Ъпгрейд към Е60 530 iX

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 5.12.2007

Ъпгрейд към Е60 530 iX

Мнение от nov » 17 Юни 2018, 13:39

Здравейте колеги,
Първо да спомена, че поизчетох доста в темата, която е отгоре относно покупката на Е60. Като цяло специално за бензина оставам с впечатление, че е доста здрав, носи и на газ (нещо важно за мен). Ако преценя, че ще мога да поддържам такъв автомобил съм решил да си намеря един. Държа да е автомат и да е 4х4, имам Ауди куатро и съм изключително доволен. А ако взема БМВ-то не бих искал да го карам само 3 сезона, а четирите. Та въпросите са ми бързи:
1. Има ли нещо фрапиращо по двигателя, което да ме върне в 1-ви клас с поддръжката.
2. Автомата надежден ли е и за какво точно да гледам?
3. 4х4 на какъв принцип е при Е60 (върти задния мост и при проблем се включва предния или е независимо и на 4-те колела).Като цяло надеждно ли е? Може ли да се разчита на него зимата при условие, че има хубави гуми разбира се?
Не можах да разбера (или не съм търсил правилно) на този три литров двигател какво му е обслужването в пари с хубави части но в не официален сервиз, дори и ако се наложи смяна на верига? За окачването четох, че е много здраво. Предполагам, че колата заводски си излиза с ESP?
Понасят ли се с газта и на дълго спокойно круизване до към 110-130 с климатик какво мога да очаквам, за градското ясно, че е относително? Говоря и за двата двигателя и този с 230 коня и другия с 272, по-стария по-надежден ли е?
Ако някой е монтирал газ на точно този двагетел, може да сподели марка, цена и т.н.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Ъпгрейд към Е60 530 iX

Мнение от dir2cas » 17 Юни 2018, 14:04

Относно мотора, по-добре се насочи към N52B30, повече за него и разходите по него може да прочетеш в коментарите на колегата Пламен Шопов в тази тема.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 5.12.2007

Re: Ъпгрейд към Е60 530 iX

Мнение от nov » 17 Юни 2018, 14:06

Благодаря, ще прочета.
А някой нещо за 4х4 системата?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 27.01.2013
Пол: Мъж
Кара: димяща проходима катафалка
Детайли за колата: now "08 e61 530xd
ex "07 е91 330xd

Re: Ъпгрейд към Е60 530 iX

Мнение от antonpau » 18 Юни 2018, 9:17

Вече повече от 5 години имам Бмв 4х4 (330хд и 530хд) и съм повече от доволен. Системата се държи доста предвидливо, ядове със свикването изпитват само хора, които са карали доста на задно и са минали на 4х4 - по-различно се държи колата на сняг. Недостатък е единствено сравнително ниския просвет, но щом идваш от Куатро, са ти горе-долу ясни нещата (освен ако не е някаква джипка, де ). Системата хвърля на преден и заден мост в доста голям диапазон и с хубави гуми ще копаеш доста здраво. За справка - с тройката веднъж изтеглих един пасат комби автомат, който се беше бухнал напред в една рекичка, на напълно заледения паркинг на Алеко :mhihi: Но пък предната вечер се окантарих, защото реших да спестя 50 метра и пробвах да мина напреки на 20-сантиметровите коловози.. е минах с жокер побутване от приятел :mhihi: Това е и единственият ми случай, в който идиотията ми надделя над системата :ok: Като поведение на сняг е доста по-различно от Торсен куатро системите от същите години. Бих казал, че е по-добре, няма го досадното недозавиване на сняг, много добре следва пътя. До голяма степен прилича на новото куатро на А7, ако си имал допир до такова 8) . При взимане на колата със сигурност си предвиди смяна на масло на раздатката (освен ако доказано не е правено скоро).
Автоматът е доста надежден. Всъщност това е същата кутия ZF 6HP, която се слага и на Ауди А6 C6. Като цяло гледаш да не подритва осезаемо. Съмнявам се да имаш особени проблеми, кутията обикновено почва да изисква ресурс за поддръжка при дизелите на повечко километри. Най-много едно масло с филтър да му хвърлиш (400-500 кинта).
За двигателя, който си си харесал, нищо не мога да кажа. Но пък ти препоръчвам, ако имаш достатъчен бюджет, да вземеш фейслифтова кола - доста досадни дреболии са оправени, особено ако говорим за комби :yes: .
И да, колата си излиза заводски с ESP ;) .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 5.12.2007

Re: Ъпгрейд към Е60 530 iX

Мнение от nov » 18 Юни 2018, 11:19

Благодаря за подробния отговор, ако търся ще е само бензин,седан,автомат и 4х4. За бензина разбрах, че колкото по-голям толкова по-добре. Разликата в поддръжка между 520 и 530 не е толкова голяма, а разхода на горива не е толкова осезаем, въпреки, че в градски условия може би 520 ще една идея по-икономичен. С моето куатро има недозавиване, но се усеща слабо, а в зимни условия ако нарочно го "насиля" и му изключа ЕСП-то се държи, като кола със задно или аз поне съм с такива впечатления. и е много голям фън. С куатрото не съм закъсвал досега ( не казвам, че е невъзможно разбира се). От прочетеното тук във форума стигам до извода, че по-якия мотор, който е пак 3,0 но 272 коня не подлежи на газифициране , а мисля именно той е фейслифта (или бъркам)? Със стария 230 коня или 215 беше няма проблем с монтирането на ГИ. А за поддръжката е ясно, че там компромиси няма да има.
Винаги ми е било чудно защо автомобилите с 4х4 са с по-нисък просвет? Моето Ауди е леко по-ниско от аналога си без 4х4, тук споменаваш че и 5-цата е по-ниска спрямо другите.Каква е логиката не мога да разбера?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 27.01.2013
Пол: Мъж
Кара: димяща проходима катафалка
Детайли за колата: now "08 e61 530xd
ex "07 е91 330xd

Re: Ъпгрейд към Е60 530 iX

Мнение от antonpau » 18 Юни 2018, 14:57

nov написа:Винаги ми е било чудно защо автомобилите с 4х4 са с по-нисък просвет? Моето Ауди е леко по-ниско от аналога си без 4х4, тук споменаваш че и 5-цата е по-ниска спрямо другите.Каква е логиката не мога да разбера?

Не, не си ме разбрал нещо. Имах предвид, че като цяло това е единственият недостатък за леки коли 4х4, спрямо джипките да кажем :yes: Като цяло беше генерализиращо уточнение :mhihi: .
Иначе Е60 с 4х4 е даже малко по-висока от такава на задно :mhihi: което е и нормално, де... ти сигурен ли си за Аудито, да не би да си сравнявал с някоя с различно окачване :shock:.
Впечатленията ми за недозавиване на А6 C6 куатро са на 3-литров дизел, доста тежка се чувства отпред. Ако твоята е бензинова, сигурно е по-добре положението :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Ъпгрейд към Е60 530 iX

Мнение от dir2cas » 18 Юни 2018, 22:58

nov написа:От прочетеното тук във форума стигам до извода, че по-якия мотор, който е пак 3,0 но 272 коня не подлежи на газифициране , а мисля именно той е фейслифта (или бъркам)? Със стария 230 коня или 215 беше няма проблем с монтирането на ГИ.

Колега, нещо пропускаш, ако беше прочел темата, за която ти дадох линк по-горе, щяха да ти се изяснят нещата. Е60/61 530i го има с 3 мотора:
- първите са с М54B30 (231 к.с.) като при Е46/39 330i/530i
- малкия фейс дето му викат е N52B30 (за който ти споменах) (258 к.с.)
- фейслифта е с N53B30 (272 к.с.), той е с директно впръскване, там газификацията не ти е вариант.

Наистина е по-добре ако може да си намериш фейсов екземпляр, но ако искаш газ, най-добрият избор ти е N52B30. Почти съм сигурен, че няма фейслифт с N52. Имай предвид, че и цената на хубава LCI 530-ка бензин може да е доста по-висока от на по-старите. От друга страна при фейсовата получаваш по-добра ск.кутия, което е много голям +.

Има и един друг важен момент - X или xDrive. Второто е от фейслифта нататък и следователно върви с N53. Системите са различни, като аз лично съм срещал противоречиви мнения и за двете. xDrive e по-нова и уж по-усъвършенствана система, но като че ли е по-трошлива.
Нека някой колега с пряк опит и поглед върху двете да изкаже мнение, ще е полезно за всички. Аз лично нямам наблюдения върху никакви BMW-та с 4x4.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 27.01.2013
Пол: Мъж
Кара: димяща проходима катафалка
Детайли за колата: now "08 e61 530xd
ex "07 е91 330xd

Re: Ъпгрейд към Е60 530 iX

Мнение от antonpau » 19 Юни 2018, 7:47

Моята е LCI производство 03.2008 и е 530xd, xDrive почват да го наричат май към края на 2008 - началото на 2009 :yes: Иначе аз съм карал зимно време една от последните е61 xDrive и, честно казано, не намерих абсолютно никаква разлика с моята като поведение :dunno: Все ми се струва, че преименуването е по-скоро маркетингов трик, отколкото означение на нова технология :mhihi:
Но пропуснах момента с новата кутия, наистина разликата е сериозна в полза на фейслифта там :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 5.12.2007

Re: Ъпгрейд към Е60 530 iX

Мнение от nov » 19 Юни 2018, 8:02

Да разбирам, че при фейслифта, който е 272 коня автоматика е доста по-надежден, но 4х4 системата му не е.
В такъв случай ако се спра на Е60 ще остане варианта с 258 конски сили и 4х4, автомат, като ще се надявам автомата да е поддържан правилно и навреме (нещо много трудно проследимо реално погледнато).

Благодаря ви колеги за отделеното време, вече знам какво да търся (N52B30) ако сведа моя избор до Е60 и преценя, че ще мога да го поддържам адекватно.
Ако сметнете за необходимо заключвайте темата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 565
Регистриран на: 4.10.2011
Пол: Мъж
Кара: F31 328i

Re: Ъпгрейд към Е60 530 iX

Мнение от exc » 19 Юни 2018, 8:34

Не заблуждавайте човека с това, че при фейса и префейса 4х4 системата е различна. Хдрайв се вгражда в Е60 и преди фейслифта.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Ъпгрейд към Е60 530 iX

Мнение от dir2cas » 19 Юни 2018, 9:35

exc написа:Не заблуждавайте човека с това, че при фейса и префейса 4х4 системата е различна. Хдрайв се вгражда в Е60 и преди фейслифта.

Както съм написал по-горе, нямам преки наблюдения върху тези системи, споделил съм това което съм срещал и чувал от колеги. От същите източници знам, че стария X и xDrive имат разлика, а дали xDrive се вгражда на pre-LCI Е60/61 не зная със 100% сигурност. Ако съм сгрешил, моля да ме извините :confused: . Това обаче не означава, че не трябва да потвърдиш твърдението си с примери, особено щом го заявяваш с такава сигурност.

Колега @nov, не сме казали, че xDrive е по-малко надежден от старата система, по-добре разпитай хора, които се занимават с поддръжката и обслужването на такива автомобили или изчакай някой колега с преки впечатления от двете да се изкаже.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 25.01.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 535ix, 2012

Re: Ъпгрейд към Е60 530 iX

Мнение от landolin » 19 Юни 2018, 10:41

nov написа:Здравейте колеги,
Първо да спомена, че поизчетох доста в темата, която е отгоре относно покупката на Е60. Като цяло специално за бензина оставам с впечатление, че е доста здрав, носи и на газ (нещо важно за мен). Ако преценя, че ще мога да поддържам такъв автомобил съм решил да си намеря един. Държа да е автомат и да е 4х4, имам Ауди куатро и съм изключително доволен. А ако взема БМВ-то не бих искал да го карам само 3 сезона, а четирите. Та въпросите са ми бързи:
1. Има ли нещо фрапиращо по двигателя, което да ме върне в 1-ви клас с поддръжката.
2. Автомата надежден ли е и за какво точно да гледам?
3. 4х4 на какъв принцип е при Е60 (върти задния мост и при проблем се включва предния или е независимо и на 4-те колела).Като цяло надеждно ли е? Може ли да се разчита на него зимата при условие, че има хубави гуми разбира се?
Не можах да разбера (или не съм търсил правилно) на този три литров двигател какво му е обслужването в пари с хубави части но в не официален сервиз, дори и ако се наложи смяна на верига? За окачването четох, че е много здраво. Предполагам, че колата заводски си излиза с ESP?
Понасят ли се с газта и на дълго спокойно круизване до към 110-130 с климатик какво мога да очаквам, за градското ясно, че е относително? Говоря и за двата двигателя и този с 230 коня и другия с 272, по-стария по-надежден ли е?
Ако някой е монтирал газ на точно този двагетел, може да сподели марка, цена и т.н.



Не знам от къде е това общоприето мнение, че БМВ е "лятна" кола и т.н. (най вероятно от смотани шофьори) - не визирам теб колега, щом имаш куатро и задължително държиш пак на 4х4 предполагам че караш доста и по черни пътища и затова ти трябва кола както се изразяваш за "четири сезона". Вече повече от 8 години карам БМВ-та само със задно и не съм ги спирал нито за ден дори и в най големите преспи и бедстени положения през зимата от преди 3-4 години (за разлика от много други колеги с най различни марки автомобили, които ги зазимиха за 1-2 седмици).

Имай в предвид обаче, че Е60 е сравнително тежък автомобил и ако е със спортно окачване е доста нисък и трябва да внимаваш при по големи неравности. Провери предварително с газаджии и кой двигател въобще може да се газифицира, защото при фейслифта са единици и трудно се намират - затова и последната ми кола се оказа дизел.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 565
Регистриран на: 4.10.2011
Пол: Мъж
Кара: F31 328i

Re: Ъпгрейд към Е60 530 iX

Мнение от exc » 19 Юни 2018, 10:56

Не съм искал да прозвучи като "каране" към някой, или нещо подобно.
Ето цитат от Уикипедия(ако се счита за достатъчно достоверен):
xDrive is available on the X1, X3 and is standard equipment on X4, X5, and X6 and BMW X6 M crossover sport activity vehicles. It is also optional on the 1 Series (2012-present) 3 Series (2002–present for sedans, 2007-2013 for coupes), 4 Series (2014-present), 5 Series (2005-present), 6 Series (2012–present for coupe and Gran Coupe), and 7 Series (2010–present).

Иначе, между стария Х и xDrive има доста голяма разлика. Поне на хартия.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 5.12.2007

Re: Ъпгрейд към Е60 530 iX

Мнение от nov » 19 Юни 2018, 11:40

Не знам от къде е това общоприето мнение, че БМВ е "лятна" кола и т.н. (най вероятно от смотани шофьори) - не визирам теб колега, щом имаш куатро и задължително държиш пак на 4х4 предполагам че караш доста и по черни пътища и затова ти трябва кола както се изразяваш за "четири сезона". Вече повече от 8 години карам БМВ-та само със задно и не съм ги спирал нито за ден дори и в най големите преспи и бедстени положения през зимата от преди 3-4 години (за разлика от много други колеги с най различни марки автомобили, които ги зазимиха за 1-2 седмици).

Имай в предвид обаче, че Е60 е сравнително тежък автомобил и ако е със спортно окачване е доста нисък и трябва да внимаваш при по големи неравности. Провери предварително с газаджии и кой двигател въобще може да се газифицира, защото при фейслифта са единици и трудно се намират - затова и последната ми кола се оказа дизел.[/quote]

Честно казано нямам желание да обръщаме темата на предно/задно и 4х4 - всяко си има + и -.
Свидетел съм как коли със задно на почистен сняг по асфалтирана улица се окопават и не могат да отлепят, правят задръстване и т.н. А гумите им не са били евтини зимни а чисто нов Конти. Дизел.........................колкото и да върви и малко да харчи на фона на бензина, няма земна сила, която да ме накара да си взема (но това пак не е обект на темата). За най-удачен избор от гледна точка на газификация, както споменах и по-горе ако се спра на Е60 ще бъде N52b30 258 коня, като отново преди покупка ще се допитам до газаджии. Автомат и 4х4 седан, да не е със спорт пакет и да не е М пакет. Пълна стоковица да е. Никога не съм си и мислил да си карам колите по черни пътища, имаше един пост нагоре такъв, не това е идеята на пълноприводните трансмисии за автомобили. Ако искам за черен път ще си взема Ленд Круизър или УАЗ.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Ъпгрейд към Е60 530 iX

Мнение от dir2cas » 19 Юни 2018, 12:43

nov написа:Дизел.........................колкото и да върви и малко да харчи на фона на бензина, няма земна сила, която да ме накара да си взема (но това пак не е обект на темата). За най-удачен избор от гледна точка на газификация, както споменах и по-горе ако се спра на Е60 ще бъде N52b30 258 коня, като отново преди покупка ще се допитам до газаджии. Автомат и 4х4 седан, да не е със спорт пакет и да не е М пакет. Пълна стоковица да е. Никога не съм си и мислил да си карам колите по черни пътища, имаше един пост нагоре такъв, не това е идеята на пълноприводните трансмисии за автомобили. Ако искам за черен път ще си взема Ленд Круизър или УАЗ.

:yes:
Като конфигурация според мен си се ориентирал много добре. В интерес на истината направих една бърза проверка на немското мобиле и излезнаха 1-2 фейсови, за които пишеше, че са 258к.с. та може наистина да има LCI с N52, но са изключително редки.

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook