Проблем с електрониката - хидравлика, централно, датчици
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
Проблем с електрониката - хидравлика, централно, датчици
Здравейте, колеги,
От вчера имам проблем с колата (БМВ Е60 530Д, 2003 г.). Ще разкажа хронологично: първо вчера следобяд излизах и оставих колата на паркинг. След като си свърших работата и реших да я отключа от ключа, предните две врати не се отключиха автоматично. Влязах в колата и при даване на контакт ми слетнаха индикаторите за коланите и airbags. Така се прибрах в нас. Поразчетах се малко и видях, че може и да е от акумулатора, затова реших да нахна негативната клема и да видя дали така ще се оправят грешките. След като закачих обратно клемата и отидох да запаля колата, грешките отново си стояха, като освен тях и волана стана изключително твърд, особено при маневриране и при пълен десен/ляв. Днес отново реших да пробвам с клемата на акумулатора, защото помислих, че може да не съм я закрепил добре като я върнах снощи. Направих го, запалих колата, покарах малко и се прибрах. След около 30 мин. отново трябваше да я запаля и при даване на контакт, този път, освен грешките за коланите, airbags, незаключващите се предни врати от ключа и твърдия волан, светнаха поне още 4 грешки по таблото - горивната помпа, автопилота, трансмисията и още. При последващ опит да запаля колата, тя отказа да запали и така си е и досега.
Прикачам и клипче от опита ми да запаля:
https://www.youtube.com/watch?v=9WbpZihe1OE
Акумилаторът съм го сменял 2015 г.
Някой има ли представа какво мога да направя, за да я закарам поне до сервиза? Акумулатор ли е? Модул ли е?
От вчера имам проблем с колата (БМВ Е60 530Д, 2003 г.). Ще разкажа хронологично: първо вчера следобяд излизах и оставих колата на паркинг. След като си свърших работата и реших да я отключа от ключа, предните две врати не се отключиха автоматично. Влязах в колата и при даване на контакт ми слетнаха индикаторите за коланите и airbags. Така се прибрах в нас. Поразчетах се малко и видях, че може и да е от акумулатора, затова реших да нахна негативната клема и да видя дали така ще се оправят грешките. След като закачих обратно клемата и отидох да запаля колата, грешките отново си стояха, като освен тях и волана стана изключително твърд, особено при маневриране и при пълен десен/ляв. Днес отново реших да пробвам с клемата на акумулатора, защото помислих, че може да не съм я закрепил добре като я върнах снощи. Направих го, запалих колата, покарах малко и се прибрах. След около 30 мин. отново трябваше да я запаля и при даване на контакт, този път, освен грешките за коланите, airbags, незаключващите се предни врати от ключа и твърдия волан, светнаха поне още 4 грешки по таблото - горивната помпа, автопилота, трансмисията и още. При последващ опит да запаля колата, тя отказа да запали и така си е и досега.
Прикачам и клипче от опита ми да запаля:
https://www.youtube.com/watch?v=9WbpZihe1OE
Акумилаторът съм го сменял 2015 г.
Някой има ли представа какво мога да направя, за да я закарам поне до сервиза? Акумулатор ли е? Модул ли е?
Последна промяна godsent на 06 Яну 2020, 13:01, променена общо 1 път
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3330
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Проблем с електрониката - хидравлика, централно, датчици
Зареди акумулатора и пробвай пак. Като я запалиш виж дали зарежда нормално, че в студовете започва да се дъни релето на генератора.
- datchko
- ентусиаст
- Мнения: 949
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: Проблем с електрониката - хидравлика, централно, датчици
Колега, виж първо как ти е демпферната шайба. При мен като се скъса, имаше почти същите симптоми като твоите - хидравликата изчезна, появиха се много грешки, включително и че не зарежда акумулатора.
Получава се така, че демпферната шайба в основата си е захваната за коляновия вал и като се скъса, почва да се движи около оста си свободно. Съответно не се задвиждва ремъка и оставаш без ток, респективно без хидравлика.
Ако не е това, търси електрически проблем - алтернатор, релето му, акумулатор, IBS-сензор и тн.
Ако проблемът се е появил изведнъж, според мен може да е демпферната шайба.
Получава се така, че демпферната шайба в основата си е захваната за коляновия вал и като се скъса, почва да се движи около оста си свободно. Съответно не се задвиждва ремъка и оставаш без ток, респективно без хидравлика.
Ако не е това, търси електрически проблем - алтернатор, релето му, акумулатор, IBS-сензор и тн.
Ако проблемът се е появил изведнъж, според мен може да е демпферната шайба.
Re: Проблем с електрониката - хидравлика, централно, датчици
Малко ъпдейт:
1. колата беше в сервиз, диагностиката откри следните грешки и съвета на майстора беше да се заведе на електричар. Нито една от грешките не изтрита, стоят си:
2. Проверих предпазителите, наред са, не са изгорели:
Колата продължава да не пали винаги, да кажем че в 40% не пали и трябва или да разкачам и закачам клемите на акумулатора или просто в един момент решава да запали. Грешките си стоят и на таблото, централното се изключи в движение снощи, отказаха и предните прозорци да работят; появява се и грешка DSC на таблото.
1. колата беше в сервиз, диагностиката откри следните грешки и съвета на майстора беше да се заведе на електричар. Нито една от грешките не изтрита, стоят си:
2. Проверих предпазителите, наред са, не са изгорели:
Колата продължава да не пали винаги, да кажем че в 40% не пали и трябва или да разкачам и закачам клемите на акумулатора или просто в един момент решава да запали. Грешките си стоят и на таблото, централното се изключи в движение снощи, отказаха и предните прозорци да работят; появява се и грешка DSC на таблото.
- toni
- младши ентусиаст
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: Проблем с електрониката - хидравлика, централно, датчици
Ами колега, то вече на всички колеги пиша за релето на ДДЕ. Затова не пали и няма да запали. Когато даваш на контакт трябва да ти свети жълтата лампа на двигателя, а при теб не свети. Преди като го имаше при мен проблема какви ли не проблеми ми казваха, като почнем от скъпите, помпа, инжектори. Но всичко мина с еднореле за 20лв. Успех.
Друго нещо, чистачките работят ли ти? Щом вратите отказват да се заключват и имаш грешки с еърбеците, провери airbag with gateway module. Или накратко гейтуей модула.
Друго нещо, чистачките работят ли ти? Щом вратите отказват да се заключват и имаш грешки с еърбеците, провери airbag with gateway module. Или накратко гейтуей модула.
5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани