Датчик налягане всмукателен колектор
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Датчик налягане всмукателен колектор
Колеги, здравейте!
Имам въпрос относно датчика за налягане на всмукателния колектор при М57Н.
Накратко за проблема/ въпроса. Колата е 2003- та началото. Колектора по някаква причина е сменен с такъв след 2004-та. Разликата е, че при първите датчика стои отзад, откъм купето както е при Е39, датчика изглежда същия, но го дават по книга, че не става... По-новите са с датчика отгоре.. някъде около 5-ти цилиндър се пада. В момента е сложен такъв.. сменена е и буксата, понеже и те са различни.
Проблема - сменяли са средна част на турбината. Колата не върви. Нито в ниски, нито във високи. След много лутане, смяна на ел.клапани и т.н. свалих турбото, геометрията дори не беше зацепена, не се движеше изобщо. Направих я. Към момента обаче, отново не се управлява. На диагностика клапана стои на 30% на празен ход и с подаване на газ нищо не се случва. Пробвах с няколко - все тая. Забелязах колебания в измереното налягане, което винаги е доста по-малко от исканото в момента. Като откача датчика, нищо не се променя с показанията и работата, освен, че записва грешка за него.
Въпроса ми - понеже и двата датчика *по-стария и по-новия) ги дават че са датчик за налягане на 5 волта.. някой има ли представа или литература където може да се провери дали мерят еднакви стойности ... еднакъв сигнал ли подават. Ако знам че е Да, да купувам само датчик... но ако драмите ми стартират именно от там, то трябва да търся колектор с датчик и букса.... Някой може ли да провери или.. няма как.
Имам въпрос относно датчика за налягане на всмукателния колектор при М57Н.
Накратко за проблема/ въпроса. Колата е 2003- та началото. Колектора по някаква причина е сменен с такъв след 2004-та. Разликата е, че при първите датчика стои отзад, откъм купето както е при Е39, датчика изглежда същия, но го дават по книга, че не става... По-новите са с датчика отгоре.. някъде около 5-ти цилиндър се пада. В момента е сложен такъв.. сменена е и буксата, понеже и те са различни.
Проблема - сменяли са средна част на турбината. Колата не върви. Нито в ниски, нито във високи. След много лутане, смяна на ел.клапани и т.н. свалих турбото, геометрията дори не беше зацепена, не се движеше изобщо. Направих я. Към момента обаче, отново не се управлява. На диагностика клапана стои на 30% на празен ход и с подаване на газ нищо не се случва. Пробвах с няколко - все тая. Забелязах колебания в измереното налягане, което винаги е доста по-малко от исканото в момента. Като откача датчика, нищо не се променя с показанията и работата, освен, че записва грешка за него.
Въпроса ми - понеже и двата датчика *по-стария и по-новия) ги дават че са датчик за налягане на 5 волта.. някой има ли представа или литература където може да се провери дали мерят еднакви стойности ... еднакъв сигнал ли подават. Ако знам че е Да, да купувам само датчик... но ако драмите ми стартират именно от там, то трябва да търся колектор с датчик и букса.... Някой може ли да провери или.. няма как.
- toni
- младши ентусиаст
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: Датчик налягане всмукателен колектор
Първото което ми идва на ума е, че освен двата датчика че са различни, ДДЕ тата също може да са различни ревизии и да не могат да отчитат правилно различни датчици. Имам предвид твойто ДДЕ да не може да разчита този датчик правилно. Не можеш ли да си сложиш стария датчик на колектора.
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Датчик налягане всмукателен колектор
Взех някакви решения, благодаря все пак. Датчиците са с крайно различни стойности ... просто ганьо пак се е правил на специалист. Не могат просто да се сменят.. стоят на съвсем различни места и са различни физически. Вече съм намерил датчик с букса и кабел.. остава и колектор и поне ще съм една идея по-близо до подкарване на този кош.
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Датчик налягане всмукателен колектор
Мапер трябва да може да инициализира този мап към колата. Слагал съм мап от Е60 (от първите) на Е39 с турбина от Е60, и мапер ми го е правил.
Re: Датчик налягане всмукателен колектор
Не се инициализира а се променя картата заради обхвата на измерване. 0-5V/0-3000mbar на 0-5V/0-4000mbar
Ако оригинално сте с датчик до 3бара и сложите такъв до 4 бара, турбото реално ще пренадува, а за ЕКУ-то всичко ще е нормално
И двата датчика дават 0-5V, но при смяна с по голям при 2 бара по датчик (реално) ще дава 2.5V , което за ЕКУ-то ще е 1.5 бара.
Ако оригинално сте с датчик до 3бара и сложите такъв до 4 бара, турбото реално ще пренадува, а за ЕКУ-то всичко ще е нормално
И двата датчика дават 0-5V, но при смяна с по голям при 2 бара по датчик (реално) ще дава 2.5V , което за ЕКУ-то ще е 1.5 бара.
Последна промяна andy на 31 Яну 2020, 9:37, променена общо 1 път
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Датчик налягане всмукателен колектор
Значи проблема няма да ми е там... не надува достатъчно...и актуатора стои на неадекватна стойност ...както и да е.. утре ще сложа какъвто трябва и продължавам напред. Благодаря на включилите се.
- toni
- младши ентусиаст
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: Датчик налягане всмукателен колектор
На стругар не става ли да направиш един преходник?
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани