турбо, хибридна турбина
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: турбо, хибридна турбина
Не вярвам никой да не е сменял средна част (картридж) на Е60. Споделете малко опит, моля :-)
Предлагат ми картридж китайски/полски 250лв. и около 400лв. за magneti marelli, който и мисля да взема.
Предлагат ми картридж китайски/полски 250лв. и около 400лв. за magneti marelli, който и мисля да взема.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: турбо, хибридна турбина
Като качество не мога да кажа, но вероятно и двата варианта са или правени в Китай, или с китайски части.
Кофти на смяна на картридж е, че след това геометрията се центрова на стенд - ограничителният болт не е заводски настроен, така че това са още едни стотина лева и някакво допълнителни време.
Картриж на Мелет мисля, че има за към 500 лева - уж е английски, но пак Китай има пръст в него. Поне е проверена марка и като качество е добре.
Кофти на смяна на картридж е, че след това геометрията се центрова на стенд - ограничителният болт не е заводски настроен, така че това са още едни стотина лева и някакво допълнителни време.
Картриж на Мелет мисля, че има за към 500 лева - уж е английски, но пак Китай има пръст в него. Поне е проверена марка и като качество е добре.
Re: турбо, хибридна турбина
Z3Ro* написа:Кофти на смяна на картридж е, че след това геометрията се центрова на стенд - ограничителният болт не е заводски настроен, така че това са още едни стотина лева и някакво допълнителни време...
Сигурен ли си затова, защото от повечето сменили турбини чувам, че просто подменят средната част и карат?
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: турбо, хибридна турбина
nikolae написа:Z3Ro* написа:Кофти на смяна на картридж е, че след това геометрията се центрова на стенд - ограничителният болт не е заводски настроен, така че това са още едни стотина лева и някакво допълнителни време...
Сигурен ли си затова, защото от повечето сменили турбини чувам, че просто подменят средната част и карат?
Тая турбина работи в няколко различни модела на БМВ, отделно и в някои други марки коли. Съответно наляганията са различни. Ограничителният болт се регулира на стенд преди да се монтира сглобената турбина, когато се подменя картридж. Може и да не се направи, но тогава има риск от неадекватна работа на турбината, както и от счупване на геометрията...
Re: турбо, хибридна турбина
В интерес на истината и на това да не тънете в заблуда почти никой не ви настройва геометрията на стенд. Има доста по-лесен и достатъчно ефективен начин да се настрои въпросния винт определящ максимално затворена геометрия. Вече предлагането е много голямо и тенденцията от доста време е да се заменя цялото ядро вместо рециклиране , затова и качеството на пазара на турбокартриджи е високо. Смисълът да се купува нещо по-скъпо ей така заради принципа се губи.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: турбо, хибридна турбина
Така е, може да се настрои и на ръка, но това не е съвсем свършена работа. Най-лесно е от движението на актуатора, да се премери неговата амплитуда и да се регулира на 10-12 милиметра, но пак казвам, че това е груба работа. Друг е въпросът дали си струва да се дават тези пари за това, че колата ще развърта турбината с едни 100 или в лошия случай 200 оборота по-късно. Но ако не се внимава, стават и по-големи аварии...
Re: турбо, хибридна турбина
В моя случай 218hp турбото се управлява механично с вакуми, мисля че този момент с настройването го няма?
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: турбо, хибридна турбина
Те тези вакууми дърпат актуатор, който пък мести пин, свързан към контролния пръстен на геометрията. Този пин има ход отворена-затворена геометрия. На отворена се регулира чрез настройка на актуатора, докато колко да мърда до положение затворена, зависи от този болт, за който стана дума...
Re: турбо, хибридна турбина
Да попитам за съвет. Ще сменям картриджа и ми предложиха следните.
Turbo rail ~ 300лв, Meat&Doria ~ 250лв. Като цяло и двете не ми говорят нищо.
Преди време май имаше Mellet ~ 400лв. Jrone ~ 270лв, да търся ли от тях или всичко е долу-горе едно и също?
Доколкото успях да намеря информация в интернет turborail са италианска фирма и конкретния модел е балансиран на машина до 200 000 об/мин.
Turbo rail ~ 300лв, Meat&Doria ~ 250лв. Като цяло и двете не ми говорят нищо.
Преди време май имаше Mellet ~ 400лв. Jrone ~ 270лв, да търся ли от тях или всичко е долу-горе едно и също?
Доколкото успях да намеря информация в интернет turborail са италианска фирма и конкретния модел е балансиран на машина до 200 000 об/мин.
Re: турбо, хибридна турбина
nikolae написа:Да попитам за съвет. Ще сменям картриджа и ми предложиха следните.
Turbo rail ~ 300лв, Meat&Doria ~ 250лв. Като цяло и двете не ми говорят нищо.
Преди време май имаше Mellet ~ 400лв. Jrone ~ 270лв, да търся ли от тях или всичко е долу-горе едно и също?
Доколкото успях да намеря информация в интернет turborail са италианска фирма и конкретния модел е балансиран на машина до 200 000 об/мин.
Аха до 200хил ама друг път. тия обороти за нищо ги нямат , чисто търговски трик. Всяка турбина си има максимални препоръчителни обороти на развъртане за баланс и никой не я шпори повече . Принципа е колко по-малка толкоз по-оборотна и обратно . Та множко са ама пък и това няма значение за добър баланс. Частите и сглобката са си важни . Jrone са добри ако отидеш на по-евтино .
Re: турбо, хибридна турбина
По принцип си мисля, че всички са долу-горе едни и същи. Ако не е така, да търся нещо конкретно и специфично.
Предните jrone и mellet поне съм ги чувал, макар че това нищо не означава. И двете се са италиански марки и нищо повече не знам :-)
Предните jrone и mellet поне съм ги чувал, макар че това нищо не означава. И двете се са италиански марки и нищо повече не знам :-)
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: турбо, хибридна турбина
Горко му на този, който купи колата след теб, ама честно.
Re: турбо, хибридна турбина
Здравейте,
Взех нова турбина от колос марка jrone. Не рециклирана а чисто нова, ~ 610в. с ддс без да се връща старo турбо или депозит.
Дойде чисто нова, в найлони, с графики, две години гаранция и т.н.
Мои приятели поддържат колата, на които имам много доверие за всичко.
След монтажа на новото турбо, не останах доволен. Турбината отново вие, по-малко, но си свири. В ниските обороти я няма.
Имам чувството, че карам 320, а не 530. Във високите, като че ли всичко е наред. На живи данни показва за следното налягане.
Примерни данни: изисква 1000, дава 950, изисква 500, дава 450. Старата турбина беше обратното, изисква 1000, дава 1050, изисква 500, дава 560.
Отделно на два пъти усетих леко задържане около 2000 оборота.
Със старата турбина колата върви страхотно.
Свързах се с магазина. Накратко ми обясниха, че виенето ми идва, защото някъде имам пукнатини, пропуск, изпуска въздух от някъде - генерация,
гарнитура - вероятно са прави, щом и двете турбини се чуват. Уверяват ме, че турбината работи не на 95 или 105 а точно на 100% както трябва.
Заради тази загуба на налягане някъде по системата, от там ми идва свиренето и разликата в налягането, съответно не вървенето в ниските.
Предлагат ми да отида в техен сервиз гр. София, кв. Люлин, където със специфична машина, ще кажат от къде има загубата на херметичност, около 100лв. ще струва.
Има един опорен винт на актуатора, който определя колко да е отворена/затворена геометрията. На моята оригинална турбина, на друга свалена турбина от същата кола,
на друга рециклирана турбина, този винт стърчи 2-3мм, докато на тази е към 6-7. Според сервиза ако този винт се коригира, ще работи нормално турбината.
Винта е белязан с боя, в разговор ме увериха да не се пипа, защото турбината е балансирана така.
Вариантите са ми следните:
- Да си сменя картриджа на моята турбина, от която съм доволен, който съм закупил преди няколко месеца meat i doria и по някакъв начин да се опитам да върна тази турбина.
- Да развия опорния винт на новата турбина и да се надявам, че всичко ще бъде наред и ще загубя гаранция.
- Да ходя в техен сервиз, където ще проверят колата и ... не знам какво ще стане. Този ми е най-скептичен.
Моля дайте съвет или как Вие бихте постъпили в тази ситуация.
Благодаря !
Взех нова турбина от колос марка jrone. Не рециклирана а чисто нова, ~ 610в. с ддс без да се връща старo турбо или депозит.
Дойде чисто нова, в найлони, с графики, две години гаранция и т.н.
Мои приятели поддържат колата, на които имам много доверие за всичко.
След монтажа на новото турбо, не останах доволен. Турбината отново вие, по-малко, но си свири. В ниските обороти я няма.
Имам чувството, че карам 320, а не 530. Във високите, като че ли всичко е наред. На живи данни показва за следното налягане.
Примерни данни: изисква 1000, дава 950, изисква 500, дава 450. Старата турбина беше обратното, изисква 1000, дава 1050, изисква 500, дава 560.
Отделно на два пъти усетих леко задържане около 2000 оборота.
Със старата турбина колата върви страхотно.
Свързах се с магазина. Накратко ми обясниха, че виенето ми идва, защото някъде имам пукнатини, пропуск, изпуска въздух от някъде - генерация,
гарнитура - вероятно са прави, щом и двете турбини се чуват. Уверяват ме, че турбината работи не на 95 или 105 а точно на 100% както трябва.
Заради тази загуба на налягане някъде по системата, от там ми идва свиренето и разликата в налягането, съответно не вървенето в ниските.
Предлагат ми да отида в техен сервиз гр. София, кв. Люлин, където със специфична машина, ще кажат от къде има загубата на херметичност, около 100лв. ще струва.
Има един опорен винт на актуатора, който определя колко да е отворена/затворена геометрията. На моята оригинална турбина, на друга свалена турбина от същата кола,
на друга рециклирана турбина, този винт стърчи 2-3мм, докато на тази е към 6-7. Според сервиза ако този винт се коригира, ще работи нормално турбината.
Винта е белязан с боя, в разговор ме увериха да не се пипа, защото турбината е балансирана така.
Вариантите са ми следните:
- Да си сменя картриджа на моята турбина, от която съм доволен, който съм закупил преди няколко месеца meat i doria и по някакъв начин да се опитам да върна тази турбина.
- Да развия опорния винт на новата турбина и да се надявам, че всичко ще бъде наред и ще загубя гаранция.
- Да ходя в техен сервиз, където ще проверят колата и ... не знам какво ще стане. Този ми е най-скептичен.
Моля дайте съвет или как Вие бихте постъпили в тази ситуация.
Благодаря !
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: турбо, хибридна турбина
Иди при тях докато ти кажат къде е проблемът, без да пипат нищо - искай ти да решиш какво ще се прави при констатиран проблем...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани