Грешка в скоростната кутия - Monitoring gear 4F8A
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
Грешка в скоростната кутия - Monitoring gear 4F8A
Грешката е 4F8A Ratio Monitoring, gearshift 4-5 или за немско говорящите - Übersetzungsüberwachung Schaltung 4-5 4F8A.
Грешката се изразява в това, че кутията не превключва на 5та, съответно двигателя достига крайни обороти, влиза в ограничение и имаме бинго (индикация за грешка на кутията със зъбно колело). Кутията влиза в авариен режим и остава на (предполагам) 4та.
След гасене на двигателя и триене на грешката всичко е нормално, до следващият път.
Ако колата/кутията се кара нормално, грешка не записва и може би някой цял живот може да си я кара така, без да знае, че кутията има проблем. Всъщност и аз не знам, от кога го имам този проблем, защото пътят ми до работата е магистрала, но с ограниение 120 и винаги има задръстване. През лятната отпуска покарах повече и тогава се появи и този проблем.
С две думи:
- колата е 525d lci 10/2008
- пробега отива към 240к км, теглич няма, обикновенно се кара смесено градско/магистрала
- при нормално каране, проблеми с кутията няма. Превключването е плавно и в двете посоки (и нагоре и надолу).
- в ръчен режим също няма проблеми
- маслото е сменено
- нивото на маслото е ок
- може би кутията е станала леко мудна (карам например с 80км/ч и идва изкачване. преди сваляше една или две предавки доста по - бързо. сега трябва да мине известно време и чак тогава сваля една или две предавки).
- може би има малко повече вибрации в диапазона 2000 - 3000 об/мин
Наслушах се на прехвалени и не много прехвалени майстори, никой не беше сигурен в диагнозата. По форумите също не успях да намеря конкретно решение (повечето свалят кутията и сменят/им сменят всичко) или е минало през някаква гаранция и са сменили цялата кутия. За мен това не е решение, защото първо не ми се наливат излишни пари, второ не виждам смисъл да сменям здрави части и трето гаранция нямам.
Та ще се радвам, ако някой е минал по същият път и сподели, какво е направено при него или пък хора, които се занимават професионално с ремонт на скоростни кутии.
Другото, което ме интересува е, какви възможни грешки записват тези кутии? Нядявах се, да намеря някаква листа и нещо подобно, ама нищо не намерих.
И една молба - и друг път съм си казвал мнението за доп. софтуери за кутии и т.н., просто нека коментарите да са по темата, а не да се започне с предложения за флашване на кутията и т.н.
Грешката се изразява в това, че кутията не превключва на 5та, съответно двигателя достига крайни обороти, влиза в ограничение и имаме бинго (индикация за грешка на кутията със зъбно колело). Кутията влиза в авариен режим и остава на (предполагам) 4та.
След гасене на двигателя и триене на грешката всичко е нормално, до следващият път.
Ако колата/кутията се кара нормално, грешка не записва и може би някой цял живот може да си я кара така, без да знае, че кутията има проблем. Всъщност и аз не знам, от кога го имам този проблем, защото пътят ми до работата е магистрала, но с ограниение 120 и винаги има задръстване. През лятната отпуска покарах повече и тогава се появи и този проблем.
С две думи:
- колата е 525d lci 10/2008
- пробега отива към 240к км, теглич няма, обикновенно се кара смесено градско/магистрала
- при нормално каране, проблеми с кутията няма. Превключването е плавно и в двете посоки (и нагоре и надолу).
- в ръчен режим също няма проблеми
- маслото е сменено
- нивото на маслото е ок
- може би кутията е станала леко мудна (карам например с 80км/ч и идва изкачване. преди сваляше една или две предавки доста по - бързо. сега трябва да мине известно време и чак тогава сваля една или две предавки).
- може би има малко повече вибрации в диапазона 2000 - 3000 об/мин
Наслушах се на прехвалени и не много прехвалени майстори, никой не беше сигурен в диагнозата. По форумите също не успях да намеря конкретно решение (повечето свалят кутията и сменят/им сменят всичко) или е минало през някаква гаранция и са сменили цялата кутия. За мен това не е решение, защото първо не ми се наливат излишни пари, второ не виждам смисъл да сменям здрави части и трето гаранция нямам.
Та ще се радвам, ако някой е минал по същият път и сподели, какво е направено при него или пък хора, които се занимават професионално с ремонт на скоростни кутии.
Другото, което ме интересува е, какви възможни грешки записват тези кутии? Нядявах се, да намеря някаква листа и нещо подобно, ама нищо не намерих.
И една молба - и друг път съм си казвал мнението за доп. софтуери за кутии и т.н., просто нека коментарите да са по темата, а не да се започне с предложения за флашване на кутията и т.н.
- r3s1s74nc3
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: Бургас
Re: Грешка в скоростната кутия - Monitoring gear 4F8A
Нормално е никой да не ти даде точна диагноза . Ако имаш време прочети това и сам ще разбереш защо :
https://axleaddict.com/auto-repair/ZF-6 ... utch-Fault
https://axleaddict.com/auto-repair/ZF-6 ... utch-Fault
- saleene
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 171
- Регистриран на: 21.03.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X6
- Мечтае да кара: BMW X6M
- Детайли за колата: BMW X6 4.0D M-performance pack 2017 , black 313bhp N57D30TOP
Re: Грешка в скоростната кутия - Monitoring gear 4F8A
Здравей , като начало , освен маслото трябва да смениш и филтъра на кутията , съвета ми е да направиш и така нареченото "промиване'' , но да го направиш в наистина читав сервиз на който вярваш !!! последният вариант е сваляне и отваряне на кутията и подмяна на дисковете (общо взето не са скъпи) на въпросните предавки работата обаче е "цифра" сам си избирай и желая успех !!!
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Грешка в скоростната кутия - Monitoring gear 4F8A
Грешката показва проблем в клапанното тяло. Клапаните могат да се тестват с диагностична програма, като е хубаво кутията да бъде загрята предварително, щом проблемът се проявява при товар.
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Грешка в скоростната кутия - Monitoring gear 4F8A
Работната температура на кутията окей ли е?
На мен ми прилича на съединител... хидрото. Тези вибрации около 2-3К... На 6-та при 1500-1600 оборота с постоянна газ, оборотомера мърда ли ?
На мен ми прилича на съединител... хидрото. Тези вибрации около 2-3К... На 6-та при 1500-1600 оборота с постоянна газ, оборотомера мърда ли ?
Re: Грешка в скоростната кутия - Monitoring gear 4F8A
@r3s1s74nc3,
за мен не е нормално, да се хвърля боб...Преди да се започне с ремонта, трябва човек да има идея, какво е развалено. Иначе другото е лесно - сваляне на кутията, разглобяване, смяна на всичко, сглобяване и качване. Но това не е ремонт. Ако имах намерение да карам колата още 2 -3 години, може би щях да поръчам ремонтният комплект и сменя всичко. Повече от 2 - 3 дена не вярвам да ми трябват.
@saleene,
маслото е сменено заедно с филтъра (маслената вана), адаптациите са нулирани. Към промивки и т.н. съм леко резервиран - първо всичките л@йна, които са се събрали с годините ще тръгнат и не се знае, къде ще спрат и запушат нещо друго, второ не мисля, че с промивка може да се почисти и клапанното тяло. За смяна на съединители и т.н. може да се мисли, чак когато съм убеден, че е съединител. Поради факта, че съединителите (всъщност два от тях не са съединители ами спирачки) работят в масло, би трябвало да изкарат доста над 200к км, ако с кутията е нямало проблеми. Цените не ми се иска да ги коментирам, само мога да кажа, че оригинален комплект за ремонт на такава кутия се движи към 650€. Другото е труд. Линчо на мен ми се видя малко множко това, което ми искаха за труд.
@Z3Ro*,
лично аз тендирам в същата посока. За самите съдинители си има отделни грешки, които се и записват, ако има разлика в оборотите между входящ и изходящ вал. Затова и попитах, дали някой има или е виждал лист с всичките възможни грешки, които записва една кутия.
@Ненко Вранков,
грешката е записана при температура на маслото около 100°C. Известно време я наблюдавах, беше около 90°C, което за мен е нормално. Оборотите на двигателят са стабилни.
за мен не е нормално, да се хвърля боб...Преди да се започне с ремонта, трябва човек да има идея, какво е развалено. Иначе другото е лесно - сваляне на кутията, разглобяване, смяна на всичко, сглобяване и качване. Но това не е ремонт. Ако имах намерение да карам колата още 2 -3 години, може би щях да поръчам ремонтният комплект и сменя всичко. Повече от 2 - 3 дена не вярвам да ми трябват.
@saleene,
маслото е сменено заедно с филтъра (маслената вана), адаптациите са нулирани. Към промивки и т.н. съм леко резервиран - първо всичките л@йна, които са се събрали с годините ще тръгнат и не се знае, къде ще спрат и запушат нещо друго, второ не мисля, че с промивка може да се почисти и клапанното тяло. За смяна на съединители и т.н. може да се мисли, чак когато съм убеден, че е съединител. Поради факта, че съединителите (всъщност два от тях не са съединители ами спирачки) работят в масло, би трябвало да изкарат доста над 200к км, ако с кутията е нямало проблеми. Цените не ми се иска да ги коментирам, само мога да кажа, че оригинален комплект за ремонт на такава кутия се движи към 650€. Другото е труд. Линчо на мен ми се видя малко множко това, което ми искаха за труд.
@Z3Ro*,
лично аз тендирам в същата посока. За самите съдинители си има отделни грешки, които се и записват, ако има разлика в оборотите между входящ и изходящ вал. Затова и попитах, дали някой има или е виждал лист с всичките възможни грешки, които записва една кутия.
@Ненко Вранков,
грешката е записана при температура на маслото около 100°C. Известно време я наблюдавах, беше около 90°C, което за мен е нормално. Оборотите на двигателят са стабилни.
- hibernate
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 130
- Регистриран на: 23.08.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E93 335i
- Детайли за колата: не върви
Re: Грешка в скоростната кутия - Monitoring gear 4F8A
Колега, да върна малко тази тема. Постигна ли някакъв напредък? Успя ли да локализираш проблема?
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани