Демонтаж на турбо компресор М57 e60
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- hibernate
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 130
- Регистриран на: 23.08.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E93 335i
- Детайли за колата: не върви
Демонтаж на турбо компресор М57 e60
Здравейте колеги,
Някой има ли сервизна информация как се демонтира турбокомпресора на М57 мотор (3.0d pre-face).
Или ако има някой запознат колега да опише процедурата със снимков материал ще бъда много благодарен
Някой има ли сервизна информация как се демонтира турбокомпресора на М57 мотор (3.0d pre-face).
Или ако има някой запознат колега да опише процедурата със снимков материал ще бъда много благодарен
Последна промяна hibernate на 11 Фев 2019, 9:32, променена общо 2 пъти
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
- hibernate
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 130
- Регистриран на: 23.08.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E93 335i
- Детайли за колата: не върви
Re: Демонтаж на турбо компресор М57 e60
Объркал съм името на мотора, ставаше въпрос за 3.0d pre-face 218hp.
Засега съм махнал корите на мотора, откачил съм междинното гърне (между меката връзка и дпф-а), разкачил съм буската на електрониката на турбото, долните два болта на планката на топлата част. Отгоре съм махнал горната част на филтърната кутия, 3-те тапи и пластината под нея.
Остава ми да махна маркучите на маслото (входящ и изходящ). Колко масло трябва да падне оттам? Катализатора с турбото ли пада? Към него има свързани няколко неща, които не виждам достъп за да ги откача.
Засега съм махнал корите на мотора, откачил съм междинното гърне (между меката връзка и дпф-а), разкачил съм буската на електрониката на турбото, долните два болта на планката на топлата част. Отгоре съм махнал горната част на филтърната кутия, 3-те тапи и пластината под нея.
Остава ми да махна маркучите на маслото (входящ и изходящ). Колко масло трябва да падне оттам? Катализатора с турбото ли пада? Към него има свързани няколко неща, които не виждам достъп за да ги откача.
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Демонтаж на турбо компресор М57 e60
Не имаш два болта на с които се хваща катализатора на турбото, от към топлата част.
- hibernate
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 130
- Регистриран на: 23.08.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E93 335i
- Детайли за колата: не върви
Re: Демонтаж на турбо компресор М57 e60
Малко са ми недостъпни. Дори да ги отвия, то катализатора задължително трябва да падне, нали?
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Демонтаж на турбо компресор М57 e60
Ами те се развиват от долу.
Незнам дали е задължително, но за да свалиш турбото трбва да го откачиш от генерацията на нея първия елемент в твоя случай е катализатора.
Незнам дали е задължително, но за да свалиш турбото трбва да го откачиш от генерацията на нея първия елемент в твоя случай е катализатора.
- ivopicha
- ентусиаст
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Демонтаж на турбо компресор М57 e60
Колегата да ме извини, че пиша в неговата тема. Предстои ми смяна на изпускателния колектор. Взел съм гарнитури към мотора и към турбото. Трябва ли да взема нови гайки или става и със старите? Кака е процедурата, може ли да се смени отгоре, без канал? Трябва ли да се махне тубото или може да се развие само от към колектора?
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3330
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
- The_Bear
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 12.02.2017
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: с три педала.
- Детайли за колата: E61 530d (218) 2004
Re: Демонтаж на турбо компресор М57 e60
ivopicha написа:Колегата да ме извини, че пиша в неговата тема. Предстои ми смяна на изпускателния колектор. Взел съм гарнитури към мотора и към турбото. Трябва ли да взема нови гайки или става и със старите? Кака е процедурата, може ли да се смени отгоре, без канал? Трябва ли да се махне тубото или може да се развие само от към колектора?
Без канал мисля, че ще ти е МНОГО трудно да се справиш.
Аз днес го свалих турбото (с канал, без да свалям подкалника и колелото като цяло), защото отнякъде ми изпускаше газове и мислех, че е от колектора, та купих нов чугунен. Като свалих турбото обаче видях пукнатина през цялата стена, та сега не знам дали не е изпускало оттук. Сега ще ходя да мъча и колектора да сваля. Оста на турбината има радиален луфт, така с пръст като я клатя откъм топлата част 0.5- 0.6мм някъде, откъм студената повече, може би 0.8мм, всичко е на око. Не знам тези луфтове дали са допустими, ама с тая пукнатина... Май съм за друго турбо или поне корпус. Чудя се дали да не взема някое ново и да не се занимавам. Гледам има някакви по около 1700лв. Дали си заслужава? Някой да е сменявал?
П.С. Смених колектора. И той е спукан на доста места в средната част и чернилката оттам е излизала. Доста прилично се демонтира и новия пасна идеално. Очаквах драми със свалянето, като гледах гайките колко ръждиви изглеждаха (очаквах скъсвания и т.н.), но те са някакви медни ли, помеднени ли, не корозират явно. Сложих си старите, екстра са си. Някой да знае с какъв момент се стягат, че съм ги стегнал на усет засега, посъветваха ме от центъра към краищата да ги стягам.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3330
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Демонтаж на турбо компресор М57 e60
Колектора задължително от центъра към краищата го стягш и редуваш долни и горни гайки.
Какъв колектор взе, колега? Китайски или от Е39-ка. Ако имаш аутодата там трябва да има усилето на стягане.
Какъв колектор взе, колега? Китайски или от Е39-ка. Ако имаш аутодата там трябва да има усилето на стягане.
- The_Bear
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 12.02.2017
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: с три педала.
- Детайли за колата: E61 530d (218) 2004
Re: Демонтаж на турбо компресор М57 e60
spacepl написа:Колектора задължително от центъра към краищата го стягш и редуваш долни и горни гайки.
Какъв колектор взе, колега? Китайски или от Е39-ка. Ако имаш аутодата там трябва да има усилето на стягане.
Не знам какъв е, изглежда много добра изработка, пасна идеално, казаха ми че е румънски, 200.00лв. идва с гарнитурите. 7мм за шпилките - 20Nm, естествено ги бях презатегнал на ръка, та ги оправих после.
Има пак леко свирукане, явно от спуканото турбо, тоналностите вече са други , но вътре не мирише вече, поне засега.
- hibernate
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 130
- Регистриран на: 23.08.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E93 335i
- Детайли за колата: не върви
Re: Демонтаж на турбо компресор М57 e60
Колеги, без канал успешно минах процедурата. Вярно - тегаво е, гърч, псувни и мръзнене, но крайния ефект е налице. Колата стана перфектно.
Турбото исках да го сменя заради перката на студената част (беше с криви гребла), а се оказа, че валът е със сериозни деруги и е била пред протичане, така че сменихме перка студена част, вал с перка за средна част, втулки, лагери, болтчета, песъкоструй и баланс и графика. Всичко това ми стъпа на 430 лева в София. Понеже доста съм ровил и чел оплаквания от изпускателните им колектори, реших да го сменя (така и така съм отворил достъп). Едно чугунче с гарнитурите на ЕлРинг (под 140 лева с доставката), всички гумички (оригинални на БМВ) на турбомаркучите и въздуховодите, гарнитурки на турбото с колектора и маслената тръба за около 150 лева. Та всичко ми стъпа на близо 800 лева, като го правех в доста полеви условия, на няколко пъти ми липсваха инструменти и на следващия ден бегом до магазина
Та свалянето ми беше 3 вечери (даже не бяха поредни) по 5 часа всяка, като се има предвид, че се събирахме 10 човека и го удряхме на приказка през повечето време, а монтажа точно 2 вечери по 3 часа, като се има предвид, че никога досега не бях свалял турбина от каквато и да е кола.
Турбото исках да го сменя заради перката на студената част (беше с криви гребла), а се оказа, че валът е със сериозни деруги и е била пред протичане, така че сменихме перка студена част, вал с перка за средна част, втулки, лагери, болтчета, песъкоструй и баланс и графика. Всичко това ми стъпа на 430 лева в София. Понеже доста съм ровил и чел оплаквания от изпускателните им колектори, реших да го сменя (така и така съм отворил достъп). Едно чугунче с гарнитурите на ЕлРинг (под 140 лева с доставката), всички гумички (оригинални на БМВ) на турбомаркучите и въздуховодите, гарнитурки на турбото с колектора и маслената тръба за около 150 лева. Та всичко ми стъпа на близо 800 лева, като го правех в доста полеви условия, на няколко пъти ми липсваха инструменти и на следващия ден бегом до магазина
Та свалянето ми беше 3 вечери (даже не бяха поредни) по 5 часа всяка, като се има предвид, че се събирахме 10 човека и го удряхме на приказка през повечето време, а монтажа точно 2 вечери по 3 часа, като се има предвид, че никога досега не бях свалял турбина от каквато и да е кола.
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
- The_Bear
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 12.02.2017
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: с три педала.
- Детайли за колата: E61 530d (218) 2004
Re: Демонтаж на турбо компресор М57 e60
[quote="hibernate"][/quote]
Евала колега! И аз така обичам да се уча в движение... И за снимков материал си се потрудил.
И аз сложих същия чугун, само че ми го пробутаха за 200лв. Видя ми се изгодно, но вижда се, и на по-добра цена се намирали...
Евала колега! И аз така обичам да се уча в движение... И за снимков материал си се потрудил.
И аз сложих същия чугун, само че ми го пробутаха за 200лв. Видя ми се изгодно, но вижда се, и на по-добра цена се намирали...
- hibernate
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 130
- Регистриран на: 23.08.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E93 335i
- Детайли за колата: не върви
Re: Демонтаж на турбо компресор М57 e60
The_Bear написа:hibernate написа:
Евала колега! И аз така обичам да се уча в движение... И за снимков материал си се потрудил.
И аз сложих същия чугун, само че ми го пробутаха за 200лв. Видя ми се изгодно, но вижда се, и на по-добра цена се намирали...
Колега, по твоя въпрос моя съвет е да купиш втора ръка турбина (дори счупена) и да си смениш телата. Правиш едно рециклиране и си ти. Ще ти излезе далеч от 1800 лева и ще стане като нова.
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
- ivopicha
- ентусиаст
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Демонтаж на турбо компресор М57 e60
Колеги, вие сложихте ли си ламаринката, която е над колектора? Аз смених колектора с чугунен и не мога да закрепя проклетата ламаринка. А без нея ми се струва, че доста ще нагрява капака под въздушния филтър.
- The_Bear
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 12.02.2017
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: с три педала.
- Детайли за колата: E61 530d (218) 2004
Re: Демонтаж на турбо компресор М57 e60
hibernate написа:Колега, по твоя въпрос моя съвет е да купиш втора ръка турбина (дори счупена) и да си смениш телата. Правиш едно рециклиране и си ти. Ще ти излезе далеч от 1800 лева и ще стане като нова.
Ааа, аз го реших проблема, горе долу по този начин, има десетина дни. Виж другата тема за хибридните турбини.
ivopicha написа:Колеги, вие сложихте ли си ламаринката, която е над колектора? Аз смених колектора с чугунен и не мога да закрепя проклетата ламаринка. А без нея ми се струва, че доста ще нагрява капака под въздушния филтър.
При мен не съм намирал подобна ламарина, някакъв екран ли да е имало? При мен 100% турбото е сваляно за ремонт или подменяно, явно предните майстори са я забравили...
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани