турбо, хибридна турбина

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2118
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от nikolae » 10 Окт 2018, 9:35

Не вярвам никой да не е сменял средна част (картридж) на Е60. Споделете малко опит, моля :-)

Предлагат ми картридж китайски/полски 250лв. и около 400лв. за magneti marelli, който и мисля да взема.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от Z3Ro* » 10 Окт 2018, 11:03

Като качество не мога да кажа, но вероятно и двата варианта са или правени в Китай, или с китайски части.
Кофти на смяна на картридж е, че след това геометрията се центрова на стенд - ограничителният болт не е заводски настроен, така че това са още едни стотина лева и някакво допълнителни време.
Картриж на Мелет мисля, че има за към 500 лева - уж е английски, но пак Китай има пръст в него. Поне е проверена марка и като качество е добре.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2118
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от nikolae » 10 Окт 2018, 16:21

Z3Ro* написа:Кофти на смяна на картридж е, че след това геометрията се центрова на стенд - ограничителният болт не е заводски настроен, така че това са още едни стотина лева и някакво допълнителни време...

Сигурен ли си затова, защото от повечето сменили турбини чувам, че просто подменят средната част и карат?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от Z3Ro* » 10 Окт 2018, 21:30

nikolae написа:
Z3Ro* написа:Кофти на смяна на картридж е, че след това геометрията се центрова на стенд - ограничителният болт не е заводски настроен, така че това са още едни стотина лева и някакво допълнителни време...

Сигурен ли си затова, защото от повечето сменили турбини чувам, че просто подменят средната част и карат?


Тая турбина работи в няколко различни модела на БМВ, отделно и в някои други марки коли. Съответно наляганията са различни. Ограничителният болт се регулира на стенд преди да се монтира сглобената турбина, когато се подменя картридж. Може и да не се направи, но тогава има риск от неадекватна работа на турбината, както и от счупване на геометрията...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от vladobate » 10 Окт 2018, 22:32

В интерес на истината и на това да не тънете в заблуда почти никой не ви настройва геометрията на стенд. Има доста по-лесен и достатъчно ефективен начин да се настрои въпросния винт определящ максимално затворена геометрия. Вече предлагането е много голямо и тенденцията от доста време е да се заменя цялото ядро вместо рециклиране , затова и качеството на пазара на турбокартриджи е високо. Смисълът да се купува нещо по-скъпо ей така заради принципа се губи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от Z3Ro* » 10 Окт 2018, 23:29

Така е, може да се настрои и на ръка, но това не е съвсем свършена работа. Най-лесно е от движението на актуатора, да се премери неговата амплитуда и да се регулира на 10-12 милиметра, но пак казвам, че това е груба работа. Друг е въпросът дали си струва да се дават тези пари за това, че колата ще развърта турбината с едни 100 или в лошия случай 200 оборота по-късно. Но ако не се внимава, стават и по-големи аварии... ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2118
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от nikolae » 11 Окт 2018, 13:26

В моя случай 218hp турбото се управлява механично с вакуми, мисля че този момент с настройването го няма?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от Z3Ro* » 11 Окт 2018, 15:50

Те тези вакууми дърпат актуатор, който пък мести пин, свързан към контролния пръстен на геометрията. Този пин има ход отворена-затворена геометрия. На отворена се регулира чрез настройка на актуатора, докато колко да мърда до положение затворена, зависи от този болт, за който стана дума...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2118
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от nikolae » 12 Окт 2018, 10:36

Не го знаех това. Ще гледам да се информирам още по въпрос.
Благодаря !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2118
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от nikolae » 20 Ное 2018, 15:12

Да попитам за съвет. Ще сменям картриджа и ми предложиха следните.
Turbo rail ~ 300лв, Meat&Doria ~ 250лв. Като цяло и двете не ми говорят нищо.
Преди време май имаше Mellet ~ 400лв. Jrone ~ 270лв, да търся ли от тях или всичко е долу-горе едно и също?

Доколкото успях да намеря информация в интернет turborail са италианска фирма и конкретния модел е балансиран на машина до 200 000 об/мин.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от vladobate » 20 Ное 2018, 18:42

nikolae написа:Да попитам за съвет. Ще сменям картриджа и ми предложиха следните.
Turbo rail ~ 300лв, Meat&Doria ~ 250лв. Като цяло и двете не ми говорят нищо.
Преди време май имаше Mellet ~ 400лв. Jrone ~ 270лв, да търся ли от тях или всичко е долу-горе едно и също?

Доколкото успях да намеря информация в интернет turborail са италианска фирма и конкретния модел е балансиран на машина до 200 000 об/мин.

Аха до 200хил ама друг път. тия обороти за нищо ги нямат , чисто търговски трик. Всяка турбина си има максимални препоръчителни обороти на развъртане за баланс и никой не я шпори повече . Принципа е колко по-малка толкоз по-оборотна и обратно . Та множко са ама пък и това няма значение за добър баланс. Частите и сглобката са си важни . Jrone са добри ако отидеш на по-евтино .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2118
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от nikolae » 21 Ное 2018, 10:37

По принцип си мисля, че всички са долу-горе едни и същи. Ако не е така, да търся нещо конкретно и специфично.
Предните jrone и mellet поне съм ги чувал, макар че това нищо не означава. И двете се са италиански марки и нищо повече не знам :-)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от Dextuar » 21 Ное 2018, 10:42

:OT: Горко му на този, който купи колата след теб, ама честно. :OT:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2118
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от nikolae » 21 Фев 2019, 11:46

Здравейте,

Взех нова турбина от колос марка jrone. Не рециклирана а чисто нова, ~ 610в. с ддс без да се връща старo турбо или депозит.
Дойде чисто нова, в найлони, с графики, две години гаранция и т.н.

Мои приятели поддържат колата, на които имам много доверие за всичко.
След монтажа на новото турбо, не останах доволен. Турбината отново вие, по-малко, но си свири. В ниските обороти я няма.
Имам чувството, че карам 320, а не 530. Във високите, като че ли всичко е наред. На живи данни показва за следното налягане.
Примерни данни: изисква 1000, дава 950, изисква 500, дава 450. Старата турбина беше обратното, изисква 1000, дава 1050, изисква 500, дава 560.
Отделно на два пъти усетих леко задържане около 2000 оборота.
Със старата турбина колата върви страхотно.

Свързах се с магазина. Накратко ми обясниха, че виенето ми идва, защото някъде имам пукнатини, пропуск, изпуска въздух от някъде - генерация,
гарнитура - вероятно са прави, щом и двете турбини се чуват. Уверяват ме, че турбината работи не на 95 или 105 а точно на 100% както трябва.
Заради тази загуба на налягане някъде по системата, от там ми идва свиренето и разликата в налягането, съответно не вървенето в ниските.
Предлагат ми да отида в техен сервиз гр. София, кв. Люлин, където със специфична машина, ще кажат от къде има загубата на херметичност, около 100лв. ще струва.

Има един опорен винт на актуатора, който определя колко да е отворена/затворена геометрията. На моята оригинална турбина, на друга свалена турбина от същата кола,
на друга рециклирана турбина, този винт стърчи 2-3мм, докато на тази е към 6-7. Според сервиза ако този винт се коригира, ще работи нормално турбината.
Винта е белязан с боя, в разговор ме увериха да не се пипа, защото турбината е балансирана така.

Вариантите са ми следните:
- Да си сменя картриджа на моята турбина, от която съм доволен, който съм закупил преди няколко месеца meat i doria и по някакъв начин да се опитам да върна тази турбина.

- Да развия опорния винт на новата турбина и да се надявам, че всичко ще бъде наред и ще загубя гаранция.

- Да ходя в техен сервиз, където ще проверят колата и ... не знам какво ще стане. Този ми е най-скептичен.

Моля дайте съвет или как Вие бихте постъпили в тази ситуация.
Благодаря !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от Z3Ro* » 23 Фев 2019, 1:02

Иди при тях докато ти кажат къде е проблемът, без да пипат нищо - искай ти да решиш какво ще се прави при констатиран проблем...

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook