Въпрос за автоматични фарове
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Въпрос за автоматични фарове
Здравейте, имам опцията за автоматични фарове обаче те се пускат само, когато е тъмно. Въпроса ми е има ли как да се кодира, когато завъртя врътката на А - фарове да се пускат само ейнджълките без значение дали е ден или нощ и когато влизам в тунели или стане тъмно сензора да подава сигнал и да се включват допълнително към ейнджълките и късите светлини? Идеята е през деня да карам на Ейнджълки, а като е тъмно да се пускат автоматично фаровете
Re: Въпрос за автоматични фарове
andy написа:Aко си пре фейс не, ако си пост фейс те са си така.
Prod Date 2005-03-07
Re: Въпрос за автоматични фарове
можеш да си пуснеш дългите на % да светят за дневни и като си на auto , вечер ще ти се гасят дългите и ще се пускат късите.
- nickem
- младши ентусиаст
- Мнения: 343
- Регистриран на: 3.04.2014
- Местоположение: София
- Кара: Каквото има
- Мечтае да кара: Влакчето на метрото
Re: Въпрос за автоматични фарове
А може и просто да си пуснеш дневните на къси, както са направени да работят.
Re: Въпрос за автоматични фарове
Има ли смисъл да хаби ксенона за дневни (и рефлектора), като може да кара с дългите на %
- nickem
- младши ентусиаст
- Мнения: 343
- Регистриран на: 3.04.2014
- Местоположение: София
- Кара: Каквото има
- Мечтае да кара: Влакчето на метрото
Re: Въпрос за автоматични фарове
Какво точно им хаби и какъв рефлектор като ксенона е с лупи.
Има ли смисъл да караш на грозни халогени, при положение че има фабрична опция за дневни светлини с ксенона?
Отделно, това е чудесен начин да си изкараш глоба, в закона пише ясно на какво трябва да караш и труженичките в униформи по пътя само това чакат.
Има ли смисъл да караш на грозни халогени, при положение че има фабрична опция за дневни светлини с ксенона?
Отделно, това е чудесен начин да си изкараш глоба, в закона пише ясно на какво трябва да караш и труженичките в униформи по пътя само това чакат.
- Wierdo
- младши ентусиаст
- Мнения: 558
- Регистриран на: 8.04.2008
- Местоположение: кестен сити
- Пол: Мъж
- Кара: 545i
- Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe
Re: Въпрос за автоматични фарове
При ксеноновия фар пак има рефлектор зад крушката Колкото и да не грее ксеноновата крушка, рефлектора пак си се амортизира с времето и фара започва да свети по-слабо.
Закона е написан така, че дневните светлини от дълги на % са ОК, няма да му напишат глоба.
@washky - при положение, че си преди фейслифта не е възможно да ползваш ейнджълите за дневни без сериозни като инвестиция и занимание преправяния. Лично мое мнение е, че най-оферта ти е да си перкаш с дългите на % като дневни - слагаш си врътката на А и като се стъмни късите сами ще светнат. Нямам никакви проблеми с полицията така, нито пък мои роднини, които карат същите коли с дълги на % за дневни светлини.
Закона е написан така, че дневните светлини от дълги на % са ОК, няма да му напишат глоба.
@washky - при положение, че си преди фейслифта не е възможно да ползваш ейнджълите за дневни без сериозни като инвестиция и занимание преправяния. Лично мое мнение е, че най-оферта ти е да си перкаш с дългите на % като дневни - слагаш си врътката на А и като се стъмни късите сами ще светнат. Нямам никакви проблеми с полицията така, нито пък мои роднини, които карат същите коли с дълги на % за дневни светлини.
Re: Въпрос за автоматични фарове
Wierdo написа:При ксеноновия фар пак има рефлектор зад крушката Колкото и да не грее ксеноновата крушка, рефлектора пак си се амортизира с времето и фара започва да свети по-слабо.
Закона е написан така, че дневните светлини от дълги на % са ОК, няма да му напишат глоба.
@washky - при положение, че си преди фейслифта не е възможно да ползваш ейнджълите за дневни без сериозни като инвестиция и занимание преправяния. Лично мое мнение е, че най-оферта ти е да си перкаш с дългите на % като дневни - слагаш си врътката на А и като се стъмни късите сами ще светнат. Нямам никакви проблеми с полицията така, нито пък мои роднини, които карат същите коли с дълги на % за дневни светлини.
Разбрах, по-скоро през деня ще си цъкам на габарит/ейнджълки ръчно, а вечер ще пускам Авто като тръгвам извън града.
- Wierdo
- младши ентусиаст
- Мнения: 558
- Регистриран на: 8.04.2008
- Местоположение: кестен сити
- Пол: Мъж
- Кара: 545i
- Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe
Re: Въпрос за автоматични фарове
Не ти го препоръчвам. Не светят достатъчно силно ейнджълите преди фейса. В слънчев ден направо не се виждат и това вече ти е потенциален проблем с чичко ушев.
Re: Въпрос за автоматични фарове
Wierdo написа:Не ти го препоръчвам. Не светят достатъчно силно ейнджълите преди фейса. В слънчев ден направо не се виждат и това вече ти е потенциален проблем с чичко ушев.
Ще слагам LED бели, за да няма драма с милицията
- nickem
- младши ентусиаст
- Мнения: 343
- Регистриран на: 3.04.2014
- Местоположение: София
- Кара: Каквото има
- Мечтае да кара: Влакчето на метрото
Re: Въпрос за автоматични фарове
Wierdo написа:При ксеноновия фар пак има рефлектор зад крушката Колкото и да не грее ксеноновата крушка, рефлектора пак си се амортизира с времето и фара започва да свети по-слабо.
Закона е написан така, че дневните светлини от дълги на % са ОК, няма да му напишат глоба.
И кога точно ще се изхаби този рефлектор?
А закона е пределно ясен :
§ 3. В чл. 70 ал. 3 се изменя така:
„(3) През деня моторните превозни средства се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.“
Източник: http://dv.parliament.bg/DVWeb/showMater ... dMat=67008
Ти ако искаш може и на фарове за мъгла да караш, всеки сам си решава(дали да даде 50лв за крушки или за глоби).
В крайна сметка, толкова ли е сложно(и скъпо?) да смениш 2 ксенонови крушки веднъж на 3-4г и да си караш като нормален човек с дневните? Не разбирам защо трябва да се правят такива гимнастики, та чак се измислят какви ли не безумни оправдания защо не трябва да се кара на къси.
Re: Въпрос за автоматични фарове
светлини за движение през деня - това са ти дневните DRL, които могат да бъдат или дългите на % или ако имаш отделни такива, като повечето нови коли, но не и при Е60 преди фейса.
и дългите на % се виждат в пъти отдалече от колкото късите
А рефлектора "изгаря" от ксенона, не толкова от греене, а от инфра и ултра виолетовия спектър на ксенона. Аз Е60 преди фейса не съм видял с добре светещи къси - масово са много зле поради таз причина и старата година. Вече и от фейсовите има такива, които са на много часове работа.
п.с. едно нещо което може би някой го знае. Преди слагане на нова ксенонова крушка да се остави няколко минути да свети извън рефлектора за да "обгори" иначе всичко се набива в рефлектора
и дългите на % се виждат в пъти отдалече от колкото късите
А рефлектора "изгаря" от ксенона, не толкова от греене, а от инфра и ултра виолетовия спектър на ксенона. Аз Е60 преди фейса не съм видял с добре светещи къси - масово са много зле поради таз причина и старата година. Вече и от фейсовите има такива, които са на много часове работа.
п.с. едно нещо което може би някой го знае. Преди слагане на нова ксенонова крушка да се остави няколко минути да свети извън рефлектора за да "обгори" иначе всичко се набива в рефлектора
Re: Въпрос за автоматични фарове
а
Последна промяна Вуйчо на 31 Май 2020, 11:34, променена общо 1 път
- nickem
- младши ентусиаст
- Мнения: 343
- Регистриран на: 3.04.2014
- Местоположение: София
- Кара: Каквото има
- Мечтае да кара: Влакчето на метрото
Re: Въпрос за автоматични фарове
andy написа:светлини за движение през деня - това са ти дневните DRL, които могат да бъдат или дългите на % или ако имаш отделни такива, като повечето нови коли, но не и при Е60 преди фейса.
и дългите на % се виждат в пъти отдалече от колкото късите
Това въобще не е вярно и не знам как го измисли?
Дневните са или фабрични или специално произведени и поставени със съответния сертификат.
Покажи ми къде в закона пише, че дългите могат да са дневни?
Ето ти правилото:
https://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Le ... 068:BG:PDF
Изискванията (или поне най-съществените от тях) накратко са следните:
1. Площ на видимата светеща повърхност – не по-малко от 25 кв. См
2. Цвят на светлината – бяло (какво точно е „бяло” е обяснено подробно в Правилото)
3. Височина на светещото тяло – най-малко на 250 мм от земята
4. Отстояние от най-външния ръб на автомобила (без огледалата) – не повече от 400 мм
5. Разстояние между най-вътрешните точки на светещата повърхност – не по-малко от 600 мм
6. Светлинен поток не по-малко от 400 лумена и не повече от 700 лумена
7. Видимата светеща повърхност да е на разстояние най-малко 40 мм от видимата светеща повърхност на пътепоказател (мигач). Ако е на по-малко разстояние, дневната светлина трябва да гасне при включване на пътепоказател
От преди фейса не си видял с добре светещи къси, защото се скъпите за 2 нови крушки и мислите такива маймунджулъци.
Старата ми Е60-ка беше на 490К и след едно полиране на фаровете и 2 крушки Осрам за 80лв фаровете бяха идеални.
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани