Краят на едно е60 и как възкръсва като феникс от пепелта
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: Краят на едно е60 :(
Има един руски форум, там хората си правят капкови анализи на маслата, пращат и до лаборатории за изследване. Не мисля, че ако някой се разчете там малко някога отново ще реши да си сменя маслото на 30 000км. Още повече на бензинов двигател, където едно масло ще изкара почти двойно по-малък пробег от на дизелов такъв. Голямо значение има и колко масло събира двигателя, малък картер - високо оборотен мотор - още по-къс пробег.
Масовите масла, дори и силно рекламирани и хвалени такива започват да свършват курса още на 6-7000км при шофиране 60:40 извънградско:градско. Хидрокрек маслата и то добрите такива могат да изкарат максимум 6000км и то при изявено извънградско каране. Според мен, за да няма износване на двигателя при такива големи пробези (визирам 15 000км, 30 000км никое масло не може да ги изкара без да се скапе) си трябва масло на ПАО база, естери и т.н., голям картер и основно извънградско каране. Евентуално двигателя да е дизелов.
Както вече вече споменаха и моточасовете, те дори са по-важни от пробега. Градското шофиране драстично скъсява пробега на всяко масло.
Масовите масла, дори и силно рекламирани и хвалени такива започват да свършват курса още на 6-7000км при шофиране 60:40 извънградско:градско. Хидрокрек маслата и то добрите такива могат да изкарат максимум 6000км и то при изявено извънградско каране. Според мен, за да няма износване на двигателя при такива големи пробези (визирам 15 000км, 30 000км никое масло не може да ги изкара без да се скапе) си трябва масло на ПАО база, естери и т.н., голям картер и основно извънградско каране. Евентуално двигателя да е дизелов.
Както вече вече споменаха и моточасовете, те дори са по-важни от пробега. Градското шофиране драстично скъсява пробега на всяко масло.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Краят на едно е60 :(
FaceOff написа:Нито производителите на маслото, нито тези на мотора знаят, че аз, човекът Х карам 20 годишно БМВ на 500 000км, че живея в третия свят, където горивата, еле па нафтата не стават и за нафтовата печка на немеца, че произхода на маслото е не по-малко съмнителен, и че аз конкретно карам само градско и средната ми скорост е 20км/ч и че ако сменя маслото на 20 000км то ще има 1000!! моточаса, а на 30 000км - 1500 моточаса!!Ivo_Borisov написа:Колега би ли споделил къде препоръчват смяна на маслото на 11-15 хил?
Това не е диона супер от преди 25 г. Аз сменям на 18-20 хил вече в продължение на близо 250 хил за 10 години и проблем нямам.
Производителите на масла си препоръчват на колко да е смяната, не производителите на мотори. Какъв е тоя лонглайф като го сменяш на 10 хил?
Едно време шефа на Авторемонтния завод в Смолян, сменяше маслото на неговата жигула на 700! км и ми обясняваше как било най добре за мотора.
Тия приказки за гадните масла и техния пробег са измислени от търговците на масла, за да купуват хората по често
Е, НЕМА ТАКОВА МАСЛО
Стига сме се правили на интересни с това кой на колко сменя, и кое е правилното.. Всичко е строго индивидуално!
Със сигурност производителя на масло е предвидил и само градско каране. Всичко което пишеш за пробег, за гориво и т.н. са само приказки както казах, нито някой е правил тест как се отразява горивото, нито карането градско. Пак казвам, моята кола и сменям маслото на 2/3 от предписания пробег а със сигурност 30 хил не е максимума, има и резерв. Всеки си решава, аз не давам съвет на никой, но да се твърди обратното на това което предписват производителите и то без никакви доказателства и опити са празни приказки измислени от търговците на масла.
п.п. Има колега във форума който предлага масла със сертификат, не всичко е от варела с прецедено масло.
Re: Краят на едно е60 :(
Сякаш сертификат не може да се фалшифицира... Ако маслото не е long life от официален представител е абсурдно да се сменя на 30к.
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Краят на едно е60 :(
Правени са тестове, не един и два. И как се отразява качеството на горивото, как променя киселинността на маслото, и как се отразява това на мотора, как се променя и вискозитета на маслото на 10, 15, 20 и тн хиляди, какви нагари и лакови отлагания остават по мотора, как се отразяват моточасовете, дори броя стартирания на мотора и тн и тн...Ivo_Borisov написа:FaceOff написа:Нито производителите на маслото, нито тези на мотора знаят, че аз, човекът Х карам 20 годишно БМВ на 500 000км, че живея в третия свят, където горивата, еле па нафтата не стават и за нафтовата печка на немеца, че произхода на маслото е не по-малко съмнителен, и че аз конкретно карам само градско и средната ми скорост е 20км/ч и че ако сменя маслото на 20 000км то ще има 1000!! моточаса, а на 30 000км - 1500 моточаса!!Ivo_Borisov написа:Колега би ли споделил къде препоръчват смяна на маслото на 11-15 хил?
Това не е диона супер от преди 25 г. Аз сменям на 18-20 хил вече в продължение на близо 250 хил за 10 години и проблем нямам.
Производителите на масла си препоръчват на колко да е смяната, не производителите на мотори. Какъв е тоя лонглайф като го сменяш на 10 хил?
Едно време шефа на Авторемонтния завод в Смолян, сменяше маслото на неговата жигула на 700! км и ми обясняваше как било най добре за мотора.
Тия приказки за гадните масла и техния пробег са измислени от търговците на масла, за да купуват хората по често
Е, НЕМА ТАКОВА МАСЛО
Стига сме се правили на интересни с това кой на колко сменя, и кое е правилното.. Всичко е строго индивидуално!
Със сигурност производителя на масло е предвидил и само градско каране. Всичко което пишеш за пробег, за гориво и т.н. са само приказки както казах, нито някой е правил тест как се отразява горивото, нито карането градско. Пак казвам, моята кола и сменям маслото на 2/3 от предписания пробег а със сигурност 30 хил не е максимума, има и резерв. Всеки си решава, аз не давам съвет на никой, но да се твърди обратното на това което предписват производителите и то без никакви доказателства и опити са празни приказки измислени от търговците на масла.
п.п. Има колега във форума който предлага масла със сертификат, не всичко е от варела с прецедено масло.
НО! понеже винаги съм уважавал познанията ти в много отношения относно марката, която ни свързва тук, няма да споря с теб! Успех!
- nickem
- младши ентусиаст
- Мнения: 343
- Регистриран на: 3.04.2014
- Местоположение: София
- Кара: Каквото има
- Мечтае да кара: Влакчето на метрото
Re: Краят на едно е60 :(
То винаги излизат тея руски форуми, но в ЕС също се правят доста тестове, производителите на масла също правят, производителите на атомобили правят безбройни тестове и лабораторни и фийлд тестове когато избират масла. Има детайлни филмчета как големите марки като Mobil, Shell и Castrol си разбработват и тестват маслата и не виждам как може с лека ръка да се отрекат всички тея процеси, преди още да сме стигнали до регулациите за качество и маркетинг в ЕС.
Смешно е да се убеждаваме, че всички са в един голям картел с целта да ни счупят старите коли. Мисля, че БМВ много добре разбират на доста места хората няма да си купят ново БМВ, като им се счупи старото, а от старото изкарвта пари от безбожно скъпи части. 30К е сертифицирано маслото, , стари са ни колите, коефти е нафтата, затова у нас обикновено препоръчват да го сменяш на 22-25. Но да си говорим за 8-10К не ми се вижда сериозно.
Аз лично винаги съм си сменял маслото на около 20К на всичките ми коли, дори скапаната Селения на Алфата беше рейтната на 20К, нито с нея нито с Еджа съм имал проблеми.
Смешно е да се убеждаваме, че всички са в един голям картел с целта да ни счупят старите коли. Мисля, че БМВ много добре разбират на доста места хората няма да си купят ново БМВ, като им се счупи старото, а от старото изкарвта пари от безбожно скъпи части. 30К е сертифицирано маслото, , стари са ни колите, коефти е нафтата, затова у нас обикновено препоръчват да го сменяш на 22-25. Но да си говорим за 8-10К не ми се вижда сериозно.
Аз лично винаги съм си сменял маслото на около 20К на всичките ми коли, дори скапаната Селения на Алфата беше рейтната на 20К, нито с нея нито с Еджа съм имал проблеми.
- pepsin
- младши ентусиаст
- Мнения: 460
- Регистриран на: 20.03.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Луноход
Re: Краят на едно е60 :(
Колеги темата за маслото е на друго място
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Краят на едно е60 :(
Изобщо не става въпрос за руски форуми.
Специално за колегите по-горе, първата снимка е от менюъл на VW преди 15-тина години, втората отпреди 5.
Открийте разликите!!
И дори на в този отпреди 15 години, когато дават до 30 000км, забележете какво пише - DEPENDING ON HOW YOU DRIVE YOUR VEHICLE , AND THE CONDITIONS OF USE !!!! A SERVICE WILL BE REQUIRED BETWEEN 9000 MILES AND MAXIMUM 20 000 MILES!!!
Не, няма никакво значение къде и как се кара автомобила, дали градско или магистрално, даже имало резерва над 30 000!
Специално за колегите по-горе, първата снимка е от менюъл на VW преди 15-тина години, втората отпреди 5.
Открийте разликите!!
И дори на в този отпреди 15 години, когато дават до 30 000км, забележете какво пише - DEPENDING ON HOW YOU DRIVE YOUR VEHICLE , AND THE CONDITIONS OF USE !!!! A SERVICE WILL BE REQUIRED BETWEEN 9000 MILES AND MAXIMUM 20 000 MILES!!!
Не, няма никакво значение къде и как се кара автомобила, дали градско или магистрално, даже имало резерва над 30 000!
Re: Краят на едно е60 :(
Е сега наистина осъзнавам колко здрави са всъщност двигателите на БМВ .
Ето масло сменяно по предписание
http://www.oil-club.ru/forum/topic/2441 ... -32-614km/
Ето масло сменяно по предписание
http://www.oil-club.ru/forum/topic/2441 ... -32-614km/
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12762
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Краят на едно е60 :(
Имаше някъде бюлетин от БМВ от 2012г. препоръчват смяна на маслото на максимум 10 000 мили или 12 месеца....
Но тази тема е за друго, нека си остане по темата, за маслата има подробна тема обсъждайте ги там.
Но тази тема е за друго, нека си остане по темата, за маслата има подробна тема обсъждайте ги там.
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Краят на едно е60 :(
Сервизните интервали не са проблем, стига маслото да е оригинално лонглайф с гарантиран произход, не от онлайн бакалията. Химиите, колите и техниката са постоянно развиващи се и поддръжката и обслужването на модерен автомобил няма нищо общо с такъв от преди 20г. Едно време Е36цата ми беше със водна помпа дето я сменяш на 60к км, сега колата ми е с такава, която се сменя на 250к км. Свещите се сменяха на две смени на маслото или 30к, сегашните ми лонглайф, се сменят на 100к. За химиите, най-простия пример е антифриза от едно време, който се е сменял на 2 г (BMW все още карат с него, формула от края на 80те години някъде), BASF мисля беше разработката на розовия лонглайф за VW, който в последствие вече е лилав и се сменя на 6 години. Едно време ангренажните ремъци на VW се сменяха на 70-80k, сега са на около 200К, разбира се говорим само за оригинални части.
Това е за американки, там сервизните интервали са други, защото маслото не е ACEA стандарт.
vld написа:Имаше някъде бюлетин от БМВ от 2012г. препоръчват смяна на маслото на максимум 10 000 мили или 12 месеца....
Но тази тема е за друго, нека си остане по темата, за маслата има подробна тема обсъждайте ги там.
Това е за американки, там сервизните интервали са други, защото маслото не е ACEA стандарт.
Последна промяна b00st на 10 Май 2018, 13:52, променена общо 1 път
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1668
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Краят на едно е60 :(
жокер ... качеството на горивото, влияе ли на експлоатационния период/цикли на маслото които може да изкара ...
Re: Краят на едно е60 :(
host написа:жокер ... качеството на горивото, влияе ли на експлоатационния период/цикли на маслото които може да изкара ...
Много при това.
Re: Краят на едно е60 :(
Някои хора си мислят и се опитват да втълпят на другите, че като дават в БМВ 500 лв. за смяна на масло и тва масло е нещо повече от другите на пазара .
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Краят на едно е60 :(
Kurtov написа:Някои хора си мислят и се опитват да втълпят на другите, че като дават в БМВ 500 лв. за смяна на масло и тва масло е нещо повече от другите на пазара .
Важното е да се успокояват, че щом е от БМВ варела, кара минимум 30к и спят спокойно
- pepsin
- младши ентусиаст
- Мнения: 460
- Регистриран на: 20.03.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Луноход
Re: Краят на едно е60 :(
179 лв. Е не е 500 + преглед на колата+ заверка на сервизната книжка
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани