BMW E60 тресе с нови дискове
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
53 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: BMW E60 тресе с нови дискове
Ако е от дисковете, тресенето ще се усилва правопропорционално на силата на натиск на педала. Колегата казва, че го усеща най-много при леко натиснат педал, значи проблемът е в някакъв луфт в предницата - прави, криви носачи, шарнирите също. Рейката също е фактор, ако има луфт в пръта нагоре/надолу, а този луфт не се лови с клатене на гуми. Трябва да се огледа всичко, като е най-добре да се демонтира, щото иначе стават пропуски. Амортисьорите също могат да са причина, ако някой от тях е добил голям празен ход...
Колата е с прецизно настроено окачване и при най-малкия луфт предава биене на волана от спирачните дискове. Имал съм няколко случая на коли с биене във волана при леко натиснат педал - мерени са дискове и са били в норма. При всички случаи причината беше в някакъв тръгнал детайл, който е пропуснат на няколко огледа на окачването.
Колата е с прецизно настроено окачване и при най-малкия луфт предава биене на волана от спирачните дискове. Имал съм няколко случая на коли с биене във волана при леко натиснат педал - мерени са дискове и са били в норма. При всички случаи причината беше в някакъв тръгнал детайл, който е пропуснат на няколко огледа на окачването.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: BMW E60 тресе с нови дискове
Z3Ro* написа:Ако е от дисковете, тресенето ще се усилва правопропорционално на силата на натиск на педала. Колегата казва, че го усеща най-много при леко натиснат педал, значи проблемът е в някакъв луфт в предницата - прави, криви носачи, шарнирите също. Рейката също е фактор, ако има луфт в пръта нагоре/надолу, а този луфт не се лови с клатене на гуми. Трябва да се огледа всичко, като е най-добре да се демонтира, щото иначе стават пропуски. Амортисьорите също могат да са причина, ако някой от тях е добил голям празен ход...
Колата е с прецизно настроено окачване и при най-малкия луфт предава биене на волана от спирачните дискове. Имал съм няколко случая на коли с биене във волана при леко натиснат педал - мерени са дискове и са били в норма. При всички случаи причината беше в някакъв тръгнал детайл, който е пропуснат на няколко огледа на окачването.
Точно обратното- ако е крив диска, при доближаване на накладките с много леко натискане на педала, изпъкналата част от диска е единствения елемент, който може да предизвика вибрации. Когато спирачката се натисне по-силно, накладките "захващат" диска и започват да се товарят и други елементи от окачването, които, ако са износени ще предизвикат вибрации. Спомена се и фактора части- да кажем за даден модел BMW може да има 6 вида дискове ATE, в зависимост от оборудването му и този, който ги купува и монтира трябва да знае какво да вземе. Да кажем на колегата вече писаха, как са били объркани. Писа се и за истински и фалшиви ATE... Спомена се и инструкцията, която я има във всяка кутия на ATE- от колко сервизи се спазва описаното там и специфичното за BMW, да кажем попитайте ги на колко точки трябва да се гресира при смяна на накладки на BMW и правилния отговор ще бъде някакъв критерий, че хората разбират от работата си. Е и накрая просто има модели, на които трябва да се слагат само оригинални дискове- високата им цена не е самоцел на BMW, а е свързана с материалите и с начина им на изработка и от там с качеството и периода на експлоатация.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: BMW E60 тресе с нови дискове
Дали е обратното или не, ще се разбере в момента, в който колегата си премери дисковете - допустими са 10 микрона биене. Ако воланът му бие при леко натисната спирачка, а при по-силно натискане биенето намалява или изчезва, аз бих се хванал на бас, че проблемът е от луфт в предницата...
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: BMW E60 тресе с нови дискове
Не знам защо отваряте нова тема като този проблем е дискутиран доста обширно в друга тема. Иначе по темата: вероятно проблема е в дисковете, общо взето само оригиналните стават.
ПС: просто не се сдържах ама какво имате впредвид нови гуми на 2г., те при мене общо взето толкова си карат и се сменят с нови
ПС: просто не се сдържах ама какво имате впредвид нови гуми на 2г., те при мене общо взето толкова си карат и се сменят с нови
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: BMW E60 тресе с нови дискове
Z3Ro* написа:Дали е обратното или не, ще се разбере в момента, в който колегата си премери дисковете - допустими са 10 микрона биене.
Много глупости, много нещо. Какви са отклоненията по време на мерене няма абсолютно никакво значение! Оставям те да помислиш
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: BMW E60 тресе с нови дискове
ivoaudi написа:Z3Ro* написа:Дали е обратното или не, ще се разбере в момента, в който колегата си премери дисковете - допустими са 10 микрона биене.
Много глупости, много нещо. Какви са отклоненията по време на мерене няма абсолютно никакво значение! Оставям те да помислиш
Ако имаш нещо да кажеш по темата, давай! Ако не, мисля, че това не е форум на загадки и гатанки... Но като знам къф професор на теориите си, а теориите ти са все не на място, нормално е да задаваш гатанки...
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: BMW E60 тресе с нови дискове
Отлепят се бе Зоро, отлепят се. Можеш да си ги мериш месеци наред, всеки 10 мин и все ще са перфектни, а бият. Странно
След първите 2-3 спирания отлепената част "надува" като стопли. Случва се при ВСИЧКИ масови марки на пазара!
Не знам колко съм професор, но компетентните ти мнения често подвеждат. Глупостта с рейката ще обясня при евентуално желание допълнително.
След първите 2-3 спирания отлепената част "надува" като стопли. Случва се при ВСИЧКИ масови марки на пазара!
Не знам колко съм професор, но компетентните ти мнения често подвеждат. Глупостта с рейката ще обясня при евентуално желание допълнително.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Tsapo
- младши ентусиаст
- Мнения: 366
- Регистриран на: 17.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW G32 LCI "22
- Детайли за колата: BMW G32 LCI "22
Re: BMW E60 тресе с нови дискове
Аз минах по този път с тресенето.
Обаче, аз слагах оригинални дискове и след няма 500км. започваше тресенето.
Смених половината кола и пак и пак тресеше.
Оправих я след смяна на водачите на апаратите и обилно смазване с високотемпературна грес - за мен водачите си бяха ОК, но бяха сухи на макс.
Та, аз няма да препоръчам смяна на рейки аз по 2хил., а да отделиш 1ч. време, да свалиш 4-те водача и да ги намажеш обилно - няма да ти струва нищо.
След това пробваш.
Също нещо важно, което ще прозвучи глупаво, но наскоро си играх и съм сигурен, че има влияние.
На колата летните ми гуми, които са зверски меки, като материал ги карам на 2,2 напомпани, волана при спиране и при шофиране също леко ми се тресе.
Напомпам ли ги 2,6 - 2,7 всичко спи
Успех и пиши в темата, какво се случва.
Обаче, аз слагах оригинални дискове и след няма 500км. започваше тресенето.
Смених половината кола и пак и пак тресеше.
Оправих я след смяна на водачите на апаратите и обилно смазване с високотемпературна грес - за мен водачите си бяха ОК, но бяха сухи на макс.
Та, аз няма да препоръчам смяна на рейки аз по 2хил., а да отделиш 1ч. време, да свалиш 4-те водача и да ги намажеш обилно - няма да ти струва нищо.
След това пробваш.
Също нещо важно, което ще прозвучи глупаво, но наскоро си играх и съм сигурен, че има влияние.
На колата летните ми гуми, които са зверски меки, като материал ги карам на 2,2 напомпани, волана при спиране и при шофиране също леко ми се тресе.
Напомпам ли ги 2,6 - 2,7 всичко спи
Успех и пиши в темата, какво се случва.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: BMW E60 тресе с нови дискове
ivoaudi написа:Отлепят се бе Зоро, отлепят се. Можеш да си ги мериш месеци наред, всеки 10 мин и все ще са перфектни, а бият. Странно
След първите 2-3 спирания отлепената част "надува" като стопли. Случва се при ВСИЧКИ масови марки на пазара!
Не знам колко съм професор, но компетентните ти мнения често подвеждат. Глупостта с рейката ще обясня при евентуално желание допълнително.
Айде, чичо Иво, обясни сега какво значи да се отлепят дисковете?
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: BMW E60 тресе с нови дискове
Чак лелка от детската градина няма да седна да го играя. Намираш си един биещ диск, който е прав, играеш му два здрави чука и ще разбереш сам
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: BMW E60 тресе с нови дискове
ivoaudi написа:Чак лелка от детската градина няма да седна да го играя. Намираш си един биещ диск, който е прав, играеш му два здрави чука и ще разбереш сам
Там е работата, че пак фантазираш, както когато се напрягаше, че маховик да се вкопае е голямата рядкост... Диск в норма за да бие, трябва да има луфт в предницата, това е...
Вариант е да има биене от водачите, както колегата е описал, както и при непочистена главина и неправилно легнал диск също. При крива главина също може да бие воланът, като след кратко каране на нови дискове последните се измятат.
Последна промяна Z3Ro* на 10 Апр 2019, 13:38, променена общо 1 път
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: BMW E60 тресе с нови дискове
Пусни си някой комикс и не се впрягай. Вс е наред
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: BMW E60 тресе с нови дискове
Z3Ro* написа:Ако е от дисковете, тресенето ще се усилва правопропорционално на силата на натиск на педала. Колегата казва, че го усеща най-много при леко натиснат педал, значи проблемът е в някакъв луфт в предницата - прави, криви носачи, шарнирите също. Рейката също е фактор, ако има луфт в пръта нагоре/надолу, а този луфт не се лови с клатене на гуми. Трябва да се огледа всичко, като е най-добре да се демонтира, щото иначе стават пропуски. Амортисьорите също могат да са причина, ако някой от тях е добил голям празен ход...
Колата е с прецизно настроено окачване и при най-малкия луфт предава биене на волана от спирачните дискове. Имал съм няколко случая на коли с биене във волана при леко натиснат педал - мерени са дискове и са били в норма. При всички случаи причината беше в някакъв тръгнал детайл, който е пропуснат на няколко огледа на окачването.
Точно и при мен беше така.
За е46 става въпрос, но мисля че за всяка кола ще е същото.
С леко натисната спирачка волана се клати яко, а като я натисна силно спира.
Оказаха се шарнири.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: BMW E60 тресе с нови дискове
Kurtov написа:Z3Ro* написа:Ако е от дисковете, тресенето ще се усилва правопропорционално на силата на натиск на педала. Колегата казва, че го усеща най-много при леко натиснат педал, значи проблемът е в някакъв луфт в предницата - прави, криви носачи, шарнирите също. Рейката също е фактор, ако има луфт в пръта нагоре/надолу, а този луфт не се лови с клатене на гуми. Трябва да се огледа всичко, като е най-добре да се демонтира, щото иначе стават пропуски. Амортисьорите също могат да са причина, ако някой от тях е добил голям празен ход...
Колата е с прецизно настроено окачване и при най-малкия луфт предава биене на волана от спирачните дискове. Имал съм няколко случая на коли с биене във волана при леко натиснат педал - мерени са дискове и са били в норма. При всички случаи причината беше в някакъв тръгнал детайл, който е пропуснат на няколко огледа на окачването.
Точно и при мен беше така.
За е46 става въпрос, но мисля че за всяка кола ще е същото.
С леко натисната спирачка волана се клати яко, а като я натисна силно спира.
Оказаха се шарнири.
Щом на чичи Иво са му се отлепили дисковете, значи всички трябва да бият с чука, докато се отлепят, каквото и да значи това... Другите детайли по окачването нямат значение според ИвоДекстър.
Re: BMW E60 тресе с нови дискове
Колеги не търсете под вола теле. Масово проблемите с тресенето е от калпав монтаж на дискове и накладки и последвало разработване. Не помня някога мастор да е признал, че не знае как се монтират, после реват, че си им дал фалшиви дискове.
Досега на 2 коли съм сменял дискове единия път с текстар другия оем , но и 2та пъти им висях на главите и проблеми съм нямал.
Водачите на бмв НЕ се смазват, почистват се до блясък, и ако има нужда се сменят.
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Досега на 2 коли съм сменял дискове единия път с текстар другия оем , но и 2та пъти им висях на главите и проблеми съм нямал.
Водачите на бмв НЕ се смазват, почистват се до блясък, и ако има нужда се сменят.
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
53 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани