ГП на Малайзия 19.03.06

Formula 1, AMLS и всички други прояви.

Модератор: Sharo

Гост
Аватар

ГП на Малайзия 19.03.06

Мнение от Гост » 18 Мар 2006, 0:30

Дължина : 5.543 km

Обиколки : 56 (310.408 kms)



ГП 2005 Резултати :
Пол Alonso 1'32''582
Най-добра обиколка : Raikkonen 1'35''483
Подиум : 1 Alonso 2 Trulli 3 Heidfeld


Първа петъчна тренировка:

01. Александър Вурц - Уилямс Косуърт - 1:34.946
02. Робърт Кубица - Заубер БМВ - 1:35.733 +0:00.787
03. Антъни Дейвидсън - Хонда - 1:35.997 +0:01.051
04. Хуан Пабло Монтоя - Маклрън Мерцедес - 1:36.709 +0:01.763
05. Дейвид Култард - Реб Бул Рейсинг Ферари - 1:37.042 +0:02.096
06. Михаел Шумахер - Ферари - 1:37.043 +0:02.097
07. Филипе Маса - Ферари - 1:37.557 +0:02.611
08. Робърт Доонборс - Реб Бул Рейсинг Ферари - 1:37.604 +0:02.658
09. Ралф Шумахер - Тойота - 1:37.826 +0:02.880
10. Кристиан Клийн - Реб Бул Рейсинг Ферари - 1:38.48 +0:03.534
11. Ярно Трули - Тойота - 1:38.837 +0:03.891
12. Ниил Йани - Скудерия Торо Росо Косуърт - 1:39.091 +0:04.145
13. Скот Спийд - Скудерия Торо Росо Косуърт - 1:39.599 +0:04.653
14. Тиаго Монтейро - MF1 Тойота - 1:39.899 +0:04.953
15. Джорджио Мондини - MF1 Тойота - 1:40.092 +0:05.146
16. Витантонио Луци - Скудерия Торо Росо Косуърт - 1:40.123 +0:05.177
17. Кристиан Албъртс - MF1 Тойота - 1:40.608 +0:05.662
18. Такума Сато - Супер Агури Хонда - 1:41.072 +0:06.126
19. Южи Иде - Супер Агури Хонда - 1:43.449 +0:08.503
20. Кими Райконен - Маклрън Мерцедес
21. Фернандо Алонсо - Рено
22. Джанкарло Фисикела - Рено
23. Жак Вилньов - Заубер БМВ
24. Ник Хайфелд - Заубер БМВ
25. Марк Уебър - Уилямс Косуърт
26. Нико Розберк - Уилямс Косуърт
27. Рубенс Баричело - Хонда
28. Дженсън Бътън - Хонда


Втора петъчна тренировка:


1. Антъни Дейвидсън - Хонда - 1'35"041 209.960 Km/h
2. Александър Вурц - Уилямс Косуърт - 1'35"388 + 0'00"347
3. Фернандо Алонсо - Рено- 1'35"806 + 0'00"765
4. Филипе Маса - Ферари - 1'35"924 + 0'00"883
5. Кими Райконен - Маклрън Мерцедес - 1'36"132 + 0'01"091
6. Джанкарло Фисикела - Рено - 1'36"182 + 0'01"141
7. Михаел Шумахер - Ферари - 1'36"617 + 0'01"576
8. Дженсън Бътън - Хонда - 1'36"661 + 0'01"620
9. Жак Вилньов - Заубер БМВ - 1'37"045 + 0'02"004
10. Рубенс Баричело - Хонда - 1'37"270 + 0'02"229
11. Ярно Трули - Тойота - 1'37"317 + 0'02"276
12. Ник Хайфелд - Заубер БМВ - 1'37"418 + 0'02"377
13. Робърт Кубица - Заубер БМВ - 1'37"457 + 0'02"416
14. Хуан Пабло Монтоя - Маклрън Мерцедес - 1'37"463 + 0'02"422
15. Витантонио Луци - Скудерия Торо Росо Косуърт - 1'37"590 + 0'02"549
16. Дейвид Култард - Реб Бул Рейсинг Ферари - 1'37"603 + 0'02"562
17. Ралф Шумахер - Тойота - 1'37"695 + 0'02"654
18. Ниил Йани - Скудерия Торо Росо Косуърт - 1'37"831 + 0'02"790
19. Скот Спийд - Скудерия Торо Росо Косуърт - 1'37"926 + 0'02"885
20. Марк Уебър - Уилямс Косуърт - 1'38"081 + 0'03"040
21. Нико Розберк - Уилямс Косуърт - 1'38"205 + 0'03"164
22. Джорджио Мондини - MF1 Тойота - 1'38"256 + 0'03"215
23. Кристиан Клийн - Реб Бул Рейсинг Ферари - 1'38"644 + 0'03"603
24. Кристиан Албъртс - MF1 Тойота - 1'38"918 + 0'03"877
25. Робърт Доонборс - Реб Бул Рейсинг Ферари - 1'39"105 + 0'04"064
26. Тиаго Монтейро - MF1 Тойота - 1'39"416 + 0'04"375
27. Такума Сато - Супер Агури Хонда - 1'41"549 + 0'06"508
28. Южи Иде - Супер Агури Хонда - 1'43"164 + 0'08"123




Класиране в квалификациите на Гран При на Малайзия


1. Джанкарло Физикела (Ит) Рено 1:33.840 22
2. Дженсън Бътън (Вбр) Хонда 1:33.986 19
3. Нико Розберг (Гер) Уилиъмс 1:34.626 19
4. Марк Вебер (Авс) Уилиъмс 1:34.672 18
5. Хуан Пабло Монтоя (Кол) Макларън 1:34.916 18
6. Кими Райконен (Фин) Макларън 1:34.983 18
7. Фернандо Алонсо (Исп) Рено 1:35.747 22
8. Кристиан Клиен (Ав) Ред Бул 1:38.715 16
9. Ярно Трули (Ит) Тойота 1:34.702 12
10. Жак Вилньов (Кан) БМВ 1:35.752 10
11. Ник Хайдфелд (Гер) БМВ 1:34.783 10
12. Скот Спийд (САЩ) Торо Росо 1:36.297 6
13. Витантанио Лиуци (Ит) Торо Росо 1:36.581 7
14. Микаел Шумахер (Гер) Ферари 1:34.668 23
15. Кристиан Албер (Хол) Мидланд 1:37.426 7
16. Тиаго Монтеро (Порт) Мидланд 1:37.819 6
17. Такума Сато (Яп) Супер Агури 1:39.011 6
18. Юджи Иде (Яп) Супер Агури 1:40.720 6
19. Ралф Шумахер (Гер) Тойота 0:00.000
20. Дейвид Култард (Вбр) Ред Бул 1:34.614 12
21. Рубен Барикело (Бра) Хонда 1:34.683 14
22. Фелипе Маса (Бра) Ферари 1:35.091 3




Класиране в Гран при на Малайзия
57 обиколки, 310, 408 км


1. Физикела, Рено 1:30.40,529 ч
2. Алонсо, Рено +4,585 сек
3. Бътън, Хонда +9,631 сек
4. Монтоя, Макларън +39,351 сек
5. Маса, Ферари +43,254 сек
6. М. Шумахер, Ферари +43,854 сек
7. Вилньов, БМВ-Заубер +1.20,461 мин
8. Р. Шумахер, Тойота +1.21,288 мин
9. Трули, Тойота +1 об.
10. Барикело, Хонда +1 об.
11. Лиуци, Торо Росо +2 об.
12. Алберс, Мидланд +2 об.
13. Монтейро, Мидланд +2 об.
14. Сато, Супер Агури +3 об.

Отпаднали:
Райконен (Макларън); Розберг (Уилямс); Култард (Ред Бул); Уебър (Уилямс); Клийн (Ред Бул); Иде (Супер Агури); Спийд (Торо Росо); Хайдфелд (БМВ-Заубер).

Класиране – пилоти:
1. Алонсо 18 т.
2. М. Шумахер 11 т.
3. Бътън 11 т.
4. Физикела 10 т.
5. Монтоя 9 т.
6. Райконен 6 т. и др.

Конструктори:
1. Рено 28 т.
2. Ферари 15 т.
3. Макларън 15 т.
4. Хонда 11 т.
5. Уилямс 5 т.
6. БМВ-Заубер 2 т. и др.
Последна промяна Гост на 20 Мар 2006, 2:53, променена общо 1 път

кавалер-монтьор
кавалер-монтьор
Аватар
Мнения: 2515
Регистриран на: 11.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: леки BMW-та :):):)
Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta

Мнение от gazzzar » 19 Мар 2006, 11:16

1 2 Giancarlo Fisichella Renault 58 Winner 1 10

2 1 Fernando Alonso Renault 58 +4.5 secs 7 8

3 12 Jenson Button Honda 58 +9.6 secs 2 6

4 4 Juan Pablo Montoya McLaren-Mercedes 58 +39.3 secs 5 5

5 6 Felipe Massa Ferrari 58 +43.2 secs 21 4

6 5 Michael Schumacher Ferrari 58 +43.8 secs 14 3

7 17 Jacques Villeneuve Sauber-BMW 58 +80.4 secs 10 2

8 7 Ralf Schumacher Toyota 58 +81.2 secs 22 1

9 8 Jarno Trulli Toyota 57 +1 Lap 9

10 11 Rubens Barrichello Honda 57 +1 Lap 20

11 20 Vitantonio Liuzzi STR-Cosworth 56 +2 Laps 13

12 19 Christijan Albers MF1-Toyota 56 +2 Laps 15

13 18 Tiago Monteiro MF1-Toyota 56 +2 Laps 16

14 22 Takuma Sato Super Aguri-Honda 55 +3 Laps 17

Ret 16 Nick Heidfeld Sauber-BMW 50 +8 Laps 11

Ret 21 Scott Speed STR-Cosworth 43 +15 Laps 12

Ret 23 Yuji Ide Super Aguri-Honda 35 +23 Laps 18

Ret 15 Christian Klien RBR-Ferrari 28 +30 Laps 8

Ret 9 Mark Webber Williams-Cosworth 17 +41 Laps 4

Ret 14 David Coulthard RBR-Ferrari 12 +46 Laps 19

Ret 10 Nico Rosberg Williams-Cosworth 8 +50 Laps 3

Ret 3 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 0 Accident 6

Тоя път малко светлина в тунела - първи две точки за нашия отбор :D
ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3.... 8) 8) 8)
Изображение
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 11.04.2002
Местоположение: София
Кара: E21
Мечтае да кара: E21
Детайли за колата: червена

Мнение от E-24 » 19 Мар 2006, 11:43

защо според вас второ състезание подред ни се поврежда двигател ? не знам точно причината за днешното отпадане на Ник, но май ми приличаше на проблем с двигателя
едвайсеиено

кавалер-монтьор
кавалер-монтьор
Аватар
Мнения: 2515
Регистриран на: 11.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: леки BMW-та :):):)
Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta

Мнение от gazzzar » 19 Мар 2006, 12:54

E-24 написа:защо според вас второ състезание подред ни се поврежда двигател ? не знам точно причината за днешното отпадане на Ник, но май ми приличаше на проблем с двигателя

...aми аз знам....знаех си че не трябваше новите //М двигатели да са 10 цилиндрови, нашите забравиха как се правят качествени осмаци :mhihi: :lol: :lol: :mhihi:
ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3.... 8) 8) 8)
Изображение
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 19 Мар 2006, 12:57

BMW_POWER написа:Малко повече от 40 киломенра не ни стигнаха да вземеме още 3 точки ...
Но важното е, че колата има скорост и Ник се движеше преди двете Ферарита. А това говори за потенциал.


добре че фереритата стартираха почти най-отзад.....
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 19 Мар 2006, 13:49

Е кво кат са стартипали от най отзад.Пилето кара 100часа зад Ник и нямаше НИКАКВИ шансове да го мине със каране което е супер за толко млад отбор.Само да поработят по издръжливостта и се супер като за първа година :idea:

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Мнение от SlipKnoT » 19 Мар 2006, 14:23

Пилето, птичи грип да го хване дано..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 19 Мар 2006, 14:25

krika написа:Е кво кат са стартипали от най отзад.Пилето кара 100часа зад Ник и нямаше НИКАКВИ шансове да го мине със каране което е супер за толко млад отбор.Само да поработят по издръжливостта и се супер като за първа година :idea:


адашче ама пак са пред нас....трябват ни резултати....а не морална победа ;)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 19 Мар 2006, 14:39

BMW_POWER написа:
///M Power написа:
BMW_POWER написа:Малко повече от 40 киломенра не ни стигнаха да вземеме още 3 точки ...
Но важното е, че колата има скорост и Ник се движеше преди двете Ферарита. А това говори за потенциал.


добре че фереритата стартираха почти най-отзад.....

Маса да, ама нашите бяха 10-ти и 11-ти, Шумахер - 14-ти. Къде го видя това най-отзад ........


имах предвид че бяха в втората част на колоната....пък и 14-ти накрая ,пак е пред Вилньов... Маса пък е пред Шумахер даже...
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1764
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Мнение от BMW_POWER » 19 Мар 2006, 15:12

Проведоха квалификацията с по-тежки коли .....
Ник се движеше с времената на Ферари и ако не беше гръмнал нямаше да го настигнат. Жак си се пребори с Ралф за двете точки ...
Все пак става въпрос за вон тим, нов есип, нов мотор, ново ръководство .....

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Мнение от Dimo » 19 Мар 2006, 16:04

BMW_POWER написа:Проведоха квалификацията с по-тежки коли .....
Ник се движеше с времената на Ферари и ако не беше гръмнал нямаше да го настигнат. Жак си се пребори с Ралф за двете точки ...
Все пак става въпрос за вон тим, нов есип, нов мотор, ново ръководство .....


Именно, само защо на Ник двиагтеля бее :( , трябваше да отпадне Жак онеже беше по назад, а Хайдфелд да вземе повече точки, ма все пак наистина е добре.

За проблема в двигателя разбрах само че още не е открита причината и двигателя от Бахрейн на Жак е пратен за изясняване на проблемите в Мюнхен и все още няма развитие май или поне липсва официално становище!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 19 Мар 2006, 20:32

BMW_POWER написа:Проведоха квалификацията с по-тежки коли .....
Ник се движеше с времената на Ферари и ако не беше гръмнал нямаше да го настигнат. Жак си се пребори с Ралф за двете точки ...
Все пак става въпрос за вон тим, нов есип, нов мотор, ново ръководство .....


стига с това нов тим...и Хонда са нов тим,и Рено миналата година беха нов тим....виж какво направиха те!
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1764
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Мнение от BMW_POWER » 19 Мар 2006, 22:59

///M Power написа:
BMW_POWER написа:Проведоха квалификацията с по-тежки коли .....
Ник се движеше с времената на Ферари и ако не беше гръмнал нямаше да го настигнат. Жак си се пребори с Ралф за двете точки ...
Все пак става въпрос за вон тим, нов есип, нов мотор, ново ръководство .....


стига с това нов тим...и Хонда са нов тим,и Рено миналата година беха нов тим....виж какво направиха те!

Ми БАР и Рено са с много по-напред в техническо отношение от БМВ. Все пак Заубер не може да се сравнява с тях и за 4 месеца чудеса не стават, особенно във Ф1.
Бъдете реалисти!

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 20 Мар 2006, 3:05

Двойна победа на Рено в Малайзия



Джанкарло Физикела спечели третата си победа във Формула 1, след като финишира пръв в Гран при на Малайзия на пистата «Сепанг», а триумфът на Рено допълни световният шампион Фернандо Алонсо, който завърши втори. Италианецът бе начело от старта до финала, а Алонсо направи перфектен старт от четвърта редица, за да влезе трети в първия завой. После спечели двубоя с Дженсън Бътън за втората позиция. Това е вторият двоен успех на Рено във Формула 1 – предишният бе през 1982 г. в Гран при на Франция. Тогава на «Ле Кастеле» първи и втори финишираха Рене Арну и Ален Прост. Физикела удържа обещанието си от вчера, когато се закани след квалификацията да спечели и състезанието в памет на приятеля си Пието Сайта, който загина в катастрофа преди седмица. Успехът на Джанкарло го върна в челото на класирането при пилотите. С 10 точки италианецът се доближи до водача Алонсо, който има 18 – победа и второ място след два старта. С по 11 са Дженсън Бътън и 7-кратният световен шампион Михаел Шумахер. Четвърти завърши единственият пилот на Макларън, който успя да стигне финала – Хуан Пабло Монтоя. В напрегнато преследване в последните обиколки Фелипе Маса удържа петата позиция пред много по-опитния си съотборник Михаел Шумахер. И двамата пилоти направиха отлично състезание, тъй като бразилецът тръгна от последна редица, а Шуми – от 14-а позиция. Последните точки си разпределиха Жак Вилньов и Ралф Шумахер. На старта Физико удържа първата позиция, следван от Бътън, като в първия завой атаката на Алонсо го изведе от 7-о на 3-о място. Дебютантът Нико Розберг нямаше късмет на старта, не успя да спре нито една атака от 3-а позиция пропадна на 7-а. Още в първата обиколка отпадна звездата на Макларън Кими Райконен, който първо бе ударен от Кристиан Клийн, а после се завъртя и се удари със задницата на колата си в предпазните огради. До първото си влизане в бокса Физикела успя да натрупа аванс, а някои от предследвачите му отпаднаха още в първата третина на състезанието. Сред тях бяха и двамата пилоти на Уилямс Нико Розберг и Марк Уебър, заради повреди в моторите Косуърт, а Дейвид Култард напусна, след като скоростната му кутия блокира на 6-а предавка. Физикела, Бътън и Алонсо бързо се откъснаха от колоната, а при спиранията в бокса успяваха леко да увеличат преднината си. Чак в 30-ата обиколка дойде спирането в бокса на Маса, който с по-тежка кола на старта успя да се изкачи до 4-о място, а този прогрес му осигури спечелването на точки на финала. До средата на състезанието Бътнън все още удържаше второто място пред Алонсо, но при последните спирания в бокса световният шампион се върна на пистата пред британската звезда на Хонда и го изпревари. До финала Бътън не атакува двамата пилоти на Рено, а зад него Монтоя вече бе изостанал, сериозно, за да се пробва да се бори за място на подиума.




Фисикела донесе втора победа на Рено


Изображение

Италианецът Джанкарло Фисикела спечели втория старт за сезона във Формула 1, след като завърши първи в надпреварата за гран-при на Малайзия пред съотборника си от Рено Фернандо Алонсо. Англичанинът Дженсън Бътън от Хонда звърши трети.

33-годишният римлянин Фисикела стартира от поул-позишън и спечели третата победа в кариерата си и първа след началния старт за миналия сезон. Фисикела завърши с 4.5 секунди пред испанеца Алонсо. Това бе втората победа за Рено за сезона, след като световният шампион от 2005 г. Фернандо Алонсо спечели първия старт преди седмица в Бахрейн.

Колумбиецът Хуан Пабло Монтоя остана четвърти пред Фелипе Маса, който стартира от дъното на решетката, а в последната обиколка, въпреки ясните инструкции от мениджъра на Ферари Рон Браун, отказа да пусне пред себе си първия пилот на тима Михаел Шумахер, който завърши веднага зад него - шести.

Жак Вилньов остана седми, за да донесе на новия отбор на БМВ първите му точки за сезона, докато Ралф Шумахер също спечели първите си точки, след като завърши осми, започвайки от дъното на решетката заедно с Маса.

Претендентът за световната титла Кими Райконен отпадна още след първите метри от старта в началото на първата обиколка, след като болидът му бе бутнат от Кристиан Клийн от Ред Бул.

Алонсо направи най-доброто каране в Малайзия. Той стартира назад в стартовата решетка, но още на старта успя да изпревари трима претенденти и да се движи трети зад Фисикела и Бътън, който стартира втори.

Рейс-инженерите на Рено изградиха перфектна стратегия и за двамата пилоти и Фисикела успя да задържи първото място, а Алонсо с перфектна тактика изпревари иначе най-бързия на пистата Бътън.

След втория старт за сезона Алонсо води в класирането при пилотите със 18 т. - 7 повече от Шумахер и Бътън. Шумахер е втори въпреки равните (11) точки с Бътън заради второто си място в Бахрейн.

Рено води при конструкторите с 28 точки, пред Ферари и Макларън - по 15.


Фернандо Алонсо: Роси никога няма да е в топ 5 на Формула 1
В Малайзия Рено върви по-добре от Ферари, споделя световният шампион


Алонсо не смята за сериозни информациите от Италия и Испания, според които Валентино Роси го е предизвикал на дуел - във Формула 1, на рали и с мотори. Алонсо отклони въпроса, но после намекна, че няма време за занимания от този тип. Според "Гадзета дело Спорт" той бил казал: "Ако преценя, че е забавно, ще го направя."

Марко Кансеко

- “Сепанг” е писта, която е изключително взискателна към двигателите и аеродинамиката. Може ли състезанието да даде сравнително точна представа за това какъв ще бъде сезонът за всички отбори?
- Да, мисля, че може да се окаже важно, защото пистата има всичко, затова колите, които тук са зле или добре, обикновено продължават по същия начин през целия сезон. Както и в Барселона, пистата е изключително комплексна, завършена. Да се надяваме, че ще ни тръгне на нея. Тя винаги е пасвала добре на Рено, така че защо не и тази година.

- С двигателите V8 ускорението ще бъде максимално между 10 и 15% повече отпреди. Тревожите ли се за надеждността?
- Навъртяхме много километри през зимата с каране до дупка, така че няма нищо ново за нас сега. Изпълнихме всички програми без механични проблеми и се надявам, че няма да имаме такива. Не само тук, но и през цялата година, както бе през 2005, когато цялата година практически нямахме нито един проблем. Вярвам, че сме достатъчно подготвени, за да не изникнат такива, макар че никога не се знае, както бе миналата седмица с Фисикела. Но тези неща са неизбежни, могат да изникнат винаги, и то във всички отбори.

- Мислите ли, че това състезание е първият сериозен тест за сезона, от който да се разбере докъде е стигнал всеки един?
- Да, но не по отношение на надеждността. Ако в Бахрейн между една добра и една слаба кола имаше 4 секунди разлика, както между Ферари или Рено и Супер Агури, то на “Сепанг” разликата може да бъде 6-7 секунди, защото тази писта показва отчетливо и ясно коя кола е добре и коя зле. Що се отнася до надеждността, не вярвам, че ще видим кой знае какво. Отборът, който си е свършил работата през зимата, няма да има проблеми, а който е бил небрежен, ще изпитва трудности, както стана с нас в Бахрейн, където не всичко бе идеално обмислено.

- Ще се види ли истинският потенциал на Ферари?
- Има писти, на които те ще вървят много бързо в зависимост от гумите. Австралия, Индианаполис и Унгария, където миналата година Михаел (Шумахер) взе полпозиция с толкова слаба кола, това са все писти, които подхождат много добре на "Бриджстоун". Има трасета, на които Ферари ще карат по-бързо от всички, а на други ще се мъчат повече. Надявам се “Сепанг” да се окаже едно от тях, защото историята показва, че "Мишлен" се представя по-добре тук.

- Жегата може също да повлияе върху представянето на колите?
- Да, тя също може да повлияе. Обикновено трябва да отворим някои клапани в колите. Има болиди, които се охлаждат по-добре от другите, а когато отваряш повече клапани, това се отразява зле на аеродинамиката и губиш малко от скоростта по правите. Затова който е подготвил по-добре колата си за жегата, ще има известно предимство в Малайзия.

- Това ли е най-тежкото състезание за сезона?
- Що се отнася до жегата, да, защото се потиш повече отвсякога, трябва да поддържаш водния баланс на тялото, да не губиш концентрация, което не е лесно точно заради голямото количество пот вътре в колата. Иначе, що се отнася до най-тежките писти във физически аспект, може би тези в Турция или Бразилия са по-трудни, защото повече натоварват мускулите.

- Райконен каза в Бахрейн, че ако не бе стартирал последен, щеше да спечели първото място. Считате ли го за най-сериозния си съперник?
- Зависи от това как ще бъдат гумите. Ако "Бриджстоун" тръгнат зле, тогава Хонда и Макларън без съмнение ще бъдат най-големите конкуренти. Но ако "Бриджстоун" са добре, това ще бъде Ферари. Кими направи много добро състезание в Бахрейн и видяхме, че има потенциал да бъде отпред и да се бори за победата. Няма съмнение, че ако времето му е добро в квалификацията, ще е съперник, с когото ще трябва да се съобразяваме.

- Какво мислите за предизвикателството, което уж ви отправил Валентино Роси: състезателен дуел във Формула 1, на рали и с мотоциклети?
- За всичко това знам само от италианската преса. Няма да правим на въпрос всичко, което излиза в медиите. Не зная дали е истина или не, но освен всичко останало аз нямам толкова свободно време колкото той. Но смятам, че нито в момента, нито никога Роси няма да е сред първите 5 във Формула 1.

- Как отпразнувахте победата миналата неделя?
- Нищо специално. Върнах се в хотела с моя отбор и моите хора, изкарахме спокойно. И вече с мисълта за следващото състезание. Нямаше нищо кой знае колко специално след победата.

- Считате ли, че днес сте на същото равнище като Шумахер?
- Михаел ме превъзхождаше, когато бях в Минарди. Винаги е трудно да се сравняват двама пилоти с различни коли. За мен удовлетворението, че го победих миналата година, е същото както от победата в Бахрейн миналата седмица. Смятам, че спектакълът, който предложихме, бе много добър. При подобна равностойност ще печелят различни пилоти.

- Фаворит ли е Рено за “Сепанг”?
- “Сепанг” е много добро трасе за Рено и се надяваме, че и сега ще успеем да изпреварим Ферари на тази писта както в последните 2 години.

- По-добра ли е колата ви в сравнение с 2005 г.?
- Мисля, че колата е подобрена в цялостен аспект, трудно ми е да посоча нещо конкретно, но ние искахме да поддържаме нивото си и го постигнахме. Все пак останалите коли също много се подобриха, например Макларън или Ферари, така че не можем да се успокояваме и да спим на лаврите си.

- Етикетът на фаворит във всички състезания създава ли ви допълнително напрежение?
- Така ми харесва. Миналата година никой не вземаше на сериозно нито мен, нито Рено в борбата за световната титла, а тази година всички се пазят от нас и ни посочват като фаворити за титлата, което ми допада. Предпочитам го в сравнение с миналата година.



Физикела: Нуждая се само от малко късмет

Изображение


През миналата година в шампионата на Формула 1 пилотът на Рено Джанкарло Физикела вярваше, че може да се противопостави на съотборника си Фернандо Алонсо. Серия от повреди на неговия болид обаче, му попречиха да изпълни заканата си. На първото състезание от новия сезон в Бахрейн отново повреда в автомобила, изхвърли Физикела от борбата за първото място. Той все още вярва, че с малко повече късмет ще се включи в битката за световната титла.

"Знам, че ако ми се отдаде поне малка възможност ще я сграбча силно с две ръце, заяви Физикела.- В Рено имам превъзходни условия за работа и чудесен екип. Ще направя всичко, за да спечеля титлата, но просто ми трябва и малко късмет. Не съм доволен от представянето си в Бахрейн. Това е разбираемо, но атмосферата в тима е страхотна, и въпреки че имах проблем с колата всички смятат, че съм се представил добре", завърши италианецът.




GPMA не харесва последната идея на Мозли

Изображение


Едно от основните разминаваия между Асоциацията на автомобилните
производители (GPMA) и президентът на ФИА Макс Мозли е идеята на британеца през 2008 година, болидите във Формула 1 да имат стандартна електронна система. Според Мозли ако се въведе еднакъв софтуер за всички автомобили разходите в Гран при ще намалеят значителнио. Не на това мнение обаче, са автомобилните концерни от Рено, Мерцедес, Тойота, Хонда и БМВ.
"Макс има наистина някои революционни предложения за шампионата през 2008 година, заяви един от шефовете на Тойота Джон Хоует. - Почти всичките ни разногласия относно новия договор "Конкорд" са изчистени. Но аз и ръководителите на останалите тимове искаме да имаме свобода при електронните разработки. Дано стигнем до споразумение в края на другата седмица", завърши той.

Междувременно техническият директор на Уилямс Патрик Хед сподели в Малайзия, че не очаква в скоро време нови промени във формата на квалификацията. Повечето от отборите във Формула 1 разкритикуваха последните 20-минути на сесията. Те са на мнение, че пилотите правят много обиколки с единственната цел да харчат бензин. Според тях това е пълна безмислица и едва ли допада на феновете на високите скорости.
"Първите две части на квалификацията са сравнително добре измислени, заяви Хед. - Според мен правилото с количеството безнин в третата част трябва да се промени. За да стане това обаче, всички отбори в бокса трябва да дадат съгласието си. Това едва ли ще стане до средата на лятото", завърши британецът.




Фернандо Алонсо разкритикуван от природозащитник


Изображение


Пилотът на Рено Фернандо Алонсо беше остро нападнат от индийския политик и природозащитник Манека Ганди, съобщават медиите в Малайзия. Миналата седмица след като финишира първи в състезанието за Гран при на Бахрейн, Алонсо излезе от автомобила си в бокса и имитира движения на испански тореодор. В отворено писмо до медиите Ганди обвини Фернандо, че е "възхвалявал акт на мъчение и убийство на беззащитно животно". Запитан какво точно е искал да покаже с тези знаци, Алонсо заяви пред журналистите в Малайзия: "Това е една малка тайна, която ще споделя с вас по-късно през сезона".




Роси има намерение да кара в сериите GP2


Изображение


Петкратният световен шампион по мотоциклетизъм в клас MotoGP Валентино Роси е изявил желание да кара в сериите GP2, съобщават медиите в Италия. Роси иска да натрупа малко опит в автомобилните състезания, преди евентуално да се прехвърли в отбора на Ферари във Формула 1. Той смята, че шампионатът GP2 е идеалното място да покаже качествата си на четири колела. Сериите GP2 се администрират под егидата на Международната автомобилна федерация (ФИА). Преди две години те бяха известни под името Формула 3000. Почти всички стартове от календара на шампионата се провеждат в уикенда на състезанията от Формула 1. За разлика от звездите в Гран при, които се надпреварват в неделя, пилотите от GP2 се състезават в събота. Колите в GP2 са напълно еднакви и така пилотите могат да покажат истинските си качества един срещу друг. През 2005 година шампион в първенството стана сегашния пилот на Уилямс Нико Розберг. "Има много начини за да се натрупа опит в автомобилните надпревари, заяви Роси. - Един от вариантите е шампионатът на GР2. Болидите там, най-много си приличат с тези от Формула 1. Не съм мислил за Америка, но може и да се включа например и в Индикар", допълни италианецът.




Девет отбора протестират срещу задното и предното крило на Ферари


Изображение


Девет от единайсетте отбора във Формула 1 са заявили пред официалните представители на ФИА, че след края на Гран при на Малайзия на пистата "Сепанг" ще пуснат протест срещу Ферари . Всички тимове с изключение на Ред Бул, имат претенции срещу задното и предното крило на Ферари. Според тях тези елементи от болида на "Черните кончета" се огъват под въздействие на въздушния поток и така осигуряват по-добро притиксане на болида към пистата. Протестиращите искат да разберат от шефовете на Формула 1 дали и те могат да конструират подобни елементи. Ако ФИА обяви, че няма нищо нередно по колата на Скудерията, то и останалите тимове ще си направят подобни предни и задни крила.




Джанкарло Физикела: Направих перфектно състезание


Изображение


Пилотът на Рено Джанкарло Физикела беше изключително доволен от победата си в Гран при на Малайзия на пистата "Сепанг". На награждаването той беше заедно с неговия инжинер Алън Пърмейн, а на официалната пресконференция след състезанието италианецът заяви, че това е било едно трудно състезание и благодари на всички в екипа на Рено за чудесно свършената работа.
"Беше перфектно състезание. Истинско изпитание за психиката и физиката на човек, но честно казано бях убеден в себе си, а и баланса на колата беше прекрасен", заяви щастливият победител. "Почувствах се страхотно, когато на подиума до мен се качи инжинерът ми и сега е моментът да благодаря на всички в екипа за работата, която свършиха. Изминалата седмица беше много емоционална за мен, защото загубих мой много скъп приятел и искам да му посветя тази победа", добави италианецът. Той сподели, че в болидът е било изключително горещо и е била нужна пълна концентрация, за да победи.
"В кокпита беше горещо особено по средата на състезанието. В такъв момент почваш да си мислиш, че не можеш да продължиш и точно тогава трябва да се концентрираш и да се бориш до край", завърши Физикела.




Алонсо се прицели в победата в Австралия


Изображение


Световният шампион Фернандо Алонсо финишира втори на днешната Гран при на Малайзия. Пред него беше единствено съотборникът му в отбора на Рено Джанкарло Физикела. На официалната пресконференция след гонката испанецът заяви, че сега гледа само към победата в Гран при на Австралия.
"Състезанието премина добре от самия старт. Опитах се да притисна пилотите пред мен като спра по-късно от външната страна на първия завой, защото това беше единствената ми възможност. След първия питстоп всичко беше по-леко и само чаках моя шанс да изляза втори", заяви Алонсо. "За съжаление имахме проблеми с болида във вчерашната квалификация и това не ми позволи да се боря за първото място на старта. Колата винаги е била добра в Малайзия и смятам, че сега сме конкурентно способни на всяка една писта. Имам 18 точки от първите две състезания и смятам, че това е един добър резултат", завърши пилотът.




Дженсън Бътън обвини пилот на Торо Росо за третото си място


Изображение


Пилотът на Хонда Дженсън Бътън не изглеждаше доволен след старта за Гран при на Малайзия на пистата "Сепанг". Британецът завърши на трето място, но обвини пилота на Торо Росо Скот Спийд, че го е задържал в трафика и по този начин е позволил на Фернандо Алонсо да го изпревари.
"Няма момент в състезанието, където можем да желаем да сме по-бързи. Имах проблем със Скот Спийд от Торо Росо, който ме задържа за малко и по този начин позволи на Алонсо да излезе пред мен след втория си пит. Извлякохме максимума от колата и затова сме там, където заслужаваме. Все пак се качих на подиума, което не е никак лош резултат", заяви Бътън.




Във Ферари щастливи от класирането си в Малайзия


Изображение


Въпреки, че стартира от последно място на старта на пистата "Сепанг" в Гран при на Малайзия вторият пилот на Ферари Фелипе Маса успя да влезне в зоната на точките като финишира пети. Неговият съотборник и живата легенда на "Черните кончета" Михаел Шумахер също направи сравнително добро състезание. Шуми тръгна от 14-та позиция и успя да финишира шести, само на 0,6 секунди след Маса. Спортният шеф на италианците Жан Тод заяви, че с оглед на проблемите, които сполетяха отбора през целия уикенд това класиране е добро.
"Като вземем под внимание всичките проблеми, които ни се струпаха през тези дни нашата цел беше да добавим някакви точки към актива си и хубавото е, че успяхме, заяви Тод. - Всички в отбора работиха задраво. Гумите Бриджстоун се представиха на ниво. Днес беше едно много трудно състезание за нас поради лошите стартови позиции на Михаел и Фелипе. Тези седем точки са много важни за борбата ни за световната титла. Не трябва да сме недоволни, защото това е едва второто състезание за годината. Много съм радостен за Маса, защото той си заслужи тези първи точки като пилот на Ферари. Сега той трябва да продължи да работи още по-здраво, за да развие колата и да започнем да побеждаваме", добави франзузинът.

Героят на деня за Ферари Фелипе Маса беше видимо доволен от постигнатия резултат. Той заяви, че е благодарен на целия екип. Те са му предоставили конкурентноспособна кола и са му дали шанс да спечели първите си точки за италианците.

"Това е един добър резултат и съм щастлив, че успях да го постигна. Искам да благодаря на отбора за положения труд, заяви Маса. - Без тях това нямаше да бъде реалност. Стратегията ми да имам само едно спиране в бокса проработи и това ми даде възможност да стигна до петото място, след като стартирах последен. В голяма част от състезанието имах възможност да използвам максимално мощността на двигателя, защото знаех, че в даден момент ще има голяма игра на нерви. Загубих много време, докато изпреварвах по-бавните от мен, но когато ми се отвореше пространство показвах истинските качества на колата. Беше трудно състезание, но това, че финиширах пети ме мотивира за следващите надпревари, където се надявам да съм сред лидерите", завърши "кариоката".

От своя страна седемкратният световен шампион Михаел Шумахер не беше толкова ентусиазиран, колкото своя съотборник. Пилето все пак сподели, че това е един приемлив резултат след такъв тежък уикенд.
"Можем да приемем това класиране като добро с оглед на всичките проблеми, които ни се струпаха. Във втория сектор не бях толкова бърз, колкото в първия и сега трябва да разберем каква е причината. Състезанието премина точно, както очаквах и това е реалното класиране на отбора, заяви Пилето. - По време на първия ми питстоп се забавих с около секунда, защото трябваше да изчакам друг болид, който влизаше в пита. Това беше едно добро решение от гледна точка на сигурноста. В последните обиколки не можах да се доближа до Фелипе и да го атакувам. Просто не бях достатъчно бърз и той не допусна никакви грешки", допълни германецът.
"Пистата в Малайзия винаги е била една от най-трудните за нас. "Албърт Парк" е съвършено различна писта и се надявам там 248 F1 да покаже истинските си възможности. Сега смятам да си взема няколко почивни дни и да ги прекарам със съпругата си Корина. След това отлитам директно за Австралия", завърши Шумахер.




Бриаторе: Брависимо Физико


Изображение


Спортният шеф на Рено Флавио Бриаторе не можеше да си намери място от щастие слад края на завършилото тази сутрин състезание за Гран при на Малайзия на пистата "Сепанг". Както е известно, днес пилотите на французите Джанкарло Физикела и Фернандо Алонсо спечелиха своята първа двойна победа от 1982 година.

"Просто невероятно представяне на Рено, заяви Бриатоте. - Всеки един член на екипа се бори до последно за прекрасната победа. Физико беше фантастичен. Алонсо за пореден показа класата си. Джанкарло контролираше състезанието през цялото време, а Фернандо ни изуми със силния си старт. Автомобилът му беше толкова пълен с бензин, че направо не вярвах на очите си. Новите двигатели на Рено показват страхотна скорост и гъвкавост. Всички членове на Рено Груп трябва да се чувстват горди от успеха", допълни италианецът.




Физикела: Победата е за приятеля ми Пиетро, той почина преди седмица


Изображение


Пилотът на Рено Джанкарло Физикела посвети победата в Гран при на Малайзия на починалия си приятел Пиетро. Италианецът беше недостижим в днешното състезание от световния шампионат във Формула 1 на пистата „Сепанг”. Физико, както го наричат в родината му, записа трети успех в кариерата си в старт за Гран при.
„Тази победа я посвещавам на Пиетро, обяви пред журналистите той. – Той ми беше много близък приятел. Почина само преди седмица”.
Физикела едва се държеше на краката си от изтощение след състезанието. Радостта му от личния и отборния триумф обаче беше огромна. „Беше адски тежко състезание, коментира още италианецът. – Беше ужасно топло и задушно. Още по средата на състезанието се чувствах страшно изморен и изтощен. Мозъкът ми отказваше да работи. Постоянно ми напомняше, няма да изпълня това, няма да направя онова. Най-важното и най-трудното беше да запазя концентрация. Днес направих всичко точно по обратния начин в сравнение с действията ми през миналата година на това състезание. В началото имах проблеми, но екипът работи здраво и ми осигури перфектна кола. Искам да им благодаря за усилията”.


Уилямс обвити в пушек на Сепанг


Изображение


Отборът на Уилямс от Формула 1 се надяваше на добро класиране на пистата "Сепанг" в Малайзия, след като пилотите на тима Нико Розберг и Марк Уебър стартираха съответно трети и четвърти. Веднага след старта обаче, те бяха изпреварени от Фернандо Алонсо (Рено). Още по време на втората обиколка двигателят на Розберг изпуши изключително ефектно и той отпадна от надпреварата. Няколко тура по-късно подобна съдба сполетя и Уебър. Хидравликата в колата му отказа и той се присъедини към съотборника си в гаражите на Уилямс.

"След като видях какво стана в първите няколко обиколки с нашите коли, изках да си заровя главата в земята, заяви техническия директор на Уилямс Сам Майкъл. - Първо двигателят Косуърт в болида на Розберг се развали. После и Уебър получи проблем с хидравликата. Разочароващ край на уикенда в Малайзия. Надявам се до Австралия да оправим всичките проблеми", допълни той.
Марк Уебър коментира: "Моят старт не беше толкова лош, но Фернандо наистина беше феноменален. Проблемът ми с хидравликата се получи на старт-финалната линия. Получих нареждане от бокса да си прибера, защото нямаше шанс да продължа. Още тази нощ летя за Австралия. Не съм виждал семейството си доста време и искам да си почина няколко дни", сподели той.

От своя страна Розберг добави: "Това което се случи днес е едно голямо разочарование за мен. Представянето ми в Малайзия напълно контрастира с това в Бахрейн. Този път нямах късмет. Моторът изпуши и бях напълно безпомощен. Дано в Австралия отново имам добра стартова позиция", завърши германецът.



Отново разочарование за Макларън


Изображение


Пилотите на Макларън-Мерцедес Хуан Пабло Монтоя и Кими Райконен отново се представиха много слабо в състезание от Формула 1. В завършилата тази сутрин надпревара на пистата "Сепанг" за Голямата награда на Малайзия, Монтоя се класира четвърти, а Райконен отпадна още в първата обиколка. Финландецът беше блъснат от пилота на Ред Бул Кристиян Клийн и беше принуден да се откаже от състезанието.

"Колата се представи добре и направих едно прилично състезание, заяви Хуан Пабло. - В началото имах сериозни проблеми с гумите, но след първия пит-стоп започнах да карам по-бързо. Високите температури ме затрудниха наистина много. Трябваше да пазя двигателя и ако поглденем реално, четвъртата позизия е едно добре постижение. Отново спечелих точки и се надявам те да ни помогнат по-късно в първенството", завърши колумбиецът.
От своя страна Райконен добави: "Изключително съм разочарован от развоя на събитията, заяви Кими. - Имах прекрасна кола и много добра стратегия. Мисля, че за всички е очевидно начина по който Клийн ме изхвърли от пистата. Той направо се заби в автомобилът ми и направи на парчета окачването на колата. Дано в Австралия имам повече късмет", допълни "Айс Мен".



Изображение

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 21 Мар 2006, 2:44

Осем отбора се вдигнаха на протест срещу Ферари


Осем от конкурентните на Ферари отбори във Формула 1 се вдигнаха на протест срещу аеродинамичните елементи, използвани от скудерията. След като преди седмица от Рено скочиха срещу използваното от Ферари "огъващо" се задно крило, сега дойде ред и на предното, което също се "огъвало". Подвижните крила давали предимство в скоростта на болидите на Ферари. Осемте тима са изпратили писмо до ФИА и настояват за изясняване на правилника в дните до Гран при на Австралия. Направените от ФИА тестове не показват нарушение, но отборите разполагат с телевизионни кадри, на които се виждало как крилата променят ъгъла си при висока скорост. Ако ФИА обяви, че няма нищо нередно по колата на Ферари, то и останалите тимове ще си направят подобни предни и задни крила, закани се шефът на Хонда Ник Фрай. Той изрази надежда, че ФИА няма да вземе страната на Ферари по казуса. "От 6 месеца предупреждаваме за този проблем. През този уикенд за първи път получихме хубави кадри от една германска телевизия. Всеки инженер може да си направи съответните изводи, като види кадрите", каза още Фрай. Той разкри също, че два от осемте отбора, които топят Ферари пред ФИА, също използват подобни движещи се елементи. "Иронично, но факт", каза Фрай. Той призна, че осемте тима са имали намерение да подадат официален протест срещу Ферари, но 5-ото и 6-ото място на Маса и Шумахер малко са поуспокоили духовете.
"Няма да коментирам какво бихме правили, ако бяха спечелили. Въпросът касае и безопасността. Във Ферари трудно ще подготвят нови крила за седмица", завърши Фрай. Спортният директор на Ферари Жан Тод не е притеснен. "Техническият директор Рос Браун говори с хората във ФИА и те го увериха, че колата ни е според правилата. Ако поискат нещо от нас, ще го направим, но да не бързаме с изводите", каза Жан Тод.




Без заповеди от бокса във Ферари на Сепанг

Изображение

Техническият директор на Ферари Рос Браун заяви пред италинаските медии, че той и екипа на “Черните кончета” не са имали намерение да заповядат на Фелипе Маса да пропусне пред себе си Михаел Шумахер в Малайзия. Както е известно, вчера на пистата “Сепанг”, седемкратният световен шампион настигна в последните обиколки младия бразилец, но не успя да го изпревари. В крайна сметка Маса и Шуми финишираха съответно пети и шести.
“Това е едва второто състезание за сезона и е прекалено рано за всякакви стратегии, заяви Браун. – Вчера Фелипе беше по-бърз от Михаел и в това няма нищо лошо. Не сме давали никакви инструкции на Михаел или заповеди на Маса. Те бяха свободни да се състезават помежду си. Така ще бъде и през останалата част на сезона”, завърши британецът.



Бътън: Трябва възможно на-бързо да настигнем Рено

Изображение

Пилотът на Хонда Дженсън Бътън е изключително впечатлен от скороста на автомобилите на Рено, съобщават медиите на Острова. Вчера по време на надпреварата за Гран при на Малайзия на пистата “Сепанг”, британецът финишира трети, на пет секунди зад световния шампион Фернандо Алонсо (Рено). Както е известно, състезанието спечели другият пилот на французите Джанкарло Физкикела. Бътън смята, че екипът на Хонда има още много работа по автомобила и се надява да настигнат Рено възможно най-скоро. В момента Дженсън дели второто място във временното класиране с Михаел Шумахер (Ферари). Двамата имат по 11 точки и се намират на седем пункта зад Алонсо.

“Колите на Рено са много бързи, заяви Бътън. – Към този момент изглежда, че ние от Хонда сме най-силните им конкуренти. За съжаление нашата скорост не е като тяхната и трябва да поработим здраво за да ги настгнем. Дано французите не дръпнат много напред. Нашият болид не се намира на нивото на което бихме искали да го виждаме. До един, два старта трябва да започнем да побеждаваме. Имам известна представа какъв може да е проблемът при нас, но ще запазя тази информация за себе си”, завърши британецът.
През тази седмица отборът на Хонда ще тества и разработва колата си в Валелунга (Италия).



Бриаторе: Рено са номер едно във Формула 1

Изображение

Вече втори ден шефът на Рено Флавио Бриаторе не може да си намери място от щастие. Вчера неговите пилоти Джанкарло Физикела и Фернандо Алонсо спечелиха блестяща двойна победа на пистата “Сепанг” в Малайзия. По този начин французите отново показаха, че са най-добрия тим във Формула 1.

“Ние притежаваме най-добрите пилоти, заяви Бриаторе. – Имаме най-добрата кола, най-добрият двигател и най-добрите инженери. Рено безпорно са номер едно във Формула 1. Към този момент сме непобедими. Къде са конкурентите ни ?”, попита италианецът.

Той коментира и представянето на Физикела в Малайзия.
“Винаги съм казвал, че разполагаме с двама отлични пилоти, които могат да победят във всяко едно състезание. Миналата година беше първата на Физико в Рено и той имаше известни трудности. Сега такива има и Рубенс в Хонда. Но това е нормално. На всеки едни пилот му трябва известно време за адаптация. Всички говорят, че Рено ще напусне Формула 1 в края на този сезон. Двете поредни победи в Гран при тази година са прекрасен отговор на тези спекулации”, завърши Бриаторе.




Алонсо можел да на завърши в Малайзия

Изображение

Техническият директор на Рено Пат Саймъндс призна, че е имало реална опасност Фернандо Алонсо да отпадне непосредствено преди финала на състезанието в Малайзия. Както е известно, вчера на пистата “Сеапнг” световният шампион за 2005 година финишира втори на 4 секунди зад съотборинка си Джанкарло Физикела. След второто си влизане в бокса, Алонсо направи някои много бързи обиколки и се доближи много близо до Физикела. Всички фенове на високите скорости очакваха испанецът да атакува Джанкарло, но Алонсо не продължи с високото си темпо. Саймъндс сподели, болидът на Ферандо е имал някои технически проблеми. Освен това до последно не се е знаело дали горивото му ще стигне до края на надпреварата.

“Имахме наякои известни притеснения относно количеството бензин в автомобила на Алонсо, заяви Саймъндс. – Три обиколки преди финала не знаехме дали Фернандо ще има достатъчно безнзин за да завърши. На края имахме само един литър. Алтернаторът също имаше някакъв проблем и решихме да намалим темпото му. Бътън беше на прилична дистанция и затова казахме на състезателите си да намалят режима на работа на мотора. Джанкарло свърши страхотна работа след провала в Бахрейн. Той наистина беше много бърз”, завърши той.



Клийн отрече да е виновен за отпадането на Кими

Изображение

Пилотът на Ред Бул Кристиян Клийн напълно отрече твърденията на шефа на Макларън-Мерцедес Рон Денис, че носи цялата вина за отпадането на своя пилот Кими Райконен. Както е известно, вчера по време на първата обиколка на състезанието на пистата “Сепанг” за Голямата награда на Малайзия, Клийн блъсна задната част на автомобила на Райконен и така финландецът отпадна от надпреварата.

“Това беше просто един нормален състезателен инцидент, заяви Кристиян. – Бях от вътрешната страна на втория завой и половината част от автомобила ми се намираше на тревата. Нямаше абсолютно никакво пространство и не можех да избегна контакта с Кими. Всички ме обвиняват за катастрофата, но аз много добре видях, че Райконен натисна спирачките прекалено рано. Признавам, че и аз имам вина, но такива неща се случват по пистите на Формула 1. Не съм гледал повторенията по телевизията, но според мен и двамата носим отговорност за катастрофата”, завърши той



Инженерът на Физикела за първи път празнувал на подиума

Изображение

По време на неделното състезание на пистата “Сепанг” за Голямата награда на Малайзия, пилотите на Рено Джанкарло Физикела и Фернандо Алонсо постигнаха за първи път от 24 години двойна победа за тима. След края на надпреварата шефът на отбора Флавио Бриаторе казал на състезателния инженер на Джанкарло Алън Пермейн да отидие на стълбичката на победителите и да вземе трофея на конструкторите за първото място.

“По време на последната обиколка Флавио ми каза по радиото, че аз ще представям отбора на подиума ако Джанкарло победи, заяви Пермейн. – Никога досега не съм се качвал там и чуството беше страхотно. Гледах механиците как се радват долу на пистата. После прозвучаха италианските и френските химни. Докато се усетя пилотите започнаха да ме пръскат с шампанско. Физико свърши страхотна работа. Знам, че още от сега няма търпение да стартира в Австралия. Всички във Формула 1 тепърва ще се съобразяват с него”, завърши той.



Изображение

Следваща

Назад към BMW и моторните спортове

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook