Oтносно охладителя на кутията
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Oтносно охладителя на кутията
Здравейте!
Някой наясно ли е как точно работи термостата на АСК... вчера забелязах че след 30км изминати и температура на двигателя 85*С, при покой и работа на място, температурата на кутията беше 50*С... след като тръгнах... изминах 10км и кутията вече беше 41*С.
Та въпроса ми е, когато е студена, термостатчето отворило ли е, да загрява по-бързо от топлината на антифриза... или чак като вдигне 90-100*С кутията, тогава отваря за да го охлажда антифриза...?
Мисълта ми е - да не го сменя , а да се окаже, че си е окей и останат по същия начин нещата...
Някой наясно ли е как точно работи термостата на АСК... вчера забелязах че след 30км изминати и температура на двигателя 85*С, при покой и работа на място, температурата на кутията беше 50*С... след като тръгнах... изминах 10км и кутията вече беше 41*С.
Та въпроса ми е, когато е студена, термостатчето отворило ли е, да загрява по-бързо от топлината на антифриза... или чак като вдигне 90-100*С кутията, тогава отваря за да го охлажда антифриза...?
Мисълта ми е - да не го сменя , а да се окаже, че си е окей и останат по същия начин нещата...
- Richmond
- ентусиаст
- Мнения: 1308
- Регистриран на: 12.02.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: харабийската
- Мечтае да кара: Е36 М3 Cabrio, E93 M3
- Детайли за колата: Пълно шукаритети!
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Oтносно охладителя на кутията
С диагностика ...
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Oтносно охладителя на кутията
За мен също е интересен този въпрос, как точно трябва да работи.
При мен при шофиране в градски условия кутията стига 70-80 градуса на маслото, миналия месец я гледах при продължително извънградско че се върти около 50-60 градуса.
Това което съм забелязъл е че температурата в кутията се покачва много по бавно от температурата на антифриза и температурата на маслото на мотора.
При мен при шофиране в градски условия кутията стига 70-80 градуса на маслото, миналия месец я гледах при продължително извънградско че се върти около 50-60 градуса.
Това което съм забелязъл е че температурата в кутията се покачва много по бавно от температурата на антифриза и температурата на маслото на мотора.
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Oтносно охладителя на кутията
Да... това е напълно нормално.. в нея има само триене.. не горене, както в двигателя.
Като цяло въпроса е - първоначално антифриза затопля ли маслото на кутията за по-бързо достигане на работна температура или е папагалска работа и просто ако кутията достигне 100*С , този термостат отваря и ползва антифриза за охлаждане... защото ако е така, значи нямам проблем.. просто заради студеното време бавно си загрява и не държи толкова високи темеператури.
рових по чуждите форуми , но все описват проблеми с прегрявания.. никой не обръща внимание на преохлаждане...
Като цяло въпроса е - първоначално антифриза затопля ли маслото на кутията за по-бързо достигане на работна температура или е папагалска работа и просто ако кутията достигне 100*С , този термостат отваря и ползва антифриза за охлаждане... защото ако е така, значи нямам проблем.. просто заради студеното време бавно си загрява и не държи толкова високи темеператури.
рових по чуждите форуми , но все описват проблеми с прегрявания.. никой не обръща внимание на преохлаждане...
Re: Oтносно охладителя на кутията
Логически трябва да е така. При ВАГ с ДСГ кутия термостата като се повреди, двигателя не достига оптималната си температура при нормално каране извънградско, което за мен значи че остава отворен и маслото на кутията охлажда моторното.
Re: Oтносно охладителя на кутията
Да, антифризът топли маслото на кутията. Реално е цял топлообменник, а не само термостат. Пробвал съм с carly да следя температурата на маслото и тя се покачва при работещ на място двигател, без никакво движение.
Виж какво е писано тук, звучи много подобно. http://forum.bmw5.co.uk/topic/132447-in ... -write-up/
Виж какво е писано тук, звучи много подобно. http://forum.bmw5.co.uk/topic/132447-in ... -write-up/
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Oтносно охладителя на кутията
Това е интересно като решение.
Въпроса е да се види как точно трябва да работи тази част от системата.
На мен антифриза си ми загрява, но ми се ще някой със сменен топлообменник да види как се държи температурата на маслото в кутията му при извън граско.
При градско колкото и да е отворен ще загрява маслото в кутията, но при извън градското ми се струва прекалено малко да държи кутията на 60 градуса...
Въпроса е да се види как точно трябва да работи тази част от системата.
На мен антифриза си ми загрява, но ми се ще някой със сменен топлообменник да види как се държи температурата на маслото в кутията му при извън граско.
При градско колкото и да е отворен ще загрява маслото в кутията, но при извън градското ми се струва прекалено малко да държи кутията на 60 градуса...
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Oтносно охладителя на кутията
Термостата на автомата отваря на 75 градуса при ZF6HP26. Преди това трябва да е затворен, репсективно топли. 40 градуса е много ниска температура, явно е заял отворен.
- ivopicha
- ентусиаст
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Oтносно охладителя на кутията
vld написа:Това е интересно като решение.
Въпроса е да се види как точно трябва да работи тази част от системата.
На мен антифриза си ми загрява, но ми се ще някой със сменен топлообменник да види как се държи температурата на маслото в кутията му при извън граско.
При градско колкото и да е отворен ще загрява маслото в кутията, но при извън градското ми се струва прекалено малко да държи кутията на 60 градуса...
Колега, аз си смених топлообменика преди месец- два. Гледам колегата по горе следял температурата с карли. Аз я имам тази програма, но не съм я ръчкал да го намеря това. Ако колегата сподели къде да я търся тази опция ще погледна как е при мен. Дори имам човек, който се занимава с кутии. Ще го питам как стоят нещата с температурите.
Re: Oтносно охладителя на кутията
Колега, влизаш в меню Transmission, първо трябва да му кажеш да я "прочете" (read status или нещо подобно беше) и след това се отключват живите данни, пак в същото меню. Вече в тях ще видиш температурата на трансмисионното масло, както и други неща от типа на текуща предавка, колко нютонметра ползваш в момента, колко процента газ даваш и т.н.. Говоря за пълната (платена) версия на приложението, не знам с безплатната как стоят нещата.
- B.Stoimenov
- младши ентусиаст
- Мнения: 668
- Регистриран на: 14.12.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530dA
- Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори
Re: Oтносно охладителя на кутията
b00st написа:Термостата на автомата отваря на 75 градуса при ZF6HP26. Преди това трябва да е затворен, репсективно топли. 40 градуса е много ниска температура, явно е заял отворен.
Играл съм го филма преди години с термостата и топлообменника, но по описанието на колегата, ако беше останал отворен, колата му доста зор щеше да види да вдигне 85 градуса на антифриза, а след това щеше на всяко нанадолнище да пада ... а по неговото описание си държи 85 или аз изпуснах нижката? Иначе, за радост поне, при проблем по-скоро остават отворени.
Самият термостат иначе играе двойна роля. При студено масло, използва температурата на антифирза за да го загрее по-бързо, а при покачване температурата на маслото в кутия - го охлажда.
Re: Oтносно охладителя на кутията
B.Stoimenov написа:Самият термостат иначе играе двойна роля. При студено масло, използва температурата на антифирза за да го загрее по-бързо, а при покачване температурата на маслото в кутия - го охлажда.
Е това няма как да стане - все едно да е отворен постоянно.
Кутията си загрява сама, а след това ако се стигне до греене се отваря термостата за да ограничи греенето.
Tова е заложено в самия софт на кутията, а xhpflashtool дори подобряват и това с ремапа - Optimized Warmup Behaviour
Става с торка, като се оставя в началото полузацепен за да стопли маслото по бързо
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Oтносно охладителя на кутията
Атанас13 написа:колеги,ако сменя само термостата ще изтече ли масло или не?
Ще изтече разбира се.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани