ГП на Бахрейн 12.03.2006

Formula 1, AMLS и всички други прояви.

Модератор: Sharo

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 18 Мар 2006, 0:09

Михаел Шумахер пред заплаха от смяна на двигател


Според последните информации пристигащи от Куала Лумпур звездата на Ферари Михаел Шумахер също ще трябва да смени своя двигател преди състезанието за Гран при на Малайзия в неделя. Както е известно, съотборникът на Пилето Фелипе Маса вече смени своя мотор преди началото на уикенда. По този начин той ще стартира с десет места по-назад от времето си постигнато на квалификацията в събота.

"Има голяма вероятност да сменим двигателя в моята кола още тази вечер, заяви Шумахер. - Надявам се все пак да не се стига до тази възможност. Болидът ни е достатъчно конкурентно способен, но при смяна на мотора шансовете ни за първо място значително ще намалеят", завърши германецът.
Ако двигателят в колата на седемкратния световен шампион бъде сменен, пилотът на Ред Бул Кристиан Клийн ще остане единственният състезател във Формула 1, който ще кара в две надпревари с мотор на Ферари без никакви проблеми. Още миналата седмица по времето на Гран при на Бахрейн стана ясно, че и съотборникът на Клийн в тима на австрийците Дейвид Култард ще сложи нов агрегат за надпреварата в Малайзия.




Спират водката на Кими Райконен
Макларън назначава специалист, който да учи пилота на здравословен живот


Тотална забрана да пие алкохол е получил пилотът на Макларън Кими Райконен. Миналата година финландският ас влезе в клюкарските хроники на вестниците с пиянските си изстъпления в Лондон и на Канарските острови. Оказа се, че връзката между Кими и водката не е журналистическа измислица. Отборът на Макларън назначи на работа в тима известният специалист по спортна медицина д-р Аки Хинтса, доскоро изпълняващ длъжността главен лекар във Финландския олимпийски комитет. Хинтса има добра репутация в Макларън от предишния си престой в тима. Той бе викнат на пожар, за да пребори увлечението по алкохола на предшественика и сънародник на Кими Райконен - Мика Хакинен.
Официално д-р Хинтса се води сътрудник на компанията "Дирексив", чието лого ще бъде поставено върху болидите на Макларън. "Дирексив" е фирма, специализирана в налагането на стандартите на здравословния начин на живот чрез фитнес, специфични диети и работа с психолози. Крайната цел е създаване на екип от високоотговорни и квалифицирани кадри.



Рено вади 24 млн. за финландеца

Мениджърът на Рено Флавио Бриаторе (55) е посетил централата на концерна в Париж в началото на седмицата. Той се е опитал да убеди шефовете да развържат кесията, за да привлекат Кими Райконен на мястото на напускащия след края на сезона Фернандо Алонсо. Испанецът отива в Макларън през 2007 г.
Според "Билд" аргументите, с които Бриаторе ще опита да убеди Кими да се присъедини към Рено, са следните: договор до 2008 г. със заплата от 24 милиона евро на сезон, конкурентен болид и гаранция, че ще бъде със статут на първи пилот в отбора.



Михаел Шумахер: Ще напуснем щастливи “Сепанг”


Седемкратният шампион във Формула 1 Михаел Шумахер е убеден, че Ферари ще има повод за празнуване в неделя. Германецът се надява, че тимът му ще грабне победата в Гран при на Малайзия на пистата "Сепанг", 2-и кръг на шампионата.
"Миналата година се представихме ужасно тук (б.р. - Шумахер завърши 7-и, а тогавашният му съотборник Рубенс Баричело отпадна). Тази година обаче ще е различно. Имам достатъчно причини да смятам така. Колата и двигателят по традиция са много добри. Гумите, един основен фактор във Формула 1, също се представят добре. В Бахрейн загатнахме за възможностите си. Тук ще затвърдим отличното впечатление. Настроението на всички в отбора е великолепно", допълни Шумахер. Според него жегите в Малайзия няма да са проблем за нито един от опитните пилоти. Шумахер отказа коментар на информацията на "Билд", че е удължил с още една година договора си с Ферари.
Шумахер не пропусна да поиграе футбол в Малайзия. Този път съперник бе селектиран от брат му Ралф отбор. Може би затова двубоят завърши с миролюбивото 4:4.

Сделка.
Инвестиционната компания CVC Capital, която преди 3 месеца купи от Бърни Екълстоун 75% от акциите в холдинга му SLEC, притежаващ търговските права на Формула 1, е сред кандидат-купувачите на закъсалия мобилен гигант "Водафоун".
Стойността на сделката е за 150 милиарда евро. "Водафоун" е спонсор на Ферари за последен сезон. От догодина британската групировка планира да започне да налива пари в Макларън.




Вурц върши черната работа в Уилямс


Изображение

Отборът на Уилямс се възползва напълно от услугите на своя трети пилот Александър Вурц на пистата "Сепанг" в Малайзия. Той навъртя 30 обиколки в петъчните свободни тренировки и записа второ най-добро време за деня. Другите двама пилоти на тима Марк Уебър и Нико Розберг направиха съответно пет и шест обиколки с цел да запазят двигателите си за утрешната квалификация.

"Днес беше много продуктивен ден за тима, заяви техническият директор на Уилямс Сам Майкълс. - Чрез обиколките, които навъртя Алекс успяхме да съберем информация за това какви гуми и настройки да изпозлваме утре. Охладителната система на двигателя, скоростната кутия и спирачките се представиха добре и това ни прави оптимисти за състезанието. Уебър направи само няколки обиколки, за да провери баланса на колата и всичко е наред. Бяхме предвидили и Нико Розберг да направи две излизания, но проблеми в горивната система на колата му попречиха той да направи това. Сега приготвяме автомобилът му за утрешната квалификация", завърши той.

Първият пилот на сър Франк Уилямс Марк Уебър заяви, че въпреки малкото обиколки, които е направил тази сутрин, механиците са получили достатъчно информация за пистата от болида на неговия колега Вурц.
"Днес направих само три бързи обиколки, но все пак събрахме нужната ни информация с помоща на Алекс. Системата, по която той работи е от голяма полза за отбора. Сега остава да анализираме всичко и да се подготвим максимално за неделя", допълни Уебър



Вурц с най-добро време на първата свободна тренировка на Сепанг

Изображение

Австриецът Александър Вурц (Уилямс-Косуърт) бе над всички в първата свободна тренировка за Гран При на Малайзия, втори кръг от световния шампионат във Формула 1. Тест-пилотът на англичаните завъртя 19 обиколки на пистата "Сепанг", близо до Куала Лумпур, като в най-бързата от тях спря хронометрите на 1:34,946 минути, изпреварвайки с 0,787 секунди поляка Роберт Кубица с третата кола на БМВ-Заубер (22 обиколки). Третият пилот на Хонда - британецът Антъни Дейвидсън (25 обиколки), даде трето време, с 1,051 секунди по-слабо от това на Вурц.

Най-добре от титулярните пилоти се представи колумбиецът Хуан Пабло Монтоя (Макларъ-Мерцедес), който направи само четири обиколки и записа четвърто време - 1:36,709 минути, на 1,763 секунди от това на Вурц. Монтоя изпревари Дейвид Култард от Ред Бул-Ферари и двете Ферарита на Михаел Шумахер и Фелипе Маса. Култард (7 обиколки) изостана на 2,096 секунди от Вурц, а Шумахер беше с още една хилядна по-бавен (4 обиколки). Маса, който смени двигател и беше наказан да стартира в Гран При на Малайзия девет места по-назад спрямо мястото си в квалификацията, направи повече обиколки от съотборника си, който трябва да пести механиката си. Бразилецът завъртя 18 обиколки, най-бързата от които бе на 2,611 секунди от Вурц.

Кими Райконен също пази своя Макларън-Мерцедес и направи само една обиколка, в която не му бе засечено време. Същото се отнася и за пилотите на Рено Фернандо Алонсо и Джанкарло Физикела, задоволили се по две обиколки. Жак Вилньов и Ник Хайдфелд (БМВ-Заубер) пък, доволи от работата на третия пилот на отбора, излязоха на пистата само са един тур без време. В боксовете останаха Дженсън Бътън и Рубенс Баричело (Хонда), Марк Уебър и Нико Розберг (Уилямс-Косуърт).



Дейвидсън спечели втората свободна тренировка, Алонсо най-бърз от титулярите

Изображение


Британецът Антъни Дейвидсън, зад волана на третата Хонда, даде най-добро време във втората свободна тренировка на пистата "Сепанг", край Куала Лумпур, където в неделя ще се проведе вторият кръг от Формула 1 за сезона - Гран При на Малайзия. Дейвидсън направи 14 обиколки, като в най-бързата му хронометрите отчетоха 1:35,041 минути. Той изпревари с 347 хилядни победителя от първата тренировка Александер Вурц (Австрия), който кара третия болид на Уилямс-Косуърт (30 обиколки). Световният шампион Фернандо Алонсо с Рено (14 обиколки) даде трето време - 1:35,806 минути, най-доброто постижение на пилотите, участващи в състезанията. Испанецът изпревари Ферарито на Фелипе Маса (22 обиколки), който финишира на 883 хилядни от Дейвидсън. Следват Кими Райконен с Макларън-Мерцедес (15 обиколки) - на 1,091 секунди от Дейвидсън, Джанкарло Фисикела (14 обиколки) - на 1,141 секунди, и Михаел Шумахер с Ферари (17 обиколки) - на 1,576 секунди.

Въпреки че температурата (43 градуса по Целзий на пистата, 37 градуса на въздуха и 44% влажност) се покачи в сравнение с първата свободна тренировка, пилотите направиха повече обиколки при второто си излизане на пистата. Третата и последна свободна тренировка е в събота от 5,00-6,00 българско време, а квалификацията е от 8,00 часа.




Рено доволни от днешните резултати

Изображение

Днес на пистата "Сепанг" край Куала Лумпур, пилотите на Рено Фернандо Алонсо и Джанкарло Физикела започнаха своята подготовка за състезанието за Голямата награда на Малайзия. В първата от двете официлани тренировки рано тази сутрин, двамата състезатели направиха само няколко инсталационни обиколки. Във втората сесия Алонсо и Физикела записха няколко бързи тура и се класираха съответно трети и шести. За сега автомобилите на Рено показват добра скорост и стабилност.

"Днес в Малайзия свършихме доста добра работа, заяви Алонсо. - R26 се представи повече от добре на трасето и съм оптимист за квалификацията утре. "Сепанг" е една от любимите ми писти и съм щастлив, че отново съм тук. Времето беше изключително топло и това затруднява много пилотите. Вентилацията в боксовете не е много добра и там температурите достигат близо 40 градуса. Направихме някои подобрения по болида и сега той се представя по-добре. Все още ни липсва добър баланс, но се нядвам до неделя всичко да е наред", завърши испанецът.

От своя страна Физикела добави: "Колата е много силна на бързите завои. Днес използвах стари гуми и затова времената ми не бяха особенно добри. Утре на квалификацията ще използвам нови гуми и очаквам всичко да е наред. Отборът е много силен и със сигурност ще се борим за победата", допълни той.



Хонда силни на Сепанг

Изображение

За втора поредна седмица тест-пилотът на Хонда Антъни Дейвидсън е най-бърз на петъчните свободни тренировки. Рано тази сутрин британецът записа най-бързата обиколка за деня с време 1:35,041 минути. Титулярните пилоти на тима Дженсън Бътън (на снимката) и Рубенс Барикело се класираха съответно шести и осми. След края на официалните сесии тримата пилоти споделиха своите впечатления за представянето си днес.

"Очевидно съм много доволен от факта, че за втора поредна седмица съм най-бърз в петъчния ден, заяви Дейвидсън. - Имах някои проблеми с колата, но в крайна сметка направих някои бързи обиколки. В един момент от тренировката се завъртях на трасето, но по-късно в бокса механиците ми казаха, че всичко е наред. Събрах доста полезна информация и дано утре в квалификацията се класираме на първа редица", допълни той.

"Днес тествах някои различни типа гуми, заяви от своя страна Бътън. - Както всички знаем, температурите в Малайзия са много високи и затова изборът на гуми е много важен. Антъни ни каза за някои проблеми с баланса на колата. Надявам се до утре всичко да са оправи", завърши Джейсън.

В същото време новият съотборник на Бътън в тима на японците Рубенс Барикело не остана особенно доволен от представянето си.
"Все още имаме много работа по спирачната система. Почти през цялото време спирачките на автомобила ми създаваха проблеми. Антъни се представи отлично и това ми дава повод да бъда оптимист за неделя", допълни бразилецът.



Тиаго Монтейро с контузия в гърба

Изображение

В днешните свободни тренировки на пистата "Сепанг" в Малайзия пилотът на Мидланд Тиаго Монтейро успя да завърти само 28 обиколки. През втората сесия португалецът получи контузия на гърба и това му попречи да продължи изпитанията. По-рано състезателят на руснаците получи повреда и в горивната система на своя болид, след като беше навъртял само 8 обиколки.
"Трябваше да се прибера в бокса точно, след като бяхме сложили нови гуми. Бях като парализиран", заяви Монтейро. - Доктотът на тима ми каза, че имам прищипан нерв и болката е неописуема. Физиотерапевтът ми направи масаж, но болката е все така ужасна. За съжаление не можах да се възползвам от предимството, което ми дават новите гуми", допълни вторият пилот на Мидланд.
Монтейро призна, че има добри спомени от тази писта, след като през миналата година в едно много тежко състезание, той завърши на 12 място с тима на Джордан.
"В четвъртък правих джогинг по пистата и се чувствах много добре. Имам прекрасни спомени от "Сепанг". Миналата година с кола на Джордан завърших 12-ти. С изключение на проблема от днес, болидът се държи добре на пистата. Оптимист съм", завърши португалецът.



Мидланд с нов спонсор

Изображение


Отборът от Формула 1 Мидланд, собственост на руската групировка "Мидланд Груп", подписа договор за сътрудничество с китайската фирма "Мингия", съобщават медиите в Малайзия. Азиатската компания се занимава с търговия с недвижими имоти и сайтът им www.mingya.cn ще бъде поставен върху болида на руснаците до края на тази година.

"Ръководството на "Мингия" е щастливо официално да обяви сътрудничеството си с отбора от Формула 1 Мидланд, заяви изпълнителният директор на компанията Чен Яминг. - Това е един нов тим с големи амбиции. Нашата компания желае именно това, марката ни да се разпространи по целия свят от млади и амбициозни хора. Надяваме се по този начин да успеем да привлечем повече посетители на нашия сайт и да популяризираме дейноста ни. Горди сме, че сме една от първите китайски компании, която става основен спонсор на отбор от Формула 1. Икономиката на нашата страна правим бум и все повече фирми са готови да се представят пред света. Очаквам и други компании да последват нашия пример. Това е идеален начин за реклама по целия свят", завърши Яминг.

Изпълнителният директор на Мидланд Колин Колс също изрази своето задоволство от подписания договор. Той сподели, че това е шанс за неговия отбор да стане още по боеспособен във Формула 1.
"Има няколко причини поради, които това е една окуражаваща сделка за нас, заяви Колс. - Не само защото ни предлагат своята помощ, за да станем по-добри, а защото това е шанс да отворим вратите на един нов пазар в Китай. Надяваме се все повече азиатски компании да осъзнаят колко може да им помогне Формула 1", завърши изпълнителният директор на Мидланд.

Предишна

Назад към BMW и моторните спортове

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook