Машинна смяна на масло на скоростна кутия
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- ice_box
- Потребител
- Мнения: 47
- Регистриран на: 14.11.2019
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 525d
- Мечтае да кара: ///M
Машинна смяна на масло на скоростна кутия
Здравейте,
Тъй като съм във вихъра на обслужването на колата обмислям да сменя на скоростната кутия на машина, като това източвало 100% от маслото, като се добавят още 2-3 литра за промивка. Някой правил ли е тази процедура и дали е доволен от нея, крие ли някакви рискове?
До колкото разбирам по нормалния начин се източвало само около 50% от маслото в кутията и се долива ново. При мен го има това чудене понеже говорих с познати и мненията като цяло за смяната на маслото на скоростите са доста полярни, от не се сменя до сменя се на до 60к километра. Аргументите за да не се сменя били че ако има проблем със скоростите смяната може да задълбочи проблемите.
Мен общо взето ме подтиква това че 2ра към 3та понякога задържа малко повече оборотите и подритва, но не всеки път,
сякаш когато то е по студено и колата не е загряла, та ми казаха че проблема е най вероятно във старото масло и като го сменя на 100%, на машина щяло да заспи. Обаче ме притеснява сегашното ми масло защото на цвят е мътно червено - оранжево кафеникаво и като го помириша мирише неприятно.
Та мисля си дали да не сменя само половината, за да не ускоря някоя инфекция или да скачам в дълбокото.
Интересно ми е вие как сменяте маслото си, машинно или по обикновения начин, кога го сменяте и има ли някакви тънкости при маслото на скоростите?
Тъй като съм във вихъра на обслужването на колата обмислям да сменя на скоростната кутия на машина, като това източвало 100% от маслото, като се добавят още 2-3 литра за промивка. Някой правил ли е тази процедура и дали е доволен от нея, крие ли някакви рискове?
До колкото разбирам по нормалния начин се източвало само около 50% от маслото в кутията и се долива ново. При мен го има това чудене понеже говорих с познати и мненията като цяло за смяната на маслото на скоростите са доста полярни, от не се сменя до сменя се на до 60к километра. Аргументите за да не се сменя били че ако има проблем със скоростите смяната може да задълбочи проблемите.
Мен общо взето ме подтиква това че 2ра към 3та понякога задържа малко повече оборотите и подритва, но не всеки път,
сякаш когато то е по студено и колата не е загряла, та ми казаха че проблема е най вероятно във старото масло и като го сменя на 100%, на машина щяло да заспи. Обаче ме притеснява сегашното ми масло защото на цвят е мътно червено - оранжево кафеникаво и като го помириша мирише неприятно.
Та мисля си дали да не сменя само половината, за да не ускоря някоя инфекция или да скачам в дълбокото.
Интересно ми е вие как сменяте маслото си, машинно или по обикновения начин, кога го сменяте и има ли някакви тънкости при маслото на скоростите?
- datchko
- ентусиаст
- Мнения: 949
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: Машинна смяна на масло на скоростна кутия
Много са ми чудни хората, които твърдят, че маслото в автоматика не се сменяло..
Към автора - как ще смениш маслото в двигателя - наполовина или цялото? Риторичен въпросът.
Иначе можеш да минеш и на машинна смяна, хубавото е, че в машината се изливат (или си засмуква маслото от туба) еди колко си литра масло, единят маркуч се слага на пробката за пълнене, другият край - на мястото, където маркуча за връщане на маслото (нали минава към охладител и термостат) и машината почва да циркулира.
Има си прозорче, през което се вижда кога протича чиста/свежа течност, но има и датчици, които показват колко литра са източени и колко остава да влязат.
Традиционният начин е да се източи старото масло през пробката за източване, след това може да се източи още малко от въпросния по-горе маркуч.
Сменя се филтъра, пълни се с масло докато протече от пробката за пълнене, минава се през различните предавки (P, R, N, D, D1, D2 и D3) като се задържа по няколко секунди на всяка предавка, допълва се с масло и си готов.(Последното се повтаря 2-3 пъти докато спре да поема повече масло)
П.П. - Хубаво е да се сменят и гумените уплътнения между мехатроника и тялото на кутията, както и мостовото уплътнение, както и уплътняващата букса на кабела.
Към автора - как ще смениш маслото в двигателя - наполовина или цялото? Риторичен въпросът.
Иначе можеш да минеш и на машинна смяна, хубавото е, че в машината се изливат (или си засмуква маслото от туба) еди колко си литра масло, единят маркуч се слага на пробката за пълнене, другият край - на мястото, където маркуча за връщане на маслото (нали минава към охладител и термостат) и машината почва да циркулира.
Има си прозорче, през което се вижда кога протича чиста/свежа течност, но има и датчици, които показват колко литра са източени и колко остава да влязат.
Традиционният начин е да се източи старото масло през пробката за източване, след това може да се източи още малко от въпросния по-горе маркуч.
Сменя се филтъра, пълни се с масло докато протече от пробката за пълнене, минава се през различните предавки (P, R, N, D, D1, D2 и D3) като се задържа по няколко секунди на всяка предавка, допълва се с масло и си готов.(Последното се повтаря 2-3 пъти докато спре да поема повече масло)
П.П. - Хубаво е да се сменят и гумените уплътнения между мехатроника и тялото на кутията, както и мостовото уплътнение, както и уплътняващата букса на кабела.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- kikko
- младши ентусиаст
- Мнения: 463
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 525d
Re: Машинна смяна на масло на скоростна кутия
Колегата над мен е бил достатъчно изчерпателен. Правил съм го няколко пъти, но не с машина а по "гаражния" начин, резултата винаги е бил положителен. Според мен с машина ще бъде още по-добре.
E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic
- AlonsoBest
- младши ентусиаст
- Мнения: 286
- Регистриран на: 25.04.2013
- Местоположение: Трявна/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 540i G30, 120d F20
- Мечтае да кара: 540i
Re: Машинна смяна на масло на скоростна кутия
Машинната смяна на масло на кутията не е много добра, защото върти маслото на обратно и изкара всичките боклуци от филтъра и ги набива в логиката на кутията. Обикновено това създава повече проблеми от колкото позитиви. Това го знам от хора, които се занимават с ремонт на кутии и казват, че повечето кутии които са с сменено масло на машина отиват при тях. Иначе смяната по традициония е напълно ок и не остава чак 50% от маслото, а по малко и това че остава не е проблем.
- ice_box
- Потребител
- Мнения: 47
- Регистриран на: 14.11.2019
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 525d
- Мечтае да кара: ///M
Re: Машинна смяна на масло на скоростна кутия
Честно казано и на мен са ми интересни хората който казват не се сменя маслото на скоротите, но има такива, един познат с е90 330д, който я има от години ми каза че я е взел с маслото което е в момента, не го е сменял от както е в него - около 80к км и твърдеше, че смисъл няма от смяна, като се прецака нещо тогава.. Свят широк. Аз съм на по различно мнение понеже карам по повечко км годишно и не ми се рискува да остана някъде на пътя.
Може би за проблемите с автомата е било това че като се "изсмуче" с машина и извърпва остатъците от картера /който до колкото знам е намагнетизиран и държи метални частици/.. Незнам все повече се двоумя как да процедирам, в интерес на истината не ми се рускува да си създам скъпоструващ проблем при положение, че може да се мине между капките със обикновенна смяна на маслото, а и излиза по евтино в крайна сметка. Имам оферта за смяна на машина около 700 лева + доълнителните 2 - 3 литра за промивката, за обикновената смяна не съм питал за цени, но със сигурност ще е по евтино, най малко заради по малкото масло, което трябва да се закупи /ZF около 47 лева литъра ми се върти в главата/.
Също така за смяната на допълнителните уплътнения със сигурност ще държа да бъдат сменени.
Ще ми се дапремахна това придърпване за което споменах по горе и намирам логиката да е в маслото, понеже така като го гледам изглежда да е приключило, и да намеря душевен покой
Може би за проблемите с автомата е било това че като се "изсмуче" с машина и извърпва остатъците от картера /който до колкото знам е намагнетизиран и държи метални частици/.. Незнам все повече се двоумя как да процедирам, в интерес на истината не ми се рускува да си създам скъпоструващ проблем при положение, че може да се мине между капките със обикновенна смяна на маслото, а и излиза по евтино в крайна сметка. Имам оферта за смяна на машина около 700 лева + доълнителните 2 - 3 литра за промивката, за обикновената смяна не съм питал за цени, но със сигурност ще е по евтино, най малко заради по малкото масло, което трябва да се закупи /ZF около 47 лева литъра ми се върти в главата/.
Също така за смяната на допълнителните уплътнения със сигурност ще държа да бъдат сменени.
Ще ми се дапремахна това придърпване за което споменах по горе и намирам логиката да е в маслото, понеже така като го гледам изглежда да е приключило, и да намеря душевен покой
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Машинна смяна на масло на скоростна кутия
Не искам да те разочаровам, но това придръпване малко ме съмнява да се оправи със смяна на масло.
Намери читав сервиз за автоматични кутии и отиди да направят едно тестово каране, повечето знаят обичаините симптоми и болежки и ще те посъветват. Идеята ми е да не дадеш едни пари за масло и после да трябва да точиш наново за ремонт.
Намери читав сервиз за автоматични кутии и отиди да направят едно тестово каране, повечето знаят обичаините симптоми и болежки и ще те посъветват. Идеята ми е да не дадеш едни пари за масло и после да трябва да точиш наново за ремонт.
- Exclusive89
- младши ентусиаст
- Мнения: 658
- Регистриран на: 24.02.2015
- Местоположение: Brussels/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA & VW Golf Mk6
- Мечтае да кара: F82 ///M4
Re: Машинна смяна на масло на скоростна кутия
ice_box написа:Имам оферта за смяна на машина около 700 лева + доълнителните 2 - 3 литра за промивката,:
Действай смело. А за маслото драсни ЛС на колегата @laviatan, защото цената беше около 31лв. (миналата година) а не 47лв. Успех!
Re: Машинна смяна на масло на скоростна кутия
Аз лично на всичките ми автомати съм го сменял по "гаражния" начин.
Последно на една А4ка със 6 степенен ZF като я взех се оказа, че на доста загряла кола при сваляне 5та-4та, 4та-3та и 3та-2ра се получаваше доста неприятен удар. помислих си, че автоматът е чао, но все пак смених маслото, както и това на дифа и вече над година и 15к км автоматът спи, супер мазно и безпроблемно превключва. Така че смяна задължително според мен, ако не се оправи, тогава се занимавай с майстори и рециклажи...
Последно на една А4ка със 6 степенен ZF като я взех се оказа, че на доста загряла кола при сваляне 5та-4та, 4та-3та и 3та-2ра се получаваше доста неприятен удар. помислих си, че автоматът е чао, но все пак смених маслото, както и това на дифа и вече над година и 15к км автоматът спи, супер мазно и безпроблемно превключва. Така че смяна задължително според мен, ако не се оправи, тогава се занимавай с майстори и рециклажи...
- kamendc
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 232
- Регистриран на: 16.07.2009
- Местоположение: София
- Кара: X1 E84 25xd; E60 525d LCI Auto
Re: Машинна смяна на масло на скоростна кутия
Е картер/филтър няма ли да сменяш? С машина предполагам е по-удобно за тези, които искат само маслото да сменят, а да оставят стария картер. Но какъв е смисъла, той е към 100-120 лева мисля.
- datchko
- ентусиаст
- Мнения: 949
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: Машинна смяна на масло на скоростна кутия
700лв на мен ми се виждат много за всичко.
Моята сметка е такава:
- Ravenol 6hp масло - купих общо 10л., ей така, да си имам. Повече от 8 едва ли ще събере с повечето източване.
Като цена ми излезе 87 евро - ~180лв за 10-те литра. Това от официалния немски сайт.
- 4 бр. гумени уплътнения между тялото на кутията и мехатроника - 23.60лв на ZF
- 1 бр. мостово уплътнение - 10.40лв на ZF
- 1 бр. букса на кабела - 28лв на ZF
- 1 бр. картер-филтър - 142лв на ZF
Тотал на всички части с маслото - 384лв. Купих си и един шприц за маслото 500мл към 30лв беше.
Всичко сам ще си правя, няма да ходя на сервиз.
П.П. - Купих Равенол като масло, защото превъзхожда това на ZF, а същевременно цената му е задоволителна, в никакъв случай не е некачествено масло.
П.П.2 - Прегледай си и гуменото каре между кутията и кардана, моето е ужасно зле и налага моментална смяна, та ако е тръгнало твоето, също се получава блъскане при смяна на предавки, особено от P на D или на R, както и най-осезаемо от 2-ра на 1-ва.
Моята сметка е такава:
- Ravenol 6hp масло - купих общо 10л., ей така, да си имам. Повече от 8 едва ли ще събере с повечето източване.
Като цена ми излезе 87 евро - ~180лв за 10-те литра. Това от официалния немски сайт.
- 4 бр. гумени уплътнения между тялото на кутията и мехатроника - 23.60лв на ZF
- 1 бр. мостово уплътнение - 10.40лв на ZF
- 1 бр. букса на кабела - 28лв на ZF
- 1 бр. картер-филтър - 142лв на ZF
Тотал на всички части с маслото - 384лв. Купих си и един шприц за маслото 500мл към 30лв беше.
Всичко сам ще си правя, няма да ходя на сервиз.
П.П. - Купих Равенол като масло, защото превъзхожда това на ZF, а същевременно цената му е задоволителна, в никакъв случай не е некачествено масло.
П.П.2 - Прегледай си и гуменото каре между кутията и кардана, моето е ужасно зле и налага моментална смяна, та ако е тръгнало твоето, също се получава блъскане при смяна на предавки, особено от P на D или на R, както и най-осезаемо от 2-ра на 1-ва.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Машинна смяна на масло на скоростна кутия
AlonsoBest написа:Машинната смяна на масло на кутията не е много добра, защото върти маслото на обратно и изкара всичките боклуци от филтъра и ги набива в логиката на кутията. Обикновено това създава повече проблеми от колкото позитиви. Това го знам от хора, които се занимават с ремонт на кутии и казват, че повечето кутии които са с сменено масло на машина отиват при тях. Иначе смяната по традициония е напълно ок и не остава чак 50% от маслото, а по малко и това че остава не е проблем.
Това е така, но само наполовина... Може да се случи, но накъде машината върти зависи от това как са вързани маркучите. Аз съм вече с две смени на ГМ кутия, и двете с машина - кутията ми е на 400 хиляди, а масово се пише, че при 250 е за коша тая кутия.
Re: Машинна смяна на масло на скоростна кутия
И аз се чудя дали с машина или не да сменя маслото на zf автомат. Някой знае ли как се сменя в официалния сервиз?
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Машинна смяна на масло на скоростна кутия
Чйвал съм за процедура на ZF 6HP кутия в която не се сменя масло а се източва малко и се допълва с добавка на ZF, но ако някой е по запознат от мен да сподели.
- snooperchi
- младши ентусиаст
- Мнения: 370
- Регистриран на: 29.05.2006
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d xDrive
- Мечтае да кара: Скоро в F12...
Re: Машинна смяна на масло на скоростна кутия
145лв е фитлъра на ZF , а маслото е 31-32 лв... литъра ZF. И вече там бускички, гумички и такива неща по клапанното тяло още 100лв да е всичко... 600лв и отделно труд. Като се има предвид , че всичко е качествено нали, а не ... нещо там като марка.
Не знам за вас, но аз не бих си взел нещо различно от това, което е на ПРОИЗВОДИТЕЛЯ на кутията.
Приятел си го смени с равенолско и после прави клапанно тяло и торк. Започнаха оборотите да играят и айде чао...
В БМВ процедурата е ( оферта от 10.08.2018 ) е 912,13 лв с ддс.
В нея са включени 8 литра масло , МУФА, адаптер, смяна адаптер на мехатроника и картер с филтър.
Смятам, че в момента цените ще са още по-надолу. Също така, предполагам, че много от вас имат фирми и могат да си го минат за разход, което без ДДС е.. 760,10лв...
Друг е въпроса вече, колко всъщност компетентно ще се направи и така.
Не знам за вас, но аз не бих си взел нещо различно от това, което е на ПРОИЗВОДИТЕЛЯ на кутията.
Приятел си го смени с равенолско и после прави клапанно тяло и торк. Започнаха оборотите да играят и айде чао...
В БМВ процедурата е ( оферта от 10.08.2018 ) е 912,13 лв с ддс.
В нея са включени 8 литра масло , МУФА, адаптер, смяна адаптер на мехатроника и картер с филтър.
Смятам, че в момента цените ще са още по-надолу. Също така, предполагам, че много от вас имат фирми и могат да си го минат за разход, което без ДДС е.. 760,10лв...
Друг е въпроса вече, колко всъщност компетентно ще се направи и така.
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Машинна смяна на масло на скоростна кутия
Аз точно с Равенол смених преди повече от година заедно с ремонт на хидротрансформатор и до сега нищо. 11л глътна някъде.snooperchi написа:145лв е фитлъра на ZF , а маслото е 31-32 лв... литъра ZF. И вече там бускички, гумички и такива неща по клапанното тяло още 100лв да е всичко... 600лв и отделно труд. Като се има предвид , че всичко е качествено нали, а не ... нещо там като марка.
Не знам за вас, но аз не бих си взел нещо различно от това, което е на ПРОИЗВОДИТЕЛЯ на кутията.
Приятел си го смени с равенолско и после прави клапанно тяло и торк. Започнаха оборотите да играят и айде чао...
В БМВ процедурата е ( оферта от 10.08.2018 ) е 912,13 лв с ддс.
В нея са включени 8 литра масло , МУФА, адаптер, смяна адаптер на мехатроника и картер с филтър.
Смятам, че в момента цените ще са още по-надолу. Също така, предполагам, че много от вас имат фирми и могат да си го минат за разход, което без ДДС е.. 760,10лв...
Друг е въпроса вече, колко всъщност компетентно ще се направи и така.
Та не е бил проблема в маслото, а в кутията. Естествено всеки може да си даде парите за каквото иска.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани