<<< Formula 1 Сезон 2007 >>>

Formula 1, AMLS и всички други прояви.

Модератор: Sharo

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 08 Мар 2007, 22:06

Деймън Хил очаква Луис Хамилтън да представи достойно Британия


Луис Хамилтън е британският пилот с най-големи шансове за победа във Формула 1, въпреки че е най-млад и неопитен от сънародниците си. Мнението е на последния шампион от Острова - Деймън Хил, който триумфира с Уилямс през 1996-а. В момента той е президент на местния Клуб на автомобилните състезатели. "Луис почти сигурно ще спечели старт", категоричен е Хил.

22-годишният Хамилтън ще запише първото си участие с Макларън в Мелбърн следваща неделя. Това е и един от най-очакваните дебюти напоследък. Отчасти това се дължи на факта, че талантът е първият чернокож в сериите. В решетката ще има още трима британци. 27-годишният Дженсън Бътън (Хонда) спечели в Унгария миналия август след цели 113 неуспешни опита. Неговият отбор обаче се представя отчайващо в зимните тестове. Дейвид Култард (Ред Бул), който остана най-възрастният в решетката със своите 35 години, има 13 победи с Уилямс и Макларън, но шансовете му да увеличи актива си са почти нулеви. 27-годишният Антъни Дейвидсън ще запише първия си пълен сезон с екипа на опашкаря Супер Агури след три старта като резерва във вече несъществуващия Минарди и Хонда през 2002-а и 2003-а.
Нито една друга нация няма повече представители във Формула 1, като само Германия има също четирима. За последен път толкова много британци имаше през 2002-а, когато освен Култард и Бътън зад волана бяха Алън Макниш и Еди Ървайн.

На Хамилтън се възлагат огромни надежди, тъй като той е ставал шампион във всички серии, в които е участвал, включително и в миналогодишното издание на GP2. "Що се отнася до Дженсън, вече знаем, че е способен да печели състезания, а Хонда винаги са гонели лидерите. Мисля обаче, че Луис е в правилния отбор в точното време. Пречките пред него могат да бъдат само двата болида на Ферари и съотборникът му (б.р. - Фернандо Алонсо)". Бътън пък получи грешни съвети и сега е в неподходящ тим. Не мисля, че Хонда скоро ще се бори за първото място. Той трябва сериозно да се замисли върху бъдещите си планове. Прави грешката да слага всичките си яйца в една кошница, като тази лоялност може да го направи №1 в тима, но със сигурност пречи на кариерата му", смята Хил.
През миналия сезон обаче Макларън остана без победа за първи път от десетилетие, а Ферари е в отлична форма преди първия старт в Мелбърн и е претендент №1 за титлата.




Майк Конуей стана тест-пилот на Хонда

Шампионът от британската Формула 3 Майк Конуей подписа споразумение с Хонда и ще тества техен болид по късно този сезон, съобщава официалният сайт на списание ClubF1 – clubf1.net. Британецът, който в момента кара в GP2, ще получи също техническа помощ и подкрепа за физическата си подготовка от японския отбор във Формула 1 като част от договора си.

“Това е прекрасна възможност и бих искал да благодаря на Хонда, че повярваха в мен. Вълнувам се да стана част от тима и да извлека необходимата полза от помоща, която Хонда може да ми окаже в моята състезателна кариера”, заяви въодушевен Конуей и допълни: “Имах прекрасен сезон 2006, но тази година ме очаква доста работа в GP2”

Спортният директор на Хонда Жил де Феран обясни, че част от стратегията на неговия тим е да подпомага млади пилоти в тяхното професионално развитие. Конуей е впечатлил целия екип с постиженията си в различните категории, през които е преминал.




Мелбърн посрещна първите самолети на отборите


Предстартовата треска преди първата Гран при за сезон 2007 вече обхвана Мелбърн, след като първият Джъмбо джет, прекарващ оборудване за състезанието, се приземи на летище Авалон на Зеления континент, съобщава официалният сайт на списание F1racing - f1racing-bulgaria.com.
Феновете, които искат да видят пристигането на болидите обаче ще трябва да почакат, тъй като самолетите с колите няма да кацнат в Мелбърн преди неделя. Те ще бъдат качени в пет машини Боинг 747. Всеки от самолетите е натоварен със 110 тона коли и оборудване за тях.

“Транспортирането на над 500 тона екипировка за състезанието изисква почти военна прецизност, обясни директорът на компанията Гибсън Фрайт Бил Гибсън, който е отговорен за операцията. – Ние имаме опит с пренасянето на оборудване за рокконцерти, коли за Чемпкар и MotoGP, но Формула 1 е най-големият ни ангажимент за годината. Все пак мениджмънта на този шампионат се е погрижил организацията да е перфектна, така че и нашата работа е значително улеснена.”

Според изчисленията на Гибсън Фрайт, цялата операция по транспортирането ще струва повече от 10 милиона долара. Първият самолет на компанията, натоварен с оборудване за комуникациите, вече кацна в Мелбърн във вторник, а довечера се очаква и този с допълнителното оборудване.

“В три от машините са натоварени болидите, обясни Гибсън. – Тимовете от Европа и Италия ще летят съответно от Милано и Мюнхен, а тези от Великобритания – от Лондон.”

От летището те ще стигнат до пистата с 14 тира, които ще направят поне 50 тура между аерогарата и пистата Албърт парк.




Кими недоволен от новите правила за гумите


Новите правила за гумите във Формула 1 ще принудят пилотите да карат на ръба на възможностите си по улиците на Монте Карло, негодува финландецът Кими Райконен от Ферари. Както е известно, през този сезон отборите трябва да използват във всеки старт и двата вида гуми, предоставени от Бриджстоун.

"В Монако ще бъде ужасно. Най-вероятно по-твърдата смес на гумите няма да осигури достатъчно сцепление", смята 27-годишният финландец. Райконен обаче заяви, че новото правило, което беше въведено, за да се запази интересът към фактора на гумите след излизането на Мишлен, не го притеснява особено много като цяло. "Едно и също е за всички. На някои писти ще бъде по-трудно, отколкото на други, но нищо не може да се направи. Не се чувствам под напрежение", смята финландецът.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 09 Мар 2007, 21:38

Шумахер купува отбор от Формула 1?


Седемкратният световен шампион във Формула 1 Михаел Шумахер има намерение да се завърне като собственик на отбор, твърди германският таблоид "Билд". Въпреки че германецът е спряган за шеф във Ферари, той подготвя съвсем друга сензация, твърди изданието. Малко преди първия старт от новия сезон във Формула 1 в Австралия мениджърът на Шумахер Вили Вебер разбуни слуховете с тайнственото си изказване. Пред германското издание "Мюнхенер Абендцайтунг" Вебер намекна, че Шумахер има намерение да закупи втория отбор на Ред Бул - Торо Росо.

"Може би някой ден ще отидем при милиардера с кутийките и ще му купим втория отбор", заяви Вебер. Под "милиардера с кутийките" мениджърът на Шуми има предвид основателя на Ред Бул Диди Матеншитц, обяснява "Билд". През 2005 година той започна годината със собствен тим, а в края на годината купи и отбора на Минарди и го нарече Торо Росо (превод от италиански на Ред Бул). "Засега това е все още само идея, но мога да си представя Михаел да си купи свой собствен тим. Сигурен съм обаче, че никога няма да стане шеф във Ферари. Просто той не иска да се занимава повече с всичките тези отговорности, работа и стрес. Дори и да си купи отбор, няма да бъде негов шеф, а ще назначи човек и със сигурност няма сам да се заеме с работата", коментира Вебер.




Рено първи пристигна в Австралия


Световният шампион при конструкторите във Формула 1 Рено пристигна пръв в Австралия за аклиматизация преди Гран при в Мелбърн на 18 март. Двамата пилоти на тима на Флавио Бриаторе Джанкарло Физикела и дебютантът Хейки Ковалайнен ще опознават пистата „Албърт парк" заедно с инженерите на тима. Финландецът Ковалайнен не показа особено вълнение преди първия си старт във Ф1.
„Планът ми в Австралия е много прост - обясни Хейки пред сайта на Рено. - Когато угаснат светлините на светофарите другата неделя, потеглям и се опитвам да бъда максимално бърз във всяка обиколка. Слушам инструкциите от бокса по радиото и отивам в питстопа, когато ме повикат. Целта ми е да карам агресивно, на границата на разумния риск и да завърша състезанието".
Новобранецът навъртя почти 5000 км с новия болид R27 и смята, че той е напълно конкурентоспособен и е показал голямо подобрение при последните тестове в Бахрейн. Според 25-годишния финландец Ферари притежава в момента най-бърз автомобил. След това е Макларън, но от Рено са намалили преднината на „сребърните стрели". Опасен съперник щял да бъде и тимът на БМВ.



Ралф Шумахер: Аз съм един от тримата най-добри пилоти


Германският пилот на Тойота Ралф Шумахер заяви, че той е един от тримата най-добри състезатели във Формула 1. Трябва да продължаваме да работим, за да станем по-добри. Болидът трябва да бъде още малко по-бърз, защото по този показател в момента отстъпваме на Ферари, Макларън, Рено и БМВ. За нас сезонът може би ще започне истински едва в Европа. Знаем обаче, че сме на прав път, все някога трудът ни ще донесе плодове. Надявам се, че това ще стане още през 2007 година. Имам голямо желание да спечеля първите три състезания за Тойота", коментира Ралф в специално интервю за германския таблоид "Билд".

Той сподели, че мечтата му е някога да триумфира със световната титла. "Мечтая си някой ден да се появи заглавие "Ралф най-после световен шампион". Разбира се, всеки един пилот до голяма степен е зависим от болида си. В Минарди например дори брат ми никога нямаше да стане световен шампион. Със сигурност аз съм един от тримата най-добри пилоти. Естествено, Алонсо и Райконен са много бързи, но аз не се плаша от никого. Ако не бях убеден във възможностите си, нямаше да се състезавам във Формула 1", категоричен е той.

Той отхвърли обвиненията, че се състезава за Тойота само за пари, пренебрегвайки шанса си да постигне успехи във Формула 1. "Тези, които твърдят това, изобщо не са наясно с нещата. Тойота е и остава тимът на бъдещето. Концернът и целият отбор има само една цел - да прати Тойота на върха. И са успели на почти всички нива да го направят. Титлата във Формула 1 е само въпрос на време, просто тук се работи неуморно за тази цел", заяви германският пилот.

Ралф заяви, че въпреки трите лоши катастрофи, които е преживял, не се страхува, когато се качва в болида. "Като пилот във Формула 1 ти не познаваш страха. Имаш доверие в себе си и в колата си. Ако започна прекалено много да се замислям за тези неща, по-добре е веднага да се оттегля. След последната ми катастрофа четири часа съм бил в безсъзнание. Не си спомням нищо от това време и като че ли това е по-добре за мен. За Кора катастрофите са били много по-тежки, отколкото за мен. Те е стояла пред телевизора, била е много далеч от ситуацията. Мисля, че няма жена, която в такива моменти да не се страхува за мъжа си", коментира Ралф.



п.п. бега брат му и тоя нещо се надъха ... горкия палячо ... най добрия :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 12 Мар 2007, 22:08

Бърни пак ще променя точкуването във Формула 1

Босът на Формула 1 Бърни Екълстоун възнамерява да наложи поредна промяна в разпределението на точките, които пилотите печелят след всяко състезание.

Според италианския вестник Газета дело Спорт Екълстоун не е доволен от това, че победителите не получават достатъчно предимство пред втория.

"Не е нормално ако вторият взима 8 точки, победителят да взима само 10. За 2008 година ще предложа промяна", е казал Екълстоун.

Сегашното точкуване бе въведено през 2002 година, като резултат от тоталната хегемония на Михаел Шумахер и Ферари. До този момент победителят взимаше също 10 точки, но вторият получаваше само 6. Така Шумахер стана шампион малко след средата на сезона, обезсмисляйки оставащите състезания.

В момента обаче страничният ефект на сегашното точкуване е, че каращият на второ място пилот няма достатъчно мотивация да преследва победата. Затова 74-годишният Гуру на Ф1 иска шампионът да се определя от броя на победите, а не от точките.

"Би било просто. Който има повече победи трябва да е шампион", заявява Екълстоун.



Маса се изказа в подкрепа на Райконен


Фелипе Маса подкрепи съотборника си във Ферари Кими Райконен относно постоянните репортажи в пресата за алкохолните изцепки на финландеца.

"В свят като нашия, където има известни хора, медиите често преувеличават, а понякога направо си измислят", заяви Маса пред бразилския вестник О Глобо.

Въпреки добрите думи към съотборника си, Маса няма намерение да е приятел с Кими на пистата. Според много наблюдатели именно бразилецът е фаворитът за титлата през тази година.

"Той вече се е доказал, като един от най-добрите пилоти във Формула 1. Той ще е бърз и ще се бори за победи. Но аз се надявам да съм пред него по-често, отколкото той е пред мен", допълни още Маса.

"Нямам против хората да ме смятат за фаворит. Но това е нещо, за което не бива да мисля. Това, което казват хората няма да промени начина, по който аз мисля. А той е, че имаме предимство пред другите, но не бих казал, че сме фаворити".



Бергер отрече, че ще продава Торо Росо на Шумахер


Спортният директор на Скудерия Торо Росо - Герхард Бергер, опроверга появилите се информации, че Михаел Шумахер може да закупи отборът му.

Миналата седмица мениджърът на Шумахер Вили Вебер заяви, че бившият пилот не би искал да става шеф на Ферари заради голямото напрежение, но ако става дума за купуване на собствен отбор, това било друга работа. След което спомена името на Торо Росо.

Герхард Бергер е бивш пилот на Макларън,Ферари и Бенетон и 10 победи в кариерата си. Той е съсобственик на Торо Росо заедно със сънародника си Дитрих Матешиц. Австройският милиардер пък притежава компанията за енергийни напитки Ред Бул, както и едноименния отбор във Формула 1. Поради тази причина Торо Росо се смята за дъщерен отбор на Ред Бул.

"Не знам нищо по въпроса и никой не е говорил с мен", заяви Бергер пред вестник Клайнен Цайтунг.

Според него просто няма смисъл да продава отбора, толкова скоро след като го е купил.

"Но все пак трябва да питате Дитрих Матешиц", добави той.




Бриджстоун обяви спецификациите за първите 5 състезания



Бриджстоун обяви спецификациите на гумите, които ще доставя на отборите за първите 5 състезания от сезона.

От японския доставчик на гуми за Формула 1 са произвели 4 различни вида гуми за 2007 година: супер меки, меки, медиум и твърди.

За началото на сезона, което е този уикенд в Австралия, тимовете ще разполагат с меки гуми и Медиум.

"По време на зимните тестове направихме някои изводи, в резултат на което за Австралия избрахме 1 степен по-меки гуми от предварително предвиденото", заявиха от Бриджстоун.

Благодарение на извънредно приетото миналата седмица от ФИА правило, зрителите ще могат ясно да различават двете спецификации на гумите. По-меката от двете спецификации във всяко състезание трябва да бъде обозначена така, че да бъде ясно различима докато болида е на пистата в движение.

Това е важно заради по-рано приетите правила за този сезон, според които всеки отбор задължително трябва да използва и двете спецификации в състезанието.

Съставки на гумите за първите пет състезания през 2007 г.:


Супер Меки Меки Медиум
Австралия
X X

Малайзия

X
Бахрейн

X
Испания

Х

Монако Х Х



Джоунс: Ферари да позволи вътрешна битка


Ферари да позволи на двамата си пилоти да се борят един срещу друг. Това е призивът на световния шампион от 1980 година Алън Джоунс.
“За първи път от десет години насам името на Михаел Шумахер липсва от списъка на стартиращите в Гран при на Австралия, обясни Джоунс. - Може да се каже, че сме свидетели на нова ера във Формула 1. На Мелбърн ще има две велики битки – първата ще бъде на трасето, втората – в гаража на Ферари. Ще бъде страшно интересно кой от двамата пилоти на Скудерията ще заеме освободеното от Шумахер място. Кой ще бъде пилот №1?!”
Джоунс припомни, че шефът на тима Жан Тод е обещал двамата да бъдат, поне в началото на сезона, с равен статут. “Атмосферата във Ферари ще бъде много нажежена, подчерта Джоунс. – Маса би могъл да смята, че ролята за №1 трябва да бъде дадена на него. Защото той е част от “ерата Михаел Шумахер” във Ферари. Бразилецът спечели заслужено състезание и показа бързина. Маса може наистина да бъде следващият бразилски световен шампион във F1. Той е мотивиран, вярва в силите си, кара заедно с Шумахер и не се притеснява от качествата на Кими Райконен. Ослепителната скорост пък характеризира прекрасно финландеца. Уникално е да го гледаш как изстисква максимума от болида, въпреки че процентът на “механичната симпатия” (много пъти колите, карани от него получават повреди), определено му е слабост. Финландецът със сигурност ще иска да покаже скоростта си, ще иска да докаже, че слабата издръжливост на болида на Макларън е виновна за представянето си. Ако Кими започне да печели за Ферари и подобри диалога с журналистите, ще стане един от любимите ми пилоти.”
След този обстоен анализ на двамата пилоти на Ферари, Джоунс посъветва тима от Маранело: “Мисля, че те трябва да позволят на двамата да излизат един срещу друг. Убеден съм, че ще се радваме на страхотно, спиращо дъха, шоу. Според мен Маса има повече шансове да надделее.”
“Със сигурност Ферари ще усети отсъствието на Михаел Шумахер, завърши австралиецът. – Той бе истинският мениджър на този тим. Без него съперниците на този отбор дишат по-леко. Не изключвам изненади на Албърт парк.”





Четвъртото място би било успех за БМВ-Заубер


Пилотът на БМВ-Заубер Ник Хайдфелд заяви, че четвъртото място в края на сезон 2007 би било успех за тима. Миналата година БМВ-Заубер завършиха пети.
“Дори да увеличим броя на спечелените точки и да останем пети, пак ще бъде крачка напред, каза Хайдфелд. – Лично аз очаквам да подобря най-доброто класиране за мен във F1 – засега е осмо място.”
Основните проблеми на БМВ-Заубер по време на тестовете идваха от двигателя и скоростната кутия.
“Надявам се издръжливостта на колата да се подобри, обяви пък Роберт Кубица. – Жегите не ни притесняват, трябва просто да направим точните настройки и да намалим износването на гумите.”
Спортният директор на БМВ Марио Тайсен все пак уточни, че не очаква БМВ да победи Мерцедес през 2007 г. Времената на Макларън-Мерцедес и БМВ-Заубер по време на зимните тестове бяха доста близки. “Мерцедес обаче е на различно ниво от очаквания тази година. Битката няма да бъде равна. Целта ни е постепенно да намалим преднината спрямо тези, които са пред нас, след което да ги изпреварим. Това става само с работа и търпение




Шумахер няма да гледа старта на Формула 1



Формула 1 очевидно не липсва на седемкратния световен шампион Михаел Шумахер, който няма намерение да бъде в Мелбърн за първия старт от новия сезон. Шумахер в момента е съветник на отбора на Ферари, но въпреки това няма да бъде с тима за Гран При на Австралия, съобщи личната му говорителка Забине Кем.

"Шумахер със сигурно ще гледа състезанието по телевизията и ще стиска палци за Ферари, а освен това ще се чува с екипа по телефона. Той е в постоянна връзка с Ферари и е напълно информиран за работата", обясни Кем.

Шумахер обяви прекратяването на кариерата си миналия октомври и умишлено се държи надалеч от вниманието на медиите, за да прекарва повече време със семейството и приятелите си. Шумахер обаче беше на срещата на отбора в Маранело и даде много положителна оценка на новия болид.

"Имам усещането, че сме много добре подготвени за първия старт и би трябвало да се справим добре. Нямам търпение да започне сезонът и смятам, че ще бъде много интересен и напрегнат", каза Шумахер.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 13 Мар 2007, 23:26

Тойота се страхува Уилямс да не ги бие

От Тойота се опасяват да не бъдат бити от отбора на Франк Уилямс, чийто болид е задвижван именно с двигатели доставени от тях.

Поради тази причина отборът на Тойота е приготвил всички последни подобрения по колата за първото състезание в Австралия тази неделя. Това съобщи директорът на транспортната компания, превозваща техниката от летището до пистата в Мелбърн.

"Има един отбор, който превозва повече багаж от обикновено, тъй като не иска да бъде победен от друг отбор, на който доставя двигатели", заяви Бил Гибсън пред местния вестник Хералд Сън.

Той допълни, че очаква последните материали да пристигнат чак в събота сутринта. И дори персоналът на отборите да пренася части в ръчния си багаж.

Спортният директор на отбора Тоцума Томита пък заяви, че първата победа винаги е най-трудна и веднъж след като се постигне след това е далеч по-лесно.

"Първата винаги е най-трудна. Ако вземем една победа вълната ще се обърне и ще ставаме все по-силни", заяви Томита.

"Борим се с отбори, които имат 15-20 години история във Формула 1 и които са печелили титли. Това, че ние не сме печелили титла наистина е слабото ни място. Но веднъж да спечелим ще се успокоим".

"Хората все ме питат какво трябва да направим, за да спечелим състезание. Ще ми се да ги питам същия въпрос".

"Не забравяйте обаче, че що се отнася до абсолютната скорост след средата на миналия сезон изоставахме само от Ферари".



Трули хванал настинка преди откриването на сезона в Австралия


Шефът на Тойота разсея опасенията, че настинката, която повали Ярно Трули може да застраши участието на италианеца в първото състезание от сезона тази неделя в Австралия.

Трули хвана настинката в понеделник и дори трябваше да отложи планирано пътуване до Япония, където бе насрочена пресконференция с неговото участие. Но босът Цутому Томита побърза да отхвърли възможността той да бъде заменен от третия пилот на отбора Франк Монтани.

"Мисля, че той ще се оправи. Не се пристесняваме. Не е животозастрашаващо", заяви Томита пред агенция Ройтерс.

Преди да се разболее Трули заяви в превюто на отбора преди състезанието, че е оптимист за представянето си след последните тестове на пистата Херес.

"Работихме здраво през зимните тестове. Имаме все още какво да подобряваме, но гледам на състезанието със спокойствие", каза Трули.

"Много работа бе свършена по колата и очакваме тя да бъде както по-бърза, така и по-надеждна. Трудно е да се правят прогнози въз основа само на зимните тестове, но сме мотивирани да успеем и аз съм оптимист".



Петер Заубер: Ако можех да се върна, не бих взел Вилньов


Бившият шеф на Заубер Петронас Петер Заубер заяви, че ако можеше да се върне назад във времето не би привлякъл отново Жак Вилньов.

През 2005 година Заубер взе Жак Вилньов за заместник на Джанкарло Фисикела, който пък отиде в Рено. Канадецът обаче бе засенчен първо от Фелипе Маса, а през 2006 година и от Ник Хайдфелд.

Миналата година отборът бе закупен от БМВ и макар първоначално германците да се съобразиха с договора, който имаше Вилньов, впоследствие го изгониха по средата на сезона. На негово място пък впечатляващо се представи младият поляк Роберт Кубица.

"Провал е пресилено казано. Но ако можех да се върна назад, вероятно нямаше да го направя отново", коментира привличането на Вилньов Петер Заубер пред интернет страницата на Кредит Суис.

"Лесно е обаче да се каже, когато е свършило. По онова време обаче нямаше други варианти".

"Дейвид Култард искаше да дойде, но той години наред бе втори пилот в Макларън и това натежа при решението. Не бихте искали да вземете някой такъв пилот, макар лично аз много да го харесвам като личност".

"Оливие Панис също не беше алтернатива, тъй като бе в края на кариерата си. А да сложим втори млад пилот до Маса щеше да е много спорно решение", завърши Заубер, който все още е консултант в БМВ.




Екълстоун иска 20 състезания във Формула 1 през 2009 година


Босът на Формула 1 Бърни Екълстоун заяви, че желае да увеличи броя на състезанията в календара на Световния шампионат до 20 през 2009 година.
През този сезон има 17 старта за Гран При, но Екълстоун вече преговаря с Абу Даби (ОАЕ) и с Република Корея за бъдещото организиране на състезания на тяхна територия. Не е тайна, че
той вече провежда конкретни преговори на същата тема с Индия, с Русия и със Сингапур.
"Напрежението върху европейските страни ще остане в миналото, след като Формула 1 навлезе по-масирано в Средния и в Далечния Изток", каза 76-годишният Бърни Екълстоун.
Той се намира в Сингапур именно с цел да започне преговори за бъдещото организиране на състезание там. Спортният директор на БМВ Марио Тайсен коментира идеята за увеличаване броя на състезанията в шампионата до двадесет със смесен оптимизъм.
"Мога да си представя реално тази идея. Тя обаче може да стане реалност, само ако продължим с увеличението на времето за провеждане на тестове. Само така всеки отбор ще може да се подготви за такъв натоварен и дълъг календар".




Астън Мартин няма да влиза във Формула 1


Дейвид Ричардс, който стана шеф на автомобилната компания Астън Мартин, обяви, че няма никакво намерение да влиза във Формула 1. Ричардс притежава и компанията Продрайв, която ще участва със собствен тим във Формула 1 през 2008 година, но категорично отрече, че ще гради и отделен екип на Астън Мартин.
"Очевидно думите ми се изопачават както на някои им е изгодно. Има два фактора, които не позволяват влизането на Астън Мартин във Формула 1. Първо, в Продрайв смятаме, че нашият път е да си сътрудничим с някой друг тим. Честно казано, нямам търпение да се мотая по опашката на решетката пет години и да изграждам отбор от нулата. Що се отнася до Астън Мартин, това е проект, който засега е в начална фаза. Все още налагаме марката. Разполагаме с доста видове и модели автомобили, но сме доста далече от момента, в който участието ни във Формула 1 би било изгодно за марката", каза Ричардс. Той има доста опит във Формула 1, тъй като е бил шеф на тимовете на Бенетон и на БАР-Хонда.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 14 Мар 2007, 22:15

Алонсо защити Райконен за неуспешния сезон


Двукратният световен шампион Фернандо Алонсо изрази задочна подкрепа към Кими Райконен относно поредицата от състезания без победа в Макларън.

През миналия декември, след специално разрешение на Флавио Бриаторе, Алонсо бе освободен по-рано от договора си с Рено и успя да направи първи тестове със стария болид на сребърните стрели МП4-21.

"Когато се качих в Макларън за пръв път, в старата кола, веднага разбрах защо Кими не успя да ме победи нито един път миналата година", заяви Алонсо пред немския вестник Клайнен Цайтунг.

"Но през зимата направихме много подобрения и през тази година ще се борим за титлата".

Устатият испанец заяви още, че единствената му цел през 2007 година е титлата. Ако успее да го направи той ще стане едва третият пилот с 3 поредни титли, след Михаел Шумахер и Хуан Мануел Фанджо.

"След като си спечелил 2 титли не се задоволяваш с нищо друго. За мое щастие Макларън имат същата цел".



Пистата във Валенсия кръсти завой на името на Фернандо Алонсо


Испанската писта "Рикардо Тормо", която е разположена до Валенсия и е любимо място за тестове на отборите от Формула 1, кръсти един от завоите си на двукратния световен шампион
Фернандо Алонсо.
Това е направено със знанието на 25-годишния испанец, който през този сезон ще кара за Макларън. Отсега нататък четвъртият завой ще се нарича "Алонсо".
Бронзов бюст на испанския шампион също ще бъде поставен на трасето.
Завоят "Алонсо" е десен и се взима на втора скорост, което за болид от Формула 1 означава около 100 километра в час.



Супер Агури най-после представи новия си болид


Отборът на Супер Агури най-после представи болида си SA07 за новия сезон във Формула 1 в боксовете на пистата ”Албърт Парк”, където в неделя е Гран При на Австралия, първи старт от
календара.
Шасито беше описано като "резултат от сътрудничеството с Центъра за разработки и развитие на Хонда през последните осем месеца". Двигателят е Хонда, хомологизиран, а скоростната кутия е карбонова.
Промени има в носа и в задницата на болида, за да може той да отговаря на изисквания на ФИА за сигурност. Болидът обаче все още не е минал официалните краш-тестове.
Въпреки това от ръководството на Супер Агури са сигурни, че няма да имат проблеми и обявиха, че за Гран При на Австралия се целят в точките.
"По това време миналата година все още се борехме да вкараме две коли в стартовата решетка. Беше първият ни сезон, всичко беше ново и непознато. Тази година имахме възможност да се подготвим за шампионата и всички очакваме състезанията с нетърпение. Ще се целим в точките още от първия старт, а целта ни е до края на сезона болидите ни да са в средата на решетката и смятаме, че това е съвсем реалистично", каза шефът на отбора
Агури Сузуки.



Кими Райконен не се притеснява от Маса


Финландският пилот на Ферари Кими Райконен сподели, че не се притеснява от силното представяне на колегата си в “Скудерията” Фелипе Маса по време на тестовете преди старта на сезона във Формула 1. Бразилецът беше най-бързият пилот на зимата, а в повечето случаи Райконен трябваше да за се задоволи с мястото зад него, информира www.formula1.bg.

“Най-важното в случая е, че самите ние знаем какво трябваше да направим по време на тези тестове. Сигурен съм, че надпреварата ще бъде много тежка, но не мисля, че ще имам някакви особено големи проблеми. Маса винаги е бил много бърз. Още през миналия сезон срещу Михаел Шумахер той се измъкна повече от достойно от вътрешната борба с Михаел”, коментира Кими пред финландското издание “Helsingin Sanomat”.


Рон Денис: Хамилтън може да печели състезания


Шефът на Макларън-Мерцедес Рон Денис сподели, че очаква младият пилот на “Сребърните стрели” Луис Хамилтън да започне да печели състезания още в дебютния си сезон във Формула 1.
Луис може да печели състезания, ако през този сезон му предоставим конкурентоспособна кола. Той иска да печели и никога не се отказва. Ако Фернандо изпитва проблеми, мога да си представя, че Луис ще заеме неговата позиция в тима”, коментира пред британското издание “Индипендънт” Денис.
На въпроса дали новакът във Формула 1 може да се справи с действащия световен шампион при изравнени условия, отговорът на Денис е категоричен: “Не. Но ако Фернандо има проблеми, Луис може да се възползва от тях, което не е по силите на всеки новак във Формула 1. Понякога се питам дали Луис дори не е по-бърз от Алонсо. В GP2 миналата година той направи няколко впечатляващи състезания, но за всеки пилот е трудно в първата му година във Формула 1 да се бори със световния шампион. Разбира се, никога не бива да казваме никога, но историята показва, че не е толкова вероятно още в началото Луис да е толкова бърз, че да побеждава световния шампион. Самият той също не го очаква. В тима няма нито един човек, който да не е впечатлен от Луис. Бързината му е изключителна”, коментира Денис.



Вили Вебер: На Шумахер не му липсва Формула 1


Няколко дни преди първия старт от новия сезон във Формула 1 мениджърът на седемкратният световен шампион Михаел Шумахер - Вили Вебер беше категоричен, че германецът няма да стане шеф на отбор, няма да купи свой собствен тим и определено няма да се завърне на пистата като пилот.

“На Михаел Формула 1 не му липсва. Въпреки това, разбира се, и той е малко напрегнат преди първия старт. След седем световни титли никой не може да издържи дълго време без спорта. Той е постоянно в контакт по телефона с тима на Ферари”, коментира Вебер, като сподели, че Пилето ще гледа състезанието за Гран При на Австралия у дома в Швейцария пред телевизора си.

Вебер заяви, че началото Шумахер е бил малко тъжен, когато е трябвало да обяви оттеглянето си, но сега се радва, че вече не се занимава с целия стрес около състезанията. “В момента Михаел може да прави това, което винаги е искал. Иска да гледа как растат децата му, да посещава приятели и роднини. Той е щастлив, затова според мен за завръщане не можем да говорим”, категоричен е той.

Мениджърът на Шуми сподели, че според него феновете на германеца със сигурност ще могат да го видят на някое състезание през този сезон. “Във сигурност ще го видим няколко пъти на състезание на пистата. В крайна сметка не може да се състезаваш 16 години и след това да зарежеш всичко. Моторният спорт е в кръвта на Михаел”, заяви Вебер.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 15 Мар 2007, 22:26

Фелипе Маса ще кара предпазливо


Соченият за най-бърз пилот в момента Фелипе Маса призова за интелигентно каране през сезона, за да може Ферари да си върне титлата при конструкторите през тази година.

Миналата година Скудерията изпусна трофея от Рено само с 5 точки разлика. Според бразилеца в няколко състезания той и Михаел Шумахер са пропиляли добри възможности да натрупат точки и това се е оказало решаващо.

"Миналата година аз и Михаел изпуснахме важни точки в няколко състезания. Особено тук в Австралия", заяви Маса пред репортери в Мелбърн днес.

"Нямахме късмет относно надеждността на колата в началото на сезона и това реши шампионата накрая. Трябва да сме по-силни и да караме интелигентно, докарвайки колата до финала. В първите три състезания трябва да спечелим колкото се може повече точки".

Миналата година в Австралия Маса отпадна още в първата обиколка, след масова катастрофа. Към края на сезона бразилецът завърши със стил, печелейки домашното си състезание в Сао Паоло, но вече бе късно за титлата.

Изказванията могат да се тълкуват и като задочна закачка с Кими Райконен, който е известен с агресивния си стил на каране и дори бе критикуван за редовните повреди на болида в предишния му отбор Макларън.

След зимните тестове бившият пилот на Заубер бе категорично най-бързият, като постоянно побеждаваше съотборника си Кими Райконен. Поради тази причина специалистите го посочиха като фаворит за титлата, но според него това няма никакво значение по време на състезанието.

"Бяхме много бързи в тестовете и очаквам да се представим добре. Но сега идва състезанието и тук се броят точките, така че трябва да се борим за победата".



Шефовете на Албърт парк обмислят старт през нощта


Шефът на пистата „Албърт парк” в Австралия Рон Уокър призна, че този уикенд ще бъде обсъдена възможността догодина в Мелбърн да се проведе състезание през нощта. Както е известно шефът на Ф1 Бърни Екълстоун иска надпреварите в Япония, Китай, Австралия и вероятния старт в Сингапур, да се проведат в късните часове на деня, заради часовата разлика с Европа.

„Ще говорим с Бърни и ще видим какви са възможностите. Все още не ми е казал, че със сигурност трябва да го направим”, заяви Уокър. „За да се освети „Албърт парк” обаче ще трябва много мощност и ще възникнат някои проблеми. Все пак не смятам, че е невъзможно да се направи”, допълни той.



Пат Саймъндс: Ферари и Макларън са пред нас


Само няколко дни преди началото на новия сеозн във Формула 1 на 18 март в Австралия, главният инженер на Рено Пат Саймъндс призна, че основните конкуренти на тима – Ферари и Макларън разполагат с по-бърз автомобил.

„На тестовете в Бахрейн видяхме, че към този момент Ферари са най-бързи”, заяви Саймъндс. „На второ място са Макларън, а ние делим третата позиция с БМВ-Заубер. Изглежда, че ние и Макларън притежаваме най-издържливите коли. През зимата сме свършили добра работа. Все пак тестовете са си тестове, а истинката картина ще видим в Мелбърн в неделя. Трябва да сме реалисти и да признаем, че може би не сме вече на първите позиции от миналата година. Очаквам 2007 година да е тежка за нас, но ние сме готови да се борим докрай”, допълни той.



Ферари искали да вземат Алонсо за заместник на Шуми


Бившият технически директор на Ферари Рос Браун разкри днес, че шефовете на тима са обмисляли вариант да вземат двукратния световен шампион Фернандо Алонсо за заместник на Михаел Шумахер, но по-късно решили да подпишат с Кими Райконен.
„Винаги е имало само два варианта за заместник на Михаел – Алонсо и Райконен. Но нещата се развиха много бързо с Кими и затова подписахме с него. Знаехме, че сме силни и се нуждаехме само от много бърз пилот. Тогава единият беше свободен, а другият не”, заяви взелият си едногодишна почивка Браун. „Освен това Жан Тод има много голям опит със скандинавските пилоти още от времето, когато участваше в рали-състезания. Той харесва техния начин на работа. Знам, че Алонсо щеше да свърши страхотна работа, но за мен няма особена разлика между двамата. Фернандо два пъти спечели титлата и знаем какво може, но Кими няма вина, че все още не е станал световен шампион”, допълни британецът.




Отлагат дебюта на Гиедо ван дер Гарде


Дебютът на тест-пилота на Сапйкър Гиедо ван дер Гарде в петъчните тренировки в Австралия ще бъде отложен, тъй като той все още не е получил суперлиценз.
Холандецът, който изненадващо се прехвърли от Супер Агури в Спайкър, бе определен да кара на тренировките в Австралия. Всеки пилот от Гран при се нуждае от суперлиценз, за да управлява болид на трасето. Ван дер Гарде обаче все още не е получил своя документ от ФИА. Поради тази причина холандецът най-вероятно ще трябва да изчака до Гран при на Бахрейн. При това положение Спайкър може би ще използват двамата си титуляри в петъчната сесия на Албърт парк. Има вероятност да кара и Маркус Винкелхок.

Междувременно стана ясно, че тимът на Макларън няма да използва услугите на тест-пилота си Педро Де ла Роса в петък. Рон Денис и компания ще дадат шанс на Луис Хамилтън и Фернандо Алонсо да запишат повече обиколки на първите тренировки.



Тойота докарва в Мелбърн допълнителни части


Поне един отбор във Формула 1 ще докара допълнителни части за болидите късно в петък или в събота. Това обяви изпълнителният директор на една от компаниите, които превозват товара на тимовете до Мелбърн – Бил Гибсън. Според информациите, най-вероятно става въпрос за Тойота. Ръководството на тима от Кьлон изпитва сериозни притеснения относно това, че Уилямс, който купува двигатели Тойота, може да бие заводския тим на Албърт парк. В Тойота дори наредили да бъдат докарани допълнителни елементи, тествани при последното изпитание на Херес.

“Доста отбори, най-вече големите, правят това, заяви Гибсън, който обаче отказа да назове имена. – Това е практика. Всеки тим има екип от 4-5 души, които постоянно летят до базите и обратно в последния момнет.” Гибсън подчерта, че лично е докарал 15% товар повече в сравнение с миналата година.

Красавицата Сабрина Хусами, която е Мис Свят Австралия 2006, ще развее карирания флаг в края на Гран при на Австралия. “Формула 1 е красив спорт, и противно на всебщото мнение, смятам, че жените имат място в него. Миналата година бях в падока,посетих бокса на Ферари и разговарях с екипа. Невероятно впечатление ми направи и Марк Уебър, който освен добър пилот, е и много внимателен и вежлив мъж”.

Три дни преди старта на сезона в в питлейна на „Албърт парк” кипи усилена работа по подготовката на боксовете. Механиците разместват покритите болиди, редят отделни елементи на колите, оправят боксовете. Местните жители спокойно преминават покрай цялата врява. “Така е всяка година, казва възрастен мъж, дошъл с колелото си край питлейна. – Хубаво е да виждаш това невероято съчетание на привиден хаос и хора, всеки от които знае какво точно трябва да свърши.”



Дисквалифицират колите на Торо Росо и Супер Агури в събота?


Поредният скандал във Формула 1 е на път да избухне този уикенд в Австралия. През последните няколко месеца така и не се постигна решение на проблема с производстките коли на Торо Росо и Супер Агури или т.нар. "customer cars".

Според последните информации от Австралия, основни лидери на протеста веднага след края на квалификацията в събота ще бъдат тимовете на Уилямс-Тойота и Спайкър. Те ще искат от комисарите да дисквалифицират болидите на Торо Росо и Супер Агури, след като според хората на Сър Франк и холандците, колите им не отговарят на правилата на Формула 1.



Фернандо Алонсо е скептичен към идеята за нощни състезания във Формула 1


Двукратният световен шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо изрази своите съмнения относно намерението на Бърни Екълстоун, част от стартовете извън Европа да се провеждат в късните часове, под светлината на прожектори. Екълстоун лансира идеята за такива състезания в Япония, Китай, Австралия и вероятния старт в Сингапур, защото иска да увеличи зрителската аудитория в Европа. Според него гледаемостта на извъневропейските надпревари може доста да се увеличи, ако самите състезания се провеждат в по-късните местни часове, под светлината на множество прожектори. Така почитателите на Формула 1 в Европа ще могат да наблюдават стартовете в нормално и удобно за тях време.

Алонсо обаче е скептичен относно възможността да се организират добре такива стартове. "Според мен ще е много трудно да виждаме пътя, изобщо да виждаме нещо при скорост от над 300 км/ч. Съмнявам се, че ще се намерят достатъчно силни прожектори, които така да осветяват пистата, че видимостта да позволи провеждането на нормално състезание. Но, както знаете, Формула 1 винаги е способна да те изненада. Затова нека изчакаме, докато не се наложи наистина да караме при такива условия", каза Алонсо на една от традиционните пресконференции за медиите.

Пилотът на Уилямс Александер Вурц, както и този на Супер Агури - Антъни Дейвидсън, изразиха своето несъгласие с мнението на Алонсо на същата пресконференция. Според тях в Америка, както и в германските серии за туристически автомобили (ДТМ), практиката с нощните състезания функционира успешно. Затова според тях Формула 1 има както желанието, така и технологиите да организира перфектно нощни стартове.



Алонсо обиколи пеша "Албърт парк"


С обхождане на пистата „Албърт парк” в Австралия започна подготовката си за първата Гран при от сезона Фернандо Алонсо. Той обиколи трасето пеша заедно с инженерите си от Макларън. В Рено обиколката на пистите през годината бе обичайна практика за испанеца. За разлика от него предшествениците му в Сребърните стрели Райконен и Монтоя нямаха подобни навици.

„Обичам да обикалям трасето пеша. Само по този начин можеш да забележиш определени неща като малки неравности например. Не би ги видял от болида, а също така мисля че можеш да ги пропуснеш и с обикновена кола или на колело”, сподели световният шампион.
Изображение

Предишна

Назад към BMW и моторните спортове

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook