IBS или акумулатор (error 29A8)

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

IBS или акумулатор (error 29A8)

Мнение от dir2cas » 07 Сеп 2018, 10:57

Колеги, опитвам се да елиминирам един проблем, който за момента не е фатален, но е предпоставка за други такива.

Колата е с акумулатор BOSCH SILVER S5 110AH 920A на 3 години купен и сложен още от предния собственик на колата. Първата зима с нея (преди почти 2г) започна често да ми се появява High rate of battery dischagre на I-Drive сутрин. Въпреки това, не ми се е случвало да не може да запали (колата се държи в гараж). След като това започна да се появява доста често, дори и след като колата е била карана няколко часа преди това, реших да откача BSD буксана на IBS-a. Така карах година и половина без да ми се появява съобщението. В това време съм правил няколко профилактични заряда с изправител, когато колата е оставала да не се кара за по-дълго време и не съм имал проблеми с непалене. Да допълня, че колата заспива нормално, поне като съм гледал до 25-тата мин е заспала.

Един път само ми се случи да го сваля до дупка, когато работих почти цял ден по колата с отваряне на врати и местене на седалки прочие, но това си беше нормално. След това ми дадоха ток и в гаража го дозаредих с изправителя.

Та на въпроса, покрай заигравката с xhp, приложението винаги пищеше за слаб акумулатор (явно под 12V), преди да се върже външно захранване и преди около 2 седмици реших да разбера какво точно става.

Вързах обратно IBS-а и направих проверка на зареждането на батерията - около 13,3 - 13,5V с откачен IBS. С включен IBS зареждането стига до 14,5V на моменти малко повече, на моменти и по-малко, но като цяло е осезаемо повече отколкото с откачен сензор.

Премерих акумулатора с мултицет - беше около 12V. Направих му едно профилактично дозареждане със зарядното за около 12ч (зарядното е слабо, така че за 12ч не мога да го заредя целия), като от тогава заряда стои около 12.3 V.

Започнаха обаче отново съобщенията за High rate of battery dischagre на I-Drive след закачането на IBS-a сутрин. Интересно, че след като извадя ключа, заключа и след това вкарам отново вече не се появява. След като съм карал колата също не се появява (примерно на връщане от работа вечер). Въпросът е, че я карам всеки ден, а всяка сутрин излиза това съобщение. Веднага премервам с мултицета - 12,3V. Все си мисля, че това е нормален заряд.
Важно е да отбеляжа, че ми записва и грешка
Код: Избери целия код
29A8 Power Management Network Failure

която по мои наблюдения се записва, когато изкара High rate of battery dischagre на I-Drive, тъй като я чистя и на следващия ден като се появи сутрин съобщението на i-drive, явно се записва и тя в DME.

Отбелязвам, че вчера смених IBS-а с такъв 2-ра употреба, който уж работи. Тази сутрин - същото положение - 12,3V с мултицета, High rate of battery dischagre на I-Drive и записана грешка 29A8 Power Management Network Failure в DME. Отново след изваждане на ключа, заключване и слагане отново, грешката на i-drive изчезва.

Вече клоня към акумулатор (затова питах и в една съседна тема дали да мина на AGM), но все си мисля, че акумулатора не е толкова стар, а показанията на мултицета ми се струват нормални. Освен това винаги съм палил въпреки тези съобщения. Не изключвам да съм му скъсил живота с карането без IBS толкова време, освен това като купих колата предния собственик я беше карал много малко предната година, та въпреки че беше нов акумулатора, може да не е бил в много добро здраве.

Ако е скапан IBS-a какви грешки трябва да даде? Тази 29A8 може ли да показва, че не е наред IBS-a? Или е знак, че не може да заспи някой модул, или пък нещо свързано с MPM?

п.с. Колата е Е60, 2004-та с MPM модул.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: IBS или акумулатор (error 29A8)

Мнение от vld » 07 Сеп 2018, 15:50

От това което аз съм чел за работата на IBS сензора, тази грешка се записва заради ненавременно заспиване.
Има тема в която пише точно кои модули кога трябва да заспят, предполагам, че си я че темата но мисля, че там го пишеше.
Аз на твое място бих карал една седмица без да дозареждам и без да изключван нищо, след това пускаш с ИСТА-Д да ти покаже хистограма на заряда на акумулатора за последните 5 дни. Така ще разбереш колко се разрежда, ако го държи около 50-60% значи е за смяна.
Можеш да опиташ да го заредиш и със зарядно и след това да видиш дали ще успее да го поддържа на 80+%.
Ако шофираш предимно на къси разстояния това със сигурност допринася да не се зарежда хубаво батерията от алтернатора, просто няма нужното време.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 9.05.2017
Кара: E61 530xd lci

Re: IBS или акумулатор (error 29A8)

Мнение от Bungo_Baggins » 08 Сеп 2018, 9:39

От написаното разбирам, че зарядното ти не зарежда акумулатора докрай.
Намери начин да го заредиш напълно.
Постоянното недозареждане също може да окаже влияние.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: IBS или акумулатор (error 29A8)

Мнение от dir2cas » 08 Сеп 2018, 17:21

Зарядното е слабо и трябва да стои почти 2 дни, за да зареди големия акумулатор напълно (това разбира се при положение, че е разреден напълно де).

За съжаление нямам ISTA-D (трябва ми отделен лаптоп за нея), работя само с INPA и прилежащите й инструменти. От power management (свързани с IBS-a) опциите на DME в INPA онзи ден видях 66% заряд.
От вчера вечерта (скоро ще станат 24ч) съм оставил зарядното да зарежда и ще наблюдавам какъв заряд ще държи.

И аз се зачудих тази грешка не показва ли именно това, че някой модул не заспива. Въпросът е, че ако беше така, тази грешка нямаше ли да се появява всеки път, т.е. при всяко заспиване на колата, което трябва да се случва всеки път като се остави (дори и незаключена) със затворени врати без външна намеса?

По-късно ще отида да откача за малко зарядното и да видя като завъртя ключа дали ще има съобщение, ще я проверя и с ИНПА-та. Оставил съм я отключена с отворен капак за зарядното и диода на ск. лост (ако това има значение) си гасне. Това не означава ли че заспива? :banghead:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: IBS или акумулатор (error 29A8)

Мнение от dir2cas » 09 Сеп 2018, 15:47

Поиграх си снощи да гледам как заспива колата.
Заключвам я като оставям само отворен багажника като предварително съм му щракнал ключалката, за да я излъжа, че е затворен.

Мерих с амперклещи, които могат да мерят и DC. Тъй като това измерване не е много прецизно е важно уреда да се "нулира" непосредтвено преди да обхване проводника. Мерих на черния кабел от IBS-a, който се хваща за масата на колата (един болт в шасито в багажника). Въпреки това е ясно, че измерените ст-ти не могат да се смятат за абсолютно точни, но смятам са добър ориентир.

Първата минута след заклюване консумацията е около 7А, след това пада на 0.2А и така до 16-тата мин, когато се чува щракане на нещо като реле и консумацията скача отново на около 7А за 3мин (между 16-та и 18-та мин включително). След това консумацията падна отново на 0.2А и така до 30-тата мин.
Точно на 30-тата минута се чу отново нещо като щракване на реле, диода на скоростния лост изгасна и колата явно заспа окончателно. Консумацията падна на около 0.008 - 0.010А (8-10mA). На всеки 15 секунди консумацията скача на 0.040А (40mA) за около 1-2 секунди, след което пак се връща на 8-10mA, след 15сек отново и т.н. Предполагам това е IBS-a, който мери на всеки 15 сек. Наблюдавах я до около 45-50-та минута и все си беше така.

Според мен горното е нормално, но все пак кажете от опит и вие.

След като е седяла на зарядно, като завъртя ключа не се появява High rate of battery dischagre на I-Drive и грешката 29A8 също я няма. Преди да я оставя да се зарежда от IBS менюто видях, че беше на около 66% заряд. След повече от 24ч на зарядното преди да почна да си играя снощи, беше стигнала до 78%, което ми се вижда много малко. Вярно, че зарядното е слабо (4А), но за толкова време все трябваше да вдигне повече. С амперклещите го измерих, че като е включено зарежда с около 2.3А, но това се променя със заряда.
След 24-те часа зареждане уреда беше намалил почти до край зареждането (като за заредена батерия), но веднага след като отворих и "събудих" колата, скочи отново на около 2А (започна да зарежда), което не ми се вижда нормално, ако батерията е била добре заредена непосредствено преди това.

Струва ми се, че акумулатора е за смяна. Може да му се е вдигнало и вътр. съпротивление и да не може да се зареди качествено и да държи максимален заряд, знам ли :dunno:

В интерес на истината ако е така, това е по-добрият вариант според мен, отколкото да имам проблем с ел. инсталацията или някой модул било то и IBS.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 7.10.2012
Пол: Мъж
Кара: E90 LCI 320D xDrive
Детайли за колата: N47/184 Hp

Re: IBS или акумулатор (error 29A8)

Мнение от nikola59 » 09 Сеп 2018, 16:51

dir2cas написа:Поиграх си снощи да гледам как заспива колата.
Заключвам я като оставям само отворен багажника като предварително съм му щракнал ключалката, за да я излъжа, че е затворен.

Мерих с амперклещи, които могат да мерят и DC. Тъй като това измерване не е много прецизно е важно уреда да се "нулира" непосредтвено преди да обхване проводника. Мерих на черния кабел от IBS-a, който се хваща за масата на колата (един болт в шасито в багажника). Въпреки това е ясно, че измерените ст-ти не могат да се смятат за абсолютно точни, но смятам са добър ориентир.

Първата минута след заклюване консумацията е около 7А, след това пада на 0.2А и така до 16-тата мин, когато се чува щракане на нещо като реле и консумацията скача отново на около 7А за 3мин (между 16-та и 18-та мин включително). След това консумацията падна отново на 0.2А и така до 30-тата мин.
Точно на 30-тата минута се чу отново нещо като щракване на реле, диода на скоростния лост изгасна и колата явно заспа окончателно. Консумацията падна на около 0.008 - 0.010А (8-10mA). На всеки 15 секунди консумацията скача на 0.040А (40mA) за около 1-2 секунди, след което пак се връща на 8-10mA, след 15сек отново и т.н. Предполагам това е IBS-a, който мери на всеки 15 сек. Наблюдавах я до около 45-50-та минута и все си беше така.

Според мен горното е нормално, но все пак кажете от опит и вие.

След като е седяла на зарядно, като завъртя ключа не се появява High rate of battery dischagre на I-Drive и грешката 29A8 също я няма. Преди да я оставя да се зарежда от IBS менюто видях, че беше на около 66% заряд. След повече от 24ч на зарядното преди да почна да си играя снощи, беше стигнала до 78%, което ми се вижда много малко. Вярно, че зарядното е слабо (4А), но за толкова време все трябваше да вдигне повече. С амперклещите го измерих, че като е включено зарежда с около 2.3А, но това се променя със заряда.
След 24-те часа зареждане уреда беше намалил почти до край зареждането (като за заредена батерия), но веднага след като отворих и "събудих" колата, скочи отново на около 2А (започна да зарежда), което не ми се вижда нормално, ако батерията е била добре заредена непосредствено преди това.

Струва ми се, че акумулатора е за смяна. Може да му се е вдигнало и вътр. съпротивление и да не може да се зареди качествено и да държи максимален заряд, знам ли :dunno:

В интерес на истината ако е така, това е по-добрият вариант според мен, отколкото да имам проблем с ел. инсталацията или някой модул било то и IBS.

Според мен е акумулатора ако си сигурен, че зарядното ти го зарежда на максималният капацитет. Ако не са изминали 3 години от гаранцията му прави рекламация. При зареден акумулатор не трябва да получаваш съобщенията щом нямаш утечка. Тока на покой правилно си го замерил и е нормален - прилагам ти скрийншот от ISTA-D за Е90 какво пишат за нормален ток на покой. Пусни VIN на лично и ще ти направя справка за твоята ако държиш да е съвсем точно (разлика може да има във времето за изчакване, но едва ли е по-голямо от написаното за е90). А по анализа на хистограмите също може да се разбере
9.9.2018 г.png
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: IBS или акумулатор (error 29A8)

Мнение от vld » 10 Сеп 2018, 8:26

Описаното поведение на заспиване е нормално.
В твоя случай просто акумулатора е за смяна.
Проблема ще се реши ако го смениш а AGM. Точно в това е предимството им, че издържат много време на постоянно натоварване.
Обикновенните акумулатори много по бързо се саморазреждат дори без никаква консумация, а в Е60 консумацията от електрониката на колата е голяма и в комбинация с каране на къси разтояния разказва играта на обикновенните акумулатори.
Този който имаш в момента би могъл да се ползва още някоя година на кола която няма такъв режим на употреба.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: IBS или акумулатор (error 29A8)

Мнение от dir2cas » 16 Сеп 2018, 16:38

Интересно ми е след продължително извънградско каране (пр. 500км), акумулатора трябва ли да е зареден на 100% или това не се позволява от системите на автомобила?

Друго, което вероятно има връзка с проблема - появи ми се грешка за restraint system fault на i-drive, което набива грешка 9AFF в SFZ модула. Преди повече от година ми се беше случвало, преди месец отново веднъж, а сега последните дни още два пъти. Това може ли да е пряко свързано с акумулатора или да е от BST кабела?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2887
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: IBS или акумулатор (error 29A8)

Мнение от Ненко Вранков » 17 Сеп 2018, 19:30

Този S5, даже доста е изкарал. Сложи акумулатор какъвто трябва - АГМ, според мен проблемите ти ще изчезнат.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 24.07.2018
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: X1 Restyl,Suzuki Vitara,ATV-китайче
Мечтае да кара: Повече в гората и на сняг.
Детайли за колата: Вече има и 118d N47 в колекцията

Re: IBS или акумулатор (error 29A8)

Мнение от Denis yusein » 06 Окт 2018, 14:42

Колега адаптирай/запознай/акумулатора,с колата. Явно предишния собственик не го е направил. И аз бях така,купих нов акумулатор и пак падаше ,докато не ми казаха за адаптацията

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: IBS или акумулатор (error 29A8)

Мнение от dir2cas » 07 Окт 2018, 20:42

Denis yusein написа:Колега адаптирай/запознай/акумулатора,с колата. Явно предишния собственик не го е направил. И аз бях така,купих нов акумулатор и пак падаше ,докато не ми казаха за адаптацията

Регистрирах го преди месец, наистина не беше регистриран, но положението е същото, продължава да изкарва това съобщение, въпреки че колата си пали без проблеми. Даже миналата седмица колата седя 7 дена в гаража и запали без проблем въпреки грешката.

Сега ще кажете, че вече е трябвало да го сменя при положение, че стигнахме до този извод, обаче реших да му дам още шанс след регистрацията и при положение, че с колега, който има ISTA видяхме как му се движи заряда и изглежда като на здрав акумулатор. Някак си ще е кофти да дам над 300 лв за акумулатор и да се окаже, че е нещо друго.

След регистрацията я оставих на изправител 2 дена, за да бъде заредена след регистрацията, но още от първите дни, когато я оставих без зарядно, сутрин започна да вади отново съобщението за High rate of battery discharge.

Има ли шанс това съобщение да е свързано с BST плюсовия кабел (който е вързан на пиропатрона), тъй като няколко пъти миналите месеци ми се случи да ми изкара грешка за restraint system faulty (9AFF - Widerstand Zuendpille ZK2 zu gross)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 24.07.2018
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: X1 Restyl,Suzuki Vitara,ATV-китайче
Мечтае да кара: Повече в гората и на сняг.
Детайли за колата: Вече има и 118d N47 в колекцията

Re: IBS или акумулатор (error 29A8)

Мнение от Denis yusein » 07 Окт 2018, 21:36

Може и заради плюсовия кабел да дава грешка,ако е повреден. За отстраняване на повредата или сменяш целия кабел или се прави една манипулация /слага се едно съпротивление което лъже компа че кабела е наред/,но в този случай пиропатрона е недействащ. Може да опиташ става за 5 минути

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: IBS или акумулатор (error 29A8)

Мнение от dir2cas » 08 Окт 2018, 19:46

Denis yusein написа:Може и заради плюсовия кабел да дава грешка,ако е повреден. За отстраняване на повредата или сменяш целия кабел или се прави една манипулация /слага се едно съпротивление което лъже компа че кабела е наред/,но в този случай пиропатрона е недействащ. Може да опиташ става за 5 минути

Виждал съм я тая цигания - това да отрежа заводския кабел и да му запоявам съпротивление за мен е неприемливо, по-скоро мога да потърся същата букса и да сложа съпротивлението на нея, а заводския кабел с букса да оставя, но това за мен не е крайно решение, евентуално само за тест.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 24.07.2018
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: X1 Restyl,Suzuki Vitara,ATV-китайче
Мечтае да кара: Повече в гората и на сняг.
Детайли за колата: Вече има и 118d N47 в колекцията

Re: IBS или акумулатор (error 29A8)

Мнение от Denis yusein » 10 Окт 2018, 8:57

Колега заводския кабел не се реже,буксата се откача,и там се слага съпротивлението . Затова е бързо и лесно.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 249
Регистриран на: 28.07.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е61-530da-05г.

Re: IBS или акумулатор (error 29A8)

Мнение от ICHIBAN » 10 Окт 2018, 9:51

Нещо не мога да си открия мейла но преди около 3 месеца писах в Ауто Бавария дали имат някаква акция за е60/61 и ми казаха че точно за плюсовия кабел има но незнам дали го сменят или нещо друго.Звънни им и питай,нищо не пречи.
И да се гордея и да не се гордея,
все съм си българин,така че по-добре
да се гордея.

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook