е така, а Бътън вече може да се каже, че е ветеран със своите 118 участия за Гран При и часовника неумолимо цъка. Затова и британския пилот трябва да се замисли колкото се може по-скоро за бъдещето си...




Обозначават за зрителите меките гуми

След съвещание на комисията на Формула 1 и съвета за световен мото спорт на ФИА, на което бяха преразглеждани правилата за новия сезон, бе решено все пак различните гуми да имат специален знак, чрез който зрителите да ги различават. През тази година отборите са задължени да използват двата различни вида гуми доставени от Бриджстоун - по-меки и по-твърди, във всяко едно състезание.

"Доставчика на гуми трябва да осигури два типа гуми за сухо за всяко състезание, всяка от тях трябва да бъде видимо различима една от друга докато колата е на пистата", се казва в ревизираните правила.

"Въпреки, че има много малко време за въвеждане на правилото, от Бриджстоун приветстваме това решение тъй като то ще позволи на медиите и публиката да е наясно със стратегиите на отборите и следователно ще увеличи удоволствието от всяко състезание", се казва в изявление на Бриджстоун.

Все още не е ясно точно как ще се различават двата вида гуми. Първоначално имаше идея единият вид гуми да бъде боядисан отстрани с червена лента по подобие на американските Чамп серии. Това предложение бе отхвърлено, тъй като по този начин след всяко състезание половината гуми ще стават неизползваеми.

"По-меките гуми на една писта могат да се използват като по-твърди за друга. Ако бъдат боядисани с ивица отстрани те ще станат неизползваеми", заяви бившият технически директор на компанията Хисао Суганума.

Сега на Бриджстоун е възложена задачата да излязат с решение на въпроса. Времето обаче притиска японците, тъй като сезона започва следващия уикенд в Австралия.



п.п. старта е на 18 март сутринта от 5 ч. а БТВ имат договор да предават Ф1 3 години до сега е минала 1г. остават още 2г и има опция за закупуването на още
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към BMW и моторните спортове

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook