Проблемен разход E61 525d 177 Автомат И оборотомер :)
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- denisvelev
- Потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 10.12.2018
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 Touring 2005 M57 525D
- Мечтае да кара: Каквото господ даде, нямам претенции :)
- Детайли за колата: Немски кошер ;)
Проблемен разход E61 525d 177 Автомат И оборотомер :)
Колеги здравейте! Имам според мен висок разход на гориво. В градски условия 12.5 13 до 14 съм я виждал. Извънградско под 7.5 с нормално каране, не пада. Имам налични DPF и катализатор които са перфектни, няма точка черно и не пуши грам. Единсвеният пушек който виждам е ако стои 1 час на място, след това вади бял пушек за кратко. Дюзи, мап сензор и дебитомер са ОК. Нови термостати, загрява идеално. Премахнати вихрови клапи. Няма грешки във DDE освен за 3 подгревни свещи и подгрева на горивният филтър, не мисля че ще променят нещо относно разхода. Скоростите са окей, торка заключва. Някой има ли предположение?
П.П. Докато рових из нета попаднах на едно клипче : https://www.youtube.com/watch?v=XPT2qSsagag
Оборотомера ми играе е по същият начин, като е на празен ход, реално няма промяна в звука на мотора и не прекъсва, работи абсолютно равномерно. Както и на 1100 оборота не се клати по този начин. Просто стрелката потрепва ... някой с подобен проблем?
П.П. Докато рових из нета попаднах на едно клипче : https://www.youtube.com/watch?v=XPT2qSsagag
Оборотомера ми играе е по същият начин, като е на празен ход, реално няма промяна в звука на мотора и не прекъсва, работи абсолютно равномерно. Както и на 1100 оборота не се клати по този начин. Просто стрелката потрепва ... някой с подобен проблем?
- kkrumov
- младши ентусиаст
- Мнения: 290
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 325DА touring
Re: Проблемен разход E61 525d 177 Автомат И оборотомер [emoj
Здравей, колега. Ако не си правил проверки за рработата на дебитомер и стъпково моторче- провери ги.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- denisvelev
- Потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 10.12.2018
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 Touring 2005 M57 525D
- Мечтае да кара: Каквото господ даде, нямам претенции :)
- Детайли за колата: Немски кошер ;)
Re: Проблемен разход E61 525d 177 Автомат И оборотомер :)
Клапа меко гасене е сменена (ако имаш предвид "стъпково моторче") Дебитомера е в нормите точното колкото е искането толкова и дава.
Re: Проблемен разход E61 525d 177 Автомат И оборотомер :)
Аз карах такъв двигател 8 години и това ми изглежда като нормален разход. 7.5/100 извънградско ако има изпреварвания е ок. Ако това е най-ниското което можеш да докараш с галене на педала и без да спираш със спирачки не е нормално. Би трябвало към 6/100 да даде при такова каране - аз само веднъж съм виждал такъв разход защото бях решил да видя колко най-малко ще даде. Градско почти не съм карал но 12-13 е нормално според мен. Недей да сравняваш разхода си с издухани коли с чип тунинг, без дпф и катализатор. Това с играенето на стрелката е проблем ако си спомням правилно имаше такива проблеми от когато torque converter-a на ск. кутия е за рециклиране.
- bmw55
- младши ентусиаст
- Мнения: 521
- Регистриран на: 11.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330xd && 525d
- Мечтае да кара: В европейска България
Re: Проблемен разход E61 525d 177 Автомат И оборотомер :)
Ако не ти работят подгревните свещи, няма да пуска регенерация на ДПФ-а, а от там той се затвлачва колата се мъчи, можеш да счупиш турбина и вдигаш разхода.
Виж на диагностика какви са стойностите на ДПФ-а.
Ето някои от проблемите които се получават, когато е запушен:
Симптоми, който се проявяват при проблем във филтъра DPF/FAP:
– понижаване тягата на двигателя;
– периодическо появяващи се повишения на дима при изпуснатите газове;
– повишaване разхода на гориво;
– неустойчиви обороти на празен ход;
– повишено ниво на моторното масло в двигателя;
– неестествен, шуптящ звук при работа на двигателя;
Виж на диагностика какви са стойностите на ДПФ-а.
Ето някои от проблемите които се получават, когато е запушен:
Симптоми, който се проявяват при проблем във филтъра DPF/FAP:
– понижаване тягата на двигателя;
– периодическо появяващи се повишения на дима при изпуснатите газове;
– повишaване разхода на гориво;
– неустойчиви обороти на празен ход;
– повишено ниво на моторното масло в двигателя;
– неестествен, шуптящ звук при работа на двигателя;
Бъди честен пък да става квото ще
- denisvelev
- Потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 10.12.2018
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 Touring 2005 M57 525D
- Мечтае да кара: Каквото господ даде, нямам претенции :)
- Детайли за колата: Немски кошер ;)
Re: Проблемен разход E61 525d 177 Автомат И оборотомер :)
Погревните свещи са сменени и вече няма грешки в ДДЕ освен тази на подгревният филтър. Разхода си остава същият, ДПФ по стойности е в нормата. Това с оборотите ако играят на 1700 на 5 та или 6 та е торка, в случая е на празен ход. Реално играят от самото табло, защото самите обортити варират +-2 пример 711 - 713. Усещам че някоя дюза не е окей и на заграло положение всички са до +- 0.4 но в студено имам една която е на +2.3 което е притеснително.
- bmw55
- младши ентусиаст
- Мнения: 521
- Регистриран на: 11.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330xd && 525d
- Мечтае да кара: В европейска България
Re: Проблемен разход E61 525d 177 Автомат И оборотомер :)
Повечето дюзи, когато тръгнат да се запушват и да заминават, започват да дават такива стойности като студени.
Давай с добавка за дюзите.
Аз съм ги коригирал с добавка pro tec crds първо с 15л нафта и един флакон 375мл., както и по-агресивно каране във високи обороти градско. След това 375мл на цял резорвоар и нормално каране(май-добре извънградско). Доста колеги не вярваха, че ще стане но досега не е мало автомобил, на който да не стане(поне 20 така сме оправили). Като стойностите но стъдено после са под 1.
Давай с добавка за дюзите.
Аз съм ги коригирал с добавка pro tec crds първо с 15л нафта и един флакон 375мл., както и по-агресивно каране във високи обороти градско. След това 375мл на цял резорвоар и нормално каране(май-добре извънградско). Доста колеги не вярваха, че ще стане но досега не е мало автомобил, на който да не стане(поне 20 така сме оправили). Като стойностите но стъдено после са под 1.
Бъди честен пък да става квото ще
- SpasT
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 95
- Регистриран на: 9.10.2016
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: E61 в цвят “мантинела”
Re: Проблемен разход E61 525d 177 Автомат И оборотомер :)
Карам абсолютно същия двигател, също на комби. Разхода ми е идентичен. Доста си поиграх с колата преди да се примиря. Мисля, че това е разхода за 525. Имам приятели със 530-ки и там нещата са коренно различни. Дори и със черен ауспух и непрестанно регенериращ DPF - колата на брат ми(530) правеше разход извън градско около 6 и надолу. Моята рядко я докарвам под 8. Единственото за което можах да се хвана е, че предавките на моята се сменят на доста по-високи обороти дори със галене на педала на газта почти стига до 2000 оборота, и наблюдавайки стрелката на разходомера се забелязва как отчита по-високи стойности непосредствено преди и след като смени предавка. По идея на писано във форума направих пълен ъпдейт на колата и ресет на адаптациите на кутията. ( колега се дразнеше, че след ъпдейт започнала да сменя предавки на много ниски обороти)... е при мене не се случи така. Та както казах: примирих се с този разход. Като ми се скепе DPF-а ще го махна и задължително ще пиша как е повлияло на разхода.
- bmw55
- младши ентусиаст
- Мнения: 521
- Регистриран на: 11.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330xd && 525d
- Мечтае да кара: В европейска България
Re: Проблемен разход E61 525d 177 Автомат И оборотомер :)
SpasT написа:Карам абсолютно същия двигател, също на комби. Разхода ми е идентичен. Доста си поиграх с колата преди да се примиря. Мисля, че това е разхода за 525. Имам приятели със 530-ки и там нещата са коренно различни. Дори и със черен ауспух и непрестанно регенериращ DPF - колата на брат ми(530) правеше разход извън градско около 6 и надолу. Моята рядко я докарвам под 8. Единственото за което можах да се хвана е, че предавките на моята се сменят на доста по-високи обороти дори със галене на педала на газта почти стига до 2000 оборота, и наблюдавайки стрелката на разходомера се забелязва как отчита по-високи стойности непосредствено преди и след като смени предавка. По идея на писано във форума направих пълен ъпдейт на колата и ресет на адаптациите на кутията. ( колега се дразнеше, че след ъпдейт започнала да сменя предавки на много ниски обороти)... е при мене не се случи така. Та както казах: примирих се с този разход. Като ми се скепе DPF-а ще го махна и задължително ще пиша как е повлияло на разхода.
Ресетни пак кутията, или ти имаш такова каране, та така да превключва или има проблем с обучителния режим.
Доста коли така ги ресетвахме и колата се нагаждаше по шофьора.
Бъди честен пък да става квото ще
- flober
- младши ентусиаст
- Мнения: 525
- Регистриран на: 29.01.2006
- Местоположение: ELHOVO
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Проблемен разход E61 525d 177 Автомат И оборотомер :)
SpasT написа:Карам абсолютно същия двигател, също на комби. Разхода ми е идентичен. Доста си поиграх с колата преди да се примиря. Мисля, че това е разхода за 525. Имам приятели със 530-ки и там нещата са коренно различни. Дори и със черен ауспух и непрестанно регенериращ DPF - колата на брат ми(530) правеше разход извън градско около 6 и надолу. Моята рядко я докарвам под 8. Единственото за което можах да се хвана е, че предавките на моята се сменят на доста по-високи обороти дори със галене на педала на газта почти стига до 2000 оборота, и наблюдавайки стрелката на разходомера се забелязва как отчита по-високи стойности непосредствено преди и след като смени предавка. По идея на писано във форума направих пълен ъпдейт на колата и ресет на адаптациите на кутията. ( колега се дразнеше, че след ъпдейт започнала да сменя предавки на много ниски обороти)... е при мене не се случи така. Та както казах: примирих се с този разход. Като ми се скепе DPF-а ще го махна и задължително ще пиша как е повлияло на разхода.
При мен е същото ,явно включва така ,за да компенсира по-слабият мотор ,аз също съм ресетвал кутията ,но без промяна.Разходът ми е идентичен на седан ,ще видим дали ще има промяна след премахване на ДПФ,като се скапе.
- denisvelev
- Потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 10.12.2018
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 Touring 2005 M57 525D
- Мечтае да кара: Каквото господ даде, нямам претенции :)
- Детайли за колата: Немски кошер ;)
Re: Проблемен разход E61 525d 177 Автомат И оборотомер :)
Вече и аз залалагам на Кутия ... Кутията е ъпдейтната, адаптации ресетнатни, сменя около 1800 - 2000 оборота ... Имам приятел с 335д и сменя на под 1500 и ако не се настъпва държи 1200 което е абсурдно при мен да се случи..
- vakata
- Потребител
- Мнения: 13
- Регистриран на: 26.06.2010
- Местоположение: Несебър
- Пол: Мъж
- Кара: E61 525d ; E83 X3 3.0d LCI
Re: Проблемен разход E61 525d 177 Автомат И оборотомер :)
denisvelev написа:Вече и аз залалагам на Кутия ... Кутията е ъпдейтната, адаптации ресетнатни, сменя около 1800 - 2000 оборота ... Имам приятел с 335д и сменя на под 1500 и ако не се настъпва държи 1200 което е абсурдно при мен да се случи..
А маслото на кутията сменено ли е, след като и резетваш адаптации? Ако не си смени го резет и пробвай пак.
- denisvelev
- Потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 10.12.2018
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 Touring 2005 M57 525D
- Мечтае да кара: Каквото господ даде, нямам претенции :)
- Детайли за колата: Немски кошер ;)
- vakata
- Потребител
- Мнения: 13
- Регистриран на: 26.06.2010
- Местоположение: Несебър
- Пол: Мъж
- Кара: E61 525d ; E83 X3 3.0d LCI
Re: Проблемен разход E61 525d 177 Автомат И оборотомер :)
denisvelev написа:Сменено е да.
Значи така е настроен софтуера на кутията. Баща ми има Е61 525д 177 коня и е същата работа. Даже сега му казах да си сменя маслото, че още не го е сменил и очаквах след резет на адаптациитя да почне да сменя на около 1600-1700 оборота, но явно са си така.
Аз от скоро карам х3 3.0d e83 LCI и сменя на около 1600-1700 оборота и сякаш самата смяна на скоростите е по-брза. Кутията му е ZF 6HP28X, а тази на е61 е ZF 6HP26. И скоро и аз ще сменям маслото на автомата и ще пиша дали има подобрение.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Проблемен разход E61 525d 177 Автомат И оборотомер :)
denisvelev написа:Вече и аз залалагам на Кутия ... Кутията е ъпдейтната, адаптации ресетнатни, сменя около 1800 - 2000 оборота ... Имам приятел с 335д и сменя на под 1500 и ако не се настъпва държи 1200 което е абсурдно при мен да се случи..
Няма да се случи при теб, защото нямаш необходимия ТОРК, кутията го чака и като го получи ще превключи.
Ремапни си мотора на макс после едно xHP на кутията и твойта ще почне да превключва по рано.
Да не говорим, че на твоя човек някой може да му е направил къстъм точки на превключване на минимум, за да му е по икономична колата....уж, казвам уж, щото при дизела това не е начина мотора да работи в оптимален режим и да харчи малко
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани