DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D

Мнение от vld » 27 Май 2019, 14:08

Ненко Вранков написа:Да.. както е и при Ф10.. и после пишат на обявите F10 525 - 530d с по-малка мощност, като след чип става същата :lol: :lol: ... а това, че кутията няма ресурс за "чип" е отделен въпрос.. .нали ще си мислиш че караш 530....значи всичко е точно.

Специално за ф10ката тази дето е с 6 цилиндровия мотор 204кс мисля че беше с голямата кутия, както и е9х 325д със същия мотор.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2887
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D

Мнение от Ненко Вранков » 28 Май 2019, 12:20

Не е. С малката кутия - до 500 нютона е :D
3.0d е със силната...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 16.11.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 525dA '09
Мечтае да кара: ново БМВ

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D

Мнение от batvlady79 » 14 Сеп 2019, 20:09

Аз съм с 525d и кутията ми е 6HP21. МПС-то е 02.2009 г.
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D

Мнение от vvasilev1 » 14 Сеп 2019, 20:34

Ненко Вранков написа:Да.. както е и при Ф10.. и после пишат на обявите F10 525 - 530d с по-малка мощност, като след чип става същата ... а това, че кутията няма ресурс за "чип" е отделен въпрос.. .нали ще си мислиш че караш 530....значи всичко е точно.
Ами ще чипосаме само преди фейса :)


Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 26.08.2010
Пол: Мъж

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D

Мнение от tihotop » 28 Окт 2019, 20:08

Здравейте колеги, някой би ли споделил каква е ролята на гумените уплътнения с цилиндрична и правоъг. форма намиращи се под мехатроника?Какво би се случило, ако не се подменят?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 29.01.2008
Кара: е60 530i N52

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D

Мнение от lupu » 28 Окт 2019, 22:51

Колеги, някой дали е използвал този комплект нещо доста евтино ми изглежда, да не е някое менте https://m.autodoc.bg/zf-getriebe/8817964

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D

Мнение от vld » 29 Окт 2019, 10:56

lupu написа:Колеги, някой дали е използвал този комплект нещо доста евтино ми изглежда, да не е някое менте https://m.autodoc.bg/zf-getriebe/8817964

Изобщо не е евтин, тези неща на снимката струват около 300лв. с правилната отстъпка ;)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 29.01.2008
Кара: е60 530i N52

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D

Мнение от lupu » 29 Окт 2019, 22:57

Това имах предвид, те сега са я вдигнали цената въпроса е дали не е някое менте. Иначе с отстъпката цената е около 300

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D

Мнение от vld » 01 Ное 2019, 8:54

lupu написа:Това имах предвид, те сега са я вдигнали цената въпроса е дали не е някое менте. Иначе с отстъпката цената е около 300
Всички слагат картер на зф, маслото също много хора го предпочитат, но и много се съмняват в качеството и ползват друга марка. Важно е да е за 6hp кутии и да го сменяш на време, както и да не го прегряваш. Другото са по скоро излишни притеснения.

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 26.08.2012
Местоположение: Велико Търново
Кара: Е60 530i N52

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D

Мнение от pa4oni » 24 Дек 2019, 18:58

vld написа:
lupu написа:Това имах предвид, те сега са я вдигнали цената въпроса е дали не е някое менте. Иначе с отстъпката цената е около 300
Всички слагат картер на зф, маслото също много хора го предпочитат, но и много се съмняват в качеството и ползват друга марка. Важно е да е за 6hp кутии и да го сменяш на време, както и да не го прегряваш. Другото са по скоро излишни притеснения.

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk

Извинявам се за сигурно тъпия въпрос но от скоро съм на е60 530и Н52 с автомат за сега е добре но по какъв начин се прегрява маслото.Как да боравя с тази кутия за да не го прегрявам . То на пролет ще се сменя но има ли файда само от смяна на масло или всичко което изчетох от темата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 949
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D

Мнение от datchko » 29 Яну 2020, 13:35

Имам едно питане за маслото в кутията - февруари мисля да сменям маслото с картера, както и уплътненията и т.н (най-после :mhihi: ), та мисля да заложа на Ravenol 6HP като масло.
Предвид качествата на двигателните им масла, мисля че няма да е по-зле от ZF 6HP маслото. Вие какво мислите, удачно ли е или да заложа все пак на ZF?
Всички уплътнения ще се купуват от тук, само маслото (ако поръчам Ravenol) ще поръчам от техния немски сайт ей така, да съм сигурен, че няма нещо друго налято :mhihi: .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2887
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D

Мнение от Ненко Вранков » 29 Яну 2020, 20:54

Както колегата по-горе написа- навременно обслужване му е майката.. ако преди теб не е сменяно 150-200 000, ако щеш и злато й сипи... ;)
Колкото до този Равенол, любим на форумните читатели... няма да усетиш разлика между него и Шампионче за 12 лв ;)
По-добре сложи по-евтино масло (не че равенола е скъпо де...) и някаква възстановителна добавка, отколкото ЗФ масло (например). Все пак говорим за бараки на 15 години.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 949
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D

Мнение от datchko » 30 Яну 2020, 12:40

Ненко Вранков написа:Както колегата по-горе написа- навременно обслужване му е майката.. ако преди теб не е сменяно 150-200 000, ако щеш и злато й сипи... ;)
Колкото до този Равенол, любим на форумните читатели... няма да усетиш разлика между него и Шампионче за 12 лв ;)
По-добре сложи по-евтино масло (не че равенола е скъпо де...) и някаква възстановителна добавка, отколкото ЗФ масло (например). Все пак говорим за бараки на 15 години.

Моята барака е на 10г :mhihi:

Иначе нямам драми с кутията - единствено имам кофти смяна от 2-ра на 1-ва предавка, но това се дължи на гуменото каре между кутията и кардана, което при мен е разбито, купил съм ново и ще го сменя при смяната на маслото.
Маслото е сменяно преди да купя колата, тоест преди ~60 000 км. Не мисля, че е чак толкова много като пробег. Тогава е използвано ZF 6HP масло.

Смяната на гумичките и мостовото уплътнение искам да ги сменя заради малки колебания при смяната между някои от предавките, както и това, че се чуди на коя предавка да превключи чат-пат.

Ако все пак след процедурата + ресет на адаптациите и последващо "калибриране" няма никаква промяна в поведението на кутията, то ще трябва да се отремонтира. Но не мисля, че ще се наложи при все, че колата ми е на 260 000км и е поддържана както трява от мен и от предишния собственик.

Добавки няма да сложа никога - нито в кутията, нито в двигателя (освен някоя за горивото, но за масло не). Мисля, че хубаво масло е повече от достатъчно.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D

Мнение от b00st » 20 Фев 2020, 0:57

datchko написа:Иначе нямам драми с кутията - единствено имам кофти смяна от 2-ра на 1-ва предавка, но това се дължи на гуменото каре между кутията и кардана, което при мен е разбито, купил съм ново и ще го сменя при смяната на маслото.
Маслото е сменяно преди да купя колата, тоест преди ~60 000 км. Не мисля, че е чак толкова много като пробег. Тогава е използвано ZF 6HP масло.


Не е от карето, ако приритва като спреш на светофара при смяна 2>1 е от кръглите гумените уплътнения на соленоидите. Сваля се мехатроника и се сменят всичките 4, заедно с двете квадратни. Разликата се вижда долу на снимката, 3те от ляво са чисто нови и сложени, 4тото е старото.
Изображение

Иначе живота на маслото е 80-120 000 км в зависимост от стила на шофиране и макс 10г, пише го производителя на кутиите - ZF в техните спецификации. Разбира се, че маслото над тия км вътре и на толкова години е дроб сърма и отдавна си е изгубило качествата. BMW разбира се отлично знаят, че кутиите на ZF ще изкарат с едно масло гаранцията от 200к км и после никой от тях не го интересува кво ще се случи с автомата, даже ако може да се счупи и да се върнеш в сервиза с 12к в джоба за кутия - супер.
При смяна на маслото в кутията със сваляне на мехатроника и всички уплътнения на соленоидите, буксата и масло Ravenol 6HP (хидрокрек е и е по-добро от ZF Lifeguard 6, което е просто едно скъпо минерално масло) резултата е забележимо по-мазна работа, изчезна придърпването при 2>1 при спиране и на студено автомата работи като на топло, за разлика от преди, където някои път сменяше по-сурово. Колата е на 180 000 км реални с история без да е пипано маслото някога.
И един съвет - не пипайте адаптациите, освен ако не знаете после как точно се калибрира кутията - има цяла процедура за изпълнение с много повторения и 3 етапа, защото ще започне да сменя по-скапано, ако не се изпълни както трябва цялата процедура. Казвам го понеже някой във форума чул, че след маслото се търкат с ИНПАТО, ама недоразбрал съвсем.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 24.02.2015
Местоположение: Brussels/Асеновград
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA & VW Golf Mk6
Мечтае да кара: F82 ///M4

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF6HP 530D

Мнение от Exclusive89 » 20 Фев 2020, 9:10

Чета някакви статии, че е било хубаво да се загрee автоматикът преди потегляне поне 1-2 мин. това верно ли е колеги? И ставало по следния начин - след като се стартира двигателя, автоматикът трябвало да се включи на режим D с натисната спирачка естествено :roll:
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook