Как трябва да работи EGR клапана
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Как трябва да работи EGR клапана
Колеги как точно трябва да работи ЕГР клапана?
На колко процента трябва да седи отворен когато мотора е на празен ход?
Питането ми е породено от това, че при мен седи на 60-65%, и на около 2300 оборота затваря и остава на 5%.
Ако има колеги с фейсови 530д ще съм благодарен на някой ако може да погледне при него как е.
Ето това е при мен:
На колко процента трябва да седи отворен когато мотора е на празен ход?
Питането ми е породено от това, че при мен седи на 60-65%, и на около 2300 оборота затваря и остава на 5%.
Ако има колеги с фейсови 530д ще съм благодарен на някой ако може да погледне при него как е.
Ето това е при мен:
- r3s1s74nc3
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: Бургас
Re: Как трябва да работи EGR клапана
Общо взето на почти всички който съм гледал , мерцедес , пежо , вагове , бмвта и т.н. всички работят аналогично . Празни обороти 50-60 % , след 2-3к затваря . Предполагам винаги има някое изключение , но със сигурност твоя мотор не е от тях .
- sstancho89
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 88
- Регистриран на: 17.06.2016
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 525d
- Мечтае да кара: 306 MAXI / Megane KIT CAR / Xsara MAXI
Re: Как трябва да работи EGR клапана
Първо зависи колко е загрял двигателя. Като я запалиш студена е затворен напълно. При частични натоварвания не се отваря и не се затваря напълно. При пълно натоварване трябва да се затвори веднага след като си натиснал газта до края без значение от оборотите (дори и на 1200 оборота). На високи обороти дори и с малко натоварване не се отваря.
Re: Как трябва да работи EGR клапана
Колеги, малко в страни от темата – откакто имам колата, по 5-6 пъти в годината ми светва check engine с грешка P0401 – EGR recirculation flow insufficient. Прочетох, че освен EGR, може да е от дебитомер и МАП сензор – и трите съм ги чистил, ЕГРа го гледах, уж си работи… Още в началото в сервиза ми смениха соленоида му, но без успех. Иначе колата няма промяна във вървежа когато запише грешката.
Обаче интересното ми е ситуацията при която обикновено светва check-a. Когато прибирам колата в гаража (предполага се със загрял двигател) имам едно спускане около 15 метра, което го взимам на изключена от скорост кола (с ръчни скорости съм). Точно след спускането светва чека. Много ми е интересно какво точно го предизвиква да светне тогава – предполагам работата на празен ход, но и движението на колата със скорост. Явно от нещо му се объркват стойностите в работата. И дали може да е от друго или си е точно от ЕГРа?
Обаче интересното ми е ситуацията при която обикновено светва check-a. Когато прибирам колата в гаража (предполага се със загрял двигател) имам едно спускане около 15 метра, което го взимам на изключена от скорост кола (с ръчни скорости съм). Точно след спускането светва чека. Много ми е интересно какво точно го предизвиква да светне тогава – предполагам работата на празен ход, но и движението на колата със скорост. Явно от нещо му се объркват стойностите в работата. И дали може да е от друго или си е точно от ЕГРа?
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Как трябва да работи EGR клапана
vld написа:Колеги как точно трябва да работи ЕГР клапана?
На колко процента трябва да седи отворен когато мотора е на празен ход?
Питането ми е породено от това, че при мен седи на 60-65%, и на около 2300 оборота затваря и остава на 5%.
Ако има колеги с фейсови 530д ще съм благодарен на някой ако може да погледне при него как е.
Ето това е при мен:
Има EGR тест в ISTA-та. Отваря ти до 95% и затваря на 0%, това го прави през 4 секунди и се вижда дали работи или не коректно. Пробвай да го тестваш.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Как трябва да работи EGR клапана
b00st написа:vld написа:Колеги как точно трябва да работи ЕГР клапана?
На колко процента трябва да седи отворен когато мотора е на празен ход?
Питането ми е породено от това, че при мен седи на 60-65%, и на около 2300 оборота затваря и остава на 5%.
Ако има колеги с фейсови 530д ще съм благодарен на някой ако може да погледне при него как е.
Ето това е при мен:
Има EGR тест в ISTA-та. Отваря ти до 95% и затваря на 0%, това го прави през 4 секунди и се вижда дали работи или не коректно. Пробвай да го тестваш.
Тествал съм го, минава теста както трябва, но в реалността работи както съм написал.
Доколкото разбрах и при други е така, седи на около 60-65% когато мотора работи на място и на около 2300 затваря.
Съмнявах се че трябва да седи на 95% на място но явно не е така.
Тъпото е, че повечето хора които познавам с такива коли им е изхвърлен ДПФ-а ЕГР-а е затапен и изключен софтуерно, та нямам база за сравнение с друга кола...
Re: Как трябва да работи EGR клапана
Няма, какво да те притеснява след като air mass soll/ist е почти 1. Ако имаше проблеми щеше да има големи разминавания между двете.
Другата седмица мога да погледна, как е при мен и да постна.
@goppe,
Грешката означава, че влизат по-малко изгорели газове, отколкото трябва. С две думи клапана не отваря достатъчно или като отвори не стои отворен. При мен беше второто. Проверката се прави с вакуум помпа. На около 300mmHg започва да отваря и при 500 mmHg е напълно отворен. И точно тогава започваше да изпуска налягане и се затваряше.
Другата седмица мога да погледна, как е при мен и да постна.
@goppe,
Грешката означава, че влизат по-малко изгорели газове, отколкото трябва. С две думи клапана не отваря достатъчно или като отвори не стои отворен. При мен беше второто. Проверката се прави с вакуум помпа. На около 300mmHg започва да отваря и при 500 mmHg е напълно отворен. И точно тогава започваше да изпуска налягане и се затваряше.
- sstancho89
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 88
- Регистриран на: 17.06.2016
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 525d
- Мечтае да кара: 306 MAXI / Megane KIT CAR / Xsara MAXI
Re: Как трябва да работи EGR клапана
Гледал съм ЕГР на няколко коли - когато са загрели и постоят на място, ЕГР отваря на 90-95% и стойностите на дебитомера падат почти на половина.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Как трябва да работи EGR клапана
sstancho89 написа:Гледал съм ЕГР на няколко коли - когато са загрели и постоят на място, ЕГР отваря на 90-95% и стойностите на дебитомера падат почти на половина.
+1
Re: Как трябва да работи EGR клапана
@2bar написа:Грешката означава, че влизат по-малко изгорели газове, отколкото трябва. С две думи клапана не отваря достатъчно или като отвори не стои отворен. При мен беше второто. Проверката се прави с вакуум помпа. На около 300mmHg започва да отваря и при 500 mmHg е напълно отворен. И точно тогава започваше да изпуска налягане и се затваряше.
Така е колега, явно проблема си е с некоректно отваряне/затваряне, просто ми е любопитно кое го кара да набива грешката на едно и също местоположение - при спускане на изключена скорост... Кое го бърка точно тогава... според мен движението на колата по някакъв начин генерира различен % на отваряне, който не може да изпълни, знам ли...
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Как трябва да работи EGR клапана
Преди малко го гледах пак на напълно загрял мотор и въобще не ми хареса това което видях
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Как трябва да работи EGR клапана
Това че седи на 15% отворен докато колата работи на място без натоварване. Като подам газ се раздвижва до 20-30% и пак отива на 15%, мине ли 2300-2500 оборота става 5%. Имам съмнение, че не изгаря достатъчно сажди и ми пълни по често ДПФ филтъра. Регенерацията ми са 200-250км. Няма значение градско или извънградско. Затова се зарових в този егр, след като говорих с приятел той ми каза че неговия е седял на 95% отворен на айдъл и е затварял като вдигне обороти и тн. Това ме кара да мисля че моя не работи както трябва и заради това пък ми се пълни често филтъра. Иначе филтъра си регенерира и няма никакви проблеми, всичко около него е здраво и работи. Вече почти 30 000км се държи по този начин.@2bar написа:И какво не ти харесва?
Попадал съм на мнения, че извън града на колеги колите регенерират през 1000++ км. Сега като пътувах я гледах постоянно с btool lite и регенерациите си бяха пак на същия интервал 200-250км.
Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
- sstancho89
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 88
- Регистриран на: 17.06.2016
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 525d
- Мечтае да кара: 306 MAXI / Megane KIT CAR / Xsara MAXI
Re: Как трябва да работи EGR клапана
Колега, няколко пъти споменаваш обороти при работа на ЕГР. Оборотите са нещо второстепенно за работата на клапана. Най-важното е натоварването на двигателя. Дори и да си на 1300 оборота подадеш ли рязко газ клапана трябва моментално да се затвори...нали няма как да влизат изгорели газове и да се иска производителност от един двигател
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Как трябва да работи EGR клапана
Колега мисля че е ясно че се има в предвид като основен режим за активна работа на егр-а да се разбира колко е отворен на обороти на празен ход на мотора.sstancho89 написа:Колега, няколко пъти споменаваш обороти при работа на ЕГР. Оборотите са нещо второстепенно за работата на клапана. Най-важното е натоварването на двигателя. Дори и да си на 1300 оборота подадеш ли рязко газ клапана трябва моментално да се затвори...нали няма как да влизат изгорели газове и да се иска производителност от един двигател
Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани