Как се рециклира рейка?
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- A.Stoyanov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 124
- Регистриран на: 16.12.2009
- Кара: E36 Class II
- Мечтае да кара: Limited Edition
- Детайли за колата: 209 255 481 704...style 24,sparco,eibach,bilstein,supersprint etc..
Как се рециклира рейка?
В какво се изразява рециклирането на кормилните рейки? Ако гребена е износен, не мисля че някой ще го наварява, термообработва и обработва до размер. Та в какво точно се изразява процедурата? Идеята на темата не е да си го направя в гаража, а да разбера какво ще получа срещу сумата? При теч предполагам се сменят уплътнения, а при луфт и т.н. тракане?
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6206
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Как се рециклира рейка?
Процедурата се изразява в това да се продават мечти на хора, които имат нещо, което не могат да си позволят. В технически аспект могат да правят каквото си поискат и каквото си не искат. За това в темите често се срещат мнението: "Най-добре си купи нова".
- A9A
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 216
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: София
- Кара: G20
- Мечтае да кара: V12
Re: Как се рециклира рейка?
zvetiko написа:Процедурата се изразява в това да се продават мечти на хора, които имат нещо, което не могат да си позволят. В технически аспект могат да правят каквото си поискат и каквото си не искат. За това в темите често се срещат мнението: "Най-добре си купи нова".
Много точно казано
Ако има шумове я натягат даже и без да я свалят от колата, нищо че искат пари за демонтаж. Ако има теч, сменят само уплътнител.
Това е както ремонта на дюзи, автоматични скоростни кутии и т.н. Цената винаги е еднаква, нищо че компонентите/агрегатите са още на автомобила и не е ясно какъв е проблема. Като има балъци да плащат, без да искат фактури и гаранция, така ще е...
Немски форум: питаш нещо и ти отговарят.
Сръбски форум: питаш нещо и теб те питат.
Български форум: питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп.
Сръбски форум: питаш нещо и теб те питат.
Български форум: питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп.
- hibernate
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 130
- Регистриран на: 23.08.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E93 335i
- Детайли за колата: не върви
Re: Как се рециклира рейка?
И мен ме интересува това с хлопането как го оправят. Моята например не тече, само хлопа. Има ли смисъл да я водя за рециклаж или дето се вика само ще натегнат болта?
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
- zAcK
- Старши Алкохолик
- Мнения: 3925
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: Как се рециклира рейка?
Това т.нар. натягане в повечето случаи вреди, вместо да помага.
То си има допуски, които навярно не се знаят, въртят на усет, после що стана така
Освен това си мисля, че ако тропа от луфт по червячния механизъм на рейката, явно е много износен и няма как да се рециклира качествено.
А и тези механизми по принцип имат луфтове, които не зная до колко е добре да се обират!
То си има допуски, които навярно не се знаят, въртят на усет, после що стана така
Освен това си мисля, че ако тропа от луфт по червячния механизъм на рейката, явно е много износен и няма как да се рециклира качествено.
А и тези механизми по принцип имат луфтове, които не зная до колко е добре да се обират!
Последна промяна zAcK на 19 Юли 2019, 7:33, променена общо 1 път
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Как се рециклира рейка?
Проблемът с хлопането е износен прът, ако хлопа от рейката. За е60 се предлагат прътове и рециклаж би трябвало да означава подмяна на пръта с нов, ако е износен. Питал съм за цена в една софийска фирма и по спомен беше 400 лъва само за пръта. За е39 не се предлагат прътове и рециклаж значи натягане, подмяна на тефлонови втулки и уплътнения. Натягането може да си го направи всеки сам - износването е най-много в положение изправен волан на пръта. Затова се завива докрай на едната страна с гумите във въздуха и се натяга с четвърт оборот. После се пробва дали е ок и ако не е, се донатяга с още колкото е нужно, но стъпката на натягане да е малка. Натягането няма да помогне, ако има износване в някоя втулка и прътът има радиален луфт...
Накрая аз съм рециклирал рейка и няма да повторя - общо взето колегата е прав, че продават мечти...
Накрая аз съм рециклирал рейка и няма да повторя - общо взето колегата е прав, че продават мечти...
- StaKo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 78
- Регистриран на: 20.08.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318 118 hp / 1998
- Мечтае да кара: по Pikes Peak
Re: Как се рециклира рейка?
Колата, ента ръка, купена без гарантирана история от дилър е същото - продават ти една нереална мечта. То понякога и от дилъра има голяма доза лъжа.
Та, рециклираната рейка има доста къс животец и дори и в началото не е като нова. А купена нова трябва да е на проверен производител и от търговец, който не мами.
Винаги съм знаел, че дори колата да се е обезценила от първоначалната си цена до 15 000 лв, подръжката е някаква константна стойност. Когато колата , която нова е струвала 60 000 евро, то и след 15 години се подържа кола на тази стойност. Купуваме си коли ента ръка обезценени, но които, за да станат относително стегнати и безаварийни, очакват вложение двапъти и трипъти от цената на която сме ги придобили. При късмет не веднага, но разложено в някакъв период от време 3 -4 години.
Затова най-изгодно е да се копуват 3 -5 годишни коли, хем относително добре обезценени, хем с не изконсумиран ресурс.
Та, рециклираната рейка има доста къс животец и дори и в началото не е като нова. А купена нова трябва да е на проверен производител и от търговец, който не мами.
Винаги съм знаел, че дори колата да се е обезценила от първоначалната си цена до 15 000 лв, подръжката е някаква константна стойност. Когато колата , която нова е струвала 60 000 евро, то и след 15 години се подържа кола на тази стойност. Купуваме си коли ента ръка обезценени, но които, за да станат относително стегнати и безаварийни, очакват вложение двапъти и трипъти от цената на която сме ги придобили. При късмет не веднага, но разложено в някакъв период от време 3 -4 години.
Затова най-изгодно е да се копуват 3 -5 годишни коли, хем относително добре обезценени, хем с не изконсумиран ресурс.
- A.Stoyanov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 124
- Регистриран на: 16.12.2009
- Кара: E36 Class II
- Мечтае да кара: Limited Edition
- Детайли за колата: 209 255 481 704...style 24,sparco,eibach,bilstein,supersprint etc..
Re: Как се рециклира рейка?
A9A написа:zvetiko написа:Процедурата се изразява в това да се продават мечти на хора, които имат нещо, което не могат да си позволят. В технически аспект могат да правят каквото си поискат и каквото си не искат. За това в темите често се срещат мнението: "Най-добре си купи нова".
Много точно казано
Ако има шумове я натягат даже и без да я свалят от колата, нищо че искат пари за демонтаж. Ако има теч, сменят само уплътнител.
Възможно ли е и ако да, често срещано ли е при шум и луфт проблема да не е в износване на самият гребен, а в някой от компонентите с номера от 30 до 34? Не би ли трябвало точно тогава с натягане да се помогне малко или много? Има ли негативни последствия от натягането? Предполагам ако е пренатегната волана няма да се връща сам, да затяга в завой?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Как се рециклира рейка?
Колега аз си рециклирах рейката на едно място в София където я отвориха пред мене и ми показаха къде е проблемът. В цени за 140 лв ми казаха че потропването ще изчезне на 70% смениха някакви пластмаси вътре, другият вариант е нов прът цената е 500 лв и потропването изчезва на 100%, обаче ме посъветваха че е безсмислено и за 140 лв си е ОК процедурата тъй като прътът не бил много износен, така и направих и съм доволен засега. Да не правя реклама пиши лично да ти кажа фирмата
Няма начин да няма начин
- zAcK
- Старши Алкохолик
- Мнения: 3925
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: Как се рециклира рейка?
Искам да задам един въпрос, като човек, който много се плаши от разни интервенции по рейки и т.н.
Ако имаме неравномерно износване, какво ще се случи при т.нар. натягане?
Ако имаме неравномерно износване, какво ще се случи при т.нар. натягане?
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Как се рециклира рейка?
Износването винаги е неравномерно и винаги е в положение изправен волан. Затова се натяга в положение пълен завой на едната страна, с гумите във въздуха, и се пробва, като и натягането е с малка стъпка - четвърт оборот или дори по-малка. Ако воланът върви леко след натягането, няма да има проблем...
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Как се рециклира рейка?
Пиши тук в темата. На читавите сервизи е редно да се прави реклама.pinko_23 написа:Колега аз си рециклирах рейката на едно място в София където я отвориха пред мене и ми показаха къде е проблемът. В цени за 140 лв ми казаха че потропването ще изчезне на 70% смениха някакви пластмаси вътре, другият вариант е нов прът цената е 500 лв и потропването изчезва на 100%, обаче ме посъветваха че е безсмислено и за 140 лв си е ОК процедурата тъй като прътът не бил много износен, така и направих и съм доволен засега. Да не правя реклама пиши лично да ти кажа фирмата
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Re: Как се рециклира рейка?
Zubcho написа:Пиши тук в темата. На читавите сервизи е редно да се прави реклама.pinko_23 написа:Колега аз си рециклирах рейката на едно място в София където я отвориха пред мене и ми показаха къде е проблемът. В цени за 140 лв ми казаха че потропването ще изчезне на 70% смениха някакви пластмаси вътре, другият вариант е нов прът цената е 500 лв и потропването изчезва на 100%, обаче ме посъветваха че е безсмислено и за 140 лв си е ОК процедурата тъй като прътът не бил много износен, така и направих и съм доволен засега. Да не правя реклама пиши лично да ти кажа фирмата
https://felix.bg/
Няма начин да няма начин
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани