Обслужване и ремонти след закупуване на BMW 530i

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 7.07.2019
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530i 231кс.
Детайли за колата: Двигател M54B30 с ръчни скорости

Обслужване и ремонти след закупуване на BMW 530i

Мнение от vipboy » 12 Юли 2019, 23:02

Здравейте колеги,
Но съм във форума и преди няколко дни след дълго търсене и събиране на пари успях да си купя BMW E60 530i M54B30 231кс. с 6 скорости и ръчна кутия. Произведена е в края на 2003г.
Сега се налага да подменя някои неща по колата и да я обслужа и във връзка с това исках да се допитам до вас, като хора с повече опит. Става въпрос за следното:
- мисля профилактично да сменя антифриза и водната помпа. Какъв антифриз е най-добре да сложа и да ми препоръчате марка водна помпа, която няма да създава проблеми. Добре ли е да сменя и термостата, така и така ще източваме охладителната течност? Когато отворих капачката да проверя антифриза и вътре имаше нещо като нивомер, който плува вътре и аз като го пипнах и горната стърчаща част се счупи и я извадих, като остана само плувката. До къде трябва да пълня сега и има ли вариант да сменя счупената част? Има ли някаква особеност при смяната на антифриза?
- колата я взех с 18-ки джанти, като отзад и отпред е с 245/40/18. Гумите са много износени и са зимни, затова реших да ги подменя. Въпроса ми е същия размер ли да взема или малко по тесни. Тези не са ли прекалено широки за моята кола? Евентуално няма ли да има по висок разход на гориво? Към колата ми дадоха и втори комплект джанти 16-ки пак алуминиеви, но ми се струва, че колата няма да има добра визия с тях. В Интернет прочетох също, че на тези 18-ките някои слагат различни размери за задни и предни. Вие какво ще ми препоръчате и какви съвети бихте ми дали за гуми?
- освен масло и филтри на двигателя мисля, че е добре да сменя и маслото на скоростите и диференциала. Да ми препоръчате най-доброто като марка и спецификация?
- когато запаля колата и когато я гася от ключа забелязвам едно претракване от двигателя. Четох тук на няколко места, че може да е от тампоните на двигателя, вие какво мислите?
- четох, че като работи двигателя, ако извадиш щеката на маслото трябва да си промени оборотите или да приглъхне, на при мен сам се чува някакво бълбукане и нищо повече. Разбрах, че се сменяли някакви филтри и маркучи по картерната вентилация, как мога да проверя дали всичко е изправно?
- когато въртя волана на място имам някакъв лек луфт и леко тракане, това нормално ли е или трябва нещо да се подмени или затегне.
- когато колата е на свободен ход и натисна съединителя оборотите се повишават. Като си махна крака от съединителя отново си падат. Предполагам това е нормално, но на старите ми коли не съм има такава ситуация и да питам така ли трябва да бъде?
Горе долу това ме интересува засега. Най-вероятно някои от въпросите са разисквани, но нямах възможност да чета всичко, затова реших да направя цяла тема. Благодаря предварително на всички, които се ангажират с отговори на моите въпроси.
Последна промяна vipboy на 18 Юли 2019, 10:30, променена общо 1 път

Старши Алкохолик
Online
Аватар
Мнения: 3927
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Re: Няколко въпроса след закупуване на BMW 530i

Мнение от zAcK » 14 Юли 2019, 11:34

Това, че си с М54 двигател е до някъде добре. Няма да се изръсиш 800+ лева за водна помпа :mhihi:
Ако бях на твое място задължително бих сложил оригинални/OEM-ски следните неща:
- водна помпа - това на 1000% само оригинална. На твоята кола оригиналната помпа не е скъпа,
но алтернативите са пълен ташак! И не слушай търговците, че трябвало да е с метални лопатки...
Пълни глупости!!! Тая помпа я сменяш един път и от нея ти зависи двигателя. Тъй де :mhihi:

- термостат - оригинален, или Behr, няма значение
- антифриз от BMW. Не е толкова скъп, но аз лично друго не слагам.

Да не ти пука за нивомера :mhihi:

Маслата на скоростната и дифа защо ще ги пипаш? Ако не тече, нищо не им пипай!!!
Като си обслушиш важните неща - т.е. охлаждане, спирачки, хидравлична течност и т.н.
някой ден може при някой читав майстор да ги смениш и тях. Ама не е задължително.

Клапана за картерна вентилация ти си реши какъв да е, ама е много забутан,
та смяната му лично аз предпочитам да е един път. Има и такива по 25 кинта :mhihi:

Относно ваденето на щеки и т.н., смени си останалите неща заедно с филтъра/клапана за картерните,
защото понякога прави големи мизерии и след това й направете качествена диагностика.
Това да вадиш щеки и да слушаш не ми се струва сериозно :bchug:

Волана не го барай. Нека някой дето много разбира да го види. Ама наистина човек, който много разбира.
Може да е от карето на кормилния прът. Варианти от 20-30 само каре, до 500+ лева оригинално :mhihi:
Ако искат да ти рециклират рейки, или да натягат нещо си - бягай далече от такива майстори :mhihi:
Почнат ли да ти барат по рейката, влизаш във вечния филм, освен ако не купиш нова. Каре и накрайници си провери.

P.S. Аз бих сменил хидравличната течност + промивка на системата. 2 литра мисля, че стигат.
Също така задължително спирачната течност. Ако не са сменяни. И бих сложил качествени/оригинални!
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 285
Регистриран на: 25.04.2013
Местоположение: Трявна/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 540i G30, 120d F20
Мечтае да кара: 540i

Re: Няколко въпроса след закупуване на BMW 530i

Мнение от AlonsoBest » 15 Юли 2019, 9:21

vipboy написа:Здравейте колеги,
Но съм във форума и преди няколко дни след дълго търсене и събиране на пари успях да си купя BMW E60 530i M54B30 231кс. с 6 скорости и ръчна кутия. Произведена е в края на 2003г.
Сега се налага да подменя някои неща по колата и да я обслужа и във връзка с това исках да се допитам до вас, като хора с повече опит. Става въпрос за следното:
- мисля профилактично да сменя антифриза и водната помпа. Какъв антифриз е най-добре да сложа и да ми препоръчате марка водна помпа, която няма да създава проблеми. Добре ли е да сменя и термостата, така и така ще източваме охладителната течност? Когато отворих капачката да проверя антифриза и вътре имаше нещо като нивомер, който плува вътре и аз като го пипнах и горната стърчаща част се счупи и я извадих, като остана само плувката. До къде трябва да пълня сега и има ли вариант да сменя счупената част? Има ли някаква особеност при смяната на антифриза?
- колата я взех с 18-ки джанти, като отзад и отпред е с 245/40/18. Гумите са много износени и са зимни, затова реших да ги подменя. Въпроса ми е същия размер ли да взема или малко по тесни. Тези не са ли прекалено широки за моята кола? Евентуално няма ли да има по висок разход на гориво? Към колата ми дадоха и втори комплект джанти 16-ки пак алуминиеви, но ми се струва, че колата няма да има добра визия с тях. В Интернет прочетох също, че на тези 18-ките някои слагат различни размери за задни и предни. Вие какво ще ми препоръчате и какви съвети бихте ми дали за гуми?
- освен масло и филтри на двигателя мисля, че е добре да сменя и маслото на скоростите и диференциала. Да ми препоръчате най-доброто като марка и спецификация?
- когато запаля колата и когато я гася от ключа забелязвам едно претракване от двигателя. Четох тук на няколко места, че може да е от тампоните на двигателя, вие какво мислите?
- четох, че като работи двигателя, ако извадиш щеката на маслото трябва да си промени оборотите или да приглъхне, на при мен сам се чува някакво бълбукане и нищо повече. Разбрах, че се сменяли някакви филтри и маркучи по картерната вентилация, как мога да проверя дали всичко е изправно?
- когато въртя волана на място имам някакъв лек луфт и леко тракане, това нормално ли е или трябва нещо да се подмени или затегне.
- когато колата е на свободен ход и натисна съединителя оборотите се повишават. Като си махна крака от съединителя отново си падат. Предполагам това е нормално, но на старите ми коли не съм има такава ситуация и да питам така ли трябва да бъде?
Горе долу това ме интересува засега. Най-вероятно някои от въпросите са разисквани, но нямах възможност да чета всичко, затова реших да направя цяла тема. Благодаря предварително на всички, които се ангажират с отговори на моите въпроси.


Относно гумите това е правилния размер за 18. Не слагай по тесни, колата е голяма и тежка, пука ти че ще смъкнеш 0.5-1л на 100 като няма да стои толкова добре колата. Ако задните джанти са по широки (спорт пакет) можеш отзад да сложиш 275/35/18. За 16-ката наистина стои много грозно :D Може да си ги оставиш за зимата (сезона на грозните джанти). Аз зимата я карам на 16 и размера на гумите е 225/55/16
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 7.07.2019
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530i 231кс.
Детайли за колата: Двигател M54B30 с ръчни скорости

Re: Няколко въпроса след закупуване на BMW 530i

Мнение от vipboy » 15 Юли 2019, 22:28

Благодарен съм ви колеги за насоките. Днес успях най-накрая да си изкарам транзитни номера и веднага я закарах към сервиза за обслужване. Точно спрях на входа и колата взе да дими и да мирише на изгоряло масло. Оказа се, че гарнитурата на капака на клапаните е заминала и капе на колектора и се наложи първо от нея да почнем. За моя радост двигателя беше с редовно сменяно масло, без нагари и проблеми. Смених и свещите заедно с филтрите на купето и утре продължаваме.
Дано всичко да е ок, ще пиша като приключа с обслужването и имам отзиви от колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: Няколко въпроса след закупуване на BMW 530i

Мнение от pinko_23 » 16 Юли 2019, 11:22

Задължително ГАЗ :bchug:

а със спестеното качествени части и хубави гуми
Няма начин да няма начин

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 7.07.2019
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530i 231кс.
Детайли за колата: Двигател M54B30 с ръчни скорости

Re: Няколко въпроса след закупуване на BMW 530i

Мнение от vipboy » 16 Юли 2019, 15:56

Колеги днес смених водна помпа, антифриз, ремъци, ролки, масло с маслен и въздушен филтър, както и термостат. Колата заработи много добре, но след 10мин каране ми светна check лапмата, без някаква видима причина. Преди не светеше нищо, още не сме я проверили. Това леко тракане при гасене и палене се оказа от демферния маховик, като го правя с натиснат съединител и не се чува нищо. Но съединителя ми е добре и засега мисля да оставя нещата така. Ще слагам газово и нови гуми, но още събирам пари за тази инвестиция. :) Другото, което ме притеснява е, че се появи и омасляване в ъглите на картера, явно гарнитурата ще трябва да се смени.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: Няколко въпроса след закупуване на BMW 530i

Мнение от pinko_23 » 17 Юли 2019, 16:09

vipboy написа:Колеги днес смених водна помпа, антифриз, ремъци, ролки, масло с маслен и въздушен филтър, както и термостат. Колата заработи много добре, но след 10мин каране ми светна check лапмата, без някаква видима причина. Преди не светеше нищо, още не сме я проверили. Това леко тракане при гасене и палене се оказа от демферния маховик, като го правя с натиснат съединител и не се чува нищо. Но съединителя ми е добре и засега мисля да оставя нещата така. Ще слагам газово и нови гуми, но още събирам пари за тази инвестиция. :) Другото, което ме притеснява е, че се появи и омасляване в ъглите на картера, явно гарнитурата ще трябва да се смени.


Колега това тракане при гасене на двигател не е маховик а скоростна кутия. Аз така смених маховик и съединител и тракането си остана. Съвет от мене ако не ти се влиза в излишен разход за за демфер щото е LUK и цената е към 800 лв си карай така докато не ти се строши кутия. Сега си имам един оригинален маховик който ми седи ей така да имам
Няма начин да няма начин

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 3.12.2018
Пол: Мъж

Re: Няколко въпроса след закупуване на BMW 530i

Мнение от PolYank » 17 Юли 2019, 16:24

Маховика трака или по-точно се чува като стържене при натиснат наполовина съединител. Лесно се установява. Ако е от него ще го усетиш по това стържене, което се чува на отворено стъкло.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 3.12.2018
Пол: Мъж

Re: Няколко въпроса след закупуване на BMW 530i

Мнение от PolYank » 17 Юли 2019, 16:26

Между другото чека няма да светне за маховик. Търси друга причина.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Няколко въпроса след закупуване на BMW 530i

Мнение от bioz » 17 Юли 2019, 19:35

Кви стържения кви маховици кви пет леа..

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 7.07.2019
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530i 231кс.
Детайли за колата: Двигател M54B30 с ръчни скорости

Re: Няколко въпроса след закупуване на BMW 530i

Мнение от vipboy » 17 Юли 2019, 22:55

Днес ходих на диагностика в официалния сервиз на БМВ. Изкараха ми доста грешки. Направих снимки и съм ги прикачил. Огледаха колата в общи линий това, което ми обобщиха е, че липсва един датчик за температура отгоре на колектора, имам теч на масло от долната част на тялото на масления филтър и някаква гарнитура трябва да се смени. Също ми препоръчаха да сменят цялата картерна вентилация с филтъра. След това ако отново имало теч, тогава ще се насочът към смяна на гарнитура на картера. Като пуснаха всичко да работи по колата и генератора показа 12-12.1V, и поради тази причина ми казаха, че генератора ми е за ремонт или подмяна, което щяло да бъде доста удобно като се сменя гарнитурата на масления филтър. Този генератор лесно ли се ремонтира, видях, че се продават доста резервни части, като регулатор, лагери и др. На друго място видях, направо нови на 390лв. на марката Stardax. Вие какво ще ме посъветвате?
Имаше доста коли и беше края на работното време, затова огледаха колата само отгоре и не погледнаха картера. Иначе ми казаха, че е доста сложна подмяната на гарнитурата и няма да е евтино.
Относно това тракане го забелязвам при палене и гасене на двигателя. В предния сервиз където сменях водната помпа и др. части споделих за това и механика ми каза да натисна съединителя, когато гася колата и тракането изчезна. Той ми каза, че според него това е маховик. Посъветва ме да паля и гася при натиснат съединител и това беше целия разговор. А ако е от скоростната кутия, както спомена колегата pinko_23, как може да се отстрани проблема и къде да го търся? Безопасно ли е да карам така?
Честно казано като вземах колата изглеждаше доста запазена и не очаквах да ми излезнат такива големи разходи да я вкарам в движение. Сега я оставих в гаража и ще трябва първо да посъбера пари и тогава да се вкарвам отново в приключения. Отделно съм с транзитни номера и нямам регистрация и предния прозорец е за смяна.
грешки 1.jpg

грешки 2.jpg

стойности генератор.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 7.07.2019
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530i 231кс.
Детайли за колата: Двигател M54B30 с ръчни скорости

Re: Обслужване и ремонти след закупуване на BMW 530i

Мнение от vipboy » 18 Юли 2019, 11:18

Сега се загледах в тези грешки, които за записани в компютъра. Отляво има една графа на колко км. е била колата, кагота се е проявила грешката. В повечето случаи са или преди или след 100хил. а последните са от 177хил колкото показва и на километража, но има няколко, които са записани на 524280км.??? Колата е с оригинална боя, седалките и салона са като нови, а отдолу изглежда все едно не е карана. Повечето неща, които сваляме като части са оригиналните не ми се вярва да е била на над 500хил. Проверих я по рамата в един сайт със заплащане и ми изкара, че на около 10г. е била на 113000км. в сервиз. Може ли това с километрите да е някаква грешка?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 949
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

Re: Обслужване и ремонти след закупуване на BMW 530i

Мнение от datchko » 18 Юли 2019, 13:01

vipboy написа:Сега се загледах в тези грешки, които за записани в компютъра. Отляво има една графа на колко км. е била колата, кагота се е проявила грешката. В повечето случаи са или преди или след 100хил. а последните са от 177хил колкото показва и на километража, но има няколко, които са записани на 524280км.??? Колата е с оригинална боя, седалките и салона са като нови, а отдолу изглежда все едно не е карана. Повечето неща, които сваляме като части са оригиналните не ми се вярва да е била на над 500хил. Проверих я по рамата в един сайт със заплащане и ми изкара, че на около 10г. е била на 113000км. в сервиз. Може ли това с километрите да е някаква грешка?

Във всеки официален дилър на БМВ в света може да ти принтират историята на колата. Носиш ключа , талона да видят, че е твоя колата и ти дават. От там си калкулираш дали са реални или не.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3330
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Обслужване и ремонти след закупуване на BMW 530i

Мнение от spacepl » 18 Юли 2019, 13:14

Като изгори крушка, лайт модула я записва винаги на 524280 км. Не знам каква е причината, но съм я виждал вече на 3 Е60-ки плюс моята ... в началото и аз се притесних леко като я видях :) Колата съм я проверявал в БМВ и километрите са ми реални според тяхната история.

https://photos.app.goo.gl/XxrkAJoDNiJCiYWSA

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 7.07.2019
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530i 231кс.
Детайли за колата: Двигател M54B30 с ръчни скорости

Re: Обслужване и ремонти след закупуване на BMW 530i

Мнение от vipboy » 18 Юли 2019, 13:55

spacepl написа:Като изгори крушка, лайт модула я записва винаги на 524280 км. Не знам каква е причината, но съм я виждал вече на 3 Е60-ки плюс моята ... в началото и аз се притесних леко като я видях :) Колата съм я проверявал в БМВ и километрите са ми реални според тяхната история.

https://photos.app.goo.gl/XxrkAJoDNiJCiYWSA


И на мен това ми казаха в сервиза на БМВ сега говорих с тях.
Относно това тракане при палене и гасене на колата как мога да разбера дали е от скорости или от демферен маховик? Като натисна съеднителя и изчезва. И исках да питам още нещо, възможно ли е от тази картерна вентилация с филтъра да ми прави някакво налягане и от там да тече колата през всички гарнитури., защото като я купувах двигателя не беше мит и нямаше никъде изцапано с масло. Сега като я покарах и текна от всякъде - гарнитура капак клапани, картерна гарнитура, тази под масления филтър и съм се шашнал вече.

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook