e61 525d touring - вибрации - съвет
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
@2bar написа:sssssl написа:+1memorex написа:За мен е лагер -главина задно колело.
от лагер не тресе.
Аз казвам ,че от лагер до лагер има разлика а също така ,че от лагер се получават вибрации и резонанс и то не само при автомобилно колело но и при др.машинарийки.
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
Няма смисъл да правим от темата дисертация, просто приеми, че не тресе.
Това на снимката е моят лагер (задно дясно колело), за който не ми остана време преди почивката да го сменя, та навъртях към 4к км в това състояние....и не тресеше.
Обяснението на колегата не е пълно, така също и неточно. Ако има заминал лагер, шумът се чува като виене, и в никакъв случай не изчезва след скорости по - високи от 50 км/ч.
Полуоските проверени ли са? Макар, че хлабина (ако е малка) се хваща доста трудно.
Това на снимката е моят лагер (задно дясно колело), за който не ми остана време преди почивката да го сменя, та навъртях към 4к км в това състояние....и не тресеше.
Обяснението на колегата не е пълно, така също и неточно. Ако има заминал лагер, шумът се чува като виене, и в никакъв случай не изчезва след скорости по - високи от 50 км/ч.
Полуоските проверени ли са? Макар, че хлабина (ако е малка) се хваща доста трудно.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
Пиши ми на лично ако има нещо специално в казуса но не ми нареждай какво да приемам.Капиш.
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
@2bar само от един път/лагер ли си ги правиш тия заключения? Вече доста хора ми казват че е възможно да има вибрации от лагер...
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
memorex написа:Пиши ми на лично ако има нещо специално в казуса но не ми нареждай какво да приемам.Капиш.
Споко, никой не ти нарежда нищо, няма смисъл да палиш. Ако искаш приемаш, ако не искаш не приемаш. На лично няма да ти пиша.
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
sk8 написа:@2bar само от един път/лагер ли си ги правиш тия заключения? Вече доста хора ми казват че е възможно да има вибрации от лагер...
тия, тези...все тая. Нарича се опит. При положение, че си сменил половината кола, не мога да те разбера - след като си решил, че е лагер - сменяш и гледаш. Лагерът е 50 - 60 € и 1 час работа.
Пък като го смениш - пиши пак.
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
И след лагера ша трепери!
Аз бих вдигнал автомобила на подемник и ще включа на скорост, за да огледам за евентуална причина за вибрациите. Пусни я да бръмчи на подемника.
Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk
Аз бих вдигнал автомобила на подемник и ще включа на скорост, за да огледам за евентуална причина за вибрациите. Пусни я да бръмчи на подемника.
Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk
- pimpo
- младши ентусиаст
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
Аз съм със почти същите симптоми като автора на темата. Вибрацията в купето и волана е много малка. Дори ми казват, че си внушавам.
Колата я купих преди година и при първото ми пътуване скочих в една голяма дупка и съм почти сигурен, че всичко започна тогава. Въпроса е какво може да съм строшил тогава. И за да е още по трудно, дори не знам коя страна ми е влязла в дупката. Беше срещу слънцето и нищо не видях, само усетих здрав трясък.
Симтомите:
Волана тресе леко и не винаги. Най силно е между 90 и 120. А при по ниска скорост 50-70 не тресе, но се усеща как при въртене на волана го прави леееко на тласъци. Много леко.
На 120кмч тресе цялото купе, пак много леко, и пак не винаги. Като цяло в повечето случаи вибрациите започват след продължително каране - повече от 30 мин. Но пак не винаги. Понякога ги има и от самото потегляне, но това може да се дължи на временна деформация на гумите от продължително стоене. Дори по време на едно пътуване се появява и изчезва плавно.
Какво съм правил до момента.
1. Смених 3 комплекта гуми и джанти, всичките са проверени балансирани и тн. Никаква разлика.
2. Смених предни дискове - никаква разлика.
3. Смених тампони на кривите носачи отпред - една идея по-добре стана.
4. Смених задни полуоски - никаква разлика.
5. Смених преден лагер главина понеже леко вибрираше - може би стана малко по-добре.
6. Раздалечих предните накладки от дисковете, така че да не докосват диска и карах 10-км така. Никаква разлика - пак тресе волана и купето.
7. Вдигам задните колела и слагам носачите на легнат на стойки (за да бъде окачването в работно положение). Паля и ускорявам до 120 - колата тресе осезаемо (при нормално движение въбрацията пак е на 120 но е много лека). Тресе както при две вдигнати колела, така и при само едно. Свалям джантата и правя същото - пак тресе, но малко по малко. Махам диска - спира да тресе. Дисковете са видимо нови, но не съм ги сменял. Освен да са менте и да са разбалансирани. Знам ли.
Колата я купих преди година и при първото ми пътуване скочих в една голяма дупка и съм почти сигурен, че всичко започна тогава. Въпроса е какво може да съм строшил тогава. И за да е още по трудно, дори не знам коя страна ми е влязла в дупката. Беше срещу слънцето и нищо не видях, само усетих здрав трясък.
Симтомите:
Волана тресе леко и не винаги. Най силно е между 90 и 120. А при по ниска скорост 50-70 не тресе, но се усеща как при въртене на волана го прави леееко на тласъци. Много леко.
На 120кмч тресе цялото купе, пак много леко, и пак не винаги. Като цяло в повечето случаи вибрациите започват след продължително каране - повече от 30 мин. Но пак не винаги. Понякога ги има и от самото потегляне, но това може да се дължи на временна деформация на гумите от продължително стоене. Дори по време на едно пътуване се появява и изчезва плавно.
Какво съм правил до момента.
1. Смених 3 комплекта гуми и джанти, всичките са проверени балансирани и тн. Никаква разлика.
2. Смених предни дискове - никаква разлика.
3. Смених тампони на кривите носачи отпред - една идея по-добре стана.
4. Смених задни полуоски - никаква разлика.
5. Смених преден лагер главина понеже леко вибрираше - може би стана малко по-добре.
6. Раздалечих предните накладки от дисковете, така че да не докосват диска и карах 10-км така. Никаква разлика - пак тресе волана и купето.
7. Вдигам задните колела и слагам носачите на легнат на стойки (за да бъде окачването в работно положение). Паля и ускорявам до 120 - колата тресе осезаемо (при нормално движение въбрацията пак е на 120 но е много лека). Тресе както при две вдигнати колела, така и при само едно. Свалям джантата и правя същото - пак тресе, но малко по малко. Махам диска - спира да тресе. Дисковете са видимо нови, но не съм ги сменял. Освен да са менте и да са разбалансирани. Знам ли.
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
Имах подобен проблем с вибрация със старите летните гуми. Задни ДОТ 4513 и предни с ДОТ1017, като и двата чифта съм ги купувал нови. Е сега с нови и доволно скъпи гуми вече няма вибрации. Вибрацията беше точно долу ниско и се усещаше все едно е кардан, висящ лагер. След смяната на лагера доста утихна (стария беше много зле), но остана след 100 км/ч вибрация, макар и малка.
Гумите ми са Falken Azenis FK510
Гумите ми са Falken Azenis FK510
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- pimpo
- младши ентусиаст
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
Не е гуми или джанти. 3 различни комплекта джанти с различни гуми съм слагал. Никаква разлика.
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
pimpo написа:Не е гуми или джанти. 3 различни комплекта джанти с различни гуми съм слагал. Никаква разлика.
Търси проблемът в кардан, висящ лагер и гуменото каре. Даже направо последните две ги смени, защото обикновено ако не ги откачиш да ги огледаш, рядко се разбира, че е прецакано. Гуменото каре например с времето се напуква и ако не го свалиш, няма как да го видиш.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
Днес направихме тест, возих се отзад и отпред, остановихме че шума от гумата идва определено от лява задна гума, (нещо като периодично виене на 50 км/ч, но не като лагер през цялото време), а вибрацията се усеща най-много на предните седалки, но по силно на шофьорската седалка. Изглежда проблема е в лявата част на колата и се предава по цялото купе след това. В Сряда ще ходи на сервиз и ще пиша какво са открили.
- pimpo
- младши ентусиаст
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
Zubcho написа:pimpo написа:Не е гуми или джанти. 3 различни комплекта джанти с различни гуми съм слагал. Никаква разлика.
Търси проблемът в кардан, висящ лагер и гуменото каре. Даже направо последните две ги смени, защото обикновено ако не ги откачиш да ги огледаш, рядко се разбира, че е прецакано. Гуменото каре например с времето се напуква и ако не го свалиш, няма как да го видиш.
Гледахме ги в сервиза, но без да ги сваляме. Всичко изглежда като ново. Освен това си мисля, ако е кардан, няма ли да вибрира и със свалени джанти и дискове отзад? Аз започвам да подозирам лагер главина и отпред и отзад. Гледах доста информация по темата вибрации и лагери. А отзад има много леко виене като от лагер. А като няма джанта и диск не вибрира защото не е натоварен лагера. Но засега само спекулирам. Ще видим кога ще ги сваля...
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
Така.... днес в читав сервиз откриха луфт на полуоските както и на кардана. Първо ще се сменят полуоски и после кардан ако положението не се оправи... Май обаче трябва да сменя целия кардан до колкото разбрах..не се оправят по отделно частите му...?
- pimpo
- младши ентусиаст
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: Безкрайна борба с вибрации - съвет
Sk8, има един тънък момент при баланса на гуми. Абсолютно всички го правят като центрират с конус по ВЪНШНИЯ отвор на джантата. Този отвор е отливка (не стругован) и винаги е малко или много крив. Целта му е единствено да държи капачките. Тази кривина неминуемо води до грешен баланс. А е60 е доста капризна на баланс. Аз намерих човек в София ( Иван в Младост ) който единствен прави центриране по ВЪТРЕШНИЯ отвор и след тази процедура моя проблем намаля драстично! Но не изчезна. Явно проблема ми е друг, но изостря още повече чувствителността към дизбаланс.
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: ивчо