малко Ф1 новинки 2

Formula 1, AMLS и всички други прояви.

Модератор: Sharo

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 15 Фев 2006, 14:08

Във Формула 1 ще има изпадащи и изкачващи се отбор



Президентът на Световната автомобилна федерация (ФИА) Макс Мозли обяви промени във формата на състезанията от Формула 1. Той заяви пред Би Би Си, че до две години ще има изпадащи отбори във формулата, както и тимове, които ще се изкачват от втора дивизия в елита.
„Тази нова схема ще повиши интереса – заяви Мозли. – Това е естествено и се надявам да го въведем до две години. Планираме да изпада последният тим в класирането, а може би и последните два. Те ще отиват в GP2 сериите, откъдето пък победителите ще се изкачват. Но първо трябва да намалим бюджетите на тимовете от 250 милиона паунда до 65 милиона”.
Макс Мозли смята, че вече има напредък в съкращаването на разходите във Формула 1. С новия формат той очаква да се повиши гледаемостта на състезанията и с това да навлезнат нови рекламодатели. Президентът на ФИА потвърди, че стартът за Голямата награда на Белгия на пистата „Спа-Франкошан” ще се завърне в календара на Ф1 през 2007 г., защото била една от любимите на пилотите.

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 18 Фев 2006, 1:31

Райконен отхвърли оферта за 60 милиона евро от...


Финландският пилот на Макларън-Мерцедес Кими Райконен е отхвърлил оферта в размер на 60 милиона евро от “Сребърните стрели”, твърди местният вестник “ИС Вейккаая”, цитиран от Спортал.бг. Според изданието шефът на Макларън Рон Денис е отправил невероятното предложение към Кими, гарнирано с договор за 3 години. “Кими имаше много възможности да удължи договора си с нас през изминалата година, потвърди пред кьолнското издание “Експрес” спортният директор на тима Норберт Хауг. "В течение на сезона ще решим кои пилоти ще задържим за следващата година”. Официалнта причина за отказа на Кими е фактът, че финландецът е сърдит на Денис заради преговорите с Фернандо Алонсо. Испанецът потвърди, че е получил оферти от 4-5 тима, но не и от Ферари. "Значи за Райконен всичко е ясно - неговото място е във Ферари", коментира “Експрес”. А кой ще стане съотборник на Алонсо в Макларън? “Мисля, че ще бъде някой от сегашните пилоти в тима”, коментира пък световният шампион.



Шакир, червената алармена лампа просветва



Фелипе Масса с най-добро време, М. Шумахер с много проблеми.
Хонда с кола и двигател за 2006 остават пред Феррари. Това е равносметката от вчерашния тест от пистата в Бахрейн.

Бразилецът зад волана на 2004 с V10 двигател с намалена мощност направи най-бърза обиколка 1'30"029. Но лошата новина за "Кончетата" идва от 248 F1
един проблем в механиката прекъсна работата на Шумахер само след 37 обиколки.
Към притесненията на Маранелло може да се прибави и факта, че Хонда във всеки сравнителен тест на новите коли е винаги по-бърза от Феррари.
Утре тестовете продължават.




Шуми, един проблем следва друг



В Бахрейн най-добро време за Масса (V10), но 248 F1 на германеца се разваля отново. Във Валенсия Рено се представят добре.

Отново Масса е първи, и отново проблеми за Михаел. Бразилецът с най-добро време от 1'30"578 , зад гърба му Хонда-та на Дженсон Бътон и изненадващо е третото място на Витантонио Луици с Торо Россо. Последен Шумахер с 248 F1 който отново имаше проблеми с колата. Следобедът излезе силен вятър и прекъсна тестовете, които продължават утре.

В същото време във Валенсия най-бързи бяха Рено.

SAKHIR:1. Massa (Ferrari F2004-V10 lim.) 1'30"578 (90 giri); 2. Button (Honda V8) 1'31"261 (133); 3. Liuzzi (Toro Rosso-Cosworth V10 lim.) 1'31"385 (56); 4. Barrichello (Honda V8) 1'31"590 (97); 5. Speed (Toro Rosso-Cosworth V10 lim.) 1'32"623 (62); 6. M. Schumacher (Ferrari 248 F1) 1'32"909 (23).

VALENCIA: 1. Kovalainen (Renault) 1'10"618 (140 giri); 2. Montoya (McLaren) 1'10"657 (50); 3. Fisichella (Renault) 1'10"938 (118); 4. Rosberg (Williams) 1'11"139 (78); 5. Raikkonen (McLaren) 1'11"174 (66); 6. Coulthard (Red Bull) 1'11"217 (73); 7. Wurz (Williams) 1'12"233 (119); 8. Albers (Midland) 1'12"778 (46); 9. Sutil (Midland) 1'17"912 (27).



Мерцедес: Не можем да направим двигател



Спортният директор на Мерцедес Норберт Хауг призна, че новият V8 двигател създава непреодолими проблеми пред немския концерн. "Ако трябва да съм откровен - заяви Хауг, - развитието на новия агрегат изостава от плана. Имаме проблеми и не знам дали ще успеем да ги разрешим до Бахрейн. За пръв път попадаме в подобна ситуация и се налага да направим сериозна крачка напред в изследователската ни дейност."
Шефът на Макларън Рон Денис и неговите пилоти Кими Райконен и Хуан Пабло Монтоя със сигурност не са останали очаровани от думите на Хауг. Ако Мерцедес не им предостави конкурентоспособен двигател, сезон 2006 може да се окаже пълен провал за амбициозния тим от Уокинг.



Хонда навъртя най-много километри в зимните...



Отборът от Формула 1 Хонда е рекордьор по изминати километри по време на тестовете. Японският тим, чийто пилоти са Дженсън Бътън и Рубенс Баричело е навъртял почти 22 000 км. С 400 по-малко са преминали състезателите на Макларън. Следват Рено (17 200 км), Тойота (15 000 км) и Уилямс с 13 000 километра. Два отбора не са регистрирани в тази листа. Това са Ферари, който си наложи лимит на тестовете, и Супер Агури, който дебютира в Испания миналата седмица. От пилотите най-много километри през зимата е преминал Дженсън Бътън – 8 700. Втори е Педро де ла Роса от Макларън със 7 500 километра.

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 19 Фев 2006, 1:53

Михаел Шумахер планира да създаде свой отбор във Формула


Михаел Шумахер планира да създаде свой отбор във Формула 1, след като се оттегли от активна състезателна дейност, пише английският вестник “Сън”. Очаква се тази година да е последната като състезател за звездата на Ферари. Договорът на Шуми с “червените кончета” изтича през тази година и по всяка вероятност няма да бъде подновяван. Със своите 37 години Шумахер е най-възрастният пилот във Формула 1.

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 20 Фев 2006, 3:31

Фернандо Алонсо: Седем сме фаворитите за титлата..


Световният шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо заяви, че включва себе си сред седемте пилота, които според него могат да спечелят титлата този сезон. В интервю за испанския в. „Марка” топпилотът на Рено каза, че далече не е единственият фаворит през 2006 г.
„Аз съм сред фаворитите, но не съм единствения – заяви Алонсо. – Мисля, че шестима ще се борят за титлата ми тази година. Това са моят съотборник Джанкарло Фисикела, състезателите на Ферари Михаел Шумахер и Фелипе Маса; Дженсън Бътън и Рубенс Барикело от Хонда и Кими Райконен от Макларън”.
Испанецът, който стана най-младият световен първенец във Ф1, смята, че новото Рено R26 изглежда доста мощно и надеждно.
„Не трябва да се забравя, че заради новите правила загубихме доста конски сили, а трябва да се поработи още върху аеродинамиката”, завърши Алонсо.

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 21 Фев 2006, 2:42

Агури Сузуки прави дебютни тестове


Тимът на Агури Сузуки, който дебютира във формула 1 ще направи първите си тестове на пистата в Барселона утре. Болидът на тима вече беше показан на летището Кембъл миналата седмица.
Такума Сато ще започне първите изпитания с SA05 утре, а Юджи Иде ще дебютира на тествете в сряда. В Барселона Супер Агури ще разполага само с една кола и двамата пилоти ще трябва да си поделят времето с нея в последния ден от тренировките.
На трасето заедно с японския тим ще бъдат Рено, Макларън, Тойота, Уилямс, Хонда, Ред Бул и Мидланд.

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 22 Фев 2006, 0:49

Нови проблеми във Ферари преди старта на сезона във Формула 1


Техническият директор на Ферари Рос Браун призна, че новият болид на тима"248 F1" не е толкова надежден, колкото се е очаквало да бъде три седмици преди старта на сезона във Формула 1.



Макларън Мерцедес са готови за сезона


Отговорникът на Макларън Мерцедес Норбърг Хауг сподели пред “Щутгартер Нахрихтен”, че тимът е готов за новия сезон. Той призна, че подготовката е била изключително тежка, съпътствана с много проблеми, но въпреки това отборът ще атакува призовите места във Формула 1.



Фисикела: Ще се боря за титлата


Италианският пилот Джанкарло Фисикела заяви, че ще се бори за титлата във Формула 1. Съотборникът на Алонсо в тима на Роно добави също, че е много доволен от новия болид R26, с който се чувства сигурен на пистата. “Предимства му са във вземането на завоите и в ускорението”, смята Фисикела. Италианецът окачестви болида като “голям скок напред”, даващ му надежди за титла при най-бързите.

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 23 Фев 2006, 2:12

Шуми: "Тука сме!"


Много по-добре отколкото преди една година, това е новината, която ни подарява лично Михаел Шумахер. Феррари приключиха със задоволство техния продължителен тест на пистата в Бахрейн, която на 12 март ще приюти първото състезание за годината. Германецът зад волана на новата 248 F1 слезе до 1'30"723 рекорд за двигателите V8 и по-добра обиколка от най-добрата постигната в състезанието през 2005. Неговият съотборник Масса потвърждава напредъка с гумите на Бриджстоун с F2004 с ограничен двигател слизайки до 1'29"958.

Още една седмица работа в Муджелло и после започва шампионатът - каза Шуми- тестоветв нв минаха съвсем без проблеми но важното, е че няма останали неразрешени неща.

Марк Уебър беше най-бърз на тестовете на Монтемело.
1. Webber (Williams-Cosworth) 1'17"696 (46 giri); 2. Raikkonen (McLaren-Mercedes) 1'17"789 (59); 3. Doornbos (Red Bull-Ferrari) 1'18"438 (46); 4. Monteiro (Midland-Toyota) 1'18"714 (60); 5. Montoya (McLaren-Mercedes) 1'18"875 (22); 6. Sato (Super Aguri-Honda) 1'30"240 (10); 7. N. Rosberg (Williams) 1'37"189 (18).



Остават 17 дена 12 часа 18 мин до ГП на Бахрейн 12.03.06 13:30 ч ... считано от пускането на поста ми

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 24 Фев 2006, 2:25

Фернандо Алонсо с феноменално време на "Каталуня"

Изображение
Фернандо Алонсо постигна феноменално време със своето "Рено" в сутрешните тестове днес на пистата "Каталуня" в Испания. Испанският пилот направи 82 обиколки, в най-бързата от които записа 1:13,977 минути, с което подобри рекорда на трасето. Неговият отбор използва заниманието, за да изпробва различни настройки на R26. В тренировката взеха участие осем от отборите във Формула 1. Зад световния шампион от 2005 година остана финландецът Кими Райконен с Макларън-Мерцедес, постигнал време от 1:15,586 минути. Трети е съотборникът на Алонсо Джанфранко Физикела с 1:15,827 минути.



Нараин Картикеян все още има шанс за титулярно място във Формула 1

Изображение

Собственикът на отбора от Формула 1 Уилямс Сър Франк Уилямс сподели пред индийския вестник Hindustan Times, че третият пилот на отбора Нараин Картикеян все още има шанс да се пребори за титулярно място в най-авторитетната автомобилна надпревара. Както е известно, през 2005 година Нараин кара за тима на Джордан. По време на зимната пауза той не успя да си намери титулярно място в никой от отборите и подписа договор с тима от Уокинг. През този сезон индиецът ще бъде само тест-пилот и ще разработва колата на Уилямс. "Нараин е много бърз и съм сигурен, че догодина ще бъде първи пилот в някой от отборите в Гран При, заяви Сър Уилямс. - Михаел Шумахер е близо десет години по-възрастен от Картикеян, но все още се състезава в шампионата на Формула 1. Нараин е много талантлив и не трябва да губи надежда. Разчитаме много на него", допълни британецът.


ФИА с ново предложение за намаляване на разходите

Изображение

Международната автомобилна федерация (ФИА) официално обяви плановете си за поредните промени в правилата на Формула 1. Президентът на централата Макс Мозли предлага от 2008 година електронните системи в болидите да имат само един стандарт. Той ще бъде контролиран от ФИА и според Мозли по този начин разходите в Гран при значително ще намалеят. Идеята на Макс едва ли ще срещне одобрение от страна на отборите във Формула 1. Световните автомобилни концерни се надпреварват в сферата на високите технолигии и ако тези промени влязат в сила еволюцията на техниката ще бъде замразена за неопределено време. Според ФИА ограниченията ще важат най-вече за електрониката в двигателите и скоростната кутия.
"Ако тези предложения се приемат от Спортния ни съвет, огромните суми които се харчат всяка година за развитие на електрониката ще бъдат сведени до минимум, заяви президенът Мозли. - Знам, че отборите мразят подобни неща, но това ще са правилата за всички които искат да се състеазват във Формула 1 през 2008 година", допълни той.



Строят писта за Формула 1 в Казахстан

Изображение


Правителството на Република Казахстан има намерение да построи писта за Формула 1, съобщават медиите в Русия. Министърът на страната Аскар Мамин пристигна вчера в Куала Лумпур (Малайзия), за да преговаря с евентуалните инвеститори на проекта. Според официалната информация новото трасе ще се намира в близост до летището на столицата Астана, която се намира в северната част на Казахстан. Мамин се надява автомобилната писта да бъде готова до три години, а след това да бъде сключен и договор за кръг от шампионата на Формула 1.



Ралф Шумахер: Михаел няма никакви шансове за нова титла

Изображение


Пилотът на Тойота Ралф Шумахер се изказа доста скептично относно възможноста брат му Михаел да спечели осма титла във Формула 1. Според Ралф асът на Ферари ще се забавалява излключително много тази година по пистите на Гран при, но в крайна сметка едва ли ще успее да заеме първо място в класирането. "Според мен този сезон Михаел има много малки шансове да триумфира във Формула 1, заяви Ралф. - Очаквам той да даде най-доброто от себе си, но напоследък стана ясно, че от Ферари имат някои проблеми с 248 F1. През последните дни работим заедно по развитието на гумите Бриджстоун и наистина не виждам потенциал в тима на "Черните кончета". Сигурен съм, че брат ми ще се забавалява по време на състезанията, но едва ли ще постигне целите си. Все пак му пожелавам успех", завърши германецът.


Терористи заплашват Гран при на Бахрейн


Изображение

Първото състезание от новия сезон във Формула 1 Гран при на Бахрейн на 12 март е поставено под терористична заплаха, съобщават медиите в Близкия изток.
Някои екстремиски групировки предупредиха всички екипи на Формула 1 да стоят далеч от територията на Кралство Бахрейн. Министерството на външните работи и търговията пусна официална декларация до медиите, в която се посочва, че терористични организации имат намерение да атакуват офисите на западни компании в региона. Според официалните лица в Бахрейн тези атаки могат да се случат по всяко време и ще са насочени предимно към чуждите граждани в страната.



Жан Алези все по-близо до завръщане във Формула 1


Изображение


Бившият пилот от Формула 1 Жан Алези е все по-близо до завръщане в света на високите скорости, съобщават медиите на Острова. Жан беше назначен на работа в японската компания Дирексив. Както е известно, от тази година Дирексив е един от новите партньори на Макларън-Мерцедес. Последните информации сочат, че Алези ще застане начело на нов тим във Формула 1 през 2007 година. Най-вероятно това ще бъде втори "Б" отбор на Макларън. Името на 41-годишния французин беше свързвано и с дебютантите от Супер Агури, но в крайна сметка той не се присъедини към новия тим.
"Изключително много се вълнувам от новата си работа в Дирексив, заяви Алези. - След толкова много години прекарани зад волана на болидите във Формула 1, сега ще имам възможност да ръководя свой собствен екип. Надявам се да бъда от полза на проектите ни в сериите GP2 и Супер GT в Япония. Вярвам, че тази година ще постигнем много победи", допълни бившият състезател на Ферари, Заубер, Джордан и Бенетон.



Валентино Роси все още не може да реши за Формула 1


Изображение


Световният шампион по мотоциклетизъм в клас Мото ГП Валентино Роси заяви, че все още не е взел решение дали ще се състезава във Формула 1. Както е известно 27-годишният италианец направи няколко теста с болид на Ферари и постигна прилични резултати. "Управлението на кола от Формула 1 е много специфично, заяви Роси. - Философията на моторите е много различна от тази на автомобилите. Не може и дума да става за сравнения. Това е все едно един футболист да започне да се занимава с баскетбол. В момента наистина съм на кръстопът и не мога да взема такова революционно решение", допълни Валентино.
Междувременно Джони Секото, който е последният пилот преминал от две на четири колела през 1983 година сподели, че възможността Роси да започне да кара в най-авторитетната автомобилна надпревара не е за пренебрагване. Секото спечели титлата по мотоциклетизъм в клас до 360 куб. см през 1975 година. Осем години по-късно той беше зад волана на отбора на Тиодор F1. "Преди много години и аз направих подобна крачка, заяви Секото. - Сигурен съм, че Валентино ще започне да побеждава и във Формула 1. Ако тава стане ще наблюдаваме много интересни състезания, допълни 50-годишният венецуелец.



Една обиколка във Формула 1 струва 1300 долара

Изображение


Според британското списание "F1racing" една обиколка във Формула 1 струва около 1300 долара. Интересното заключение е направено на база на разходите за гориво, гуми и спирачки, които автомобилите имат по време на тренировките и състезанията. Както е известно, всички тези компоненти се подменят изключително често и това изисква допълнителни финансови ресурси. Официалните гости и промоциите по време на уикендите в Гран при са друг голям разход.
Миналата година отборите на Тойота и Ред Бул са похарчили общо 25 милиона долара за организиране на такива събития. Бюджетът на Тойота за 2005 година достигна колосалната сума от 500 милиона долара, но не всички участници в шампионата имат такива възможности. За сравнение, бившият тим на Минарди разполагаше със само 50 милиона долара. Простите сметки показват, че това се равнява на заплатата, която седемкратният световен шампион Михаел Шумахер получава от Ферари. В същото време шефът на Рено Флавио Бриаторе отрича твърденията, че парите са единствената причина за успех във Формула 1. "Ние спечелихме шампионата през 2005 година с шести по големина бюджет. За да побеждаваш във Формула 1, трябва да притежаваш качества и висок коефицент на полезна дейност", заяви Бриаторе.



Марк Уебър с най-добро време в Испания


Изображение


Пилотът на Уилямс-Косуърт Марк Уебър даде най-добро време на започналите днес тестове на пистата "Каталуния" в Испания. Почти всички отбори от Формула 1 са на трасето край Барселона и усилено разработват автомобилите си за предстоящия сезон. Сутринта времето на пистата беше слънчево и топло и Уебър успя да запише обиколка от 1:17,699 минути. По-късно през деня заваля дъжд и това попречи на останалите пилоти да подобрят постижението на австралиеца. Втори, само на 0,091 секунди, остана състезателят на Макларън-Мерцедес Кими Райконен. Трети на 0,740 секунди се класира тест-пилотът на Ред Бул Роберт Дорнбос. Такума Сато от Супер Агури постигна шесто време. Японецът имаше някои проблеми с колата си и направи едва осем обикоклки.

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 26 Фев 2006, 2:38

BMW завърши предсрочно тестовете си на Имола


Дъждът сериозно затрудни екипа на BMW по време на тридневните тестове на Имола, Италия. Вместо планираната програма заради състоянието на трасето през първия ден от тима се занимаваха с проверка на системите.



McLaren атакуват, Кими устоява


Кими отказва 20 милиона евро на сезон за три годишен договор, предложени му от отбора на Рон Денис. Мотивите? Възможен предварителен договор с Ferrari и пристигането на Алонсо 2007.
Новата кола MP4-21 започва да бъде все по-бърза, сезона е пред началото си, а Кими Райкконен устоява на изкушенията на McLaren. Изкушения, които се наричат пари.
Финландецът, който през миналите дни беше в Торино сред феновете на националния хокейния отбор, състезаващ на олимпийските игри, е отказал солидна оферта на отбора си, да поднови договора си до 2009. По данни на финландския печат офертата е представлявала 24'000'000.00 USD на сезон (около 20 милиона евро), или общо 72 милиона USD за трите години.
Контракта на Кими с McLaren е до края на годината. Три са, според финландските журналисти мотивите за подобен отказ: Възможен договор с Ferrari от есента на 2005; желанието му да провери конкурентността на McLaren в шампионата; и обявеното вече преминаване на Алонсо в McLaren през 2007




Турция продава пистата за Ф1


Валенсия иска да отмъкне от Германия Гран при на Европа
Турската компания "Мотор Спорлали Организасион", която построи и управлява пистата за Формула 1 в Истанбул, обяви търг за съоръжението. Вече са подадени 7 оферти, като четири са от чуждестранни инвеститори. Шефът на истанбулската търговска палата Мурат Ялчинташ отказа да коментира цената на дела на 96,99% от акциите в компанията, но припомни, че изграждането на пистата е струвало $ 250 млн. Крайната дата за подаване на оферти е 27 февруари. Победителят ще бъде обявен на 22 март след съгласуване със собственика на търговските права на сериите Бърни Екълстон.
В същото време управата на Валенсия прие програма за подобрения на пистата в града и ще кандидатства за домакинство на кръг от Ф1. Трасето се използва за тестове, но не отговаря на изискванията за официален старт. То ще бъде удължено с 400 м и ще се направят 2 завоя тип "фиба". След титлата на Фернандо Алонсо през 2005 г. нарасна интересът към шампионата в Испания. Паралелно с това зрителите в Германия намаляха, защото кариерата на Михаел Шумахер върви надолу. Гран при на Европа се провежда на Нюрбургринг. Пистата във Валенсия е домакин само на кръг от световния шампионат по мотоциклетизъм на писта.




Вилньов се надява на добро представяне през този сезон

Изображение

Пилотът на БМВ-Заубер Жак Вилньов е оптимист за представянето си през 2006 година. В последния ден на тестове на пистата "Имола" в Италия Вилньов не успя да направи много обиколки със своя болид F1.06 поради лошите метереологични условия. "Като изключим последния ден на "Имола", когато валеше дъжд през целия ден зимните тестове преминаха повече от успешно, заяви Жак - Навъртяхме много километри по трасетата в Европа и нямахме кой знае какви сериозни механични проблеми. Автомобилът на БМВ се управлява сравнително лесно и съм много доволен от новия V8 двигател на баварците. Все още е рано за прогнози, но със сигурност екипът е по-силен от миналта година и се надявам на добро представяне през сезона", допълни световният шампион във Формула 1 от 1997 година.



Дженсън Бътън: Рено и Ферари са основните ни конкуренти в Бахрейн


Изображение


Пилотът на Хонда Дженсън Бътън очаква силна конкуренция от страна на Рено и Ферари по време на първото състезание от новия сезон във Формула 1 в Бахрейн на 12 март. Според Бътън колите на Макларън-Мерцедес продължават да имат проблеми с издържливостта си и за сега едва ли ще се намесят в борбата за първите места. "Зимните тестове за пореден път показаха, че болидите на Рено са много бързи, заяви Дженсън. - Със сигурност те ще са отборът, с който всички ще се съобразяват на "Сахир". Никога обаче не трябва да се подценява тима на Ферари. Михаел Шумахер и компания имаха лош сезон през миналата година, но "Черните кончета" имат огромен опит във Формула 1. Те също ще са много силни. Видя се, че автомобилите на Макларън-Мерцедес отново имат механични проблеми. Това наистина ме изненадва. Може би след първите няколко състезания хората на Рон Денис ще се борят за победата, но според мен за сега те нямат никакъв шанс. При всички положения ние от Хонда също ще се намесим в битката за челните места, но никога не можеш да бъдеш сигурен за първия старт. Това е голямата тръпка при всяко едно откриване на нов сезон в Гран при", завърши британецът.



Бърни Екълстоун: Михаел Шумахер не е незаменим


Изображение


Шефът на Формула 1 Бърни Екълстоун не е съгласен с ширещото се мнение, че състезанията в Гран при ще станат по-малко интересни, ако Михаел Шумахер се оттегли в края на тази година. "Нито един пилот или отбор в шампионата не е по-голям от името "Формула 1", заяви Екълстоун пред медиите в Германия. - Това важи в пълна степен и за Шумахер. Той не е незаменим и на феновете на високите скорости ще им трябват само няколко състезания, за да си намерят нов любимец. В момента по пистите на Ф1 има много звезди и някои от тях със сигурност ще станат световни шампиони. Младите състезатели Нелсон Пикет - Джуниър и Хейки Ковалайнен също са едни много бързи момчета и за за тях тепърва ще се говори". Междувремено седемкратният световен шампион Михаел Шумахер отново отрече слуховете, че ще се откаже в края на този сезон. "За разлика от други години, този път тренирах усилено през цялата зима, заяви Шуми - Изключително много съм амбициран да си върна титлата. От Ферари вършат страхотна работа с новите мотори V8 и очаквам с нетърпение първия старт в Бахрейн", завърши Пилето.




Макс Мозли призна, че вече мисли за свой заместник


Изображение


Президентът на ФИА Макс Мозли призна пред медиите във Великобритания, че вече има идея кой да бъде негов заместник след края на настоящия му мандат. Той обаче не пожела да спомене името му. Преди известно време Макс обяви, че повече няма да се кандитира за президент на международната централа. Както е известно в края на миналата година в Рим Мозли беше преизбран за нови четири години начело на ФИА. За първи път той застана на този пост през 1991 г.
"Преди две години си подадох оставката, но скоро след това отново бях повикан на работа, заяви Мозли. - В крайна сметка хората които по това време ме атакуваха, останаха най-много доволни мен. Ще спра да съм толкова активен във ФИА, едва тогава когато всички проблеми намерят своето решение. Със сигурност това ще бъде последния ми мандат. Всички специалисти трябва да са спокойни. Вече имам идея за свой заместник", допълни загадъчно британецът.



Кими Райконен: Все още имаме работа по новата кола


Изображение


Пилотът на Макларън-Мерцедес Кими Райконен сподели пред медиите на Острова, че той и неговия екип все още имат какво да подобряват по новия болид. През последните няколко дни отборът на Рон Денис тества на пистата "Каталуния" край Барселона. Преди няколко седмици Кими заяви, че не е доволен от поведението на MP4-21. Напоследък обаче финландецът е все по-уверен във възможностите на колата. Все пак той признава, че не всичко е завършено и се надява основните проблеми да бъдат оправени до първия старт за сезона във Формула 1 на 12 март в Бахрейн. "Имам чувството, че през последните седмици новия автомобил показва повече скорост, заяви Райконен. - Развиваме се в правилната посока и се надявам да подобрим и издържливоста й. Тази седмица в Барселона навъртяхме доста километри, но все още има върху какво да се работи", допълни "Айсмен".
Тестовата програма на Макларън-Мерцедес продължава следващата седмица във Валенсия. Освен основните състезатели на тима Кими Райконен и Хуан Пабло Монтоя, към изпитаниятя ще се присъединят и тест-пилотите Педро де ла Роса и Гари Пафе.



Лека нощ и всичко най-добро....

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 27 Фев 2006, 3:18

Рожденикът Жан Тод: Ферари е моята религия


Изображение


Спортният директор на Ферари Жан Тод днес празнува рожден ден и за първи път от много време ще си вземе един почивенн ден. Французинът, който се присъедини в екипа на Ферари през 1993 година, навършва 60 години. Той сподели пред германското издание "Sport Bild", че отборът на "Черните кончета" се е превърнал в негова религия. Тод е извстен с това, че работи по 16 часа на ден, седем дни в седмицата, но днес ще си позволи кратка почивка. "За да се постигнат успехи във Формула 1 трябва да се работи всеки ден, всеки час, заяви Тод. - В нито един момент не трябва да се отпускаш и да си мислиш, че всичко е свършено както трябва. Винаги има какво да се усъвършенства по работата ти. За всичките тези години във Ферари постигнах много успехи и рекорди. Тимът се превърна в моя религия и искам да благодаря на механиците в Маранело за техния професионализъм. Днес обаче смятам да си почина малко", завърши философски той.



Алекс Вурц все още иска да се състезава във Формула 1


Изображение


Тест-пилотът на Уилямс-Косуърт Алекс Вурц все още се надява да получи титулярно място във Формула 1, съобщават медиите на Острова. Миналата година Вурц премина от тима на Макларън-Мерцедес където изпълняваше същата длъжност и подготвяше колите на Кими Райконен и Хуан Пабло Монтоя. В досегашната си кариера на състезател във Формула 1 Алекс има записани 53 официални старта. За последно той участва в Гран при на Сан Марино през 2005 г. През този сезон Вурц ще помага на Нико Розберг и Марк Уебър. "Никога не съм губил надежда, че отново ще се състезавам като титулярен пилот в Гран при, заяви Алекс. - В Макларън оставих много приятели и наистина натрупах много опит. Нямах шанс да се преборя за място в кокпита в неделя, но може би Сър Франк Уилямс ще ми даде тази възможност през 2007 година", допълни 32-годишният австриец.



Макс Мозли предчуства тъмно бъдеще за Формула 1


Изображение


Трудно е да си представим какво ще прави президенът на ФИА Макс Мозли при положение, че около Формула 1 не съществуват никакви проблеми. Поредните страхове на Мозли са свързани с очертаващата се световна криза на петрол. Според Макс най-авторитетната автомобилна надпревара може да стане жертва на политически игри и комбинации. Той предполага, че в стремежа си да ограничат разходите на течни горива, някои правителства могат да забранят провеждането на състезания на тяхна територия.

"В близките години може да се сблъскаме голяма световна криза на петрол, заяви Мозли. - Ако това стане, причините ще бъдат единствено политически. Предполагам, че тогава много политици ще кажат: "Трябва да покажем на обществото, че сме серизони в идеите си за икономия на горивата и ще се наложи да забраним Формула 1". Естествено винаги ще има хора на наша страна, но никога не се знае дали те няма да се обърнат срещу нас. Ако някое официално лице поиска да спре ралито на Уелс например, само местните фенове ще му обърнат внимание. Но ако това стане с Формула 1, ще се получи международен скандал. Ето защо искам да огранича консумацията на бензин в двигателите на болидите. По този начин ще предотвратим потенциални бъдещи проблеми", допълни британецът.
Автомобилите във Формула 1 изразходават средно около четири литра бензин на всеки шест километра. За един сезон всеки един отбор в боксовете на Гран при използва около 200 000 литра гориво.



Еди Ървайн е влюбен в Памела Андерсън


Изображение

Бившят пилот от Формула 1 Еди Ървайн има ново гадже, съобщава вестник "Sunday Mirror". Поредната мадама, която минава в момента през ръцете на плейбоя от Ирландия е не кой да е, а самата Памела Андерсън. Според издането Еди е хлътнал до уши по силиконестата блондинка.
Бившата звезда от сериала "Бейуоч" и дългогодишният съотборник на Михаел Шумахер във Ферари са били засечени пред хотел в Лос Анджелис. "Никога не съм виждал Еди толкова щастлив, заяви един от приятелите на Ървайн. - Той и Памела не могат да се наситят един на друг. Изглеждат като двама много влюбени тийнейджъри. Те държат ръцете си през цялото време и прекарват всяка свободна минута заедно. Еди е наистина сериозен относно бъдещето на тяхната връзка", допълни той.

Изображение

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 28 Фев 2006, 2:08

Семейство Монтоя очаква второ дете


Изображение


Хуан Пабло Монтоя и съпругата му Кони очакват второ дете, съобщава списание Club f1. Това става по-малко от година след като станаха родители за първи път. Наследникът на семейството Себастиан се роди миналия април. В известен смисъл отпадането на Гран при на Белгия от календара на F1 е добре дошло за Монтоя, тъй като появяването на бебето се очаква точно през уикенда, за който беше предвидено състезанието на СПА.
В момента двойката е в САЩ за рутинен медицински преглед.



Жан Тод ще преподпише с Ферари


Изображение


Спортният директор на Ферари Жан Тод ще удължи контракта си с Ферари за още две години, съобщава германското автомобилно издание "Експрес". Французинът, който отпразнува 60-та си годишнина през почивните дни ще подпише за сезони 2007 и 2008. За сега от тима на "Черните кончета" отказаха всякакви подробности по въпроса. Изданието припомня, че Тод беше обявил оттеглянето си от Формула 1 след края на тази година, когато изтича настоящия му договор. За негов заместник се спряга седемкратният световен шампион Михаел Шумахер. Пилотът също отказа да коментира появилата се информация като заяви, че в момента той е концентриран изцяло върху подобряването на новата кола 248 F1.




Марк Уебър предрича нова титла за Алонсо


Изображение


Пилотът на Уилямс-Косуърт Марк Уебър сподели пред медиите в Австралия своите очаквания за новия сезон във Формула 1. Според Уебър Фернандо Алонсо отново ще спечели титлата в шампионата. "Винаги съм си мислил, че миналогодишния успех на Алонсо ще се окаже един от най-лесно постигнатите в неговата кариера, заяви Уебър. - Той обаче постигна невероятни времена на тестовете в Барселона и според мен отново ще триумфира с отличието. Единственото нещо, което може да му попречи е новият му договор с Макларън-Мерцедес за 2007 година. Отношенията на Фернандо с механиците на французите могат да охладнеят в края на сезона и това със сигурност ще попречи на афишираните от него амбиции. През тази година очаквам и Дженсън Бътън да спечели няколко състезания. Хонда показват много добра скорост и ще бъдат едни от основните конкуренти на Рено", допълни австралиецът.




Ралф: Името на брат ми оказва негативно влияние върху моята кариера


Изображение


Братът на 7-кратния световен шампион във Формула 1 Михаел Шумахер - Ралф изрази съжаление от факта, че името на по-големия му брат му оказва негативно влияние върху кариерата му. "Хората смятат, че един Шумахер е достатъчен", заяви 30-годишният Ралф, който се състезава за тима на Тойота. "Винаги се е обръщало повече внимание на съотборниците ми и отношенията ми с тях отколкото на всичко друго", добави германецът.
Ралф Шумахер се обяви срещу медиите заради неверните информации, които се появяват за него. "Проблемът е в това, че във всички тези публикации има само 10% истина, а всичко друго са пълни измислици, които влияят на мен и семейството ми", завърши малкият Шумахер.




Последни дни за тестове преди началото на сезона във Формула 1


Изображение


През следващите няколко дни всички отбори във Формула 1 ще тестват своите автомобили преди началото на новия сезон. Първото състезание за годината ще се проведе на 12 март в Бахрейн. 11-те тима от шампионата ще правят последни изпитания на "Силвърстоун", "Мугело" и на трасето във Валенсия. Днес на пистата "Силвърстоун" тестове ще започне тимът на Мидланд. Зад волана на руснаците ще застанат титулярните пилоти Тиаго Монтейро и Кристиян Алберс. Утре към тях във Великобритания ще се присъединят и състезателите на Агури Сузуки - Такума Сато и Юджи Иде. Във Валенсия програмата ще бъде най-натоварена. Отборите на Макларън-Мерцедес, Рено, Уилямс-Косуърт, Хонда, Ред Бул и Тойота ще бъдат активни на испанското трасе в дните между понеделник и четвъртък. В същото време Ферари ще продължи да развива новата си кола 248 F1 на "Мугело".




Райконен: Искам да спечеля титлата с МакЛарън

Изображение


Кими Райконен заяви пред медиите, че иска да стане шампион във Формула 1 с екипа на МакЛарън. Пилотът е оптимист заради добрите резултати на подобрения болид MP4-21, с който ще стартира на 12 март на пистата в Бахрейн. Райконен добави, че все още не е решил за кой отбор ще се състезава през 2007-а, но със сигурност скоро ще вземе решение. Той сподели също, че няма претенции относно това кой ще му е съотборник.


п.с. Kоментаторският екип на bTV ще включва трима души: Иван Тенчев (както предположихме всички), един човек от Клуб Ф1 (списанието) и още един човек с който още се водели преговори
Тренировките се предвижда да бъдат излъчвани пряко по GTV, а състезанията - по bTV, но без никакви студия. Ще се включват 15 минути след старта и ще закриват веднага след пресконференцията.


ОСТАВАТ 12 дни 12 часа 22 мин до 12.03.2006 г. 13:30 ч. ГП на Бахрейн

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 01 Мар 2006, 2:01

“Пинк Флойд” на Ф1 във Франция


Роджър Уотърс от легендарната група "Пинк Флойд" ще изпее вечния хит "Тъмната страна на луната" преди началото на Гран при на Франция, 11-и кръг от световния шампионат във Формула 1.
Парчето не е изпълнявано на живо от 1974 г. Уотърс ще излезе на сцената с бившия барабанист на бандата Ник Мейсън. "С удоволствие ще го направя. Ще бъде адски забавно. Полетът до Локарно е кратък. Мисля, че няма да има проблем", каза Роджър Уотърс, който в момента е на посещение в Париж.



Ралф Шумахер: Тойота ще се бори за места на подиума


Пилотът от Формула 1 - Ралф Шумахер, заяви, че най-важното за Тойота в предстоящия сезон са местата на подиума



Дейвид Ричардс все по-близо да завръщане във Формула 1


Изображение


Бившият бос на БАР-Хонда и собственик на компанията Продрайв Дейвид Ричардс е все по-близо до завръщане във Формула 1, съобщава британското издание "The Guardian". Ричардс има намерение да създаде свой собствен отбор във Формула 1 през 2008 година. За ръководител на проекта се сочи напусналият миналата седмица тим на Субару в Световния рали шампионат Дейвид Лапуърт. Според журналистите на Острова през последните няколко седмици са се провели множество срещи между Ричардс и Бърни Екълстоун. Екипът на Продрайв най-вероятно ще подпише новия договор "Конкорд", който урежда търговските и комерсиални права във Формула 1, още през тази година.




Вили Вебер предвижда нова титла за Михаел Шумахер


Изображение


Мениджърът на Михаел Шумахер Вили Вебер предвиди нова титла за седемкратния световен шампион във Формула 1, съобщават медиите в Германия. "Миналия сезон от Ферари направиха много грешки, но този път имам уверенията на шефовете на "Черните кончета", че всичко е наред, заяви Вебер. - Не виждам причина защо Михаел да не спечели нова титла този сезон. Той все още има какво да даде на Формула 1. Например може да научи младите пилоти как се печели шампионата в Гран при за осми път. Новата кола на Ферари е много бърза и според мен Шумахер ще започне да печели състезания в най-скоро време", допълни германецът. Тази седмица са последните дни на тестове за Ферари. М.Шумахер и Фелипе Маса се подготвят на домашната писта в Мугело (Италия).



Все още не е ясна съдбата на Гран при на САЩ

Изображение


Организаторите на състезанието за Голямата награда на САЩ във Формула 1 ще вземат решение дали да сключат нов договор с Бърни Екълстоун едва след края на тазгодишната надпревара. Както е известно, контрактът на легендарната писта "Индианаполис" с ФИА изтича в края на този сезон. Миналата година състезанието се превърна в истински фарс, след като 14 от общо 20 автомобила отказаха да стартират поради проблеми с гумите "Мишлен". Единствените отбори, които тогава взеха участие в скандалната надпревара, бяха Ферари, Джордан и Минарди. Феновете на високите скорости в Америка реагираха изключителни остро на подигравката от страна на ФИА. Те заведоха множество дела за парични обещетения в съдилищата на Индиана. В резулатат на това много от тях тази година ще присъстват на трибуните на Гран при на САЩ напълно безплатно. По време на миналогодишното състезание те замеряха пистата с бирени кутии и всевъзможни предмети. Според много специалисти имиджът на Формула 1 в страната на неограничените възможности е силно наранен и повечето от тях предричат изключително слаба посещаемост през 2005 година. Още повече, че всички в Америка са луди по сериите Наскар и Индикар, които в повечето случай са много по-атрактивни от скучната Формула 1.


Изображение

"През последните няколко месеца проведохме множество разговори с господин Екълстоун, заяви говорителят на "Индианаполис мотор спидуей" Фред Нейшън. - Окончателното решение за нов договор ще вземем обаче след края на състезанието през месец юли", допълни той.
Междувременно президентът на организацията, която провежда всички събития в Лас Вегас, Пат Кристенсън напълно отрече възможността през 2007 година Гран При на САЩ да се състои по улиците на столицата на хазарта. "Улиците на Лас Вегас въобще не са подходящи за такова събитие, заяви Кристенсън. - Ще трябва да се промени изцяло инфраструктурата на града. Това са прекалено огромни инвестиции и според мен никой няма да се заеме с тази задача."

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 02 Мар 2006, 2:13

Франци мечтае да интервюира Михаел Шумахер


Изображение :winky: :winky: :winky:

Известната в близкото минало немска плувкиня Франциска ван Алмзик усвоява нова професия. След приключване на спортната си кариера, 27-годишната красавица реши да се пробва в журналистиката. След като за кратко работи в печатни издания, Франци отскоро стана репортер в RTL и ще отразява Формула 1. Дебютът й в тази роля ще бъде по време на първия старт от новия сезон - Гран При на Бахрейн на 12 март.
"Нямам кой знае какви познания в автомобилния спорт, но, за да общувам със спортистите, не ми трябва да бъда експерт. Ще се опитам да предавам моите впечатления от зад кулисите и да разговарям с пилотите на интересни теми. Любопитно ми е например как Михаел Шумахер се мотивира, след като вече е спечелил всичко, което е искал. Въобще с него ще ми е много интересно да си поговоря."
Като състезателка "златната рибка" на немското плуване Франциска Ван Алмзик 18 пъти стана шампионка на Европа, спечели много олимпийски отличия, но така и не успя да завоюва мечтаната олимпийска титла. Успоредно с това тя направи успешна кариера на модел.



Лука ди Монтеземоло: Михаел ще продължи да се състезава във Формула 1


Изображение


Президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло сподели пред италианските медии своите очаквания за новия сезон във Формула 1. Според него Михаел Шумахер едва ли ще се откаже в края на тази година. Шефът на Ферари вярва, че Пилето може да спечели още този сезон осмата си титла в най-атрактивната автомобилна надпревара. "Според мен Шумахер едва ли се намира в края на своята кариера", заяви Монтедземоло. "През последните няколко седмици той показва изключителен професионализъм и работи така сякаш на 12 март ще е първото му състезание в живота. Тази зима Михаел беше навсякъде с отбора и не пропусна нито един тест. Правеше изпитания в Бахрейн, Валенсия, Муджело и Фиорано. Новата кола 248 F1 показва много добри резултати и Шумахер има всички шансове отново да стане световен шампион. Тази година трябва да започнем да печелим състезания възможно най-скоро. Този път имаме по-нормални правила и се надявам всичко да е наред", допълни италианецът.



Мозли предвижда изненади през новия сезон във Формула 1

Изображение

Президентът на ФИА Макс Мозли сподели своите очаквания за предстоящия сезон във Формула 1. Според Мозли поне три отбора и пет пилота ще се борят се титлата в най-авторитетната автомобилна надпревара. "През тази година твърдо залагам на Михаел Шумахер, заяви Макс. - Зимните тестове показаха, че Рено и Хонда са много силни, но никога не трябва да се подценява тима на Ферари. Михаел загуби короната миналия сезон и сега ще е амбициран повече от всякога да си я върне. Все пак е трудно да се правят каквито и да е прогнози. Едно нещо обаче със сигурност е ясно. Ще станем свидетели на много изненади", допълни той. През последните месеци нито едно интервю на Мозли не минава без той да засегне по някакъв начин и темата за бъдещето на Формула 1 след 2007 година.
"За разлика от Бърни Екълстоун аз никога не съм допускал възможноста, че автомобилните концерни могат да направят алтернативен шампионат. Те имат прекалено много противоречия помежду си. От Рено например харесват някои от идеите за намаляане на разходите, но Хонда и Тойота имат съвсем различна гледна точка по въпроса. Това показва, че отборите не са на едно мнение", завърши британецът.




Супер Агури показа новата си окраска


Изображение


Новосвормираният отбор във Формула 1 Супер Агури показа за първи път пред публика цветовете, с които ще се състезава през 2006 година. Днес тимът на Агури Сузуки тества новата си кола на пистата "Силвърстоун" във Великобритания. Зад волана на японците застанаха титулярните пилоти на отбора Такума Сато и Юджи Иде. Дебютът на SA01 се състоя на трасето "Каталуния" край Барселона преди две седмици, но тогава автомобилът беше боядисан изцяло в бяло. За съжаление на екипа на Сузуки времето на "Силвърстоун" беше изключително лошо и дъжда попречи на Сато и Иде да направят множество обиколки. Те завъртяха само няколко тура на мократа писта. Механиците на тима се надяват утре климатичните усливия да се подобрят и по този начин подготовката за първото състезание за годината на 12 март в Бахрейн да продължи без проблеми.



Супер Агури подписа с Монтани

Изображение


Шефовете на новия отбор във Формула 1 Супер Агури официално съобщиха, че са подписали договор с Франк Монтани за трети пилот на тима. Контрактът на французина е само за първите две състезания от новия сезон - в Бахрейн на 12 март и Малайзия на 19 март. Както е известно, през последните две години Монтани беше тест-пилот на Рено и заедно с Фернандо Алонсо и Джанкарло Физикела разработваше болида на френския концерн. През 2003 година Монтани стана световен шампион в сериите Нисан. Все още обаче не е ясно дали той ще кара за екипа на Агури Сузуки и през останалата част от шампионата във Формула 1.



"Сейко" продължи сътрудничеството си с Хонда


Изображение


Ръководството на тима от Формула 1 Хонда официално обяви, че е подновил договора си за партьорство със "Сейко" за следващите два сезона. Освен, че ще бъде основен спонсор на отбора часовникарският гигант е подписал и с пилота на Хонда Дженсън Бътън. Британецът ще бъде рекламно лице на спортната линия на компанията.

"Горд съм да обявя, че сключихме нов договор със "Сейко" за следващите две години", заяви изпълнителният директор на Хонда Ник Фрай. "Това партньорство ще доведе до много позитивни моменти и за двете страни. Вече започнахме работа по някои от общите ни идеи за Формула 1. Също така съм щастлив да обявя, че Дженсън подписа личен договор със "Сейко". Той е голям фен на тази марка и съм сигурен, че ще бъде много полезен за развитието на спортната колекция на японците", допълни той.




Календар на Формула 1 за 2006-а година


12 март - Гран При на Бахрейн - писта "Сакхир" - дължина 5.412 км, 57 обиколки

19 март - Малайзия - " Сепанг" - 5.543 км , 56 обиколки

2 април - Австралия - "Албърт Парк" - 5.303 км, 58 обиколки

23 април - Сан Марино - "Имола"(Италия) - 4.933 км, 62 обиколки

7 май - Европа - "Нюрбургринг" (Германия) - 5.148 км, 60 обиколки

14 май - Испания - "Каталуния" - 4.627 км, 66 обиколки

28 май - Монако - "Монте Карло" - 3.340 км, 78 обиколки

11 юни - Великобритания - "Силвърстоун" - 5.141 км, 60 обиколки

25 юни - Канада - "Жил Вилньов" - 4.361 км, 70 обиколки

2 юли - САЩ - "Индианаполис" - 4.192 км, 73 обиколки

16 юли - Франция - "Мани-Кур" - 4.411 км, 70 обиколки

30 юли - Германия - "Хокенхайм" - 4.574 км, 67 обиколки

6 август - Унгария - "Хунгароринг" - 4.381 км, 70 обиколки

27 август - Турция - "Истанбул Парк" - 5.338 км, 58 обиколки

10 септември - Италия - "Монца" - 5.793 км, 53 обиколки

1 октомври - Китай - "Шанхай" - 5.451 км, 56 обиколки

8 октомври - Япония - "Сузука" - 5.807 км, 53 обиколки

22 октомври - Бразилия - "Сао Пауло" - 4.309 км, 71 обиколки




Отбори и пилоти във Формула 1 за 2006-а година


Изображение


Рено

ФЕРНАНДО АЛОНСО (Испания) - 24 години (роден 29 юли 1981 год.). Осем победи в кариерата, 69 състезания, 9 първи позиции на старта. Световен шампион.

ДЖАНКАРЛО ФИСИКЕЛА (Италия) - 33 (14 януари 1973). Две победи, 159 старта, 2 пол-позишъна. Пети през сезон 2005.

Автомобил: Рено R26, гуми: "Мишлен"



--------------------------------------------------------------------------------


Макларън

КИМИ РАЙКОНЕН (Финландия) - 26 (17 октомври 1979). Девет победи, 86 старта, 8 пол-позиции. Втори през 2005-та.

ХУАН ПАБЛО МОНТОЯ (Колумбия) - 30 (20 септември 1975). Седем победи, 84 старта, 13 пол-позишъна, четвърти през 2005-та.

Автомобил: Мерцедес MP4-21, гуми: "Мишлен"


--------------------------------------------------------------------------------


Ферари

МИХАЕЛ ШУМАХЕР (Германия) - 37 (3 януари 1969). Седемкратен световен шампион, 84 победи, 231 старта, 64 пол-позиции, трети през миналия сезон.

ФЕЛИПЕ МАСА (Бразилия) - 24 (25 април 1981). 54 старта, 13-ти през миналия сезон.

Автомобил: Ферари F248, гуми: "Бриджстоун"


--------------------------------------------------------------------------------


Тойота

ЯРНО ТРУЛИ (Италия) - 31 (31 юли 1974). Една победа, 146 старта, три пол-позишъна. Седми.

РАЛФ ШУМАХЕР (Германия) - 30 (30 юни 1975). Шест победи, 145 старта, шест пол-позишъна. Шести.

Автомобил: Тойота TF106, гуми: "Бриджстоун"


--------------------------------------------------------------------------------


Уилямс

МАРК УЕБЪР (Австралия) - 29 (17 август 1976). 68 старта, Десети миналия сезон.

НИКО РОЗБЕРГ (Германия) - 20 (27 юни 1985). Новобранец.

Автомобил: Косуърт FW28, гуми "Бриджстоун"


--------------------------------------------------------------------------------


Хонда

ДЖЕНСЪН БЪТЪН (Великобритания) - 26 (19 януари 1980). 100 старта. Девети.

РУБЕНС БАРИЧЕЛО (Бразилия) - 33 (23 май 1972). Девет победи, 215 старта, осми.

Автомобил: Хонда RA106, гуми: "Мишлен"


--------------------------------------------------------------------------------


Ред Бул

ДЕЙВИД КУЛТАРД (Великобритания) - 34 (27 март 1971). 13 победи, 194 старта. 12-ти.

КРИСТИЯН КЛИЕН (Австрия) - 23 (7 февруари 1983). 31 старта, 15-ти през миналия сезон.

Автомобил: Ферари RB2, гуми: "Мишлен"


--------------------------------------------------------------------------------


БМВ-Заубер

НИК ХАЙДФЕЛД (Германия) - 28 (10 май 1977). 97 старта. 11-ти.

ЖАК ВИЛНЬОВ (Канада)- 34 (9 април 1971). Световен шампион - веднъж. 11 победи, 151 старта. 14-ти.

Автомобил: БМВ F1.06, гуми: "Мишлен"


--------------------------------------------------------------------------------


Мидланд

КРИСТИАН АЛБЕРС (Холандия) - 26 (16 април 1979). 19 старта. 19-ти.

ТИАГО МОНТЕЙРО (Португалия) - 29 (24 юли 1976). 19 старта, 16-ти.

Автомобил: Тойота M16, гуми: "Бриджстоун"


--------------------------------------------------------------------------------


Скудерия Торо Росо

ВИТАНТОНИО ЛУЦИ (Италия) - 24 (8 юни 1981). 4 старта, 24-ти.

СКОТ СПИЙД (САЩ) - 23 (24 януари 1983). Новобранец.

Автомобил: Косуърт STR1, гуми "Мишлен"


--------------------------------------------------------------------------------


Супер Агури

ТАКУМА САТО (Япония) - 29 (28 януари 1977). 51 старта, 23-ти.

ЮДЖИ ИДЕ (Япония) - 31 (21 януари 1975). Новобранец.

Автомобил: Хонда SA05, гуми: "Бриджстоун".

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 02 Мар 2006, 13:58

Бергер няма амбиции да става заместник на Бърни


Изображение


Бившият пилот от Формула 1 и настоящ съсобственик на отбора на Торо Росо Герхард Бергер напълно отрече слуховете, че в близките месеци ще заеме поста на Бърни Екълстоун. Напоследък все по-усилено се говори, че в края на тази година 75-годишният Екълстоун ще напусне шефското място на най-авторитетната автомобилна надпревара в света. За мястото на Бърни се спрягат още имената на Дейвид Ричардс и Флавио Бриаторе. “Постът на Бърни е прекалено отговорен и не мога да си представя да върша подобна работа, заяви Бергер. - Към този момент той и Макс Мозли ръководят Формула 1 по най-добрия начин. Надявам се Екълстоун да остане начело още много години”, допълни австриецът.
През 80-те и 90-те години на миналия век Герхард Бергер има записани общо 210 участия в състезания от Формула 1. Той се е състезавал за отборите на ATS, Бенетон, Ферари и Макларън. В периода 2000-2003 година изпълняваше ролята на технически директор в БМВ Мотоспорт. През този сезон стана ясно, че Бергер ще бъде един от собствениците на втория тим на Ред Бул рейсинг Торо Росо.




Дъжд провали третия ден от тестове на Ферари в Муджело


Изображение


Лошото време на Апенините провали третия ден от тестове на отбора на Ферари. На пистата “Муджело” в Италия тимът на “Черните кончета” провежда последни изпитания преди началото на новия сезон във Формула 1 на 12 март в Бахрейн. Миналата нощ над “Муджело” се изсипа силен дъжд и по-късно през деня условията за работа бяха далеч от идеалните. Ниските температури рано сутринта само влошиха допълнително положението за Михаел Шумахер и Фелипе Маса. Това доведе до ранен край на тренировачната сесия . Седемкратният световен шампион успя да завърти едва 17 обиколки като най-добрата от тях беше с време 1:23,564 минути. Маса направи 31 обиколки, но постижението му от 1:27,314 минути беше далеч по-слабо от това на Пилето. Утре тестовата програма на Ферари по развитието на новия болид 248 F1 продължава с пълни обороти.




Мидланд подписа с Уинкелок


Изображение


Отборът от Формула 1 Мидланд официално съобщи, че е сключил договор с Маркус Уинкелок за трети пилот на тима. За сега 25-годишният германец ще бъде част от екипа на руснаците само по време на първото състезание за сезона на 12 март в Бахрейн. През зимата Уинкелок тестваше новата кола на Мидланд и направи впечатление със своите изяви по пистите на Европа. Миналата година той завърши на трето място в сериите Формула Рено.
Междувременно стана ясно, че другият тест-пилот на отбора Джорджо Мондини отново ще се започне да изпълнява професионалните си задължения през уикенда за Гран при на Малайзия, което ще се проведе на 19 март. През 2004 година Мондини спечели шампионската титла в сериите Формула Рено V6 и е един от младите състезатели, за които се смята, че има потенциал за титулярно място във Формула 1. "Много се радваме, че нашият отбор притежава двама млади перспективни пилоти, заяви техническият директор на Мидланд Колин Колийс. - Сигурен съм, че с тяхна помощ ще успеем да развием докрай потенциала на новия си болид за началото на сезона във Формула 1", допълни той.




Финландската преса тръби за контракт между Райконен и Ферари


Изображение


Според публикации в спортните вестници във Финландия пилотът на Макларън-Мерцедес Кими Райконен е подписал договор с Ферари за 2007 година. През последните няколко месеца усилено се говори, че "Айсмен" ще напусне тима на Рон Денис. Всички специалисти във Формула 1 са единодушни, че основната причина за този евентуален ход на Кими е трансферът на Фернандо Алонсо в Макларън през следващата година. Изданията "IS Urheilu", "IS Veikkaaja" и "Ilta Sanomat'' са напълно категорични в прогнозите си за следващия сезон във Формула 1. Междувременно бившият мениджър на Алонсо Ейдриън Кампос заяви пред испанското радио "Cadena SER", че е напълно убеден в раздялата между Райконен и Макларън. "Кими няма да бъде съотборник на Фернандо през следващата година. Крайно време е това да стане ясно на всички", сподели Кампос.
Вестниците в Германия също се включиха в истерията около Райконен. Пред кьолнското издание "Експрес" един от механиците на Ферари, пожелал да остане анонимен, също потвърди горещата новина.
"Още сега от ръководството на "Черните кончета" могат да обяват новия контракт на Райконен. Ние обаче не искаме да повтаряме грешката на Макларън и да създаваме напрежение в боксовете една година по-рано", заяви той.
За сега от Ферари и Макларън официално отричат подобна развръзка на събитията. Очаква се в най-скоро време да има повече подробности по темата.



Макс Мозли отново създава напрежение


Изображение



Президентът на ФИА Макс Мозли за пореден път разбуни духовете във Формула 1. Днес стана ясно, че по-рано тази седмица Мозли е изпратил писмо до всички отбори в световния шампионат. В него се казва, че срокът за подписване на новия договор "Конкорд" за участие във Формула 1 през 2008 година ще бъде в рамките на периода 24-31 март. Официалното писмо на Мозли има за цел да окаже натиск върху асоциацията на автомобилните концерни GPMA.

Както е известно, в нея членуват Рено, Мерцедес, Тойота, БМВ и Хонда. Още през миналата година те заплашиха Международната автомобилна федерация (ФИА), че ще организират алтернативен шампионат през 2008 година. Те не са доволни от преразпределението на парите във Формула 1 и от еднолично вземаните решения за промяна на техническите правила. Към настоящия момент единствените отбори, които са подписали новия договор на ФИА, са Уилямс, Ред Бул, Торо Росо, Мидланд и Супер Агури. Очаква се към тях евентуално да се присъединят и новите тимове Продрайв на Дейвид Ричардс и Дирексив на Жан Алези.

Писмото на Мозли може да се интерпретира като сериозно предупреждение към GPMA. Във Формула 1 право на участие имат само 12 отбора и всяко забавяне може да попречи на някои от екипите да се включат в най-авторитетната автомобилна надпревара през 2008 година. "Ръководството на ФИА се надява изключително много всички отбори които ще вземат участие в шампионата на Формула 1 този сезон да се включат и през 2008 година", заяви Мозли. За сега реакция от страна на GPMA няма, но със сигурност може да се очаква развитие по тази тема в близките дни.

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Мнение от Dimo » 02 Мар 2006, 20:43

Снимката ти на пилотите на отборите за 2006-та не е актуална, тва е снимка от изминалия сезон, а не от насточщия ;)
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към BMW и моторните спортове

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook