Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 18.08.2013
Пол: Мъж

Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.

Мнение от pecata90 » 24 Мар 2020, 9:20

здравейте.
Имам следния проблем след обслужване глава и смяна на гарнитура на главата. На студен старт си пали и няма проблеми, кара се колата 30-40км. Спирам гася, после паля и вади бял облак, но не го прави всеки път. Пак някой път светва известието за ниско налягане на маслото, но много рядко. Двигателя е М54В22 и всички гарнитури плюс свещи са сменени.
Имате ли идея от какво може да е това?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 8.08.2017
Пол: Мъж

Re: Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.

Мнение от Hip-hopotam » 24 Мар 2020, 10:20

Мисля че имаше възможност да се объркат два от маркучите за картерната вентилация и за вентилацията на резервоара и е възможно да прави подобни симптоми, това е само предположение, отиди да я погледне някой или при хората дето са я правили, човешко е да сгреши, тоя всмук колектор е малко гаден за работа.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 18.08.2013
Пол: Мъж

Re: Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.

Мнение от pecata90 » 24 Мар 2020, 13:37

Аз си го правих ремонта и всички вентилационни маркучи по вентилацията на маслото съм ги свързал както са си дадени по схемите в Realoem.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 8.08.2017
Пол: Мъж

Re: Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.

Мнение от Hip-hopotam » 24 Мар 2020, 15:30

Клапани правил ли си?
На мотор който е на повечко км и си има износване, е нож с две остриета да му направиш само клапани.
Ако е имало проблем в клапани сега след като в главата всичко е уплътнено може да почва да пуска през сегменти.
Друго което ми идва е да не би след свалянето на всмукателния колектор, следователно е стоял някъде, може дори наобратно и да се е стекло масло от клапан за картерни газове?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 18.08.2013
Пол: Мъж

Re: Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.

Мнение от pecata90 » 24 Мар 2020, 15:42

Ще стане вече седмица да я карам. Възможно ли е толкова време да има още стичане? Според мен е малко вероятно. 4 дни я карах със кофти свещи и не можах да следя маслото, но като махна щеката и сложа пръста си усеща леко засмукване на пръста.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 8.08.2017
Пол: Мъж

Re: Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.

Мнение от Hip-hopotam » 24 Мар 2020, 16:20

Аз капнах 10мл масло в един цилиндър докато меря компресия после яко пушеше няколко километра.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 19.07.2016
Пол: Мъж
Кара: Лагерница
Мечтае да кара: M4 G82
Детайли за колата: Бърза без спирачки

Re: Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.

Мнение от ceko88 » 24 Мар 2020, 20:25

Колега замервано ли е компресира преди и след ремонта, ако всичко по картерната вентилация е ок и не се е стъкло масло някъде то бих се замислил за някои сегмент които изпуска.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 15.01.2012
Пол: Мъж

Re: Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.

Мнение от Benord » 24 Мар 2020, 22:42

След известен пробег,а и първоначално загряване след изстиването на моторът дозатегнахте ли още веднъж болтовете?Проверихти ли цилиндрите под налягане в горна мъртва точка на студен и топъл двигател как са?Компресията на студен и топъл мотор,каква е?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 18.08.2013
Пол: Мъж

Re: Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.

Мнение от pecata90 » 25 Мар 2020, 9:42

Не е мерена компресия, затягането на болтовете е както си го дават и на гарнитурата и в сервизните книги първо затягане 40N; второ затягане 90 градуса и трето затягане 90 градуса.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 15.01.2012
Пол: Мъж

Re: Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.

Мнение от Benord » 25 Мар 2020, 20:08

pecata90 написа:Не е мерена компресия, затягането на болтовете е както си го дават и на гарнитурата и в сервизните книги първо затягане 40N; второ затягане 90 градуса и трето затягане 90 градуса.


Добре,ама не разбирам как пускате мотор в експлоатация без нужните проверки.Винаги има някакъв проблем някъде и не винаги е голям.
Първо правите надуване на цилиндрите,за всеки в горна мъртва точка, през отворът на свещите с компресор около 4 атмосфери и нагоре , за да усетите откъде излиза въздухът.През клапани,бутални пръстени или има оттоци през охладителна система и картер.Отваряте капачките и пролемът ви говори лично и точно.Преди да сложите главата се прави проверка с газ за горене или бензин и на главата с клапаните на обратно и на цилиндрите в една редица в блока,какво се случва с изтичането на течността за половин час.Общо взето не трябва да има различия и всичко да е равномерно,но не и сухи дупки.Замерване на компресия преди първоначално стартиране на моторът е задължително.Ключовете на сегментите се проверяват първо за допуск в съответният цилиндър и ако отговарят на луфта се слагат на 45 градуса от горният и никога по радиалната и диагоналната посока на моторът,защото там са най-големите центробежни сили на буталото и ще си направи каналчета буталният пръстен триещ в цилиндъра.Петното на притриване на клапаните върху леглата им не трябва да е под три милиметра или да има прекъсвания.Това трябва да се види, иначе мнения много.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.

Мнение от stony1 » 25 Мар 2020, 22:42

Hip-hopotam написа:Мисля че имаше възможност да се объркат два от маркучите за картерната вентилация и за вентилацията на резервоара и е възможно да прави подобни симптоми, това е само предположение, отиди да я погледне някой или при хората дето са я правили, човешко е да сгреши, тоя всмук колектор е малко гаден за работа.

Няма как да се объркат тези каркучи.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.

Мнение от stony1 » 25 Мар 2020, 22:52

Benord написа:След известен пробег,а и първоначално загряване след изстиването на моторът дозатегнахте ли още веднъж болтовете?Проверихти ли цилиндрите под налягане в горна мъртва точка на студен и топъл двигател как са?Компресията на студен и топъл мотор,каква е?

Това с дозатягането на болтовете дали го правят в заводите на БМВ?!
Вярно е, че се среща в някои писания, но не мисля, че го има като препоръка за този двигател. Та при затягане с около 95-100 Nm на болт, какво мислиш, че ще се получи при загряване и изстиване на двигателя? Ще се разхлабят болтовете ли? Ами то при всяко загряване и изстиване ще се получава това и следвайки логиката, ще трябва да си ходим с динамометричния ключ в джоба.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.

Мнение от stony1 » 25 Мар 2020, 22:59

Benord написа:
pecata90 написа:Не е мерена компресия, затягането на болтовете е както си го дават и на гарнитурата и в сервизните книги първо затягане 40N; второ затягане 90 градуса и трето затягане 90 градуса.


Добре,ама не разбирам как пускате мотор в експлоатация без нужните проверки.Винаги има някакъв проблем някъде и не винаги е голям.
Първо правите надуване на цилиндрите,за всеки в горна мъртва точка, през отворът на свещите с компресор около 4 атмосфери и нагоре , за да усетите откъде излиза въздухът.През клапани,бутални пръстени или има оттоци през охладителна система и картер.Отваряте капачките и пролемът ви говори лично и точно.Преди да сложите главата се прави проверка с газ за горене или бензин и на главата с клапаните на обратно и на цилиндрите в една редица в блока,какво се случва с изтичането на течността за половин час.Общо взето не трябва да има различия и всичко да е равномерно,но не и сухи дупки.Замерване на компресия преди първоначално стартиране на моторът е задължително.Ключовете на сегментите се проверяват първо за допуск в съответният цилиндър и ако отговарят на луфта се слагат на 45 градуса от горният и никога по радиалната и диагоналната посока на моторът,защото там са най-големите центробежни сили на буталото и ще си направи каналчета буталният пръстен триещ в цилиндъра.Петното на притриване на клапаните върху леглата им не трябва да е под три милиметра или да има прекъсвания.Това трябва да се види, иначе мнения много.


Абе човек, ти прочете ли въпроса на колегата и обяснението какво е правено или реши да се покажеш колко знаеш по въпроса как се прави основен ремонт на двигател с вътршно горене?
Само да вметна, че при постъпателните движения няма центробежни сили, та няма как такива да съществуват при движението на буталата. За сметка на това при коляновия вал тези сили са в изобилие, защото са характерни за телата или системите, които извършват въртеливи движения. Та от там идва и името им "центробежни" - бягат от центъра на въртене.
Я сега ми кажи къде го този център при буталата?!
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.

Мнение от Z3Ro* » 26 Мар 2020, 0:01

Естествено, че има действащи центробежни сили радиално на блока, което е и причина за елипсовидното износване на цилиндрите. Колегата е прав, че при събирането ключовете трябва да се подреждат така, че да се избягва радиалното действие от въртящия момент - иначе е казал какво се рискува...
Така, както е описан проблемът, спиред мен има теч някъде откъм клапаните - сменени ли са гумички, водачи, проверени ли са стъблата на клапаните? Ако оставиш колата на празен ход 4-5 минути, след което я изфорсираш, пак ли го има пушекът?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 18.08.2013
Пол: Мъж

Re: Странни симптоми след смяна на гарнитура глава.

Мнение от pecata90 » 26 Мар 2020, 9:26

Главата е проверена и обслужена в орландовци сервиза за глави, точно име не мога да кажа. Сменени са няколко водача, гумички, райбероване и челосване на главата. Не са правили тест чрез надуване и не казаха нищо за повреди. На студен двигател при запалването, в момента на запалването първите 15 секунди вади пушека и след това няма дори и след тез и4-5 минути работа ако се изфорсира до към 3-4 хиляди не вади пушек.

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook