малко Ф1 новинки за запалянковците

Formula 1, AMLS и всички други прояви.

Модератор: Sharo

Гост
Аватар

малко Ф1 новинки за запалянковците

Мнение от Гост » 12 Юли 2005, 0:39

Миналата сряда шефовете на отборите във Формула 1 (с изключение на Ферари) се срещнаха в Мюнхен, за да обсъдят предложенията на ФИА за нов регламент след 2008 г., както и такъв за свой собствен шампионат.
„Девет тима и пет производителя се срещнаха за да бъде съгласуван пакет от технически предложения, които ще бъдат публикувани през месец август”, разкри техническият директор на Уилямс Сам Майкъл пред английското автомобилно издание Autosport.
Президентът на ФИА Макс Мозли представи своите идеи за бъдещ регламент още в Индианаполис, където между другото се предлагаше и намаляване на аеродинамичното притискане с 10% спрямо актуалните стойности.
„Дали обаче ние желаем това?”, пита Майкъл. „Тогава ще имаме едва една трета от грипа на колите от 70-те години на миналия век.”


След като Мерцедес и Хонда вече направиха изпитания на писта на своите двигатели V8, през тази седмица тестове на агрегатите си за следващия сезон ще направят BMW и Тойота.
Въпреки че все още не е сигурно, дали концерна от Мюнхен ще снабдява тима на Уилямс с мотори за следващия сезон, болидите на сър Франк ще направят тест на двигателите за догодина. Изпитанията започват в сряда.


“Шуми шести на “Силвърстоун”. Това беше много, много слабо”. Така започва коментара си за състезанието за Гран при на Великобритания във Формула 1 германският таблоид “Билд”. След провала във Франция (б.р. 81 секунди изоставане от първия Алонсо), сега Шуми не успя да подобри много постижението си - 75 секунди изоставане от Монтоя. Във вчерашното състезание обаче това време означава едва шесто място. “То не струва много. Особено, ако погледнем и времето. Иска ми се да можехме да се борим за световната титла, но просто сме много, много далеч, коментира разочаровано Шумахер. - Като видим последното състезание, вървим по-скоро назад, отколкото напред...”.
“Чудесни предпоставки за домашното състезание на “Хокенхайм”, коментира горчиво “Билд”. Вторият от неделното състезание Алонсо пък беше на другия полюс - “Доволен съм от второто място. Много доволен, тъй като “Силвърстоун” е най-лошата писта от целия календар за нашата кола. Отсега-нататък ще става все по-добре”, убеден е водачът в генералното класиране.



Когато двама се карат, трети печели. На това разчита седемкратният световен шампион във Формула 1 Михаел Шумахер. Шефът на Рено Флавио Бриаторе обаче вижда ситуацията по по-различен начин. За него битката за световната титла този сезон се е превърнала в двубой. Борбата ще е между пилота в неговия тим Фернандо Алонсо и финландеца в Макларън Кими Райконен, смята италианецът. Михаел Шумахер е вън от играта. Според Бриаторе световният шампион има шанс да се върне в борбата, само ако се повтори състезанието от “Индианополис”, когато стартираха само шест болида. “Шумахер и Ферари изпуснаха влака за световната титла, заяви Бриаторе в интервю за “Велт ам Зонтаг”. - Битката между Алонсо и Райконен остава вълнуваща и това е добре за Формула 1. Ако ние се провалим още веднъж, а Кими завърши напред, ще стане доста напечено. Мисля, че това е страхотно”.
Бриаторе, чиито отбор беше един от седемте, които отказаха старта в САЩ, смята, че ситуацията във Формула 1 бързо се нормализира след скандалното състезание. “Ще има обезщетение за феновете и догодина ще има свободен вход, поне от Рено. Мисля, че и другите ще ни подкрепят. Иначе Формула 1 ще покаже, че не си взима поуки, каза Бриаторе по повод скандала на “Индианополис”.

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 14.04.2005

Мнение от Storm » 12 Юли 2005, 9:19

благодарско за информацията :winky:
Убий звяра в себе си !

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Мнение от Dimo » 12 Юли 2005, 9:39

Ето и още малко:

Фернандо Алонсо: Хуан Пабло доказа класата си

Лидерът във временното класиране за Световната титла във Формула 1 Фернандо Алонсо заяви след Гран При на Великобритания, че е доволен от второто си място, защото със спечелените точки е учеличил аванса си пред своя основен конкурент Кими Райконен.

"Съжалявам за Кими, защото това, което се случва с него, не е честно. Той е отличен пилот и съм сигурен, че не му е много приятно в две поредни състезания двигателят му да гърми в свободните тренировки", каза още испанецът.

Той добави и, че съжалява защото е тръгнал от първа позиция, но не е спечелил.

"Хуан Пабло обаче доказа класата си и успя да ме изпревари още в началото. Той е отлично подготвен и задържа лидерството си до края. Не мисля, че фарсът, който беше сътворен на "Индианаполис", ще се повтори", завърши Алонсо.

От Topsport
Изображение

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 12 Юли 2005, 12:29

Какво би станало, ако на Кими Райконен не му бе гръмнал двигателя в свободната тренировка и той си бе тръгнал от втора позиция в ГП на Великобритания на "Силвърстоун"? Финландецът е убеден, че резултатът би бил съвсем различен. Кой не би се съгласил с него? Ако бе направил добър старт, би се залепил след победителя и съотборник от Макларън Хуан Пабло Монтоя и имащия полпозишън Фернандо Алонсо с Рено. Така нямаше да крета зад Михаел Шумахер, който го задържаше в продължение на 24 обиколки. Дори да не беше успял да спечели, щеше да бъде поне втори, а не трети.
Подобни "ако" и "обаче" не се броят, след като състезанието вече е свършило, но в случая важна е тенденцията. С два макларъна около себе си, безспорно за Алонсо би било далеч по-трудно. Тук се крие и надеждата за световна титла на Макларън пред този сезон. За да стане това, болидите на "сребърните стрели" трябва да завършват първи и втори, особено в домашното състезание на Хокенхайм след две седмици.
Един бегъл поглед върху времената на отборите на "Силвърстоун" трябва да предизвика притеснения в Рено. Кими Райконен записа най-бърза обиколка от 1:20.502 мин., малко преди това Монтоя завъртя за 1:20.700. Въвховите времена на двамата от Рено Джанкарло Физикела и Фернандо Алонсо са съответно 1:21.159 и 1:21.228. Изненадващо в класацията следва Михаел Шумахер с 1:21.675, пред брат си Ралф с 1:21.960. Дженсън Бътан с БАР бе последният с време под 1:22 мин - 1:21.993. Трафикът беше другият съществен фактор. Ако Ярно Трули не бе блокирал Алонсо (неумишлено, тъй като нямаше син флаг, когато испанецът застигна Трули с обиколка), пилотът на Рено можеше и да триумфира.
Най-безспорното нещо в момента е, че Рено и Макларън са с клас пред останалите. Ферари отново е в задънена улица. Шумахер бе бърз на моменти, но недостатъчно и недостатъчно дълго, за да постигне повече от 6-то място. Рубенс Баричело единствен опита стратегия с три питстопа (останалите бяха с два), но тя не се оказа печеливша и той финишира на две сек. след Шумахер. Интересно е, че най-бързата обиколка на бразилеца бе едва 1:22.302 мин., въпреки че цялото състезание той е бил с по-малко гориво и по-лек от останалите.
Обяснението е проблеми със спирачките, подобни на онези на пистат "Маникур". Както призна спортният директор на Ферари Жан Тод, крайните резулнани да обективно отражение на моментното съотношение на силите.
В БАР имаха големи надежди за състезанието на "Силвърстоун", но ранният питстоп на Бътан (20-тат обиколка) на практика постави добрата му стартова позиция под въпрос. Петото място, въпреки че донесе 5 точки, определено е разочарование след очакванията за подиум.


КИМИ !!! .. колко истина има в тая статия ;)

хаиде малко и за феновете на БМВ

BMW ще дебютира през следващата година с изцяло собствен заводски отбор, но заради договора си с Уилямс може да се наложи да снабдява два отбора с двигатели, в случай че Франк Уилямс и Патрик Хед не се откажат от агрегатите на концерна.
Германската фирма обаче предпочита да хвърли всичките си ресурси в посока Заубер, „което би било много по-добре в настоящата ситуация”, разкрива Марио Тайсен в интервю пред немското списание Кикер. „От друга страна обаче сме поели ангажимент пред другите производители да снабдяваме и втори екип с двигатели. Ние стоим зад този ангажимент, въпреки че това ще означава допълнително натоварване за нас.”



След като Мерцедес и Хонда вече направиха изпитания на писта на своите двигатели V8, през тази седмица тестове на агрегатите си за следващия сезон ще направят BMW и Тойота.
Въпреки че все още не е сигурно, дали концерна от Мюнхен ще снабдява тима на Уилямс с мотори за следващия сезон, болидите на сър Франк ще направят тест на двигателите за догодина. Изпитанията започват в сряда.

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 13 Юли 2005, 1:10

Нищо не се получава. На четвъртата свободна тренировка болидът на Кими Райконен внезапно спира отново. Но финландецът, най-бързият пилот във Формула 1, до последно вярва, че става въпрос за малка повреда. Надява се поне този път да бъде пощаден. Напразно.
Помпата за маслото е отказала. Малка повреда с огромно значение. Моторът трябва да бъде сменен, за всеки случай. Със сигурност е по-разумно да приемеш наказанието и да стартираш с 10 места по-назад, отколкото да рискуваш повреда на двигателя по време на самото състезание. Тогава всичко щеше да свърши. И въпреки това, за Кими състезанието вече е приключило. Задържан от бавните Ярно Трули и Михаел Шумахер, финландецът завършва едва трети.
Имало е вече пилоти, които в момент на голямо разочарование раздават ритници наляво и надясно. 25-годишният Райконен се задоволява с това да изкара яда си на стената в бокса на Макларън. Това не оставя следи и е достатъчно, за да може Кими да се успокои след поредното горчиво разочарование. В събота обаче той остана външно спокоен, защото вътрешно бе подготвен. “Вече съм свикнал”, вдигна рамене финландецът. Повече няма какво да се каже. И въпреки това, този мълчаливец трябваше най-после да си излее всичко, което чувства. Целият яд за безпомощността на човека в една машина, която се поврежда, за необяснимия феномен, редовно да ставаш жертва на техниката. Защо винаги се случва на това фино, с почти хлапашко излъчване момче, докато в лагера на най-силните му конкуренти Фернандо Алонсо (Рено) и Михаел Шумахер (Ферари) съотборниците Физикела и Баричело като верни лакеи привличат всички технически повреди върху себе си?
В случая “Райконен” статистиката на повредите през 2005 година е следната: проблеми го спират в Малайзия, на Имола, на Нюрбургринг Кими спуква гума като водач на колоната в последната обиколка, във Франция повреда в мотора го изхвърля 10 места назад на стартовата решетка, а на последното състезание в събота бедствието се повтори.
След всичко това, Райконен не се отказва. Той не е суеверен. “Тук не става въпрос за лош късмет, става въпрос за лоша организация. Трябва да работим по-здраво и да се погрижим това да не се случва вече”, категоричен е той. Да не се случва вече? Преди две години, когато пропадна първият шанс на мълчаливия пилот да спечели световната титла, загубата срещу силния тогава Михаел Шумахер можеше да се преглътне. Никой не очакваше титлата тогава. Този път обаче ще е много тежък удар, ако Кими загуби шанс да навакса преднината на Алонсо. Защото в Макларън-Мерцедес имат най-бързата кола във Формула 1.
“Знаем от какво имаме нужда, за да побеждаваме”, твърди шефът на Макларън Рон Денис. - Пилотите идват при нас, за да печелят титли”. Това твърдение обаче има две страни. Райконен беше привлечен, защото в Макларън търсеха потенциален заместник на шампиона Мика Хакинен. Ако не беше така, щяха ли “сребърните стрели” да го откупят за 20 милиона долара от Заубер? Инвестицията изглежда си струва. След голямото разочарование, Кими седя няколко часа послушно в бокса на Макларън. А можеше да ги замеря с камъни. Дори една лоша дума не излезе от устата му.
Постижението му в квалификацията и без това казва повече, отколкото той може да обясни. На Райконен му стигна половин час да преодолее яда си и да го превърне в желание за победа. Алонсо, най-бързият в тренировките, успя със своето по-леко “Рено” да изпревари Райконен едва с 0,027 секунди. “Грандиозно!”, каза спортният шеф на Мерцедес Норберт Хауг. “Сензационно”, прибави Рон Денис и продължи с хвалебствията. - Кими е по-добър от миналата година, но още не е достигнал върха си.” Кой знае? Сигурно е само, че Макларън-Мерцедес предлага доста добри възможности за развитие.


Заради проблемите, които Кими Райконен имаше с болида си по време на последните две състезания за Формула 1 за Големите награди на Франция и Великобритания, финландецът каза, че е недоволен от отбора на Мерцедес. Заради аварии в двигателя на колата, Кими трябваше да стартира с 10 места по-назад от времето, което показа на квалификациите. Тези неприятни грешки на техниците предизвикаха разочарованието на пилота, тъй като по този начин той няма възможност да се противопостави на лидера в генералното класиране Фернандо Алонсо с Рено. От Мерцедес обаче се извиниха за допуснатите грешки. “Кими загуби още 2 много важни точки спрямо Алонсо на “Силвърстоун”. Ако не бяха проблемите с двигателя, резултатите щяха да са по-добри. Много съжаляваме за случилото се. Поискахме извинение на Кими и обещаваме, че ще работим усърдно, за да може повече да не изпадаме в такива положения”, обяви спортният директор на "Сребърните стрели" Норберт Хауг пред Би Би Си.



Интервю на Флавио Бриаторе за в. "Велт ам Зонтаг"





"Г-н Бриаторе, колко важна е световната титла за Вас?"


ФБ: На първо и най-важно място тя е важна за Рено. Компанията трябва да оправдае инвестицията си. За мен лично, титлата ще докаже, че титлите, които спечелих с Бенетон, не са случайни.





"Кой мислите, че ще спечели шампионата?"


ФБ: Ако изостанем отново и Кими печели редовно, тогава шампионатът може да стане много завързан. Но смятам, че ситуацията е превъзходна. Всичко е толкова вълнуващо и добро за Формула 1.





"След Индианаполис отборите надигнаха глас срещу Макс Мозли. Каква е вашата позиция?"


ФБ: Макс Мозли върши чудесна работа в последните години. Той е интелегигентен, способен човек с много ценни идеи. Това не означава, че всичко, което предлага е перфектно, но съм съгласен с него в най-важните аспекти.





"Какво точно означава това?"


ФБ: Зрителите са най-важните хора и ние трябва да подобрим Формула 1 - да я направим по-безопасна и по-интересна. За да постигнем това, се нуждаем от силен регулатор в лицето Мозли като президент на ФИА. Но за единност и атрактивност на шоуто се нуждаем и от Ферари.





"Но Ферари вече имат договор с ФИА и Екълстън, а не с планираните от производителите серии."


ФБ: Няма значение. Ако Ферари се убедят, че новите серии наистина работят, съм сигурен, че съмненията им ще отпаднат и те ще се присъединят.





"Как може да се случи това?"


ФБ: Всички, които участват във Формула 1 по един или друг начин трябва да се съберат на масата за преговори и да се разберат като възрастни хора - чрез диалог и то колкото може по-скоро.





"Това предложение за мир ли е?"


ФБ: Не, защото във Формула 1 няма война и няма да има. Всички знаем от какво се нуждае Формула 1 - единство, силен контрол върху всички от страна на ФИА, но също така повече пари за отборите и производителите, отколкото в момента. ФИА няма нищо общо с разпределението на парите, Бърни Екълстън има, но той разполага само с 25% от дяловете. Останалото принадлежи на банките.





"И какво решение може да намери този проблем?"


ФБ: Производителите създават нова организация заедно с ФИА и Бърни Екълстън, с която всички сключват договор начисто - при съвсем нови условия - включително и Ферари. И след това продължаваме по същия начин след 2008 година.





"Без банките, но с Екълстън и ФИА?"


ФБ: Да, защото споразумението между отборите (Конкорд) и ФОМ изтича през 2007. ФОМ е притежание на банките, а изпълнителен директор е Бърни Екълстън. Възможно е през 2008 да създадем изцяло нова състезателна серия Формула 1, която да включва отборите, Бърни Екълстън, контролирана от ФИА, но без банките.





"Това означава ли, че последните предложения на Мозли, които целят да се ограничи в голяма степен електрониката, аеродинамичното развитие и гумите, ще бъдат приети от производителите?"


ФБ: Ако съм разбрал правилно, направените предложения са основа за дискусия. Те трябва да бъдат обсъдени и одобрени до края на годината, в противен случай вече предложените от ФИА промени ще влязат в сила.





"Вашите партньори споделят ли вашето мнение? "


ФБ: Търсим компромис с ФИА и Екълстън. Приемаме тяхната позиция. Нямаме проблем нито с Бърни, нито с Макс, нито с ФИА. Просто трябва да направим сериозна реорганизация по възможно най-подходящия начин.





"Сериозна ли е заплахата на производителите за собствен шампионат?"


ФБ: Това не е съществения проблем. Най-важното е да се намери най-доброто решение за участниците във Формула 1. Само това има значение.""


__________________


Превод: bam-bam :mhihi:

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 16 Юли 2005, 2:23

Днес Сенатът на ФИА е разгледал нови доказателства по случая с ГП на САЩ, предоставени на ФИА от 5-те отбора (БАР, Макларън, Рено, Заубер, Тойота и Уилямс. Като представител на 6-те отбора присъства Рон Денис, придружен от Кристиан Хорнер - от Ред Бул.
След разговор с двамата представители на отборите Сенатът на ФИА излезе със следното изявление:
Сенатът е убеден, че отборите са били задължени според договорите си да следват инструкциите на доставчика си на гуми. Доставчикът им е изразил становище, че те не трябва да се състезават на пистата Индианаполис Мотор Спийдуей в конфигурацията, лицензирана за състезание.
Сенатът е взел предвид невъзможността на ФИА да одобри промяна на конфигурацията на пистата според спортните и законови изисквания.
Също така е приел, че и ФИА, и отборите са били заплашени от сериозни правни проблеми в САЩ (особено в случай на инцидент по време на състезанието), ако не спазят стриктно задълженията си.
Като резултат Сенатът смята, че не са необходими дисциплинарни наказания за отборите и ще препоръча на ССМС на ФИА да оттегли обвинението си срещу 7-те отбора.

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 21 Юли 2005, 3:03

Забраната за реклама на цигари по време на европейските състезания от Формула 1 влиза в сила от 31 юли. Всички печатни брошури, радиосъобщения и цигарени спонсори ще бъдат поставени извън закона.
Общо пет от отборите в шампионата рекламират цигарени изделия. Спонсор на БАР е Лъки Страйк, Ферари рекламира Марлборо, Джордан – Бенсън &Хеджис, Макларън – Уест , а Рено – Майлд Севън.
Предстой отборите, които имат спонсори цигарени компании, да обявят плановете си за бъдещо финансиране.



След Ферари и Ред Бул, MidlandF1 също подписа новия договор Конкорд предложен от ФИА и ФОМ, който ще влезе в сила след 2008 г. Това изглежда е нов удар срещу опозицията от страна на ФИА. През следващата седмица се очаква организацията на производителите да внесе своите предложения за регламент в Световната автомобилна федерация.
„Бърни Еклестън бе един от най-важните фактори за влизането на Midland във Формула 1 и Алекс Шнайдер винаги е подкрепял неговата визия за бъдещето на спорта”, заяви след подписването Колин Колес, изпълнителен директор на MidlandF1. „Ние сме щастливи и доволни да бъдем сред хората изграждащи бъдещето на Формула 1.”

Техническият директор на Макларън Ейдриън Нюи продължи договора си с отбора за 2006 г. „Мислех за почивка след края на сезона, но засега тези планове ще почакат и ще бъда в тима през следващата година”.


По време на 80-те години Нюи работи в Индикар, преди да се премести във Формула 1. Първоначално е в екипа на Уилямс, а през 1997 г. се мести в Макларън. Тогава отговаря за дизайна на болида на Мика Хакинен, с който финландецът взе последователно титлата през 1998 и 1999 г.

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 23 Юли 2005, 12:21

Въпреки че почти напълно са загубили шансовете си за шампион при пилотите, шефовете на Ферари и състезателите Рубенс Барикело и Михаел Шумахер заявиха, че не са загубили надежда да направят отбора победител при конструкторите. Бразилският пилот Барикело обаче заяви, че болидите трябва да се подобрят значително, за да дават желаните резултати. “На Силвърстоун просто не бяхме достатъчно бързи. През изминалата седмица обаче работихме доста усърдно и направихме няколко важни стъпки напред в развитието на колата. Сега сме малко по-силни, но трябва да се подобрим още”, заяви бразилецът. Миналата седмица доста работа имаха тест-пилотите на отбора. Първо Рол Ришар въртя обиколки във Франция. Самият Михаел Шумахер също се включи в тестовете и прекара един ден в Мугело преди да отлети за Германия за следващото състезание. Лука Бадоер и Марк Жене все още работят на базата Маранело. Медиите смятат, че Марк Жене вече изпробва новият болид Ферари 2006 V8.


Отборът на Джордън подписа договор с нов спонсор. Става дума за канадската пивоварна “Стийлбек брюъри”. Логото на бирения концерн, което представлява имитация на кленовото листо от герба на Канада, ще се появи върху болидите на “жълтите” още преди края на настоящия сезон. Новият собственик на отбора от Формула 1 Алекс Шнайдер, който е натурализиран канадец изрази своето задоволство от сключената сделка: “Страхотно е да виждам канадска компания върху болидите на отбора. Подкрепата им е много важна за нас”, заяви той.

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 24 Юли 2005, 11:43

Дъждът може да изиграе главна роля в предстоящия старт за Голямата награда на Германия на пистата “Хокенхайм”. Вчера след обяд преваля леко, но според метеоролозите е сигурно, че утре ще вали и има 60% вероятност да се излее порой. Това може да провали плановете на водача в генералното класиране Фернандо Алонсо с Рено и на втория Кими Райконен с Макларън-Мерцедес. Те двамата са сочени за най-големите фаворити, но не трябва да се пренебрегва и седемкратният световен шампион Михаел Шумахер, който ще се състезава пред собствена публика. Освен това Шуми се представя отлично на мокра писта.


Фернандо Алонсо, който утре ще стартира от трета позиция на състезанието за Голямата награда на Германия на пистата “Хокенхайм”, е доволен, че Хуан Пабло Монтоя ще започне надпреварата от последна позиция. “Аз съм оптимист и се надявам да изпреваря Бътън още на старта, така ще се боря с Кими за първото място. Дано да спечеля. Ако не, поне да завърша втори или да намеря място на почетната стълбичка, сподели пред журналистите водачът в генералното класиране за Световния шампионат. - А и смятам, че ще ми бъде по-лесно, когато Хуан Пабло стартира от последна позиция. Ако беше по-напред, щеше да ми създаде огромни проблеми.”


Колумбийският пилот на Макларън-Мерцедес Хуан Пабло Монтоя се извини на тима след като катастрофира на последния завой във вчерашната квалификация за Гран При на Германия на пистата Хокенхайм и по този начин ще тръгне от последната редица на стартовата решетка днес. “На този завой имах проблеми през целия уикенд. Можех да спечеля пол-позишън, сподели разочаровано Монтоя. - Направих грешка и бях наказан за нея. Провалих всичко”. Първи днес ще потегли съотборникът на Монтоя в отбора на “Сребърните стрели” Кими Райконен, но въпреки спечеленото първо място в квалификацията всички в Макларън са разочаровани от изпуснатата възможност двата им болида да стартират от първа редица точно на домашното състезание на Мерцедес.

ciganin
Аватар

Мнение от ciganin » 25 Юли 2005, 20:47

Вчерашното състезание за Гран При на Германия на пистата "Хокенхайм", 12-ти кръг от световния шампионат във Формула 1, логично намери голям отзвук в пресата по света и окупира спортните страници на вестниците. Предлагаме ви някой интересни заглавия:

Италия:
“La Gazzetta dello Sport”: Титлата е наполовина в ръцете на Алонсо. Испанецът триумфира благодарение на Рено, Макларън отново проваля Райконен, Ферари е в свободно падане. Шумахер и Баричело бяха с различни гуми, представянето и на двамата беше провал. Шуми си е същият, Ферари обаче - не.
“La Repubblica”: Алонсо взе титлата на Шуми. Само математиката твърди още, че битката не е свършила
“Corriere della Sera”: Кралят на Формула 1 Алонсо, победи. Алонсо посяга към титлата.
“La Stampa”: Единственото, което остана, е любовта на феновете.
“L'Unita”: Отново едно състезание, което искаме да забравим възможно най-бързо. Пак старата песен при Ферари.

Великобритания:
“The Sun”: Тимът на Кими прави Алонсо големия победител. Испанецът не може вече да бъде настигнат по пътя към световната титла. Технически повреди струваха на Райконен вече три победи. Шансовете за него остават само математически.
“The Independent”: Райконен изоставен от късмета. Отпадането му е като подарък за Алонсо. Шумахер виждаше много големи брат си и Култард в огледалото. Това показва колко е затънал някогашният Всемогъщ.
“Daily Mail”: Алонсо прави огромна крачка по посока на титлата. Демони преследват Райконен. Това беше петото му отпадане на Хокенхайм.

Франция:
“Le Parisien”: Алонсо върви по кралския път. Сигурността на Рено и талантът на пилота им Фернандо Алонсо водят в средата на сезона към титлата.
“Liberation”: Алонсо - шест победи на сметката. Райконен отново предаден от техниката
“Le Figaro”: Заслужава ли Макларън още един пилот от калибъра на Кими Райконен? Малкият финландски гений отново беше предаден от болида си.

Испания:
“El Pais”: Алонсо доминира така, като Михаел Шумахер го правеше преди година.
“El Mundo”: Алонсо прави огромна крачка към титлата.
“Marca”: Алонсо вече усеща титлата. Титлата няма как да му избяга.
“As”: Райконен кара с пълен риск. В състезанието се видя, че Макларън е по-бърз от Рено, но не толкова сигурен.

Финландия:
“Hufvudstadsbladet”: Колата изостави Райконен, шансовете за титлата се изпаряват.

Дания:
“Berlingske Tidende”: Перфектен ден за Алонсо. Райконен отово трябваше да прекрати по-рано участието си, въпреки че беше водач. Изглежда, че Алонсо и Рено си осигуриха титлите.

Швеция:
“Aftonbladet”: Мечтата за спечелване на световната титла умря вчера. Кими Райконен беше принуден да излезе от колата си, след това Алонсо нямаше проблеми да спечели.


На пилота на Рено Фернандо Алонсо му стига да завършва само на 4-то място в предстоящите стартове от световния шампионат Формула 1 и ще стане шампион, изчислиха испанските медии. След вчерашния си успех на “Хокенхайм” за Голямата награда на Германия, той увеличи още повече преднината си пред втория Кими Райконен с Макларън-Мерцедес. Според изчисленията на статистиците, ако в следващите 7 състезания Алонсо взима по 5 точки от 4-та позиция, ще събере общо 122 точки и не може да бъде достигнат от съперника си Кими Райконен, който дори и да спечели състезанията до края, ще има 121 точки.



Италианската преса започна да нарича лидера в генералното класиране за световната титла във Формула 1 Фернандо Алонсо “бебе шампион”. Вестниците пишат, че за своите 23 години испанецът е необикновено зрял. Според тях шампионският приз на астуриеца вече му е в кърпа вързан. “Въпреки крехката си възраст, той определено показва зрялост”, пише спортният всекидневник “Гадзета дело Спорт” след победата на Алонсо вчера на “Хокенхайм”. Заглавието на “Кориере дело Спорт” е следното: “Алонсо се доближава до титлата, Райконен отпада, а Шумахер е едва пети”. “Ла Република” пише: “Бебе шампионът открадна царството на Шумахер след шестия си успех.”

Назад към BMW и моторните спортове

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook