Диагностика за е60
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- The_Bear
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 12.02.2017
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: с три педала.
- Детайли за колата: E61 530d (218) 2004
Re: Диагностика за е60
За ЕГР-а:
"When the engine is idling, the EGR valve is closed and there is no EGR flow into the manifold. The EGR valve remains closed until the engine is warm and is operating under load. As the load increases and combustion temperatures start to rise, the EGR valve opens and starts to leak exhaust back into the intake manifold. This has a quenching effect that lowers combustion temperatures and reduces the formation of NOx."
Значи би трябвало, когато мотора е студен да е затворен, когато загрее добре и е под товар- да отваря. Диагностиката Btool са добавили един ред наскоро точно за следене на ЕГР-а. Сутринта на студено, запалих, беше на 5% отворен, но след минута вече си показваше 40-50% и до 60% стигна за трите километра преход. По едно време падна до 5%, после пак скочи на 40-50%. Дали въобще тези стойности са коректни се чудя?
Също има и нов ред за следене на подгрева на свещите. По време на движение ми показваше стойност 150-160, но не мога да разбера каква е дименсията.
Последна редакция: Като позагрее колата, май около 70гр (не съм много сигурен), подгрева на свещите започва да показва 0.00.
Значи свещите изглежда топлят в някаква степен през цялото това време.
"When the engine is idling, the EGR valve is closed and there is no EGR flow into the manifold. The EGR valve remains closed until the engine is warm and is operating under load. As the load increases and combustion temperatures start to rise, the EGR valve opens and starts to leak exhaust back into the intake manifold. This has a quenching effect that lowers combustion temperatures and reduces the formation of NOx."
Значи би трябвало, когато мотора е студен да е затворен, когато загрее добре и е под товар- да отваря. Диагностиката Btool са добавили един ред наскоро точно за следене на ЕГР-а. Сутринта на студено, запалих, беше на 5% отворен, но след минута вече си показваше 40-50% и до 60% стигна за трите километра преход. По едно време падна до 5%, после пак скочи на 40-50%. Дали въобще тези стойности са коректни се чудя?
Също има и нов ред за следене на подгрева на свещите. По време на движение ми показваше стойност 150-160, но не мога да разбера каква е дименсията.
Последна редакция: Като позагрее колата, май около 70гр (не съм много сигурен), подгрева на свещите започва да показва 0.00.
Значи свещите изглежда топлят в някаква степен през цялото това време.
Последна промяна The_Bear на 15 Дек 2018, 18:12, променена общо 1 път
- bokouser
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 244
- Регистриран на: 22.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d LCI
Re: Диагностика за е60
Мисля, (но само мисля) че 5% значи напълно затворен. Моя е софтуерно изключен и показва постоянно 5%, така е не само при мен, но и при други софтуерно изключени ЕГР-и.
Аз лично се чудя дали наистина е напълно затворен или все пак отваря на някакви 5% и ако е така, дали не е по-добре да го запуша и хардуерно.
Аз лично се чудя дали наистина е напълно затворен или все пак отваря на някакви 5% и ако е така, дали не е по-добре да го запуша и хардуерно.
- The_Bear
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 12.02.2017
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: с три педала.
- Детайли за колата: E61 530d (218) 2004
Re: Диагностика за е60
bokouser написа:Мисля, (но само мисля) че 5% значи напълно затворен. Моя е софтуерно изключен и показва постоянно 5%, така е не само при мен, но и при други софтуерно изключени ЕГР-и.
Аз лично се чудя дали наистина е напълно затворен или все пак отваря на някакви 5% и ако е така, дали не е по-добре да го запуша и хардуерно.
Най-вероятно си е затворен твоя. Но нещо не се връзват логиката и показанията. Одеве след цял ден престой, запалих и показваще 5%, и в следващите 20-30 сек вече показваше 40%... Е нали когато е студен мотора не отварял?!?
Ти забелязал ли си някакви проблеми след като си го шунтирал? Главно за някаква по-висока температура се говори, щото нали като вкарва боклучиви газове, а не чист въздух, горенето не е такова, каквото би могло да е, ами е по-скапано и съответно с по-ниска температура. А пък ако се шунтирал, щяла да се вдигне температурата, заради притока на по-богат на кислород въздух. Но двигателя не бил проектиран да издържа на тази по-висока температура, и някои части биха се повредили по-рано... Това е като изложение на защитниците на ЕГР-а, освен екологичната гледна точка. Според мен тази температура по-малко би навредила на мотора, отколкото саждите и микрочастиците, които вкарва ЕГР-а. Поне аз така го разбирам...
- bokouser
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 244
- Регистриран на: 22.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d LCI
Re: Диагностика за е60
Отклоняваме се доста от темата, но да ти отговоря - на теория си прав, но аз не съм забелязал някаква разлика в температурата, макар, че често извършвам Btool мониторинг. Прочети тая статия, виж долната половина от раздела - Дизелови двигатели и накрая погледни последното изречение:
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0 ... 0%B2%D0%B5
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0 ... 0%B2%D0%B5
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Диагностика за е60
Има ли кабел K+DCAN, който чете коли след 03/2007 ?
Имам един кабел от склада, взиман преди 4-5г... прочел съм доста коли с него и само веднъж не успя на един познат Е70-то... което беше 2008, но не отдадох зна§ение.. а днес на друг приятел Е61-то не успяхме да закачим.. колата е средата на 2008-ма. Сега отворих да ги погледна тези кабели.. гледам че в момента се предлагат с 2 чипа FT232RL и FT232RQ, като и двата ги дават до 03/2007 ...
Та.. има ли такъв кабел който да ги чете след 2008 или иска друго.. примерно BMW ICOM NEXT ?
Имам един кабел от склада, взиман преди 4-5г... прочел съм доста коли с него и само веднъж не успя на един познат Е70-то... което беше 2008, но не отдадох зна§ение.. а днес на друг приятел Е61-то не успяхме да закачим.. колата е средата на 2008-ма. Сега отворих да ги погледна тези кабели.. гледам че в момента се предлагат с 2 чипа FT232RL и FT232RQ, като и двата ги дават до 03/2007 ...
Та.. има ли такъв кабел който да ги чете след 2008 или иска друго.. примерно BMW ICOM NEXT ?
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Диагностика за е60
С моя К-ДКАН съм чел Е серии от 2004-та до 2011-та...
Re: Диагностика за е60
нека споделя и моите впечатления от егр-а
когато взех колата ми се струваше, че не върви достатъчно, но реших че си въобразявам(правихме диагностики и всичко беше наред) покарах я малко и пак я
закарах на диагностика и категорично отсякоха, че дпф-а е много зле и затова колата не върви. махнах дпф-а абсолютно никаква промяна освен, че колата започна да мирише на умряло зад нея
отидох на друго място, момчето седна да покара колата, закачи я на диагностика и каза, че егр-а продължава да стои отворен до 2800рпм.
спряхме го софтуерно и хардуерно(без ремап) първо колата литна и второ лага м/у скоростите изчезна
та това са моите впечатления от преди и след премахването на егр-а
когато взех колата ми се струваше, че не върви достатъчно, но реших че си въобразявам(правихме диагностики и всичко беше наред) покарах я малко и пак я
закарах на диагностика и категорично отсякоха, че дпф-а е много зле и затова колата не върви. махнах дпф-а абсолютно никаква промяна освен, че колата започна да мирише на умряло зад нея
отидох на друго място, момчето седна да покара колата, закачи я на диагностика и каза, че егр-а продължава да стои отворен до 2800рпм.
спряхме го софтуерно и хардуерно(без ремап) първо колата литна и второ лага м/у скоростите изчезна
та това са моите впечатления от преди и след премахването на егр-а
- bokouser
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 244
- Регистриран на: 22.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d LCI
Re: Диагностика за е60
Добре де, нужно ли е и ако да, защо е нужно след като е спрян софтуерно да се запуши и хардуерно? Печели ли се нещо повече с това? Когато се спре софтуерно нали си остава в затворено положение?
Питам защото моя е спрян само софтуерно и не знам дали да го запушвам.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Питам защото моя е спрян само софтуерно и не знам дали да го запушвам.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Диагностика за е60
Утре ще ти кача снимка на моя.. спрях го само софтуерно преди 100-тина хиляди км...
EDIT
bokouser, ето ...
EDIT
bokouser, ето ...
- bokouser
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 244
- Регистриран на: 22.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d LCI
Re: Диагностика за е60
Виждам го затворен и не много мръсен. Ако не си го чистил междувременно за тия 100 000 значи си е бил затворен.
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Диагностика за е60
Не съм отварял дори да видя какво се случва, камоли да го чистя.. сега се наложи, заради сваляне на генератора...
- spower
- ентусиаст
- Мнения: 1499
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
Re: Диагностика за е60
Ненко Вранков написа:Утре ще ти кача снимка на моя.. спрях го само софтуерно преди 100-тина хиляди км...
EDIT
bokouser, ето ...
Има ли разлика (забавяне) в достигането на работна темпераура на двигателя, след като е спрян ЕГР-а, промяна в разхода или повече димност?
Чуквам първа, чуквам втора, а на трета палиме мотора: https://bit.ly/3fQigcM
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Диагностика за е60
В загряването може да има някаква минимална разлика (аз лично не открих след спирането на ЕГР), димността трябва да е по-малка също. Разходът не е повлиян.
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Диагностика за е60
Разлика в загряването не забелязвам.. предполагам има, но явно е пренебрежимо малка. Димността намалява след спирането му.
Относно разхода - ако е изкючен софтуерно то ще има понижение, макар и малко. Все пак влиза повече богат на кислород въздух, вместо сажди в годивната камера.. от там по-голямо КПД...
Относно разхода - ако е изкючен софтуерно то ще има понижение, макар и малко. Все пак влиза повече богат на кислород въздух, вместо сажди в годивната камера.. от там по-голямо КПД...
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Диагностика за е60
На теория. На практика разликата да не е повече от 0.2 на 100, което е пренебрежително малко, но пък колата върви субективно по-добре в ниските поради наличието само на въздух. Карам вече над 2г с изолиран софтуерно и хардуерно ЕГР, колектора е толкова чист, колкото когато го затворих. Скоро сменях свещи, та го огледах хубаво.Ненко Вранков написа:Разлика в загряването не забелязвам.. предполагам има, но явно е пренебрежимо малка. Димността намалява след спирането му.
Относно разхода - ако е изкючен софтуерно то ще има понижение, макар и малко. Все пак влиза повече богат на кислород въздух, вместо сажди в годивната камера.. от там по-голямо КПД...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани