Питане за BMW E60 530xi 2007-2009 (268hp/272ps/320Nm)Автомат

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 4.09.2018
Пол: Мъж

Питане за BMW E60 530xi 2007-2009 (268hp/272ps/320Nm)Автомат

Мнение от paveldp » 04 Сеп 2018, 12:42

Добър ден!

Търсих доста, но не намерих нужните отговори точно за тази кола, затова пиша тук. Става дума за E60 530xi (бензин 4х4) 2007-2009 (268hp/272ps/320Nm) АВТОМАТИК. Карам Мерцедес Е270 CDI обаче догодина май ще е време за смяна и искам бензин 4х4. Знам, че този двигател N53B30OL - 268hp/272ps/320Nm е с директно впръскване и на газ е трудно, но не искам газ така че не е проблем за мен. Знам, че има и 535i (4х4) върви повече но са само за Америка и доколкото четох този двигател е по-проблемен, защото е изцяло нов за тогава, а и да купя такава от Америка без да съм я видял освен на снимки май не искам. Имам достъп до кола(джип) която е 2080кг 306hp/375Nm 3.7 V6 атмосферен и съм доволен от вървежа, от плавността и от звука (а и на моменти от тишината и няма трак мрак просто не е усещане като в дизел). Преди някой да е казал че е спънат бензин на мен ми е достатъчно и търся нещо подобно (на първа от 3500 оборота като я настъпя моментния ряз много ме кефи хаха). Това Бмв е към 1750-1800кг нещо такова намерих в интернет, по слабо е, но мисля, че ще е нещо подобно затова и ме интересува. На цифри е малко по-бързо.
Та въпросите ми са най-вече към хора, които притежават такъв автомобил:
1) Колко е реалният разход? (За стъпки ясно, че ще е доста, но нормален градско/извънградско а и не карам много и да е малко по-висок не ме бърка)
2) Какви са и основните проблеми и най-вече по двигателя след фейслифта изчистени ли са?
2) На доста места в интернет видях , че с чип/софтуерен ъпдейт както ми казаха на едното място цифричките стават 280-290 коня и 340-360Нм, почти навсякъде различни резултати чета затова и ги пиша така. Ако тази кола стане 280 коня и 350Нм без проблем, на мен това ще ми е предостатъчно обаче не знам как от атмосферен двигател се извлиза нещо повече, затова питам и опасно ли е за колата по някакъв начин макар да не се вдигат цифричките кой знае колко. Кутията май я дават до 400Нм така че за нея не се притеснявам. Със сигурност ако си купувам такава кола няма да е убита от каране и ще е на реални под 150/170 000 Км.

Дизел не искам, не искам и 3ки със същите двигатели, защото вървяли повече. Преценил съм си възможностите, Интересува ме само тази кола!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Питане за BMW E60 530xi 2007-2009 (268hp/272ps/320Nm)Авт

Мнение от dir2cas » 05 Сеп 2018, 8:55

paveldp написа:Преди някой да е казал че е спънат бензин на мен ми е достатъчно....

Ако някой ти каже подобно нещо, просто не му вярвай. За съжаление в този подфорум няма да намериш много инфо за бензиновите агрегати. Според мен избора ти е чудесен и ти желая да намериш подходящия автомобил. Лошото е, че такива са малко и се намират доста трудно в България.

До колкото знам си има някои слаби места, които може да искат по-честа смяна и внимание - свещи, помпа за високо налягане (HPFP), инжектори. Може да погледнеш тук. Добра идея е да му се почистят всмукателните портове от нагар, заради директното впръскване и лошите ни горива.

Относно чипването на атмосферен бензин, вкл. и на N53B30, не мисля, че ще постигнеш нещо положително и бих те посъветвал да я държиш сток. За сметка на това тук имаш хубава кутия, която работа може да оптимизираш с едно xHP и ще усетиш колата много по-отзивчива отколкото ремапа на еку-то, а старта в комбинация с 4х4-то ще ти е много забавен.

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 4.09.2018
Пол: Мъж

Re: Питане за BMW E60 530xi 2007-2009 (268hp/272ps/320Nm)Авт

Мнение от paveldp » 05 Сеп 2018, 9:15

Благодаря за линка. Наистина в Бг трудно се намират читави. Тук всеки търси евтино и хубаво и чува това, което иска да чуе, кълве и после мъки. Когато му дойде времето ако все още искам тази кола (всичко се случва) може и от Германия да я търся и естествено ще бъде проверена.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: Питане за BMW E60 530xi 2007-2009 (268hp/272ps/320Nm)Авт

Мнение от pinko_23 » 05 Сеп 2018, 10:28

Колега зависи колко е читава и на каква кола ще попаднеш.

Дюзите малко проблемни, водна помпа електрическа консуматив сменя се на 60 000 км почват от 500 лв нагоре. Ако си с активна рейка и се разхлопа или протече почваме от 2000 лв. Активна стабилизираща щанга също дава дефекти но се намират втора употреба на прилична цена. Колата е с двоен ванос електрически като цяло е здрав но дефектира. Иначе другите неща като цени и подръка са ОК.
Успех важното е да намериш читава кола
Няма начин да няма начин

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 12.01.2018
Пол: Мъж
Кара: E60 530xi LCI

Re: Питане за BMW E60 530xi 2007-2009 (268hp/272ps/320Nm)Авт

Мнение от k1netik » 05 Сеп 2018, 11:13

Здравей, аз търкалям такава кола от 8 месеца, като вече й навъртях 10 000 километра. Първият ми избор беше Мерцедес Е500 4матик с 388 к.с. и на БМВ-то реших да дам шанс колкото да не робувам на марки, но попаднах на хубав екземпляр с история, макар и на 260 000 км. Като видиш салона на кола с толкова километри веднага можеш да си направиш извод на колко РЕАЛНИ са колите по автокъщите. :) Колата не е някакъв спортист, определено предишната ми Мазда 6 MPS ще я схруска, но не е и спъната. Специално еквивалентните дизели 530d, A6 3.0 TDI и E 320 CDI падат ако са стокови. Ако вече искаш по-сериозен бензинов вървеж, то гледай 535i, намират се в България, макар и да са американки. Почвам направо по конкретните ти въпроси:
1. При нормално каране в града дава разход 13/100. Меря само на колонка от пълно до пълно, като се замисля веднъж не съм заглеждал бордкомпютъра какво показва. Този двигател N53 има един специален режим Stratified charge, в който при ниско натоварване прави някаква шашма със сместта (на практика върви на бедна смес) и сваля разхода. Вече според тежестта на крака е способен и на много повече разход. Извънградско е 10-11/100, като по-спокоен човек може да я докара до 9/100 според мен.
2. Колегата dir2cas е посочил някои от тях - помпа за високо налягане (1300 лв), дюзи (400 лв на брой), свещи и бобини(300 лв) също са претенциозни. Бих добавил електрическа водна помпа(1000 лв) и датчик за азотен оксид(1000 лв). Ако този датчик за азотен оксид даде фира се губи Stratified charge режима, а оттам и икономията! Двигателят работи на висока температура (не колкото 8 цилиндровите в същото поколение, за щастие), което съсипва по-бързо неметалните части в него, например гумички на клапани. Ако намериш кола с история най-вероятно част от тези неща ще са излекувани - например дюзи и помпа високо налягане ще са подменени с подобрена ревизия още докато колата е била гаранционна. Това не ги прави безсмъртни, но примерно дюзи с финална ревизия 11 са по-издръжливи от предишните. В смукателния колектор има DISA клапи, които трябва да се преглеждат защото потенциално могат да се разпаднат, да бъдат засмукани в някой цилиндър и да тотализират двигателя (в 525i май ги нямаше тези клапи). За учудване този двигател не страда толкова от нагар колкото N54 в 535i, защото вътрешното налягане е по-малко в отсъствието на принудително пълнене.
3. Чип на атмосферен двигател не си заслужава според мен. Даваш много пари за малко подобрение. Тук вече идва голямата разлика с двигателите с турбо. Същите тези дизели, които стокови ги биеш, слагат чип, изкормват всякаква екология и те оставят да им дишаш саждите. :) Да намериш такава кола с реални 150-170к ми се струва като доста чакане, все пак това са коли на по 10 години.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Питане за BMW E60 530xi 2007-2009 (268hp/272ps/320Nm)Авт

Мнение от @2bar » 05 Сеп 2018, 19:33

Ако си купиш кола на доста под 150к км (за мен около 100 к км) изобщо не те интересуват основните проблеми. Поне до 200к км нищо няма да се случи.

Единствено от мен, като препоръка, ако караш много извънградско, да пробваш един дизел - 530d. Комбинацията от разход на гориво и вървене е впечатляваща.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 423
Регистриран на: 28.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530i

Re: Питане за BMW E60 530xi 2007-2009 (268hp/272ps/320Nm)Авт

Мнение от Speed_Am_All » 09 Сеп 2018, 23:46

И аз имам такава от миналата година. Сега лятото ми пада и до 14 градско, но зимата в трафика през центъра на София си ми показваше 18. Извън градско съм пробвал за спорта да видя колко гори като карам с ограниченията и пада на 8. Реално каране 9-10. Моята е само на задно. Взех я на 150к км една година след като и беше свършила гаранцията и до сега не съм правил нищо. Преди време почна да прекъсва и ми заби грешки от ламбда сондата. Но така и не се разбра от какво е. Сега познавам кога ще вали. Нямам идеята каква е връзката, но като е запаля студена и времето е преди/по време/след дъжд прави няколко единични прекъсвания на ниски обороти под натоварване. На пример като маневрирам. После може да е карам цял ден, работи си перфектно. Като е хубаво времето нямам ядове. на автомивка също нямам ядове. Колата седи в топъл гараж и пак го прави номера ако ще вали дори в гаража :dunno: Това за водната помпа не го бях чувал. В историята на колата има сменени 2 дюзи и бобини. Бобините извън БМВ може да се вземат бош за 40лв/бр. Беру 55лв/бр. В БМВ с форумната отстъпка бяха към 100лв/бр. За дюзите оферта за 6 дюзи със смяна, преглед на колата и 2 г гаранция беше 2300лв. Мога да се сменят по една или 2 уж, ама ако са преди индекс 12. Тия с индекс 12 били по-надеждни но трябва да се сменят всичките. По гаранция са сменили 2 на моята. Помпата на за високо налягане е на recall в Щатите на N54. На братечеда му е смениха след като издъхна в моите ръце :lol: N53 не се продава в Щатите, така че реално няма много добра статистика. Има разни митове че колата горяла масло от завода. С моята обиколих северна Италия миналото лято и светна за масло на около 10хил км. Но на месна почва като раздавам повече гас ми се е случвало да доливам литър на 5 хил км. Карам е само с 5W30 Castrol Edge и го сменям на 10-12 хил км. Така че много си зависи как се настъпва :driving:

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 2.06.2018
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530xi Tourer, N53, 2007

Re: Питане за BMW E60 530xi 2007-2009 (268hp/272ps/320Nm)Авт

Мнение от manitou » 11 Сеп 2018, 18:07

Здравейте на всички! От няколко месеца карам съответната кола и съм много доволен след като си я обслужих напълно и ремонтирах някои дреболии.
Моята е комби и към проблемите, които колегите вече са описали мога да добавя компресор за въздушните възглавници. Друга гадост е CCV клапанът - отвратително смешна гуменетка, която се пука и къса, двигателят започва да смуче въздух, да тресе на празен ход с подскачане на оборотите и идват една камара от грешки за смес, инжектори, VANOS соленоиди и др. подобни. CCV-то за съжаление е интегрирано в капака на клапаните и цената му е около 1000 и нещо лева. VANOS соленоид смених заради кьопава диагностика (старият си работи) - около 260 лв. Шарнирите са зедно с носачите (не че не ги вадят и слагат, но аз видях нов изхвърчал от носача и ме хвана страх), на 4Х4 носачите са по-сериозни и шарнир + носач = 450 лв. Моята доста сериозно я огледахме преди покупката, смених всички течности, маслата на дифовете и раздатката също - не са за подценяване.
За пипане на картите на компа се двоумя, офертата на Digital Tuning към 500 лв. и колата ти става 292 к.с., как става на атмосферен двигател толкова голяма разлика не знам, някой ден ще питам, за сега ме е страх да не пръсна нещо по X системата, че не е от най-надеждните на света.
Въртящ момент и конски сили са ми достатъчни, по-скоро бих инвестирал в ремап на АСК, че ми идва малко мудна, на път съм да и забода един xHP St.3 мод.

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 21.12.2014
Пол: Мъж

Re: Питане за BMW E60 530xi 2007-2009 (268hp/272ps/320Nm)Авт

Мнение от makito1 » 08 Окт 2018, 14:09

А не се ли е измъдрил все още начин за газифиация на тоя мотор.......

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook