Не пали след профилактика на ЕГР, Колектор и Реле

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 24.08.2019
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW e61 525 177к.с.

Не пали след профилактика на ЕГР, Колектор и Реле

Мнение от Suvandjiev » 24 Авг 2019, 19:07

Здравейте, колеги,

Колата е е61 525d 177к.с. и не иска да запали. Нов внос е и сега я обслужвам. Преди около две седмици беше премахнат ДПФ-а малко след, което изписа increased emissions. Та след днес колата върти, но много странно (стартера върти, вала завърта и абсолютно никакви признаци да запали - неприкецва). Това, което е правено от последната работа на мотора, която беше миналата седмица е чистене на всмукателен колектор, егр-а и смяна на релето на подгревните свещи). Проверено е че датчиците (на рейла и колектора) са закачени, както и двата вакума. Сложено е за проба старото реле - същата работа. Тръбичката от термостата на егр-а към самия егр мирише на нафта. Инпата не дава никакви грешки, а тези които бяха изчистени и са били от 10км преди посочените процедури са: за релето, рейла, дебитомер.

Преди малко направихме следната проба - изчистени са всички грешки при закачени датчици, след което откачихме датчика на рейла и съответно набива грешка, закачихме и изчистихме. Също така грешката за релето,след смяната изтриването и не се записва, както и тази за дебитомера - той не е подменен.

Възможно ли е да е от слаб акумулатор, тъй като не е палена една седмица и днес направихме 10-на проби и видимо умря. Подадохме ток, но пак си личи, че не върти, както трябва. Ако го смъкна и закача да се зареди за една вечер ще се налага ли регистрирането му отново в системите на автомобила? За съжаление живи данни не можем да четем - някакви идеи или съвети?

Благодаря предварително!

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 24.08.2019
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW e61 525 177к.с.

Re: Не пали след профилактика на ЕГР, Колектор и Реле

Мнение от Suvandjiev » 28 Авг 2019, 10:33

Здравейте, колеги,

Тъй като няма дискусии, съвети, мнения по темата от своя страна ще продължа да пиша до разрешаването на възникналата ситуация (по един или друг начин) с цел, ако някой изпадне в подобна да има отправни точки.

Това, което беше направено след поста е:
1. Отново бяха свалени колектора с ЕГР-а и проверени всички стъпки по закачането на буксите и маркучите:
* бяха проверени отново всички уплътнения, болчета, гайки - няма липсващи или някое в повече;
* междувременно бяха подменени някои от вакуумните маркучи.
2. Акумулаторът беше свален и зареден (стойността след разкачането му от зарядното беше 13.09, а 20 часа по късно 13.05 - достатъчна колата да запали).
3. Компонентите по колата бяха отново сглобени, акумулатора закачен и ефекта отново същия - върти, но все едно няма компресия.
4. Свързах се с колега, който дойде да прочете колата и да види за какво става въпрос. Думите му бяха: "За мен колата е 6 точки от към електроника. Няма грешки и не виждам причина да не запали.. датчици, модули, стойности, гориво всичко е окау, но върти все едно няма компресия. Причината за мен е механичен проблем - или верига, или клапани..". Тъй като има собствен сервиз опциите, които ми описа накратко са:
* да смъкна колектора отново и да се погледне с камера (до колкото е възможно) през отворите, какво е положението към цилинтрите;
* да се отовори мотора поетапно, за да се видят цилиндри, бутала и т.н., ако там нещата са окау да се погледнат веригите;
* да си намеря гол мотор (525 или 530) с документи и да смени моя, тъй като ремонта на сегашния можело да излезе по-скъп от колкото подмяната му с друг.

Отново отбелязвам, че колата до последно е била в движение без признаци за проблем с мотора - не е изгасвала, претраквала, задавяла или каквото и да било, дори и при първото завъртане след сглобяването (от тогава до сега върти като "миксер" с признаци за липса на компресия).

Междувременно, моля ако някой знае читав сервиз в София, където ако реша да оставя колата за отваряне на мотора, смяна на вериги и т.н. да пише тук или на лично.

Поздрави!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1166
Регистриран на: 19.11.2003
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530D
Мечтае да кара: BMW 760Li
Детайли за колата: сива, 06.2004 г.

Re: Не пали след профилактика на ЕГР, Колектор и Реле

Мнение от ivopicha » 28 Авг 2019, 19:44

Преди седмица някъде, бях попаднал на тема за скъсана верига, но не мога да си спомня в кой подфорум. Виж поразтърси се, може да излезе нещо. Но щем върти леко, като без компресия най- вероятно е верига. Но не искам да те заблудя.
Друго, което се сещам е да не би да има някакво скрито копче против кражба и без да сте разбрали да сте го натиснали. Или нещо по ключа да е станало. Ако имаш втори ключ, пробвай с него.
Как да използвате щеката за масло на БМВ:
Вадите я и я забучвате в снега. Ако нивото на снега е над показанието МАХ, оставяте колата в гаража до пролетта. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Изображение
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 24.08.2019
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW e61 525 177к.с.

Re: Не пали след профилактика на ЕГР, Колектор и Реле

Мнение от Suvandjiev » 01 Сеп 2019, 21:34

Здравейте, колеги,

От вчера колата отново е в движение. Казусът се реши по следния начин:
* първо пробвахме с акумулатора на автомобила и подаване на ток от друг, но явно беше прекалено изтощен от опитите ни през предходните дни;
* сложихме друг акумулатор (макар и по-малък - 70Аh);
* подавахме ток с е39-та на един приятел по време на опитите за палене (общо не повече от 4-5 - всеки, от които по 10-15 секунди);
* преди да почнем да правим пробите около 10 минути само завъртахме на контакт за по минута, за да може помпата да прекара гориво през системата и да вдигне до рейла, тъй като имахме съмнение, че по някаква причина е празен (другия вариант е да се подаде 12V през бушона на помпата).

Още с първата проба видяхме, че колата върти по съвсем различен начин, а с втория знаехме и че е въпрос на няколко минути да запали - така и стана.

Поздрави!

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook