Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.
здравейте.
Имам следния проблем след обслужване глава и смяна на гарнитура на главата. На студен старт си пали и няма проблеми, кара се колата 30-40км. Спирам гася, после паля и вади бял облак, но не го прави всеки път. Пак някой път светва известието за ниско налягане на маслото, но много рядко. Двигателя е М54В22 и всички гарнитури плюс свещи са сменени.
Имате ли идея от какво може да е това?
Имам следния проблем след обслужване глава и смяна на гарнитура на главата. На студен старт си пали и няма проблеми, кара се колата 30-40км. Спирам гася, после паля и вади бял облак, но не го прави всеки път. Пак някой път светва известието за ниско налягане на маслото, но много рядко. Двигателя е М54В22 и всички гарнитури плюс свещи са сменени.
Имате ли идея от какво може да е това?
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.
Мисля че имаше възможност да се объркат два от маркучите за картерната вентилация и за вентилацията на резервоара и е възможно да прави подобни симптоми, това е само предположение, отиди да я погледне някой или при хората дето са я правили, човешко е да сгреши, тоя всмук колектор е малко гаден за работа.
Re: Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.
Аз си го правих ремонта и всички вентилационни маркучи по вентилацията на маслото съм ги свързал както са си дадени по схемите в Realoem.
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.
Клапани правил ли си?
На мотор който е на повечко км и си има износване, е нож с две остриета да му направиш само клапани.
Ако е имало проблем в клапани сега след като в главата всичко е уплътнено може да почва да пуска през сегменти.
Друго което ми идва е да не би след свалянето на всмукателния колектор, следователно е стоял някъде, може дори наобратно и да се е стекло масло от клапан за картерни газове?
На мотор който е на повечко км и си има износване, е нож с две остриета да му направиш само клапани.
Ако е имало проблем в клапани сега след като в главата всичко е уплътнено може да почва да пуска през сегменти.
Друго което ми идва е да не би след свалянето на всмукателния колектор, следователно е стоял някъде, може дори наобратно и да се е стекло масло от клапан за картерни газове?
Re: Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.
Ще стане вече седмица да я карам. Възможно ли е толкова време да има още стичане? Според мен е малко вероятно. 4 дни я карах със кофти свещи и не можах да следя маслото, но като махна щеката и сложа пръста си усеща леко засмукване на пръста.
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.
Аз капнах 10мл масло в един цилиндър докато меря компресия после яко пушеше няколко километра.
- ceko88
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 129
- Регистриран на: 19.07.2016
- Пол: Мъж
- Кара: Лагерница
- Мечтае да кара: M4 G82
- Детайли за колата: Бърза без спирачки
Re: Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.
Колега замервано ли е компресира преди и след ремонта, ако всичко по картерната вентилация е ок и не се е стъкло масло някъде то бих се замислил за някои сегмент които изпуска.
Re: Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.
След известен пробег,а и първоначално загряване след изстиването на моторът дозатегнахте ли още веднъж болтовете?Проверихти ли цилиндрите под налягане в горна мъртва точка на студен и топъл двигател как са?Компресията на студен и топъл мотор,каква е?
Re: Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.
Не е мерена компресия, затягането на болтовете е както си го дават и на гарнитурата и в сервизните книги първо затягане 40N; второ затягане 90 градуса и трето затягане 90 градуса.
Re: Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.
pecata90 написа:Не е мерена компресия, затягането на болтовете е както си го дават и на гарнитурата и в сервизните книги първо затягане 40N; второ затягане 90 градуса и трето затягане 90 градуса.
Добре,ама не разбирам как пускате мотор в експлоатация без нужните проверки.Винаги има някакъв проблем някъде и не винаги е голям.
Първо правите надуване на цилиндрите,за всеки в горна мъртва точка, през отворът на свещите с компресор около 4 атмосфери и нагоре , за да усетите откъде излиза въздухът.През клапани,бутални пръстени или има оттоци през охладителна система и картер.Отваряте капачките и пролемът ви говори лично и точно.Преди да сложите главата се прави проверка с газ за горене или бензин и на главата с клапаните на обратно и на цилиндрите в една редица в блока,какво се случва с изтичането на течността за половин час.Общо взето не трябва да има различия и всичко да е равномерно,но не и сухи дупки.Замерване на компресия преди първоначално стартиране на моторът е задължително.Ключовете на сегментите се проверяват първо за допуск в съответният цилиндър и ако отговарят на луфта се слагат на 45 градуса от горният и никога по радиалната и диагоналната посока на моторът,защото там са най-големите центробежни сили на буталото и ще си направи каналчета буталният пръстен триещ в цилиндъра.Петното на притриване на клапаните върху леглата им не трябва да е под три милиметра или да има прекъсвания.Това трябва да се види, иначе мнения много.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.
Hip-hopotam написа:Мисля че имаше възможност да се объркат два от маркучите за картерната вентилация и за вентилацията на резервоара и е възможно да прави подобни симптоми, това е само предположение, отиди да я погледне някой или при хората дето са я правили, човешко е да сгреши, тоя всмук колектор е малко гаден за работа.
Няма как да се объркат тези каркучи.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.
Benord написа:След известен пробег,а и първоначално загряване след изстиването на моторът дозатегнахте ли още веднъж болтовете?Проверихти ли цилиндрите под налягане в горна мъртва точка на студен и топъл двигател как са?Компресията на студен и топъл мотор,каква е?
Това с дозатягането на болтовете дали го правят в заводите на БМВ?!
Вярно е, че се среща в някои писания, но не мисля, че го има като препоръка за този двигател. Та при затягане с около 95-100 Nm на болт, какво мислиш, че ще се получи при загряване и изстиване на двигателя? Ще се разхлабят болтовете ли? Ами то при всяко загряване и изстиване ще се получава това и следвайки логиката, ще трябва да си ходим с динамометричния ключ в джоба.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.
Benord написа:pecata90 написа:Не е мерена компресия, затягането на болтовете е както си го дават и на гарнитурата и в сервизните книги първо затягане 40N; второ затягане 90 градуса и трето затягане 90 градуса.
Добре,ама не разбирам как пускате мотор в експлоатация без нужните проверки.Винаги има някакъв проблем някъде и не винаги е голям.
Първо правите надуване на цилиндрите,за всеки в горна мъртва точка, през отворът на свещите с компресор около 4 атмосфери и нагоре , за да усетите откъде излиза въздухът.През клапани,бутални пръстени или има оттоци през охладителна система и картер.Отваряте капачките и пролемът ви говори лично и точно.Преди да сложите главата се прави проверка с газ за горене или бензин и на главата с клапаните на обратно и на цилиндрите в една редица в блока,какво се случва с изтичането на течността за половин час.Общо взето не трябва да има различия и всичко да е равномерно,но не и сухи дупки.Замерване на компресия преди първоначално стартиране на моторът е задължително.Ключовете на сегментите се проверяват първо за допуск в съответният цилиндър и ако отговарят на луфта се слагат на 45 градуса от горният и никога по радиалната и диагоналната посока на моторът,защото там са най-големите центробежни сили на буталото и ще си направи каналчета буталният пръстен триещ в цилиндъра.Петното на притриване на клапаните върху леглата им не трябва да е под три милиметра или да има прекъсвания.Това трябва да се види, иначе мнения много.
Абе човек, ти прочете ли въпроса на колегата и обяснението какво е правено или реши да се покажеш колко знаеш по въпроса как се прави основен ремонт на двигател с вътршно горене?
Само да вметна, че при постъпателните движения няма центробежни сили, та няма как такива да съществуват при движението на буталата. За сметка на това при коляновия вал тези сили са в изобилие, защото са характерни за телата или системите, които извършват въртеливи движения. Та от там идва и името им "центробежни" - бягат от центъра на въртене.
Я сега ми кажи къде го този център при буталата?!
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.
Естествено, че има действащи центробежни сили радиално на блока, което е и причина за елипсовидното износване на цилиндрите. Колегата е прав, че при събирането ключовете трябва да се подреждат така, че да се избягва радиалното действие от въртящия момент - иначе е казал какво се рискува...
Така, както е описан проблемът, спиред мен има теч някъде откъм клапаните - сменени ли са гумички, водачи, проверени ли са стъблата на клапаните? Ако оставиш колата на празен ход 4-5 минути, след което я изфорсираш, пак ли го има пушекът?
Така, както е описан проблемът, спиред мен има теч някъде откъм клапаните - сменени ли са гумички, водачи, проверени ли са стъблата на клапаните? Ако оставиш колата на празен ход 4-5 минути, след което я изфорсираш, пак ли го има пушекът?
Re: Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.
Главата е проверена и обслужена в орландовци сервиза за глави, точно име не мога да кажа. Сменени са няколко водача, гумички, райбероване и челосване на главата. Не са правили тест чрез надуване и не казаха нищо за повреди. На студен двигател при запалването, в момента на запалването първите 15 секунди вади пушека и след това няма дори и след тез и4-5 минути работа ако се изфорсира до към 3-4 хиляди не вади пушек.
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани