Гран при на Испания 14.05.2006

Formula 1, AMLS и всички други прояви.

Модератор: Sharo

Гост
Аватар

Гран при на Испания 14.05.2006

Мнение от Гост » 12 Май 2006, 13:32

Изображение


Писта: Каталуния


Дължина на обиколка: 4,627 км

Обиколки: 66

Дистанция на състезанието: 305,256 км

Най-бърза обиколка по време на състезание:
Джанкарло Физикела (Рено) 1:15,651 минути (2005)

Най-бърза обиколка по време на квалификация:
М.Шумахер (Ферари) 1:15,022 минути (2004)

Победител през 2005 година: Кими Райконен (Макларън-Мерцедес)




Пистата “Каталуния” или още позната като “Монтмело” се намира на около 20 километра от Барселона. Построена е в края на 80-те години и за първи път отваря врати през 1991 година. Всички отбори във Формула 1 използват изключително често “Каталуния” за тестове. Времето в Испания почти винаги е слънчево и ясно. Трасето е едно от любимите на пилотите. Пистата се характеризира с много бъзри завои и прави на които скоростта достига около 320 км/ч. Аеродинамиката и поведението на колите в завоиите е от огромно значение за успех на “Каталуния”. През 2004 година асфалта на пистата е подменен изцяло и всички специалисти са на мнение, че настилката в Испания е най-добрата в календара на Формула 1.


първата свободна тренировка

1. Фелипе Маса (Ферари) 1:15,796 минути (4 обиколки)
2. Михаел Шумахер (Ферари) 1:16,099 (4)
3. Александър Вурц (Уилямс-Косуърт) 1:16,125 (21)
4. Робърт Кубица (БМВ-Косуърт) 1:16,628 (21)
5. Антъни Дейвидсън (Хонда) 1:16,961 (24)
6. Робърт Доорнбос (Ред Бул) 1:17,424 (20)
7. Нийл Яни (Торо Росо) 1:19,720 (20)
8. Джорджо Мондини (Мидланд) 1:20,708 (21)
9. Такума сато (Супер Агури) 1:20,744 (9)



Втора петъчна тренировка


1. Антъни Дейвидсън - Хонда - 1:16.533
2. Робърт Доонброс - Ред Бул Рейсинг Ферари - 1:16.824
3. Фернандо Алонсо - Рено - 1:16.860
4. Александър Вурц - Уилямс Косърт - 1:17.075
5. Кристиан Клийн - Ред Бул Рейсинг Ферари - 1:17.086
6. Михаел Шумахер - Ферари - 1:17.100
7. Джанкарло Фисикела - Рено - 1:17.291
8. Дженсън Бътън - Хонда - 1:17.414
9. Рубенс Баричело - Хонда - 1:17.417
10. Ралф Шумахер - Тойота - 1:17.506
11. Ярно Трули - Тойота - 1:17.610
12. Ник Хайфелд - Заубер БМВ - 1:17.622
13. Робърт Кубица - Заубер БМВ - 1:17.844
14. Марк Уебър - Уилямс Косърт - 1:17.908
15. Кими Райконен - Макларън Мерцедес - 1:17.933
16. Жак Вилньов - Заубер БМВ - 1:18.007
17. Филипе Маса - Ферари - 1:18.223
18. Хуан Пабло Монтоя - Макларън Мерцедес - 1:18.261
19. Нико Розберг - Уилямс Косърт - 1:18.283
20. Дейвид Килтард - Ред Бул Рейсинг Ферари - 1:18.410
21. Нийл Йани - Скудерия Торо Росо Косуърт - 1:18.774
22. Джорджо Мондини - Мидланд Ф1 Тойота - 1:18.910
23. Скот Спиид - Скудерия Торо Росо Косуърт - 1:19.257
24. Витантонио Луци - Скудерия Торо Росо Косуърт - 1:19.334
25. Кристиан Албъртс - Мидланд Ф1 Тойота - 1:19.358
26. Такума Сато - Супер Агури Хонда - 1:19.616
27. Тиаго Монтейро - Мидланд Ф1 Тойота - 1:20.311
28. Франк Монтани - Супер Агури Хонда - 1:22.222




Стартова решетка за Голямата награда на Испания:

1. Фернандо Алонсо (Рено)
2. Джанкарло Фисикела (Рено)
3. Михаел Шумахер (Ферари)
4. Фелипе Маса (Ферари)
5. Рубенс Баричело (Хонда)
6. Ралф Шумахер (Тойота)
7. Ярно Трули (Тойота)
8. Дженсън Бътън (Хонда)
9. Кими Райконен (Макларън-Мерцедес)
10. Ник Хайдфелд (Заубер-БМВ)
11. Марк Вебер (Уилямс-Косуърт)
12. Хуан Пабло Монтоя (Макларън-Мерцедес)
13. Нико Розбърг (Уилямс-Косуърт)
14. Жак Вилньов (Заубер-БМВ)
15. Кристиан Клийн (Ред Бул)
16. Витантонио Луци (СТР-Косуърт)
17. Скот Спийд (СТР-Косуърт)
18. Тиаго Монтейро (МФ1-Тойота)
19. Кристиан Алберс (МФ1-Тойота)
20. Такума Сато (Супер Агури-Тойота)
21. Франк Монтани (Супер Агури-Тойота)
22. Дейвид Култард (Ред Бул)



Крайно класиране на пистата “Каталуния” за Гран при на Испания:




1. Фернандо Алонсо (Рено) 1:26:21,7 часа
2. Михаел Шумахер (Ферари) +18,5 секунди
3. Джанкарло Физикела (Рено) +23,9
4. Фелипе Маса (Ферари) +29,5
5. Кими Райконен (Макларън-Мерцедес) +56,8
6. Дженсън Бътън (Хонда) +58,3
7. Рубенс Барикело (Хонда) +1 обиколка
8. Ник Хайдфелд (БМВ-Заубер) +1
9. Марк Уебър (Уилямс-Косуърт) +1
10.Ярно Трули (Тойота) +1
11.Нико Розберг (Уилямс-Косуърт) +1
12.Жак Вилньов (БМВ-Заубер) +1
13.Кристиян Клийн (Ред Бул) +1
14.Дейвид Култард (Ред Бул)+1
15.Витантонио Луици (Торо Росо) +3
16.Тиаго Монтейро (Мидланд) +3
17.Такума Сато (Супер Агури) +4

Отпаднали: Кристиян Албертс (Мидланд), Скот Спийд (Торо Росо), Ралф Шумахер (Тойота), Хуан Пабло Монтоя (Макларън-Мерцедес), Франк Монтани (Супер Агури)




Временно класиране в шампионата при пилоти:

1. Фернандо Алонсо (Рено) 54 точки
2. Михаел Шумахер (Ферари) 39
3. Кими Райконен (Макларън-Мерцедес) 27
4. Джанкарло Физикела (Рено) 24
5. Фелипе Маса (Ферари) 20
6. Дженсън Бътън (Хонда) 16
7. Хуан Пабло Монтоя (Макларън-Мерцедес) 15
8. Рубенс Барикело (Хонда) 8
9. Ралф Шумахер (Тойота) 7
10. Ник Хайдфелд (БМВ) 6
Марк Уебър (Уилямс) 6
Жак Вилньов (БМВ) 6
13. Нико Розберг (Уилямс) 4
14. Дейвид Култард (Ред Бул) 1
Кристиян Клийн (Ред Бул) 1

Временно класиране в шампионата при конструктори:

1. Рено 78 точки
2. Ферари 59
3. Макларън-Мерцедес 42
4. Хонда 24
5. БМВ-Заубер 12
6. Уилямс-Косуърт 10
7. Тойота 7
8. Ред Бул 2
Последна промяна Гост на 15 Май 2006, 13:14, променена общо 2 пъти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 767
Регистриран на: 20.02.2004
Местоположение: София
Кара: 5er

Мнение от aero » 12 Май 2006, 13:43

резултати от първата свободна тренировка

1. Фелипе Маса (Ферари) 1:15,796 минути (4 обиколки)
2. Михаел Шумахер (Ферари) 1:16,099 (4)
3. Александър Вурц (Уилямс-Косуърт) 1:16,125 (21)
4. Робърт Кубица (БМВ-Косуърт) 1:16,628 (21)
5. Антъни Дейвидсън (Хонда) 1:16,961 (24)
6. Робърт Доорнбос (Ред Бул) 1:17,424 (20)
7. Нийл Яни (Торо Росо) 1:19,720 (20)
8. Джорджо Мондини (Мидланд) 1:20,708 (21)
9. Такума сато (Супер Агури) 1:20,744 (9)

останалите пилоти не за записвали времена ;)

и втората свободна тренировка

. Антъни Дейвидсън (Хонда) 1:16,533 минути
2. Робърт Доорнбос (Ред Бул) +0,291 секунди
3. Фернандо Алонсо (Рено) +0,327
4. Алекс Вурц (Уилямс-Косуърт) +0,542
5. Кристиян Клийн (Ред Бул) +0,553
6. Михаел Шумахер (Ферари) +0,567
7. Джанкарло Физикела (Рено) +0,758
8. Дженсън Бътън (Хонда) +0,881
9. Рубенс Барикело (Хонда) +0,884
10. Ралф Шумахер (Тойота) +0,973
11. Ярно Трули (Тойота) +1,077
12. Ник Хайдфелд (БМВ-Заубер) +1,089
13. Робърт Кубица (БМВ-Заубер) +1,311
14. Марк Уебър (Уилямс-Косуърт) +1,375
15. Кими Райконен (Макларън-Мерцедес) +1,400
16. Жак Вилньов (БМВ-Заубер) +1,474
17. Фелипе Маса (Ферари) +1,690
18. Хуан Пабло Монтоя (Макларън-Мерцедес) +1,728
19. Нико Розберг (Уилямс-Косуърт) +1,750
20. Дейвид Култард (Ред Бул) +1,877
21. Нийл Яни (Торо Росо) +2,241
22. Джорджо Мондини (Мидланд) +2.377
23. Скот Спийд (Торо Росо) +2.724
24. Витантонио Луици (Торо Росо) +2.801
25. Кристиян Алберс (Мидланд) +2.825
26. Такума Сато (Супер Агури) +3.083
27. Тиаго Монтейро (Мидланд) +3.778
28. Франк Монтани (Супер Агури) +5.6899
Изображение

Изображение

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 13 Май 2006, 1:00

Ако някои от феновете на Формула 1 са си мислили, че по-скучна и безсмислена тренировка от тази, която се проведе на "Нюрбургринг" миналия петък няма да видят скоро, са се излъгали жестоко. Тази сутрин в Испания едва четирима пилоти завъртяха повече от една обиколка, а тези които се отчетоха с време бяха едва девет. Световният шампион Фернандо Алонсо и съотборникът му в Рено Джанкарло Физикела не записаха време. В боксовете също останаха Кими Райконен и Хуан Пабло Монтоя от тима на Макларън-Мерцедес. Пистата до Барселона е любима на пилотите и техните отбори и преди началото на сезона почти всички екипи провеждаха интензивни тестове на "Каталуния". Това означава, че те познават пистата много добре и тази сутрин предпочетоха да пазят своите двигатели за надпреварата в неделя. Дори обичайните изпитания на гуми бяха сведени до минимум.



Трансферната истерия скоро ще е неудържима

След Гран при на Испания този уикенд в Барселона ще e изминала едва една трета от сезона във Формула 1. Въпреки това повечето отбори вече кроят планове за следващия. Засега тимовете упорито не се поддават на медийната истерия, като единственият обявен голям трансфер е този на Фернандо Алонсо от Рено в Макларън. След слуховете от последните дни, че Рено готви оферта за Кими Райконен (Макларън) на стойност $ 150 млн., е ясно едно - истерията скоро ще стане неудържима.

Главната тема е дали (или по-скоро кога) Михаел Шумахер ще обяви, че остава във Ферари. Сценарият за това се променя след всеки нов старт в зависимост от резултата на 7-кратния световен шампион. Само допреди седмици се смяташе за почти сигурно, че Райконен ще премине във Ферари и скудерията ще разполага с двама първокласни пилоти, в случай че Михаел остане. Ходът на Флавио Бриаторе да предложи сериозен договор на Кими обаче може сериозно да обърка плановете им. Сиурно е също така, че Макларън ще се лиши от услугите на Хуан Пабло Монтоя и ще гласува доверие на някой дебютант - финландеца Ковайланен или (доста вероятно) протежето на шефа Рон Денис Люис Хамилтън.
Цялата работа с трансфера на Кими в Рено е доста странна предвид факта, че шефът Бриаторе уж още не е решил дали да остане на поста си и през 2007 г., или да се оттегли.
Разбира се, много вероятен е и вариантът Кими да не отиде нито във Ферари, нито в Рено, а да остане в Макларън. Тази теза защитават шефовете на Cребърните стрели Рон Денис и Норберт Хауг. "На Нюрбургринг Кими ни информира, че все още не е взел решение за трансфер и всичко ще се изяснява тепърва", каза Хауг.
Другият хит на пазара е младокът от Уилямс Нико Розберг. Откритието на сезона постигна сензационен резултат на Нюрбургринг - тръгна 22-и и финишира 7-и, и попадна в плановете на повечето водещи отбори. Тук думата обаче има сър Франк Уилямс.




Двигателят на Вилньов счупен при транспортиране

Пилотът на БМВ-Заубер Жак Вилньов ще бъде наказан да стартира тази неделя в Испания с 10 места по назад от времето си в квалификацията, след като неговия двигател се наложи да бъде сменен. Моторът на Вилньов бил счупен при транспортирането му към пистата "Каталуния" край Барселона при много неясни обстоятелства.

"След края на надпреварата на "Нюрбургринг", двигателят на Жак си беше наред", заяви един от говорителите на БМВ Мотороспорт. "По време на транспортирането му към Испания нещо е станало, но още не знаем какво точно. Моторът има множество повреди и не искаме да рискуваме. За това ще сложим нов агрегат в болида на Вилньов", допълни той.


специално за фена на БМВ ;)


Доорнбос заменя Клийн до края на сезона

Тест-пилотът на Ред Бул Робърт Доорнбос ще заеме мястото на титуляра Кристиян Клийн, веднага след състезанието на пистата 'Каталуния" в Испания тази неделя, съобщават медиите на Острова. Доорнбос си осигури място до края на годината в тима австрийците след, както неговия спонсор "Muermans" се съгласи да плати общо 15 милиона евро на Ред Бул. Така холандецът се превърна в най-скъпия пилот в историята на Формула 1, който си плаща за да кара в най-авторитетната автомобилна надпревара.

Клийн се представя сравнително успешно след началото на новия сезон във Формула 1, но шефовете на Ред Бул не са могли да устоят на изкушението на споснора на Доорнбос и ще рачитатат на него до края на сезона. До сега Робърт също плащаше по осем милиона евро за да бъде част от тима на Дитрих Матешиц, но явно амбициите му са още по-големи и той ще се опита за пореден път да покаже какво може по пистите на Формула 1. За последно Доорнбос участва с тима на Минарди в състезанието на пистата "Шанхай" за Гран при на Китай през 2005 година.

От развитието на тази ситуация, освен Клийн, най-недоволен ще остане и състезателят на Торо Росо Витантонио Луици. Пилотът на втория "Б" тим на Ред Бул, е дълго време в редиците на концерна и се надяваше на място в отбора по-късно през сезона.




Маса с най-добро време на първата свободна тренировка в Испания

Пилотът на Ферари Фелипе Маса даде най-добро време на първата свободна тренировка на пистата "Каталуния" преди неделното състезание за Гран при на Испания. Бразилецът спря хронометрите на 1:15,796 минути. Втори с време 1:16,099 минути, остана съотборникът му в тима на "Черните кончета" Михаел Шумахер. Трети с време 1:16,125 минути, завърши тест-пилотът на Уилямс-Косуърт Александър Вурц.



Антъни Дейдидсън спечели втората сесия на днешната свободна тренировка в Барселона

Тест-пилотът на Хонда Антъни Дейвидсън спечели втората сесия на днешните свободни тренировки преди състезанието за Голямата награда на Испания на пистата "Каталуня" в неделя. Третият пилот на Хонда постигна време 1:16,533 мин. Втори се нареди друг тест-пилот – Робърт Дорнбос от тима на Ред Бул с време 1:16,824 мин. Световният шампион Фернандо Алонсо остана трети, а главният му конкурент за титлата през тази година – Михаел Шумахер – шести.



Алонсо отвърна на удaра на Бърни

Световният шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо (Рено) не си премълча и открито отговори на критиките по негов адрес, които му бяха отправени от шефа на Гран при Бърни Екълстоун. Британецът обвини пилота, че като настоящ световен шампион не прави достатъчно за престижа на най-авторитетната автомобилна надпревара.

"Не знам какво точно има предвид Бърни, но знам, че имам отбор, който ми плаща за да си върша работата”, заяви Алонсо. “Освен, че се състезавам, аз тествам колите на Рено, участвам в различните промоции на тима и изпълнявам всички свои задължения към спонсорите. Това ми е работата в Гран при и аз смятам, че си я върша добре. Всички мои задължения в договора ми се изчерпват до тук, и не знам какво още трябва да направя", завърши испанецът.

Междувременно стана ясно, че по време на първата свободна тренировка тази сутрин в Испания, Алонсо е бил глобен с 2000 долара за превишена скорост в бокса.

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 13 Май 2006, 1:34

Е тава ти е играта ;)

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 14 Май 2006, 2:41

Алонсо: "Трябва да подобрим всичко"



"Трябва да се подобрим, ако искаме да победим в неделя". В думите на Алонсо се крие неудовлетворение от сегашното положение в Renault. Нищо тревожно, с оглед на двете победи и трите втори места, които означават челно място в класациите и голям потенциял. Двете поредни победи на Ferrari изискват внимание и световния шампион го знае много добре.

"Имаме нужда да подобрим всички компоненти в колата - каза испанеца, който ще бъде подрепян в неделя от 130-те хиляди фенове, които вече са закупили билети - в тестовете винаги сме били бързи в Барселона, а и Michelin доминираха тук през последните две години, и за това се надявам на победа".

После се връща на състезанието от миналата седмица, където завърши зад Михаел Шумахер. "Опитах два - три пъти да го изпреваря, след като той ме изпревари след втория пит-стоп, но се отказах, защото следваше Барселона където трябва да завърша на подиума. Не съм напълно разочарован от второто място в Германия, тъй като не бяхме достатъчно конкуренти. Беше само въпрос на време, кога ще ни изпреварят".

Значи Ferrari го притеснява? "Не е изненада, че Ferrari са толкова бързи. Вярвам, че скоро ще се присъедини и McLaren и аз няма да съжалявам. Ако Michelin са по-добри през следващите две състезания вярвам, че ще видим различни резултати". След това пилота се защитава срещу критиките на Бърни Екълстоун, който заяви, че испанеца е пилот "който не прави много за F1". "Не знам какво точно е искал да каже - обяснява - имам отбор, който ми плаща за моята работа, правя тестове, присъствам на важни събития, имам си спонсори, имам си задължения, и давам всичко от себе си по време на състезанията. Това е за мен F1".





Двамата пилоти на Рено - Фернандо Алонсо и Джанкарло Фисикела, окупираха първите места в квалификациите на пистата "Каталуня". Световният шампион през миналия сезон финишира с време 1:14.648 минути и ще започне от първа позиция в състезанието за Голямата награда на Испания утре. Втори остана Фисикела, завършил на 61 хилядни от него, а трети остана Михаел Шумахер от Ферари с 1:14.970. Малко преди края на първата част Дейвид Култард от тима на Ред Бул разби напълно своя болид, след което състезанието бе спряно за известно време, за да могат организаторите с помощта на кран да изведат колата извън пистата.





Отборите гласуваха против предложението на ФИА за двигателите




Тази седмица в уикенда за Гран при на Испания на пистата “Каталуния” отборите от Гран при и шефовете на Формула 1 ще проведат няколко официлани срещи, на които ще се дискутират новите правила в шампионата през 2008 година. Най-коментираното от всички правила, е това за евентуалното “замразяване” на двигателите за пет години.
Според медиите на Острова, в петък след дълги дискусии и полемики това правило е било отхвърлено от тимовете.

Представителите на Макларън-Мерцедес са се обявили твърдо против предложението на Макс Мозли и компания. Смята се, че и останалите екипи са подкрепили тима на Рон Денис. Както е известно, за да бъде одобрено някое от новите предложения на Международната автомобилна федерация (ФИА), повече от половината отбори от Формула 1 трябва да се съгласят на промяната.

“След като повечето от отборите са против “замразяването”, едва ли ще има проблем това правило да бъде отхвърлено. Трябва да се намери друго решение”, коментира техническият директор на Хонда Ник Фрай.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 767
Регистриран на: 20.02.2004
Местоположение: София
Кара: 5er

Мнение от aero » 14 Май 2006, 19:59

Крайно класиране на пистата “Каталуния” за Гран при на Испания:


1. Фернандо Алонсо (Рено) 1:26:21,7 часа
2. Михаел Шумахер (Ферари) +18,5 секунди
3. Джанкарло Физикела (Рено) +23,9
4. Фелипе Маса (Ферари) +29,5
5. Кими Райконен (Макларън-Мерцедес) +56,8
6. Дженсън Бътън (Хонда) +58,3
7. Рубенс Барикело (Хонда) +1 обиколка
8. Ник Хайдфелд (БМВ-Заубер) +1
9. Марк Уебър (Уилямс-Косуърт) +1
10.Ярно Трули (Тойота) +1
11.Нико Розберг (Уилямс-Косуърт) +1
12.Жак Вилньов (БМВ-Заубер) +1
13.Кристиян Клийн (Ред Бул) +1
14.Дейвид Култард (Ред Бул)+1
15.Витантонио Луици (Торо Росо) +3
16.Тиаго Монтейро (Мидланд) +3
17.Такума Сато (Супер Агури) +4

Отпаднали: Кристиян Албертс (Мидланд), Скот Спийд (Торо Росо), Ралф Шумахер (Тойота), Хуан Пабло Монтоя (Макларън-Мерцедес), Франк Монтани (Супер Агури)
Изображение

Изображение

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 15 Май 2006, 13:11

Алонсо спечели първата си победа в Испания


Световният шампион Фернандо Алонсо (Рено) постигна с време 1.26:21,759 часа лесна победа на пистата “Каталуния” в състезанието за Гран при на Испания. По този начин испанецът триумфира за първи път пред родна публика. Повече от 130 000 души по трибуните видяха успеха на Алонсо. Втори на 18,502 секунди остана Михаел Шумахер (Ферари). Трети на 23,951 секунди на финала се нареди Джанкарло Физикела (Рено). Четвърти остана Фелипе Маса (Ферари). Пети и шести финишираха съответно Кими Райконен (Макларън-Мерцедес) и Дженсън Бътън (Хонда).

Фернандо нямаше никакви проблеми в надпреварата и показа завидна скорост през цялото време. Всички водещи пилоти имаха стратегия с две спирания в бокса и този път Рено нямаха никави притеснения със стоповете. Шуми изоставаше от Алонсо през цялото време в Испания с около 10 секунди и така и не успя да застраши лидерската позиция на местният любимец.

След изгасването на червените светофари на старта, първите четирима стартирали пилоти в лицето на Алосно, Физикела, Михаел Шумахер и Маса тръгнаха без проблеми. Алонсо поведе, следван от Физикела. Зад тях пилотът на Макларън-Мерцедес Кими Райконен направи чудесен старт и успя да изпревари колите на Тойота пилотирани от Трули и Ралф Шумахер. Така финландецът се нареди на пета позиция. Още в първите обиколки се видя, че колата на Ферандо е много бърза и той правеше една след друга най-добри обиколки. Разликата межди него и следващите го Физикела, Михаел Шумахер и Маса бавно, но сигурно нарастваше с около секунда на обиколка. В 12-та обиколка Алонсо вече имаше преднина от 8 секунди пред Джанкарло и 10 секунди пред Михаел Шумахер. Три тура по-късно механиците на Ферари разиграха театър и се опитаха да финтират екипа на Рено, че Михале ще взлезе в бокса. Това не стана и те се прибраха в своя гараж.

В 16-та обиколка борещите се за осма позиция пилоти на Тойота Ралф Шумахер и Трули се сблъскаха на първия завой и предното крило на германеца бе напълно разрушено. Той спря в пита за нов спойлер, но изостана много назад.

В 17-та обиколка Алосно спря за първи път в пита с преднина от 10 секунди пред третия Шумахер. Механиците на световния шампион промениха ъгъла на предното му крило, и испанеца без проблеми излезе в средата на колоната. Съотборникът му Физикела спря в бокса обиколка по-късно, и Михаел поведе колоната. Световният шампион влезе в трафик и бе задържан от пилотите на Мидланд. Алонсо започна да ръкомаха и изрази недоволството от некоректната постъпка на Монтейро и Алберс. Всички фенове на високите скорости се запитаха, дали щеше да се повтори сценария от миналото състезание в Европа. Този път обаче, Пилето не успя да съкрати разликата с Алонсо и не направи бързи обиколки.

В същото време движещият се на девета позиция Хуан Пабло Монтоя направи поредната си глупава грешка и се завъртя по средата на пистата. Комисарите веднага размахаха жълти знамена, но не пуснаха Кола за сигурност. М.Шумахер все още не беше спрял в пита и ако колата за сигурност беше излязла на трасето, това със сигурност щеше да му помогне.

Пилето спря в бокса в 23-та обиколка и излезе пред Физикела. Така герамнеца се пребори за второто място в състезанието. От своя страна две обиколки по-късно Джанкарло изпусна от управление своя болид и мина през зоната за сигурност. Италианецът изостана още от Михаел и така и не успя да го догони до края на гонката.

Във временното класиране Алонсо продължи да води с около 10 секунди, пред М.Шумахер, Физикела, Райконен, Бътън, Хайдфелд и др. Състезанието взлезе в спокойно темпо и за всички стана ясно, че Алосно едва ли ще има проблеми с първата позиция на финала. В 40-та обиколка Фернандо спря за втори път, а пет тура след това същото направи и Михаел. За разлика от Германия преди седмица обаче, този път Шуми излезе зад Алонсо. Това напълно уби интригата за първото място на подиума.

По назад в колоната след вторите спирания, също нямаше особенни размествания и Маса се опитваше да притиска Физикела за третото място. Разликата между двамата бе едва три секунди. В крайна сметка обаче, бразилецът не успя да мине пред Физико.

В последната обиколка, Алосно вече предчустваше успеха и започна да поздравява своите фенове по трибуните. На старт-финалната права, точно преди да види карирания флаг, Алонсо сътвори истинско шоу и започна да прави резки движения по пистата, подобни на тези, които пилотите вършат за да загреят своте гуми. Така звездата на Рено постигна своята трета победа за сезона и 11-та в кариерата си. Осмицата на финала допълниха още М.Шумахер, Физкикела, Маса, Райконен, Бътън, Барикело и Хайдфелд.



Алонсо: Това състезание премина перфектно за нас

Победителят в Гран при на Испания Фернандо Алонсо (Рено) бе изключително доволен от представянето си в състезанието. Той сподели, че този път тактиката на отбора е била перфектна и благодари на всички свои сънародници, които го подкрепяха непрестанно до финала.

"Цялото състезание се разви перфектно за мен. Целта ми бе да натрупам добра преднина пред Михаел още в първата част на гонката и това стана по-лесно, отколкото очаквах", заяви испанецът. "След това карах с по-дефанзивна тактита и очаквах атаката на ферарито, но това така и не стана до самия край. В последните обиколки видимо се забавлявах, защото от бокса ми казаха, че Михаел е дръпнал газта и вече не е заплаха за мен. Постарах се да доставя удоволствие на всички, които бяха дошли на пистата "Каталуния". Благодаря, както на целия екип на Рено, така и на феновете. Те ми вдъхнаха увереност”, завърши световният шампион за 2005 година.



Михаел Шумахер: Днес не спечелих осем точки, а загубих две


Седемкратният световен шампион Михаел Шумахер (Ферари) не бе особено доволен от второто място в Гран при на Испания. Той сподели, че се е надявал на победа, но тактиката на тима не е сработила заради необяснимата липса на скорост в болида на "Черните кончета".

"Още от квалификацията имахме стратегия да сме с повече гориво от болидите на Рено", заяви леко разочарованият Михаел. "Главната идея беше да натрупам солидна преднина, когато Фернандо влезе в бокса и това да ми даде възможност след моя питстоп да се върна на пистата като лидер. За съжаление това не се получи, защото колата не беше толкова бърза, колкото очаквахме. Сега е важно бързо да разберем каква е причината за това. Шампионатът е много дълъг и още е рано да се правят каквито и да било прогнози, но със сигурност мога да кажа, че днес не спечелих осем точки, а загубих две”, завърши Пилето.




В Макларън разочаровани от класирането си


Екипът на Макларън-Мерцедес бе видимо разочарован от представянето си в Гран при на Испания на пистата "Каталуния". Кими Райконен финишира на пета позиция, докато съотборникът му Хуан Пабло Монтоя допусна грешка и се завъртя в 18-а обиколка и приключи участието си. След петия кръг във Формула 1 тимът на Рон Денис е на трето място при конструкторите с актив от 42 точки.

"Това бе едно състезание, в което нямаше какво да направя", сподели Кими. „Направих един добър старт и успях да достигна до петото място в класирането. Беше невъзможно да догоня болидите на Ферари и Рено, защото те просто бяха с една идея по-бързи от нас. Във времето преди Гран при на Монако трябва да скъсим изоставането си”, добави финландецът.

Другият пилот на "Сребърните стрели" Хуан Пабло Монтоя бе много недоволен от представянето си в Испания. Той заяви, че иска бързо да забрави това състезание и да се концентрира за следващия старт в Монако.
"Направих ужасен старт и за кратко време загубих четири позиции", коментира колумбиецът. "Опитах се да се придвижа напред, но в един момент не разбрах какво се случва. В 18-та обиколка се завъртях и колата ми затъна в тревата край пистата и за съжаление това бе краят за мен. Имахме стратегия да изляза с повече гориво в състезанието и ако не бях допуснал тази грешка смятам, че имах своите шансове да запиша точки. Искам по-бързо да забравя този уикенд и да се концентрирам върху тестовете за Гран при на Монако”, завърши колоритният пилот.



БМВ-Заубер записа точки в Испания

Отборът на БМВ-Заубер спечели една точка в Гран при на Испания, след като Ник Хайдфелд успя да финишира на осма позиция. По този начин германците вече записаха точки в четири от шестте кръга от началото на сезон 2006. Другият пилот на тима Жак Вилньов също направи добро състезание, въпреки че не се класира в зоната на точките. Той стартира от последната 22-а позиция и успя да се пребори с болидите пред себе си и да финишира на дванадесето място.

"Щастлив съм от класирането си днес", заяви Хайдфелд. "Целта на отбора е винаги да сме сред първите десет, както в квалификациите, така и на самите състезания. В личен план също бе важно за мен да спечеля точки. Успяхме да отстраним проблемите, които имахме на "Имола" и "Нюрбургринг". Днешният ми старт не беше от най-добрите, но все пак успях да запазя мястото си в десетката. Беше много важно да изпреваря Барикело, защото той бе по-тежък от мен. Освен всичко друго съм доволен, че колата не ме подведе”, завърши германецът.


"Направих добър старт, но това важи и за двата болида на Супер Агури и просто нямаше къде да отида. Загубих доста време, докато ги изпреваря и веднага след това се озовах зад Дейвид Култард. Бях по-бърз от него, но той не ми позволи да го изпреваря, което си беше напълно в реда на нещата", заяви Вилньов. "Това предизвика загубата на седем секунди в първите пет обиколки. Погледнато реално нямаше какво да направя в това състезание. Най-доброто, на което можех да се надявам, ако ги нямаше тези проблеми по пистата, беше десетото място. Колата се представи добре и очаквам едно добро класиране в Гран при на Монако", завърши канадецът.




Физикела: Постигнахме това, за което бяхме дошли в Испания



Пилотът на Рено Джанкарло Физикела заяви, че е доволен от третото място, което спечели в Гран при на Испания. Той сподели, че целта на отбора е била да спечели два подиума и в края на деня всички в тима са били доволни.

"Дойдохме в Испания с мисълта да завоюваме два подиума и въпреки че и този път Ферари се представиха отлично успяхме да постигнем целите си", коментира италианецът след състезанието. "Направих добър старт и бях близко до Фернандо на първия завой, но той имаше предимство и затова го пуснах пред мен. След това балансът на колата не бе много добър. В опитите си да догоня Михаел допуснах греша и излетях в чакъла. За щастие успях да се върна на трасето без да съм загубил позицията си. След това ми остана само да се боря с Фелипе Маса за третото място. Пистата в Монако е една от любимите ми и съм настроен оптимистично за следващия старт", завърши Джанкарло.

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 16 Май 2006, 1:20

Кими Райконен: Вече нямам никакви шансове за титлата



След поредното си разочароващо представяне в Гран при, пилотът на Макларън-Мерцедес Кими Райконен заяви, че е загубил шансове да се бори за титлата през този сезон. В последния старт за Гран при на Испания финландецът финишира едва пети и добави скормните четири точки в актива си. Въпреки че се намира на трето място в класирането при пилотите с 24 точки, „Ice man” е далеч зад лидера в класирането Фернандо Алонсо (Рено), който има 54 точки.
„На пистата „Каталуния” не можеш да скриеш недостатъците си. Ако нямаш хубава кола просто няма на какво да се надяваш”, коментира Кими. „На другите писти успявахме да сме близко до Рено и Ферари, но тук ясно си пролича, че изобщо не сме в играта на големите. Титлата ще бъде решена между Рено и Ферари, защото те завършват без проблеми и винаги се борят за местата на подиума. Що се отнася до мен – надявам се да успея да спечеля някое и друго състезание. Ако не друго поне ще се опитам да го постигна”, завърши пилотът на „Сребърните стрели”.




Монтоя обвини системата за тракшън контрол за отпадането си



Пилотът на Макларън-Мерцедес Хуан Пабло Монтоя обвини системата за тракшън контрол в болида си за отпадането си в Гран при на Испания. В 18-та обиколка на състезанието клумбиецът се завъртя и колата му излетя от пистата. „Мисля, че целият проблем дойде от тракшън контрола”, сподели Монтоя ден след състезанието. „Когато привключвах на по-висока предавка изведнъж болида стана неустойчив. В такива моменти всички пилоти разчитат на тази система. Знам, че звучи странно, но истината е, че нямам представа какво се случи в този момент”, завърши той.
Според непотвърдена информация след този пореден провал на „Сребърните стрели” Монтоя със сигурност ще бъде освободен от тима и ще тряба да си търси нов отбор. Сред кандидатите за подписа на колоритният пилот са Ред Бул и БМВ-Заубер.

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 16 Май 2006, 12:05

Жан Тод: Михаел е като разглезено дете във Ферари


Шефът на Ферари - Жан Тод, внесе известна доза яснота около главната сага в последно време - дали Михаел Шумахер ще остане да се състезава във Формула 1 и след този сезон. Според Тод Ферари ще обяви пилотите си за догодина по време на състезанието в Монца, което е на 10 септември.

Изказването на Тод противоречи на изявленията на Шумахер, че може да изчака до края на годината с решението си дали да остане във Ферари. В петък техническият директор на Ферари - Рос Браун подкрепи Шумахер, казвайки че от екипа нямат нищо против да го изчакат.

"Мисля, че пилот от величината на Михаел заслужава колкото си иска време, за да обмисли решението си. Ние не възразяваме и нямаме нищо против да почакаме, така че ще видим какво ще стане", заяви Браун миналата седмица.

По време на Гран При на Испания обаче, Тод заяви, че очаква до състезанието в Монца да е наясно какъв ще е екипът за догодина. Тод бе и особено критичен към постоянните спекулации относно бъдещето на Шумахер.

"Става вече уморително да слушаме всички тези спекулации относно бъдещето на Михаел, но знаем, че след като веднъж обявим пилотите си, ще тръгнат други слухове. Така че за момента е по-добре да слушаме това, за да не се налага да се въвличат други въпроси".

"Имаме добра хармония в отбора и искаме да я запазим. Всеки знае, че Михаел е като разглезено дете в отбора, но той си е заслужил този статус. Искаме той да е щастлив, искаме и Фелипе да е щастлив. Казвайки това обаче, трябва да сме сигурни, че Ферари ще има силен отбор не само в настоящето, но и за в бъдеще"

"Това е което ще направим, и заедно с Михаел, когато той е готов с решението си, ще го обявим. Изявлението ще бъде направено някъде около състезанието в Монца".



В Тойота приемат спокойно инцидента с пилотите им


Пилотите на Тойота омаловажиха инцидента помежду им по време на състезанието в Испания. И двамата изтъкнаха, че това е неизбежен резултат от политиката на отбора да разрешава на пилотите си да се борят помежду си.

Ралф Шумахер, който бе видимо по-бърз от Ярно Трули опита изпреварване в края на старт-финалната права, но не успя да овладее колата и удари съотборника си отзад. В резултат на това германецът трябваше да мине през бокса за смяна на предния спойлер, докато Ярно Трули продължи без последици за колата си.

"В Тойота ни е позволено да се борим и изпреварваме помежду си по време на състезание. Така че, подобни инциденти се случват понякога. Днес преследвах много близко Ярно и се опитах да го изпреваря на първия завой в 16-та обиколка", заяви Ралф след състезанието.

"Беше нормална гонитба, но този път се докоснахме. Не беше силен сблъсък, но въпреки това загубих предния си спойлер и трябваше да вляза в бокса за смяна. След това имах електронен проблем, който доведе до отпадането ми. Като цяло бе ден, който искаме да забравим. Хубавото бе, че бяхме бързи в квалификацията, което ни дава повод за оптимизъм за състезанието в Монако".

Ярно Трули, който все още няма спечелена точка тази година, завърши състезанието на 10 място. Италианецът също реагира спокойно на инцидента, като дори заяви, че не е разбрал какво се е случило.

"Гумите ми бяха стари и затова Ралф бе много по-бърз. Когато той опита да ме изпревари, аз държах обичайната си линия. Не съм му затворил завоя нарочно или каквото и да било необичайно. Дори не забелязах, че има сблъсък, докато не видях в огледалата, че той изчезна зад мен", заяви Трули.

"Никой не е виновен в случая, това е просто състезателен инцидент. Тойота разрешава на пилотите си да се състезават на равни начала. Въпреки това съжалявам, защото той ми е съотборник и никой не обича да има напрежение вътре в тима. Надявам се да изясним ситуацията и съм сигурен, че ще успеем".





Михаел Шумахер ще озвучава анимационно филмче



Михаел Шумахер ще участва в анимационен филм, като ще даде гласа си за озвучаване на един от героите.

Шумахер ще се включи в дългоочаквания нов 3D анимиран филм на компанията Пиксар - "Коли". Изключително успешни бяха последните филми на същата фирма - "Търсенето на Немо", "Играта на играчките" и "Невероятните".

"Да, вярно е. Ще си дам гласа за някакъв вид анимационен филм", призна Шумахер на съботната пресконференция по време на Гран При на Испания.

Запитан какъв герой ще озвучава, Шумахер отговори: "Кола Ферари, какво друго?"

"Коли" е седмият анимационен филм, създаден от Пиксар, която е част от Уолт Дисни. В него основни герои са множество марки анимирани коли и както обикновено, компанията е поканила редица известни имена за озвучаването на героите.

Освен Шумахер, във филма ще се чуват гласовете на легендите от Наскар - Ричард Пети и Дарън Уолтрип, както и бившият световен шампион във Формула 1 - Марио Андрети. Филмът ще направи премиерата си в САЩ на 9 юни.




“Ферари” нападна “Бриджстоун”



Шефовете на "Ферари" обвиниха японската фирма за гуми "Бриджстоун" за слабото си представяне в Гран при на Испания. Те твърдят, че гумите, с които са карали Михаел Шумахер и Филипе Маса, са били с неподходяща смес. "В сравнение със състезанията на "Имола" и "Нюрбургринг" в Барселона закъснявахме с цяла секунда на обиколка, заяви Михаел Шумахер за германския таблоид "Билд". - Очаквам за следващите състезания да нямаме същия проблем", добави 7-кратният световен първенец.

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 18 Май 2006, 13:17

ФИА: Няма да се откажем от забраната за развитие на двигателите

Ръководството на ФИА отхвърли желанието на повечето отбори състезаващи се във Формула 1 да не бъде забранено развитието на двигателите след 2008 година. На среща от миналата седмица, осем от дванадесетте тима са изразили желанието си тази точка от правилника за сезон 2008 да бъде премахната.

"Ако това правило не бъде прието, тогава отборите ще продължат да харчат колосални суми за развитието на колите си и малките в нашия спорт ще загинат. Ако не "замразим" двигателите поне за пет години, екипите в Гран при ще продължат да харчат повече от 1 милиард долара на година за развитието на моторите", заяви Макс Мозли след срещата. В писмо до тимовете от понеделник, президентът на ФИА е заявил, че с приемането на новите правила, всички са дали съгласието си за промените и сега няма да бъде честно спрямо малките отбори да бъдат правени нови промени, които ще увеличат разходите неимоверно.


"Главен фактор в решението за участие във Формула 1 след 2008 година, са парите необходими за един сезон. Нито един уважаващ себе си управителен съвет не би променил правила, които е приел преди това, особено ако това ще увеличи многократно разходите. Не може да става и дума да има някакво забавяне в оеднаквяването на двигателите или за промяна до 2008 година, защото това ще повиши бюджетите на отборите, които вече са се записали за участие. Отборите, които подадоха заявки за участие в шампионата през 2008 година трябва да спазват правилата на ФИА, а не да искат да ги променят когато си искат", гласи писмото на Мозли.




Алонсо ще пилотира болида си пред 500 000 фенове



Тази неделя в Севиля (Испания), световният шампион във Формула 1 Фернандо Алосно (Рено), ще направи истинско шоу пред повече от 500 000 фенове на високите скорости, съобщават световните медии. Победителят от надпреварата на пистата “Каталуния” за Гран при на Испания миналия уикенд, ще върти демонстративни обиколки със своя болид R25, по улиците на испанския град. Спектакалът в Севиля ще бъде напълно безплатен и се очаква шоуто да постави рекорд по посещаемост в историята на автомобилизма. Миналата неделя на “Каталуния”, край Барселона повече от 130 000 зрители деряха гърла по трибуните около пистата, след блестящата победа на Алонсо.

“Уикендът в Барселона беше наситина незабравим. Може би ни най-чудесния, който съм имал във Формула 1”, заяви Алонсо. “Шоуто е Севиля ще е моето второ Гран при на Испания. Очаквам повече от 500 000 зрители по улиците на града. Подобни промоции са нещо страхотно, тъй като така мога да съм по-близо до моите фенове и да усетя техните емоции. Ще направя всичко възможно за да им се отблагодаря. Очаквайте да се разхвихря с колата”, допълни с усмивка звездата на Рено.



Жан Тод подкрепи Мозли



Спортният директор и вицепрезидент на Ферари Жан Тод подкрепи президента на ФИА Макс Мозли в изказването му, че двигателите във Формула 1 трябва да бъдат “замразени” за срок от пет години. Както е известно, миналата седмица повечето от отборите във Формула 1 гласуваха против това правило, но вчера Мозли изпрати писмо до тимовете, в което категорично заяви, че няма да се съобрази с тяхното желание. За сега единствено Ферари, Ред Бул, Торо Росо и най-вероятно Продрайв на Дейвид Ричардс, подкрепят Мозли.

"Ако прегледаме правилата за 2008 година ще видим, че точката за спиране на развитието на моторите е заложена в договора за 2008, 2009 и 2010 година", заяви Тод. "Това означава, че ако някой иска да се състезава във Формула 1 след две години, трябва да приеме тази норма. Всички които са подписали документите на ФИА, трябва да са били наясно под какви задължения си слагат подписите”, допълни дребничкият французин.





Алонсо се изкачи на четвърто място в престижна класация



Световният шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо (Рено) се изкачи на четвърто място в пресижна класация, съобщават световните медии. След като победи в Испания миналата неделя на пистата “Каталуния”, от началото на новия сезон във Формула 1, Алонсо има вече в актива си 54 точки от 60 възможни. Това означава, че той е спечелил 90% от всички възможни точки в Гран при тази година. Фернандо записа победи в Бахрейн, Австралия и Испания, а остана втори в Малайзия, Сан Марино и в надпреварата за Гран при на Европа в Германия. През 2005 година, по същото време Алонсо имаше в актива си 58 точки. Така испанеца продължава да се изкачва в една от многото класации във Формула 1. Този път показателите сочат, че в отношението – участия/спечелени точки, Фернандо заема четвърто място в историята на Формула 1 с коефицент от 4,06 пункта. Убедителен лидер със средно спечелени в състезание, продължава да е седемкратният световен шампион Михаел Шумахер (Ферари) с 5,45 точки.

Топ 5 на пилотите с най-много средно спечелени точки в състезания от Формула 1:


1. Михаел Шумахер – шампион през 1994,1995,2000,2001,2002,2003,2004 година (5,45 точки).
2. Хуан Мануел Фанджо – шампион през 1951,1954,1955,1956,1957 година (5,44 точки).
3. Алберто Аскари – шампион през 1952,1953 година (4,34 точки).
4. Фернандо Алонсо – шампион през 2005 година (4,06 точки).
5. Ален Прост – шампион през 1985,1986,1989,1993 година (4,01 точки).




Бриаторе: Дано от Бриджстоун не помагат на Ферари през 2007 година


Шефът на отбора от Формула 1 Рено Флавио Бриаторе сподели пред медиите в Италия днес, че се надява японската компания Бриджстоун да не помога повече на тима на Ферари през 2007 година. Както е известно, в края на този сезон Мишлен се оттеглят от Формула 1 и догодина в шампионата ще има само едни доставчик на гуми. През последните няколко години болидите на Рено карат с гуми на французите, а автомобилите на основните им конкуренти от Ферари, използват тези на Бриджстоун.

В началото на годината, тимовте на Уилямс и Тойота също се присъединиха към лагера на Бриджстоун и така броят на отборите, които използват техните продукти се увеличи на пет – Ферари, Тойота, Уилямс-Косуърт, Супер Агури и Мидланд. В същото време с гуми на Мишлен карат колите на Рено, Макларън-Мерцедес, Хонда, Ред Бул, Торо Росо и БМВ-Заубер. Едно от новите правила във Формула 1 през 2008 година, засяга именно производителите на гуми. По-рано този сезон, ФИА реши след две години в шампионата да има само един доставчкик, с цел да се намалят разходите и състезанията да не се решават от характеристиките на гумите. След като Мишлен не се съгласи с тази идея на президента на международната централа Макс Мозли, и обяви официлано, че се оттегля от Формула 1, японците от Бриджстоун изявиха желание да продължат да се състезават в Гран при още дълго време.

"Според мен опасенията, че Бриджстоун ще продължи да помага на Ферари и през 2007 година са основателни", заяви Бриаторе. "Догодина всички отбори ще карат с гуми на японците и е ясно, че поне в първите състезания Ферари ще имат предимство. Надявам се, че ФИА ще се намеси и ще промени изцяло структурата и съставките на гумите. В противен случай, няма да имаме никаква равнопоставеност. Трябва да се играе честно. Няма значение дали става дума за Ферари или за някои друг. Просто искам да си върша работата на равни начала", допълни той.

"Идеята за един доставчик е добра", продължи Флавио. "Скоростите и разходите за тестове трябва да се намалят. Ще бъде по евтино да променим правилата за гумите, от колкото да сменяме геометрията на цялото шаси или други подобни. Мозли обаче, трябва да поеме този контрол в свои ръце. Одобрявам идеята му да върнем сликовете. Каквито и нови норми да приемем обаче, трябва да се действа бързо. Искаме да започнем конструирането на новия дизайн на болида възможно най-скоро", завърши италианецът.




Агури Сузуки потвърди интерса си към Ямамото



Шефът на тима от Формула 1 Супер Агури, японецът Агури Сузуки потвърди, че се интересува от пилота Сакон Ямамото. Според медиите на Острова, Сузуки е под огромно напрежени от страна на своите спонсори и иска на всяка цена да привлече друг японски състезател на мястото на Юджи Иде. Както е известно, под натиска на ФИА бившият вече втори пилот на тима Иде, беше освободен от екипа пред две седмици. Така рамо до рамо с Такума Сато, зад волана на новаците във Формула 1 през последните две надпревари в Испания и Германия, застана тест-пилотът на отбора Франк Монатни. Преди няколко дни, беше потвърдено, че французина ще кара и в състезанието за Гран при на Монако другата седмица. Това най-вероятно обаче, ще се окаже и последната му офицаилна надпревара за този сезон.


“Признавам ,че се интерсувам от Ямамото”, заяви босът Сузуки. “Все оше обаче, нищо не е ясно. Нека изчакаме да мине състезанието в Монако и тогава ще решаваме”, допълни той.

23-годишният Ямамото се състезава в японските серии Формула Нипон. През октомври 2005 година на пистата “Сузука” в Япония, той направи няколко теста с автомобил на Джордан. Тогава Ямамото дори показа по-добри времена от Тиаго Монтейро и Нарин Картикеян.




Алонсо най-бърз на тестовте на Пол Рикар


Световният шампион във Формула 1 Фернандо Алосно (Рено) даде най-добро време на започналите тестове на пистата "Пол Рикар" във Франция. Испанецът завъртя общо 143 обиколки, като най-бързата от тях беше с време 1:05,686 минути. Втори на 0,021 секунди, остана втория пилот на Ферари Фелипе Маса. Трети и четвърти завършиха съответно Ярно Трули (Тойота) и тест-пилотът на Рено Хейки Ковалайнен. Финландецът завъртя общо 174 обиколки и изпревари пилотите на Макларън-Мерцедес Кими Райконен и Хуан Пабло Монтоя. Кими имаше лек механичен проблем със своя болид и навъртя едва 68 тура. Десетката по реда на тяхното класиране допълниха още пилотите на БМВ-Заубер Ник Хайдфелд и Робърт Кубица, Скот Спийд (Торо Росо) и Ралф Шумахер (Тойота).

Времето на пистата беше слънчево и топло и пилотите тестваха предимно своите гуми и различни подобрения по аеородинамиката. Трасето “Пол Рикар” се характеризира с много тесни участъци и така пилотите се опитват да правят симулации за следващата надпревара в шампионата за Гран при на Монако другата седмица.





Рено за сега няма да сменя търговската си марка във Формула 1



Отборът на Рено във Формула 1 за сега няма да сменя търговската си марка в Гран при, съобщават медиите на Острова. През последните няколко седмици, се появиха множество спекулации, че шефовете на французите планират да продължат да участват в шампионата под името Нисан. Както е известно, пред няколко години Рено погълна японската компания и така придоби правата върху търговската и марка. Смята се, че някои от силните лица в борда на директорите на Рено са поставили за задача, името на тима в най-авторитетната автомобилна надпревара в света да бъде сменено на Нисан или дори на Инфинити. Така те биха могли да рекламират своите азиатски продукти и търговки марки и да ги комерсиализират още повече по света. Преди два сезона подобен ход беше направен и от американския концерн Форд, който се състезаваше във Формула 1 под името Ягуар.

“През следващите няколко сезона във Формула 1, със сигурност ще участваме под името Рено”, сподели загадъчно новия президент на Рено Моторспорт Ален Даса. “След това обаче, нищо не се знае. Нашата маркетингова стратегия е доста широка така, че може и да се решим на тази революционна стъпка”, допълни той.

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 19 Май 2006, 0:02

Уебър се притеснява от квалификацията в Монако

Пилотът на Уилямс-Косуърт Марк Уебър сподели пред медиите на Острова, че се притеснява от поведението на своите колеги по време на квалификацията на пистата “Монте Карло” в Монако другата седмица. Надпреварата в княжеството се провежда по улиците на града и изпреварванията там се невъзможни.

“Монако определено не е най-доброто място за изпреварване”, заяви Уебър. “Не може да се види къде са колите пред теб и това създава предпоставки за инциденти. При новия формат на квалификацията, по-бавните пилоти трябва да пропускат пред себе си бързите състезатели. Просто не виждам как това ще стане в Монако. Очаквам доста изненади на стартовата решетка. Новаците в този сезон трябва да си отварят очите на четири. Не искам да се проваля на сесията заради някой младок. Надявам се те да гледат в огледалата и веднага да пропускат пред себе си по-бързите състезатели”, допълни австралиецът.




Бътън иска победата в Монако


Пилотът на Хонда Дженсън Бътън за пореден път обяви открито амбициите си да постигне първата си победа във Формула 1. Този път британецът се закани да триумфира на пистата “Монте Карло” в Монако. Дози момент Дженсън има записани 106 участия във Формула 1, но никога досега не е пресичал първи карирания флаг на финала.

“Трасето в Монако е едно от любимите ми в календара и там много добре си личат качествата на пилотите”, заяви Бътън. “Според мен нашата кола е подготвена много добре за характеристиките на пистата. Познавам трасето отлично. Все пак почти всеки ден обикалям тези улици с личния си автомобил. Изпреварванията са наистина невъзможни и дано младите пилоти не ни създават проблеми. Искам да постигна първата си победа именно в Монако”, завърши той.



Лауда: Трансферът на Райконен във Ферари е сигурен


Бившият световен шампион във Формула 1 и някогашен бос в Гран при Ники Лауда сподели, че със сигурност Кими Райконен (Макларън-Мерцедес) ще се състезава за екипа на Ферари през следващия сезон. Австриецът вярва, че Михаел Шумахер ще сложи край на своята дългогодишна кариера в края на тази година. Според Лауда, изявленията на Ферари, че ръководството на тима ще даде необходимото време на Шумахер за да вземе решение относно своето бъдеще е показателно.

"Ферари задължително трябва да има алтернативен вариант в случай, че Шумахер се оттегли", заяви Лауда пред Ройтерс. “Според мен най-добрият избор пред тях е Райконен. Те не трябва да чакат до края на годината, защото ако го направят ще останат без основен пилот и ще трябва да се състезават с Маса и с тест-пилота на екипа”, допълни още бившият състезател на Ферари.

"Смятам, че при всички случаи те трябва да привлекат Кими. Ако Шумахер продължи да се състезава Маса ще тества колите, а ако Михаел се откаже Маса ще е втория пилот на тима. Това е моята логика", завърши Лауда.



Франк Уилямс предупреждава Бруно Сена


Сър Франк Уилямс предупреди младия бразилски пилот Бруно Сена да внимава с амбициите си за Формула 1. Както е известно, временният лидер в британската Формула 3 е племеник на трикратния световен шампион във Формула 1 Аертон Сена, който загина на пистата “Имола” през 1994 година. Според медиите на Острова има голяма вероятност 23-годишният Бруно да дебютира в Гран при през 2007 година с екипа на Торо Росо. Един от основните акционери във втория “Б” тима на Ред Бул е бившят съотборник на Аертон Герхард Бергер.

“Според мен, младия Сена не би трябвало и да си помисля за Формула 1”, заяви Сър Уилямс. “Той първо трябва да натрупа опит в по-малките шампионати и чак тогава да включи във Формула 1. Признавам, че идеята Сена да седне зад волана на някои от по-малките тимове в Гран при не е лоша, но си мисля, че ще е по-добре да изчака малко”, завърши той.

Подобни изказвания на Сър Франк Уилямс, могат само да ни учудват, като се има предвид, че този сезон в екипа на Уилямс-Косуърт се състезава Нико Розберг, който е само с година по-голям от Бруно Сена.



Михаел Шумахер: Не си представям живота без състезания


Михаел Шумахер изглежда няма никакво намерение да се отказва от Формула 1. Германският ас на Ферари беше повече от ясен днес пред италианските медии: "Изобщо не си представям живота без Формула 1. Не смея дори да си го помисля. Между другото – защо изобщо трябва да говоря за това и да си го представям?! Толкова много се забавлявам със състезанията, че изобщо не ме интересува какъв е животът извън пистата".
Тези думи бяха достатъчно доказателство за медиите в Италия, че "Пилето" няма никакво намерение да се отказва от надпреварите във високоскоростния шампионат. "Много добре зная, че тази година трябва да спечелим титлата, отсече Михаел Шумахер. – Казах го още в началото на световния шампионат – ще се борим за двете купи. Отборът се подобри във всеки един аспект в сравнение с миналия сезон. Само няколко човека не желаят да видят това, но аз съм щастлив, защото зная, че е така".



Според Марк Уебър жените пилоти нямат шанс във Формула 1


Според пилота на Уилямс-Косуърт Марк Уебър, жените пилоти едва ли някога ще могат да победят или доминират над мъжете във Формула 1. Австралиецът смята, че мъжете винаги ще предприемат повече рискове при високите скорости в автомобилизма. Запитан дали очаква да види представителка на нежния пол в скоро време във Формула 1, австралиецът отговори:

“Не мисля, че в следващите няколко години по пистите на Гран при ще видим жена. Ако видите хора, каращи по улиците като маниаци, то бъдете сигурни, че това са мъже. Жените разсъждават прекалено логично, за да могат да бъдат част от нашия бизнес”, допълни Уебър.

Не така обаче смятат шефовете на отбори в американските шампионати. В момента там се състезават две дами. Даника Патрик (на снимката) участва в Индикар, а Катрин Ледж оставя добри впечатления в сериите Чемпкар.



Барикело най-бърз на тестовете във Валелунга


Пилотът на Хонда Рубенс Барикело бе най-бърз в третия ден на тестовете на пистата „Валелунга” в Италия. Бразилецът завъртя 113 обиколки, като записа най-добро време от 1:01,456 минути и бе по-бърз с половин секунда от съотборника си Дженсън Бътън. Британецът от своя страна завъртя 147 обиколки на пистата – най-много от четиримата пилоти днес. Марк Уебър от Уилямс записа трето най-добро време, а последен остана тест-пилота на англичаните Нараян Картикян. Тестерът работеше върху подобрението на спирачната система, докато Уебър се бе концентрирал върху настройките на болида за Гран при на Монако.
„За утре пистата остава само за нас и ще завършим напълно тест-програмата, която имахме за тази седмица”, заяви шефът на тестовете в тима на сър Франк Уилямс Майк Кондлайф.




Бътън се прицели в победата в Монако



Пилотът на Хонда Дженсън Бътън сподели, че се надява да постигне първа победа в кариерата си в Гран при на Монако следващата седмица. Британецът, който живее в Княжеството има досега 106 старта във Формула 1, но все още не е успявал да достигне до най-високото място на подиума. Той заяви, че на тази писта ще има най-добрата възможност да триумфира като победител.
„Това е писта, на която почти всичко зависи от болида и по-малко от самия пилот”, коментира Бътън. „Колата ни е издръжлива, а аз карам по това трасе почти всеки ден, когато съм си у дома и смятам, че ще се представя добре на квалификацията. В Гран при на Монако съботната сесия е много важна, защото в самото състезание няма големи възможности за изпреварване”, завърши Бътън.



Абрамович ще строи в Москва писта за Формула 1



Правителството на Москва планира да обяви конкурс за строителството на комплекс за автомобилни спортове с писта за Формула 1, съобщи "Интерфакс". Съоръжението ще бъде разположено в Молжаниновски район. В момента се разбработват конкурсната документация и условията към потенциалните инвеститори. Според неназован източник, кандидати за изграждането на комплекса могат да станат структури, близки до милиардера Роман Абрамович. Преди месец собственикът на английския футболен клуб Челси беше приет от кмета на Москва Юрий Лужков, като при преговорите са се обсъждали вариантите за участие на предприемача в строителството на писта за автомобилни състезания.

Строителството на писта за Формула 1 в Русия не е нова идея. Преди няколко години лично шефът на Гран при Бърни Екълстоун пристигна в Москва за да преговаря с Лужков. Тогава за място за строителство на трасето беше избрано сметище в близост до столицата, но проекта така и не се осъществи.

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 19 Май 2006, 12:52

Маса с проблеми при тестове на пистата "Пол Рикар”

Вторият пилот на Ферари Фелипе Маса получи повреда в двигателя по време на тестовете на пистата "Пол Рикар" във Франция и успя да завърти само три обиколки. Седемкратният световен шампион Михаел Шумахер продължи да работи върху новите компоненти и настройките на болида за Гран при на Монако следващата седмица. Пилето завъртя 97 обиколки, като записа най-добро време от 57,173 секунди. След завършването на третия ден на "Фиорано" Шуми изрази увереността си, че ще запише четвъртата си победа през този сезон по улиците на Княжеството. Днес тестовете на домашната писта на "Черните кончета" продължават, като към Шумахер ще се присъедини и Фелипе Маса, който ще продължи работата по развитието на гумите Бриджстоун.

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 19 Май 2006, 20:17

Дубай иска да организира състезание от Формула 1

Изображение

Шейховете от емирство Дубай не са се отказали от идеята след няколко години да организират кръг от шампионата на Формула 1. Според медиите на Острова, през последните седмици отговорните лица в Дубай са провели няколко срещи с шефа на Формула 1 Бърни Екълстоун. Британецът винаги е споделял, че иска да разшири кервана на Изток и едва ли ще има нещо против от провеждане на надпревара в Дубай. Президенът на автомобилната федерация в емиратството Мохамед бин Сюлайен призна, че шейховете и любителите на този спорт са силно заинтересовани от построяване на автомобилна писта в региона.

“Никога няма да е късно и ние да бъдем домакини на състезание от шампионата на Формула 1”, заяви Сюлайен, който лично прие Екълстоун в своя дом в Дубай. “За всички е ясно, че притежваме необходимите ресурси за построяването на автомобилна писта. Сега ни остава само да се договорим с г-н Екълстоун. Всичко ще стане ясно през следващите три години. Състезанието, което вече се провежда в Бахрейн по никакъв начин няма да ни попречи. Средният изток се развива с шеметна скорост и спокойно можем до поемем две състезания и съм сигурен, че няма да си пречим”, допълни той.

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 20 Май 2006, 12:33

Монтани благодари на Супер Агури


Вторият пилот на Супер Агури Франк Монтани благодари на своя тим за възможността да кара в състезанието за Гран при на Монако другата седмица. Както е известно, бившият тест-пилот на Рено замени Юджи Иде в екипа на Агури Сузуки за надпреварите в Испания, Германия и Монако. Шефовете на отбора заявиха, че ще вземат решение дали Монтани да остане в тима едва след края на състезанието по улиците на Монте Карло другия уикенд.

“Тази седмица няма кръг от Формула 1 и успях да си почина малко”, сподели Монтани. “Посетих фабриката на тима и разговарях с работниците за да им вдъхна кураж. Много съм щастлив от факта, че за първи път в кариерата си ще карам в Монако. Благодаря на екипа за тази възможност. Със сигурност надпреварата ще бъде много интересна. Очаквам в Монако да има много екшън”, допълни той.




Вилньов най-бърз на тестовете на "Пол Рикар”


Пилотът на БМВ-Заубер Жак Вилньов бе най-бърз в третия ден на пистата "Пол Рикар" във Франция. Той завъртя 125 обиколки с най-добра обиколка от 1:25,379 минути. На второ място остана тест-пилотът на Рено Хейки Ковалайнен, който остана само на 0,4 секунди зад Вилньов и Педро де ла Роса от Макларън-Мерцедес. Тестерът на БМВ Роберт Кубрица завърши четвърти, като зад него останаха световният шампион за 2005 година Фернандо Алонсо от Рено, Дейвид Култард (Ред Бул). На последното единадесето място остана Оливие Панис от Тойота.
Изпитанията на пистата "Пол Рикар" продължават и днес, като се очаква времето отново да бъде топло и слънчево.


айде БМВ фенове три пъти Ура Ура Ура :lol:

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 21 Май 2006, 1:02

Войната във Формула 1 официално приключи

Войната между Асоциацията на автомобилните производители (GPMA), в която членуват Тойота, Хонда, БМВ, Мерцедес, Рено и шефовете на Формула 1 официално приключи, съобщават световните медии. Късно снощи босът на Формула 1 Бърни Екълстоун и представители на GPMA са подписали т.нар. "Меморандум на разбирателство", с който на практика се слага край на продължилата повече от година битка за власт. На срещата е присъствал представителят на компанията CVC, която наскоро закупи контролния пакет акции на Формула 1 Доналд Макензи.

Както е известно, членовете на GPMA не бяха доволни от преразпределението на парите във Формула 1 и заплашиха, че през 2008 година ще организират алтернативни серии. В крайна сметка Екълстоун и отборите са се споразумели екипите да получават 50 процента от приходите във Формула 1. До сега те получаваха едва 25 процента от тлъстия пай на Бърни и компания. Смята се, че всяка година фирмите, които управляват Формула 1 печелят близо 1 милиард долара.

Още по време на състезанието на пистата “Каталуния“ за Гран при на Испания миналата седмица, се говореше, че отборите са се съгласили с новите условия на Екълстоун, но да споразумение тогава така и не се стигна.

Следваща

Назад към BMW и моторните спортове

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook