530Д 218 ръчка - Бавно достига желаното налягане.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3330
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
530Д 218 ръчка - Бавно достига желаното налягане.
Здравейте коле(н)ги
Колата бавно достига нужното налягане и изчезна турбо ритника около 2000 оборота. Набира равномерно като бензинова, както преди 2000 оборота така и след тях, а преди при преминаване на тази граница превърташе гуми. Няма спукани турбо пътища и няма пушилка при настъпване. Разхода също е съвсем нормален. Съмненията са ми или в геометрията или в електронния актуатор на турбото. Луфт има нищожен радиален и никакъв аксиален. Всички гумени уплътнения след дебитомера са сменени, колектора е чугунен и ЕГР-а е затапен хардуерно (с ЕГР кит) и софтуерно. Катализатора си е на мястото ДПФ-а е махнат. Дебитомера е нов БОШ, но и със стария беше същото. МАП-а е нов оригинален. Грешки няма никакви. Забелязал съм, че има леко нараняване челно на компресорната перка, не знам дали дава някакво отражение.
При следене на живи данни се вижда как при подаване на газ ЕКУ-то иска определено налягане, а на колата и трябват няколко секунди докато го стигне. Видимо промените стават доста забавено, както при качване, така и при сваляне на налягането. Приложил съм няколко скрииншота.
Утре ще свалям турбото за почистване и ще разглобя актуатора. Някакви други идеи?
Колата бавно достига нужното налягане и изчезна турбо ритника около 2000 оборота. Набира равномерно като бензинова, както преди 2000 оборота така и след тях, а преди при преминаване на тази граница превърташе гуми. Няма спукани турбо пътища и няма пушилка при настъпване. Разхода също е съвсем нормален. Съмненията са ми или в геометрията или в електронния актуатор на турбото. Луфт има нищожен радиален и никакъв аксиален. Всички гумени уплътнения след дебитомера са сменени, колектора е чугунен и ЕГР-а е затапен хардуерно (с ЕГР кит) и софтуерно. Катализатора си е на мястото ДПФ-а е махнат. Дебитомера е нов БОШ, но и със стария беше същото. МАП-а е нов оригинален. Грешки няма никакви. Забелязал съм, че има леко нараняване челно на компресорната перка, не знам дали дава някакво отражение.
При следене на живи данни се вижда как при подаване на газ ЕКУ-то иска определено налягане, а на колата и трябват няколко секунди докато го стигне. Видимо промените стават доста забавено, както при качване, така и при сваляне на налягането. Приложил съм няколко скрииншота.
Утре ще свалям турбото за почистване и ще разглобя актуатора. Някакви други идеи?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: 530Д 218 ръчка - Бавно достига желаното налягане.
С коя програма се гледат живите данни- вижда се дата 26.06.20217г.
Ако искаш пиши какво е състоянието на турбината. Актуатора може да го задвижиш с лаптопа и да видиш как работи.
Ако искаш пиши какво е състоянието на турбината. Актуатора може да го задвижиш с лаптопа и да видиш как работи.
- spower
- ентусиаст
- Мнения: 1499
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
Re: 530Д 218 ръчка - Бавно достига желаното налягане.
Предполагам, че е зацапана геометрията. След почистване би трябвало да се оправи.
Чуквам първа, чуквам втора, а на трета палиме мотора: https://bit.ly/3fQigcM
- SasoOS
- Потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 23.11.2011
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
Re: 530Д 218 ръчка - Бавно достига желаното налягане.
Колега, със старата ми кола се случи същото. Вървеше доста мудно, турбото никакво не се чуваше. При мен се оказа скъсан вакуумен маркуч към резервоара за въздух ( или както там се води) . Но все пак колата беше е39 525d 163
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3330
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: 530Д 218 ръчка - Бавно достига желаното налягане.
Програмата е TestO, използва Едиабас за връзка с колата, а датата е датата на версията. По-горните логове са от вчера. Днес свалих турбината и я почистих. Беше зацапана и хода лостчето беше до около половината и от там нататък се движеше, но много трудно. Актуатора отвътре беше като нов. Не се забелязва никакво износване по червяка и другите две зъбни колела. Няма и омасляване отвътре. Смених уплътнението на изхода от студената част към кулера, защото беше се разпаднало, което е странно защото е на една година и е купувано от БМВ. За съжаление промяна или няма или е нищожна. Турбината се чува че свири от около 1200-1300 оборота, което ми се струва, че не е редно. Забелязах омасляване около клапана за картерна вентилация и ще го сменя след някой друг ден. Приложил съм новите логове. Последната снимка от настъпване на 2-ра и 3-та.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна spacepl на 06 Мар 2020, 22:21, променена общо 1 път
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3330
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: 530Д 218 ръчка - Бавно достига желаното налягане.
Дали има вероятност да е запушен катализатор? Дюзите са ок според ИНПА, но сутрин като запаля на студено ми се струва, че някоя пречуква леко.
Още няколко снимки.
https://photos.app.goo.gl/qndhnhZ86VrNRjbu7
https://photos.app.goo.gl/T38X77Xyn9m6zRdv8
Още няколко снимки.
https://photos.app.goo.gl/qndhnhZ86VrNRjbu7
https://photos.app.goo.gl/T38X77Xyn9m6zRdv8
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: 530Д 218 ръчка - Бавно достига желаното налягане.
По-нагоре спомена за нараняване по компресорната перка - отвори ли там да видиш вътре какво е положението? На празен ход постоянно ли исканото е по-ниско от търсеното налягане? Ако да, вариантите са наранена компресорна перка, запушена генерация и нехерметичност на пътищата или колектора. Ако вс друго е наред, а перката е наранена, вероятно оувърспинва тая турбина и затова е лагава...
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3330
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: 530Д 218 ръчка - Бавно достига желаното налягане.
Вчера я разгледах подробно турбината. Не знам защо съм се заблучил, че има нараняване. Всичко си ѝ е Ок. Майстора дето му ползвам сервиза предполага, че има някакъв проблем с актуатора и работи мудно. Той поне може да се свали без да се разглобяват 1000 неща, така че ще намеря от някъде един за проба. Няма разхерметизиране на турбопътищата, прегедал съм ги сантиметър по сантиметър, включително и кулера.
Re: 530Д 218 ръчка - Бавно достига желаното налягане.
Как проверявате, дали изпуска налягане от интеркулера примерно, или някоя друга връзка ?
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: 530Д 218 ръчка - Бавно достига желаното налягане.
Kurtov написа::OT:
Как проверявате, дали изпуска налягане от интеркулера примерно, или някоя друга връзка ?
Най-добре с машина за пушек. Инак там, където има пробив, има и леко омасляване...
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: 530Д 218 ръчка - Бавно достига желаното налягане.
spacepl написа:Вчера я разгледах подробно турбината. Не знам защо съм се заблучил, че има нараняване. Всичко си ѝ е Ок. Майстора дето му ползвам сервиза предполага, че има някакъв проблем с актуатора и работи мудно. Той поне може да се свали без да се разглобяват 1000 неща, така че ще намеря от някъде един за проба. Няма разхерметизиране на турбопътищата, прегедал съм ги сантиметър по сантиметър, включително и кулера.
Предполагам си го направил, но прегледай навсякъде и всмукателният колектор за омасляване. Чист ли е и отвътре- той и главата от отлагания. Какво е положението с вихровите клапи. Ако не си сменил уплътнението на новият МАР, виж и там какво се случва. Има ли съвпадение между изолирането на EGR и появяването на проблема.
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3330
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: 530Д 218 ръчка - Бавно достига желаното налягане.
Няма омаслявания никъде, освен под вакуум помпата и настани от нея към турбината, но сега ми е дошла гарнитурата от Хубата и ще я сменя. Вихровите клапи се вихрят в мазата от една година и нещо Новият МАП го оставих със старото уплътнение, защото беше много гъвкаво и плътно. Проблема започна да се проявява още в средата на миналата година, като започна от една-две прояви на седмица и постепенно с времето стигна до сегашното положение. ЕГР-а е изолиран след като започнаха тези драми и не съм забелязал някаква промяна след махането му.
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3330
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: 530Д 218 ръчка - Бавно достига желаното налягане.
Малко ъпдейт:
Турбината беше свалена и дадена за тест - По думите на майстора е много добра, на 1800 оборота вече си има 50% от налягането. Имаше скъсано уплътнение на изхода на турбината към кулера и е подменено, но нещата не се подобриха особенно много. Дюзите са в норма. Това което притеснява и майстора и мен е, че колата не изпушва при настъпване. Преди си правеше едно облаче и излиташе. Съмненията са за калпаво премахнат ДПФ, защото го забелязах че натрупва soot. Преди да го нулирам беше стигнал soot 61 и ash 5. Датчика за налягане на ДПФ-а е постоянно на 0, дори и като затапя ауспуха на работещ двигател, което е малко вероятно да е истина, но като го откача го записва като грешка. Казаха, че за да се развърти турбината трябва да има изгорели газове, а по някаква причина колата (еку-то) не пуска достатъчно големи порции нафта. Дебитомера пак е нулиран и пак не се адаптира, 0.0 е и за свободен ход и за натоварване. Сега мисля да кача оригиналния софт и да видя какво е положението. За един ден каране едва ли ще тръгне да регенерира.
ето файла:
Турбината беше свалена и дадена за тест - По думите на майстора е много добра, на 1800 оборота вече си има 50% от налягането. Имаше скъсано уплътнение на изхода на турбината към кулера и е подменено, но нещата не се подобриха особенно много. Дюзите са в норма. Това което притеснява и майстора и мен е, че колата не изпушва при настъпване. Преди си правеше едно облаче и излиташе. Съмненията са за калпаво премахнат ДПФ, защото го забелязах че натрупва soot. Преди да го нулирам беше стигнал soot 61 и ash 5. Датчика за налягане на ДПФ-а е постоянно на 0, дори и като затапя ауспуха на работещ двигател, което е малко вероятно да е истина, но като го откача го записва като грешка. Казаха, че за да се развърти турбината трябва да има изгорели газове, а по някаква причина колата (еку-то) не пуска достатъчно големи порции нафта. Дебитомера пак е нулиран и пак не се адаптира, 0.0 е и за свободен ход и за натоварване. Сега мисля да кача оригиналния софт и да видя какво е положението. За един ден каране едва ли ще тръгне да регенерира.
ето файла:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3330
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: 530Д 218 ръчка - Бавно достига желаното налягане.
Катализатор.... да го ева.... Сега върви на задни гуми до средата на 4-та
Огромни благодарности към колегата NAPSTERS, а и на другите които се включиха в темата със съвети и предположения.
ПС: Интересното е, че през питата минаваше светлина и не изглеждаше толкова запушена. Даже по едно време се замислих, че съм съсипал работещ катализатор, но след като тръгнах да карам разбрах, че съм в грешка. Разликата е ОГРОМНА.
Огромни благодарности към колегата NAPSTERS, а и на другите които се включиха в темата със съвети и предположения.
ПС: Интересното е, че през питата минаваше светлина и не изглеждаше толкова запушена. Даже по едно време се замислих, че съм съсипал работещ катализатор, но след като тръгнах да карам разбрах, че съм в грешка. Разликата е ОГРОМНА.
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани