Демонтаж на турбо компресор М57 e60

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

Демонтаж на турбо компресор М57 e60

Мнение от hibernate » 08 Фев 2019, 16:10

Здравейте колеги,
Някой има ли сервизна информация как се демонтира турбокомпресора на М57 мотор (3.0d pre-face).
Или ако има някой запознат колега да опише процедурата със снимков материал ще бъда много благодарен :)
:lalala:
Последна промяна hibernate на 11 Фев 2019, 9:32, променена общо 2 пъти
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

Re: Демонтаж на турбо компресор М57 e60

Мнение от hibernate » 11 Фев 2019, 9:31

Объркал съм името на мотора, ставаше въпрос за 3.0d pre-face 218hp.

Засега съм махнал корите на мотора, откачил съм междинното гърне (между меката връзка и дпф-а), разкачил съм буската на електрониката на турбото, долните два болта на планката на топлата част. Отгоре съм махнал горната част на филтърната кутия, 3-те тапи и пластината под нея.

Остава ми да махна маркучите на маслото (входящ и изходящ). Колко масло трябва да падне оттам? Катализатора с турбото ли пада? Към него има свързани няколко неща, които не виждам достъп за да ги откача.
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Демонтаж на турбо компресор М57 e60

Мнение от vld » 11 Фев 2019, 10:09

Не имаш два болта на с които се хваща катализатора на турбото, от към топлата част.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

Re: Демонтаж на турбо компресор М57 e60

Мнение от hibernate » 11 Фев 2019, 11:06

Малко са ми недостъпни. Дори да ги отвия, то катализатора задължително трябва да падне, нали?
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Демонтаж на турбо компресор М57 e60

Мнение от vld » 11 Фев 2019, 13:42

Ами те се развиват от долу.
Незнам дали е задължително, но за да свалиш турбото трбва да го откачиш от генерацията на нея първия елемент в твоя случай е катализатора.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1166
Регистриран на: 19.11.2003
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530D
Мечтае да кара: BMW 760Li
Детайли за колата: сива, 06.2004 г.

Re: Демонтаж на турбо компресор М57 e60

Мнение от ivopicha » 11 Фев 2019, 20:12

Колегата да ме извини, че пиша в неговата тема. Предстои ми смяна на изпускателния колектор. Взел съм гарнитури към мотора и към турбото. Трябва ли да взема нови гайки или става и със старите? Кака е процедурата, може ли да се смени отгоре, без канал? Трябва ли да се махне тубото или може да се развие само от към колектора?
Как да използвате щеката за масло на БМВ:
Вадите я и я забучвате в снега. Ако нивото на снега е над показанието МАХ, оставяте колата в гаража до пролетта. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3330
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Демонтаж на турбо компресор М57 e60

Мнение от spacepl » 12 Фев 2019, 0:32


кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: Демонтаж на турбо компресор М57 e60

Мнение от The_Bear » 14 Фев 2019, 19:39

ivopicha написа:Колегата да ме извини, че пиша в неговата тема. Предстои ми смяна на изпускателния колектор. Взел съм гарнитури към мотора и към турбото. Трябва ли да взема нови гайки или става и със старите? Кака е процедурата, може ли да се смени отгоре, без канал? Трябва ли да се махне тубото или може да се развие само от към колектора?


Без канал мисля, че ще ти е МНОГО трудно да се справиш.
Аз днес го свалих турбото (с канал, без да свалям подкалника и колелото като цяло), защото отнякъде ми изпускаше газове и мислех, че е от колектора, та купих нов чугунен. Като свалих турбото обаче видях пукнатина през цялата стена, та сега не знам дали не е изпускало оттук. Сега ще ходя да мъча и колектора да сваля. Оста на турбината има радиален луфт, така с пръст като я клатя откъм топлата част 0.5- 0.6мм някъде, откъм студената повече, може би 0.8мм, всичко е на око. Не знам тези луфтове дали са допустими, ама с тая пукнатина... Май съм за друго турбо или поне корпус. Чудя се дали да не взема някое ново и да не се занимавам. Гледам има някакви по около 1700лв. Дали си заслужава? Някой да е сменявал?
20190214_183815.jpg

20190214_183837.jpg


П.С. Смених колектора. И той е спукан на доста места в средната част и чернилката оттам е излизала. Доста прилично се демонтира и новия пасна идеално. Очаквах драми със свалянето, като гледах гайките колко ръждиви изглеждаха (очаквах скъсвания и т.н.), но те са някакви медни ли, помеднени ли, не корозират явно. Сложих си старите, екстра са си. Някой да знае с какъв момент се стягат, че съм ги стегнал на усет засега, посъветваха ме от центъра към краищата да ги стягам.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3330
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Демонтаж на турбо компресор М57 e60

Мнение от spacepl » 15 Фев 2019, 14:05

Колектора задължително от центъра към краищата го стягш и редуваш долни и горни гайки.
Какъв колектор взе, колега? Китайски или от Е39-ка. Ако имаш аутодата там трябва да има усилето на стягане.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: Демонтаж на турбо компресор М57 e60

Мнение от The_Bear » 16 Фев 2019, 13:15

spacepl написа:Колектора задължително от центъра към краищата го стягш и редуваш долни и горни гайки.
Какъв колектор взе, колега? Китайски или от Е39-ка. Ако имаш аутодата там трябва да има усилето на стягане.

Не знам какъв е, изглежда много добра изработка, пасна идеално, казаха ми че е румънски, 200.00лв. идва с гарнитурите. 7мм за шпилките - 20Nm, естествено ги бях презатегнал на ръка, та ги оправих после.
Има пак леко свирукане, явно от спуканото турбо, тоналностите вече са други :), но вътре не мирише вече, поне засега.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

Re: Демонтаж на турбо компресор М57 e60

Мнение от hibernate » 27 Фев 2019, 9:28

Колеги, без канал успешно минах процедурата. Вярно - тегаво е, гърч, псувни и мръзнене, но крайния ефект е налице. Колата стана перфектно.
Турбото исках да го сменя заради перката на студената част (беше с криви гребла), а се оказа, че валът е със сериозни деруги и е била пред протичане, така че сменихме перка студена част, вал с перка за средна част, втулки, лагери, болтчета, песъкоструй и баланс и графика. Всичко това ми стъпа на 430 лева в София. Понеже доста съм ровил и чел оплаквания от изпускателните им колектори, реших да го сменя (така и така съм отворил достъп). Едно чугунче с гарнитурите на ЕлРинг (под 140 лева с доставката), всички гумички (оригинални на БМВ) на турбомаркучите и въздуховодите, гарнитурки на турбото с колектора и маслената тръба за около 150 лева. Та всичко ми стъпа на близо 800 лева, като го правех в доста полеви условия, на няколко пъти ми липсваха инструменти и на следващия ден бегом до магазина :lol:

Та свалянето ми беше 3 вечери (даже не бяха поредни) по 5 часа всяка, като се има предвид, че се събирахме 10 човека и го удряхме на приказка през повечето време, а монтажа точно 2 вечери по 3 часа, като се има предвид, че никога досега не бях свалял турбина от каквато и да е кола.



Изображение Изображение Изображение Изображение

Изображение Изображение Изображение Изображение

Изображение Изображение Изображение Изображение

Изображение Изображение Изображение Изображение

Изображение Изображение Изображение Изображение

Изображение Изображение Изображение Изображение

Изображение Изображение Изображение Изображение

Изображение
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: Демонтаж на турбо компресор М57 e60

Мнение от The_Bear » 27 Фев 2019, 16:06

[quote="hibernate"][/quote]

Евала колега! И аз така обичам да се уча в движение... И за снимков материал си се потрудил. :yes:
И аз сложих същия чугун, само че ми го пробутаха за 200лв. Видя ми се изгодно, но вижда се, и на по-добра цена се намирали...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

Re: Демонтаж на турбо компресор М57 e60

Мнение от hibernate » 28 Фев 2019, 10:14

The_Bear написа:
hibernate написа:


Евала колега! И аз така обичам да се уча в движение... И за снимков материал си се потрудил. :yes:
И аз сложих същия чугун, само че ми го пробутаха за 200лв. Видя ми се изгодно, но вижда се, и на по-добра цена се намирали...


Колега, по твоя въпрос моя съвет е да купиш втора ръка турбина (дори счупена) и да си смениш телата. Правиш едно рециклиране и си ти. Ще ти излезе далеч от 1800 лева и ще стане като нова.
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1166
Регистриран на: 19.11.2003
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530D
Мечтае да кара: BMW 760Li
Детайли за колата: сива, 06.2004 г.

Re: Демонтаж на турбо компресор М57 e60

Мнение от ivopicha » 28 Фев 2019, 18:38

Колеги, вие сложихте ли си ламаринката, която е над колектора? Аз смених колектора с чугунен и не мога да закрепя проклетата ламаринка. А без нея ми се струва, че доста ще нагрява капака под въздушния филтър.
Как да използвате щеката за масло на БМВ:
Вадите я и я забучвате в снега. Ако нивото на снега е над показанието МАХ, оставяте колата в гаража до пролетта. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: Демонтаж на турбо компресор М57 e60

Мнение от The_Bear » 28 Фев 2019, 22:02

hibernate написа:Колега, по твоя въпрос моя съвет е да купиш втора ръка турбина (дори счупена) и да си смениш телата. Правиш едно рециклиране и си ти. Ще ти излезе далеч от 1800 лева и ще стане като нова.


Ааа, аз го реших проблема, горе долу по този начин, има десетина дни. Виж другата тема за хибридните турбини.

ivopicha написа:Колеги, вие сложихте ли си ламаринката, която е над колектора? Аз смених колектора с чугунен и не мога да закрепя проклетата ламаринка. А без нея ми се струва, че доста ще нагрява капака под въздушния филтър.


При мен не съм намирал подобна ламарина, някакъв екран ли да е имало? При мен 100% турбото е сваляно за ремонт или подменяно, явно предните майстори са я забравили...

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook