DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
Ненко Вранков написа:Да.. както е и при Ф10.. и после пишат на обявите F10 525 - 530d с по-малка мощност, като след чип става същата ... а това, че кутията няма ресурс за "чип" е отделен въпрос.. .нали ще си мислиш че караш 530....значи всичко е точно.
Специално за ф10ката тази дето е с 6 цилиндровия мотор 204кс мисля че беше с голямата кутия, както и е9х 325д със същия мотор.
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
Не е. С малката кутия - до 500 нютона е
3.0d е със силната...
3.0d е със силната...
- batvlady79
- младши ентусиаст
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
Аз съм с 525d и кутията ми е 6HP21. МПС-то е 02.2009 г.
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
Ами ще чипосаме само преди фейсаНенко Вранков написа:Да.. както е и при Ф10.. и после пишат на обявите F10 525 - 530d с по-малка мощност, като след чип става същата ... а това, че кутията няма ресурс за "чип" е отделен въпрос.. .нали ще си мислиш че караш 530....значи всичко е точно.
Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
Здравейте колеги, някой би ли споделил каква е ролята на гумените уплътнения с цилиндрична и правоъг. форма намиращи се под мехатроника?Какво би се случило, ако не се подменят?
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
Колеги, някой дали е използвал този комплект нещо доста евтино ми изглежда, да не е някое менте https://m.autodoc.bg/zf-getriebe/8817964
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
lupu написа:Колеги, някой дали е използвал този комплект нещо доста евтино ми изглежда, да не е някое менте https://m.autodoc.bg/zf-getriebe/8817964
Изобщо не е евтин, тези неща на снимката струват около 300лв. с правилната отстъпка
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
Това имах предвид, те сега са я вдигнали цената въпроса е дали не е някое менте. Иначе с отстъпката цената е около 300
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
Всички слагат картер на зф, маслото също много хора го предпочитат, но и много се съмняват в качеството и ползват друга марка. Важно е да е за 6hp кутии и да го сменяш на време, както и да не го прегряваш. Другото са по скоро излишни притеснения.lupu написа:Това имах предвид, те сега са я вдигнали цената въпроса е дали не е някое менте. Иначе с отстъпката цената е около 300
Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
- pa4oni
- Потребител
- Мнения: 18
- Регистриран на: 26.08.2012
- Местоположение: Велико Търново
- Кара: Е60 530i N52
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
vld написа:Всички слагат картер на зф, маслото също много хора го предпочитат, но и много се съмняват в качеството и ползват друга марка. Важно е да е за 6hp кутии и да го сменяш на време, както и да не го прегряваш. Другото са по скоро излишни притеснения.lupu написа:Това имах предвид, те сега са я вдигнали цената въпроса е дали не е някое менте. Иначе с отстъпката цената е около 300
Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
Извинявам се за сигурно тъпия въпрос но от скоро съм на е60 530и Н52 с автомат за сега е добре но по какъв начин се прегрява маслото.Как да боравя с тази кутия за да не го прегрявам . То на пролет ще се сменя но има ли файда само от смяна на масло или всичко което изчетох от темата.
- datchko
- ентусиаст
- Мнения: 949
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
Имам едно питане за маслото в кутията - февруари мисля да сменям маслото с картера, както и уплътненията и т.н (най-после ), та мисля да заложа на Ravenol 6HP като масло.
Предвид качествата на двигателните им масла, мисля че няма да е по-зле от ZF 6HP маслото. Вие какво мислите, удачно ли е или да заложа все пак на ZF?
Всички уплътнения ще се купуват от тук, само маслото (ако поръчам Ravenol) ще поръчам от техния немски сайт ей така, да съм сигурен, че няма нещо друго налято .
Предвид качествата на двигателните им масла, мисля че няма да е по-зле от ZF 6HP маслото. Вие какво мислите, удачно ли е или да заложа все пак на ZF?
Всички уплътнения ще се купуват от тук, само маслото (ако поръчам Ravenol) ще поръчам от техния немски сайт ей така, да съм сигурен, че няма нещо друго налято .
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
Както колегата по-горе написа- навременно обслужване му е майката.. ако преди теб не е сменяно 150-200 000, ако щеш и злато й сипи...
Колкото до този Равенол, любим на форумните читатели... няма да усетиш разлика между него и Шампионче за 12 лв
По-добре сложи по-евтино масло (не че равенола е скъпо де...) и някаква възстановителна добавка, отколкото ЗФ масло (например). Все пак говорим за бараки на 15 години.
Колкото до този Равенол, любим на форумните читатели... няма да усетиш разлика между него и Шампионче за 12 лв
По-добре сложи по-евтино масло (не че равенола е скъпо де...) и някаква възстановителна добавка, отколкото ЗФ масло (например). Все пак говорим за бараки на 15 години.
- datchko
- ентусиаст
- Мнения: 949
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
Ненко Вранков написа:Както колегата по-горе написа- навременно обслужване му е майката.. ако преди теб не е сменяно 150-200 000, ако щеш и злато й сипи...
Колкото до този Равенол, любим на форумните читатели... няма да усетиш разлика между него и Шампионче за 12 лв
По-добре сложи по-евтино масло (не че равенола е скъпо де...) и някаква възстановителна добавка, отколкото ЗФ масло (например). Все пак говорим за бараки на 15 години.
Моята барака е на 10г
Иначе нямам драми с кутията - единствено имам кофти смяна от 2-ра на 1-ва предавка, но това се дължи на гуменото каре между кутията и кардана, което при мен е разбито, купил съм ново и ще го сменя при смяната на маслото.
Маслото е сменяно преди да купя колата, тоест преди ~60 000 км. Не мисля, че е чак толкова много като пробег. Тогава е използвано ZF 6HP масло.
Смяната на гумичките и мостовото уплътнение искам да ги сменя заради малки колебания при смяната между някои от предавките, както и това, че се чуди на коя предавка да превключи чат-пат.
Ако все пак след процедурата + ресет на адаптациите и последващо "калибриране" няма никаква промяна в поведението на кутията, то ще трябва да се отремонтира. Но не мисля, че ще се наложи при все, че колата ми е на 260 000км и е поддържана както трява от мен и от предишния собственик.
Добавки няма да сложа никога - нито в кутията, нито в двигателя (освен някоя за горивото, но за масло не). Мисля, че хубаво масло е повече от достатъчно.
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
datchko написа:Иначе нямам драми с кутията - единствено имам кофти смяна от 2-ра на 1-ва предавка, но това се дължи на гуменото каре между кутията и кардана, което при мен е разбито, купил съм ново и ще го сменя при смяната на маслото.
Маслото е сменяно преди да купя колата, тоест преди ~60 000 км. Не мисля, че е чак толкова много като пробег. Тогава е използвано ZF 6HP масло.
Не е от карето, ако приритва като спреш на светофара при смяна 2>1 е от кръглите гумените уплътнения на соленоидите. Сваля се мехатроника и се сменят всичките 4, заедно с двете квадратни. Разликата се вижда долу на снимката, 3те от ляво са чисто нови и сложени, 4тото е старото.
Иначе живота на маслото е 80-120 000 км в зависимост от стила на шофиране и макс 10г, пише го производителя на кутиите - ZF в техните спецификации. Разбира се, че маслото над тия км вътре и на толкова години е дроб сърма и отдавна си е изгубило качествата. BMW разбира се отлично знаят, че кутиите на ZF ще изкарат с едно масло гаранцията от 200к км и после никой от тях не го интересува кво ще се случи с автомата, даже ако може да се счупи и да се върнеш в сервиза с 12к в джоба за кутия - супер.
При смяна на маслото в кутията със сваляне на мехатроника и всички уплътнения на соленоидите, буксата и масло Ravenol 6HP (хидрокрек е и е по-добро от ZF Lifeguard 6, което е просто едно скъпо минерално масло) резултата е забележимо по-мазна работа, изчезна придърпването при 2>1 при спиране и на студено автомата работи като на топло, за разлика от преди, където някои път сменяше по-сурово. Колата е на 180 000 км реални с история без да е пипано маслото някога.
И един съвет - не пипайте адаптациите, освен ако не знаете после как точно се калибрира кутията - има цяла процедура за изпълнение с много повторения и 3 етапа, защото ще започне да сменя по-скапано, ако не се изпълни както трябва цялата процедура. Казвам го понеже някой във форума чул, че след маслото се търкат с ИНПАТО, ама недоразбрал съвсем.
- Exclusive89
- младши ентусиаст
- Мнения: 658
- Регистриран на: 24.02.2015
- Местоположение: Brussels/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA & VW Golf Mk6
- Мечтае да кара: F82 ///M4
Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D
Чета някакви статии, че е било хубаво да се загрee автоматикът преди потегляне поне 1-2 мин. това верно ли е колеги? И ставало по следния начин - след като се стартира двигателя, автоматикът трябвало да се включи на режим D с натисната спирачка естествено
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани