Чип тунинг

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Чип тунинг

Мнение от vld » 13 Дек 2018, 12:42

:mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 18.12.2015
Местоположение: Стара Загора
Кара: F25 3.0d

Re: Чип тунинг

Мнение от rusiq_81 » 13 Дек 2018, 15:04

Хубаво е човек да се аргументира като каже нещо а не да се прави на шут,не беше ли форума за взаимопомощ че нещо съм позабравил.И да карам така вече две години и нямам проблеми с охладителя :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 88
Регистриран на: 17.06.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 525d
Мечтае да кара: 306 MAXI / Megane KIT CAR / Xsara MAXI

Re: Чип тунинг

Мнение от sstancho89 » 13 Дек 2018, 16:16

Няма да ти пръсне нищо. Същото е, когато караш в натоварени режими и ЕГР е напълно затворен. Пръскат ги явно когато им дойде времето. Затапи го от колектора когато разглабяш за нещо друго.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Чип тунинг

Мнение от vld » 13 Дек 2018, 16:57

Не един и два случая има на прегорели охладители които пропускат антифриз в изпускателната ситема, заради което им свалят глави, сменят гарнитури, шлайфат и тн.
Не само у нас ами и по чуждите форуми е описано детайлно.
Проблема се получава от горещите газове. Реално при изключен ЕГР няма никакъв смисъл да се държи охладителя заедно с малкия термостат да са действащи, затова най чисто е да се затапи от към изходящия колектор и да се сложат тапи в маркучите за антифриз на охладителя, така колата остава с един термостат, почва да загрява по равномерно и по бързо достига до работна температура.
На доста места срещам, че след изолиране на ЕГР-а колата загрявала по бавно, ами не е вярно, лично съм го тествал с изолиран малък термостат, който така или иначе отваря на 70 градуса, за разлика от големия който отваря на 88 градуса, колата ми загрява по бързо.
Та затова си струва човек да вземе превантивни мерки.
Не че е кой знае каква драма, просто превенция за бъдещи разправии ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Чип тунинг

Мнение от Z3Ro* » 13 Дек 2018, 18:08

rusiq_81 написа:Хубаво е човек да се аргументира като каже нещо а не да се прави на шут,не беше ли форума за взаимопомощ че нещо съм позабравил.И да карам така вече две години и нямам проблеми с охладителя :yes:


Пука се, защото е ламаринен топлообменника и налягането от изгорели газове, които няма как да отидат в колектора за изгаряне, го пука. Затова се затапва, както са споменали колегите, с тапа на изпускателния колектор и затапване на охладителните маркучи. Охладителните и да не се затапят, ако термостатът е изправен, няма да има драма...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: Чип тунинг

Мнение от The_Bear » 15 Дек 2018, 17:27

Z3Ro* написа:Затова се затапва, както са споменали колегите, с тапа на изпускателния колектор и затапване на охладителните маркучи.


Значи утре това ще се прави, защото днес се сдобих и аз с "чип" тунинг. :lalala:
Мухата ми влезе тия дни в главата и след 2-3 полу-неуспешни опита за комуникация с VR-Русе вчера и днес, реших да се доверя на човек от града (Враца). Той се отзова веднага, и след 15-ина минути вече я бяхме качили на диното. Премахна ми софтуерно ЕГР-а, ДПФ-а си остана и увеличи мощността. Казах му, че ми трябва нещо умерено, нерисково завишаване. Той каза: "Амии, 250-260 коня". Викам: "Добре." Излязоха около 270.
При теста, който направих след това, имаше някаква разлика :) , но не е нещо фрапиращо, че да ти омекнат коленете. Може и субективно да е усещането. Поне засега не се строши нищо. :bowdown: И въобще, ако си караш нормално, не се усеща че е пипано, като вземеш да натискаш се поусеща вече. Сякаш развърта турбото малко по-рано.
EGR-а замря на онези 5% в BTool-а, които май означават пълен блок. :wave: Сега спокойно ще мога да се опитам да почистя колектора, като за последно.
След теста го питах дали е голяма врътня да я направим към 300коня, защото първоначално ми каза, че до 320 не е проблем (но аз тогава исках най-малко рискованата манипулация). Той ми каза, че всъщност не е добра идея при положение че има катализатор и ДПФ налични, а подаваното гориво и газовете ще са повечко.
Почти се прекръсти, че колата била в много добро състояние, защото 9 от 10 такива Е60-ки въобще не могли да постигнат заводските данни, а като им зададе софтуер за 320 коня, на стенда едва успяват да вдигат до 250, опушват здраво и т.н. Така каза. Сега, колко е вярно не знам.

Ето графиките:
20181215_123744.jpg

20181215_134832.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 88
Регистриран на: 17.06.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 525d
Мечтае да кара: 306 MAXI / Megane KIT CAR / Xsara MAXI

Re: Чип тунинг

Мнение от sstancho89 » 16 Дек 2018, 21:52

Z3Ro* написа:Пука се, защото е ламаринен топлообменника и налягането от изгорели газове, които няма как да отидат в колектора за изгаряне, го пука. Затова се затапва, както са споменали колегите, с тапа на изпускателния колектор и затапване на охладителните маркучи. Охладителните и да не се затапят, ако термостатът е изправен, няма да има драма...


Колега, когато си подал повечко газ и има по-сериозно налягане ЕГР дори и да не е премахнат и да е напълно изправен е затворен. Т.е. за пукането на охладителя няма значение ЕГР дали работи или не работи. В натоварен режим ЕГР на автомобила ти винаги е затворен. Нали не си мислиш, че за макс КПД инженерите са решили да използват изгорели газове?

vld написа:На доста места срещам, че след изолиране на ЕГР-а колата загрявала по бавно, ами не е вярно, лично съм го тествал с изолиран малък термостат, който така или иначе отваря на 70 градуса, за разлика от големия който отваря на 88 градуса, колата ми загрява по бързо.


Нормално е да загрява малко по-бавно. Малкия термостат според теб като отвори какво става?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Чип тунинг

Мнение от Z3Ro* » 16 Дек 2018, 22:30

sstancho89 написа:
Z3Ro* написа:Пука се, защото е ламаринен топлообменника и налягането от изгорели газове, които няма как да отидат в колектора за изгаряне, го пука. Затова се затапва, както са споменали колегите, с тапа на изпускателния колектор и затапване на охладителните маркучи. Охладителните и да не се затапят, ако термостатът е изправен, няма да има драма...


Колега, когато си подал повечко газ и има по-сериозно налягане ЕГР дори и да не е премахнат и да е напълно изправен е затворен. Т.е. за пукането на охладителя няма значение ЕГР дали работи или не работи. В натоварен режим ЕГР на автомобила ти винаги е затворен. Нали не си мислиш, че за макс КПД инженерите са решили да използват изгорели газове?

vld написа:На доста места срещам, че след изолиране на ЕГР-а колата загрявала по бавно, ами не е вярно, лично съм го тествал с изолиран малък термостат, който така или иначе отваря на 70 градуса, за разлика от големия който отваря на 88 градуса, колата ми загрява по бързо.


Нормално е да загрява малко по-бавно. Малкия термостат според теб като отвори какво става?


Нищо не мисля, а знам, че егр работи в различна степен до 2000-2200 оборота, където турбината е почти на максимално налягане вече. Отделно нали не мислиш, че е едно и също в тоя ламаринен радиатор да има почти постоянно налягане и от време на време това налягане да се освобождава.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 88
Регистриран на: 17.06.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 525d
Мечтае да кара: 306 MAXI / Megane KIT CAR / Xsara MAXI

Re: Чип тунинг

Мнение от sstancho89 » 17 Дек 2018, 0:30

Z3Ro* написа:Нищо не мисля, а знам, че егр работи в различна степен до 2000-2200 оборота, където турбината е почти на максимално налягане вече. Отделно нали не мислиш, че е едно и също в тоя ламаринен радиатор да има почти постоянно налягане и от време на време това налягане да се освобождава.


Вземи си една диагностика тогава и наблюдавай работата на ЕГР-а. Ако мислиш, че твоя е развален гледай и на други автомобили. Имаш ли натоварване ЕГР моментално затваря. Т.е. последното ти изречение е абсолютна глупост, ЕГР-а работи само когато колата е на място или когато е в движение при ненатоварен режим вече чак до какви обороти с точност не мога да ти кажа просто защото ако си извънграда например по баира на 2к оборота ще е натоварена колата и може да затвори напълно, а по надолнище ще е разтоварен мотора и ще започне да отваря. Натиснеш ли малко повече педала на газта ЕГР-а затваря, турбината се развърта и т.н. Ако не ми вярваш и нямаш диагностика се замисли - може ли да искаш перформанс от изгорели газове?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Чип тунинг

Мнение от Z3Ro* » 17 Дек 2018, 7:29

Не е лошо ти като имаш диагностика, да гледаш какво показва, а не да мислиш. Щом си по въпросите, ти кажи защо при затапен егр налягането се покачва с около 200мбара...? Тоя клапан ще затвори напълно при определена стойност на налягането, която е близка до максималното такова. Отделно в движение също има налягане в тия тръби, освен ако не спускаш наклон без газ, а тоя радиатор е ламарина. Клапанът не е постоянно затворен в движение, освен при товар. Но както и да е, можеш да караш и с него, щом си решил - после може да има тема "губи антифриз и има изгорели газове в охладителната течност. "

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 88
Регистриран на: 17.06.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 525d
Мечтае да кара: 306 MAXI / Megane KIT CAR / Xsara MAXI

Re: Чип тунинг

Мнение от sstancho89 » 17 Дек 2018, 7:51

Z3Ro* написа:Не е лошо ти като имаш диагностика, да гледаш какво показва, а не да мислиш..."


Гледам съм не един или два ЕГР-а, а и точно, защото мога да мисля знаех как работи и преди това.

Z3Ro* написа:...Тоя клапан ще затвори напълно при определена стойност на налягането, която е близка до максималното такова..."


Z3Ro* написа:...Клапанът не е постоянно затворен в движение, освен при товар..."


Противоречиш си. Първо казваш при почти максимално налягане, после при товар...или не правиш разлика между двете?
Прочети хубаво какво съм ти написал отново. Явно четеш между редовете. Два пъти ти написах, че ЕГР-а затваря, когато имаш товар.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Чип тунинг

Мнение от Z3Ro* » 17 Дек 2018, 8:42

Нищо противоречиво не виждам - клапанът затваря напълно, за да се постигне максималното налягане. Нищо не каза за повишаването на налягането след затапване на клапана... Но и това, коети каза, ми стига...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 88
Регистриран на: 17.06.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 525d
Мечтае да кара: 306 MAXI / Megane KIT CAR / Xsara MAXI

Re: Чип тунинг

Мнение от sstancho89 » 17 Дек 2018, 9:37

Във всеки пост пишеш по нещо различно. Сега написа "за да се постигне налягане" преди това "като стигне почти максимално налягане" ....ми много ясно, че няма как да развъртиш турбината като имаш отворен ЕГР на 100%. Вече темата се пренася до "за какво въобще служи ЕГР-а. И на въпроса ти - не, не се повишава налягането с 200мбар постоянно. Повишено е само, когато ЕГР е трябвало да работи, но е изолиран....и пак стигаме до въпроса "кога работи ЕГР-а". Няма да пиша пак, защото ще се потретя.
Относно онова да не съм мислел да ти задам и аз един въпрос за размисъл, барим се светнеш нещо - какво ще стане,ако забодеш един маркуч от ауспуха до всмукателния тракт на колата? Ето за това дори и на 1200 оборота да си в момента, в който подадеш газ до дупка ЕГР-а затваря моментално.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: Чип тунинг

Мнение от The_Bear » 17 Дек 2018, 12:50

Ако може да попитам нещо :) :
Преди ремапа, ми показваше тези стойности на AIR MASS:
1.jpg


А след ремапа и софтуерното премахмане на ЕГР-а има завишение спрямо очакваната стойност:
2.jpg


Това нормално ли е? И въобще какво показва това "AIR MASS", някакъв дебит е, но кое и къде го мери, че не ми е ясно?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Чип тунинг

Мнение от Dextuar » 17 Дек 2018, 13:16

The_Bear написа:Ако може да попитам нещо :) :
Преди ремапа, ми показваше тези стойности на AIR MASS:
1.jpg


А след ремапа и софтуерното премахмане на ЕГР-а има завишение спрямо очакваната стойност:
2.jpg


Това нормално ли е? И въобще какво показва това "AIR MASS", някакъв дебит е, но кое и къде го мери, че не ми е ясно?
Нормално е ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook