турбо, хибридна турбина

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от vladobate » 23 Фев 2019, 1:44

Не мисля , че някога ще ти уважат гаранция като не е монтирана турбината в техен сервиз ( 99% от рекламациите не се признават поради наличието на "мръсотия" в маслото ) . От винта е много вероятно да премахнеш лага в ниските , той всъщност затова се настройва за начално положение. Но на стенд тази настройка е по заводски параметри , а колата отдавна не е нова или поне не скоро излязла от завода :) . Налягането на турбото се следи далеч от изхода му и вероятността по този път да има пропуски е голяма. Та в този ред на мисли , за да изясниш за себе си какво се случва направи проверка за херметичност. След това ако няма нещо фрапиращо врътнете го тоя винт от 4 стотинки :) и си настрой геометрията по живи данни по твоя ДВГ и текущото му състояние . И защо не монтира турбината в техен сервиз ? Първият ти вариант , който описваш че имаш да го беше направил преди да купиш цяло турбо , сега е безмислено тъй като пак ще е необходима настройка на геометрията . ПС: В техен сервиз за да ти дадат гаранция на турбината ще ти сменят филтри с оригинални от дилър , филтър(клапан) картерни газове , ще мерят налягане масло (ако не е в норми смятай ) , диагностика и преглед изпускателна система , проверка за херметичност , смяна масло с оригинално за модела от дилър ....и т.н. Това са валидни изисквания и ще са прави . Само , че цената накрая ще е "НЕбългарска" :). Успех. ПС: Такава цена няма в сайта , взел си я със сервизна отстъпка...май.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от Z3Ro* » 24 Фев 2019, 11:24

При наличието на гаранция аз бих отишъл при доставчика, за да не ми падне гаранцията. Ако все пак колегата държи да се справя в друг сервиз, трябва да се откачи актуаторът от пина на контролния пръстен. След това пинът се бута максимално на отворено положение - ако е с вакуум, пада се нагоре, за сервомотора не помня на коя страна. При това положение актуаторът се стяга за стойката и се настройва от оста пинът да остане в това отворено за геометрията положение. След това от ограничителния болт, за който стана дума, се регулира движението на оста на актуаторът да е 10 милиметра от затворено до отворено положение. Следва каране и гледане на живи данни - при нужда ходът на оста се увеличава с милиметър или два от ограничителния болт.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от The_Bear » 26 Фев 2019, 20:45

Прочетох темата, не знам как ми е убягнала досега. Наскоро работих и аз по турбото, смених корпуса на топлата част, че беше спукан. Моята турбина е с електронно управление на геометрията. Топлата част я взех от такава турбина, явно като на колегата, с вакуумно управление. По корпрусите има разлики - плочката с променливата геометрия е монтирана по различен начин (завъртяна е), пина който мести геометрията е на друго място. Наложи се да направя други резбови отвори за да станат като на оригиналния корпус. Нещата се получиха.

Чуденето ми е, каква е тази регулировка, която е необходима при варианта с електронно управление? Ако се сменяват стари части с нови. Актуатора не мърдаше и през цялото време си стоеше на едно място. Не знам каква му е предавката, защото даже го побутвах и не мърдаше наникъде. При наличието на центриращ пин за монтиране просто няма как да се сбърка сглобяването. При мен беше малко по-сложно, защото си спестих пробиването на ново място на центриращия пин, но просто трябваше повече внимание. По спомен се сглобяваше при напълно затворена геометрия и при това положение стегнах шестте болтчета. Турбината си заработи както преди, няма никаква разлика. Необходими ли са някакви настройки по електронен път, защото пак казвам при наличието на центриращ пин, сглобяването на корпусите един към друг става само по един начин. Вече, ако се иска да се променят живите данни, вероятно някак се настройва по електронен път. Как става това?

Между другото най ниската цена, която ми предложиха за нова турбина Garrett с отстъпка от 15% беше 1860.00лв с ДДС. Каква ще да е тази за 600.00лв не знам...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от vladobate » 28 Фев 2019, 11:56

Нова турбина Garrett е от този производител и затова е такава цената , а колегата е взел Jrone ( демек друг производител) и затова цената е по-ниска . Предавката в електронния актуатор е зъбна , актуатора си има мозък и съответно му трябва програмиране . Нормално е да не паснат нещата едно към едно при подобни интервенции , затова и си трябва стенд за калибровка на актуатора . Но явно при теб се е получило някакси :) , поне на усещане както го описваш. Има примери и за обраното , след минат стенд с калибровка клиента не е очарован ....хора сме :lol: .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2118
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от nikolae » 25 Мар 2019, 10:22

Като цяло исках да си ремонтирам старата турбина - картридж, геометрия и корпус, реших да си купя, за да не се чудя от къде са евентуалните проблемите.
В крайна сметка развихме винта и в движение я настройвахме. В момента много ми харесва как върви. Мисля, че е по-добре от преди, може и да си внушавам,
но със сигурност не е по-лошо. Ако иска 1000 налягане дава 1040-1050, ако иска 500 дава 530-540, не съм сигурен как трябва да бъде, каквото съм чел, е че
трябва да дава малко повече, със сигурност не е по-малко.

По ред причини не исках в друг сервиз, там където ми правят колата, сме близки, няма баламосване, имам хубави цени на частите.. ред причини да ходя там а не другаде.

Възможно е да имам "пропуски" и бих би проверил някъде с удоволствие.

В случая проблемът, е че продават ненастроени турбини, а твърдят обратното. Дори и да бях монтирал в техен сервиз какво щеше да се промени?
Турбината работи - прави налягане, не цапа, не хвърля масло, виенето явно не е от турбина а някъде около нея. Аз ще кажа, че не върви в ниските, те ще кажат,
както ми и казаха, че турбината е настроена и няма проблем в нея. Това как е "вървяла в ниските" няма доказване никъде, тя пак вървеше просто по-малко.
Ако се качи някой, който не е карал колата, едва ли ще му направи голямо впечатление знам ли.

Сега ми остана картридж meat&doria и имам голям мерак да си направя и другата турбина ей така за спорта :-)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 2.08.2014
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi
Детайли за колата: в очакване на Волво ЕХ30, 428 к.с.

Re: турбо, хибридна турбина

Мнение от sssssl » 01 Авг 2019, 19:38

https://www.ebay.com/itm/Turbolader-BMW ... 1580058693 Какво ви е мнението?
Прави ми впечатление доста високия рейтинг на търговеца - 99.9.

Предишна

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook