e61 525d touring - вибрации - съвет
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- jivakula
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 132
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е61 525d, F11 525d xDrive
- Мечтае да кара: само BMW-та
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
И аз съм за скоростна кутия. И при мен ги има вибрациите също, само, че на малко по различни скорости. Също съм сменил всичко по предницата с ново, различни гуми, зимни летни.... и баланси с лазери... Остана само карданс с висящ лагер да сменя. Но... според мен е от скоростната кутия, дори и да няма осезаеми признаци за повреда или износен торк. Смяна на масло няма да помогне, по скоро някаква добавка може леко да намали вибрацията.
Sent from my ANE-LX1 using Tapatalk
Sent from my ANE-LX1 using Tapatalk
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
Дори и когато на свободна има вибрации е признак на скоростна кутия?
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
Така като гледам по форумите май петиците са си с този проблем от завода и решение няма
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
Вчера махнахме гумите и запалихме колата, на 100 км/ч имаше вибраци по целия заден мост, 3-ма човека гледаха отдолу и не разбраха от къде идва вибрацията....днес отивам в бмв...
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
Намериха ли проблема? В кой дилър беше?
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
Не съм в България ами малко по на север в Дания.
Днес ми предложиха да возя механик за да му покажа проблема, той потвърди вибрацията - каза че ще започнат отначало - с road force balance. Според него е гуми/джанти, но нека видим. Казаха ми че road force от БМВ препоръчват да е под 12, но реално трябвало да е под 8 особенно за кола със спортно окачване.
Имам час във Вторник и ще видим какво ще кажат. Като му показах листа с части които съм сменил ... май не беше виждал такъв лист
Вчера, за тест си сложих фланците с които купих колата - с тях усещам повече вибрации във волана от колкото преди ?!?!?
Днес ми предложиха да возя механик за да му покажа проблема, той потвърди вибрацията - каза че ще започнат отначало - с road force balance. Според него е гуми/джанти, но нека видим. Казаха ми че road force от БМВ препоръчват да е под 12, но реално трябвало да е под 8 особенно за кола със спортно окачване.
Имам час във Вторник и ще видим какво ще кажат. Като му показах листа с части които съм сменил ... май не беше виждал такъв лист
Вчера, за тест си сложих фланците с които купих колата - с тях усещам повече вибрации във волана от колкото преди ?!?!?
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
sk8 написа:Вчера, за тест си сложих фланците с които купих колата - с тях усещам повече вибрации във волана от колкото преди ?!?!?
Крива главина(и) май ще се окаже проблема...
Особено ако фланците са били доста дебели...
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
Така... Днес бях в БМВ, баланс на гумите - балансирани са перфектно - под 8 индекс на road force на всички гуми, но без положителен ефект върху вибрациите.
Прегледа цялото окачване - уж всичко е добре.
Това което е проблем според механика е, че не съм с оригинални джанти и ми показа една много тънка метална пластинка която влизаше свободно между джантата и главината на централния отвор. Обясни ми че дори толкова малко луфт може да пречи тъй като джантата не може да се центрира добре...бях доста песимистичен, но пусна официално запитване към БМВ Германия колко е допустимия луфт там... До сега всички майстори ми казваха че пасвали добре... Мериха със шублери и кво ли не .. но сега го видях с очите си - не пасват плътно.
Отново ще пробвам с други оригинални джанти.
И веднага ми идва глупав въпрос - има ли някакъв ринг или нещо което мога да навия на главината за да уплътня и тествам докато намеря джанти?
Един в YouTube нави изолирбанд, ама като се нагреят спирачките и се разтопи ще стане страшно там
Прегледа цялото окачване - уж всичко е добре.
Това което е проблем според механика е, че не съм с оригинални джанти и ми показа една много тънка метална пластинка която влизаше свободно между джантата и главината на централния отвор. Обясни ми че дори толкова малко луфт може да пречи тъй като джантата не може да се центрира добре...бях доста песимистичен, но пусна официално запитване към БМВ Германия колко е допустимия луфт там... До сега всички майстори ми казваха че пасвали добре... Мериха със шублери и кво ли не .. но сега го видях с очите си - не пасват плътно.
Отново ще пробвам с други оригинални джанти.
И веднага ми идва глупав въпрос - има ли някакъв ринг или нещо което мога да навия на главината за да уплътня и тествам докато намеря джанти?
Един в YouTube нави изолирбанд, ама като се нагреят спирачките и се разтопи ще стане страшно там
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
е ти след 4ри страници постове се сети да кажеш, че джантите не са оригинални
Колко беше тънка тази пластина? Джантите се центроват точно по този диаметър и е важно да пасват. Има специални пластмасови втулки за такива случаи, но не вярвам да има чак толкова тънки. Предполагам говорим за десети от мм?
Чак страшно да стане от нагряване не вярвам, спокойно можеш да навиеш изолирбанд за проба.....ама такива измислени джанти.....по - добре оригинални.
Колко беше тънка тази пластина? Джантите се центроват точно по този диаметър и е важно да пасват. Има специални пластмасови втулки за такива случаи, но не вярвам да има чак толкова тънки. Предполагам говорим за десети от мм?
Чак страшно да стане от нагряване не вярвам, спокойно можеш да навиеш изолирбанд за проба.....ама такива измислени джанти.....по - добре оригинални.
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
@2bar написа:е ти след 4ри страници постове се сети да кажеш, че джантите не са оригинални
Колко беше тънка тази пластина? Джантите се центроват точно по този диаметър и е важно да пасват. Има специални пластмасови втулки за такива случаи, но не вярвам да има чак толкова тънки. Предполагам говорим за десети от мм?
Чак страшно да стане от нагряване не вярвам, спокойно можеш да навиеш изолирбанд за проба.....ама такива измислени джанти.....по - добре оригинални.
@2bar, Мерси за отговора !
Абсолютно си прав - имам такива втулки но са големи, и да - десети от мм - мисля че нещо от сорта на 0.50-90 ще е перфктно!
Пробвах с изолирбанд на задните гуми - но не може да се получи добре защото:
Когато навия 2 пъти изолирбанд (без да застъпвам) и джантата не влиза и се мачка.
Когато навия само 1 път, като слагам джантата обратно, изолирбанда се къса при наместването. Наистина не е много луфта просто - но ИМА.
За това си мислех нещо по здраво - много се чудя за алуминиево тиксо - хем го дават и че държи на температура
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
не се занимавай с глупости, ами вземи едни оригинални джанти и пробвай с тях. на фона на парите, които си налял до сега, 200 евро повече или по - малко е все тая.
поне ще знаеш, дали е от джантите или не.
поне ще знаеш, дали е от джантите или не.
- pimpo
- младши ентусиаст
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: e61 вибрации - съвет
sk8, какви са ти джантите? Моите са BBS style 116, които са си оригинални за е60, но пак имат минимален луфт. И аз минах точно по този път с тиксо и изолирбанд, но луфта наистина е минимален и един слой изолирбанд го неутрализира. Но, както сам си забелязал, при първото слагане на джантата се мачка. Та накратко: ако няма 1мм луфт - не се занимавай. Той си е в рамките на допуските и се прави за да неутрализира евентуалното натрупване на ръжда по главината. Иначе ще залепне джантата.
А при мен има леко развитие. Тъй-като от всичко правено по моята кола единствено смяната на единия преден лагер имаше някакъв ефект, реших да сменя и другия. И засега ефект има! Карах около 60км през които не усетих никаква игра във волана. Вибрацията в купето все още я има, но волана ЗАСЕГА се кротна. Не смея да го твърдя категорично защото и преди се е случвало да го няма проблема за такива разстояния.
Какво мога да те посъветвам? Свали си джантите и дисковете отпред и върти на ръка САМОглавината. Трябва да се върти гладко и мазно. Без засичане, без затягане и почти без луфт. Моя стария лагер има леко засичане на едно място и леко затягане (много леко). И освен това няма абсолютно никакъв луфт и като цяло се върти прекалено стегнато. А доколкото знам, като загрее, затяга още повече. Яд ме е, че не съм се сетил да го развъртя след път (преди да го сменя). Но те съветвам ти да го направиш. След поне 100км в топло време! Нищо не струва опита, а може да ти подскаже много.
А при мен има леко развитие. Тъй-като от всичко правено по моята кола единствено смяната на единия преден лагер имаше някакъв ефект, реших да сменя и другия. И засега ефект има! Карах около 60км през които не усетих никаква игра във волана. Вибрацията в купето все още я има, но волана ЗАСЕГА се кротна. Не смея да го твърдя категорично защото и преди се е случвало да го няма проблема за такива разстояния.
Какво мога да те посъветвам? Свали си джантите и дисковете отпред и върти на ръка САМОглавината. Трябва да се върти гладко и мазно. Без засичане, без затягане и почти без луфт. Моя стария лагер има леко засичане на едно място и леко затягане (много леко). И освен това няма абсолютно никакъв луфт и като цяло се върти прекалено стегнато. А доколкото знам, като загрее, затяга още повече. Яд ме е, че не съм се сетил да го развъртя след път (преди да го сменя). Но те съветвам ти да го направиш. След поне 100км в топло време! Нищо не струва опита, а може да ти подскаже много.
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: e61 вибрации - съвет
Е, нали и със свалени гуми авторът пише, че целия заден мост се тресе??
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани