Виене на компресора на климатика
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Виене на компресора на климатика
Здравейте,
С наближаващите жеги започнах да пускам климатика (е61 530 LCi). За мое нещастие освен охлаждането се появи и едно виене на компресора, когато натисна копчето със снежинката .
Въпросът ми е, някой има ли опит/идея/познат от който да се занимава с ремонти на климатици(компресор(ако се ремонтира изобщо)).
С наближаващите жеги започнах да пускам климатика (е61 530 LCi). За мое нещастие освен охлаждането се появи и едно виене на компресора, когато натисна копчето със снежинката .
Въпросът ми е, някой има ли опит/идея/познат от който да се занимава с ремонти на климатици(компресор(ако се ремонтира изобщо)).
- overclock
- младши ентусиаст
- Мнения: 463
- Регистриран на: 9.07.2005
- Местоположение: София
- Кара: E36 316 96', Е46 316 03'
Re: Виене на компресора на климатика
Това виене в купето ли го чуваш или отвън до мотора? Ако се чува основно в купето първо си провери фреона.
Да влагаш чувства не е като да чувстваш влага!
Re: Виене на компресора на климатика
Може би малко извън темата, но аз реших да си направя профилактика на цялата система. Доволен съм от мястото където я направиха. На ЛС мога да ти пратя детайли. Между другото има ги в секцията със сервизите...
Re: Виене на компресора на климатика
Ами виенето го чувам вътре. Но днес ще пробвам и отвън какви звуци се чуват. Мерси колега, ще ти пиша на лично за сервиза.
- top
- младши ентусиаст
- Мнения: 284
- Регистриран на: 17.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Х1 2.3d, MB SL350 2010
- Мечтае да кара: iX50
Re: Виене на компресора на климатика
Моя компресор виеше, чувах го отвътре в купето, доста силно, когато натисна снежинката, психически се бях подготвил че ще е за смяна, но преди 2 седмици го проверих, защото не духаше много студено и се оказа че трябва да се допълни с фреон, казаха ми че системата била за 550 или 600 грама а на мен са ми останали 200 и след като го допълниха, абсолютно спря да вие и сега работи супер, скоро ще го проверя пак дали количеството фреон е същото или от някъде излиза.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Виене на компресора на климатика
top написа:Моя компресор виеше, чувах го отвътре в купето, доста силно, когато натисна снежинката, психически се бях подготвил че ще е за смяна, но преди 2 седмици го проверих, защото не духаше много студено и се оказа че трябва да се допълни с фреон, казаха ми че системата била за 550 или 600 грама а на мен са ми останали 200 и след като го допълниха, абсолютно спря да вие и сега работи супер, скоро ще го проверя пак дали количеството фреон е същото или от някъде излиза.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Мерси колега, звучи точно като моя сценарии. Ще намеря време тия дни да мина да го проверят и допълнят.
- B.Stoimenov
- младши ентусиаст
- Мнения: 668
- Регистриран на: 14.12.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530dA
- Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори
Re: Виене на компресора на климатика
като си рпавите профилактиките ... сменяйте и дехидраторите ...
Мен ме стресираха, че компресора на прави достатъчно налягане, добре, че се сетихме и подмених дехидратора (по предписание се сменя на 2 години - филтър си е). Смених го срещу фрапантната сума от 26 лева, и наляганията в системата се орпавиха.
Мен ме стресираха, че компресора на прави достатъчно налягане, добре, че се сетихме и подмених дехидратора (по предписание се сменя на 2 години - филтър си е). Смених го срещу фрапантната сума от 26 лева, и наляганията в системата се орпавиха.
- top
- младши ентусиаст
- Мнения: 284
- Регистриран на: 17.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Х1 2.3d, MB SL350 2010
- Мечтае да кара: iX50
Re: Виене на компресора на климатика
B.Stoimenov написа:като си рпавите профилактиките ... сменяйте и дехидраторите ...
Мен ме стресираха, че компресора на прави достатъчно налягане, добре, че се сетихме и подмених дехидратора (по предписание се сменя на 2 години - филтър си е). Смених го срещу фрапантната сума от 26 лева, и наляганията в системата се орпавиха.
За дехидратора е ясно, че трябва да се сменя. На мен ми казаха същото, само че точно с обратното обяснение, че "налягането било високо и можело да избие от някъде", човек да се чуди къде е истината.
- dir2cas
- младши ентусиаст
- Мнения: 427
- Регистриран на: 4.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е46 330d, E60 545i
Re: Виене на компресора на климатика
B.Stoimenov написа:като си рпавите профилактиките ... сменяйте и дехидраторите ...
Мен ме стресираха, че компресора на прави достатъчно налягане, добре, че се сетихме и подмених дехидратора (по предписание се сменя на 2 години - филтър си е). Смених го срещу фрапантната сума от 26 лева, и наляганията в системата се орпавиха.
За номер 2 от схемата ли става въпрос?
Лесно ли се сменява или е нужно да се демонтира радиатора?
- B.Stoimenov
- младши ентусиаст
- Мнения: 668
- Регистриран на: 14.12.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530dA
- Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори
Re: Виене на компресора на климатика
dir2cas написа:B.Stoimenov написа:като си рпавите профилактиките ... сменяйте и дехидраторите ...
Мен ме стресираха, че компресора на прави достатъчно налягане, добре, че се сетихме и подмених дехидратора (по предписание се сменя на 2 години - филтър си е). Смених го срещу фрапантната сума от 26 лева, и наляганията в системата се орпавиха.
За номер 2 от схемата ли става въпрос?
Лесно ли се сменява или е нужно да се демонтира радиатора?
лесно се сменя, но с чалъм. иначе да, номер 2 от схемата, но това е самото тяло, самия филтър е вътре в него и е една около 30 сантиметрова пластмасова "пръчка" с уширение (същинската филтърна част) в долната част.
маха се кората (металната) над радиатора, пластмасовата капачка в дясно на радиатора, след това се натиска отгоре кръглата капачка и със зегерки се сваля шайбата, която освобождава капачето. на капачето се навива болт (има си технологичен отвор) с помощта на който се раздвижва и отваря.
важно - това се прави на ИЗПРАЗНЕНА от нялгане, греони и прочие система ! Но дори да е изпразнена, им ГОЛЯМА вероятност капачката да литне/гръмне, алуминиева е и е доста болезнено ако седите (или ваш крайник) на пътя и ! затова очаквайте и внимавайте !
Бележка: възможно е да е позаяла тапата, тогава внимателно се почуква надолу (от вътре има пружина която я притиска нагоре, но е възможно да е останало налягане заради филтъра, което допълнително да упражнява натиск над нея. бъдете внимателни ! реално имате нужда да потъне тапата с около 3mm за да може да освободите зегерката.
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Виене на компресора на климатика
B.Stoimenov написа:dir2cas написа:B.Stoimenov написа:като си рпавите профилактиките ... сменяйте и дехидраторите ...
Мен ме стресираха, че компресора на прави достатъчно налягане, добре, че се сетихме и подмених дехидратора (по предписание се сменя на 2 години - филтър си е). Смених го срещу фрапантната сума от 26 лева, и наляганията в системата се орпавиха.
За номер 2 от схемата ли става въпрос?
Лесно ли се сменява или е нужно да се демонтира радиатора?
лесно се сменя, но с чалъм. иначе да, номер 2 от схемата, но това е самото тяло, самия филтър е вътре в него и е една около 30 сантиметрова пластмасова "пръчка" с уширение (същинската филтърна част) в долната част.
маха се кората (металната) над радиатора, пластмасовата капачка в дясно на радиатора, след това се натиска отгоре кръглата капачка и със зегерки се сваля шайбата, която освобождава капачето. на капачето се навива болт (има си технологичен отвор) с помощта на който се раздвижва и отваря.
важно - това се прави на ИЗПРАЗНЕНА от нялгане, греони и прочие система ! Но дори да е изпразнена, им ГОЛЯМА вероятност капачката да литне/гръмне, алуминиева е и е доста болезнено ако седите (или ваш крайник) на пътя и ! затова очаквайте и внимавайте !
Бележка: възможно е да е позаяла тапата, тогава внимателно се почуква надолу (от вътре има пружина която я притиска нагоре, но е възможно да е останало налягане заради филтъра, което допълнително да упражнява натиск над нея. бъдете внимателни ! реално имате нужда да потъне тапата с около 3mm за да може да освободите зегерката.
Сега остава да напишеш къде и кой го прави, защото аз имам час за 12ч в петък в един прехвален сервиз и те казаха, че се сменял този филтър само ако се наложи, защото капачката се отваряла доста трудно. И други причини посочиха, но явно не им се занимава. Аз казах, че ще си платя смяната + ще си купя въпросния изсушител, но почти ми отказха.
Явно всеки иска да работи на парче вече и да само да натиска бутони на машината. Някой да е снимал такъв изсушител да видим дали се запушва?
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- B.Stoimenov
- младши ентусиаст
- Мнения: 668
- Регистриран на: 14.12.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530dA
- Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори
Re: Виене на компресора на климатика
Здравей,
смених си го сам, с помощта на един приятел.
запушва се, яд ме е че не го снимах...но беше една гняс по филтъра подобна на слуз и мухал в едно
моя мотор е 218 коня ... високото налягане беше едва 7 бара, а ми казаха, че трябва да е над 10 - че и повече. източиха фреона, дадоха ми бележка в квраталния свервиз (ако никъуде не искат да ти свършат нещата - ще ти дам координати), карах един ден без климатик, взех си филтръа, поиграх си със смяната ... и след това върнаха всичко обратно. налягането (високото) стана 13-14 бара.
Като си говорих с тези в сервиза ... тях ги рптиеснява примерно, без да се сваля радиатора, че ако запече трябва да се чука, удря ала бала ...което носи рискове от спукване на радиотр или друго. Може би затова... иначе като цяло се сменя за 2 минути.
смених си го сам, с помощта на един приятел.
запушва се, яд ме е че не го снимах...но беше една гняс по филтъра подобна на слуз и мухал в едно
моя мотор е 218 коня ... високото налягане беше едва 7 бара, а ми казаха, че трябва да е над 10 - че и повече. източиха фреона, дадоха ми бележка в квраталния свервиз (ако никъуде не искат да ти свършат нещата - ще ти дам координати), карах един ден без климатик, взех си филтръа, поиграх си със смяната ... и след това върнаха всичко обратно. налягането (високото) стана 13-14 бара.
Като си говорих с тези в сервиза ... тях ги рптиеснява примерно, без да се сваля радиатора, че ако запече трябва да се чука, удря ала бала ...което носи рискове от спукване на радиотр или друго. Може би затова... иначе като цяло се сменя за 2 минути.
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Виене на компресора на климатика
Искам да използвам темата на колегата...
Моля препоръчайте ми сервиз за климатици, където са виждали BMW e60/61 и знаят какво правят. Вчера ходих до прехваления в VW/Audi forum Elbatron Service. Ами момчето явно за първи път виждаше е61. Да, отношението му беше чудесно, но нямаха диагностика за BMW. Компресора ми се пускаше и спираше веднага, а перката за охлаждане не се пускаше. Допълнихме системата и ме прати на диагностика да се види дали няма грешки.
Качих се в колата, подкарах и хоп, започна да се включва компресора. По светофарите изключваше след кратък престой. Паркирах колата и реших да разгледам, на запален двигател, защо перката не се пуска. Пипнах буксата на климатика и О-О-О чудо, същата беше леко извадена поради някаква причина. Натиснах я докрай и перката тръгна, съответно и компресора. Сега остава да се разбере къде е теча и защо от миналия септември до сега има загуба на 500гр. фреон.
Вероятно на диагностиката, щеше да излезе въпросната грешка за перката ако бяхме поровили, но да се занимаваш с климатици и да нямаш диагностика е доста тъпо. Очаквах повече. Също като споменах за филтъра на дехидратора ми казаха, че се сменя при нужда, а не на 2 години и, че се притесняват да не е запекла капачката и тн.
Та моля дайте сервиз, където наистина да искат да си свършат работата, да намерят теча и да знам кое е за смяна, за да го оправим и да се приключи тази драма.
Може би трябва да се направи тема за коментари за сервизите?
Моля препоръчайте ми сервиз за климатици, където са виждали BMW e60/61 и знаят какво правят. Вчера ходих до прехваления в VW/Audi forum Elbatron Service. Ами момчето явно за първи път виждаше е61. Да, отношението му беше чудесно, но нямаха диагностика за BMW. Компресора ми се пускаше и спираше веднага, а перката за охлаждане не се пускаше. Допълнихме системата и ме прати на диагностика да се види дали няма грешки.
Качих се в колата, подкарах и хоп, започна да се включва компресора. По светофарите изключваше след кратък престой. Паркирах колата и реших да разгледам, на запален двигател, защо перката не се пуска. Пипнах буксата на климатика и О-О-О чудо, същата беше леко извадена поради някаква причина. Натиснах я докрай и перката тръгна, съответно и компресора. Сега остава да се разбере къде е теча и защо от миналия септември до сега има загуба на 500гр. фреон.
Вероятно на диагностиката, щеше да излезе въпросната грешка за перката ако бяхме поровили, но да се занимаваш с климатици и да нямаш диагностика е доста тъпо. Очаквах повече. Също като споменах за филтъра на дехидратора ми казаха, че се сменя при нужда, а не на 2 години и, че се притесняват да не е запекла капачката и тн.
Та моля дайте сервиз, където наистина да искат да си свършат работата, да намерят теча и да знам кое е за смяна, за да го оправим и да се приключи тази драма.
Може би трябва да се направи тема за коментари за сервизите?
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- datchko
- ентусиаст
- Мнения: 949
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: Виене на компресора на климатика
Както писаха по-горе, кажете добър сервиз за климатици, където няма да се учат на колата ми.
Искам смяна на дехидрататора и смяна на фреона, че и при мен го има това виене...
Искам смяна на дехидрататора и смяна на фреона, че и при мен го има това виене...
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани