Моля за съвет:перминаване от 530д на 525и

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 23.02.2017
Пол: Мъж
Кара: BMW G30 530i
Мечтае да кара: бмв г30 м5

Моля за съвет:перминаване от 530д на 525и

Мнение от Антон Дековски » 17 Ное 2018, 13:32

Здравейте колеги!Както се развива ситуацията в Европа,а вече и в България,мисля че стана доста неизгодно да се карат дизелови автомобили над 10-12 години.Собственик съм на е60 530д(218коня) от най-първите бройки 2003 година.Обмислям да я продам и да купя 525и бензин от по-новите(първи фйес) мисля че им викаха,тези от 2006 дето са със бутона и със кожената врътка за Айдрайв.Та имам няколко въпроса ,на който бих се радвал ако колеги каращи тези модели дадът мнение.

1.Разход на гориво:Това за мен не е толкова важно,тъй като карам предимно извънградско(София-Бургас),както и това че годишният ми пробег е около 17-20к.В града 530д ми дава 12.5 лятно време и около 14.5 да не кажа понякога и 15 /100 при малко повече натискане и трафик.Не вярвам разхода на 525и н52 да е над 15-16/100 при нормално и спокойно каране в град като Бургас.Разход извънградско с 130км предполагам че ще е около 9/100.
Пропуснах да спомена ,че говоря за автомобили с Автоматична ск.кутия.

2.Подръжка:принципно масово се знае,че дизела е икономичен,но скъп за подръжка...а бензина харчи,но е евтино за подръжка,та така 530д не е от най-икономичните автомобили(поне 218коня,по-новите 231/235 може би са )но за сметка на това не съм имал никакви проблеми с двигателя ,година и нещо само смяна на масла и филтри на 10к км и колата няма никакви проблеми(на 388к риални км е).От друга страна н52 не е от най-евтините бензини за подръжка,или поне не толкова евтин колкото м54,но за сметка на това,за бензин с тези коне,разхода наистина е доста впечатляващ.Та въпроса ми към вас колеги е: Колко ви излиза годишно подръжката на двигателя,без смяна на масла и филтри...знам че водната помпа е консуматив и се сменя на 60-80к,но както казах това не е проблем тъй като аз тия км ги правя за 4 години :D

3.Вървеж:Двете коли 530д и 525и са еднакви конски сили,но дизела има 500 нютона ,докато при бензина са само 250.Попринцип не съм състезател,но ми е важно колата да може да ускорява прилично за едно безопасно изпреварване на двупосоен път.Вероятно няма да го има това дърпане за седалката като при дизела,но все пак нека колегите каращи такива да се изкажат,доволни ли сте от вървежа на колата?

И последен въпрос,като цяло според вас струва ли си тази гимнастика да се сменя една кола,за същатата но с друг двигател,мислих си и за фейс лифт,но там доколкото етох двигателите са н53 и подръжката била почти като на дизел.А да забравих да кажа,колата ще я карам само на бензин,газови уредби изобщо не планувам да слагам,така че причината да не искам фейс,не е поради невъзможността да се сложи газ,а заради подръжката.
Всички знаем какви са разликите между фейс лифта:кутията,фаровете,стоповете и двигателите...но има ли разлика между първите бройки (2003,2004) и тези на които са 2006 със бутона и кожената врътка,това ли са единствените разлики по купето спрямо първите бройки ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 3.04.2014
Местоположение: София
Кара: Каквото има
Мечтае да кара: Влакчето на метрото

Re: Моля за съвет:перминаване от 530д на 525и

Мнение от nickem » 19 Ное 2018, 15:34

Колега, не се занимавай с глупости, а си карай дизелчето. Да я смениш за по-голям бензин да, ама за по-малък не виждам смисъла...
A и не е нормално да харчи 15/100 дизела, мойта ръчка харчеше 11 в задръстванията през зимата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 601
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: Моля за съвет:перминаване от 530д на 525и

Мнение от don_gori » 20 Ное 2018, 0:00

N52B25 просто го зачеркни като вариант, карай си дизела както те посъветва колегата без да се притесняваш. С този мотор пък и B30 ще се вкараш в голям филм, особено ако е някой изтърбушен от каране. Хубаво изчети темите от какво стада обикновено и после пак си помисли дали искаш да се занимаваш с него :winky:
Вариант е 525d фейслифт, но пак казвам да не е изтърбушено от каране че и там ще трябва да приготвиш едни 3-4к стартово да стане горе долу кола.

Поздрави и успех !

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 11.10.2017
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW F10 535i

Re: Моля за съвет:перминаване от 530д на 525и

Мнение от Farhouse » 20 Ное 2018, 17:58

Здравей, колега!

Аз карам N52B30 и както колегата don_gori каза N52B25 го зачеркни от списъка. За поддръжка нищо не мога да ти кажа, защото освен консумативи не съм правил друго. Свещи(100лв.) и смяна на гарнитурата на капака на клапаните(80лв.). Разходът на масло е 3 деления на електронната щека за 10 000км. без доливане. Разход градско 15-18 в София, зависи на какви разстояния го карам. Извънградско около 8-10. Доста прилично върви, по-бърз е от твоя 3.0d, но бързо се свиква :) . Няма вибрациите на дизелите, а до 3000об. е като електричка, нищо не се чува, но искаш ли звук натисни кикдауна и го получаваш, уникален е :) . Валветроника помага много и започва да набира още в ниските(6-та включва на 70км/ч). Точно на това му се дължи и икономията. Прословутата водна помпа не е кой знае какво. Вече паднаха цените. Мисля, че излиза около 750лв. заедно с термостата и работата. Като цяло е много прецизен и сполучлив двигател. Ако си намериш запазен екземпляр ще си откараш.

Относно съветите, които ти дават да си караш дизелът. Вече ми е писнало да го водя този спор. Всеки решава сам за себе си дали да трови или не. Лошото, е че и моите деца го дишат този въздух. Сутрин цяла София мирише на нафта. Трябва да си запечатваш купето все едно си в Чернобил. Всеки си намира оправдания, за да му е чиста съвестта и да му е евтино.
Ако мислиш да сменяш дизелът само заради заплахата от по-висок данък, тогава въобще не се притеснявай. В България това няма да се случи скоро, но дори и да ти вдигнат данъка ще вдигнат и моя. Аз карам на газ и плащам 429лв. данък. Колата е 2007-ма, 190kw и с новите промени в закона може да се вдигне още. Никой не се интересува от екологията това е само предтекст за лапане на пари.

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 11.10.2017
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW F10 535i

Re: Моля за съвет:перминаване от 530д на 525и

Мнение от Farhouse » 22 Ное 2018, 12:17

Антон Дековски написа:Всички знаем какви са разликите между фейс лифта:кутията,фаровете,стоповете и двигателите...но има ли разлика между първите бройки (2003,2004) и тези на които са 2006 със бутона и кожената врътка,това ли са единствените разлики по купето спрямо първите бройки ?


Забравих да ти отговоря на този въпрос :) . Има доста подобрения в сравнение с първите бройки (2003 - 2004). Най-важното е подобрената конструкция на купето. Първите взимат само 3 звезди на краш тестовете, докато тази след 2005-та 4. Вграждат се изцяло нови двигатели евро 4. Подобрява се I-Drive системата, като вече се води I-Drive 2. Познава се точно по кожената врътка :) . Отстранени са доста проблеми по електрическата система и модулите. Разлика във външния вид има само на бъбреците, на които вече и вертикалните лайсни са хромирани, освен ако не е Shadow Line.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 23.02.2017
Пол: Мъж
Кара: BMW G30 530i
Мечтае да кара: бмв г30 м5

Re: Моля за съвет:перминаване от 530д на 525и

Мнение от Антон Дековски » 23 Ное 2018, 11:39

Благодаря колееги за отговорите:)
Към колегата фархаус:Имал съм късмета да се возя в 530и н52б30 на приятел....двигателя наистина е уникален,просто както се казва удоволствие от шофирането.Разход ,вървеж и най-вече звук ти пълнят душата.Но за съжаление добре гледано е60 н52б30 тук в българия вървят по около 15-16-17к,дори мисля че 15к е някакъв минимум(говоря за седани).Тази сума е над моя бюджет,тъй като идеята е да продам моята (530д 2003) и евентуално да добавя едни 2500-3000 лева за да взема бензинова от 2006 година.Въпреки че колата ми е в добро техническо състояние,и с наистина много екстри за модела(винаги ми е било смешно като видя някоя обява "фул" екстри или вс екстри за модела,и гледаш колата има един кожен салон,автоматик и най-много голямата навигация :lol: )Както и да е...мисълта ми беше че не очаквам някой да даде повече от 10.500 за колата тъй като е 2003 година,а на пазара е пълно с разни кур*ици за по 8-9к в окаяно състояние и на 160к рИални км.тези пари плюс 3000 правят 13.500-за тези пари не може да се вземе читаво 530и (н52б30).Другото което е в карса има само 2 обяви за 530и.Гледах и в немското мобиле,там много странно ми стана като видях че голяма част от 530и са доста постни на екстри,голяма част от колите бяха ръчки,без кожени салони,без навигация и най-вече за мен най-важната екстра която имат доста малко е60-поставки за чаши(не мога да си обясня как човекът който се е изръсил с толкова много пари да я купи чисто нова е спестил от къп холдърите).Та това по въпроса за 530.
Сега ще съм ти много благодарен,ако можеш да ми отговориш защо така отписвате б25?само заради проблема с харча на масло(четох че имали фабричен дефект ,който при б30 бил отстранен).Другото което е,возил съм се в м54б25 автомат...колата беше доста спряла изобщо не останах доволен от вървежа,но доколкото разбрах н52б25 набира от доста по-ниски обороти(на 2700 мисля че му беше макс Нм).Та ако може да кажете Н52б25 също ли е толкова спънат и това ли е причината да го отписвате.И да колега прав си 530и н52б30 върви доста повече от 530д 218,но по-скоро идеята ми е за сравнение на вървежа на 530д и 525и тъй като и двете са еднакви коне.
Благодаря поредварително :bowdown: :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 3.04.2014
Местоположение: София
Кара: Каквото има
Мечтае да кара: Влакчето на метрото

Re: Моля за съвет:перминаване от 530д на 525и

Мнение от nickem » 23 Ное 2018, 16:47

Честно казано аз не мога да разбера какво те мотивира за тая смяна?
N52b25 върви по-малко, харчи повече и не е по-лесен за поддръжка от твоя M57. Няма и звук, не е приятен за каране, коне са му на 6500. Да не говорим че M57 се е доказал като доста по-здрав мотор.
Ако искаш да върви колата ремапни дизела, ако е читава както казваш няма да е по-бавна от 530i.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 601
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: Моля за съвет:перминаване от 530д на 525и

Мнение от don_gori » 23 Ное 2018, 21:26

Колега отново да се опитам да те разубедя .. явно си се примамил от 30ката на която са те возили. Повярвай ми 25 няма нищо общо като вървеж спрямо 30ката. Отделно проблемите и при двата мотора с харча на масло са на лице, но при b25 е много по-изразен заради по-слабите маслени сегменти. Отделно тези мотори са адски усложнени и едно нещо ако не работи правилно цялата работа на мотора се обърква. Имаш 2 Диси клапи, имаш картерна вентилация, имаш ваноси, имаш валвтроник .. все неща които ако не са изправни ще имаш големи главоболия.
Но това е лесната част, все пак нещата колкото и да са скъпи се сменят и проблема се решава, но ако имаш харч на масло там работите нямат оправия. От личен опит ти казвам, че ако вземиш 25ца старта който трябва да вкараш в колата е поне едно 1000лв, но голямата въпросителна с разхода на масло си остава защото това се разбира едва след 2-3к км след като си сменил ти маслото.
Засили твоята 30ка, както колегата е споменал М57 е железен мотор ако колата наистина ти е гледана и няма забележки не виждам смисъл да си разваляш рахата .. просто за тези коли суми от 2-3к са нищо и много лесно се прескачат, а като гледам бюджета ти е много ограничен.

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 11.10.2017
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW F10 535i

Re: Моля за съвет:перминаване от 530д на 525и

Мнение от Farhouse » 24 Ное 2018, 15:09

Когато си търсех Е60 ги пробвах всичките(М54B25, М54B30, N52B25, N52B30). По това време карах пасат 1.8Т и не усетих N52B25 много по-бърз, но не е и толкова спрял, колкото го изкарахме. Силата му е на магистралата. Целият проблем е в разходът на масло. Всичко друго е като на N52B30. Повярвай ми, ако не си имал кола, която гори масло не знаеш какво е. Преди години имах един Фокус, който гореше 1л. от София до Бургас. Няма такова мъчение направо си намразваш колата. Постоянно си в мисъл дали ще ти стигне маслото като тръгваш за някъде. Гледаш да не я вкарваш в големи обороти, за да не заминава по-бързо. Не си струва нервите. Чел съм доста за този двигател, защото на мен първият ми избор беше Е91 325xi. Всички се оплакват от завишен разход на масло и не само тук. Германия, Англия, Сащ - като се започне от литър на 3000км. до 5 литра на 10000. Ролетката е голяма и не се знае на какво ще попаднеш. За бюджета, който си определил си мисля че не си заслужава за едни 1000лв. да се вкарваш в този филм. В момента не е добро време за купуване, защото няма голям избор, но според мен за 13-14к ще си намериш N52B30. В Германия излизат и леко ударени на добри пари и малко километри. Ако търсиш в mobile.de си сложи във филтъра да ти излизат и повредени, защото по дефолт не се показват. Имай в предвид, че за немците и драскотините по броните са повреди и понякога ги пишат damaged, а така тези обяви на се появяват при дефолтно търсене. Моята я взех, леко ударена на 115 000км. и след ремонта по щетите излезе малко над твоя бюджет, а това беше преди година и половина. Сигурен съм, че ще намериш нещо читаво за тези пари. Просто си трябва чакане. На мен ми отне 2 месеца.

Това е съвет, който ти го давам от личен опит. След много четене, проучване, съмнения и проби на коли. Както казах първия ми избор беше Е91 325xi. Отпадна много бързо, а и никога не съм харесвал комбита(тогава не знаех, че е60 има огромен багажник) :) .

Успех!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 25.06.2008
Местоположение: Велинград
Пол: Мъж
Кара: E61 530d 05
Мечтае да кара: F10 M550D

Re: Моля за съвет:перминаване от 530д на 525и

Мнение от dmxl » 03 Дек 2018, 18:49

още един ти казва да не се занимаваш с глупости! Ако минаваш на бензин то нека бъде V8 :yes:
DIESEL POWER
Изображение

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook