E60/E61 Поддръжка, разходи, експлоатация и т.н

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: 056
Кара: E60 525i M54 Е91 320i N43

E60/E61 Поддръжка, разходи, експлоатация и т.н

Мнение от apexs » 30 Яну 2018, 23:07

Доста време се чудя дали да пусна тази тема и се надявам да е полезна. Темата е породена от това, че постоянно има въпроси за поддръжката и разходите на модела, съответно покупката на Е60 си е цяла наука и тото шанс 6/49 за повечето  Често отговорите за ремонти са цифри от рода на ХХХХ нанасящи стрес и постоянни сервизи. Със сигурност има и такива гълтащи милиони, не отричам, но не може да се съди за модела по хора каращи бракувани Е60 на ХХХХХХХ / км. и често, най-вече те защитават мнението си и го разгласяват за „ най-счупената марка“ , „ как няма да си купя повече БМВ „ " масларки", " перфектно е60 за 8000 лв " и т.н и т.н .

Определено отговорите много се разминават с моя личен допир до модела и марката за това мисля, че такава тема ще е от полза за всеки.

Идеята е всеки настоящ и бивш собстветник на модела да опише разходите по експлоатацията на автомобила си и всичко, което знае за него, като история. Сигурен съм, че всеки си води подробна сервизна история по км и дата.

Съответно всеки търсещ модела да прочете и сравни, кой какви километри минава, какво е сменил , на колко км го е сменил и да си направи сметката.

Моля, в темата да пишат само настоящи и бивши собственици на Е60 . Да не се обсъжда предния пост и каквито и да било различни коментари от поддръжка, разходи , експлоатация и т.н. Да присъстава - изминати километри, дати от кога до кога, история, цени ( ако си спомняте), данъци, каско, дефекти и т.н Всичко, което би било полезно
Последна промяна apexs на 31 Яну 2018, 22:54, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1135
Регистриран на: 24.08.2011
Пол: Мъж

Re: E60/E61 Поддръжка, разходи, експлоатация и т.н

Мнение от kolp » 31 Яну 2018, 9:28

2004 530i - тази я карах 2012-та, взех я на 118хкм. смених само един носач. Читава беше много, карах я около 10хкм. беше 8-годишна
2008 530i - тази 2013-2015, взех я на 87хкм. за две години и 43хкм смених само три дюзи, беше перфектна, взех я точно 5-годишна. Накрая NOx сензора беше за смяна но остана за следващия късметлия, махнах я точно преди дискове, накладки, масла и каско ;) Още и помня рамата наизуст, cs88673

Още бяха по-нови и съответно може би нормално имаха по малко проблеми, а и 3.0 бензин не беше никак популярен ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 25.11.2007
Пол: Мъж
Кара: и БМВ кара
Мечтае да кара: по А-8

Re: E60/E61 Поддръжка, разходи, експлоатация и т.н

Мнение от toncho83 » 31 Яну 2018, 10:30

535 d 2005 ремап в Германия.Когато я купих беше 5 годишна от 1 ви собственик.
150-250 К:
- масла и консумативи на 30 000 км (колата се караше предимно извънградско)
- предни дискове,накладки и спирачна течност
- носачи отпред
- масло скорости-беше сменено преди мен
250-300 К:
-торк + помпа и масла -около 2000 лв
-акумулатор- 400-500лв
-IBS- не помня
-дросел клапа 600 лв
-турбо пътища нови
-маркуч копресор
-печка-някви ремонти 300 лв + дооправяне от мен
-ауспуси
-профилактика турбо 150 лв
-амортисьори - 600 лв или нещо такова
-всумактелен колектор-почистване + пеперуди -аз
-свещи + реле ремонт- аз
Сменях преден мост, заради удар в дупка-счупи се държача на стабилизиращата щанга,който е алуминиев, а колата с dynamic drive - един куп пари беше тогава.
- ремонтирал съм си много неща по-колата сам-диагностики, триене на грешки, биалети, скъсан сноп кабели..
Общо взето скъпите ремонти започват след 220-250 К и то всичко на куп :| :| :|

П.П.Има още много неща, които съм сменил и не си спомням вече.Най-хубавото на тази кола е, че е много здрава.Пиян водач ми беше отнел предимството...блъсна ме.Много сериозна катастрофа с тотал щета.Вътре бях с жена ми и детето (тогава бебе още).Излезнахме живи и здрави.Само задна дясна врата можеше да се отвори.Още си спомяням думите на човека от пътната помощ-"само от бмв и мерцедес" излизат живи след такива удари..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: 056
Кара: E60 525i M54 Е91 320i N43

Re: E60/E61 Поддръжка, разходи, експлоатация и т.н

Мнение от apexs » 31 Яну 2018, 23:33

525i 2004 г M54 ръчна кутия. Изминати 70 000 км и продължава да се кара . Кара се предимно извън града, което мисля има значение. Определено един от най-здравите автомобили които съм имал . Икономичен и евтин за поддръжка.
За изминатите км ...
- Месец преди да я взема се смени акумулатор 95ah Bosch
- Масло - кара се с 5в30 и 40 цените са според марките и т.н ( няма да изброявам всяка смяна ) Лично най-доволен от Castrol FST и Motul.
- маслен филтър цени между 11 и 20 лв
- въздушен 18 20 и нещо. Ползваните марки при маслен и въздушен Mahle, Mann, Meyle , Hengst.
- Смяна на масло 13 000 - 15к км . Без доливане на масло от смяна до смяна.
- На всяка смяна на масло пълна инспекция на окачването + 10 лв :) + грешки, термостати и т.н. Което може да се види на комп.

На 104 000 км протече масления маркуч от масленото тяло.
- цена на маркуча с 4 дифтунги от БМВ - 78 лв .
- филтри купе
- чистчки bosch
На 109 000 км
- 2 комплекта летни и зимни гуми .
- регулиране преден заден мост.
- проверка окачване и системи.
- пистов ремък + климатик и ролки . Ремъци Continental по спомен двата бяха 25 - 30 лв. Ролки Ina бяха евтини .
- Едно профилактично обслужване на климатика. Масло и малко допълване на фреон около 60-80 лв мисля, че беше всичко.
-Затъмняване с фолио всички стъкла - 280 лв :) Това си беше скъпичко :bang:

- на 135 000 висящ лагер на кардана на Лемф. Цената мисля, че беше 70 80 лв . Съвсем лека лек минимален луфт имаше, но реших да се смени.
- предни дискове АТЕ с накладки ате.
- баланс на джанти
- онзи ден смених предно и задно гумено уплатнение на стъклата. Задното по спомен 58 лв предното 38 лв .
- 2 смени имам на ксенонова крушка. Д2С
- IBS сензора се прецака и така и не го оправих. Само той набива грешка

Данък в моя град 380 лв :bang: :bang: Гражданска 200 лв и каско кой, както намери :)
Сега на 144 000 км следва смяна на два тампона на предна стабилизираща щанга х 20 лв + още един тампон и отново масла и филтри. До този момент окачването беше бетон .
Колата и в момента е в същото отлично здраве, както беше и преди 70 000 км. Реално малко автомобили могат да се похвалят със същото особено от новите.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 26.10.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 530i автоматик 04'
Мечтае да кара: F10

Re: E60/E61 Поддръжка, разходи, експлоатация и т.н

Мнение от ultrashock » 01 Фев 2018, 10:23

Да се включа и аз - сравнително доволен от към поддръжка също. Двигателя е M54B30, карам от близо 50 000км. Ето по-важните ремонти:

-Преден ляв носач и биелетка – 150лв
-Смяна реле-регулатор на алтернатор. Реле-регулатор 90лв, проверка алтернатор 30, демонтаж/монтаж алтернатор 30 – общо към 150лв
-Подмяна на Dynamic Drive модул 90 лв + 20 ремонт + 20 лв масло – 130лв общо
-Смяна на акумулатор – имам 2 смени, един обикновен 170лв и преди месец AGM – 320лв
-Облсужване скоростна кутия – масло, картер-филтър, труд – около 500лв
-Амортисьори Monroe, предни, 2x160лв, маншони Monroe, 2x20лв, труд - 60лв. - тотал - 420лв.
-Смяна на алтернатор, стар - Bosch, нов Valeo. – 300лв
-Смяна на масло – зависи какво масло, но горе долу да кажем с филтрите излиза между 170-200лв
-Настройка газова уредба BRC + map сензор - 140лв
-IBS датчик - 50лв
-Баласт за фар - 60 или 80лв , не помня
-Датчик сервотроник – 170лв
-Джанти със зимни гуми – 1000лв
-Гражданска – 190-200лв на година
-Каско – 800-100лв на година
-Данък – 360лв на година

Не включвам дребни ремонти до 40-50лв, а има доста такива. Отделно паркинг на месец 50лв - почти задължително е. Ходовата част е бетон, за толкова километри с Рено например, половината разходи щяха да са именно по ходовата част. Карам предимно градско и смесено.

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook