турбо, хибридна турбина

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от andy » 28 Фев 2018, 11:35

Само да добавя без да споменавам сервизи (защото повечете са така) не настройват актуатора както трябва (нямат и флоубенч, за разлика от Адлер) или умишлено и после турбото (колата) не тръгва в ниските, както колегата dextuar го е описал. Така че всеки да си прави сам за себе си изводи, как се настройват турбините от другите ф-ми, след като само една ф-ма в БГ има такава машина.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от vladobate » 28 Фев 2018, 12:18

Ставаше дума за готов картридж балансиран от завод производител , че е нормално добре балансиран не за някви настройки при наличие вече и на актуатор. Тъй че говори се за две различни неща.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от andy » 28 Фев 2018, 12:22

Говорим и за двете неща. Все пак това си е съвкупност от настройки нужни на едно турбо за да работи коректно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от Dextuar » 28 Фев 2018, 12:39

vladobate написа:Ставаше дума за готов картридж балансиран от завод производител , че е нормално добре балансиран не за някви настройки при наличие вече и на актуатор. Тъй че говори се за две различни неща.

Пак чел - не дочел. Нали ти написах, че съм с нов картридж, който СЪЩО трябваше да се донастрои по думите на Адлер.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от Z3Ro* » 28 Фев 2018, 14:56

Готови картриджи нямат нужда от баланс. Отделно и колегата спомена, че с една диагностика, шублер и малко време може съвсем спокойно да си спестите едни 100 и няколко лева, като сами си настроите актуатора. Картриджът ако не е балансиран, няма да има проблем с налягането, а с живота на турбината... Друг е въпросът, че може да има наранявания по охлювите, геометрията може да е за смяна и това са неща, заради които е хубаво турбината да се погледне от специалист. Също така е хубаво да се дава за ремонт при познат или най-малкото чрез познат човек, защото за всички фирми има и негативни мнения, а една част от тях няма как да не са истина...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от Dextuar » 28 Фев 2018, 15:05

Z3Ro* написа:Готови картриджи нямат нужда от баланс. Отделно и колегата спомена, че с една диагностика, шублер и малко време може съвсем спокойно да си спестите едни 100 и няколко лева, като сами си настроите актуатора. Картриджът ако не е балансиран, няма да има проблем с налягането, а с живота на турбината...
В момента солите една манджа, която се яде безсолно :mhihi: Някой някъде да спомена, че картриджа е оказвал влияние на вървенето? Точно за живота ставаше въпрос, че не идва оптимално настроен от завода. Играл съм си с променливата по предложения от вас метод и е малко тука има, тука нЕма и накрая половинчата работа. В крайна сметка, когато взех колата, беше сравнително нова 7 годишна за БГ стандартите, смешно ми се струваше да се циганя за 200лв, при положение, че човека очевидно има техника, хвана проблем в турбина без дори да я е отворил за разлика от колегите му в София, които на РАЗГЛОБЕНА турбина не можаха да открият проблем в геометрията и ми се кълняха, че е здрава :kuku:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от Z3Ro* » 28 Фев 2018, 15:56

Нищо не искам да соля, но казаха ли ти защо като турбината е била при тях за геометрия и имат тази единствена машина, не са ти настроили и актуатора? И от предния ти пост става ясно, че първо си сменил само картридж, след това геометрия, а накрая актуатор си настройвал, при което за мен гаранция, че турбината е била за геометрия няма, освен ако не са ти показали къде е дефектът в твоята...
И накрая ми е много интересно как се хваща проблем точно с геометрията, без да се махне охлювът?
Последна промяна Z3Ro* на 28 Фев 2018, 16:02, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от Dextuar » 28 Фев 2018, 15:59

dextuar написа:В сервиз Колос ми смениха целия катридж и ми върнаха стария, понеже имах изкривена лопатка, казаха, че променливата е перфектна. Обаче това не беше така. За смяната ми взеха 479лв някъде по спомен и 70 кинта за няква диагностика на колата :kuku: След това отидох при Богомил и той хвана проблема с променливата геометрия. Айде пак сваляй турбина, занесох им я в Адлер Турбо, взема ми 300лв за нова променлива и 200 за настройка на турбината + актуатора. След известно време, хванах, че актуатора не е баш настроен като хората и да въртиш гайката и да очакваш да се напасне не е баш начина. Айде пак турбото наново вън и право в Годеч. Пред мен пусна машината и там имаше един диапазон в зелено, с което според машината всичко е ОК с актуатора, да, ама не. Вместо да е в долна зелена граница, му казах да го настроят да си отиде посредата на зеления диапазон, не знайно защо още първия път не беше настроен така, явно за да се презастраховат и да се щади още повече турбината. След тази промяна, вече всичко беше ОК с турбото.

Прочети нещата само в червено. И да, разбира се, че ми показаха и старата геометрия, пазя си я заедно със стария картридж ;) Мисля, че става ясно, че 2-те операции са правени в 2 различни сервиза.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от Z3Ro* » 28 Фев 2018, 16:04

Така, аз виждам три отделни операции:
- смяна на картридж от Колос;
- смяна на геометрия от Адлер;
- настройка на актуатор от Адлер;
Ако са такива единствени, защо втората и третата не са направени наведнъж?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от Dextuar » 28 Фев 2018, 16:06

Z3Ro* написа:Така, аз виждам три отделни операции:
- смяна на картридж от Колос;
- смяна на геометрия от Адлер;
- настройка на актуатор от Адлер;
Ако са такива единствени, защо втората и третата не са направени наведнъж?

Сигурно аз не обяснявам хубаво нещо :bchug:

dextuar написа:Идеята е, че заводски не идват оптимизирано качествено. Те имат цитирам за преди 3 години "единствената в БГ динамична флоут бенч машина", при която ти правят нещо тип къстъм оптимизация, в което има малко резон, тъй като няма как всички излезли от завода турбини да са 1:1. При мен казусът беше следният: В сервиз Колос ми смениха целия катридж и ми върнаха стария, понеже имах изкривена лопатка, казаха, че променливата е перфектна. Обаче това не беше така. За смяната ми взеха 479лв някъде по спомен и 70 кинта за няква диагностика на колата :kuku: След това отидох при Богомил и той хвана проблема с променливата геометрия. Айде пак сваляй турбина, занесох им я в Адлер Турбо, взема ми 300лв за нова променлива и 200 за настройка на турбината + актуатора. След известно време, хванах, че актуатора не е баш настроен като хората и да въртиш гайката и да очакваш да се напасне не е баш начина. Айде пак турбото наново вън и право в Годеч. Пред мен пусна машината и там имаше един диапазон в зелено, с което според машината всичко е ОК с актуатора, да, ама не. Вместо да е в долна зелена граница, му казах да го настроят да си отиде посредата на зеления диапазон, не знайно защо още първия път не беше настроен така, явно за да се презастраховат и да се щади още повече турбината. След тази промяна, вече всичко беше ОК с турбото.


Демек, бил е настроен, но не и по най-подходящия начин, за тях щом е в зелено, значи е ок, а диапазона беше по спомен от 78 до 86 единици нещо си, при мен беше на 78, накарах го да го настрои на 82 и така.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от FaceOff » 28 Фев 2018, 16:21

Аз от написаното разбрах, че и единствения флоу бенч стенд да имаш, като си неможеш... неможеш..

Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 25.01.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 535ix, 2012

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от landolin » 28 Фев 2018, 16:23

nikolae написа:Така като гледам, въпросният актуатор е част от турбината - няма отделен номер,
въпреки, че се намира като част и може да бъде подменен. Не съм сигурен в предложението
на ТурбоХют дали влиза и проверка/подмяна на въпросният актуатор или ремонта на картридж и тялото.

Причината да търся такъв вариант е защото смятам, че частите от чужбина
са с по-добро качество от тези тук и имам съмнения какво точно ще се извърши при ремонта и Как.
Отделно и на мен донякъде ми е интересно да разглобя/сглобя и да видя как стоят нещата.

Нещата, за които vladobate споменава и се надявам да се извършват в нашите сервизи, горе-долу
са ми непосилно за да ги направя в случая.

В крайна сметка ще я занеса в ТурбоХют да я прегледат и да кажат цена, отделно ще разпитам за това онова.



Частите от чужбина и тези на големите фирми тук са едни и същи и са на фирма Melett, така че качеството е едно и също просто цените са различни. Естествено има и сервизи/майстори слагащи китайски картриджи на още по ниски цени, но там вече става като смяната на масло - на кратки и редовни интервали :)

Общо взето турбо се ремонтира веднъж в живота на автомобила, така че действай с Турбо Хюйт или друг доказан сервиз - така, ще получиш най добра услуга с гаранция.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от vladobate » 28 Фев 2018, 18:52

Някой каза че съм чел недочел ...картридж излязъл от завода е балансиран и няма такъв филм с оптимизации и други Големи думички . Няма две мнения , това е , ако щеш и на луната иди щом е балансиран си е така. Адлер са си купили баланс машината от някой завод който ги произвежда и същия този завод много вероятно и почти на 99% произвежда и готови картриджи за вграждане. Е при такива факти откъде накъде Адлер твърдят , че не са балансирани готовите картриджи , ако колегата е разбрал правилно какво му казват де . Мелет са си казали , че много от частите които вграждат са от Китай , в което няма чудно нито пък лошо стига да има добър контрол , но това си е политика на дадената фирма. От щатите съм взимал ремонтни комплекти , от също известна фирма с добро качество , но пак се оказа , че въпросните са китайчета и да ви кажа много ама наистина много добри и като материал и като изработка . Всъщност дефектацията на един турбокомпресор зависи най-вече от експлоатация , поддръжка и ненавременно диагностициране на зараждащ се проблем. Ама то си е вид консуматив имайки предвид при какви условия работи . Турбос Хют имат сравнително нови машини и работят добре .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 460
Регистриран на: 20.03.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Луноход

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от pepsin » 28 Фев 2018, 18:52

Стига бе хора,аз искам ей така да си рециклирам турбината,а вие ме отчаяхте.Я ми кажете къде може качествено и съвестно да ми рециклират турбото.Или да взимам от чужбината друга турбина ????????става въпрос за вакумна турбина за Бмв е60,за р-на на София ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от Dextuar » 28 Фев 2018, 19:00

vladobate написа:Някой каза че съм чел недочел ...картридж излязъл от завода е балансиран и няма такъв филм с оптимизации и други Големи думички . Няма две мнения , това е , ако щеш и на луната иди щом е балансиран си е така. Адлер са си купили баланс машината от някой завод който ги произвежда и същия този завод много вероятно и почти на 99% произвежда и готови картриджи за вграждане. Е при такива факти откъде накъде Адлер твърдят , че не са балансирани готовите картриджи , ако колегата е разбрал правилно какво му казват де . Мелет са си казали , че много от частите които вграждат са от Китай , в което няма чудно нито пък лошо стига да има добър контрол , но това си е политика на дадената фирма. От щатите съм взимал ремонтни комплекти , от също известна фирма с добро качество , но пак се оказа , че въпросните са китайчета и да ви кажа много ама наистина много добри и като материал и като изработка . Всъщност дефектацията на един турбокомпресор зависи най-вече от експлоатация , поддръжка и ненавременно диагностициране на зараждащ се проблем. Ама то си е вид консуматив имайки предвид при какви условия работи . Турбос Хют имат сравнително нови машини и работят добре .
100% знам какво ми казаха, моята турбина също е Мелетт както и променливата. От завода не били оптимално настроени, затова тук ги донастройват, може и да е просто номер.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook