турбо, хибридна турбина
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: турбо, хибридна турбина
Remap не знам къде да направя, гледайки отзивите на хората. А и малко ме е страх честно казано,
да не стане нещо по-зле. Познати ме посъветваха да се взема готов картридж, да не се занимавам
с рециклиране в България.
Относно горивото 90% Авио дизела на Еко или друг премиум дизел + бардал добавка на всяко зареждане,
като цяло се старая да сипвам само хубави горива, съответно филтри поддръжка и т.н. и т.н.
Запознат съм донякъде с турбината, след рязко каране не е имало рязко гасене.
Благодаря все пак за съветите.
да не стане нещо по-зле. Познати ме посъветваха да се взема готов картридж, да не се занимавам
с рециклиране в България.
Относно горивото 90% Авио дизела на Еко или друг премиум дизел + бардал добавка на всяко зареждане,
като цяло се старая да сипвам само хубави горива, съответно филтри поддръжка и т.н. и т.н.
Запознат съм донякъде с турбината, след рязко каране не е имало рязко гасене.
Благодаря все пак за съветите.
- landolin
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 25.01.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 535ix, 2012
Re: турбо, хибридна турбина
nikolae написа:Remap не знам къде да направя, гледайки отзивите на хората. А и малко ме е страх честно казано,
да не стане нещо по-зле. Познати ме посъветваха да се взема готов картридж, да не се занимавам
с рециклиране в България.
Относно горивото 90% Авио дизела на Еко или друг премиум дизел + бардал добавка на всяко зареждане,
като цяло се старая да сипвам само хубави горива, съответно филтри поддръжка и т.н. и т.н.
Запознат съм донякъде с турбината, след рязко каране не е имало рязко гасене.
Благодаря все пак за съветите.
Имай в предвид, че ако вземеш готов картридж трябва да намериш кой да ти го смени и да настрои управлението на турбината. Големите фирми за рециклиране на турбини работят само с техни части и дори и да занесеш твои пак ще ти вземат голяма сума - на мен за подмяна на 2 картриджа (мои) и настройка на двете турбини ми взеха над 600лв и като сложа 850лв за картриджите реално ремонта излезе доста повече от чисто рециклиране.
Re: турбо, хибридна турбина
А вие как мислите в какво се състои рециклирането? Сменя се картриджа с готов и се настройва актуатора. В редки случаи се сменя и геометрия ако е накривена от прегряване.
Re: турбо, хибридна турбина
landolin написа:Имай в предвид, че ако вземеш готов картридж трябва да намериш кой да ти го смени и да настрои управлението на турбината...
Тук вече ме закопа. Т.е. дори и да взема картридж нещата не са т.нар. plug & play ?
Как се прави това настройване на управление на турбина - на стенд, със софтуер ?
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: турбо, хибридна турбина
Не знам с кое управление е твоята кола, но ако си с вакуумен актуатор, хубаво е да го смениш и него. Настройката му става и като се сравни дължината на стария и новия лост, не е нужно да ходиш на стенд за баланс. Ако управлението ти е със сервомотор, няма какво да му се настройва. Така и така ще ремонтираш, не забравяйте да проверите за луфт при щифта на контролния пръстен, защото иначе може да са хвърлени на вятъра пари за картридж. Ако има такъв луфт, смени и геометрията.
Re: турбо, хибридна турбина
Z3Ro* написа:Не знам с кое управление е твоята кола, но ако си с вакуумен актуатор, хубаво е да го смениш и него. Настройката му става и като се сравни дължината на стария и новия лост, не е нужно да ходиш на стенд за баланс.
С механичен, вакумент актуатор съм. По някакъв начин диагностицира ли се? Това е моят.
Да разбирам ли, че няма нужда от стенд, в крайна сметка нали самият картридж е балансиран след направата му ?
Гледайки това видео не ми се вижда толкова сложна смяната.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: турбо, хибридна турбина
Диагностицира се като се свали и се провери хода му с вакуум помпа, както и дали е здрава мембраната му. Но ако е омекнала пружината му, няма как да разбереш без проверка на стенд. Затова ти казах, че най-добре да го смениш. Като сменяш картридж няма нужда от баланс - той се прави, когато се разделя компресорната перка от оста. Картриджите са балансирани и готови за монтаж. Актуаторът също трябва да се движи без паразитни шумове, които говорят за наличието на ръжда вътре в камбаната му.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: турбо, хибридна турбина
Според Адлер турбо, дори новите катриджи не идват добре калибрирани и е необходимо да се настроят наново. Разбира се, може и да го правят само за да вземат още пари.
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: турбо, хибридна турбина
Точно турбо и дюзи сервизите правят/не правят много неща за да ти вземат парите. Картиджите са заводски балансирани, естествено колкото по-качествен/скъп, предполагам толкова повече може да им се има вяра.
Хубав картидж за турбото на колегата е 400-450лв, актуатора (който колегата Зеро правилно съветва да се смени) е 120-150лв, до тук са грубо 600лв, след отваряне може да се окаже и геометрията за смяна.. Като човек, който сам си 'рециклира' турбото (цялостно почистване, разглобяване и почистване на геометрията, смяна на ремонтен комплект - втулки и т.н. обратно сглобяване на всичко, след баланс) бих казал, че не си струва особено занимавката, не че го направих за да спестя, просто за пръв път държах турбина в ръцете си, и ми беше любопитно какво толкова има в една турбина. В един наистина читав сервиз за турбини, въпросната минава доста етапи на ремонт, и ако офертата на колегата е да се смени всичко (картидж, актуатор и геометрия) за 800лв + две години гаранция, + накрая наистина се донастройва актуатора според това какъв дебит дава съответната турбина на определени обороти... си е оферта!!
Друг е въпросът какво РЕАЛНО се случва в повечето сервизи, а то е следното - смяна на ремонтен комплект на картиджа (ако перките са здрави), който на тях им струва сигурно 50-тина лв, баланс, който не им струва нищо (машината отдавна са я избили) почистване на геометрията и криво ляво на охлювите (някои дори ги боядисват да хващат повече окото), в повечето случаи и актуатора е същия (някои и него боядисват) и след два дена ви се обаждат да си вземете чисто новото турбо срещу... обичайната сума около 600-650лв. Пред този вариант със сигурност е по-добре да си купиш един нов картидж, и да си направиш турбината сам!
Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk
Хубав картидж за турбото на колегата е 400-450лв, актуатора (който колегата Зеро правилно съветва да се смени) е 120-150лв, до тук са грубо 600лв, след отваряне може да се окаже и геометрията за смяна.. Като човек, който сам си 'рециклира' турбото (цялостно почистване, разглобяване и почистване на геометрията, смяна на ремонтен комплект - втулки и т.н. обратно сглобяване на всичко, след баланс) бих казал, че не си струва особено занимавката, не че го направих за да спестя, просто за пръв път държах турбина в ръцете си, и ми беше любопитно какво толкова има в една турбина. В един наистина читав сервиз за турбини, въпросната минава доста етапи на ремонт, и ако офертата на колегата е да се смени всичко (картидж, актуатор и геометрия) за 800лв + две години гаранция, + накрая наистина се донастройва актуатора според това какъв дебит дава съответната турбина на определени обороти... си е оферта!!
Друг е въпросът какво РЕАЛНО се случва в повечето сервизи, а то е следното - смяна на ремонтен комплект на картиджа (ако перките са здрави), който на тях им струва сигурно 50-тина лв, баланс, който не им струва нищо (машината отдавна са я избили) почистване на геометрията и криво ляво на охлювите (някои дори ги боядисват да хващат повече окото), в повечето случаи и актуатора е същия (някои и него боядисват) и след два дена ви се обаждат да си вземете чисто новото турбо срещу... обичайната сума около 600-650лв. Пред този вариант със сигурност е по-добре да си купиш един нов картидж, и да си направиш турбината сам!
Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk
Re: турбо, хибридна турбина
dextuar написа:Според Адлер турбо, дори новите катриджи не идват добре калибрирани и е необходимо да се настроят наново. Разбира се, може и да го правят само за да вземат още пари.
Това ако действително са ги заявили малко са се пооакали. Кое ги прави най-големите калибратори...купувайки машини за баланс от производител , който също и сглобява и балансира картриджи . Купуваш картридж с придружаващ го документ-разпечатка от баланс машината , а в Адлер какво повече предлагат та тяърдят , че има нужда от нова тяхна разпечатка . Електромеханичен актуатор има нужда от калибриране , има си такива устройства със зададени данни за всеки такъв . Друг е въпросът , че може да се настрои и с диагностика през живи данни на искано и реално налягане , както го правят повечето сервизи.
Re: турбо, хибридна турбина
Колегата FaceOff е прав...донякъде. Всъщност по-голямата галимация е почистване и диагностика на степента на износване или увреждане на турбината. Доста често има нужда от качествено почистване изискващо препарат добър , песъкоструй и ултразвукова вана. Има местенца в лагерното тяло които са физически недостъпни и понякога силно нуждаещи се от почистване ( отпушване ) . Лагерното тяло също има местенце , което при по-голямо износване прави безмислено смяната на ремонтен комплект само и единствено. Тъй че сервизи специализирани са нужни макар вече предлагането на части да е голямо и работата изглежда проста и лесна ако имате лява и дясна ръчичка .
Re: турбо, хибридна турбина
Така като гледам, въпросният актуатор е част от турбината - няма отделен номер,
въпреки, че се намира като част и може да бъде подменен. Не съм сигурен в предложението
на ТурбоХют дали влиза и проверка/подмяна на въпросният актуатор или ремонта на картридж и тялото.
Причината да търся такъв вариант е защото смятам, че частите от чужбина
са с по-добро качество от тези тук и имам съмнения какво точно ще се извърши при ремонта и Как.
Отделно и на мен донякъде ми е интересно да разглобя/сглобя и да видя как стоят нещата.
Нещата, за които vladobate споменава и се надявам да се извършват в нашите сервизи, горе-долу
са ми непосилно за да ги направя в случая.
В крайна сметка ще я занеса в ТурбоХют да я прегледат и да кажат цена, отделно ще разпитам за това онова.
въпреки, че се намира като част и може да бъде подменен. Не съм сигурен в предложението
на ТурбоХют дали влиза и проверка/подмяна на въпросният актуатор или ремонта на картридж и тялото.
Причината да търся такъв вариант е защото смятам, че частите от чужбина
са с по-добро качество от тези тук и имам съмнения какво точно ще се извърши при ремонта и Как.
Отделно и на мен донякъде ми е интересно да разглобя/сглобя и да видя как стоят нещата.
Нещата, за които vladobate споменава и се надявам да се извършват в нашите сервизи, горе-долу
са ми непосилно за да ги направя в случая.
В крайна сметка ще я занеса в ТурбоХют да я прегледат и да кажат цена, отделно ще разпитам за това онова.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: турбо, хибридна турбина
vladobate написа:dextuar написа:Според Адлер турбо, дори новите катриджи не идват добре калибрирани и е необходимо да се настроят наново. Разбира се, може и да го правят само за да вземат още пари.
Това ако действително са ги заявили малко са се пооакали. Кое ги прави най-големите калибратори...купувайки машини за баланс от производител , който също и сглобява и балансира картриджи . Купуваш картридж с придружаващ го документ-разпечатка от баланс машината , а в Адлер какво повече предлагат та тяърдят , че има нужда от нова тяхна разпечатка . Електромеханичен актуатор има нужда от калибриране , има си такива устройства със зададени данни за всеки такъв . Друг е въпросът , че може да се настрои и с диагностика през живи данни на искано и реално налягане , както го правят повечето сервизи.
Идеята е, че заводски не идват оптимизирано качествено. Те имат цитирам за преди 3 години "единствената в БГ динамична флоут бенч машина", при която ти правят нещо тип къстъм оптимизация, в което има малко резон, тъй като няма как всички излезли от завода турбини да са 1:1. При мен казусът беше следният: В сервиз Колос ми смениха целия катридж и ми върнаха стария, понеже имах изкривена лопатка, казаха, че променливата е перфектна. Обаче това не беше така. За смяната ми взеха 479лв някъде по спомен и 70 кинта за няква диагностика на колата След това отидох при Богомил и той хвана проблема с променливата геометрия. Айде пак сваляй турбина, занесох им я в Адлер Турбо, взема ми 300лв за нова променлива и 200 за настройка на турбината + актуатора. След известно време, хванах, че актуатора не е баш настроен като хората и да въртиш гайката и да очакваш да се напасне не е баш начина. Айде пак турбото наново вън и право в Годеч. Пред мен пусна машината и там имаше един диапазон в зелено, с което според машината всичко е ОК с актуатора, да, ама не. Вместо да е в долна зелена граница, му казах да го настроят да си отиде посредата на зеления диапазон, не знайно защо още първия път не беше настроен така, явно за да се презастраховат и да се щади още повече турбината. След тази промяна, вече всичко беше ОК с турбото.
- dir2cas
- младши ентусиаст
- Мнения: 427
- Регистриран на: 4.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е46 330d, E60 545i
Re: турбо, хибридна турбина
dextuar написа:След известно време, хванах, че актуатора не е баш настроен като хората и да въртиш гайката и да очакваш да се напасне не е баш начина. Айде пак турбото наново вън и право в Годеч. Пред мен пусна машината и там имаше един диапазон в зелено, с което според машината всичко е ОК с актуатора, да, ама не. Вместо да е в долна зелена граница, му казах да го настроят да си отиде посредата на зеления диапазон, не знайно защо още първия път не беше настроен така, явно за да се презастраховат и да се щади още повече турбината. След тази промяна, вече всичко беше ОК с турбото.
Как усещаше колата преди да се настрои финално - осезаем лаг преди 2хил оборота или нещо друго ....? Това с презастраховането явно го правят и други сервизи.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: турбо, хибридна турбина
Колата не вървеше като хората, понеже имах ремап, това не се усещаше, но след като го махнах, при набиване на пълна газ, все се чудеше и после се изстрелваше, а сега става плавно.dir2cas написа:dextuar написа:След известно време, хванах, че актуатора не е баш настроен като хората и да въртиш гайката и да очакваш да се напасне не е баш начина. Айде пак турбото наново вън и право в Годеч. Пред мен пусна машината и там имаше един диапазон в зелено, с което според машината всичко е ОК с актуатора, да, ама не. Вместо да е в долна зелена граница, му казах да го настроят да си отиде посредата на зеления диапазон, не знайно защо още първия път не беше настроен така, явно за да се презастраховат и да се щади още повече турбината. След тази промяна, вече всичко беше ОК с турбото.
Как усещаше колата преди да се настрои финално - осезаем лаг преди 2хил оборота или нещо друго ....? Това с презастраховането явно го правят и други сервизи.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани