530Д 218 ръчка - Бавно достига желаното налягане.

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3330
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

530Д 218 ръчка - Бавно достига желаното налягане.

Мнение от spacepl » 05 Мар 2020, 19:00

Здравейте коле(н)ги :lol:
Колата бавно достига нужното налягане и изчезна турбо ритника около 2000 оборота. Набира равномерно като бензинова, както преди 2000 оборота така и след тях, а преди при преминаване на тази граница превърташе гуми. Няма спукани турбо пътища и няма пушилка при настъпване. Разхода също е съвсем нормален. Съмненията са ми или в геометрията или в електронния актуатор на турбото. Луфт има нищожен радиален и никакъв аксиален. Всички гумени уплътнения след дебитомера са сменени, колектора е чугунен и ЕГР-а е затапен хардуерно (с ЕГР кит) и софтуерно. Катализатора си е на мястото ДПФ-а е махнат. Дебитомера е нов БОШ, но и със стария беше същото. МАП-а е нов оригинален. Грешки няма никакви. Забелязал съм, че има леко нараняване челно на компресорната перка, не знам дали дава някакво отражение.
При следене на живи данни се вижда как при подаване на газ ЕКУ-то иска определено налягане, а на колата и трябват няколко секунди докато го стигне. Видимо промените стават доста забавено, както при качване, така и при сваляне на налягането. Приложил съм няколко скрииншота.
Утре ще свалям турбото за почистване и ще разглобя актуатора. Някакви други идеи?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: 530Д 218 ръчка - Бавно достига желаното налягане.

Мнение от zvetiko » 06 Мар 2020, 11:48

С коя програма се гледат живите данни- вижда се дата 26.06.20217г.

Ако искаш пиши какво е състоянието на турбината. Актуатора може да го задвижиш с лаптопа и да видиш как работи.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1499
Регистриран на: 28.09.2005
Кара: любимата ни марка да е първа ;)
Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)

Re: 530Д 218 ръчка - Бавно достига желаното налягане.

Мнение от spower » 06 Мар 2020, 15:17

Предполагам, че е зацапана геометрията. След почистване би трябвало да се оправи.
Чуквам първа, чуквам втора, а на трета палиме мотора: :lalala: https://bit.ly/3fQigcM

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 23.11.2011
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: 530d

Re: 530Д 218 ръчка - Бавно достига желаното налягане.

Мнение от SasoOS » 06 Мар 2020, 19:50

Колега, със старата ми кола се случи същото. Вървеше доста мудно, турбото никакво не се чуваше. При мен се оказа скъсан вакуумен маркуч към резервоара за въздух ( или както там се води) . Но все пак колата беше е39 525d 163

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3330
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: 530Д 218 ръчка - Бавно достига желаното налягане.

Мнение от spacepl » 06 Мар 2020, 21:41

Програмата е TestO, използва Едиабас за връзка с колата, а датата е датата на версията. По-горните логове са от вчера. Днес свалих турбината и я почистих. Беше зацапана и хода лостчето беше до около половината и от там нататък се движеше, но много трудно. Актуатора отвътре беше като нов. Не се забелязва никакво износване по червяка и другите две зъбни колела. Няма и омасляване отвътре. Смених уплътнението на изхода от студената част към кулера, защото беше се разпаднало, което е странно защото е на една година и е купувано от БМВ. За съжаление промяна или няма или е нищожна. Турбината се чува че свири от около 1200-1300 оборота, което ми се струва, че не е редно. Забелязах омасляване около клапана за картерна вентилация и ще го сменя след някой друг ден. Приложил съм новите логове. Последната снимка от настъпване на 2-ра и 3-та.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна spacepl на 06 Мар 2020, 22:21, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3330
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: 530Д 218 ръчка - Бавно достига желаното налягане.

Мнение от spacepl » 06 Мар 2020, 21:46

Дали има вероятност да е запушен катализатор? Дюзите са ок според ИНПА, но сутрин като запаля на студено ми се струва, че някоя пречуква леко.

Още няколко снимки.

https://photos.app.goo.gl/qndhnhZ86VrNRjbu7
https://photos.app.goo.gl/T38X77Xyn9m6zRdv8
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: 530Д 218 ръчка - Бавно достига желаното налягане.

Мнение от Z3Ro* » 07 Мар 2020, 8:15

По-нагоре спомена за нараняване по компресорната перка - отвори ли там да видиш вътре какво е положението? На празен ход постоянно ли исканото е по-ниско от търсеното налягане? Ако да, вариантите са наранена компресорна перка, запушена генерация и нехерметичност на пътищата или колектора. Ако вс друго е наред, а перката е наранена, вероятно оувърспинва тая турбина и затова е лагава...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3330
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: 530Д 218 ръчка - Бавно достига желаното налягане.

Мнение от spacepl » 07 Мар 2020, 12:47

Вчера я разгледах подробно турбината. Не знам защо съм се заблучил, че има нараняване. Всичко си ѝ е Ок. Майстора дето му ползвам сервиза предполага, че има някакъв проблем с актуатора и работи мудно. Той поне може да се свали без да се разглобяват 1000 неща, така че ще намеря от някъде един за проба. Няма разхерметизиране на турбопътищата, прегедал съм ги сантиметър по сантиметър, включително и кулера.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: 530Д 218 ръчка - Бавно достига желаното налягане.

Мнение от Kurtov » 07 Мар 2020, 15:27

:OT:
Как проверявате, дали изпуска налягане от интеркулера примерно, или някоя друга връзка ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: 530Д 218 ръчка - Бавно достига желаното налягане.

Мнение от Z3Ro* » 07 Мар 2020, 17:16

Kurtov написа::OT:
Как проверявате, дали изпуска налягане от интеркулера примерно, или някоя друга връзка ?

Най-добре с машина за пушек. Инак там, където има пробив, има и леко омасляване...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: 530Д 218 ръчка - Бавно достига желаното налягане.

Мнение от zvetiko » 07 Мар 2020, 19:15

spacepl написа:Вчера я разгледах подробно турбината. Не знам защо съм се заблучил, че има нараняване. Всичко си ѝ е Ок. Майстора дето му ползвам сервиза предполага, че има някакъв проблем с актуатора и работи мудно. Той поне може да се свали без да се разглобяват 1000 неща, така че ще намеря от някъде един за проба. Няма разхерметизиране на турбопътищата, прегедал съм ги сантиметър по сантиметър, включително и кулера.


Предполагам си го направил, но прегледай навсякъде и всмукателният колектор за омасляване. Чист ли е и отвътре- той и главата от отлагания. Какво е положението с вихровите клапи. Ако не си сменил уплътнението на новият МАР, виж и там какво се случва. Има ли съвпадение между изолирането на EGR и появяването на проблема.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3330
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: 530Д 218 ръчка - Бавно достига желаното налягане.

Мнение от spacepl » 09 Мар 2020, 9:20

Няма омаслявания никъде, освен под вакуум помпата и настани от нея към турбината, но сега ми е дошла гарнитурата от Хубата и ще я сменя. Вихровите клапи се вихрят в мазата от една година и нещо :) Новият МАП го оставих със старото уплътнение, защото беше много гъвкаво и плътно. Проблема започна да се проявява още в средата на миналата година, като започна от една-две прояви на седмица и постепенно с времето стигна до сегашното положение. ЕГР-а е изолиран след като започнаха тези драми и не съм забелязал някаква промяна след махането му.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3330
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: 530Д 218 ръчка - Бавно достига желаното налягане.

Мнение от spacepl » 10 Апр 2020, 15:17

Малко ъпдейт:
Турбината беше свалена и дадена за тест - По думите на майстора е много добра, на 1800 оборота вече си има 50% от налягането. Имаше скъсано уплътнение на изхода на турбината към кулера и е подменено, но нещата не се подобриха особенно много. Дюзите са в норма. Това което притеснява и майстора и мен е, че колата не изпушва при настъпване. Преди си правеше едно облаче и излиташе. Съмненията са за калпаво премахнат ДПФ, защото го забелязах че натрупва soot. Преди да го нулирам беше стигнал soot 61 и ash 5. Датчика за налягане на ДПФ-а е постоянно на 0, дори и като затапя ауспуха на работещ двигател, което е малко вероятно да е истина, но като го откача го записва като грешка. Казаха, че за да се развърти турбината трябва да има изгорели газове, а по някаква причина колата (еку-то) не пуска достатъчно големи порции нафта. Дебитомера пак е нулиран и пак не се адаптира, 0.0 е и за свободен ход и за натоварване. Сега мисля да кача оригиналния софт и да видя какво е положението. За един ден каране едва ли ще тръгне да регенерира.

ето файла:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3330
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: 530Д 218 ръчка - Бавно достига желаното налягане.

Мнение от spacepl » 16 Апр 2020, 8:47

:mrgreen: Катализатор.... да го ева.... Сега върви на задни гуми до средата на 4-та :)

Огромни благодарности към колегата NAPSTERS, а и на другите които се включиха в темата със съвети и предположения.

ПС: Интересното е, че през питата минаваше светлина и не изглеждаше толкова запушена. Даже по едно време се замислих, че съм съсипал работещ катализатор, но след като тръгнах да карам разбрах, че съм в грешка. Разликата е ОГРОМНА.

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook