турбо, хибридна турбина

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2118
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

турбо, хибридна турбина

Мнение от nikolae » 18 Фев 2018, 21:37

Не намерих точна тема в раздела, затова ще питам тук.

Вин:b155183. Според bmwfans, номерът на моята турбина е 11657789083
С какъв актуатор (дори не знам какво точно означава) съм - механичен или ?
Не знам колко ми е заминало турбото. Колата върви приятно, има свирене - не малко, не много.

Доклкото ми е известно рециклиране в България на турбина излиза от 500 до 1000лв.
Принципа е следният - сваля се турбината, дава се за рециклиране, подменя се вътрешната част.
Гледам в интернет, че има вътрешни тела на хубава цена - пример и пример и други.

Единият вариант е да поръчам нещо подобно и да се опитам да го монтирам :-)

Вторият вариант, за който чувам е т.нар. хибридна турбина.
От това, което прочетох разбрах, че не е нещо свързано с ток а нещо от рода на.... знам ли подобрена турбина.
Различни компоненти в турбината - различен материал, различно разположение на лопатки, наклон и други,
които не разбирам толкова - така ли е ?

Цената за изработка на подобна турбина в България е 750-1000лв.

Питането ми е - хибридната турбина достатъчно здрава ли е (спрямо оригиналната или ремонтирана такава) ?
Нужно ли е да се правят корекции по автомобила - ремап (чип тунинг), интеркулер, торк конвертор ?

Кое би било по-практично - ремонт на стокова турбина, сток турбина + чип, хибридна турбина, хибридна + чип ?

Благодаря предварително !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от Z3Ro* » 19 Фев 2018, 7:28

Хибридна турбина означава разстъргване на студения охлюв и монтиране на по-голяма компресорна перка. Приципно е най-добрият вариант, защото при равни обороти на въртене на оста хибридната турбина достига по-високо налягане, което значи по-малко износване на частите вътре - те се въртят с по-ниски обороти при зададена еднаква карта. Ремап е препоръчителен, понеже е вероятно колата да стане леко лагава в ниските обороти... :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2118
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от nikolae » 19 Фев 2018, 16:36

А по някакъв начин възможно ли е да навреди на автомобила - с повече налягане или знам ли, нещо друго ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 30.09.2006
Местоположение: София
Кара: E61 530d , E39 Touring

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от Я.Велинов » 19 Фев 2018, 17:14

nikolae написа:А по някакъв начин възможно ли е да навреди на автомобила - с повече налягане или знам ли, нещо друго ?

Ако надуваш безумно много - да! Но отидеш ли при човек, който си разбира от работата, и качите оптимална карта съобразена с параметрите на турбото - няма да имаш ниакви ядове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 88
Регистриран на: 17.06.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 525d
Мечтае да кара: 306 MAXI / Megane KIT CAR / Xsara MAXI

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от sstancho89 » 19 Фев 2018, 17:39

Сам трябва да си отговориш на някои въпроси като - искаш ли повече мощност, колко повече искаш, какви пари ти се хвърлят на вятъра за единия кеф?
Хибридна турбина без настройка е еквивалент на нормална турбина. Това, че ще прави същото налягане с по-малко обороти теб не те касае, защото така или иначе няма да караш тази кола още 200к км. Без да и е казано да надува повече тя ще вдига същото налягане като стандартната турбина, просто това се следи от компа. За да имаш по-високо налягане се иска ремап, тук се стига до въпроса с парите - за ремап с хибридно турбо маперите вземат повече пари.
Ако караш 2.5д примерно, когато налягането в колектора достигне 1.4 бара геометрията разстоварва и се поддържа това налягане. Без ремап каквото и турбо да сложиш винаги ще имаш налягане от 1.4 бара.
Ако не искаш повече мощност си рециклирай твоята турбина и не се занимавай с глупости. Ако искаш повече мощност давай твоята за рециклиране + разсъргване за по-голяма перка и баланс и отивай да ти настроят колата.
Последна промяна sstancho89 на 30 Юни 2018, 16:39, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 2.08.2014
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi
Детайли за колата: в очакване на Волво ЕХ30, 428 к.с.

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от sssssl » 19 Фев 2018, 19:04

Хибрината турбина е лагава и това не може да се компенсира от ремап. Оригиналната турбина по-бързо се развърта и дава по-голямо налягане в ниските.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от dir2cas » 19 Фев 2018, 20:13

Тая работа я играх преди години с един Сеат Леон ФР, който карах. Тогава много съжалявах, че се хванах на хорото с хибридната турбина. В крайна сметка след много разправии с некадърници, загубени пари, нерви и мнооого време се върнах на рециклирано оригинално турбо.

Вероятно аз попаднах на кофти "разбирачи", но както ти казаха вече колегите, ти си прецени какво очакваш от колата. Освен това, по-голямата студена част наистина я прави по-лагава, което е тъпо в твоя случай, тъй като според мен основно те интересува колата да поема добре в ниските, отколкото да я държиш в "ютеницата".
Виж ако си с 2 турбини, тогава може да постигнеш доста по-оптимални резултати според мен.

Ако искаш леко да живне колата, според мен най-безболезненото е да си рециклираш читаво заводската турбина и да сложиш един лек мап след това. В София има един турбо сервиз, който бих те посъветвал да избягваш, за да не се чудиш после защо колата не върви както преди (от опит го казвам). За да не насаждам конфликти, може да ме питаш на лично.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от vladobate » 19 Фев 2018, 22:07

Хибридизиране се прави по няколко начина . Единият е по-голяма компресорна перка , която се подбира да е billet и не е с по-голямо тегло от стоковата даже в много случаи напротив , съответно и лаг по-голям няма . Задължително чипване след това иначе няма сми . В случая колега може да си монтираш стокова като размери billet компресорна перка с което ще имаш по-голям дебит и по-малък лаг , ако може да се говори за такъв при наличие на управляема променлива геометрия . Друго предимство е по-ниското и тегло и съответно по-щадящо за самата турбина като експлоатация. Като пари ще се оскъпи с около 300 пари в сравнение с нов картридж ( ако има нужда от такъв разбира се ) .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2118
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от nikolae » 20 Фев 2018, 9:40

Това, че хибридната турбина е лагава за първи път го чувам и направо ме отказва.

Това, което аз искам е здрава турбина (независимо каква), без да се хвърлят излишни пари,
по възможност да върви идея по-добре. Точно както споменахте, повече бих се радвал да
тръгва в ниските. В момента до 1800об. мисля, че няма никой.
Така като гледам, варианта с ново вътрешно тяло (картридж) и след време
някакъв наистина лек ремап, би ме устройвало повече.

Какво мислите за рециклираните вътрешни тела, които публикувах по-рано ?

Кой е сервиза, в който не е препоръчително да се ходи ?
Според мен това е важно, защо се избягват публикации и мнение за сервизи?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 547
Регистриран на: 23.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от streetracing12 » 20 Фев 2018, 14:29

Колега занеси си турбина в Турбо Хюс на военна рампа.Рециклирах я моята там преди повече от 50 000км нямам никакви проблеми около 500лв ми взеха.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 88
Регистриран на: 17.06.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 525d
Мечтае да кара: 306 MAXI / Megane KIT CAR / Xsara MAXI

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от sstancho89 » 20 Фев 2018, 18:20

Нормално е да е малко по-лагава хибридната турбина, по-голямата компресорна перка означава и по-голямо тегло ппц, съответно и малко по късно развъртане, но не става въпрос за развъртане 500оборота по-късно от сега. Щом си 3.0д не се занимавай, рециклирай твоята и отиди на ремап.
Една препоръка - недей да жалиш пари за ремап, по-добре 200лв повече отколкото да си блъскаш главата после.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 2.08.2014
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi
Детайли за колата: в очакване на Волво ЕХ30, 428 к.с.

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от sssssl » 20 Фев 2018, 21:49

nikolae написа:
Кой е сервиза, в който не е препоръчително да се ходи ?
Според мен това е важно, защо се избягват публикации и мнение за сервизи?

Турбо колос.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от dir2cas » 21 Фев 2018, 1:44

streetracing12 написа:Колега занеси си турбина в Турбо Хюс на военна рампа.Рециклирах я моята там преди повече от 50 000км нямам никакви проблеми около 500лв ми взеха.

Турбо Хют мисля се казват и по мои спомени са в Люлин (бул. Сливница), но може и да бъркам. Аз също бих препоръчал тях.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2118
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от nikolae » 21 Фев 2018, 9:30

Пуснах запитване до тях, от 300 до 800лв, агрегата трябва да бъде демонтиран, две години гаранция.
Вероятно ще се възползвам.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от Dirty M5 driveR » 24 Фев 2018, 8:50

Така като чета какви са ти познанията (без изобщо да искам да те засегна) по-скоро нямаш нужда от хибридна турбина. Искаш след интервенцията да имаш малко повечко сила - един хубав ремап е твоя вариант, което значи +30ина коня и + 60ина Нм момент. И според мен ще усетиш доста повече сила, отколкото си очаквал. Моята препоръка би била (а съответно и аз така бих направил, ако имах твоя автомобил) е ремапа да е съобразен със скоростната кутия. При този автоматик няма да видиш голям смисъл от още въртящ момент под 1800рпм, защото ти като искаш да изтеглиш му задаваш газ и мотора веднага е над 2500рпм. Но карти с по-полегат момент са препоръчителни, за да се пази хидротрансформатора на кутията, защото точно това го убива по-бързо. И другото е вече ясно - хубава диагностика на колата и възможно най-добро гориво + някаква добавка, а да не забравяме и стила на шофиране, който в никакъв случай не е добре да е "Газ, газ, газ, спирам и гася колата след 20сек." Ако не си наясно потърси инфо за експлоатацията на автомобил с турбо двигател.

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook