DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D

Мнение от hibernate » 11 Мар 2019, 16:01

Как да си обслужим скоростната кутия ZF6HP

Изображение

04.02.2021 - Клип на цялата процедура ZF6HP21:
https://www.youtube.com/watch?v=5gaqy7YNKVs

13.12.2021 - Тема за обслужване на 8hp кутия:
viewtopic.php?f=128&t=444103

Въпросната процедура е извършена от мен върху BMW 530D E60 (ZF6hp26), но е приложима и за много други марки и модели, използващи кутии ZF6HP 19, 21, 28 и т.н.

Малко въвеждаща информация защо е нужно навременно обслужване на кутията и защо не трябва да разчитаме на Lifetime, който BMW дават. Всяка механична система, работеща с триещи се елементи в хидравлична среда има нужда от своето навременно обслужване. Некачественото масло (остарялото) от нередовната му смяна води до износване на металните части в една хидравлична система, която в даден момент води до сериозни поражения. Много хора твърдо заявяват, че маслото не се сменя, защото от BMW не го препоръчват или се водят най-вече от стикера "Lifetime". Много хора също така бъркат факта, че Lifetime не означава буквално доживот, а всъщност гаранционният период на самия автомобил. Колите, внесени в България, са масово от 100к до 300к, а това масло в кутиите им отдавна е изгубило свойствата си. Няма нищо вечно в този живот, включително и Lifetime маслата. В сервизната документация на ZF се препоръчва смяна на маслото от 60000 до 120000 км, като зависи в какви условия се кара колата най-вече, дали то ще е предимно градско, спортно или спокойно извънградско шофиране.

Преди да започнем е препоръчително да проверим налягането и таймингите на адаптациите на трансмисията.
Това става чрез най-обикновен кабел за диагностика чрез две програми (вероятно има и много други, но това са най-известните и лесни).

1-ви вариант: Чрез ISTA диагностициране
2-ри вариант: Чрез xHP мобилно приложение

Прочетените адаптации трябва да са в следния диапазон:
Изображение
Диапазон на адаптирани стойности

Ако стойностите на адаптациите са извън този диапазон, то имаме проблем с кутията и не се препоръчва смяната на масло.

В този урок ще дам насоки как сами да си обслужим автоматичната скоростна кутия, състоящо се в:
- Смяна на трансмисионно масло (около 8 до 9 литра ще са нужни)
- Смяна на картер/филтър (на този модел филтъра е едно тяло с картера)
- Смяна на втулка на TCM (с времето уплътненията се износват и пропуска масло)
- Смяна на адаптер и уплътнения на мехатроника (важни за добро уплътняване на каналите между кутията и мехатроника)

Съвет: Използвайте само оригинални компоненти, техните номера може да видите тук (GA6HP26Z):

Average sleeve 0734 317 371
Short sleeve 0734 317 370
Long sleeve 0734 317 372
Масло скоростна кутия S671090255
Филтър/картер 0501 216 243
Втулка Кутия Електроника 24347588725
Mechatronic Seal Adapter ZF 6HP ZF 0501 212931

Или чрез bmwfans или realoem вижте номерата според вашия модел автомобил.

Какво ще ни е нужно за обслужването:

- Канал или подемник
- Хидравлична стойка или подпиращ лост (при подемник) или крик (при канал), това е само за 6hp26 и 6hp28. При 6hp19 и 6hp21 има достатъчно място без да се пуска кутията надолу.
- Набор от инструменти - комплект шестограми, комплект звезди, динамометричен ключ, вложки, тресчотки, помпа за масло/гориво или шприц.
- Компютър с диагностика – INPA
- Предпазни ръкавици
- Желание и внимание

Смяната на втулката, уплътненията и адаптера на мехатроника са доста често пренебрегвани, но същевременно важни за живота на кутията! С времето те се износват и изпускат налягане между кутията и мехатроника. Това изпускане на налягане води до неправомерно износване на механиката, хидрото, износване на соленоидите, твърда смяна на скорости и други сериозни провреди на кутията. Всичките тези описани проблеми се ремонтират за 4 цифрени суми.
След цялостното обслужване се усеща подобрение при работата на кутията, значително по-бърза и мека смяна на предавки, пъргавина и бързодействие.
Процедурата е сравнително проста, но изисква подходящи условия за работа, инструменти и повечко внимание.

Не се препоръчва при налични проблеми на кутията като:
- Стойности извън диапазона на наляганията и таймингите на адаптациите.
- Твърда смяна на предавки (ритане на кутията).
- Проблеми на 4-та предавка (пикове и забиване на оборотите).
- Проблеми при смяна между 4-та и 5-та предавка.
- Смяна на по-ниска предавка с високи обороти при нагорнище при ниско подаване на газ.

За всеки един от гореспоменатите проблеми трябва да се обърнете към специалист за точна диагностика и отстраняване на проблемите.

Процедура за смяна консумативите (в последователност):

- Демонтирайте голямата кора под двигателя.
- Изберете подходящ съд/корито за събиране на отпадъчното масло (около 8 литра). Развиваме пробката на картера с шестограм 10 за източване на маслото от кутията (Не развивайте пробката за вливане преди да сте източили маслото!).
Изображение
Фиг. №1 – Пробка за източване на масло

Източваме само, ако температурата на маслото е около 35 градуса (следи се с диагностика). Ако температурата е по-ниска, маслото ще е сгъстено и ще се източи значително по-трудно, ако е висока има риск на прегряване на някои от компонентите в кутията.

Изображение
Фиг №2 – INPA – Диагностика на кутията

- Изчакване да се отече маслото. Когато струята намалее, можем да отвием пробката за наливане на маслото с шестограм 8, като по този начин ще форсираме остатъчното източване.

Изображение
Фиг. №3 – Локация на пробката за вливане

- Отвиване на всички болтове на картера. Препоръчително е втори човек да придържа картера при демонтажа, отделя се внимателно от тялото на кутията(има остатъчно масло в тавата).

Изображение
Фиг. №4 – Премахнат картер на кутията

- Откачане на кабелния сноп на TCM (Transmission Control Module). Завърта се обратно на часовниковата стрелка и се издърпва. Избутва се горе в празното пространството, за да не пречи на махането на втулката.

Изображение
Фиг. №5 – Локация на TCM втулката

- Откачане на втулката от щипката на мехатроника

Изображение
Фиг. №6 – Локация на щипката

!САМО за 6hp26 и 6hp28 автомати!
Ако колата ви е с 6hp19 или 6hp21 ще имате достатъчно място да смените втулката TCM без долните две стъпки.

- Подпиране на подходящо място кутията (да не е във вътрешната част на кутията!) с помощта на хидравличната стойка, лост или крик.
- Отвиване на 5-те болта на лапата-държач на кутията. Изместване на лапата в положение, удобно за изваждане на втулката на кутията.

- Изваждане на втулката, може да си помогнете с щанга, като внимавате да не засегнете кабелния сноп.


Изображение
Фиг. №7 – Премахване на втулката

- С ръкавици! Риск от статично електричество и повреда на мехатроника! Отвиване на 10-те (при някои кутии 13-те, отбелязани са на фигурата) болта на мехатроника с #40 Torx bit. 3-те задни болта до соленоидите са с различна дължина спрямо тези на тялото на мехатроника. На фигурата са изобразени с квадрат болтовете, които трябва да се развият.

Изображение
Фиг. №8 – Локация на болтовете за демонтаж на мехатроника

Изображение
Фиг №9 – Отвиване на болт от мехатроника

Не развивайте другите болтове! Те се разпознават лесно, с различна глава са (#27 Torx) и са за разглабяне на мехатроника, риск от повреда!
- Ползвайте втори човек да придържа мехатроника, тежи доста. Внимателено го отделете от тялото на кутията, ще почне да се излива остатъчно масло от него и от кутията. Пазете мехатроника от прах и замърсяване, увийте го най-добре в стреч фолио, докато приключите останалите стъпки.

Изображение
Фиг.№10 – Запечатване на мехатроника в стреч фолио

- Изчакайте да се отече остатъчното масло от кутията. Премахнете старите уплътнения (4 на брой) от кутията. Премахнете адаптера от кутията.

Изображение
Фиг.№11 – Локация на уплътненията и адаптера

- Поставете новите 4 цилиндрични уплътнения, инсталирайте новия адаптер (трябва да щракне в основата на кутията). Ако не пасва адаптера (понеже и аз минах през това), просто ползвах от несъвместимия адаптер единствено уплътненията и само тях смених.

Изображение
Фиг. №12 – Ремонтен комплект уплътнения и адаптер

- С ръкавици! Риск от статично електричество и повреда на мехатроника! С помощта на втори човек инсталирайте мехатроника. Много внимавайте позиционера на лоста да е правилно локализиран в каналчето на буталото.

Изображение
Фиг. №13 – Локация на позиционера

Затегнете по схемата 10-те болта на мехатроника по 10N/M всеки. Използвайте задължително динамометричен ключ!

Изображение
Фиг. №14 – Схема на затягане на болтовете на мехатроника (Вляво мехатроник с 10 болта, вдясно мехатроник с 13 болта).

- Инсталирайте новата втулка на TCM. Има посока, в която трябва да влезе, вътрешната стрелка трябва да сочи надолу. Изисква по-силен натиск, за по-лесно вкарване използвайте трансмисионно масло(намажете уплътненията на втулката).
Ползвайте втори човек за натиск на втулката(изисква силен такъв), докато другия трябва да щракне закопчаването на втулката- не използвайте сила за закопчаването!
- Поставете кабелния сноп в втулката и го затегнете по часовниковата стрелка.
- Ако сте развивали 5-те болта на лапата-дърач е момента да я наместим и се завият болтовете. Премахване на помощния държач на кутията (крик, лост или др.).
- Инсталирайте нов картер с нови болтове. Затегнете картера по схемата, всеки болт по 10 N/M. Използвайте задължително динамометричен ключ!

Изображение
Фиг. №15 – Схема на затягане на болтовете

Процедура по наливане на маслото. Използвайте втори човек.

Изображение
Фиг. №16 – Вливане на маслото с помощта на помпа

Изображение
Фиг. №17 - Вливане на маслото с помощта на помпа

- За наливане използвайте шприц или помпа за масло/гориво за вливане на маслото в кутията. Задължително прочетете цялата процедурата, качена в google drive (линкът е приложен накрая на темата) ZP_SI_Oelwechselkit_BG.pdf. Важно е, тъй като различните модели кутии имат специфични изисквания за коректно извършване на процедурата. Накракто процедурата е следната:
- Наливайте масло, докато от пробката не почне да сълзи.
- Запалете колата, продължавайте да наливате масло, докато от пробката не почне да сълзи.
- Затворете пробката. Загасете двигателя, запалете го отново и изредувайте на място P/R/D (задръжте всяка по 10 секунди).
- Отворете пробката (не гасите двигателя!), ако от пробката сълзи, затворете пробката. Ако пробката не сълзи, долейте, докато почне да сълзи. Затворете пробката.
- Направете тест драйв. Изредувайте всички скорости.
- Не гасите колата! Отворете пробката, при сълзене затваряме и приключваме процедурата. Ако пробката не сълзи, долейте, докато почне да сълзи. Приключваме процедурата.
- Относно адаптациите. Ресетване на адаптациите на кутията. Не се препоръчва, ако не сте извършили ремонти по мехатроника или пакетите, ринговете. По принцип кутията е самообучаваща се и с времето след смяната трябва да приеме новите стойности, които със сигурност ще са по-добри от тези преди смяната на всичките втулки и адаптери. Това е така, защото TCM помни старите стойности на налягане от соленоидите и отнема време (шофиране), за да присвои нови стойности.
ZF препоръчват ресетване на адаптации само при извършени ремонти по кутията (най-вече заради приети адаптивни стойности извън диапазона на номиналните). Има изключения, в които е полезен ресета на адаптациите и той е следният: Ако кутията е наскоро обслужена и започнала да прави проблеми тип преплъзване. В този случай трябва да се направи проверка нивото на маслото (следвайте процедурата от файла ZP_SI_Oelwechselkit_BG.pdf) и едва когато нивото на маслото е коректно, тогава можете да пристъпите към ресета на стойностите.
Ако ще правите ресет на адаптация, ще трябва да изпълните задължително цялата процедура ZF_Adaptation procedure.pdf, която е прикачена в google drive. Изобщо не се хващайте, ако няма да изпълните процедурата стъпка по стъпка. Ако не го направите, има огромна вероятност кутията да приеме некоректни стойности и да започне да ви сменя "твърдо", както и да се колебае (лагва) при смяна на предавки.

Следващите седмици следим за евентуални течове и проблеми.

Информация относно повредени кутии
Като цяло тези кутии са изключително здрави и надеждни, носят и на мапване на двигателя безгрижно, стига да са навременно обслужвани. Както споменахме в началото, маслото има живот и след определен брой километри започва да си губи спецификациите.
Най-чест сценарий на повреда са прегорелите съеденители от лошо налягане на маслото, като симптомите са преплъзване и преритване между смяната на скоростите. Налягането се контролира изцяло от помпата и мехатроника. Ако някои от тези звена се повреди е въпрос на време да причини прегаряне на втулки, о-пръстени, както и на самите дискове в барабаните. Всичко това води до смяна на карантията на кутията. Лошото е, че в България на много места правят ремонти на кутиите, но никъде не извършват адекватно сервизиране на самия мехатроник. Всички повреди на механиката на кутията произтичат най-вече поради загуба на налягане от мехатроника. Мехотроникът освен соленоиди, в самото тяло има малки бутала, които също се износват и е въпрос на време кутията след ремонт отново да се повреди, ако не се сменят и те. Свидетел съм на много ремонтирани кутии, които повтарят сценария си след няколко месеца до година работа точно поради загуба на налягане. Най-добра практика е да се изпрати мехатроника към официален представител на ZF, може да се изпрати мехатроника директно към тях в Германия, а те връщат рециклиран, който е минал стенд и е с обслужени вътрешни клапани и соленоиди. Друг вариант е просто да вземете от кола донор друга кутия, но винаги ще е под въпрос колко надеждна ще е тя.

Прикачвам допълнителна полезна литература, снимки от процедурата, както и допълнителен (външен) снимков материал, клипове:

https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
https://www.youtube.com/watch?v=P7yJoOH7CZk
https://www.youtube.com/watch?v=2g-5uY_P7uA

Цялата процедура я има записана в PDF файл в Google Drive.

18.02.2021
Добавени PDF:
Информация за обслужване на фейсовите кутии - ZF_6HP.pdf
Извадка от техническо ръководство на ZF за преадаптация на кутията стъпка по стъпка - ZF_Adaptation procedure.pdf


Полезни клипове и източници на информация:
https://www.youtube.com/watch?v=20Wz03G ... ticNetwork
https://www.youtube.com/watch?v=QEz1caz ... ticNetwork
https://www.youtube.com/watch?v=BSzO8jR ... TE-BMWONLY





Галерии:
https://postimg.cc/gallery/3affd4dmw/
https://postimg.cc/gallery/2w0rro6bs/b9b6aa69/
Последна промяна hibernate на 13 Дек 2021, 1:40, променена общо 33 пъти
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2887
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D

Мнение от Ненко Вранков » 12 Мар 2019, 11:55

Само леко допълнение относно коригиране нивото на маслото в кутията.. ако се направи по описания начин, кутията ще остане с недостатъчно масло. След тестовото шофиране темепературата на маслото ще е извън диапазона в който трябва да става това коригиране. Нивото се наглася на 30-40*С, не повече.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D

Мнение от hibernate » 12 Мар 2019, 13:40

Приемам забележката от колегата и прилагам по спецификация процедурата (3-та част) за коригиране нивото на масло.

Изображение

За справка: в предоставените от мен линкове съм сложил оригинално ръководство от Zf на български език, където подробно е описана процедурата за смяна на масло.
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D

Мнение от andy » 12 Мар 2019, 15:55

0501 215 783 (OEM 24347588724) ми излиза за 6HP19 , както си го дал http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?q=24347588724

а 0501 215 718 (ОЕМ 24347571211) за 6HP26 , 6HP28, 6HP32 и др. http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?q=24347571211


0501 219 952 (ОЕМ 24347588727) - 6HP26- но преди фейса http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?q=24347588727

та идеята ми че има разлика в тази част поне по инфото от реалоем и др.

някой да потвърди дали е така за да няма грешки

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D

Мнение от hibernate » 12 Мар 2019, 16:03

andy написа:0501 215 783 (OEM 24347588724) ми излиза за 6HP19 , както си го дал http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?q=24347588724

а 0501 215 718 (ОЕМ 24347571211) за 6HP26 , 6HP28, 6HP32 и др. http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?q=24347571211


0501 219 952 (ОЕМ 24347588727) - 6HP26- но преди фейса http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?q=24347588727

та идеята ми че има разлика в тази част поне по инфото от реалоем и др.
ако наистина се различава, всеки да внимава кой номер поръчва според кутията


Да, това е много тънък момент, особено с адаптера. Кодът, който аз дадох, е сведен от стария ми адаптер, на мен ми донесоха от 6hp19, който е несъвместим и използвах от него 4-те гумени уплътнения.
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D

Мнение от vld » 12 Мар 2019, 16:36

Поздравление за темата!
Мен ме интересува за фейслифт кутия 6HP26 четирите гумички за мехатроника с какви номера са?
Не ги намирам оригинални, намирам само правоъгълното уплътнение.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D

Мнение от hibernate » 12 Мар 2019, 16:47

vld написа:Поздравление за темата!
Мен ме интересува за фейслифт кутия 6HP26 четирите гумички за мехатроника с какви номера са?
Не ги намирам оригинални, намирам само правоъгълното уплътнение.


Ето тук ги има:

http://bmwfans.info/parts-catalog/E60/E ... ing_parts/
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D

Мнение от andy » 13 Мар 2019, 8:39

и тук си ги има
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=24_1009

а по ZF колегата е дал номерата
0734 317 370
0734 317 371
0734 317 372 - 2бр.

въпросните втулки са различни за различните кутии, така че и това да се внимава

пример http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=24_1043

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D

Мнение от vld » 13 Мар 2019, 12:40

Благодаря!
Явно не съм гледал където трябва :oops:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 949
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D

Мнение от datchko » 15 Мар 2019, 19:53

Браво, страхотна тема!
Аз обмислям тази процедура от известно време и ще действам скоро. После вероятно и един xhp, за да стане приказка. :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 176
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Варна
Кара: BMW 335D
Мечтае да кара: всеки ден различна кола от гаража
Детайли за колата: 360 к.с.

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D

Мнение от SPARC0 » 21 Май 2019, 8:11

Поздравления за темата.

Можете ли да ми помогнете с каталог за кутиите в различните модели?
На много места откривам преплитане в годините на 6HP21, 6HP26 и 6HP28 и не съм сигурен кой е достоверен източник.

Ще бъда много благодарен! :)
Expect The Unexpected & Everything Is Possible

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2887
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D

Мнение от Ненко Вранков » 21 Май 2019, 9:22

При Е60:
520d - 6HP19
525d - 6HP26
525d LCI - 6HP19
530d - 6HP26
535d - 6HP26

520i - 6HP19
523i - 6HP19
525i - 6HP19
530i - 6HP19
540i - 6HP26
545i - 6HP26
550i - 6HP26

* при по-късните фейслифтови, моделите които са с кутия 26 се заменя с 28

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D

Мнение от b00st » 21 Май 2019, 11:42

Поздравления, темата е чудна :clap:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D

Мнение от Emooo » 22 Май 2019, 8:51

Ненко Вранков написа:При Е60:
520d - 6HP19
525d - 6HP26
525d LCI - 6HP19
530d - 6HP26
535d - 6HP26

520i - 6HP19
523i - 6HP19
525i - 6HP19
530i - 6HP19
540i - 6HP26
545i - 6HP26
550i - 6HP26

* при по-късните фейслифтови, моделите които са с кутия 26 се заменя с 28


Значи 525д LCI са сложили по-слабата кутия.
Tool - Fear Inoculum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2887
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D

Мнение от Ненко Вранков » 22 Май 2019, 10:55

Да.. както е и при Ф10.. и после пишат на обявите F10 525 - 530d с по-малка мощност, като след чип става същата :lol: :lol: ... а това, че кутията няма ресурс за "чип" е отделен въпрос.. .нали ще си мислиш че караш 530....значи всичко е точно.

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook