Питане за BMW E60 530xi 2007-2009 (268hp/272ps/320Nm)Автомат
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
Питане за BMW E60 530xi 2007-2009 (268hp/272ps/320Nm)Автомат
Добър ден!
Търсих доста, но не намерих нужните отговори точно за тази кола, затова пиша тук. Става дума за E60 530xi (бензин 4х4) 2007-2009 (268hp/272ps/320Nm) АВТОМАТИК. Карам Мерцедес Е270 CDI обаче догодина май ще е време за смяна и искам бензин 4х4. Знам, че този двигател N53B30OL - 268hp/272ps/320Nm е с директно впръскване и на газ е трудно, но не искам газ така че не е проблем за мен. Знам, че има и 535i (4х4) върви повече но са само за Америка и доколкото четох този двигател е по-проблемен, защото е изцяло нов за тогава, а и да купя такава от Америка без да съм я видял освен на снимки май не искам. Имам достъп до кола(джип) която е 2080кг 306hp/375Nm 3.7 V6 атмосферен и съм доволен от вървежа, от плавността и от звука (а и на моменти от тишината и няма трак мрак просто не е усещане като в дизел). Преди някой да е казал че е спънат бензин на мен ми е достатъчно и търся нещо подобно (на първа от 3500 оборота като я настъпя моментния ряз много ме кефи хаха). Това Бмв е към 1750-1800кг нещо такова намерих в интернет, по слабо е, но мисля, че ще е нещо подобно затова и ме интересува. На цифри е малко по-бързо.
Та въпросите ми са най-вече към хора, които притежават такъв автомобил:
1) Колко е реалният разход? (За стъпки ясно, че ще е доста, но нормален градско/извънградско а и не карам много и да е малко по-висок не ме бърка)
2) Какви са и основните проблеми и най-вече по двигателя след фейслифта изчистени ли са?
2) На доста места в интернет видях , че с чип/софтуерен ъпдейт както ми казаха на едното място цифричките стават 280-290 коня и 340-360Нм, почти навсякъде различни резултати чета затова и ги пиша така. Ако тази кола стане 280 коня и 350Нм без проблем, на мен това ще ми е предостатъчно обаче не знам как от атмосферен двигател се извлиза нещо повече, затова питам и опасно ли е за колата по някакъв начин макар да не се вдигат цифричките кой знае колко. Кутията май я дават до 400Нм така че за нея не се притеснявам. Със сигурност ако си купувам такава кола няма да е убита от каране и ще е на реални под 150/170 000 Км.
Дизел не искам, не искам и 3ки със същите двигатели, защото вървяли повече. Преценил съм си възможностите, Интересува ме само тази кола!
Търсих доста, но не намерих нужните отговори точно за тази кола, затова пиша тук. Става дума за E60 530xi (бензин 4х4) 2007-2009 (268hp/272ps/320Nm) АВТОМАТИК. Карам Мерцедес Е270 CDI обаче догодина май ще е време за смяна и искам бензин 4х4. Знам, че този двигател N53B30OL - 268hp/272ps/320Nm е с директно впръскване и на газ е трудно, но не искам газ така че не е проблем за мен. Знам, че има и 535i (4х4) върви повече но са само за Америка и доколкото четох този двигател е по-проблемен, защото е изцяло нов за тогава, а и да купя такава от Америка без да съм я видял освен на снимки май не искам. Имам достъп до кола(джип) която е 2080кг 306hp/375Nm 3.7 V6 атмосферен и съм доволен от вървежа, от плавността и от звука (а и на моменти от тишината и няма трак мрак просто не е усещане като в дизел). Преди някой да е казал че е спънат бензин на мен ми е достатъчно и търся нещо подобно (на първа от 3500 оборота като я настъпя моментния ряз много ме кефи хаха). Това Бмв е към 1750-1800кг нещо такова намерих в интернет, по слабо е, но мисля, че ще е нещо подобно затова и ме интересува. На цифри е малко по-бързо.
Та въпросите ми са най-вече към хора, които притежават такъв автомобил:
1) Колко е реалният разход? (За стъпки ясно, че ще е доста, но нормален градско/извънградско а и не карам много и да е малко по-висок не ме бърка)
2) Какви са и основните проблеми и най-вече по двигателя след фейслифта изчистени ли са?
2) На доста места в интернет видях , че с чип/софтуерен ъпдейт както ми казаха на едното място цифричките стават 280-290 коня и 340-360Нм, почти навсякъде различни резултати чета затова и ги пиша така. Ако тази кола стане 280 коня и 350Нм без проблем, на мен това ще ми е предостатъчно обаче не знам как от атмосферен двигател се извлиза нещо повече, затова питам и опасно ли е за колата по някакъв начин макар да не се вдигат цифричките кой знае колко. Кутията май я дават до 400Нм така че за нея не се притеснявам. Със сигурност ако си купувам такава кола няма да е убита от каране и ще е на реални под 150/170 000 Км.
Дизел не искам, не искам и 3ки със същите двигатели, защото вървяли повече. Преценил съм си възможностите, Интересува ме само тази кола!
- dir2cas
- младши ентусиаст
- Мнения: 427
- Регистриран на: 4.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е46 330d, E60 545i
Re: Питане за BMW E60 530xi 2007-2009 (268hp/272ps/320Nm)Авт
paveldp написа:Преди някой да е казал че е спънат бензин на мен ми е достатъчно....
Ако някой ти каже подобно нещо, просто не му вярвай. За съжаление в този подфорум няма да намериш много инфо за бензиновите агрегати. Според мен избора ти е чудесен и ти желая да намериш подходящия автомобил. Лошото е, че такива са малко и се намират доста трудно в България.
До колкото знам си има някои слаби места, които може да искат по-честа смяна и внимание - свещи, помпа за високо налягане (HPFP), инжектори. Може да погледнеш тук. Добра идея е да му се почистят всмукателните портове от нагар, заради директното впръскване и лошите ни горива.
Относно чипването на атмосферен бензин, вкл. и на N53B30, не мисля, че ще постигнеш нещо положително и бих те посъветвал да я държиш сток. За сметка на това тук имаш хубава кутия, която работа може да оптимизираш с едно xHP и ще усетиш колата много по-отзивчива отколкото ремапа на еку-то, а старта в комбинация с 4х4-то ще ти е много забавен.
Re: Питане за BMW E60 530xi 2007-2009 (268hp/272ps/320Nm)Авт
Благодаря за линка. Наистина в Бг трудно се намират читави. Тук всеки търси евтино и хубаво и чува това, което иска да чуе, кълве и после мъки. Когато му дойде времето ако все още искам тази кола (всичко се случва) може и от Германия да я търся и естествено ще бъде проверена.
Re: Питане за BMW E60 530xi 2007-2009 (268hp/272ps/320Nm)Авт
Колега зависи колко е читава и на каква кола ще попаднеш.
Дюзите малко проблемни, водна помпа електрическа консуматив сменя се на 60 000 км почват от 500 лв нагоре. Ако си с активна рейка и се разхлопа или протече почваме от 2000 лв. Активна стабилизираща щанга също дава дефекти но се намират втора употреба на прилична цена. Колата е с двоен ванос електрически като цяло е здрав но дефектира. Иначе другите неща като цени и подръка са ОК.
Успех важното е да намериш читава кола
Дюзите малко проблемни, водна помпа електрическа консуматив сменя се на 60 000 км почват от 500 лв нагоре. Ако си с активна рейка и се разхлопа или протече почваме от 2000 лв. Активна стабилизираща щанга също дава дефекти но се намират втора употреба на прилична цена. Колата е с двоен ванос електрически като цяло е здрав но дефектира. Иначе другите неща като цени и подръка са ОК.
Успех важното е да намериш читава кола
Няма начин да няма начин
Re: Питане за BMW E60 530xi 2007-2009 (268hp/272ps/320Nm)Авт
Здравей, аз търкалям такава кола от 8 месеца, като вече й навъртях 10 000 километра. Първият ми избор беше Мерцедес Е500 4матик с 388 к.с. и на БМВ-то реших да дам шанс колкото да не робувам на марки, но попаднах на хубав екземпляр с история, макар и на 260 000 км. Като видиш салона на кола с толкова километри веднага можеш да си направиш извод на колко РЕАЛНИ са колите по автокъщите. Колата не е някакъв спортист, определено предишната ми Мазда 6 MPS ще я схруска, но не е и спъната. Специално еквивалентните дизели 530d, A6 3.0 TDI и E 320 CDI падат ако са стокови. Ако вече искаш по-сериозен бензинов вървеж, то гледай 535i, намират се в България, макар и да са американки. Почвам направо по конкретните ти въпроси:
1. При нормално каране в града дава разход 13/100. Меря само на колонка от пълно до пълно, като се замисля веднъж не съм заглеждал бордкомпютъра какво показва. Този двигател N53 има един специален режим Stratified charge, в който при ниско натоварване прави някаква шашма със сместта (на практика върви на бедна смес) и сваля разхода. Вече според тежестта на крака е способен и на много повече разход. Извънградско е 10-11/100, като по-спокоен човек може да я докара до 9/100 според мен.
2. Колегата dir2cas е посочил някои от тях - помпа за високо налягане (1300 лв), дюзи (400 лв на брой), свещи и бобини(300 лв) също са претенциозни. Бих добавил електрическа водна помпа(1000 лв) и датчик за азотен оксид(1000 лв). Ако този датчик за азотен оксид даде фира се губи Stratified charge режима, а оттам и икономията! Двигателят работи на висока температура (не колкото 8 цилиндровите в същото поколение, за щастие), което съсипва по-бързо неметалните части в него, например гумички на клапани. Ако намериш кола с история най-вероятно част от тези неща ще са излекувани - например дюзи и помпа високо налягане ще са подменени с подобрена ревизия още докато колата е била гаранционна. Това не ги прави безсмъртни, но примерно дюзи с финална ревизия 11 са по-издръжливи от предишните. В смукателния колектор има DISA клапи, които трябва да се преглеждат защото потенциално могат да се разпаднат, да бъдат засмукани в някой цилиндър и да тотализират двигателя (в 525i май ги нямаше тези клапи). За учудване този двигател не страда толкова от нагар колкото N54 в 535i, защото вътрешното налягане е по-малко в отсъствието на принудително пълнене.
3. Чип на атмосферен двигател не си заслужава според мен. Даваш много пари за малко подобрение. Тук вече идва голямата разлика с двигателите с турбо. Същите тези дизели, които стокови ги биеш, слагат чип, изкормват всякаква екология и те оставят да им дишаш саждите. Да намериш такава кола с реални 150-170к ми се струва като доста чакане, все пак това са коли на по 10 години.
1. При нормално каране в града дава разход 13/100. Меря само на колонка от пълно до пълно, като се замисля веднъж не съм заглеждал бордкомпютъра какво показва. Този двигател N53 има един специален режим Stratified charge, в който при ниско натоварване прави някаква шашма със сместта (на практика върви на бедна смес) и сваля разхода. Вече според тежестта на крака е способен и на много повече разход. Извънградско е 10-11/100, като по-спокоен човек може да я докара до 9/100 според мен.
2. Колегата dir2cas е посочил някои от тях - помпа за високо налягане (1300 лв), дюзи (400 лв на брой), свещи и бобини(300 лв) също са претенциозни. Бих добавил електрическа водна помпа(1000 лв) и датчик за азотен оксид(1000 лв). Ако този датчик за азотен оксид даде фира се губи Stratified charge режима, а оттам и икономията! Двигателят работи на висока температура (не колкото 8 цилиндровите в същото поколение, за щастие), което съсипва по-бързо неметалните части в него, например гумички на клапани. Ако намериш кола с история най-вероятно част от тези неща ще са излекувани - например дюзи и помпа високо налягане ще са подменени с подобрена ревизия още докато колата е била гаранционна. Това не ги прави безсмъртни, но примерно дюзи с финална ревизия 11 са по-издръжливи от предишните. В смукателния колектор има DISA клапи, които трябва да се преглеждат защото потенциално могат да се разпаднат, да бъдат засмукани в някой цилиндър и да тотализират двигателя (в 525i май ги нямаше тези клапи). За учудване този двигател не страда толкова от нагар колкото N54 в 535i, защото вътрешното налягане е по-малко в отсъствието на принудително пълнене.
3. Чип на атмосферен двигател не си заслужава според мен. Даваш много пари за малко подобрение. Тук вече идва голямата разлика с двигателите с турбо. Същите тези дизели, които стокови ги биеш, слагат чип, изкормват всякаква екология и те оставят да им дишаш саждите. Да намериш такава кола с реални 150-170к ми се струва като доста чакане, все пак това са коли на по 10 години.
Re: Питане за BMW E60 530xi 2007-2009 (268hp/272ps/320Nm)Авт
Ако си купиш кола на доста под 150к км (за мен около 100 к км) изобщо не те интересуват основните проблеми. Поне до 200к км нищо няма да се случи.
Единствено от мен, като препоръка, ако караш много извънградско, да пробваш един дизел - 530d. Комбинацията от разход на гориво и вървене е впечатляваща.
Единствено от мен, като препоръка, ако караш много извънградско, да пробваш един дизел - 530d. Комбинацията от разход на гориво и вървене е впечатляваща.
- Speed_Am_All
- младши ентусиаст
- Мнения: 423
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i
Re: Питане за BMW E60 530xi 2007-2009 (268hp/272ps/320Nm)Авт
И аз имам такава от миналата година. Сега лятото ми пада и до 14 градско, но зимата в трафика през центъра на София си ми показваше 18. Извън градско съм пробвал за спорта да видя колко гори като карам с ограниченията и пада на 8. Реално каране 9-10. Моята е само на задно. Взех я на 150к км една година след като и беше свършила гаранцията и до сега не съм правил нищо. Преди време почна да прекъсва и ми заби грешки от ламбда сондата. Но така и не се разбра от какво е. Сега познавам кога ще вали. Нямам идеята каква е връзката, но като е запаля студена и времето е преди/по време/след дъжд прави няколко единични прекъсвания на ниски обороти под натоварване. На пример като маневрирам. После може да е карам цял ден, работи си перфектно. Като е хубаво времето нямам ядове. на автомивка също нямам ядове. Колата седи в топъл гараж и пак го прави номера ако ще вали дори в гаража Това за водната помпа не го бях чувал. В историята на колата има сменени 2 дюзи и бобини. Бобините извън БМВ може да се вземат бош за 40лв/бр. Беру 55лв/бр. В БМВ с форумната отстъпка бяха към 100лв/бр. За дюзите оферта за 6 дюзи със смяна, преглед на колата и 2 г гаранция беше 2300лв. Мога да се сменят по една или 2 уж, ама ако са преди индекс 12. Тия с индекс 12 били по-надеждни но трябва да се сменят всичките. По гаранция са сменили 2 на моята. Помпата на за високо налягане е на recall в Щатите на N54. На братечеда му е смениха след като издъхна в моите ръце N53 не се продава в Щатите, така че реално няма много добра статистика. Има разни митове че колата горяла масло от завода. С моята обиколих северна Италия миналото лято и светна за масло на около 10хил км. Но на месна почва като раздавам повече гас ми се е случвало да доливам литър на 5 хил км. Карам е само с 5W30 Castrol Edge и го сменям на 10-12 хил км. Така че много си зависи как се настъпва
- manitou
- Потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 2.06.2018
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530xi Tourer, N53, 2007
Re: Питане за BMW E60 530xi 2007-2009 (268hp/272ps/320Nm)Авт
Здравейте на всички! От няколко месеца карам съответната кола и съм много доволен след като си я обслужих напълно и ремонтирах някои дреболии.
Моята е комби и към проблемите, които колегите вече са описали мога да добавя компресор за въздушните възглавници. Друга гадост е CCV клапанът - отвратително смешна гуменетка, която се пука и къса, двигателят започва да смуче въздух, да тресе на празен ход с подскачане на оборотите и идват една камара от грешки за смес, инжектори, VANOS соленоиди и др. подобни. CCV-то за съжаление е интегрирано в капака на клапаните и цената му е около 1000 и нещо лева. VANOS соленоид смених заради кьопава диагностика (старият си работи) - около 260 лв. Шарнирите са зедно с носачите (не че не ги вадят и слагат, но аз видях нов изхвърчал от носача и ме хвана страх), на 4Х4 носачите са по-сериозни и шарнир + носач = 450 лв. Моята доста сериозно я огледахме преди покупката, смених всички течности, маслата на дифовете и раздатката също - не са за подценяване.
За пипане на картите на компа се двоумя, офертата на Digital Tuning към 500 лв. и колата ти става 292 к.с., как става на атмосферен двигател толкова голяма разлика не знам, някой ден ще питам, за сега ме е страх да не пръсна нещо по X системата, че не е от най-надеждните на света.
Въртящ момент и конски сили са ми достатъчни, по-скоро бих инвестирал в ремап на АСК, че ми идва малко мудна, на път съм да и забода един xHP St.3 мод.
Моята е комби и към проблемите, които колегите вече са описали мога да добавя компресор за въздушните възглавници. Друга гадост е CCV клапанът - отвратително смешна гуменетка, която се пука и къса, двигателят започва да смуче въздух, да тресе на празен ход с подскачане на оборотите и идват една камара от грешки за смес, инжектори, VANOS соленоиди и др. подобни. CCV-то за съжаление е интегрирано в капака на клапаните и цената му е около 1000 и нещо лева. VANOS соленоид смених заради кьопава диагностика (старият си работи) - около 260 лв. Шарнирите са зедно с носачите (не че не ги вадят и слагат, но аз видях нов изхвърчал от носача и ме хвана страх), на 4Х4 носачите са по-сериозни и шарнир + носач = 450 лв. Моята доста сериозно я огледахме преди покупката, смених всички течности, маслата на дифовете и раздатката също - не са за подценяване.
За пипане на картите на компа се двоумя, офертата на Digital Tuning към 500 лв. и колата ти става 292 к.с., как става на атмосферен двигател толкова голяма разлика не знам, някой ден ще питам, за сега ме е страх да не пръсна нещо по X системата, че не е от най-надеждните на света.
Въртящ момент и конски сили са ми достатъчни, по-скоро бих инвестирал в ремап на АСК, че ми идва малко мудна, на път съм да и забода един xHP St.3 мод.
Re: Питане за BMW E60 530xi 2007-2009 (268hp/272ps/320Nm)Авт
А не се ли е измъдрил все още начин за газифиация на тоя мотор.......
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани