ГП на Бахрейн 12.03.2006

Formula 1, AMLS и всички други прояви.

Модератор: Sharo

Гост
Аватар

ГП на Бахрейн 12.03.2006

Мнение от Гост » 12 Мар 2006, 15:35

Дължина : 5.412 km

Обиколки : 57 (308.238 kms)

ГП 2005 Резултати
Пол : Alonso 1'32''054
Най-добра обиколка : De la Rosa 1'31''447
Подиум : 1 Alonso 2 Trulli 3 Raikkonen


ГП 2006
Квалификации :
1. 5 M.SCHUMACHER Ferrari B 1'31"431
2. 6 MASSA Ferrari B 1'31"478
3. 12 BUTTON Honda M 1'31"549
4. 1 ALONSO Renault M 1'31"702
5. 4 MONTOYA McLaren Mercedes M 1'32"164
6. 11 BARRICHELLO Honda M 1'32"579
7. 9 WEBBER Williams Cosworth B 1'33"006
8. 15 KLIEN RedBull Ferrari M 1'33"112
9. 2 FISICHELLA Renault M 1'33"496
10. 16 HEIDFELD BMW Sauber M 1'33"926
--------------------------------------------------------------------------------
11. 17 VILLENEUVE BMW Sauber M 1'32"456
12. 10 ROSBERG Williams Cosworth B 1'32"620
13. 14 COULTHARD RedBull Ferrari M 1'32"850
14. 8 TRULLI Toyota B 1'33"066
15. 20 LIUZZI Toro Rosso Cosw. M 1'33"416
16. 21 SPEED Toro Rosso Cosw. M 1'34"606
--------------------------------------------------------------------------------
17. 7 R.SCHUMACHER Toyota B 1'34"702
18. 19 ALBERS Midland Toyota B 1'35"724
19. 18 MONTEIRO Midland Toyota B 1'35"900
20. 22 SATO S. Aguri F1 Honda B 1'37"411
21. 23 IDE S. Aguri F1 Honda B 1'40"270
22. 3 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 0'00"000






Сахир Гранд При : Стартова Решетка

01
M.SCHUMACHER
FERRARI
02
MASSA
FERRARI
03
BUTTON
HONDA
04
ALONSO
RENAULT
05
MONTOYA
McLAREN MERCEDES
06
BARRICHELLO
HONDA
07
WEBBER
WILLIAMS COSWORTH
08
KLIEN
RED BULL FERRARI
09
FISICHELLA
RENAULT
10
HEIDFELD
BMW SAUBER
11
VILLENEUVE
BMW SAUBER
12
ROSBERG
WILLIAMS COSWORTH
13
COULTHARD
RED BULL FERRARI
14
TRULLI
TOYOTA
15
LIUZZI
TORO ROSSO COSWORTH
16
SPEED
TORO ROSSO COSWORTH
17
R.SCHUMACHER
TOYOTA
18
ALBERS
MIDLAND TOYOTA
19
MONTEIRO
MIDLAND TOYOTA
20
SATO
SUPER AGURI HONDA
21
IDE
SUPER AGURI HONDA
22
RAIKKONEN
McLAREN MERCEDES

ФИНАЛ

1. 1 ALONSO Renault M 1h29'46"205 206.018 Km/h
2. 5 M.SCHUMACHER Ferrari B + 0'01"246 205.971 Km/h
3. 3 RAIKKONEN McLaren Mercedes M + 0'19"360 205.280 Km/h
4. 12 BUTTON Honda M + 0'19"992 205.256 Km/h
5. 4 MONTOYA McLaren Mercedes M + 0'37"048 204.611 Km/h
6. 9 WEBBER Williams Cosworth B + 0'41"932 204.427 Km/h
7. 10 ROSBERG Williams Cosworth B + 1'03"043 203.635 Km/h
8. 15 KLIEN RedBull Ferrari M + 1'06"771 203.496 Km/h
9. 6 MASSA Ferrari B + 1'09"907 203.379 Km/h
10. 14 COULTHARD RedBull Ferrari M + 1'15"541 203.169 Km/h
11. 20 LIUZZI Toro Rosso Cosw. M + 1'25"900 202.784 Km/h
12. 16 HEIDFELD BMW Sauber M 1 lap(s)
13. 21 SPEED Toro Rosso Cosw. M 1 lap(s)
14. 7 R.SCHUMACHER Toyota B 1 lap(s)
15. 11 BARRICHELLO Honda M 1 lap(s)
16. 8 TRULLI Toyota B 1 lap(s)
17. 18 MONTEIRO Midland Toyota B 2 lap(s)
18. 22 SATO S. Aguri F1 Honda B 4 lap(s)
19. 23 IDE S. Aguri F1 Honda B 22 lap(s)
20. 17 VILLENEUVE BMW Sauber M 22 lap(s)
21. 2 FISICHELLA Renault M 36 lap(s)
22. 19 ALBERS Midland Toyota B 57 lap(s)

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 12 Мар 2006, 22:47

2006 Bahrain Grand Prix


Pos No Driver Team Lap Time Of Day Average Speed Time

1 10 Nico Rosberg Williams-Cosworth 42 15:40:46 210.838 1:32.408

2 5 Michael Schumacher Ferrari 38 15:33:50 210.576 1:32.523

.....


:roll:

да не сам гледал друга формула ... кога тоя Нико е станал 1ви ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 11.10.2004
Местоположение: Пернишко село :)
Детайли за колата: Peugeot 307 SW

Мнение от Panzer_i » 12 Мар 2006, 23:03

Просто е завъртял най-бърза обиколка :!:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Мнение от Bavarishe » 12 Мар 2006, 23:25

лелел такова състезание не бях гледал отдавна :twisted:
А Росберг ще стане голям пилот според мен ;)
ТДС - Турбо Див Селянин

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 13 Мар 2006, 2:56

Макларън с първи точки за сезона

Изображение

Първото състезание за годината във Формула 1 не се оказа особенно успешно за пилотите на Макларън-Мерцедес Кими Райконен и Хуан Пабло Монтоя. На пистата “Сахир” в Бахрейн двамата финишираха съответно трети и пети. Тактиката с едно спиране в бокса, помогна изключително много на Райконен и по този начин той се придвижи напред в класирането. След края на надпреварата двамата споделиха своите впечатления за представянето си.

“Днешното ми трето място е един приличен резултат за отбора с оглед на проблемите вчера, заяви Райконен. – През целия уикенд колата беше много бърза и по време на състезанието нямах никакви проблеми с изпреварването на по-бавните пилоти. Стартирах от последна редица, но въпреки това се качих на подиума. При създалата се ситуация, стратегията ми с едно спиране в бокса се оказа много успешна. Сега знаем горе-долу къде се намираме спрямо другите отбори. Чака ни оше много работа, но съм сигурен, че в Малайзия ще бъдем по-силни”, допълни “Айсмен”.

От своя страна Хуан Пабло добави: “През последните три дни изпитвах сериозни проблеми с моя автомобил. Разочарован съм от това, че финиширах на пето място, защото можех да постигна по-добър резултат. Все пак е добре, че и двете коли на Макларън взеха точки. Това може да се окаже много важно по-късно в първенството. Очаквам с нетърпение втория старт в Малайзия. Дано там всичко по моя болид бъде наред”, завърши Монтоя.




Нико Розберг: Много съм доволен от дебюта си

Изображение

Пилотът на Уилямс Нико Розберг, който днес направи дебют във Формула 1 беше изключително доволен от класирането си на пистата “Сахир” в Бахрейн. Нико се сблъска още на първия завой с пилота на БМВ-Заубер Ник Хайдфелд, но въпреки това успя да се пребори за влизане в зоната на точките. Той зае седмото място и успя да направи най-бързата обиколка в състезанието.
"Днес наистина се забавлявах, заяви Розберг. - Постигнах един добър резултат и съм горд със себе си. За съжаление направих една глупава грешка на първия завой, но просто очаквах Хайдфелд да ми остави повече свободно място и този инцидент ме изпрати назад. Въпреки всичко изпитах удоволствие от надпреварата, особенно когато се борех за мястото си с Дейвид Култард. Днес в Бахрейн постигнах повече, от колкото мога да си мечтая за дебют. Седмо място и най-бърза обиколка в състезанието е голямо постижение. Това беше един страхотен ден и нямам търпение да дойде следдващото състезание", завърши германецът.



Михаел Шумахер: Това е едно добро завръщане за Ферари

Изображение

В завършилото по-рано днес първо състезание за годината във Формула 1 Михаел Шумахер не успя да превърне първото си място от квалификацията в победа. Пилотът на Ферари финишира на второ място на пистата "Сахир" в Бахрейн и изрази задоволството си от този успех. Германецът добави, че това класиране е един превъзходен начин отбора да се завърне сред най-добрите. Както е известно, през миналата година "Черните кончета” преживяха един изключително кошмарен сезон.

"Това е един прекрасен резултат и със сигурност няма да започна да се оплаквам от това, че съм финиширал втори, заяви Михаел. - Ако в началото на годината някой ми беше казал, че ще спечелим второ място на първия старт в Бахрейн нямаше да му повярвам. Днес целия екип на Ферари трябва да е доволен от постигнатото. От друга страна все още изпитвам смесени чувства, защото знам, че можех и да победя. Сгреших с количеството бензин, което налях на квалификацията и това беше главната причина, за да изпусна победата. Все пак това е голям ден за нас. Имаме добра кола и потенциал, който смятам да развиваме в течение на сезона. Тази година в борбата за титлата ще участват няколко отбора и е хубаво, че Ферари са сред фаворитите за първо място", завърши Шумахер.



Изображение

Изображение

Изображение


Фернандо Алонсо спечели състезанието в Бахрейн

Изображение

На старта нямаше особени изненади и двете ферарита поведоха след първият завой. Фернандо Алонсо беше успял да изпревари Джейсън Бътън за третото място и очевидно бе много бърз. Малко след това световния шампион напави успешна атака на Фелипе Маса и излезе на втора позиция.

Стартиралият от последна позиция Кими Райконен бързо се разправи с аутсайдерите на опашката бе на 13 позиция.

В 7 обиколка, след като бе загрял гумите си Маса започна да наваксва на темпото на Алонсо и направи опит да си върне позицията, но на края на старт-финалната права спирачките му не издържаха и излетя в тревата. Алонсо с мъка успя да избегне сблъсък с профучаващия пред него болид.

Маса все пак успя да се добере до бокса, където механиците смениха всичките му гуми. След завръщането си обаче бразилеца се озова на 12-та позиция.

В 8-та обиколка Джейсън Бътън пък успя да си върне позицията от изпреварилия го на старта Монтоя. Така в челото бяха Шумахер, Алосно, Бътън, Монтоя, Баричело.

Пръв от лидерите в бокса влезе Михаел Шумахер в 16 обиколка. След като смени гуми и презареди гориво, Шуи излезе точно пред носа на бившия си съотборник Баричело, на 4-то място. През това време Алонсо с лека кола започна да наваксва изоставането от 5,4 сек, което имаше до германеца.

В 19-та обиколка испанецът влезе, направи много бърз стоп, но въпреки това излезе след Шумахер. След това смях предизвика новобранецът Иде, който не успя да спре на необходимото място и за малко да избие механиците си.

В 22-та обиколка прослувутата стабилност на Рено бе развенчана, като Фисикела получи повреда в скоростната кутия и се прибра в бокса.

В 22-та обиколка влезе Монтоя и благодарение на късния стоп си върна позицията пред Бътън. Джамата направиха страхотно шоу с постоянната си борба и само след 4 обиколки Бътън отново изпревари колумбиеца.

В челото Алонсо бе започнал да застига Шумахер и само 5 обиколки след излизането си от бокса се залепи зад него. Кими Райконен, който очевидно беше със стратегия с едно спиране се бе залепил зад двамата водачи на трета позиция, само на 6 сек, изоставане.

В 30-та обиколка Кими влезе в бокса и излезе на 6-та позиция на 35 сек. от лидерите, на които обаче предстоеше по още едно спиране.

Шумахер направи второто си спиране в 36-та обиколка за 9,3 сек, а Алонсо отново остана на пистата. Този път испанецът имаше да наваксва само 1 секунда, но за нещастие влезе в много неприятен трафик. Освен това, известните с добрата си работа в първите обиколки гуми бриджстоун на ферарито на Шумахер съвсем наваксвзаха изоставането му спрямо лекия болид на Алосно.

В 39-та обиколка стана развръзката. Алонсо влезе в бокса, направи спиране за 7,2 сек. и при излизането се изравни гума до гума с идващия Шумахер. Двамата влязоха едновременно в първия завой, но Алонсо бе от вътрешната страна, което му позволи да се пребори за позицията.

В следващата обиколка в бокса влезе и движещият се на 3 позиция Бътън, който имаше около 23 сек. преднина пред Райконен. На излизане от бокса обаче, Бътън излезе заедно със също влезлия в бокса Трули. Това допълнително ги забави и пилотът на Хонда излезе на пистата точно зад Райконен.

Монтоя направи последното си спиране в 44-та обиколка и излезе зад Бътън на 5-та позиция. Марк Вебер бе шести с Уилямс, следван от двата Ред Була на Клийн и Култарт. Шотландецът обаче бе изпреварен от 20 годишният дебэтант Нико Розберг с Уилямс, след много красива битка.

В оставащите обиколки Алонсо и Шумахер водеха оспорвана битка за първото място, а подобна борба имаха Райконен и Бътън за третото място. След неуспешен опит за изпреварване 4 обиколки преди края обаче, Михаел се отказа и върна газта за си подсигури второто място.

2 обиколки преди края Розберг направи ново красиво изпреварване и отне седмата позиция на Клийн. Това бе и последното разместване на местата и Фернандо Алонсо спечели триумфално пред носа на Михаел Шумахер.

В герой се превърна Кими Райконен, който от последната позиция на старта, не без помощта на чудесната си стратегия с едно спиране, успя да спечели място на подиума.



Екълстоун иска 15% от скудерията

Собственикът на Формула 1 Бърни Екълстоун иска да купи част от акциите на Ферари, съобщи италианският в. "Гадзета дело Спорт". Интересът му е предизвикан от факта, че Медиобанка обяви, че желае да продаде дяла си от 15%. Екълстоун бил готов на всичко, за да се докопа до акциите. - Да, имам интерес - призна 75-годишният англичанин, цитиран от "Гадзета дело Спорт". - Винаги съм обичал Ферари, историята на отбора и Енцо Ферари. Остава да се разберем за цената.



Ferrari - много добри, Алонсо още повече


Трябваше един голям съперник, за да покаже че Ferrari и Михаел Шумахер са мотивирани и потготвени днес на състезанието за Голямата Награда на Бахрейн. Фернандо Алонсо беше този човек. Испанеца започна там откъдете беше завършил - върху най-високото място на стълбичката. Но никак не му беше лесно.
По време на цялото състезание преследваше германеца и успя да го изпревари по време на втория пит-стоп. Победата е и благодарение на изпреварването на Фелипе Масса, няколко завоя след началото. Трети един невероятен Кими Райкконен, успял от последното място на стартовата решетка да се качи на подиума. Когато в McLaren решат всичките си проблеми ще създадат много проблеми на Renault и Ferrari.
Състезанието беше двубой между Шумахер и Алонсо, благодарение и на Фелипе Масса. Бразилецът изпреварен от Алонсо в 7-мата обиколка се завъртя и влезе в бокса и един проблем при смяната на гумите го прати най-отзад: накрая завърши девети.
Шумахер водеше постоянно но не успя да натрупа разлика. Трудно е да се дадат крайни оценки : 39-тата обиколка Алонсо излезе от бокса в момента, в който Шумахер идваше, но в крайна сметка успя да излезе отпред.



Алонсо: Използвах единствения си шанс


Световният шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо спечели първото състезание за годината – Гран при на Бахрейн, след като се наложи в двубоя в последната част на надпреварата с Михаел Шумахер. Испанецът си осигури победата, след като успя да се върне на пистата преди звездата на Ферари след второто си спиране в бокса. Болидите на двамата почти се удариха на влизането в първия завой, но Алонсо поведе в състезанието.
„Връщането ми на пистата след втория пит бе единственият шанс да изляза начело и аз се възползвах от него – заяви след финала Алонсо. – Това бе моят момент в състезанието, знаех, че ако съм преди него в първия завой, състезанието ще е мое. Така и стана, макар и малко по-напрегнато от очакваното. Докрая разликата беше прилична и нямаше напрежение. Получи се хубаво състезание, много забавно.”
Световният шампион прогнозира, че изравнените сили на фаворитите в Бахрейн обещават много оспорван сезон оттук нататък.
„Годината ще е интересна – обясни испанският пилот. – Вече четири отбора се борят за победата – Хонда, Макларън, Ферари и Рено. Сигурен съм, че така ще бъде и на другите състезания. Очакват ни страхотни битки.”




Райконен също е доволен



Завършилият на трето място в Бахрейн Кими Райконен също обяви, че е доволен от представянето си на пистата "Шакир". Финландската звезда на Макларън катастрофира в квалификацията заради прекършено задно окачване и стартира последен в състезанието. С едно спиране в бокса и с много високо темпо той успя да стигне до подиума. Според Кими, който завърши на по-малко от 20 секунди зад Алонсо само лошият късмет в квалификацията го е лишил от шанс да се бори за победата в Бахрейн.
- Разочарован съм от това, което стана в квалификацията – заяви Райконен. – Колата вървеше много добре, беше отлично настроена, но трябваше да стартирам последен. След последните тестове нямах представа колко сме бързи спрямо съперниците ни. Постоянно чувам, че ще имаме проблеми, но в хода на състезанието всичко вървеше добре. Ако имах късмет в квалификацията, класирането може би щеше да изглежда по-ралично.



Пилоти
1. Ф. Алонсо 10
2. M. Шумахер8
3. К. Райконен6
4. Д. Бътън 5
5. Х. Монтоя 4
6. М. Уебър 3
7. Н. Розберг 2
8. К. Клийн 1

Отбори
1. Рено 10
2. Макларън 10
3. Ферари 8
4. Хонда 5
5. РБР Ферари 1

младши ентусиаст
Мнения: 757
Регистриран на: 4.09.2005
Местоположение: София

Мнение от OPASNO LUD » 13 Мар 2006, 10:15

Равносметката от състезанието е,че има поне 4 отбора спорещи за победа.Невероятно представяне на новаците каращи с двигатели на Косуърт и двете шасита са определено адски бързи.БМВ разочароват-слаби коли,чувствително по-бавни от Williams Cosworth.Новите двигатели са малко по-слаби,но колите остават адски бързи.Тази година формулата ще е адски интересна

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 13 Мар 2006, 11:24

мдам, това е поредното доказателство, че cosworth определено могат да правят двигатели :D
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

шПерко
Аватар
Мнения: 7623
Регистриран на: 25.04.2003
Местоположение: Банкя/София/Перник
Пол: Мъж
Кара: '90 BMW 316i
Мечтае да кара: Платноходка
Детайли за колата: Шпер 4.27 Точка! :)

Мнение от Иво » 13 Мар 2006, 13:18

Състезанието беше много красиво. Само не успях да видя как отпадна Вилньов, че гледах и мача на ЦСКА по Канал1.
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 11.10.2004
Местоположение: Пернишко село :)
Детайли за колата: Peugeot 307 SW

Мнение от Panzer_i » 13 Мар 2006, 14:35

Гръмна му двигателя :mhihi:
Изображение

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 14 Мар 2006, 3:06

Култард ще бъде наказан в Малайзия

Изображение

Пилотът на Ред Бул Дейвид Култард завърши на десета позиция в първото състезание за годината във Формула 1. На пистата “Сахир” в Бахрейн британецът направи много добро състезание и успя да се пребори с някои от водещите пилоти. След края на надпреварата обаче, двигателят Ферари в автомобила на Ред Бул изпуши и така Култард трябваше да се прибере в бокса пеша. По този начин шотландецът ще бъде наказан да стартира с десет места по-назад от квалификационното си време в Малайзия.

Както е известно, двигателите във Формула 1 трябва да издържат без проблеми дистанцията от две състезания. Ако на някои от отборите в Гран при им се наложи да сменят своя мотор в този период, то техният пилот се наказва да стартира с десет места по-назад. Изключение се прави само за състезателите, които са имали технически проблем по време на самата надпревара. Интересното в случая на Култард е, че неговия агрегат се счупи точно след финала в неделя. Според спортния правилник това означава наказание, тъй-като Дейвид получи повредата след карирания флаг.

“За малки отбори като нашия, това правило ни поставя в изключително неудобна ситуация, заяви Култард. – Двигателят Ферари отказа точно след финала. В известен смисъл аз все още се водя част от състезанието. Но нищо не може да се направи, такива са правилата на ФИА. Дори да спечеля пол-позишън в Малайзия, ще трябва да стартирам от шеста редица. В Бахрейн се представихме горе-долу добре. Всички в отбора очакваме тестовете във Валенсия другата седмица. Там ще анализираме първите два старта и със сигурност ще направим колата още по-бърза”, завърши шотландецът.




ФИА няма да променя двигателите на Торо Росо


Изображение


Президентът на международната автомобилна федерация (ФИА) Макс Мозли обяви вчера на пистата “Сахир” в Бахрейн, че ръководството на Формула 1 няма намерение да прави нови промени по двигателя Косуърт на Торо Росо. През последните няколко дни, почти всички отбори във Формула 1 изразиха своя протест срещу ограничените в обороти 3-литрови V10 мотори на втория тим на Ред Бул.

Вчера по време на състезанието за Гран при на Бахрейн на пистата “Сахир”, пилотите на Торо Росо Витантонио Луици и Скот Спийд не успяха да спечелят точки, но колата им показа много добра скорост. В крайното класиране след тях останаха отбори като БМВ, Тойота и състезателят на Хонда Рубенс Барикело. Всички те използват новите 2,4-литрови V-образни 8-цилиндрови мотори.

”Двигателите на Торо Росо разполагат с около 720 конски сили, заяви Мозли. – Най-добрите V8 имат около 760 к.с. За сега не виждам защо отборите се оплакват толкова. Следим много внимателно показанията на лимитирания Косуърт. Ако се наложи ще сложим нови ограничения на техните обороти. Към този момент това не се налага”, завърши британецът



Саймъндс впечатлен от представянето на Райконен


Изображение


Техническият директор на Рено Пат Саймъндс сподели пред медиите на Острова, че е силно впечатлен от представянето на Кими Райконен (Макларън-Мерцедес). Както е известно, вчера неговият пилот Фернандо Алонсо спечели първата си победа за сезона във Формула 1. През цялото време на надпреварата основният конкурент на Алоно беше звездата на Ферари Михаел Шумахер. Саймъндс обаче смята, че състезателят който е направил най-доброто каране на “Сахир” е Райконен. Финландецът стартира от последна редица, но въпреки това финишира трети.

“Състезанието в Бахрейн наситина беше много интересно и атрактивно, заяви Саймъндс. – През цялото време разликата между Фернандо и Шумахер беше само няколко секунди. Не искахме Михаел да бъде толкова близо до нас, но Ферари показаха, че са много силни. Кими направи невероятно състезание. Впечатлен съм от бързината му. Все още е рано да правим каквито и да било прогнози за шампионата но едно е сигурно, Рено показа шампионски дух”, завърши той.




Разочароващо представяне на Тойота


Изображение


Първият кръг от новия шампионат във Формула 1 се оказа пълно разочарование за отбора на Тойота. На пистата "Сахир" в Бахрейн пилотите на тима Ралф Шумахер и Ярно Трули финишираха, съответно на 14-то и 16-то място. През цялото време на надпреварата те нито веднъж не показаха добра скорост. Пълният провал на японците може би показва, че тази година Тойота отново няма да е сред претендентите за титлата. След края на състезанието Ралф и Ярно отделиха няколко минути за журналистите.

“Искам по-бързо да забравя това състезание, заяви малкият Шумахер. – След като имахме сериозни проблеми на квалификацията в събота, единственото което ми остана бе да събера голямо количество полезна информация от пистата. Тактиката ми беше с три спирания, докато Ярно направи две. Така сега поне ще имаме база за сравнение. Все още не знаем защо колата се представи толкова зле, но се надявам скоро да разберем”, допълни германецът.

В същото време Трули добави: “През целия уикенд представянето ни беше наистина разочароващо. Натисках педала на газта през цялото време, но колкото повече го правех, имах чувството, че болидът се движеше по-бавано. Наистина нямам представа какъв може да е проблемът. Не сме имали никакви сериозни механични проблеми и цялата ситуация е изключително объркваща за тима. Имаме само няколко дни да оправим нещата”, завърши италианецът.



Бътън: Направих много лош старт


Изображение


На вчерашното първо състезание за годината във Формула 1 за Голямата награда на Бахрейн, пилотът на Хонда Дженсън Бътън финишира на четвърто място. Британецът тръгна от трета позиция, но направи много лош старт. След края на надпреварата, той сподели своите впечатления за представянето си.

“Ако не бях направил толкова лош старт, можех и да стъпя на подиума, заяви Бътън. – Автомобилът се представи много добре, но тактиката ни изигра лоша шега. След слабото начало, започнах да изоставам от лидерите и така попаднах в трафик, който тотално обърка стратегията на тима. Надявам се, че до старта в Малайзия ще успеем да анализираме грешките си и така ще можем да се борим дори за победа”, допълни Дженсън.

От своя страна новият съотборник на Бътън в тима на японците Рубенс Баричело добави: “Разочарован съм от развоя на състезанието. Завърших едва 15-ти, но още в началото се появи проблем със скоростната кутия. Не можех да сменям првилно предавките и карах с една скорост по-малко. Аз и Дженсън направихме доста атрактивна борба и съм сигурен, че феновете са останали доволни. В последните обиколки намалих темпото, защото вече нямах шанс за призово класиране. Очаквам в Малайзия да се представя по-добре”, завърши бразилецът.




Президентът на Рено напусна отбора


Изображение


Президентът на отбора във Формула 1 Рено Патрик Фор изненадващо напусна поста си, съобщава агенция AFP. Веднага след днешната блестяща победа на Фернандо Алонсо на пистата “Сахир” в Бахрейн Фор е обявил своето оттегляне от Формула 1. От Рено веднаха съобщиха, че начело на тима ще застане Ален Дасас. По-рано тази година, Фор вече беше обявил своите намерения да се откаже от автомобилните състезания, но никой не знаеше кога точно ще стане това.

“Състезанието в Бахрейн беше последната напревара на която ще присъствам като президент на Рено Мотоспорт, заяви Фор. – Щастлив съм от факта, че напускам Формула 1 с победа. Пожелавам успех на всички от тима и стискам палци за нова титла този сезон”, допълни той.

Новият президент на тима Ален Дасас е в редиците на компанията от 1983 година. През последните 23 години е изпълнявал различни длъжности в концерна на французите. До края на миналата година той заемаше поста финансов директор на Рено.




Бруно Сена: На Михаел му трябваха 5 години повече, за да бие рекорд на чичо ми


Изображение


Единственият рекорд, който липсваше в колекцията на Михаел Шумахер, беше този за най-много полпозишъни, написа днес италианският всекидневник "Гадзета дело Спорт". До събота върховото постижение от 65 старта от първа позиция беше притежание на бразилския феномен Аертон Сена. В квалификацията за Гран при на Бахрейн обаче седемкратният световен шампион изравни рекорда на легендата от Страната на кафето.
Новината за падналия и последен рекорд на Аертон Сена разочанова и натъжи племенника му Бруно, който се състезава в британската Формула 3. "Рекордите в спорта са затова - да бъдат чупени, опита да разсъждава философски Бруно Сена. – Михаел Шумахер е велик пилот. Но на него му трябваха цели 5 години повече, за да бие рекорда на чичо ми Аертон".
Бразилският шампион, който намери смъртта си на пистата "Имола" през 1994 година, направи дебюта си във Формула 1 през 1984-а. На него му трябваха 10 сезона, за да стигне до 65 полпозишъна. Михаел Шумахер пък се състезава във високоскоростната надпревара 15-а година. Дебютът на германския ас на Ферари във Формула 1 е през 1991-а.
Бруно Сена също се надява един ден да печели трофеи във високоскоростния шампионат. "През следващата година искам да премина в GP2, разкри той. – Мисля да остана там най-малко два сезона, за да натрупам опит. След това се надявам да подпиша договор с отбор от Формула 1".



От Рено се извиниха на Фисикела

Изображение


От екипа на Рено се извиниха на италианския си пилот Джанкарло Фисикела за проблемите с двигателя, които го извадиха от вчерашното състезание. “Поднесохме своите извинения на Фисикела за случилото се вчера”, заяви шефът на инженерния екип на Рено – Пат Саймъндс пред сайта на тима от Формула 1. “Проблемите с двигателя, които той имаше по време на квалификацията не бяха отстранени и представянето на Фисикела бе компрометирано. Той изгуби около 50 конски сили, но продължи да кара блестящо. Проблемите в хидравликата обаче го провалиха тотално”, допълни Саймъндс.
Самият пилот изрази недоволството си от повредата с ругатни, които се чуха на вълните на отборното радио по време на състезанието. “Миналата година имах много лош късмет и началото на сегашния сезон също не е обещаващо за мен”, изрази разочарованието си след края на състезанието Фисикела, който спечели първия старт за сезон 2005.



Ферари ще разследва инцидента на Маса


Изображение


Вторият пилот на Ферари Фелипе Маса нямаше много поводи за радост по време на първия кръг от шампионата във Формула 1. На пистата “Сахир” в Бахрейн бразилецът финишира едва девети, след като имаше сериозни проблеми с колата си. По време на осмата обиколка, Маса изненадващо изпусна от управлние своя болид и едва не се блъсна в световния шампион Фернандо Алонсо (Рено). В следващата обиколка Фелипе взлезе в бокса, но там механиците го забавиха с 46,8 секунди заради проблем със задна дясна гума. Все още не са ясни причините за неизправностите в автомобила на Маса, но от ръководството на Ферари съобщиха, че ще проведат разследване.

“Със сигурност ще трябва да разберем какво точно се случи с болида на Фелипе, заяви техническият директор на “Черните кончета” Рос Браун. – Той изпусна от управление колата си със скорост от 200 км/ч. Ако е имало някакъв дефект в 248F1, трябва да го открием възможно най-скоро. Налягането в пистолета за завиване на гумите беше прекалено ниско и затова механиците го забавиха в пита”, допълни той.



Жан Тод поласкан от интереса към задното крило на Ферари


Изображение


Спортният директор на Ферари Жан Тод сподели пред медиите в Италия, че е изключително поласкан от вниманието на всички специалисти, към задното крило на 248F1. По време на уикенда за Гран при на Бахрейн, повечето от отборите в падока поставиха под съмнение редовността на този аеродинамичен елемент. Според тях задното крило на Ферари променя ъгъла си на действие в зависимост от скоростта. От ФИА обаче заявиха, че всичко е наред и допуснаха до участие болидите на Михаел Шумахер и Фелипе Маса.

“Всички тези приказки само показват, че отново сме на върха във Формула 1, заяви иронично Тод. – Добре е, че хората в Гран при отново говорят за Ферари. ФИА допусна задното крило без никакви проблеми и аз не мога да разбера, защо продължава да се спекулира по този въпрос. В Бахрейн постигнахме един много добър резултат. Класирането на Шумахер е добра предпоставка за бъдещи успехи. Михаел за поредн път показа на какво е способен. Никога не съм се съмнявал в качествата му. Щастлив съм, че отново сме измежду топ тимовете”, допълни той.

Французинът коментира и представянето на останалите отбори на “Сахир”. “За мен резултаттите на Хонда и Уилямс са повече впечатляващи от тези на Макларън. Нико Розберг постигна най-бързата обиколка в състезанието и загатна за потенциала си. Очаква ни доста интересен сезон”, завърши Тод.



Световните медии за Гран при на Бахрейн: Завръщането на краля!


Изображение


След вчерашното състезание във Формула 1 за Голямата награда на Бахрейн днес световните медии логично отделят сериозно внимание на случилото се на пистата "Сахир". Основно място на спортните страници на вестниците заема завръщането на Михаел Шумахер, който през миналия сезон не беше конкурентноспособен на световния шампион Алонсо, а вчера се бори с него до самия финал за първото място. Sportal.bg ви предлага някои от заглавията в днешните издания на медиите по света:

Германия:

"Билд": Шумахер се завърна... но Алонсо (все още) е по-добър. Край на скуката и на безпомощността на Шуми! Отново има живот във Формула 1! Пак загуба срещу Алонсо - така ли ще бъде и занапред? Страхотният яд заради повредата в квалификацията пък изстреля Кими Райконен от последно на трето място.

"Sport1.de": Шуми остава втори след страхотно състезание в Бахрейн. Само Алонсо попречи на триумфа на Шумахер. Откриването на сезона се превърна в дуел на световните шампиони. Сензационен Нико Розберг!

"Шпорт Билд": Второ място! Шумахер отново е в играта. Докато Шумахер можеше да празнува, другите германски пилоти бяха между върха и дъното на старта на Формула 1.

"Експрес": Алонсо и Шуми - Кралете на пустинята! Какъв старт на сезона в пустинята! Формула 1 най-после отново заслужи името си. Раздвайте се на предстоящия страшно напрегнат сезон! На подиума отново обичайните заподозрени. Кими Райконен остана трети, но е моралният победител.

Италия:

"Тутоспорт": Шумахер - завръщането на краля! Той показа на всички, че е достатъчно силен, за да се бори и да побеждава. Жалко, че пропусна победата на косъм. Но Шумахер и Ферари са като преродени, а всеки знае колко е трудно да възкръснеш след такова поражение като миналата година. Алонсо и Шумахер са перфектни. Испанецът е убедителен, а Шуми се завърна.

"Газета дело Спорт": Алонсо удържа атаката на Ферари, Рено изпревари Шумахер в бокса. Всъщност Шумахер претърпя една загуба - който тръгва от полпозишън, е длъжен да спечели първото място. От радостта му за второто място се вижда обаче, че първата му победа за сезона просто е била отложена за малко. Ферари са много бързи, а гумите “Бриджстоун” са идеални. Шумахер беше като в добрите стари времена и се бори с Алонсо до самия край. Две поколения се борят помежду си, а старият е перфектен.

"Ла Република": Алонсо 1, Шумахер 0. Испанецът победи германеца, но тази година Ферари отново са конкурентноспособни. Сега Шумахер е убеден, че може да се справи.

"Кориере дела Сера": Алонсо победи Шумахер, но Ферари най-после оздравя. Победата на Алонсо е заслужена, но Шумахер се върна и ще се бори за титлата. Германецът направи едно абсолютно перфектно каране и заслужаваше първото място. До младите таланти 37-годишният Шумахер изглежда като чичо до племенниците си, но отново доказа, че е най-добрият.

Испания:

"Ас": Грандисимо! Алонсо - шампионът на шампионите изнесе на Шуми лекция в Бахрейн. Фернандо е събрал в себе си суперпрофесионализма и постоянството на Михаел Шумахер и бързината на Кими. Испанецът е неудържим по пътя към втората си поредна шампионска титла и може да се радва, че постигна такава зрелищна победа над най-титулувания състезател във Формула 1.

"Марка": Кралят на най-добрите. Алонсо победи в стила на Шуми. Щастливото лице на испанеца показваше самоувереност и желание за спечелване на нова световна титла. Тази година оръжията на Алонсо са същите както през предишния сезон - младостта, талантът и бързата кола. Какво по-хубаво от това да започнеш годината с победа над Кайзера Михаел Шумахер.

"Ел Мундо Депортиво": Алонсо побеждава в инфарктен финал срещу Шумахер. В един разтърсващ дуел испанецът постави “Императора” на колене. Тактиката на Алонсо беше печеливша и пилотът на Рено отново показа кой е кралят. С второто място на Шумахер и третото на Кими, борбата за титлата тази година обещава да бъде много оспорвана.

Англия:

"Гардиън": Алонсо поставя Шумахер под напрежение в самото начало. Световният шампион продължи оттам, докъдето беше стигнал миналия сезон и победи възродения германец.

"Сън": Британската надежда Дженсън Бътън искаше да бъде в центъра на битката между Алонсо и отново силния Шумахер. Но още в началото изчезнаха и неговите шансове за първа победа.

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 15 Мар 2006, 3:44

Парите не са причина за трансфера на Алонсо

в Макларън от следващия сезон, заяви спортният директор на "сребърните стрели" Рон Денис пред английския "Мирър". Той твърди, че спортната перспектива е била решаващият фактор за решението на испанеца.
- Той преминава при нас не заради парите - заяви Денис. - Ако бе решил да остане в Рено, щеше да печели повече.
Денис каза, че пазил в тайна новината за трансфера на Алонсо 5 седмици, преди да я съобщи пред медиите. С това той си навлече гнева на собственика на Формула 1 Бърни Екълстоун, според когото не е редно такава сделка да бъде съобщена цяла година преди трансфера.




Макс Мозли: Новите правила са голям успех

Формула 1 е на прав път, заяви шефът на ФИА Макс Мозли в интервю за английския канал ITV, след като изгледа старта в Бахрейн. Мозли каза, че промяната на правилата, и особено в квалификацията, са невероятен успех и ще направят спорта много по-атрактивен.
- За мен бе удоволствие да гледам състезанието - каза Мозли. - Екшънът беше без прекъсване, а ние целим точно това. Надявам се така да протече целият сезон.
Мозли добави, че възраждането на Ферари след провала миналия сезон също е допринесло за драмата на "Сахир".
- Мисля, че всички са доволни - заяви Мозли. - Страхотно е, че четири отбора са толкова близо един до друг. Точно така трябва да бъде.




Празен резервоар провалил Шумахер
Недостигът на бензин ми коства победата, оплака се 7-кратният световен шампион


Ново правило на ФИА за бензина е било причината Михаел Шумахер да изпусне победата в Гран при на Бахрейн, оплакаха се от Ферари. Германецът очаквал да налеят в резервоара на ферарито му 2,75 л бензин допълнително. Това обаче не станало заради негово нарушение в квалификацията. Наложи се Шуми да влезе за първи път в бокса твърде рано - в 15-ата обиколка.
Става въпрос за т. нар. правило за 110-те процента, което важи в последната трета част от квалификацията. Според него всяка обиколка, в която даден пилот е със 110 % по-бавен от собственото си най-добро постижение, се смята за невалидна. Целта е да се избегне бавното каране заради пестене на бензин. Тъй като Шумахер направи такава обиколка в събота, тя бе анулирана и направеният разход на гориво не бе зачетен.
- Ако го нямаше този недостиг на гориво, може би щяхме да се преборим за първото място - каза спортният директор на Ферари Жан Тод.
Самият Шумахер също обясни изпуснатата победа с празния резервоар в началото на състезанието.
- Недостигът на гориво при старта бе решаващият фактор, който ме лиши от победата - каза Шумахер. - Когато Алонсо излизаше от бокса след второто спиране, се опитах да го изпреваря, но бях от външната страна на завоя и нямах шанс.




Чака ни вълнуващ сезон във Ф1
Късметът ще играе важна роля в битката за световната титла



Фернандо Алонсо и Михаел Шумахер не биха могли да бъдат по-различни. Единият е висок, другият - нисък. Единият е най-възрастният състезател във Формула 1, другият - най-младият световен шампион. Те обаче притежават едно общо качество, заради което Дженсън Бътън вероятно им завижда: и двамата знаят как се печелят състезания.
Бътън пристигна в Бахрейн с намерението най-после да спечели първата си победа в стотното си състезания във Формула 1 в Бахрейн, но амбицията му бе съкрушена само за 10 секунди. Повреда наруши старта му и той бе принуден да изгледа безпомощно как съперниците му се носят към първия завой покрай него. Ставаше дума само за моментен дефект в болида Хонда на стойност 1 милион паунда, но именно това беше разликата между успеха и поредната надпревара, в който той дори не помириса победата.
"Когато се опитах да потегля, нищо не се случи - каза Бътън. - Помислих, че това е краят, и изведнъж колата тръгна. Само че вече беше твърде късно и на първия завой бях някъде на 9-о място. Едва ли можех да направя нещо повече."
Нямаше подобни проблеми Алонсо, чийто студен, подобен на изчислителна машина ум се справи със задачата да изпревари възродения Шумахер, за да започне испанецът сезон 2006 така, както приключи годината, в която спечели титлата - с победа.
Алонсо не прави грешки, а Рено, както изглежда, не дава дефекти. Ако не броим Джанкарло Фисикела, който извади лош късмет. Докато Алонсо отново обра лаврите, горкият му съотборник преживя поредното състезание, в което болидът му го провали. Този път проблемът беше в хидравликата.
"Аз не вярвам в късмета, но като се има предвид какво става с Джанкарло, започвам да си мисля, че той съществува", заяви Пат Саймъндс, техническият директор на Рено.
Може би късметът е една от разликите между победители и победени. Бътън навъртя най-много обиколки в тестовете през зимата, подложи се на солидна физическа подготовка и имаше кола, която, изглежда, му даваше възможност да атакува първото място. Това обаче се оказа недостатъчно и той трябваше да се задоволи с четвъртото място, изпреварен дори от Кими Райконен, който стартира от последна позиция.
Райконен също имаше лош късмет. През миналия сезон неговият Макларън Мерцедес често пъти го проваляше на крачка от победата и в този смисъл Бахрейн беше поредната черна страница в хаотичната му кариера. Заради проблем с окачването той не записа време в квалификациите и в неделя бе принуден отново да направи това, което се превръща в негова специалност: да потегли с пълен резервоар и да спре само веднъж в бокса, за да се добере до невероятното трето място. Ако не друго, Райконен е олицетворение на постоянен триумф пред лицето на несполуките.
В разцвета на силите си Шумахер беше пилотът с най-голям късмет на света и новата кола на Ферари върна усмивката върху лицето на 7-кратния шампион. Той, изглежда, изненада самия себе си, като спечели полпозишън в събота. В неделя германецът кара агресивно, в типично свой стил. Той не успя да удържи челната позиция, но притесняваше Алонсо до самия край и финишира само на 1,2 сек зад испанеца. Второто място беше най-добрият резултат на Шумахер в последните 7 състезания - дълга, дълга черна серия за 37-годишния ас, който е свикнал да полива с шампанско конкурентите си от най-високото стъпало на почетната стълбичка.
Въпреки всичко бързината на хондата на Бътън обещава вълнуващ сезон за британските фенове. Бътън остава претендент за първите места заедно с Алонсо, Шумахер и Райконен.
Има и други пилоти, които могат да впечатлят почитателите на Формула 1. На първо място това е Нико Розберг, 20-годишният новобранец и син на шампиона от 1982 г. - Кеке. Той преодоля несигурното си представяне в квалификациите и инцидент в първата обиколка и макар че се срина до последно място, впоследствие направи изумително състезание. Розберг финишира на седмо място и записа най-бързата обиколка, с което накара всички технически директори да проверяват внимателно протоколите с времената и да се възхищават на стореното от младока. Той е бъдеща звезда.
В крайна сметка обаче Бахрейн беше само първият старт от дълъг сезон, включващ 18 състезания. Световната титла ще вземе пилотът, който съчетае своя талант с надежден болид. Както и с доза късмет.




Алонсо: Очаквам в Малайзия да сме още по-силни

Изображение


Световният шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо (Рено) спечели първото състезание за годината на пистата "Сахир" в Бахрейн. Автомобилът на Фернандо показа изключителна скорост и стабилност. Пет дни преди втория старт за сезона в Малайзия, Алонсо сподели своите очаквания за надпреварата на "Сепанг".

"Според мен в Малайзия отново ще наблюдаваме интересно състезание, заяви Алонсо. - Както и предполагах, за титлата този сезон ще се борят четири отбора - Хонда, Макларън, Ферари и Рено. Всички те могат да спечелят някои от стартовете през годината. Със сигурност ще бъде много интересно. "Сепанг" е една от любимите ми писти. Там преживях едни от най-важните моменти е моята кариера. През 2003 година в Малайзия спечелих своя първи пол-позишън и се качих на подиума. Надявам се тази неделя отново да се поздравим с успех. На "Сепанг" колите на Рено винаги са били много бързи.




“Билд”: Кими и Шуми във Ферари от 2007 година!

Изображение

Седемкратният световен шампион Михаел Шумахер и настоящият вицешампион Кими Райконен ще са двамата пилоти на Ферари от 2007 година, твърди в днешния си брой германският таблоид “Билд”. Според изданието в края на кариерата си Шумахер е готов да приеме още едно предизвикателство и да удължи договора си, за да се състезава заедно с Райконен. Шуми остава, Кими идва - Ферари правят един гигантски дриймтим, възкликва изданието.
Преди сезона Шуми обяви, че на 99,9% остава във Ферари. Тези проценти вече са станали 100, защото, както поиска Шумахер, Ферари са направили една кола, която може да побеждава. “Преди лятото нищо няма да стане официално. Но естествено добрите резултати в състезанията имат своята тежест при взимането на решението”, коментира мениджърът на Шумахер Вили Вебер.
Сделката на Ферари с Райконен също е сигурна, твърди “Билд”. “Има писмено уверение, че Кими ще обяви решението си в средата на сезона. Но всъщност решението вече е взето - в полза на Ферари”, заяви член на екипа на Макларън пред изданието. А то вече се вижда - В Бахрейн Кими и Шуми се държат като стари приятели, отделиха се от останалите за кратък разговор, коментира изданието.
Това, което е особено привлекателно за Кими, е, че след един кратък период той ще стане пилотът на бъдещето във Ферари. В Макларън пък трябва да се бори с Фернандо Алонсо, който вече подписа до 2011 година с тима.
А ще печели ли Кими колкото Шуми (38 милиона)? В началото не. В момента в Макларън той печели 10,5 милиона, във Ферари ще получава най-малко 25 милиона, а някой ден ще наследи супер договора на Шуми, завършва изданието.




Вили Вебер отрича за нов договор на Михаел Шумахер

Изображение

Мениджърът на Михаел Шумахер Вили Вебер напълно опроверга информациите в италианските и германските медии, че Пилето е подписал нов двегодишен договор с Ферари. В днешните си издания повечето спортни европейски вестници пишат, че Шумахер е подписал контракт с тима на "Черните кончета" за 2007 и 2008 година. Както е известно, сегашният договор на Михаел с италианците изтича в края на този сезон.
"Всичко това са просто спекулации и нищо повече, заяви Вебер. - Всички трябва да бъдат спокойни, официална информация относно евентуален нов контракт на моя клиент, ще има след края на лятото. Неговото решение няма да зависи от представянето му в шампионата или от възможностите на новата кола", завърши германецът.




Норберт Хауг: Монтоя се бореше с автомобила си в Бахрейн

Изображение


Техническият директор на Макларън-Мерцедес Норберт Хауг сподели пред медиите в Германия, че представянето на Хуан Пабло Монтоя в Бахрейн не е било едно от най-добрите. Както е известно, в неделя на пистата "Сахир", колумбиецът завърши пети на цели 37 секунди след победителя Фернандо Алонсо (Рено). След края на състезанието Монтоя се оплака от поведенито на своя MP4-21 и за пореден път се оправда за по-слабото си класиране, спрямо съотборникa си Кими Райконен. "През целият уикенд Хуан Пабло се оплакваше от новия ни двигател, заяви Хауг. - Проведох много разговори с инженерите му, но така и не открихме някакъв проблем. По време на състезанието колата му не показа добра скорост. Надявам се да анализираме най-подробно телеметрията и да подобрим поведението на болида му. Със сигурност обаче, той може да кара и по-добре", допълни той.




ФИА и GPMA все по-близо до споразумение

Изображение

Президентът на ФИА Макс Мозли, шефът на Формула 1 Бърни Екълстоун и представители на Асоциацята на автомобилните производители (GPMA) се срещнаха миналата събота на пистата "Сахир" в Бахрейн. Те дискутираха бъдещето на Формула 1 и както sportal.bg вече съобщи срещата не е минала особенно успешно. Според Мози обаче, напредък в разговорите има и най-вероятно в близките дни войната между двете страни ще бъде потушена. "Със сигурност мога да кажа, че развитие по този въпрос има, заяви Мозли. - Дори съм изненадан от напредъка, който постигнахме. Всички представители на отборите се съхласиха, че разходите във Формула 1 трябва да намалеят. Сега въпроса е как да стане това. Ще се срещнем с GPMA още веднъж тази седмица в Малайзия. Надявам се там за първи път да подпишем документа "Меморандум за разбирателство", завърши британецът.




Жан Тод впечатлен от тима на Уилямс

Изображение

Шефът на Ферари Жан Тод изрази приятната си изненада от представянето на отбора на Уилямс в неделното състезание на пистата "Сахир" в Бахрейн. Въпреки че специалистите смятат Скудерията, Макларън, Рено и Хонда за основни фаворити за титлата, французинът не отхвърли възможността пилотите на сър Франк Уилямс да създадат проблеми на лидерите. Босът на "Черните кончета" заяви, че е впечатлен от представянето на младия Нико Розберг, който направи най-бъразата обиколка в състезанието при дебюта си във Формула 1.

"Нико Розберг и Марк Уебър бяха изключително бързи в неделя. Може би Уилямс не е на нивото на четирите най-силни отбора във Формула 1, все пак са достатъчно сериозен отбор, с който всеки трябва да се съобразява", каза в интервю за италианските медии Тод.

Световният шампион от 1982 година Кике Розберг, който е баща на младата звезда на Уилямс Нико също изрази изненадата и задоволството си от представянето на сина си.

"Колата и гумите бяха по-добри, от колкото се очакваше, но явно и пилотът беше по-добър от очакванията на хората и по този начин изненада всички, които наблюдаваха състезанието", заяви Розберг визирайки сина си.





Такума Сато се надява на добро представяне и на Сепанг


Изображение

Пилотът на Супер Агури Такума Сато заяви, че е много доволен от представянето си на пистата "Сахир" в Бахрейн. Сато завърши на 18-то място, но това се счита за добро постижение като се има в предвид, че тимът на Супер Агури използва модифицирана версия на шасито на несъществуващия вече отбор на Ероуз. Японецът добави, че се надява да се представи добре и на пистата "Сепанг" в Малайзия.
"Болидът SA05 никога не е завършвал повече от 10 обиколки преди да дебютираме с него в Бахрейн. Фактът, че успяхме да завършим цялото състезание в тези тежки условия показва, че колата вече е надеждна", сподели Сато. "Трябва да продължим да работим здраво и да се подготвяме за Малайзия. Там ще бъде много тежко, както за мен така и за Юджи. Наистина съм доволен от резултата в първия старт и чакам с нетърпение следващата надпревара", завърши пилотът.




Фуджи ще бъде домакин на Гран при на Япония през 2007 година


Изображение


През 2007 година състезанието за Голямата награда на Япония ще се проведе на пистата "Фуджи", съобщават медиите на Острова. Шефът на Формула 1 Бърни Екълстоун е подписал пет годишен договор с ръководството на трасето. През последните 19 години Гран при на Япония се провежда на пистата "Сузука" и по всичко изглежда, че този сезон трасето за последен път ще е домакин на надпреварата. Все още обаче остава в сила възможността на "Сузука" да се проведе състезание от шампионата на Гран при.
"Не съм изненадан от тази новина, заяви президентът на "Сузука спийдуей" Икуо Шимизу. - Тази неделя в Бахрейн проведох някои разговори с Екълстоун. Надявам се, че в най-скоро време да стигнем до ново споразумение. Бърни харесва идеята в Япония да има две състезания от шампионата на Формула 1. Сега в Гран при има три японски отбора и това е предпоставка за голям интерес от страна на феновете", завърши той.





Шуми: Понякога второто място е по-добро дори от победата


Изображение


Седемкратният световен шампион във Формула 1 Михаел Шумахер е изключително доволен от второто си място на пистата "Сахир" в Бахрейн. Пилето финишира на 2,246 секунди след Фернандо Алонсо (Рено), но въпреки това е щастлив от класирането си на подиума.

"Никога не съм предполагал, че ще се представим толкова добре в Бахрейн, заяви Шумахер. - Второто ни място на "Сахир" е направо феноменално, като се има предвид показаното от нас през минлия сезон. Всички в отбора много добре знаем колко е трудно да са направи дори малък прогрес във Формула 1. Сега сме на нивото на Рено и това е предпоставака за един много добър сезон в Гран при. През зимата свършихме много добра работа и сега всички фенове на "Черните кончета" трябва да очакват силен тим на Ферари. Не успях да победя Алонсо, но това сега не е от толкова голямо значение. Важното е, че сега отново сме сред топтимовете. Мотивацията в екипа е повече от добра и очаквам силно представяне и в Малайзия", допълни германецът.

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 15 Мар 2006, 15:57

Босът на Ферари доволен от връщането на добрата форма на тима

Изображение

Президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло похвали италианския тим за възвръщането на невероятната му форма, особено след разочароващия сезон 2005, съобщи официалният сайт на спасание club f1. Михаел Шумахер взе първия си полпозишън в Бахрейн от Гран при на Унгария миналата година.
“Бях наистина щастлив да видя за пореден път изключителното взаймодействие между всички, защото познавам мойте хора. Очаквах го. На самата писта преценката е много важна, единствено съжалявам за малкия ни пропуск, защото винаги се състезаваме, за да спечелим, но всичко е наред”, коментира ди Монтедземоло представянето на Скудерията.




Рос Браун: В крилото на Ферари няма нищо нередно


Изображение


Техническият директор на Ферари Рос Браун отхвърли обвиненията срещу "Черните кончета", че задното крило на болида им е в разрез с правилата на ФИА. Обвиненията дойдоха главно от световните шампиони Рено, които твърдяха, че от Ферари са направили крилото си така, че да се извива според въздушния натиск и по този начин да позволява на автомобила да развива по-висока скорост.

"Елементите на крилото са по-редовни, отколкото трябва да бъдат", заяви Браун, който заедно с отборния кординатор Найджъл Степни даваха обяснение относно проблемния елемент пред комисарите в Бахрейн.

"Миналата година, когато не бяхме опасни никой не ни обвиняваше, че лъжем. Щом сега се оплакват значи отново сме силни и се страхуват от нас", завърши техническият директор на Скудерията.



Ейдриън Нюи: Вярвам, че ще остана в Ред Бул дълго време



Изображение


Бившият дизайнер на Макларън-Мерцедес Ейдрън Нюи заяви, че възнамерява да остане на работа в тима на Ред Бул за дълго време. Той подписа тригодишен контракт с отбора и ще отговаря за дизайна на колите на Ред Бул поне до края на 2008 година. В световните медии се появи информация, че 47-годишният специалист мисли за пенсиониране, но той лично отхвърли тези слухове като публично изрази желанието си да остане в тима от Милтон Кийнс и след 2008 година.
"В момента не мисля за удължаване на договора си, но като цяло идеята е да остана в Ред Бул и след изтичането на споразумението ми ", сподели Нюи.




Райконен отрече да е подписвал договор с Ферари


Изображение

Финландският пилот Кими Райконен от тима на Макларън-Мерцедес от Формула 1 отрече информацията, че е подписал предварителен договор с Ферари и ще напусне Макларън-Мерцедес от новия сезон, като ще кара за Ферари, твърдят германските медии.
По-рано днес "Билд" цитира анонимен източник от Макларън, според който Райконен вече е взел решение да премине в Скудерията. "Не съм подписвал контракт с нито един друг тим. Това са спекулации на медиите", заяви финландецът.



Ален Даса поема отбора на Рено

Изображение

Ален Даса беше назначен за шеф на отбора на Рено от Формула 1. Даса, който е старши вицепрезидент на компанията Рено по финансовите операции, ще замени Патрик Форе на 3-ти април.
"Заедно с Ален Даса целите ни са да продължим успехите на Рено във Формула 1", се казва в официално изявление на отбора.

Форе изведе Рено до шампионска титла при конструкторите и при пилотите миналата година, но обяви, че подава оставка по лични причини след Гран При на Бахрейн, първи старт за новия сезон. Той беше спечелен от испанеца Фернандо Алонсо, който на 24-годишна възраст стана най-младият носител на титлата във Формула 1
Последна промяна Гост на 16 Мар 2006, 2:24, променена общо 1 път

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 16 Мар 2006, 2:20

Кими Райконен иска победата в Малайзия

Изображение

Пилотът на Макларън-Мерцедес Кими Райконен се прицели в победата на следващата Гран при, която ще се проведе този уикенд (18 и 19 март) на пистата "Сепанг" в Малайзия. Финландецът, който направи невероятно състезание в Бахрейн като завърши трети, след като стартира от последно място изрази задоволството си от начина, по който се е представил болидът на първия старт за сезона.
"Състезанието в Бахрейн показа, че MP4-21 е конкуретноспособен болид и това ми даде възможност да се боря за първите места, въпреки че бях налял много гориво преди началото на гонката. Сега очаквам на "Сепанг" да направя по-добра квалификационна сесия, за да мога да имам възможност да мисля за победата", заяви "Айс Мен". "Пистата в Малайзия е една интересна смесица от бързина и техника и това е прави много интересна. На стартфиналната права настъпваме болидите до край и в един момент навлизаме в редица технични S-образни завои. Трябва да ги минеш възможно най-прецизно и без грешки, за да можеш да се надяваш на добро време в обиколката. В неделя ще бъде много интересно и се надявам аз да бъда крайният победител", завърши Райконен.





"Гадзета дело Спорт": Монтоя трови атмосферата
Колумбиецът бил бесен, че е по-бавен от Кими Райконен


Скандал в лагера на един от основните съперници на Ферари - Макларън-Мерцедес, разкри италианският в. "Гадзета дело Спорт". Според изданието въпреки приличното представяне в Бахрейн атмосферата в отбора е крайно напрегната заради колумбиеца Хуан-Пабло Монтоя. Последният се оплака, че болидът му е бил значително по-бавен от този на съотборника му Кими Райконен.
Монтоя останал крайно недоволен, че финиширал след финландеца. Колумбиецът потегли от пета позиция в неделя, докато Райконен тръгна последен, след като се разби в квалификациите. Въпреки това Кими зае третото място, докато Монтоя финишира пети.
Колумбиецът се оплака, че на правите съотборникът му е бил със 7 км/ч по-бърз от него. Той се опасява, че ще има същия проблем и в Малайзия в неделя. Монтоя поиска да му бъде сменен двигателят още преди старта в Бахрейн, но получи твърд отказ. "Разликата между двата двигателя е минимална - обяви ръководният директор на Макларън Мартин Уитмарш. - Аз бих обяснил разликата в представянето с избора на гуми (Монтоя използва по-меки от тези на Райконен) и на настройките по колата."
Публична тайна е, че Монтоя не може да понася Райконен. Така в края на миналия сезон колумбиецът не положи никакво усилие да помогне на съотборника си в борбата за световната титла срещу Фернандо Алонсо.




Валентино Роси предизвика Алонсо на дуел


Изображение

Петкратният световен шампион в MotoGP Валентино Роси предизвика на дуел носителят на световната титла за 2005 година във Формула 1 Фернандо Алонсо, съобщават световните медии. Италианецът е бил подразнен от изказванията на Алонсо относно възможността "Доктора" да се присъедини към Ферари от другия сезон.
"Роси може да завърши пети или дори да се качи на подиума, но смятам, че и аз мога да се справя добре при моторите ако имам достатъчно време за тестове", беше заявил испанецът преди време.
Темпераментният италианец изрази раздразнението си от тези изказвания и реакцията му не закъсня.
"Прочетох, че Алонсо смята, че с малко тестове ще успее да се конкурира с мен в MotoGP и даже ще се качи на подиума. Мисля, че трябва да направим един дуел - първо ще караме болид от Формула 1, после кола от Световния рали шампионат и накрая мотори от "Кралския клас". След това ще съберем времената и ще се види кой е по-бързият", заяви Роси пред медиите. "Сега всичко зависи от теб Фернандо", завърши той.





Маса и Култард стартират с десет позиции назад в Малайзия


Изображение

Дейвид Култард (Ред Бул) и Фелипе Маса (Ферари) ще стартират с десет позиции назад заради наказанието, което им беше наложено от Спортно-техническата комисия към ФИА. Тази санкция е в резултат от повредите, които двамата пилоти получиха и им се наложи да сменят двигателите на болидите си. Това е в разрез с правилата въведени от Бърни Екълстоун и компания през 2005 година. Според тях, всеки един двигател във Формула 1 трябва да изкара два състезателни уикенда. На състезанието в Малайзия двамата ще бъдат изместени с 10 позиции назад в стартовата решетка от местата, които ще спечелят на квалификацията в събота.

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Мнение от SlipKnoT » 16 Мар 2006, 2:48

Оооо.. не, че вярвам, че някога ще стане, но ако един ден се "пуснат" Алонсо и Роси, Роси ще го отвее.. тоя е един от най глемите изруди свързани с моторните спортове. :twisted:

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 17 Мар 2006, 3:51

Алонсо отвръща на удара

Изображение

Световният шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо (Рено) и днес продължи да се заяжда с петкратния световен шампион по мотоциклетизъм в клас MotoGP Валентино Роси. Както е известно, вчера Роси предизвика на тристранен дуел Алонсо, в който да се покаже на всички фенове на високите скортости кой от двамата е по-бърз.
Валентино предлага той и Фернандо да се пробват първо в болид от Формула 1, след това в кола от Световния рали шампионат и накрая на мотор от "Кралския клас".

"Без да подценявам качествата на Роси само казах, че той не е сред петимата най-добри пилоти във Формула 1, заяви Алонсо. - С цялото ми уважение към него смятам, че Валентино никога няма да бъде топпилот в Гран при. Не искам да коментирам повече. Нямам повече време за губене по този въпрос. Сега трябва да се концентрирам върху представянето си във Формула 1. Според мен ще е много трудно да повторя успеха от миналата година. Тимът на Ферари е много силен и Шумахер ще ми създаде доста проблеми", допълни испанецът.




Саймъндс очаква силно представяне на Рено и в Малайзия

Изображение

Техническият директор на Рено Пат Саймъндс сподели, че отборът му може да продължи доброто си представяне и в Малайзия. Саймъндс е наясно, че борбата за първо място на “Сепанг” ще бъде изключително оспорвана.

“Надявам се състезанието в Малайзия да се развие както в Бахрейн, заяви Саймъндс. - Тук обаче, условията ще са много по-различни. Трасето е с различна характеристика и температурите са много по-високи. Очаквам още една тежка битка с Ферари и Макларън. Според мен и Хонда ще се представят много силно. Карането на Кими в Бахрейн беше страхотно. Ферари имаха предимство на “Сахир” заради тестовете които направиха там по време на зимните изпитания”, допълни той.




Уилямс ще се борят за победа в Малайзия

Изображение

Шефовете на отбора във Формула 1 Уилямс открито заявиха амбициите си да се борят за победа в неделя на пистата “Сепанг” в Малайзия. От Уилямс са приятно изненадани от доброто представяне на двамата си пилоти в Бахрейн. Уебър и Розберг завършиха съответно шести и седми. При дебюта си във Формула 1, младият германец Нико Розберг дори записа най-бързата обиколка в състезанието. Екипът на англичаните вярва, че тимът може да се пребори с Рено, Ферари, Хонда и Макларън. Техническият директор на Уилямс Патрик Хед дори зажълява, че е подходил по-консервативно на “Сахир”.

“Можехме са се представим и по-добре в Бахрейн, заяви Хед. – В събота след квалифиацията сложихме много гориво в колите на нашите състезатели и те финиширахме твърде назад. Нико показа много добра скорост и показа за пореден път таланта си. В Малайзия ще бъдем далеч по-агресивни в стратегията си”, допълни британецът.




Вебер очаква победа на Михаел Шумахер в Малайзия


Изображение

Президентът на Международната автомобилна федерация (ФИА) Макс Мозли е изпратил ново предупредително писмо до отборите във Формула 1, съобщават медиите на Острова. Мозли за пореден път е напомнил на всички шефове в Гран при, че крайният срок за подписване на новия договор на ФИА, за участие във Формула 1 през 2008 година е до края на месец март този сезон. Както е известно, миналата седмица в Бахрейн Макс Мозли, Бърни Екълстоун и представители на GPMA се срещнаха на пистата “Сахир” за да дискутират бъдещето на Формула 1.
В писмото си Мозли обяснява, че някои от тимовете в Гран при могат да подпишат и по-късно договорът на ФИА, но те нямат да имат право да изказват мнение относно новите правила.

“Официалният срок за подписване на новия договор е до края на март тази година. Ако някои от отборите във Формула 1 има намерене да се включи по-късно в споразумението, то те ще трябва да приемат без никави претенции новите спортни правила. Всички условия ще бъдат окончателно одобрени от Спортния съвет на ФИА до 30 юни”, се казва в съобщението на Макс Мозли.



Физикела се извини на феновете

Изображение


Пилотът на Рено Джанкарло Физикела се извини на феновете на високите скорости за своето поведение по време на състезанието за Голямата награда на Бахрейн. Както е известно, в средата на надпреварата Физикела получи повреда в хидравликата на колата си и беше принуден да се откаже. Италианецът беше изключително разочарован от развоя на събитията и по пътя си към бокса изпсува цветущо в ефир. През 2005 година ръководството на Формула 1 даде възможност на телевизиите по цял свят да излъчват на живо разговорите по радиото между пилотите и техните шефове. Така по време на състезание, зрителите могат да чуят интересни разговори и да разберат за стратегията на пилотите.

“Наистина бях много ядосан и казах някои думи, които не трябваше да изричам, заяви Джанкарло. – Извинявам се на феновете и особенно съжалявам за малките деца които чуха тези грозни изречения в ефир. Не знаех, че точно в този момент разговорът ми с инженерите на тима се излъчва на живо. Обещавам, че това повече няма да се повтори”, допълни италианецът.




Франк Уилямс иска нови промени в квалификацията

Изображение


През последните години формата на квалификацията във Формула 1 постоянно се променяше и това докарваше до истерия феновете на високите скорости. Тази година отново има нови правила, но собственикът на Уилямс Сър Франк Уилямс сподели пред медиите на Острова, че очаква скоро нова промяна в условията на официалната сесия. Според Уилямс, последната трета част на квалификацията има нужда от сериозни промени. Той не е доволен от безмисленото изразходаване на горвиво от страна на състезателите.
“След като наблюдавах сесията миналата седмица, ми направи впечатление , че през последните 20-минути всички пилоти караха по пистата с много слаби времена, заяви Франк. - Те просто изразходваха гориво, а не правеха бързи обиколки. Струва ми се, че това не е много интересно за зрителите по телевизията. Предполагам, че медийните компании ще искат промяна на сценария. Той трябва да бъде подобрен”, допълни 63-годишният британец.



Монтоя може да стане пилот на Ред Бул през 2007 година


Шефът на компанията Ред Бул Дитрих Матешиц сподели днес в Малайзия, че пилотът на Макларън-Мерцедес Хуан Пабло Монтоя е вариант за състезател в тима през 2007 година. Както е известно, сегашният договор на Монтоя с тима на Рон Денис изтича в края на този сезон. За сега не е ясно дали контрактът на колумбиеца ще бъде продължен.

“Нашата цел е да бъдем най-добрия отбор във Формула 1, заяви Матешиц. – Не се състезаваме в Гран при просто така, заради олимпийския принцип. Все още не са ясни пилотите за 2007 година, но Монтоя е вариант за място в кокпита”, допълни той.




ФИА ще инспектира и задното крило на Рено


Изображение

След като техническият директор на Рено Пат Саймъндс се усъмни в редовността на задното крило на Ферари в Бахрейн, сега ФИА ще направи инспекция и на задното крило на Рено, съобщават медиите в Малайзия. Главният делегат на ФИА Чарли Уайтинг вече е насрочил среща със Саймъндс. Тя ще се състои преди началото на свободните тренировки утре и на нея ще бъдат дискутирани аеродинамичните елементи в задното крило на R26.

Според някои от официалните лица на ФИА , задното крило на Рено се променя под въздействие на въздушния поток. По този начин прилепянето на болида на Алонсо и Физикела към пистата се подобрява. Миналата седмица подобни съмнения имаше и към задният спойлер на Ферари. Повечето специалисти в боксовете обаче са на мнение, че все пак има разлика между действията на двата елемента на Рено и Ферари. При “Черните кончета” крилото не било подсилено от допълнителни вертикални части, и така променяло траекторията си. При Рено по-доброто преминаване на въздушния поток се изпълнява от допълнителни процепи в конструкцията на елемента. Все още не е ясно окончателното решение на ФИА по тези дискусинни въпроси. При всички случай обаче, през следващите няколко седмици по пистите на Формула 1 ще има горещи дискусии.




Събота, 18.03.06

08:00 Формула 1 - квалификации от Малайзия

Неделя, 19.03.06

08:30 Формула 1 - студио
09:00 Формула 1 - Малайзия - пряко от Куала Лампур

Следваща

Назад към BMW и моторните спортове

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook